Onhan tuota tosiaan sattunut kaikenlaista, mutta tiedän ihmisiä joilla sattunut paljon paljon enemmän ja kurjempiakin asioita. Mulla onneks ollut vaan "läheltä piti" tapuksia. Tosin pelkäänpä pahoin että jompi kumpi mun vanhemmista tappaa itsensä ennemmin tai myöhemmin tahi sitten toisensa. Ne on sellanen hiivatin taistelu-pari,aina tapelleet paljon. Silti ovat olleet yhdessä jo 46 vuotta. Ei ne muusta kai tiedä... Rassaavat vaan mua edelleen omilla ongelmillaan, ihan kuin mun rinnassa lukis että Roskakori. Saako vanhemmista erota? Tai saisko ne vaihtaa??
Odotan tosi paljon tota mielenterveystoimiston järjestämää äiti-lapsi kokoontumista (alkaa vasta lokakuussa) niin pääsee tosiaan jutteleen "kaltaistensa" kanssa.
Ja kun sais nuo aivot nollattua ja unohdettua paljon asioita. Plus että unohtaisin mun työn. Mä olen yksi niistä reissukärpäsen puremista. Työ oli hirmu raskasta, olla poissa kotoa, asua kuukausia hotellissa, tehdä 10-13h/pvä, 6-7 päivänä viikossa. Ei mitään omaa elämää, ei harrastuksia. Vaan töitä ja töiden jälkeen yhdellä kaljalla käynti ennen nukkumaan menoa. Tuo kaljalla käynti on noissa reppuhommissa sellainen, miehinen tapa purkaa päivän työstressi... Ei niin häävit työolosuhteet (kiinassa esim. työmailla ei aina ollut vessaa, voitte kuvitella millaista siellä oli menkkojen aikaan...) Siltit tuota työtä vaan kaipaa. Kun oli tottunut siihen että aina oli lentoliput jonnekin päin taskussa... Päivääkään en tuosta ajasta vaihtaisi pois, mutta empä kyllä vaihtaisi tätä nykyistä elämää enää tuohon. Kai se on vaan se tietty vapauden tunne jota sieltä ajalta kaipaa. Reissata yksi pitkin ja poikin... Ja varmaan sitäkin tuossa kaipaa että ulkomaille pääsi karkuun noita kökköjä juttuja joita tapahtui elämässä. Ei siellä ollut aikaa asioita puida. Mutta niin kuin sanonta sanoo: Sen minkä taakseen jättää, sen edestä löytää. Neean, Kirpun ja mieheni vuoksi mun on nyt viimein purettava nuo kaikki tunne panttaukset.
Kiitos taas teille kaikille vinkeistä, otan niistä vaarin. Kaikki keinot kokeillaan, mä olen kuitenkin päättänyt täältä nousta, keinolla millä hyvänsä.