TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

niin ja sitten vielä tämmöinen kysymys vauva syö sormiaan paljon ja nyt sitten näyttäisi kahdesta sormenpäästä kuluneen nahan. on niin kuin uusi nahka alta tulossa. näyttää hurjalta. lisäksi on niinkuin jotain rupea tai jotain kumman kellertävää kynnen vieressä. onkohan tämä lääkäriasia? tulehdusta tai sientä? neuvolakaa ei tänään ole auki enkä viitsisi päivystykseen pienen asian takia lähteä. eli odotanko maanantaille.
 
jenni: sitä piti viel sanoo et tosi ihanaa et sun mies tukee sua täysillä. oikea kulta hippu. Meillä kun melkein haukkuu hulluksi kun yritä mieltä purkaa, joten olo on välillä tosi tosi yksinäinen näitten omien ajatusten kanssa.

Katrinainen: kysäseppä neuvolasta, niin mä varmaan tekisin. toivottavasti ei ois mitään =) koita puhistaa puhdistusaineella ja yöksi vaiika rasvaat
 
IIK! En päässy eilen koneelle; Edla-mamman arvaus osui oikeaan :D Nyt oon mummulassa käymässä pojan kanssa koko viikonlopun, kun mies on työreissussa.

Kiloklubi: Ei oo taaskaan pudonnu eli edelleen tsiljoonan viikon saldo vaivaiset -1,5kg :(

Marmotta: Toivottavasti reissu meni hyvin!!! Ja ihanaa syksyä uuteen kotiin ja kotimaahan :)

Käytiin eilen mummin kanssa ostoksilla ja täällä oli name it:n kaupassa KAIKKI vaatteet -30%! Jotain sit tarttui mukaankin ;)

Jenni: Kovia olet kokenut ainakin mun mittapuun mukaan, huh! Jälkijättöisesti varmaan nyt käyt kaikkea läpi. Kovasti voimia!!

Nokka käytössä ollu jo pari viikkoa. Vettä harjoitellaan siitä juomaan. Siis sellanen aventin pehmeä nokka tuossa tuttipullossa ja sit ne kahvat. Kahvat on ihan ykköset :)

Me aloiteltiin tosiaan bataatilla, sit porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa ja nyt kokeilussa maissi. Hyvin on kaikki menny alas! Yhtä makua testattu 3-4 päivää. Jo hyviksi koettuihin makuihin oon sit lisäilly uutta makua, kuten kurpitsakin ehdotti. Ensin maistellaan uutta makua sellaisenaan ja sit loppuannos sekaisin jonkun tutun maun kanssa. Ja korvikkeella oon ohentanu ennen syöttöä. Luumua annetaan päivittäin masun vuoksi. Ja auttaa. Ens viikolla ajattelin antaa sit päärynää ja parsaa.

Ny kutsutaan äitiä, ruoka-aika!
 
ehkäisy asiaa: mä oon miettinyt et aluksi kun ei tahottu mitään ehkäisyä mut nyt kun oma olo on vähhän mitä on oon sittenkin ajatellut et jospa jotain ottaisi käyttöön..Lasten takia en ehkä viellä sitä kolmatta jaksaisi nyt jos edes koskaa meille sellaista suodaan...tahtosin saada itseni kasaan ja löytää taas sen pilkkeen silmäkulmaan ennenkuin tulisin raskaaksi. Mut ongelma on se pillerit ei käy, kierukkaa en taho kun se on kuiteskin pitkäaikasta ehkäsyä varten..laastarit oli ennen mut en oikeib tykännyt niistä...pitäs nyt sit sopiva löytäää,,,mitäs te käytätte rakkaat kanssasisaret??? Pillereitä on sen 10 sorttia kokeiltu ja ei oo sopivaa löytynyt
 
poika04ja08, kauhulla kanssa ajattelen, että suusta löytyy sitten kaikki :| Jos olis pieni ikäero, niin lelut olis isommallakin erilaisia...meillä kun on kaikkea tosi pientäkin. Ja leluja on kauheesti! Ja kaikki ympäri taloa ja kun talokin on pieni. Ei se tuolla omassa huoneessa viihdy niillä leikkimässä.
Mä kanssa oon miettiny pääni puhki tota ehkäsyä. Kävin papassa kun ajattelin sitä mirena-kierukkaa..mutta en mä taida halutakaan. Se vaan jotenkin kauhistuttaa mua. Pillerit ei kanssa käy...tulee vaikka mitä..itkusuutta ja kaikkee mahollista.
 
majj meillä neiti käynnistettiin 30.5. eli laskettunapäivänä. Oliks sulla la 31? mut sulla meni yli piiiiiiiiiikkasen. Tää on jännää kun jollain on vauva syntynyt ihan alkukuusta ja osalla loppukuusta -niin kehitykses se 1kk tekee paljon näin pienil. miten teillä käännytäänkö? meillä ei mitään mielenkiintoa asiaan. esikoinen kääntyi selältä mahalle joskus 4-5kk rajamailla et aikaa on viel tällä pirpanalla -ehkä 1kk mennää jo hienosti.

katrinainen ei noin pienel kyllä voi olla sientä - toivottavasti ainakaan. Kynsivallihan voi tulehtuu ja olla kellertäväkin. Onko kohta myös punainen? Menee varmaan ohi itsestään kun vaan putsaa ja jos oikein sormet ärtyy niin ei muuta kun tumput/sukat käteen suojaks. meillä syödään myös käsiä ja jos nyrkkiä tungetaan suuhun. Välillä menee niin syvälle et meinaa neiti tukehtuu omiin sormiin ja sit taas kakoo. Saas nähdä koska tulee hampaita. :)

ostin sit kevätpuvun tein löydön. Ostin kokoon 86cm oletan et E on siin 80cm 1v. et syksyl sit hyvä. ovh oli 89? ja siitä -50% oon jo ostanut esikoisellekin. Mukelomestas on tosi hyvii tarjouksii sit kun ns. siirrytään seuraavaan kauteen. Oon niin onnellinen kun löydän hyvää suht edullisesti. :)

Mut nyt siivoomaan. :wave:
 
ehkäisy mä alotin ne pillerit vaikka vannoin et en moisii söis. Ne tappaa kaikki halut jos niitä ylipäätänsä muutenkaan on paitsi jos isäntä juottaa mulle muutaman lasin viinii :D se tehoo kyllä :LOL: kierukka mäajattelin kans sitä ensin-mut siot neuvolatäti käski ottaa buranaa ennen sen laittoo ja mennä sinne ilman lasta yms. et sit aloinkin pelkää jos se sattuu. hassua pelätä kierrukan laittoa kun just on synnyttänyt eikä se takuulla voi sattuu niiiiiiiiin paljon vai miten on tuntuuko se laitto? Onko jollain kokemusta. poika sen kierukan saa kyllä napattuu helposti terkkarikin pois jos haluu kolmannen. Itse mietin et jos nyt sen kolmannen sais joskus 3v. sisään ja sit laittais sen. mut mut hei sellanen ehkäisyrengas on ainakin ollut markkinoilla -ootko siitä kuullut?

mut nyt oikeesti meen siivoo :wave:
 
Merika,
mä pelkään kanssa sitä laittoa :| Ja kumpikin lapsi on syntynyt sectiolla, niin jotenkin tonne ronkkiminen on ihan kauheeta. En sillä etteikö se kaikille olis, mutta jos on synnyttänyt alakautta niin kai se laitto vähän vähemmän tuntuu...kai.
Sitten pelkään että tiputtelee monta kk:tta ja tulee kaikkee muutakin...en jaksa mitään vuotamista kauaa. Kauheesti vaan mietityttää koko asia ja onhan se kalliskin. Loppu pelissä varmasti halpa, mutta jos ei käykään ja otetaan pois...

Katrinainen, ehkäpä sun mies tajuaa paremmin kun meidän 5v :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merika77:
majj meilläkään ei viel ajankohtaista-taitaa meillä olla ne nuorimmat lapsoset tällä palstalla. Mä kyllä olen käyttänyt sitä keitin lientä kun sosetta oon tehnyt. Sit kun sotä tarjoo niin sit vois löysentää korvikkeella, mut en tiedä kun ei sitä muuten käytetä. Moni on puhunut täällä bataatista ja alottanut sillä, mut perunalla ja porkkanalla varmaan useimmiten alotellaan. Mä taidan mennä ostaa sitä bataattia oli aika hyvän näköistä -vois tehdä varastoon. Meillä kyllä varmaan tissitellään viel kuukauden päivät. Jos kotimaista parsaa löydät -kannattaa laittaa valmiiks pakkaseen. Soseiden teko on aika kivaa puuhaa -sitä ootellessa säilön kaikkee pikkuselle. :)

kriisi tosi hienosti sulla lähtenyt -imetätkö sä muuten -en nyt muista. Kun musta tuntuu et on kauhee nälkä kokoajan ja ei siitä voi oikein pinnata -muuten nää rinnat kuihtuu ja neiti kiukkuu. :D

Mut nyt esikoinen on kerhos ja mä meen kattoo josko pikku pirpana heräis et päästäis käymään kaupas täs välis. :wave:
Jeps, itse olen vasta keittänyt perunaa ja soseuttanut keitinveden kanssa sauvasekottimella. Olen esin maistattanut pikkuriikkisen ruusunmarjaa, päärynää ja mustikkaa, niillä mä jatkan sen perunasoseen, että saisin menemään alas. Anna ei ole kovin kiinnostunut syömään edes pelkkiä marjoja, ainoastaan sormiaan.
Mä oon tosiaan vielä täysimetyksellä ja kohta oma elimistö tekee stopin, pitää taas olla koko ajan imettämässä. Eihän toi tommoinen painon pudotus ole tervettä, mutta mulla on niin hermot menny, että niinäkin hetkinä, kun ei okseta ei haluu syödä. Mä pelkään ihan sikana edelleen olevani raskaana, vaan, kun viimeksikään ne testit ei mitään tiennyt, niin en uskalla vielä tehdä (ostin jo kyllä). Mulle se on kyllä jo semmoista kohtalon ivaa, ettei paremmasta väliä, jos yhden kerran kuussa pääsee harrastaa seksiä (kun on noi koepalan otot joka kuukausi), syö pillereitä ja täysimetyksellä ja vielä vanha kuin taivas. Ja toisaalta mä en pysty enkä jaksa henkisesti enkä fyysisesti ja Annakin on vasta 3kk. Varaa ei oo myöskään, joten nyt ei kyllä naurata tippaakaan. Toinen asia on sitten, että jos en oo raskaana niin jotain muuta on varmaan huonosti, jos näin pahoin koko ajan voi.

No, toivonpa, että ehkä jos sais huomenaamuna negan ja vaikka olokin paranis.
 
Kriisi: Toivotaan et nega tulisi :) oot kyl meko sikiävä jos plussa pamahtaa mutta lahjoja ne lapset on jokainen..

Ehkäsystä: Sen kierukan laitto ei satu yhtään vaikka ei ois synnyttänytkään alakautta kun ottaa vähän nappia ennen menoa :D mää epäilen tota rengasta et se kyl tulee pois ja kohta meillä on pieni tulokas massussa :LOL: mun siskolla oli se ja sano et sillä kuivui paikat niin ettei ollut isännälle luistoa sit minkaanlaista kuiva kuin sahara..no oispahan ainakin ehkäsiyä kerrakseen eikä tuo ukko kyllä muutenkaan kohta saa mitään kun tollanen pässi :D mut nyt järjestämään paikkoja kun vauva nukkuu ulkona...

Nemikaakaan ei ole näkynyt aikoihin eikä toukonuppua ja sitä mymmelistä
ilottautumaan mars

Weiss: vauvalehden palstalla kirjottaa toinen niistä oho lehden kirjottajista..huomasin tänään..itku ja suru
 
majj: jos noist soseist tekee vellejä tuttipulloon ja antaa samantien niin silloin oon tehnyt just noin kuin sanoitkin että keitän haluamani kasvikset soseutan, lisään korvikkeen ja siivilöin lopuksi vielä vellin tuttipulloon mut jos teen soseet pakkaseen niin silloin löysennän vain sillä keitinliemellä ja pakkaseen teen sen verran löysää ettei sitten sulatuksen jälkeen tarvi enää korvikkeella löysentää, sillä silloin sitä voi lämmittää uudelleen mikrossa jos ehtii kovasti jäähtymään syötön aikana ( meillä mä usein lämmitän ruokaa viel jossain vaihees kun tyttö rupee kyökkimään jos ruoka on liian kylmää, lämmin maistuu paremmin.. )
meille tuli perunasta lieviä masuvaivoja, ehdein tarjota perunaa kolmisen päivää ja suosiolla jätin nyt perunan pois ruokavaliosta, maha meni ns. kuralle ja iltaisin nukku levottomasti ja itku oli sellaista korviasärkevää kipuhuutoa ja kun lopetin perunan niin loppus kaikki vaivat.

kiloklubi: paino noussu taas viikossa +600g joten kovasti heittelee melkein kilolla puolelt toiselle, mäkin aattelin nyt etten käy vaa`alla kuin ehkä parin viikon välein, ehdein jo niin innostua viime viikolla kun paino oli tippunut-500g mut taas ollaan lähtölukemissa, joka päivä oon tälläkin viikolla käynyt 1h vaunulenkeillä mut täytyy visiin vaunutella pidempiä matkoja vielä..tuo ei nähtävästi riitä

tyttö on nukkunut vaunuis ulkona taas jo 3,5h joten jos ei ½h päästä oo ite herännyt niin käyn herättelemäs..vetelee kyllä uskomattoman pitkiä unia nykyään ulkosalla, mut miksei se nuku sisällä kuin pikku tirsoja?

tyttö täyttää sunnuntaina jo 4kk ja maanantaina olis sit neuvolakäynti taas, kyllä aika menee nopsaan..
 
heips!

Jennille :hug: , toivottavasti kaikki järjestyy ja saat nauttia Neasta ja raskaudesta!

Marimint: me ollaan samassa tutkimuksessa, toinen satsi on tulossa, kunhan tullaan reissusta. Ensimmäinen teki pojan kipeeksi; kuumetta ja pistoskohdat oli selkeesti arat. Toivottavasti seuraavat olisi jo helpommat.

Me lähdetään nytr sinne reisuun, joten palata an lokakuun alussa :wave:
 
Ekaks kiloklubiin -3,4 kg JEEEE!

Merika, mistä sä haalarin löysit -50%? Etkös sä täältä pks-seudulta kanssa ollut? vai heittääkös mun muisti ihan häränhanuria... ei olis uus uutinen.

Ehkäsy, mulla on kesäkuun puolesta välistä lähtien ollut käytössä minipillerit. Välivuotoa oli kaksi viikkoa melkein heti pillerit aloitettuani, mut sen jälkeen eipä oo kuulunukaan... Ihan kohtuu tyytyväinen olen siis.

Naukuri, jotain kummallista oli, vaistosin sen heti -> kuten kunnon sherlockin kuuluukin :LOL:!!!! Huomenna me menemme uimaan kuuden viikon tauon jälkeen :)

Katrinainen, suojaa nuo pikkusormet ainakin. Teillä ei ole mitään ilmaista terveydenhuollon puhelinnumeroo josta voisit varmistaa sen kandeeko päivystykseen lähteä? Meillä täällä, en tiiä kattaako koko suomen vai pks:n vaan, on semmonen terveyspalvelunumero, joka on NIIIIN hyvä. Pari kertaa on sinne joutunu soittamaan ja aina on saanu asiallista palvelua :)

Mä kävin Prismailemassa. Siellä on nyt kaksi bodya 5 ?.... wink wink, jos perusbodyja puuttu :D löysin myös ihanat villasukat ja tumput :)

Aattelin myös yllättää itteni ompelemalla lapselle muutamat verkkarit ite :eek: Enpä oo sit yläasteen kässäntuntien jälkeen ompelukoneeseen koskenut, heh... joululahjaksi saatu kone makaa tuolla kaapissa :D Sain vaaleanpunaista samettikangasta kaverilta ja pari käsityölehteä, joten kai noi vinkit on ihan luettavissa :whistle: Nyt sit pitäis kaivella muistinsopukoista kaavojen teko, ompelu ja kaikki. Oliskos täällä jotain käsityöspesialistia jolta voi hädän tullen kysyä apua? Liron muistelin ainakin, MUTTA MISSÄ ON LIRO?

Jaa-a, kohta lähen hakemaan kaverilta omppuja, niillä on niitä kuulemma ylipaljon...no minähän sit autan... ja olenkin sit illalla kysymässä miten teen lapselle omppusosetta :whistle: :LOL: :LOL: :LOL:
 
aaoo,hyvää matkaa :wave:

nyt on veivattu kukkakaali ja bataatti soseeks ja luulempa että bataatti tulee menemään hyvin kaupaks,on niin ihanan makeeta :D illalla luvassa porkkana,nyt btäytyy viihdyttää poikaa joka istuu sylissä ja tuijottaa haltioituneena tietsikkaa :LOL: siks puuttu isot kirjaimet kun toinen käsi varattu....

meillä ehkäisynä ihan kortsut,nyt kun harvemmin hommiin pääsee :LOL: myöhemmin ajattelin kunhan imetys loppuu,niin laastaria...

pikkuesineongelmia syntyy meillä korvatulpista,mies jättää niitä kaikkialle.... :kieh:

nyt jatketaan poitsun kanssa leikkejä....
 
Kattelin just faktalta synnytysohjelmia ja tajusin miten kauheesti pelkään synnytystä. Sectiollahan kumpikin on, mutta varmasti tuo kammo jäänyt esikoisen synnytyksestä. Ei mahtunut tulemaan ja revittiin imukupilla jne. Tekee vaan niin pahaa kattoa noita ohjelmia ja tulee huono olo..miks pitää ees kattoa?! Jaa... Varmaan kun lopputulos on sitten niin :heart: !
Pelkäsin kyllä sectiotakin kauheesti..

Puklua riittää...on aina riittänyt ja nyt kun kääntyy mahalleen koko ajan, niin varmaan vielä vaikuttaa sekin.

Jäätiin tytöt tänne vkonlopuks kahestaan, kun pojat lähti mökkeilemään.

Onpas täällä hiljasta...
 
Tanne on saapunut intiaani kesa B) ihana aurinkoinen ja lammin ilma ulkona!

Katrinainen uusi iho kuluneen tai rakon alla on ensin pinkki ja pehmeepi. jos kellertava juttu haiskahtaa, niin varmaan on jokinmoinen tulehdus, mutta luulis etta iho punoittais ja ois arka koskettaessa., jos tulee kuumetta nii mee ihmeessa paivystykseen. muista virutella sormia vedessa, jospas sekin auttais! :hug:

aaoo hauskaa matkaa!

Edla- mamma Voin myos auttaa jos ongelmia tulee!

kortsu hommills taalla kans!

Naapuriin on syntynyt tyttaren tytar keskosena :'( 30 viikkonen ja 900g. Lahden viemaan vahan keskos vaatteita sinne, saatiin Etela Afrikasta kunyks mummo oli kutonut ja ne oli aivan liian pienet F:lle.
 
weiss
Pikaisesti, kun olitta kaivanneet tilannekatsausta, ootta niin ihkuja!!! :heart:
Riisi aloitettiin siis eilen vellinä ja tänään pikkasen soseutin puuroa ja annoin kuningatarsoseen kaverina ja namskis, poika tykkäsi. Vielä ei oireita ole tullut.. Luultavasti kyllä sopii, mutta muutama päivä vielä maltilla mennään ja toivotaan parasta! Maanantaina soittelevat tayssista ja kahtotaan kuinka mennään etiäpäin.
Mukavat viikonloput kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä