TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

meillä on tänään Timi tasan 5kk..kauheata vauhtia menee aika...liianki nopeasti.
meil edelleen maistellaan vaan ruusunmarjaa, luumua, päärynää, vadelmaa pääasiassa..ja purkki kestää pari päivää..pärjääpi vielä niillä mainiosti.
ja kakkaa ei tehdä ku kerta viikkoon. mutta pitivät edelleen normaalina sitä.
ja sitä kyl sit riittää ku kerralla tuloo viikon tarpeet ulos... :eek:

kääntyilystä: meillä edelleen laiska sälli siinä touhus.. pääsee ympäri jos haluaa mut hyvin harvoin vaivaantuu. =) mahalta selälle onnistuupi sutjakkaammin.
mut mitä kauemmin aloillaan pysyy sen parempi =)

jaksuja kaikille kipeille ja allergioiden kanssa painiville :hug: :hug:

tänään vanheneva nemika ja 5kk timi =)

Kirsikkatomsku, kokeile sitä Ceridalia :) Vanulapulla oon ite tuputtanut pienen päähän illalla ja aamulla harjaillu. Ihan parissa päivässä lähti kaikki pois :)

Repa, joo mä kokeilen uudestaan huomenna kunnon valossa. Ei nyt vaan voi olla niin huono tuuri, et sen kerran ku kokeilen niin lehdessä ovat menneet sotkemaan kaavojen numerot tai paikat :headwall:

Naukuri, toi kyl joka kerta hymyilyttää toi autovelliyöpuku-yhdistelmä, kaikkeen sitä äitinä joutuukin :LOL: ja älä oo niistä luumuista kade, suurin osa oli tänään illalla jo pilalla, joten eipä täälläkään tehä mitään sosetta niistä. Prkle sentäs ku pilaantuvat nopeesti! :ashamed:

Kääntymisestä joku puheli, juu meillä ei käännytä eikä oikeestaan edes yritä (paitsi mahalta selälleen :D ), mutta meillä liikutaan sillai selällä ollessaan, ettei se ollu mikään vahinko se sänkyepisodi sillon parisen viikkoo sitten. Neiti pistää jalat tiukasti maahan peppu ylös, jaloista voima ja kas me mennään päälaki edellä ihan hyvää vauhtia.... =) Hassun näköstä homma :D

Soseista oli muutenkin puhe, niin meinasin tehä tällä viikolla niin paljon kuin jaksan perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, bataattia sekä kesäkurpitsaa valmiiksi pakkaseen. Maissin aattelin muutenkin keittää pakasteista, joten sillä ei niin kiirettä. Omppua oon tehny tänään 19 välipala-annosta ja kahteen omppupiirakkaan viipaleet. Huomenna varmaan tulee toinen samanlainen satsi. Voi että mua ottaa päähän noi luumut. Olis eilen heti vaan pitäny tehä :kieh:

Ja nyt ku purnauksen makuun pääsin, niin meidän neiti ei suostu vieläkään avaanmaan suutaan lusikalle :ashamed: ei edes hedelmäsoseet houkuttele (ei päärynä ees!). Neiti on päättänyt että varsinainen ravinto on se velli! sen takiahan loppu osaimetyskin. Itsepäinen tapaus tuolla pinnasängyssä.... hmmm... saisi joo oppia, luulis kolmessa viikossa tajuavan lusikan funktion... :ashamed:

Ja morotuksesta vielä, en oikein tiiä miten sitä ite testais, mut säikähtelee tuo lapsi paljon...

Jahas, neiti tahtoo seuraavan vellisatsinsa

Huomenia!

Poika ekoilla päikkäreillä jo.... kakka paholainen herätti niinkuin arvelinkin melko tasan kello 6 :kieh: Oltas muuten uinuttu kun murmelit,mutta se puski sitten vaipan kauluksesta yli :headwall: Yö meni oikein hyvin,ihan muutama ähinä vaan... illalla heräs pariin otteeseen niihin pieruihin,mitkä siis johtu tosta eksyneestä kakasta.

Naukuri: en tiedä johtuuko maidottomasta,mutta selvästi parempaan ollaan koko ajan menossa... altistuksessa sen sit viimestään näkee että onko kyse maidosta vai jostain muusta mikä on jäänyt ton maidottoman myötä....

Marimint,jee :D Teilläkin onnistui vihdoin nukahtaminen...hieno homma =) Mun seuraava tavote on saada tota lohtutissin syöntiä öisin vähän vähemmälle. Vasta sitten alan "kouluttamaan" siihen,et pysyis punkassaan aamuun asti. Ihan itsekkäistä syistä nostan pojan viereen yleensä jo ekalla syönnillä,kun oon niin poikki etten jaksa nostella ees taas :ashamed: Mutta mikäs siinä kun kaikki nukkuu hyvin silloin =)

Nyt meen suihkuun ja torkuille...palataan :wave:

Huomenta viikonloppu vietetty ja ukon kanssa riidelty ja mojovasti taas.. :ashamed: . Enhän mä kauheesti vaadi sen vaan että kuuntelisi minua eikä heti alkas möskytä että mitä sä tollasia mietit onko sulla päässä vikaa yms..ei jaksa edes kirjoittaa kun on niin paha mieli...ja herra katsoo ettei hänen tarvitse yöllä heräillä vauvan kanssa ei se ei kuulu hänelle..ei ikinä tulisi mielenkään herralla ehdottaa että nuku sinä niin minä herään syöttämään v...et ahistaa. Anteeksi jo etu käteen mut tällä hetkellä tuntuu et voisin ampua tuon ukon kuuhun.

Repa onpas kiva kuulla että teillä menee nukkuminen jo paremmin =) Jospa se siitä iloksi muuttuu.

Pakko kysyä, pääseekö teillä koskaan yöllä ärräpäitä kun miljoonas heräämiskerta koittaa ja unta ei paljon ollenkaan..mulla joskus pääsee ja tunne kauheeta pahaa mieltä että päästelen aina välil vaikka eihän se vauvan syy ole :ashamed: meillä ei tutti yöllä käy vaan aina tissi oli nälkä tai ei..

katrinaisen pikku avalle nopeaa paranemista

Huomenta! :flower:

Ihana syksyinen päivä alkamassa, kun aurinkokin näyttäytyy pitkästä aikaa. Pitääpä alkaa lakanapyykille, että saa ulos kuivumaan!

birdie Sain neuvolasta soseiden teko-ohjeet ja niissä sanottiin, että perunaa ei kannata pakastaa, koska sen koostumus muuttuu jauhoiseksi ja rakeiseksi pakkasessa. Makukin kuulemma muuttuu :/ Itse tein monesta muusta aineksesta soseita valmiiksi, mutta "muusia" teen sitä mukaa, kun neiti sitä syö. Esim. nyt on siskonmakkarakeitto pöhisemässä ja nappasin sieltä muutaman keitetyn perunalohkon talteen ennen maustamista.

Maissivelliä pitää siis ostaa tänään kaupasta. Voisin kokeilla sekoittaa korvikkeeseen niin ei tarvii ostaa vellituttejakaan ;) On meinaan niin järjesttömästi palanut rahaa noihin pulloihin, joita neiti ole vielä kertaakan oikeasti käyttänyt :kieh: No, annetaan kiertoon, jos ei niille tulekaan käyttöä.

weiss Voimia taisteluun allergioita vastaan! :hug: Meillä ei miehen kanssa ole kummallakaan mitä allergioita ja täytyy pitää peukut ja varpaat pystyssä ettei niitä tule meidän neidillekään. Vai onko allergiat yleensäkään perinnöllisiä ts. että taipumus allergisuuteen jotenkin siirtyisi lapsille?

Käännytty ollaan täällä tasan yksi kerta :LOL: Kauheasti kyllä nostelee jalkojaan lattialla selin makuullaan joten eiköhän noita kiepsahduksia aleta täälläkin pian näkemään.

Kaksi pientä alahammasta kuultaa meillä ikenen läpi, mutta saas nähdä koska puskevat kunnolla esiin.

Luumusoseesta muuten vielä kyssäri: meinaatteko survoa joukkoon myös ne kuoret? Söin eilen illalla unkarilaisia luumuja ja mietin, kuinka hyvää sosetta niistä tulisi. Kuoret vain pistivät mietittämään, kun olivat ihan sairan paksuja ja jotenkin happamia :/ Itsekin kuorin luumut ja paljon parempaa oli se hedelmäliha! Meinasin itse ainakin repiä kuoret veke (lähti ihan liuskoina vetämällä ainakin eilen), että tulee makeampaa ja hienompaa sosetta.

Mutta nyt päivän askareiden pariin ennen kuin pimu herää päikkäreiltään!

huomenta täältäkin

mukava kuulla että meidän poika ei oo ainoa, kuka ei vielä käänny... Nytkin ihmettelee maailmaa mahallaan :)

Meillä poika on ruvennut heräämään aamulla jokellellen :) Mies vaan aamulla tuli herättelemään, että poika jokeltelee tuol et voisit sääki herätä... Toinen on niin kiltisti :)

Oliko tääl muita muuttajia??? Carmen miten esittely meni?? Ajattelin tässä pikku hiljaa ruveta pakkailemaan ja kattomaan mitä turhuuksia kaapista löytys jos vaikka heittäs pois.. Meillähän on muutto neljän viikon päästä.. Tänään pitäs muuttomiehiä soitella työkavereista ja autoa tilata.. Onneks on näin päivisin aikaa järjestellä asioita.

Me tehtiin eilen porkkanasosetta ja annettiin pojan maistellakki. Ja hyvin maistu eikä mitään tullu... Ja mustikkaa syötettiin iltapalaks. Ja paremmin uppos ku viimeks. On vaan sohva vaaravyöhykkeellä ku annetaan pojalle soseita. Pitäs varmaan irtopäällinen hommata. Onks joku teetättänyt sohvaan irtopäällistä??? Paljonko maksaa????

voi poika jaksamista sulle. ootko käynyt puhumassa jollekkin noista sun peloista, meinaan että jos mies ei kuuntele??? Ja ootko sun miehen suhteen koittanut sitä että puhut asioista vähän kerrallaan (eli ei kaikkia sydäntä ahdistavia asioita kerralla.. ) . Kurjaa jos sun mies ei ota vakavissaan sun tunteita.. Mä kanssa eilen yritin jutella lenkillä miehen haaveista tms. mutta ei sitten halunnu puhua. kuulemma muutto mietityttää.. no olkoon puhumatta...

nyt taidan ruveta valmistautumaan kauppaan lähtöön.. tarviis päivän ruoka-ainekset käydä hakeen.. jos tekis vaikka siskonmakkarakeittoa... Ai niin. ja tänään alkaa se uus kotimainen sairaalasarja. jes.

birdie

poika kyllä täällä ainakin joskus lentelee ärräpäitä öisin varsinki jos itsellä kova väsy.. |O

Se niistä hyvistä yö unista, koko vkl:n tyttö nukkui hyvin, kun mies olisi voinut syöttää öisin. Mutta kun koittaa su-ma välinen yö tyttö ei ensiksi meinannut millään nukahtaa, sen jälkeen syötiin, laitettiin tuttia, nukutettiin, siliteltiin pyllystä jne. varmaan tunnin välein. ( Onneksi mies menee vähän myöhemmin tänään töihin ) niin otin tossa 7 aikaa peiton ja tyynyn sohvalle ja sain siinä nukkua tunnin.

Mulla olis tänään myös hammaslääkäri :$ Menisin oikeasti vaikka synnyttämään mielummin kun porattavaksi! Sitten eilen kaaduin komeasti meidän eteisen lattialle ( Luojan kiitos ettei julia ollut sylissä ) , meillä on todella liukkaat lattiat ja nyt on koko oikea puoli kädestä nilkkaan asti mustelmilla ja kipeä, ei edes oikella kyljellä voinut nukkua.

maj & julia 3½ kk

carmen koskeeko toi perunan pakastamisjuttu myös sosetta???? En oo huomannu että soseesta tulis jotenkin outoa.. mutta sen kyllä tiiän että keitinperunoita ei voi pakastaa kun ne menee oudoks.. Miks mua ei ohjeistettu mitenkään neuvolassa??? Valivali (kun ei muuta valitettavaa oo... )

repa ma nostan kanssa vauvan yolla tissille kun heraa siina kolmelta ja nukkuu yleensa mun vieressa aamuun. ihan omaa laiskuutta, mutta olen ajatellut, etta kun niin hyvin itse sangyssaan muuten nukkuu niin eipa tuosta kai? haittaa ole. nukkuuhan tuo kuitenkin suurimman osan yosta yksin.
birdie me muutetaan 2 viikon paasta. aloitan kanssa pakkaamisen. miehelle on siina muuon aikana 3 viikkoa lomaa, joten varmaan ihan hyvin menee. kiva kun on kohtalotovereita. kerrohan miten teilla sitten muutto vauvan kanssa meni.
poika olisiko sulla joku muu kuin mies jolle puhua? meilla ainakaan mies ei halua edes miettia mitaan pahoja asioita. makin muuten saatan sadatella yolla jos pitaa vasyneena nousta. hirvean huono omatuntohan siita tulee.
carmen ma olen keittanyt luumut ennen maistiaisia.

Ava on onneksi parempi tanaan. taidettiin selvita siita flunssasta. hiukan tuo yskii ja rohisee, mutta ihan minimaalisesti aikaisempiin paiviin verrattuna.

Katrinainen: Ikävä kyllä ei oo ketään sellasta, vauvojen äitejä en tahdo hermostuttaa peloilla ja muutenkin kaikki vaan tuntuu niin vaikeasti lähestyttäviltä tämmösissä jutuissa kun kaikki on vähän sillä mielellä ettei sellasta voi sattua...

kiitos kaikille kun kuuntelette.

Onnea muuttoihin muuttajille se on aika stressaava puuhaa..

myt pitää lähtea raivaamaan kauhea sotku

:eek: :eek:

Tsemppiä kaikille muuttopuuhiin! Meillä oli muuttoa keväällä, kun olin viimeisilläni. Ei sekään ollut herkkua, mutta pakkaaminen yms varmaan oma haasteensa pikku nassikan kanssa. Voimia!

Mä luin kans, et perunaa ei kannattais pakastaa. Ainaka valmiiks soseutettuna. Menee huonoksi sen koostumus. En oo kyllä kokeillu, joten omakohtaista kokemusta ei ole :) Oon keittäny yhden perunan päivässä ja jakanut sen kahdelle aterialle. Tai en nyt ihan kaikkea oo käyttäny. Meillä olis ens viikonloppuna sosetalkoot, kun alkaa edelliset vähetä. Mut aika kauan on kestäny noi. Kaikkea muuta vielä löytyy kivasti pakkasesta paitsi bataattia, kun sitä annan melkein joka päivä. Nyt tosin alkaa annokset kasvaa, joten alkaa varmaan muutkin hupenemaan nopeammin.

Rikkinäisistä jääpalakuutioista tuli mieleen, et mäkin rikoin yhdestä rasiasta pari kuutiota, kun yritin ottaa paloja irti samalla tavalla kuin jääpaloja. Ei onnannu. Noissa meidän rasioissa pitää painaa pohjasta suoraan ylöspäin, niin sit irtoaa tosi hyvin. Ja mitä löysempää on sose ollut niin sen paremmin irtoaa.

Täällä vieläkin selkä kiukkuaa. Pojan nostaminen sattuu eniten :|

Uusi yritys

Huomenta ja hyvää alkanutta viikko kaikille ja :hug: ongelmien kanssa painiville.

perunan pakastaminen: Esikoisen aikaan koitin pakastaa ja tosi omituiseksi meni. Sen jälkeen aloin perunan kanssa tekemään samalla tavalla kuin teistä joku kirjoitti tehneensä eli otin pois aikuisten keitoksista ennen maustamista.

Meillä on yöunet todella muuttuneet levollisiksi kiinteiden jälkeen. Viime yönä ei ollut yhtään herätystä ja jouduin pikkumiehen herättämään kun esikkoa piti lähteä eskariin viemään.

Viikonloppun aotettiin puurot ruokalistalle. Ihan miitä kaupan valmiita muksu puuroja kokeiltu. Sit kun lempimaut löytyy ja määrät kasvaa keittelen itse.

Meidän pikkumies ei vielä kääntyi kumpankaan suuntaa. Yritystä on mennä selältä mahalleen. Selällään pyörii ympäri ja pinniksessä on vähän väliä poikittain niin että laidat rytisee.

Jossu & K 4kk+2pv

birdie Voithan sä kokeilla sitä perunan pakastamista, mutta varaudu tosiaan siihen, että on aikas erikoista koostumukseltaan B) Ja työpaikkaruokalan keittopäivistä muistan, että kyllä se pakastus makuunkin vähän vaikuttaa :(

Näyttö meni kivasti: vanhempi pariskunta muuttaisi heti, mutta pitää saada ensin vanha asunto myytyä. Rouva lupasi olla tänään yhteydessä pankkiinsa ja välittäjään ja laittaa hommat pyörimään. Meille tällainen hitaampi marssivauhti olisi ihan hyvä, koska paikkakunnan vaihdossa voi olla aika lailla hommaa.. Kuten esim. uuden asunnon löytäminen :LOL: Tosin ajateltiin ottaa väliaikaisesti vuokra-asunto ja etsiä sitten sitä omakotitaloa ajan kanssa.

Lakkiasiat mietityttää täälläkin, mutta pidän vielä tuollaista kaksikerroksista puuvillapipoa. Viikonloppuna ostin pikkuisen paksumman kypärämyssyn, joka suojaa kaulaa ja niskaakin. Sen otan käyttöön varmaan lähiaikoina.

Annoin muuten äsken taas perunamuusia Nealle ja ihan selvästi syö soseen jälkeen hurjasti paljon vähemmän maitoa! Eli kai se tästä pikku hiljaa alkaa ihan itsestäänkin vähenemään se imetys, kun sosemäärät kasvavat.
Iltapäivällä taas luumusosetta (kaupan tosin) =)

hattu: nyt kun laitoin ulos nukkumaan ja mittari näytti +8 niin ohut puuvillainen kypärämyssy+haalarin huppu. jos laitan paksumman niin jätän suosiolla tuon hupun laittamatta eikä oo ollut mitenkään hikinen..

jossu: mäkin oon aatellut pian alkaa maistattaan niit kaupan valmispuuromakuja..

meillä yöunet on muuttuneet tosi levollisiksi ja unet syvällisemmäksi viime päivinä, ei tarvi herät laittaa lainkaan tuttia ja nytkin eka syöttö ajoittui 4:30 ( 8½h oli unipätkä, eilen unipätkä oli 9½h ) taitaa tosiaan nuo kiinteet vaikuttaa uniin. tuttia tarjoan kyllä syötön jälkeen kun tytön oon laskenut sänkyynsä ja yleensä sen suuhunsa ottaa mut eipä se kauaa suus pysy kun sylkäsee pois, ei tuo päivisinkään paljoa tuttia halua, omien sormien lussutus on paljon kivempaa tytön mielestä :D

no niin jos ottas ton itkuhälärin lähemmäs suihkua ja kävis pikasesti ite pesulla kun tyttö nukkuu..
ja kun mies tulee töistä niin lähen yksin kaupoille, tarttis ostaa tytölle uusia ja isompia vaatteita, vielä toinen myssy ja paksummat tumput.. ans kattoo monenko kassin kans tuun kotio..jos oikein innostus korttia vinguttamaan :D

kurpitsa & aurora 4kk 1pvä :heart:

muuttohommista me muutettiin kans tossa toukokuun lopussa, silloin kun mulla oli laskettu aika, oli kyllä aika raskasta ja olin aivan turvoksissa illalla ja joka paikkaan särki vaikken mitään tehnytkään. Kertokaas kans miten se muutto sitten onnistui pienen vauvan kanssa :)

Yhteistyössä