summer, se mäki tuli niiiin paljon vahdikkaammin alas kyllä. Vaikka ne ipanat roikkui matkalla taas mun lahkeessa ja juoksi isoa tietä kohti ihan päättömästi. Pitää nähdä taas kun tänne tullaan.
Toppahaalareita (kevyesti topattuja vaan, kun en tiedä onko muulle tarvetta) olen ostanut jo 4, ainakin 3 niistä liian pieniä. Arvioin, että kyllä Eeva on talvella sen 68cm, ostin sitä kokoa siis. En tajunnut, että talvi meille tulee myöhemmin. Sehän on nyt jo 65cm ja aika monet käytössä olevista vaatteista 68cm.. surettaa, kun ostin ihanan nallehaalarinkin eikä se varmaan mahdu. Suurin haalari on 74cm, se ehkä menee sitten kun aika on.
Mua vähän hirvittää, kun Eeva lähtee ryömimään ihan kohta. Se nostaa käsillä itsensä napaan asti ylös, laittaa polvet koukkuun pyllyn alle ja potkaisee eteenpäin. Toista kättä se ei vaan osaa siirtää potkaistessaan, tuiskahtaa useimmiten nenälleen. Ei se ole vielä edes neljää kuukautta vanha, ei tarvis vielä edes ajatella liikkumista noin. Eihän sillä ole järkeä päässä sen vertaa että väistäis tielle osuvia esineitä. Sitä on siis pidettävä silmällä ihan joka sekunti, uskalla jättää yhtään yksin. Ja joku kypärä päähän, niin ei satu jos vahinko käy.
Edla-Mamma, meillä on joskus vähän samaa ongelmaa. Toinen ei aina vaan halua syödä, ilmeisesti. Varsinkaan parsaa, kukkakaalia tms. Päärynä-omenaa se odottaa suu ammollaan maiskutellen. Ja jutustelee kovasti syödessään, sellaista hyvin tyytyväistä mutinaa. Jos ei mene lusikka suuhun, en edes yritä millään. Kokeillaan vaan uudestaan parin tunnin päästä. Ja sitten annan periksi ja kaivelen päärynä-omenat esiin..
Yö meni muuten hiukan paremmin, Eeva taisi herätä syömään 4 kertaa ja ähisemään ja itkeskelemään pierua pari kertaa. Se ei kyllä kauaa kestänyt, muutama minuutti ja oltiin unessa taas. Heräsin itse ihan liian aikaisin, väsyttää hurjasti. Hyvä ehkä näin, huomenna aamulla 4 pintaan lähtö kentälle, pitää saada nukuttua ajoissa tänään. Tosin Eevahan ei suosiolla ennen yhtä nukahda.. voi olla väsynyttä tyttöä huomenna.