TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Yot on yhta hulinaa vielakin, siirryttiin Eevan kanssa eri makkariin kun mies. Se on niin kipea, etta tarvii unensa eika siita mitaan tule kun E huitoo ympari koko ajan.

Perunan pakastamisesta oli juttua. Oon kanssa kuullut, ettei pakastaminen ole paras mahdollinen vaihtoehto. Pakastealtaasta loytyy valmista luomuperunamuusia, olisko Oolannin. Sellaista jauhemaista mossoa joka sekoitellaan kiehuvaan veteen ja valmista tulee. Ja hyvaa. Sita Eeva maisteli, tein aina paivan satsin kerralla. Joka meilla oli vahan, mikaan mika ei ole makeaa ei ole hyvaa. Aitinsa tytto. :) Lemppareita on omena, banaani ja paaryna edelleen. Taalla ei tuota muusia myyda, pitanee keksia jotain muuta. Taalla on muuten aika huikeissa hinnoissa vauvan ruoka, 800g paketti korvikejauhetta 18 euroa! :eek: Soseet on saman hintaisia kun Suomessa, mutta purkki on yli puolet pienempi..

Huomasin aamulla, etta Eevan huulet oli niin rohtuneet etta oli ihan verilla. Mista mahtaa johtua.. taalla on niin kostea ilma, etta tuskin siita. Lentokoneen ilmastoinnista ehka. Onneks tuli Bepanthene mukaan, jos sita sais sen verran pysymaan huulissa etta paranis.
 
Poika :hug: Kyllä mullakin joskus hermo menee sekä mieheen että yöllisiin heräilyihin,tosin kiroilen vain mielessäni hiljaa ;)

Muutosta,juu edelleen vaiheessa...elokuun alussa muutettiin ja vain välttämättömimmät kamat on paikoillaan |O Kasperin tuleva huone on täynnä pussia ja lootaa,samoin toi kuraeteinen...milloinkohan ne paikoilleen sais,kysyn vaan :kieh: Majj: Sen takia meillä ei oo mikään paikoillaan kun vauvan kanssa muutettiin...poika kyllä itellään sopeutu hienosti uuteen kotiin,ei ollut minkäänlaisia ongelmia esim.yöllä...

Hattu: Kun asteita on ollut reilusti alle 10 on ollut sellanen kevyt vuorellinen korvaläppäpipo,nyt kun taas on päälle 10 niin ihan toi äippäpakkauksen valkonen pipo. Kasper inhoo niitä nauhoja,eikä sinne kaksoisleuan alle tahdo mitään saada solmittuakaan :LOL:

Katrinainen: Kun oikein käydään miettimään,miks vauvan pitäis nukkua omassa sängyssä jos se ei ketään nukkujaa häiritse... On täällä länsimaissa tapana että pitäis itsenäistyä suoraan kohdusta. Jossainpäin maailmaa vauvat on itsestään selvyytenä vieressä =) Kyllä ne kerkee sieltä sit pois savustamaan kun alkaa kasvamaan "yli" :D Mulle on nyt tärkeintä että meikä saa nukkua kun noi yöt on niin rikkonaisia olleet,ei tulis mieleenkään istua yöt läpensä pinnikseen kupeessa tassuhoitamassa :LOL: No joo,pointti on se että nautitaan niistä pikku tuhisijoista kaikessa rauhassa siinä vierellä :heart:

Mitenkäs sen kesäkurpitsan laita olikaan? Kuorineen vai ilman? Siis soseeks?

Repa ja Kasper viikkoa vajaa 4kk

 
Pika, pikaa

Tuli mieleen, kun tänään tuli postissa Nestle/Bonan esitteitä.
Te joiden pikkuiset on jo vähän isompia Jenni nyt ainakin. Oletteko liittyneet Libero-kerhoon? Ja saaneet sieltä jo sen lahjakortin jolla saa noutaa Lindexiltä jonkun paketin. Lähinnä uteliaisuuttani kyselen. Kiinnoistais mitä mahtaa sisältää? Tai onko joku sattunut tuttaviltaan kuulemaan.

Jossu & K 4kk+2pv
 
Marimint En kerinny ihan kaikkee lukaseen tosta sun selästä. kävitkö jo lekurilla? Hierojana tuli ajatuksia, tästä ehkä apua muillekin. Ergonomia - huomioi hyvä asento.(toisinaan mahdotonta ellei jopa all day). Nivelet voi tosiaan olla vielä vähän "löysällä" ja imetyksessä tarvitaan samoja hormooneja kuin synnytyksessä eli hormonitoiminta löysyttää niveliä (ja kai vähjän muutakin :LOL: ) Toivottavasti oot saanu lääkityksen kohdalleen sillä se on tärkeää, burana tehoaa, mutta joku relaksanttikin voi olla paikallaan, riippuu kivusta. Akuuttivaiheen jälkeen niskasta kiinni ja lujaa vatsan ja selkälihasten jumppaan. Laita viestiä kun selviää diagnoosi ni katotaan. Todennäkösesti tuut buranan kanssa ja et kauheesti viisaampana. Koita jaksaa, levätä ja liikkua. Onko sulla muuten hermosärkyä vai lihaskipua, säteileekö jalkoihin?
 
Poika ihan aiheesta sulla meinaa hermo mennä mieheesi. Entisestä elämästäni tiedän hyvin kuinka rasittavaa on kun toista ei jaksa kiinnostaa mun huolet tai murheet. Tai lähinnä koin silloin että ex-mies "halveksi" mun tuntemuksia, ne oli kuulema ihan utopistisia. Onneks nykyinen ymmärtää. Mutta syystäkin saa sapettaa, voi kun voisi jotenkin helpottaa sun pahaa mieltaä :hug: Kirjoittele vaan tänne meille peloistasi, me kestetään ne porukalla!

Kääntymisestä: Neea oppi kääntymään viime viikolla ja nyt ei sitten pysy hetkeäkään selällään. Rullaile ei vielä, mutta selältä menään masulleen vauhdilla. Ja pinnasänky ei enää riitä, neiti menee unissaan päästä päähän ja kääntyykin päädyssä nykyään. Vetää oikeaa maratoonia. Olen pitänyt nyt yöllä kunnolla vaatetta päällä kun peitolla ei tee yhtään mitään ja unipussista Neea vaan raivostuu. Hirmuinen liikkuja, mut ei ole vielä hoksannut alkaa mennä eteenpäin hereillä olessa
 
sain mä viimeinkin ne papa-tulokset, ei niis mennytkään kuin liki 1kk, olivat "unohtaneet" ne sin huoneeseen mis ne sillon otettiin ja kun tänään aamusella tk:hon soittelin et mikä maksaa, niin oli lääkäri sit käyny kyselemäs ja hoputtamas..voi tsiisus!! mitä muuta vois kuvitellakaan kun on tk:sta kyse...no tulokset olivat hyviä ja papa oli luokkaa 1 joten ehkä kannattikin ootella tuloksia näin kauan ;)

tyttö sen kun nukkuu, vartin päästä on 4h nukkunut ulkona ja silloin tää mamma käy herättelemäs..

2h päästä lähen sit kärryttelemään sin neuvolaan ja palailen sit kertomaan strategiset uudet mitat :wave:
 
Heips!

Täällä kanssa viime viikolla hoksattiin oikein kunnolla tuo kääntyminen ja voi herran jestas mikä meno koko ajan =) Ennen oli sellanen rauhallinen tapaus, mutta nyt vispaa joka raaja joka suuntaan. Ja muutama yökin menny levottomaks |O Jep, meillä...missä mamma on tottunu nukkumaan koko yön heräämättä.
Muutenki on sellanen kärttynen ja kuolaa ihan kauheesti. Ehkä niitä hampaitakin olis odotettavissa lähi aikoina.
 
Ok,pitänee kuoria....

Tein just omppusosetta omista omenoista...hiukan kirpsakkaa ehkä,pitänee lisätä sit hedelmäsokeria kun aikanaan nauttii soseensa =)

Meneepä aika taas nopeesti. Kasper jo viimosilla unilla ja kohta taas aloitetaan nukutusrumba... hitto siihenkin menee puolet päivästä, kun iltapesuille lähdetään joskus ilta 6-7 välissä,yleensä lähempänä 6. ja sitten reilun tunnin nukutus. Ja jos sen päälle vielä joutuu useamman kerran tuttia juosta laittamaan :| Ja sitten meikäkin alkaa olemaan jo ihan valmis sänkyyn...näin se homma etenee :D
 
weiss
Kyllä se tuo riisi oli.. :'(
Nyt tuntuu, että mie en jaksa. Itkettää ihan koko ajan. Onneksi tuo pieni ei vielä ymmärrä vaan aina kun silmiin katsoo niin antaa leveän hymyn. Siitä saa lisää voimaa. Eli huh huh. Tänään loppui sitten imetys, joten saa nähä kuinka ens yö menee. Kyllä kirpasee sydäntä ja varmaan yöllä myös pienen sydäntä. Mie en kestä. Onneksi päästään ihopistokokeisiin, jottei tarvi enää altistuksilla pelata. Meillä syödään sitten vaan perunaa ja mustikka-vadelmasosetta. Enpä olisi uskonnu, että elämä voi noin pientä koitella, eikö meiän perhe ole jo tarpeeksi saanu yhelle vuodelle kovia kokea? Ei auta valitus. Eteenpäin on mentävä.
Halaus teille kaikille. Onneksi te ootta täällä ja teiltä saan voimaa ja tukea, jos sitä ei muualta saa. Kiitos! :hug:
Ja iso :hug: niille, jotka sitä tarvitsee! :heart:
 
weiss: Voi ei :eek: No kylläpä pikkuinen on herkkä. Harmi, ettei tuosta riisistäkään ollut apuja. Kovasti voimia ja iso :hug:

Juh, ja sisäisiä ärräpäitä täälläkin välillä sadatellaan (yöllä tai päivällä ) jos on tiukka paikka. Tänään yritin saada väsynyttä poikaa 45min päikkäreille ja toinen vaan huusi ja huusi ja huusi... Lopulta väsähti (ja niin väsähti äitikin sänkyynsä ) ja nyt sitten on nukkunu jo melkein 2h. Eikö se nyt jo herää ku pitäs kohta uintiin lähteä :D Mikään ei oo ikinä hyvä.
 
No voi ei weiss :hug:

Marmotta, toivottavasti sun mies paranee pian ja saat siltä apua öihinkin.

Poika 04ja08, :hug: myös sulle. Tästä on varmaan ollut sata kertaa jo puhe, mutta ootko käyny missään juttelemassa noista peloista? Neuvolassa eivät tainneet kuunnella ja mies ei ymmärrä, niin sun pitäs päästä jollekin ulkopuoliselle juttelemaan asiasta. Vois auttaa sun omaan oloon.
 
Weiss..voihan paska suoraan sanoen :( Ei päästä pientä helpolla tää elämä,mut onneks jaksaa hymyillä ja saat siitä voimaa :) Kauheesti jaksuja :hug:

No johan,nyt poika sit nukahti unilleen pinnikseensä puolessa tunnissa entisen reilun tunnin sijaan...alkaa poika hokaamaan. Mulla oli lehtikin mukana et olisin lueskellu mikäli taas kestää,mut eipä tarvinna :D Ei ees paljoo kääntäny mahaansa. Saa vaan nähä että herääkö sit ekaan pieruunsa. Yleensä näin käy kun liian helpolla nukahtaa,mutta ei siin auta,sit vaan tuttia suuhun. Yleensä kuitenkin tää eka unille pano on vaikein =)

Hauska lukee että Naukurin poika vasta päikkäreillä ja meidän poitsu jo yöunilla :D

Nyt tää lähtee viettämään iltaa...öitä :wave:
 
Repa Toi on kyllä hassua, miten kaikkien vauvojen rytmit on niin erilaisia. Meilläkin oltiin jo 19.30 yöunilla. Ja tosiaan kuuden pintaan alkaa iltatoimet meilläkin :). Tänäiltana J ei nukahtanut ihan niin mallikkaasti omaan sänkyynsä kuin eilen. Tissiä täytyi antaa toisen kerran, kun alkoi hermoilla. Mutta heräsi, kun laskin takaisin sänkyyn ja nukahti sitten itsekseen. Kyllä se tästä :).

Weiss Voi harmi! Uskomatonta tosiaan, että pikkuisen elimistö hylkii lähes kaikkea :( . Isot :hug: sinulle ja pikkuisellesi! Toivotaan, että viimeistään allergiatestien jälkeen alkaa löytyä sopivia ruoka-aineita.

Poika04ja08 :hug:

KirsikkaTomaatti Kiitos kovasti neuvoista :)! En sitten varannutkaan lääkäriä Eilen illalla olin ihan varma, että aamulla on soitettava aika, liikkuminen oli ihan tuskaa. Mutta aamulla herätessä selkä tuntui vain aavistuksen kipeältä. Otin panadolin ja sillä olen pärjännyt koko päivän. Nyt selkä on niin hyvässä jamassa, että tuskin muistan sen olleen kipeä :). Joissain asennoissa pikkuisen ristiselkää vihlaisee, mutta ei paljoa. Toivon, että kipu ei enää tulisi pahaksi. Kipu ei säteillyt mihinkään ja uskon, että kyseessä oli lihaskipu ennemmin kuin hermosärky (varmaksi en osaa sanoa). Tänään huomasin myös sen, että kannan Jessiä usein ns. vasemman lonkan päällä. Nyt tuo kantoasento sattuu hieman, joten todennäköistä on, että lihakset ovat jumiutuneet tuostakin asennosta. Venyttelin aamulla selkää ja pakaralihaksia, jospa siitäkin olisi hyöytyä. Täytyy tosiaan aloittaa tiukka vatsa- ja selkälihastreeni heti, kun selkä on täysin kunnossa. En halua enää ikinä tuollasta särkyä mikä oli eilen :eek: . Ja olisi varmaan syytä mennä hierojallekin...

Ärräpäät Sisäisiä ärräpäitä viljellään täälläkin :D.

Tsemppiä muuttopuuhiin! Me muutettiin myös keväällä n. kk ennen Jessin syntymää.
 
Repa: No ollaan meilläkin yleensä muina iltoina yöpuulla jo viimeistään klo 19:30 :) Tänään vaan oli jotenkin ihan hämärä päivä ja poika tosiaan kiukkus sen 45min ennen ku nukahti viimesille päikkäreille ja siks varmaan veteli unia sinne klo 18:30 asti. Ei yleensä tee niin :D Tosin meillä oli tänään se vauvauintikin ja se aina venyttää näitä iltoja. Mut onneks poika on jaksanu vielä mukana vaikka se alkaakin vasta 19:30. Mut meil ei kyl poika muutenkaan jaksa olla hereillä ku max. 1,5h, joten päivässä menee useat päikkärit ja viimeset loppuu yleensä 17-17:30 maissa. Hämärintä tässä kaikessa must a on se, et just kun luulee oppineensa vauvan tavat, niin ne muuttuu :LOL: Meillähän tää yöunille meno hujahti parissa viikossa pari tuntia aiemmaksi eli tuohon seiskaan / puoli kasiin!
 
Edla-mamma: Jälleen salamana äiti ja isä hoitivat pojan pitstopilta yökuntoon!! :D Uinnit meni oikein hienosti ja nyt jo vähän sukellettiinkin. Onneks poika veteli nuo pitkät päiväunet, ei varmaan muuten olis jaksanu. On se kyllä koomista, kun kaveri puetaan yöpukuun ja autossa tankataan, uniriepu kainaloon ja kotia kohti :) Hieman tuo tänään availi silmiään, kun siirrettiin kaukalosta omaan sänkyyn, mutta nukahti kyl heti.

Meillä oli uintimatkalla sellainen jännitys et MÄ OLIN UNOHTANU TANKATA AUTON! :LOL: Meikussa katsottiin, et jaaha, tuo näyttäis et 20km pääsis bensoilla ja matkaa 15km. Noo, ei muuta ku tankkaamaan. Mut ai niin, eihän meillä ollu kummallakaan lompakkoa mukana, kun ei koskaan oteta sinne uinteihin niitä :eek: Kotiin ajeltiin radio kiinni, ilmastointi pois päältä ja pienimmän kulutuksen mukaan :D Sit heitin miehen ja pojan kotiin, otin lompakon ja varmuudeks kanisterin ja lähdin tankkaamaan. Vähän mua jänskätti, kun ajelin tuonne huoltikselle, et pääsenkö perille asti vai joudunko käveleen. Pääsin. HUH! Ei kyl ihme, ku nää yöt on ollu mitä on.
 
naukuri: ihan kuin meillä tänään ;) lähdin kaupoille ja jätin muksut isälleen, no isompi oli itkenyt mun perään jonkin aikaa ja pienempi oli viimeisille päikkäreille laitettaessa huutanut pää punasena 45min ennen kuin antoi periksi, ja nukkui tuon episodin jälkeen hurjat 20min, en ees muista koska olis viimeks noin huutanut nukkumaan mennessä, oli isi ollut ihmeissään tääl noitten muksujen kans kun mä oli poissa..no yleensä se olen mä joka lapset unille laittaa jospa tyttö siit otti itteensä kun ei äitiä näkynyt. meillä kans tyttö jaksaa olla hereillä max. tuon 1,5h ja vikoilta päikkäreiltä herää yleensä 18-18:30 aikoihin..

neuvolalääkäris käytiin pikanen 10 minuuttinen. hurjasti oli tyttö kasvanut, painoa oli jo 6455g ( 2465g ) ja pituuttakin 64cm ( 46cm ). ( painoa oli kuukaudes tullut 900g ja pituutta 4cm )

kauppareissulta jäi käteen 5 bodya, neulepipo, toppahanskat ( ilman peukaloo ), neuletumput ( peukalolliset ), sukkia. ostin jo seuraavaa kokoa kun näyttää tyttö kasvavan niin hurjasti, joten eiköhän tuo pärjää viel hetken näillä nykyisillä 62cm, ostin 68cm ihan suosiolla.
 
Vaan muuten väsyttäs...poju ähisi puhisi ja kääntyili yöllä niin ettei siinä mekastuksessa nukkiminen tällaisella herkkäunisella onnistu toisin meidän isännällä kauhee pärinä vaan käy. peilistä tuli vastaan pesukarhu.

Weiss: Kurjuuden kurjuus että koittelee teitä..Tosi herkkä teidän pikkuinen. Meilläkin allergioita on molemmilla joten valoisa tulevaisuus :D ja isännällä astma. Mehän ei olla edes kokeiltu kiinteitä viellä et jännitys nousee kunhan sinne päästään...Määkin olen imettämistä vähentänyt ja kauheen pahamieli jotenkin siitä tulee..kun maitoa kumminkin riittäs mutta mutta. No oon ajatellut et poika tulee viikon päästä jo 5 kk joten ihan hyvä saavutus tää on.

Summer: en oo käynyt missään oon niin perussuomalainen eli huono lähtemään tuntemattomille omia asioitani kertomaan. mut jospa se helpottas kun päästään puoleen vuoteen ( toivottavasti päästään) kun sithän riski pienenee huomattavasti.

Kiloklubi taitaa tällä viikolla vedellä plussa viikkoja meni viikonloppu ihan herkutellessa..pizzaa, namuja jätskiä :ashamed:
 
Huomenia!

Yö meni mukavasti aina jonnekkin puoli viiteen,sen jälkeen alko pien ähinä,mitä tissillä taltuttelin,kunnes rupes viiden jälkeen tekemään kakkaa ja oli täysin hereillä 5.30 APUA. Vetkuttelin nousemista kymmentä vaille ja sit alistuin kohtalooni :ashamed: Pirulainen jos meinaa tuota heräämistä aikaistaa,niin revin pelihousut. Kasperhan on joskus maailmassa nukkunut jopa 9.30 asti,mutta se alko pikkuhiljaa tulemaan aikasemmaks,samoten koko päivän rytmi. Meilläkään ei valvota kun vajaa 2h maksimissaan ennen päikkäreitä,mutta kun herätään jo ennen sian piarua,niin aikasinhan sitä sit yöunillekkin mennään. Ja neljänsille päikkäreille ei vaan suostu nukahtamaan... en tiiä miks. Mutta siis kolmet unet,aamulla tunti,päivällä n.2h ja iltapäivästä 45min-1h. Tosin ei se paljoo oo vaikuttanut unen pituuteen vaikka oon myöhemmin nukahtanut,silti herää 6 jälkeen |O
Täällä ei ois puhettakaan,et mentäs mihinkään harrastuksiin 6 jälkeen illalla :D

No mentiin sit ukon kanssa 20.30 nukkumaan :p Se joutuu kuudeks menemään töihin ja minä herään joka aamu niihin aikoihin,niin ajateltiin et jos kerrankin sais kunnon yö unet. Ja onneks tuli mentyä,muuten olisin todellakin kironnut aamulla :LOL:

Mut nyt nopsaa suihkuun ja pikkutirsoille ennenkuin poika herää.....

On muutes ihanaa kun ei herää enää siihen kauheeseen kipuitkuun,mitä vielä tovi sitten tehtiin..onkohan toi maidoton todella auttanut,vai joku muu....?
 
weiss voi kurjuuden kurjuus.allergiat ovat inhottavia ja on todella epaoikeudenmukaista, etta teille ne iskevat noin taysilla jo nyt.
naukuri teillahan on eilen ollut oikein trilleri siella. hurjaa. onneksi selvisit ilman kanisterireissua. toivottavasti meidan vauvauinti ei tanaan paaty noin. oli meinaan hiukan samanlainen reissu tuossa kuukausi sitten. huomattiin yhtakkia etta bensa on nollissa. ja matkaa oli viela 5 kilometria. perille bensikselle paastiin, mutta jannitysta oli ilmassa.
repa olen aivan samaa mielta tuosta, etta vauvan ei tarvitse viela itsenaistya. vauvalla on lupa tulla aidin veireen nukkumaan jos siihen rauhoittuu parhaiten. meilla ava herasi muuten vasta viidelta tanaan ja siirtyi sitten mun viereen nukkumaan. ihanaa herata ku toinen hellii aidin katta ja hymyilee suoraan silmiin.

nyt lahden naostarkastukseen. saas nahda tarvitseeko tama mamma rilleja. =)
 

Yhteistyössä