TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Perhepedistä repa ja katrinainen näyttivät puhuvan aiheesta. Mäkin siihen ajaudui ekan kanssa ja hyväks todettiin -siinä neiti tais nukkuu 1v. ikään.Toki se vaatii sängyn siirtoo ja pinnistä viereen yms. ettei putoa. Nyt pikkunen tuhisee myös vieres -ja se on niin kätevää ja isäntä on sitä mielt et kylmä sille omas sängys tulee :)

jatketaan myöhemmin..pitää lähtee aamupalalle. Isäntä tuli vahtii E:tä ollaan viel tääl reissus.
 
Perhepeti: se on meilläkin käytössä mutta ongelma on se et meidän poika kääntyy mahalleen yöllä ja tottakai minun patja on erillainen kuin lapsen patja oon miettinyt et onko turvallista nukuttaa enää vieressä mut ei jää omaan petiin ollenkaan. Enhän mä joka hetki kuiteskaan unissani voi vahtia et onko hän selällään kylellään vai mahallaan...tää asia on mua mietityttänyt, mitenkäs te muut perhepetiläiset tän ootta ratkassut vai annattekö toisen vaan kölliä massullaan???Meilläkin isäntä on sitä mieltä et siinä se on pienen paikka meidän vieressä lämpimässä.
 
Jenni: Enpä ollu huomannu! Kiitos kun laitoit linkin. Meillä taitaa majailla juurikin tuo Basset... Ei oo kyllä meilläkään vielä päässyt pojan käsittelyyn eikä siis pääsekään!

Käsittelystä tuli mieleen, et annoin tänä aamuna pojan varovasti koskea meidän kissan turkkia (pitkäkarvainen ). Hurjan naurun aiheutti :D Kissa katseli ihmeissään, et mitä siinä möykätään, mutta pysyi kuitenkin kiltisti paikoillaan :) Tähän mennessä pelkkkä kissan näkeminenkin on ollut hauskaa, mutta silitys vei voiton, kun oli varmaan niin mukavan pehmeä turkki. Pitää varovasti alotella että tottuu sekä poika että kissa tuohon kosketteluun.

Repa: Hienoa että saitte nukkua yön jo paremmin! Tosin toi 5:30 on aika aikainen herätys :| Meillä herätään yleensä 6:30-7:00. Ja tosiaan toi myöhemmin nukkumaan meneminen ei juurikaan vaikuta heräämisaikaan. Ainoa, et poika söi yöllä vasta 4:20, ku oli saanu vellin silloin puoli ysin maissa. Mut aamulla taas seiskan maissa pää pystyssä pinniksessä :D Muina päivinä ei mekään kyllä juurikaan olla vauvan kans liikenteessä kuuden jälkeen. En muista ees koska viimeks. Menee yleensä kiukutteluks paljon hempommin ku päivällä. Tuo uintiaikakin on valittu siks noin myöhään ku sillon ku alotettiin uinnit ni poika meni klo 21-22 välillä nukkumaan... Heh. Eipä mee enää.
 
repa Musta myös tuntuu että Julia alkanut aikastaa tuota heräämistä, meillä nukuttiin alku aikoina tuonne 10:30-11:30 ja nyt heräillään 7-9 välillä yö unilta :D ihan hyvinhän tua maidoton on voinut auttaa masu kipuihin ym.

Kiitos Jenni tuosta linkistä, tiedä nyt sitten mikä koira meillä noista on :D

|O Taas näköjään alkanut nää ähinä yöt. Ja nyt on myös tullut että tyttö ei meinaa enää itsekseen nukahtaakkaan, mis on nyt kahtena iltana laittanut tytön nukkumaan koska mulla on niin lyhyet hermot että muuten nostaisin tytön syliin ja alkaisin hyssyttelemään ym. enkä tosiaankaan halua että tyttö oppisi siihen.
Meillä siis mentii 21 nukkumaan, 23:30 eka syöttö, toinen syöttö 2 aikaan ja sen jälkeen tyttö piti nukuttaa nukkumaan, sit otinki meijän väliin nukkumaan ja koko aijan heräsi ja tissillä piti tainnuttaa ku tutti ei kelvannut.. |O
En ymmärrä miten yhtäkkiä on tullut tälläista. Pitäis varmaan koittaa tehdä niin että isä hoitais iltarutiinit, syöttäis ja laittas nukkumaan niin jospa nukkuis paremmin kun ei nukahtamis vaiheessa haistais äidin maitoa, en minä tiedä.. No parin viikon päästä aletaan maisteleen kiinteitä jospa se auttais. Teillä jolla syödään kiinteetä, nukutaanko yöt paremmin ?

Maj ja julia 3½kk
 
Pikaisesti kysymys bataattisoseesta, oletteko keittäneet bataatit kuorineen vai kuorittuna? Eikös ne kypsy aika nopeasti keitettäessä?

Meillä on ollut muutama yö tosi takkuista, poika on herännyt itkemään ihan suoraa huutoa, eikä tiedetä mistä johtuu. Itku ei tahdo rauhoittua, varsinkaan viime yönä. Allergiasta johtuvat yöitkut, miten ne alkaa? Alkavatko heti syönnin jälkeen? Jopa syöminen yöllä on ollut takkuista, jota ei ole aikaisemmin ollut.
 
Huomenta.

Päivän eka ajelu reissu suoritettu ja iso muki kahvia kipattuna.

majj: Kyselit kiinteitä syövien nukkumisesta. Meillä ainakin on selvästi vaikuttanut yöuniin varsinkin nyt, kun otettiin viel iltapuuro käyttöön. Eli eilen meni yöunille n. klo 20.15, ei yhtään heräämistä yöllä, pakkoherätys klo 7.55, kun esikko pitää viedä eskariin klo 8.30. Jee, jee tämä äiti on onnessaan :wave: Olen aina tarvinnut keskimääräistä aikuista pidemmät yöunet

Kysymys Teille muille jotka puuroa tarjoatte. Teettekö itse? Käytättekö "vauva" jauheita? Vai valmiita? Nuukuuttani kyselen. Olisko edukkaampaa tehdä jauheesta ja ostaa valmiina ennenkuin voidaan siirtyä tavallisiin joita vois sit keitellä koko kattilallisen kerralla.

Huutokauppa reissu ollaan K:n kummitädin kanssa suunniteltu tälle illalle. Saas nähdä kuinka käy, kun heillä on noi talokaupat ja siihen liittyvät härdellit menossa.

Meillä 4kk neuvolalääkäri torstaina ja pitää ottaa tää koko plutuna mukaan, kun lääkäriajat aina iltapäivällä.

Jossu & K 4kk+3pv
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :D
Tunnen olevani syrjäytyny tästä porukasta,kun en jaksa kirjoittaa yhtä aktiivisesti kuin muut täällä :( Lohduttavaa on kuitenkin lukea,että samojen ongelmien kanssa täällä ollaan ja vauvat kehittyy suht samaan tahtiin!
Meillä kun päivät menee aikamoisella vauhdilla Nikon kanssa touhutessa ja sitten on nuo koirat vielä,mitkä on alkanu kaipailee myös leikitystä,niin siinähän sitä touhua piisaa.Sitten kun saan pojan unille,niin luen kyllä teidän kirjotuksia,mut harvemmin enää ehdin vastailemaan.
Olen nyt tosiaan rytmittäny Nikon päivää.Ruoka ja unirytmi alkaa olemaan pojalla jo melko selkeä!Aamut alkaa klo.6.30-7.00 ja sitten velli klo.7.30,unet klo.8.30,maito ja sose n.klo.10-10.30,unet klo.11 maissa,maito ja kasvissose n.klo.13-13.30,unet klo.15-15.30,maito n.klo.17 ja iltavelli klo.20.00.Siitä poika nukkuukin sitten tuonne klo.2.30-4.00 yleensä ja syö,sitten taas unet klo.6.30 asti!Tällä ollaan nyt menty jo n.2vk.Toivottavasti nyt jatkuisi suht samana hampaiden tulosta riippumatta!
To ois sitten taas 4kk neuvola ja sitten jännätään nouseeko kuume vai ollaanko vain väsyneitä,kun saadaan toi toinen rota rokorus!Kiva taas huomata paljonko Niko kasvanu,kun näin sitä ei niinkään huomaa,kun joka päivä näkee =)
Taas täytyy mennä,kun poika huutaa maitoa kuin palosireeni!!!
 
majj: Kyllä meillä tuo kiinteiden syönti on vaikuttanut yöuniin. Ja kaikista eniten mun mielestä tuo iltapuuro&kauravelli. Aina kun ei tuota puuroa vielä niin paljoa mene alas niin olen lisäksi antanut kauravelliä. Ja yöt nukutaan nyt liki poikkeuksetta ilman heräilyjä. Nukkumaan mennään 20.30-21 ja herätään 7-8. Päivällä uniin ei niinkään ole mun mielestä ollut vaikutusta tuolla kiinteällä. Neean päikkärit on edelleen sellaisia max tunnin mittaisia.

Jossu: Aloitin ensin noilla valmispuuroilla, se vadelmakaurapuuro on ihan ehdoton suosikki. Sit olen tehnyt puuroa Piltin kaurapuurojauheesta. Ihan tavan kaurapuurohiutaleista en ole vielä tehnyt, nuo vauvoille tarkoitetut tuntuu ainakin mun suuhun hieman miedomman makuisilta. Tarkoitus olis kyllä koklata normihiutaleita kunhan tuo Piltti-jauhe loppuu. Ajattelin tehdä aina puurosatsin mikrossa, ja sitten vähän näyttää sauvasekoitinta sille että saa sen hienompaan muotoon.

Perhepeti ei ole meidän perheen ratkaisu. Ollaan molemmat, tyttö sekä minä herkkä unisia. Perinyt äidiltään tuon reppana. Meillä ei edes kauaa onnistunut tuo samassa huoneessa nukkuminen kun mä heräsin jokaiseen Neean tuhinaan ja menin katsomaan - > Neea heräs. Siitä tuli siis varsinainen kierre. Nyt tyttö nukkuu sikeimmin kun saa olla omassa rauhassa. Ja mäkään en ole kokoajan sängyn reunalla katsomassa onko kaikki hyvin. Neea heräilee kyllä välillä yöunillaankin, hetken pitää ääntä ja nukahtaa uudestaan (oon vaklannut salaa) mutta jos menen näkyville hän herää 100% varmuudella. Joskus olen päikkäreille ottanut tytön viereen ja hän säpsyy heti hereille kun mä vähänkin käännähdän sängyssä. Olishan se ihana pitää tuota kääröä välillä kaikussa nukkumassa, mutta tärkeintä on kuitenkin taata se rauhallinen uni.

Hitsi että mä rakastan tuota ukkoani. Kyselin siltä että mitä meinasi perjantaina tehdä, josko pyytäisin yhden kaverini kylään. Se totes että tätä ei pitänyt vielä paljastaa, mutta sä olet menossa perjantaina elokuviin. Mä olin ihan halolla päähän lyöty, mistä ihmeestä se puhuu. Oli sit järkkäillyt mulle perjantaille vapaa-illan kavereiden kanssa elokuvien ja syöpöttelyn merkeissä. Piti kuulema tulla yllätyksenä vasta perjantaina :heart:
 
Hei hemulille! :)

majj: Meillä unet on nyt rauhoittuneet eli ei kaipaile enää tuttia öisin juurikaan. Tosin yks yösyöttö on edelleen. En tiedä johtuuko kiinteistä vai siitä että nuha on pois? Molemmat kun oli tuossa yhtä aikaa tapetilla :) Mut varmaan vähän molemmista. Iltapuuron ajattelin ottaa parin viikon päästä kuvioihin ja ehkä sillä on sit kans vaikutusta loppuihinkin ähinöihin. *toivoo ainakin*

Jossu: Mulla on jo valmiina odottamassa Muksun riisipuurojauhe, josta ajattelin ekat puurot keitellä.Tai siinähän vaan lämpimään veteen/maitoon sekotetaan se jauhe. Sit vaan ku mahdollista ni siirryn noihin Nallen tms. hiutaleisiin (laitan hienommaks tehosekottimessa ne hiutaleet ). Ihan vaan siks, ku noi valmispuurot ja jopa vauvajauheet maksaa ihan hurjan paljon enemmän ku tavalliset! Mut parin viikon päästä aloitetaan ja voihan se olla, että mieli vielä muuttuu, mutta noin olen ajatellut :)

Bataatin olen keittänyt kuorittuna ja paloiteltuna hyvin pienessä vesitilkassa ja oon käyttäny sit kaiken sen veden soseuttamisessa. Eli vitamiinit säilyis sillai. Mut kaikkein parashan se olis jos keittäis kuorineen, ku jo kuoriessa häviää vitamiineja. Bataattikuutiot ei kypsy ku 5-6min.
 
Kädet taas hetken vapaana,kun poitsukka masu täys :LOL:
Tota puuroa olen tässä miettiny,et onko se suositus 5kk pakollinen?!Uskaltaiskohan jo aloittaa tälle 4kk ikäiselle vaikka iltaisin!?Musta kun tuntuu,että tuo vellikään ei vie tarpeeksi tuota näläntunnetta ja sitten välillä käy niin,että Niko nukahtaa ennen kuin on saanu ko pullollisen syötyä...
Bataattisosetta tein just eilen pakkaseen ja kuorittuna keittelin n.8min,kun oli aikas isoja paloja!Maukasta sosetta tuli,kun vähän oli pakko pussittaessa maistaa :D
 
Heips!

Jenni, ihana mies sulla =)

Jossu, ekana ostin sitä banaanipuuro-jauhetta, mutta se on yök! :x Sitten ollaan maisteltu kaurapuuroa jauheena. Sekin on aika yök, vaikka sosetta laitat sekaan ihan kauheesti. Helposti tulee yökkäys jos vähänkin maistuu puuro seassa. Kaikki soseet kyllä uppoo tosi hyvin, mutta puurot ei ole lemppareita. Noilla jauheilla ajattelin nyt edetä ja sitten joskus alkaa keittämään hiutaleista. Onhan nuo kalliimpia, mutta tosi vähän sitä vielä menee kerralla sitä jauhetta. Paketti tulee kestämään vaikka kuinka kauan. En muutenkaan ole keittiö ihmisiä ja on niin ihanaa kun pääsee helpolla tuossakin.
Miten muille maistuu puurot?

Sitten piti kysyä että; Onko teidän lapset saman näköisiä? Siis sisarukset? Kun meillä on hämmästyttävän samannäköisiä vauvakuvissa. Sillai että joku ei tunnistais erilleen. Vaikka isompi onkin poika ja tää tyttö. Ihan samankokoisia/painoisia, samanlaiset/väriset hiukset, hymy aivan samanlainen jne. Eilen katoin oikein ihmeissäni valokuvaa missä isompi on samanikäinen kun tää neiti nyt ja niillä on sama yöpuku siinä päällä...aivan hämmästyttävän saman näköisiä ovat :eek: Ihan niinku samalla muotilla tehtyjä. Saa nähdä isompana sitten miten muuttuu.
Luonteeltaan ja muutenkin ovat näin vauvana ihan erilaiset.

Repa, esikoinen heräsi kanssa aina kauheen aikasin. Oottelin aina että aamu-tv alkais. Valvottiin hetki ja sitten nukuttiin yhessä pari tuntia lisää. Se oli helppoo itekin käydä uusiks nukkumaan, kun oli eka lapsi. Nyt ei onnistukaan.
Meidän neiti kanssa herää ajoissa, mutta annan maitoa ja yleensä vielä nukahtaa. Ainakin hetken päästä. Sängystä ei todellakaan kuudelta nousta.
 
Meillä yleensä nukuttu noin vartin yli 6 tai puoli seiskaan,et aikasemmin ei oo tätä temppua tehnyt,mutta tosiaan onneks ite olin mennyt aikasemmin nukkumaan =) Maitoa aina annan,mutta ilmeisesti se kakan vääntö on niin hektistä puuhaa ettei siinä enää saa äksönin jäljiltä unta :LOL: Mutta jos rupee tavaks ottamaan,pitää yrittää kehitellä jotain millä pojan sais unia jatkamaan..ideoita kellään? Ja tissi siis ei toimi. |O

Poika: Ei toi poitsu sängyssä käänny mahalleen,ainakaan vielä...Joskus alle 2kk se onnistu kahtena yönä kääntymään,mutta hyvin tuo tuhisi masullaankin. Mulla on kyllä joku kuudes aisti,et herään yleensä jos jokin on "vialla".

Tuhinoihin mulla auttaa korvatulpat,aluks oli outoa nukkua ne korvissa,mutta nyt on ikäänkuin kiva laittaa ne korviin ja mennä omiin maailmoihin :D Mutta en mä niin herkkäkään enää ole kuin silloin aluks,nyt nukutaan kyllä kuin tukit...vaikka välillä poika hyörii unissaan ihan kunnolla. Vasta se sellanen kunnon itkuntuherrus ölinä herättää....

Jenni,aah...kuulostaa hyvältä,ihku mies sulla :D

Nyt lähen ulos reippailemaan kun on niin hyvä ilma... pikkumies nukkunut 40min ulkona ja pittää lähtee ennenkuin se alkaa levottomaks =)
 
moi!

huh, jalat ihan puhki kun kävin vaunuttelemas 1,5h, pidensin vähän matkaa, nyt jos ei ala paino tippumaan niin mä en liiku enää mihinkään.. :whistle:

perhepeti: ei oo meidän juttu, molemmat lapset on nukunut alusta asti omas sängys.

keilis: sekä että, välil kuorineen välil kuorin, miten milloinkin

jossu: varmaan vauvajauheil aloitetaan ja maistellaan varmaan ihan valmiitakin ja vasta myöhemmin teen ite nalle-hiutaleist.

hemuli: mä ajattelin alkaa maistattaa puuroja kun ikää tulee sen 4,5kk eli parin viikon päästä.

mut nyt pitää nostaa kintut ylös vähäks aikaa ja hetki levähtää..
 
jenni sullahan on ihana mies!! Saat olla kyllä onnellinen tommosesta paketista! Vau! Ei sillä, etteikö munki mies huomaavainen olis, mutta ei kyllä ihan noin paljon kuitenkaan...

vielä siitä perunasoseesta: mä oon kyllä sitkeesti antanut sitä perunasosetta jonka oon tehny valmiiks pakkaseen ja hyvin uppoaa.. mitään haittaa siitä ei varmaan oo että se on pakastettu??? En mä ehkä itte söis sitä mutta vauvalle uppoaa hyvin.

perhepeti ei oo meidän juttu. Ensinnäkin mies kääntyilee niin paljon ettei oo turvallista. Ja kuten jennilläkin niin meilläkin poika nukkuu omassa huoneessa. Näin kaikki saa hyvät yöunet.

apua. mä unohdin jo mitä kaikke tääl oli kirjotettu. No painostahan voi aina jauhaa.. jälleen -300g alotuspainoon, eli kovasti heittelee. Mä taidan olla ikuinen laihduttaja :) mutta ihme kyllä tänään en jaksa aiheesta stressiä ottaa. pääasia että ei oo noussu mässäilyviikonlopun takia.

päikkärit poika haki 30 minsaa unta ennen ku nukkumatti teki kutsun päikkäreille. nyt hiljeni ääni pinniksessä joten tais pojalle uni tulla. miten noi päiväunien nukkumiset voi olla noin työntakana???? Ei käsitä.. onneks poika vaan jokeltelee sängyssä, eli ei huuda tms.

missä vaiheessa allerginen reaktio näkyy jos sitä tulee??? Pojalla on naamassa taas jotain näppyjä.. Aiemmin luultiin että ne tulee nan ja tutteli korvikkeista, mutta nyt ollaan annettu semperiä ja on ollu ok. tänään kuitenkin taas jotain näppyjä naamassa. eivät kutise tai oo mitenkään pahannäkösiä, mutta mietinpä vaan että mistä ovat tulleet.. porkkana alotettiin sunnuntaina, voiko oireet tulla vasta nyt??? ja tänään annettiin maissivelliä aamupalaks voiko olla siitä`?

joku puheli jännitysmomenteista bensan suhteen... mä oon ihan neuroottinen sen suhteen. en siis lähe liikenteeseen jos ei oo vähintään yhtä isoa palkkia bensamittarissa... mies joskus on tehny jäynää kun on ollu bensä vähissä ja leikkiny että autosta loppuu löpö (leikkiny siis kytkimen kanssa pihatiellä jotta auto sammuu... ) mua on helppo vetää nenästä.

ai niin.. ja meillä pilkistelee eka hammas alaikenestä... pieni valkonen täppä on näkyvissa ja kaikki, siis ihan kaikki asiat menee suuhun..

nyt meen laittautumaan

birdie
 
birdie, meidän neidille tulee kanssa välillä jotain näppyjä leukaan ja poskiin. Ajattelin kanssa jossain vaiheessa että olis jostain ruuasta, mutta nyt oon sitä mieltä että ne vaan muuten ilmestyy :eek: En tiiä sit mitä ovat. Eiks usein ruuasta sillai "helahda" posket punaseks...varmaan joku jolla on enemmän kokemusta osaa sanoa.
 
summer no semmonen mielikuva mullakin on että menis sitten "ihan punaseks" ettei oo siis epäilystäkään sillon.. ja luulis että se aika äkkiä ilmestys se allergia.. Mutta eipä tosta varmaan paniikkia kannata ottaa kun poika on muuten oma ilonen ittensä... Ja ei muuten nukkunut päikkyjä ku 10 minuuttia.. Taitaa tulla käninä ilta ;)

no nyt sinne laittautumaan..
 
Taalla ollaan, molemmat ranteet tuettuna ja nostelua pitais valttaa :ashamed: , huomenna pissa ja verikokeisiin katsotaan onko arthiittia. Tuskinpa, yritan usko jo loysiin ligamnettehin tai pahimmassa tapauksessa carpaali tunneliin. Jos tue ei auta niin seuraavaksi kortisoonia :headwall: . No voinpahan pyytaa miesta nosteleen tytya ja kaikenlaista kun on kotona.

Poika meilla tyty alkoi nukkuun mahallaan 3 viikoa sitten ja kasvot aina seinaan pain. Vaikka itkari on paalla niin kayn katsastaan tilanteen ainakin kerran tunnissa ja yolla aina kun heraan. Kaden joudun laskeen tytyn paalle etta tunnen hengitys liikkeet kun kylki/ maha asennossa en nae niin selvasti. Mies sanoo vaan etta terkka totes ettei lopeta hengittamista...Perhepetiin kun tyty heraa aamun syonnilleen noin6.30 mies nostaa mulle sankyyn ja sit me yritetaan nukkua kun tyty terrorisoi potkuillaan meidan keskella :D

Soseet
Mietinassa on soseiden teko viikonloppuna: Battaattia, porkkanaa, marja- ja butternut squashia joka on jonkinmoinen kurpitsa ja tavan kurpitsaa. Perunat ajattelin soseuttaa sitamukaa kun syotetaan. Bataatilla sitten aloitetaan kun 5kk tulee mittariin 1 ja 1/2 viikon kultuua (tai viikonloppu ennen 5kk synttareita). En oikeen loytanyt hyvia valmis marjasoseita kaupasta. Myos lusikka tai lusikat ja nokkamuki taytyy ostaa. KAverilta saan sen aventin pulloon sopivan nokan kun heidan neiti ei siita pida.

voi Weiss saitpas kyyneleet mun silmiin :hug:

Jenni
Ihanaa!

Repa
Kiva kuulla etta Kasperilla on alkanut yot sujuun paremmin!

Marmotta
Toivottavasti mies voi kohta paremmin ja ottaa osaa teidan yotaisteluihin! ja Ennenkaikkea etta Eeva alkais nukkun myos :hug:

Nyt poyluimurin varteen!
 
Joo ja viela kylla taallakin ajatuksissa lentaa se arrapaa ja pitkittelen ylosnousua keskella yota kun tyty vaatii ruokaa :kieh: jannaan viela etta kestaako kadet kipua kun tyty kuiteskin puolunessa ja pitaa noukkia/ vieritella lahemmas pinniksen laitaa jotta voin nostella siita sit syomaan!
 

Yhteistyössä