TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Marimint Hyvä kun on helpottanut. Venyttely on hyvä mut vielä tärkeempää on saada lihakset toimintakykyiseksi. Mä taistelen siis oikeesti isolla teella oik hartian kans ja ei oo herkkuu. Mun jumpparyhmäläiset hieman hymyilee kun 100 kpl burana purkki kolisee aina kassissa :) toisinaan pakko ottaa että pääsee kotiin asti. Viikon ajan oon syöny buranaa 3 krt/pvä+panacod+sirdalud. On helpottanu niin että vain yöksi tarvii ottaa ja lisäksi sain tänään kortisoni piikin olkaan. Nää on tuskallisia juttuja. Mä oon kroonikko tän olkani kanssa.

Ihania juttuja vauvan jättämisestä iskälle - pikku pomot karjuu muillakin :LOL: toissa iltana ku olin töissä ja neuvojani ei ilmeisesti kuunneltu lainkaan ni neito oli karjunu väsyneenä pitkään ja vasta koivikuja kierroksella oli sitten lopettanu ja nukahtanu ja tietty rytmi oli taas sekasin :x mutta minkäs teet jos neuvoja ei oteta vastaan.

Aika surullista tunnelmaa pitää kun ajattelee viime aikojen tapahtumia. Ei voi kun valoa toivoa lähiomaisille ja kaikille joita suru & elämä koettelee tulevina päivinä. :hug:
 
weiss
Pelottavaa ajatella, millaisia ihmisiä täällä maan päällä kulkee. Olisi kyllä ihmisten aika herätä tähän todellisuuteen ja tehdä asioiden eteen jotakin muuta, kuin vain selittää. Jokelan olisi pitänny riittää, vaikka tieto oli, jottei jää viimeiseksi, niinkuin ei eilinenkään. Valitettava tosiasia. Liipasee sinänsä läheltä, kun toimin erityisopena, mutta onneksi kuitennii ala-asteikäsillä. Mutta kun sielläkin ne ongelmat on jo liian hyvin nähtävissä ja ainakin meillä ei ole aikaa eikä käsiä eikä valtuuksia puuttua tarpeeksi asioihin vaikka kuinka tekisi mieli. Ehkä nyt herätään, että oikiasti tarvitsee tehdä jotakin. Pahalta taas tuntuu aatella sitä tuskan määrää niissä perheissä, joihin on suru uutinen viety.. :'(

Allergiaan palaten.. saatiin perjantaiksi jo aika testaukseen. Pikkasen jopa pelottaa, jotta mitä mahtavat tulokset näyttää. No, sen näkee sitten.. Väsyttää kyllä tälläinenkin, jottei mitään varmauutta mistään ja kyllä nuo altistukset alkaa käydä jo pienenkin voimille tuon jatkuvan ihottuman takia. Toivossa olisi, jotta edes kaura saataisiin lisättyä ruokavalioon ja joku hedelmä, niillä pärjättäisiin jonkin aikaa.

Halaus kaikille jotka sitä tarvitsee!!! Ja halaus kaikille muutoinkin!
 
weiss
Niin ja tuosta vatsakipuilusta? Miullakin on oikialla puolella tuntunut vihlontaa välistä, mistä voisi johtua? Menkat ei ole viellä alkanut.. Tosin täti voi kurvata koska tahansa nyt, kun lopetin imettämisen.

Imettämisestä: Se aika tosiaan sitten on ohi. Vaikiampaa oli itelle. Poika on alkannu juomaan korviketta nyt ihan hyvin mutta ilmavaivoja on enempi. Te joilla tuo jauhe on käytössä, niin keitättekö aina sen veden ja teettäkö vaan yhen annoksen kerrallaan?
 
Carmen: Mä olen lämmittänyt pikaisesti mikrossa myös luumusosetta. Ettei tartte jääkaappikylmänä tarjota. Oon lämmittäny sellaseks huoneenlämpöseks. Eikä aina tartte avat uutta purkkia ;) Mä oon maistattanu uutta makua 3-4 päivää. Yleensä jonkun tutun maun kanssa, koska poika vetelee jo isompia annoksia, niin ei yks maistatusannos vie nälkää. Et esim. päärynää menee nyt 3. päivä ja huomisen vielä. Sit kokeilen omenaa 3-4 päivää ja osan varmaan päärynän kans sit yhdessä et saan isomman annoksen. Mut sillai, ettei alkais kahta uutta samana päivänä et on sit helppo huomata jos joku ei sovikaan. Ja meillä siis kaks kasvisoseannosta ja yks hedelmä/marjasoseannos päivässä. Noista kasviksistahan saa aika nopsaan jo erilaisia sekotuksia ja uusia makuyhdistelmiä, jos niin haluaa. Meillä on vielä ollu enimmäkseen noita kasviksia, luumu ja päärynä vaan makeista.
 
KirsikkaTomaatti Tuollaiset hermo- ja lihassäryt on kyllä inhottavia. Toivottavasti sinunkin olkapää alkaa parantua. Tää mun selkä on nyt jo tosi hyvä. Eilen kävin jo kunnon lenkillä ja niin tänäänkin. Illemmalla meen vielä jumppaan ja saas nähdä tuleeko siitä kipeäksi, toivottavasti ei. Maanantaina otin aamusta vielä panadolin, mutta sen jälkeen en ole pilleripurkkiin koskenut.

Carmen Mä kans teen noin kuin naukuri, että lämmitän jääkaappikylmää sosetta hieman mikrossa. Ja 3-5 päivää olen maistattanut uutta makua vanhojen rinnalla.

Miten paljon tarjoatte soseita per ruokailu? Meidän neiti on nyt 4,5kk ja olen antanut lounaalla n. 2 jääpalakuutiollista sosetta ja ehkä vähän vähemmän sitten välipalalla hedelmäsosetta. Imetän aina soseaterian päätteeksi. Mietin, että miten paljon soseita viitsisi antaa...tyttö kyllä söisi enemmänkin kuin tuon määrän mitä annan. Ollaan syöty soseita n. 3viikkoa.

Repa Aika tarkasti rutiineja noudatetaan meilläkin. Huutoa tulee, jos liiaksi lipsutaan. Jessi nukkuu 3-4 päikkärit. Neljät ainoastaan siinä tapauksessa, jos pisimmät unet jää jostain syystä kesken.

Jessi sai tänään kolme rokotetta. Vielä ei ole kuume ainakaan noussut, mutta pistoskohdat aristaa. Tyytyväinen neiti kuitenkin. Saa nähdä millainen ilta ja yö tulee.

Olen lähdlssä jumppaan juuri kun olisi tytön nukkumaanmenoaika :ashamed: . Isukki saa kokeilla saako tytön nukkumaan. Vellipullon jälkeen tyttö yleensä rauhoittuu hyvin sänkyyn, mutta saattaa tahtoa tissin unilääkkeeksi. No, jos mies ei muuten saa tyttöä unille, niin vaunuihin nukahtaa varmasti....ainakin toivottavasti.
 
Marimint: Meillä maisteltu yhtä kauan kuin teilläkin ja vauvakin samanikäinen. Annan kasvissoseita 4 jääpalakuutiollista kerralla. Eikä oo ihan pienin kuutio. Aloitettiin puolikkaalla kuutiolla ja tuohon on nyt tultu :D Oon vähitellen lisänny kun olen huomannut että uppoaa. Välipalasosetta menee 1/3 pilttipurkillista (luumu ). Nyt oon alkanu antamaan myös päärynää, joten sitä menee kuutio ja loput sitte luumua.

Repa: Sama meillä ku Marimintilläkin eli melko tarkkaan joudutaan noudattamaan päivärutiinia, mutta kyllä poika itsekin siitä joskus poikkeaa. Mut unet on kyllä tärkeät; jos joutuu valvomaan liian kauan ni ketään ei naurata. Huuto on hirveä ja rauhottamisessa menee 20-45min. Meillä nuo samat 3-4 päikkärit riippuen unien pituudesta. Yhteensä noin 4h päikkäreitä päivän aikana. Mut meneehän nuo rytmit välillä sekaisinkin ja joskus selvitään ihan hyvin. Yleensä kyllä tulee huuto. Ja poika kun ei suostu nukahtamaan missään kylässäkään sängylle ja oma kaukalo tai vaununkoppa pitää olla.

Jumppaan
, mars, täälläkin! :wave:
 
Yohulina ja miehen kuume jatkuu, alan olla itsekin aika lopussa tan kanssa jo. Ja paivat pitais ravata kaupoilla ostamassa kaikki uuteen kotiin, ilmastoinnista leivanpaahtimeen. Ja yolla on julmettu puhina ja itkeminen joka ikisen syoton peraan. Viime yona odoteltiin pierua 3 tuntia, koko sen ajan E jaksoi kitista. Kai sita on annettava korviketta oisinkin, se ei niin laita ahisemaan. Kun jaksais vaan nousta ylos aina sita lammittamaan.. |O

Meinasi menna hermo ruokaostoksilla kun mikaan merkki eika edes valmistaja ole sama kun Suomessa eika korvikettakaan saa pienissa purkeissa. Jauhetta tai jotain 4dl puteleita. Pienet olis niiiin katevia Eevalle, kun ei se valttis syo korviketta kun sen 2dl siina ajassa kun se purkki on kaytettava. Eika aina joka paikassa voi jauheestakaan tehda. No, ei auta. En loytanyt pelkkaa maissivelliakaan, jokaisen sekaan ovat tuupanneet riisia ja tapiokaa. Alkaen 4kk niissa sanotaan, joten kokeillaan.. Huvittavin on iltapala yli 4kk vauvoille, juustovellia! :LOL: Ricottaa siina ainakin on, ja jotain juustoa. En uskaltanut ostaa kokeiltavaks, hihitin vaan hyllyjen valissa kun kuvittelin Eevaa kiskomassa jotain venyvaa juustoa iltapalaksi. Loytyy myos jos jonkin sortin keksia vauvalle, heti kun hampaita on. Ja ennen sita kaakaovanukasta! Niita ei meidan taloudessa nahda.. ellen mina osta itselleni. :)

Mahakivusta on ollut juttua, mulla vihloo vielakin joskus alavatsaa. Menkat alkaneet aikaa sitten, eika laakarikaan sen kummemmin mitaan noista kivuista sanonut. Kun etta menkkoihin liittyvaa. Vaikkei menkkojakaan ole ensimmaisen kerran jalkeen kuulunut noiden pillereiden vuoks.

Sosetta menee muutama ruokalusikallinen/paiva, yhdella kerralla kaikki. Lammitan nopsaan mikrossa huoneen lamposeksi, kuten moni muukin. Taalla sanotaan noissa purnukoissa, etta kaytettava 24 tunnin sisaan avaamisesta. Pitanee kai uhmata sita ohjetta tai syotava itse se loppu purkista, eihan tuo paivassa purkillista syo. Vois kylla alkaa antamaan vaikka kahdesti paivassa, nyt kun on ilmeista ettei tahan mennessa annetuista ainakaan tule mahanpuruja.
 
Marmotta: No on sulla kestämistä! On varmaan aika viidakko noiden lastenruokien yms suhteen :) En ehkä itse syöttäs tuota juustovelliä vauvalle :D Meillähän nuo purkit säilyy avattu aika vaihtelevia aikoja; luumu vissiin viikon ja maissi säilyy 2vrk. Mutta tuskin menee huonoksi, vaikka välillä säilyttäisitkin vaikka huimat 2vrk ;) Toivottavasti mies pian paranee ja saat apuja :hug:

Huomasin muuten meilläkin Semperin jossain puurojauhossa, et ruotsiksi luki "alkaen 4kk" ja suomeksi "alkaen 5kk" :) Niin ne suositukset vaihtelee maittain, eikä kai lapset oo missään länsimaissa erityisesti siitä kärsineet.
 
Marmotta se seikkailee kuin Liisa ihmemaassa :LOL: Mielenkiintoista lukea... Teillä on samantyyppistä menoa sitten öisin kuin meilläkin,pierua puhistaan ja ähistään |O Toivottavasti miehes kohta jalkeilla =)

Poika unessa,meni sellanen 40 min...huuti välillä ihan kunnolla ja otin sit syliin rauhoittumaan,mutta laskin sit takasin. Kolme kertaa sain näin tehdä ja sit jäi unille =)

Mies läks mäkkäriin :ashamed: Meihin iski kauhee roskaruoka himo ja suurella vaivalla etsin netin välityksellä itelleni hampparin missä ei oo munaa eikä maitoo...kyllä noita herkkujakin löytää yllättävän kivasti vaikka sain kuulla aika monelta että mitään nameja ja valmisruokia ei voi syödä kun on maidottomalla. Netissä kun käy valmistajien sivuilla tekemässä salapoliisin työtä,niin johan alkaa löytymään ;)

Mitenköhän meidänpojan rytmin käy kun kelloja siirretään yöllä...siis sitten kun siirrytään talviaikaan :eek: Tuli vaan kauhukuva,että herätään viideltä ja ollaan menossa yöunille kello 18 :ashamed: No sit täytyy kyllä kääntää kelkka viimeistään =)

Mutta nyt hyvvee yötä :wave:
 
naukuri Mitäs herkkuja teidän vauveli jo syö :)? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Me aloiteltiin maissivellillä, mutta se oli yäk, pottu-porkkanavelli on namia. Sitten tuli makuelämyksiä perunasta, päärynästä, porkkanasta, parsasta, luumusta ja viimeisimpänä kukkakaalista. Seuraavaksi ajattelin tarjota ehkäpä maissia ja makeista joko ruusunmarjaa tai omenaa.

Repa Meillä taitaa olla vauvoilla aika samanlaiset ilta- ja aamurytmit. Kauhulla odottelen kans noita viiden heräämisiä :eek: . Tänään J heräsi klo6.30, hohhoijaa! |O

Jessille nousi rokotuksista kuume ennen kuin ehdin lähteä jumpaan. Laitoin samantien supon. Mies oli onneksi saanut tytön nukahtamaan helposti vaunuihin, sängyssä tyttö oli nostanut metelin. Tyttö heräsi tuossa puoliysin aikoihin ja tarjosin rintaa ja siirsin pinnikseen nukkumaan. Tyttö ei nukahtanutkaan vaan ähisi ja puhisi aivain kuin olisi tehnyt kakkaa. Sitten alkoi mieletön huuto, neiti huusi selkäkaarella. Mies otti tytön syliinsä ja kantoi olohuonetta kohti, niin tyttö oksensi kaaressa olkkarin lattialle :( . Reppana pieni! Meningokokkirokotteesta, jonka J sai voi tulla oksentelua. Vaunuihin sain tytön jatkamaan unia. Toivottavasti olisi huomenna jo paremmassa kunnossa. :heart:
 
Meillä ei meinaa enään iltasin pullo kelvata, sängyssä maaten tyttö kainalossa suostuu pullolle, raukka luulee sitä varmaan äidin tissiksi :D J vetäs 140ml velli-nan:i sekotusta ja tissiä päälle, saas nähdä miten kauan jaksaa nukkua.
Meillä nuha jatkuu vieläkin, oiskohan 3vk meneillään. Varsinkin iltasin/öisin kuulee kuinka tytön hengitys ratisee :ashamed: ajattelin että jos ei pian lopu taidetaan käydä lääkärillä kuuntelemassa keuhkot ja katsomassa korvat, jospa sieltä löytyy jotain ja siitä johtuis nää levottomat yöt :|

Meillä tyttö on nyt 3½ kk ja maistettiin ekaa kertaa perunaa, teelusikallisesta puolet ja hymyssä suin tyttö sen söi :D ( neuvola tädin kehostuksella )

Täällä on ollut tänään toodella hiljaista :wave:
 
weiss
Onpahan onneksi tuo meiän poika aika syöppö ainakin, kun perunasosetta menee reilu pilttipurkki ja siihin jälkkäriksi puolikas kuningatarsosepurkki kerrallaan 2xpäivässä ja viellä välipalaksi purkki kuningatarta. Siihin päälle 3 pullollista perunavelliä ja maidot.. Taitaa jonain päivännä tulla perunaa jo korvista.. :LOL:

Niin, nyt on huoli sitten noussu tuosta perunasta, kun naama on aivan kirkuvan punanen nyppylöineen. Annoin tänään "oikiaa" perunaa, kun tähän asti olen keittänny sitä pakasteperunaa. Perjantainahan sen näkee, mutta oikiasti eihän tälläistä saa eikä voi olla!! :headwall: :headwall:
 
en jotenkaan voinut eilen kirjoittaa tuon kauhajoen jalkeen. kamala tapaus. on ollut taalla ykkosuutisena ja jostain loysivat jonkun kauhean naivin ja kuivan psykologin kertomaan, etta on erittain epatodennakoista etta nain kavisi norjassa kun suomalaiset ovat niin masentuneita ja puhumattomia. olipas rasistinen puheenvuoro, kylla suomalaisena hiukan otti paahan.

soseista ava syo paivalla sosetta n. yhden pilttipurkin verran. ihan kunnolla siis. porkkana-peruna on herkkua ja hedelmista ei pida. outo lapsi. :D

minakin lahetan halauksen kaikille.
 
Katrinainen: On kyllä kurja että meistä suomalaisista leviää noin negatiivinen kuva mailmalla. Mutta niinkuin sanoit kurja oli kyllä tapaus..vielläkin kyyneleet kirpoaa silmiin kun ajattelee :ashamed: Toivottavasti ihmiset saavat asianmukaista hoitoa koska tuommosesta voi jäädä kauheet traumat ja katkeruus omaisille.

Ollaankos me ainoita jotka ei ole viellä maistaneet mitään ei velliä eikä kiinteitä :D No sit kunhan ollaan allergia testeis käyt niin sen jälkeen.

Weiss :hug:

Ja kaikille ähinä puhinan kuuntelijoille :hug: :hug: :hug:
 
Huomenta!

Weiss :hug: Toivon kovasti ettei oo peruna......

Poika: Täällä ei kanssa olla vielä maisteltu mitään kiinteitä (eikä velliä),eikä maistellakkaan kun lähempänä 5kk. Tosin luumua saatan antaa jos vielä kakka käy kanittamaan,kun se häiritsee meidän yöunta. Mut nyt näyttäs että kakka tulee ihan hyvin =)

Katrinainen: No joo,toivotaan ettei siellä käy samanlailla koskaan,mutta tosiaan aika naivia tuudittautua tuohon uskoon...se vaatii vaan yhden hullun tapahtuakseen. Ja onhan mekin pidetty suomea lintukotona aikasemmin..."vaan amerikoissa voi tällästä tapahtua"...

Nukuttiin ihan kivasti,poika vetäs pitkästä aikaa melkein 4h putkeen ekan pätkän =) Eikä siis tarvinnut tutittaa kertaakaan... yöllä oli jotain pieniä ähinöitä,mutta tissiä vaan...pieru ja tissiä,sillä pärjää :LOL: Ja jämptisti 6.10 ylös :headwall:

Niin ja meidän Kasper on ruvennut hylkimään öisin tuttia :attn: Mitä hittoja...syö oikeestaan vain nukahtaessa päikkäreille ja yöunille ja sitten sylkee heti pois.... hereillä ollessa ei oo koskaan oikeestaan syöny,muuta kuin jos on joku "tilanne" ollut päällä. Eli en saa millään laitettua tuttia suuhun yö aikaan,ikenet tiukasti kiinni :D Vain tissi kelpaa lohduksi,jos aina sekään.. :/

Nyt meen hetkeks torkkumaan :wave:
 
Huomenta! :flower: Muru viety ulos päikkäreille ja mamma syöksyi heti koneelle :D No sainpahan sentään pesukoneen pyörimään ja peruna-porkkanat kiehumaan Nean lounasta varten!

katrinainen Kyllä ulkomaalaisilla on tosiaan ihana kuva meistä suomalaisista :ashamed: Siis tottahan se on, että ollaan noin pääsääntöisesti vähän jörömpiä ja ei niin happy-happy-joy-joy-small talk - tyyppejä, mutta ei kai tilanne sentään NIIN paha :eek: Vaikka kyllähän se ero ilmeinen on, kun katsoo saman pöydän ääressä miehen amerikassa asuvia sukulaisia ja meitä suomalaisia :whistle: Tosin tapahtuuhan noita kouluammuskeluja USAssakin, vaikka siellä ollaan niin avoimia ja iloisia!

Kiinteitä teidän vauvat syö jo hurjia määriä! Meillä Nea vasta maistelee ts. pari-kolme teelusikallista menee, mutta sitten alkaa vääntely ja kitinä. Maitoa tosin ei ota päälle kuin toisen tissin eli kaipa se pikkuinen massu tuostakin määrästä sosetta jotenkin täyttyy.. Tänään on vielä lounaaksi peruna-porkkana- muusia ja päivälliseksi persikkaa, huomenna kokeillaan porkkanaa yksinään lounaaksi ja päivälliseksi päärynää. Taitaa meillä käydä muuten niin, että kasvis- ja juuressoseet teen itse, mutta nuo marja- ja hedelmäherkut annan pääsääntöisesti purkista. Tosin jos jostain saisi makeita omppuja niin omenasosetta tekisin mielelläni!

Muuten: vauvan soseaineethan neuvotaan keittämään niukassa vedessä - no meillä oli äsken niin vähän vettä, että oli haihtunut kokonaan pois :LOL: Ensi kerralla ehkä vähän enemmän nestettä... No korviketta vaan joukkoon niin eiköhän se siitä :whistle:

Mutta nyt päivän askareiden pariin! Pitäisi tilata Hobby Hallista matto ja löytää Nean leluille joku olkkarin sisustukseen sopiva kori.. Olkkarin pöytäkin pitää siirtää kai viikonloppuna varastoon, koska neiti alkaa tarvitsemaan lisää lattiapinta-alaa!
 
suomikuvasta muutenkin tuntuu, etta kuva meista suomakaisista on taalla hiukan erikoinen. Paasaantoisesti kyselevat, etta juodaanko me oikeasti niin paljon (ja norjalaisetkin osaa juoda), ollaanko me samanlaisia kuin Pirkka (Tv-sarja piirka taalla norjassa) ja kuunnellaanko me vaan metallimusiikkia. niin ja kovasti kuvittelevat, etta suomenkieli on venajan sukukieli ja etta me paasaantoisesti ymmarramme venajaa. no joo. korjaan ennakkoluuloja minka kerkean, mutta joskus vahan kyllastyttaa. :|

Avalla oli maailman levottomin yo. ei tullut aidin nukkumisesta mitaan. muta avasta tuli eilen 5 kuinen, eli tanaan 5kk ja 1pv. aika menee niin nopeaan. ja ihanaa kun on iso vauva. toinen osaa jo kaikkea kivaa. eilen puhalleltiin toisen masuun ja nauratettiin pikkuista.

weiss :hug:
 
Marimint: Meillä maisteltu järjestyksessä seuraavia herkkuja :) : bataattia, porkkanaa, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, maissia ja perunaa. Makeista luumua on menny melkein alusta asti masun vuoksi ja nyt menossa päärynän maistelu. Maissi ei meidän pojalle tainnu sopia, tuli kovasti ilmavaivoja. Sen siis heivasin nopeesti pois kokeiluista. Myöhemmin sit uudestaan. Seuraavaksi lähtee kokeiluun parsakaali ja omena. Parsa varmaan tänään ja omena viikonloppuna. Ja noita tuttuja makuja olen tosiaan laittanu sekaisin eri kokoonpanoissa ja uutta aina vähän mukaan. Jospa sitte molemmat korkataan toi omena viikonloppuna? :) Maissivelli meillä maistuu myös, samoin perunaporkkanavelli. Iltaisin ja aamuisin annan niitä. Ja meilläkin odotetaan kauhulla kellojen siirtoa!! Sama rytmi täällä kuin teillä ja Repalla...

Voi weiss!! Toivottavasti ei ole peruna...

Nyt tämä äiti alkaa valmistautumaan babybioon. :wave:
 
Heips pitkästä aikaa,

meillä neiti heräs et pitänee lopettaa ennenkuin ehdin aloittaa.

Liberopaketti mä laitoin lapsen syntymäajan väärin -vähän ehkä tarkotuksellakin. Viimeks kun niil keräilymerkeil sai vaatteita ja meidän neidille ne kaikki legon vaatteet oli pienii. Siin paketis oli nasu-kirja, joku tyhmä pupu, kerakäyttösiä ruokalappuja, housucaippoja, kylpyöljy(mini), lindexilt saa sukat yms. tilpehöörii. :)

Mut nyt täytyy mennä. Mukavaa torstaita kaikille!
 
onpas kiva et Repalassa on nukuttu paremmin =)

Nyt sit käytännön tyhmä kysymys: kun mehän juodaan osittain sitä almiroa Niin jos keittää sitä vettä useampaan pulloon niin voiko sitä vettä sitten lämmittää ennenkun lisää jauheen??? mä oon joka kerta keittänyt ja sit jäähyttänyt..mut ennakointi ei aina mene nappiin :D

Ja viellä yksi pyyntö pitäkää peukkuja et kuukautiset alkas täällä yleenäs kierti 25 pv ja nyt menos jo 26 kohtalon ivaa sanon minä jos nyt plussa pamahtaa. ukon kanssa ei huvita edes puhua ja tää oma pää on mitä on :( voi voi koomistakin vähän kun niin toivoin kolmosta mut en tosiaankaan ennen kun saan ajatukset kasaan ja ehkä jopa välit ukkoon korjattua :whistle:
 
huomenta päivää

Tällä mammalla on veto ihan poissa. Jäin sänkyyn torkkumaan vielä 3 tunniksi sen jälkeen kun mies oli antanut pojalle aamuvellin. Ja vieläkin on ihan pöpperöinen olo. Tais olla eilinen kävely + jumppa + kävely liikaa mulle. No sillä se kai lähtee millä on tullutkin. Eli pojan kanssa pitäs varmaan ulkoilemaan mennä.

Soseista olitte jutelleet. Meidän pojalle niitä menee kyllä paljon!! Noin 3/4 tai yks bona-purkillinen / kerta ja maitoa päälle... Ja seuraavasti syödään. Aamulla velliä, lounaaks kasviksia, välipalaks hedelmiä, iltaruuaks kasviksia ja yöks perunaa... Ja maitoa sitten lisäks aina kun tarve vaatii!! Eilen huomasin ,että poika pysy tyytyväisenä yli 3h, kun anto ton koko purkillisen sosetta.

Carmen mulla sama homma.. Eli kasvissoseet teen itte ja hedelmät + vellit kaupasta. Näillä mennään.. Niin ja nyt oli meilläkin perunasose mennyt ihmeen rakeiseksi ja klönttiseksi, pakkasesta kun otin. Eli jatkossa teen aina parin päivän sosesatsin perunasta suoraan jääkaappiin.. Mutta pakkohan se oli kokeilla vastoin teidän ohjeita :LOL:

Laihdutusmotivaatio
niin mistäköhän sen löytäis???? Edelleen paino -400g lähtötilanteesta (niin ja munhan ei pitäny käydä vaalla).. Niin kauan menee hyvin, kunhan en käy mammatapaamisissa joissa herkkuja piisaa, tai kunhan kukaan ei käy meillä kylässä että ois herkkuja.. Eli sama juttu ku LC:llä

Pojalla on tarkka päiväaikataulu meilläkin. Ja ollaan huomattu että viimeset iltapäikyt on ajotuttava siihen, että loppuu kasin maissa, muuten poika menee jo klo 21 nukkumaan, niinkun eilen ja toissa päivänä. Muuten edelleenkin ei mitään ongelmia nukkumisen tms kanssa. Toissa yö oli levoton, mutta muuten menee kaikki tuttuun ja turvalliseen tapaan.

nyt kampeen itteni oikeesti ylös tästä penkistä ja lähen ulos, jotta heräilen edes joskus..

birdie
 
huomenta :) Taas tämä äiti nukkui yön sohvalla ja mies ja tyttö makkarissa, kyllä se näköjään on totta että jos olen toisessa huoneessa kuin tyttö, uni tulee paremmin. Kerran kuulenma mies oli tuttia laittanut suuhun.

Keitin tuossa äskettäin pakkaseen valmiiksi peruna- ja porkkana sosetta ja sitten pariin jääpala muottiin laitoin kumpaakin sekasin, mitenkä niin olen innokas :whistle: no hyvää ajan kulua :) Ei meillä varsinaisesti vielä aleta maistelemaan, aina silloin tällöin viikossa, odotan ensiksi että tulee se 4kk täyteen ja ollaan käyty 4kk neuvolassa. :)
 

Yhteistyössä