TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Onnea Carmen! :heart:

Kiirettä pitää niin ettei kohta itse pysy menossa mukana.

Talvivermeet pitäs löytyä kaapista esikoisen jäljiltä. En ole viel kaivanut esiin mut toivon et siel löytys jotain sopivaa vaik ovatkin ihan eri vuodenajan lapsia (esikoinen syntynyt marraskuussa). Mennään sit liian pienissä tai liian suurissa niinkuin yleensäkin, toivottavasti ei jää paljon traumoja viel näin pienenä :whistle: :LOL:

Oma lusikka&haarukka on yleensä aina pojalla kädessä. Usein hän sillä kauhoo osan ruoasta suuhun ja mä syötän toisella lusikalla. Nyt ollaan harjoiteltu haarukalla tähtäämistä ja sekin onnistuu jos palat on helposti haarukkaan tarttuvia. Kaveri on ihan innoissaan kun huomaa osaavansa homman :)

Potta On otettu joka päiväiseen käyttöön ja nyt huomaa jo et tosi usein sinne saan saalista. Täl viikolla jo kahdet kakatkin on saanu sinne kalastettua. Ilo on silloinkin ylimmillään kun huomaa että potasta löytyy jotain. Ollaan kans harjoiteltu pöntönpienentimellä jonka oon välillä kokenut paremmaksi kun siitä ei pääse niin helpolla karkuun... ;)

Pistin Joalle tarhapaikkahakemuksen viime viikolla vetämään. Toivottavasti saatas osa-aikapaikka 10pv/kk ens vuoden alusta. Ihmettelen vaan ton tarhanjohtajan touhua kun mun mies kyseli toissa viikolla jos löytys samantien paikka mut oli kuulemma pienten ryhmät (2kpl) täynnä. Nyt kuulin kahdelta äidiltä joiden lapset on ko. ryhmissä et molemmissa on paikka vapaana :eek:
 
nemika no johan oli opelta vastuuntunnotonta touhua :eek: !

Repa Kyllä 20min on parempi kuin ei mitään, mutta jossain vaiheessa iltaa alkaa kitisemään eikä mikään kelpaa. Kyllä tarvis enempi päivän aikana unta :/ . Tänään neiti veteli sikeitä vain 30min (isän jatkotainnutus ei onnistunu) ja iltapäivällä ennen iltaruokaa alkoi kitisemään ulkona ja sisällä oli ihan liikaa vauhtia. Väsynyt neiti oli.
 
Carmenille ja perheelle paljon onnea pikku-prinsessan johdosta!! :heart:

Meillä poika syö aina omalla lusikalla. Haarukalla harvemmin. Koordinaatio toimii ihan älyttömän hienosti ja varsinkin puurot ja muut vastaavat saa sotkematta syötyä. Sit jos on riisiä tms. niin löytyy myös sylistä kamaa. Ei onneksi heittele ruokaa, mut joskus laiskistuu ja ojentaa mulle lusikan, et syötä sinä! :D Helpottaa kyllä tosi paljon arkea, kun voi antaa pojalle ruuan eteen ja hakea sillä välin esim. itselle ruuan pöytään tai syöttää vauvaa ja poika syö itse tyytyväisenä.

Pottailu
jäi meillä tauolle mun loppuraskaudesta, kun en jaksanut kykkiä siellä lattian raossa pojan kanssa. Nykyään on potalla vaan aamuin illoin ja välillä tulee pissa saaliiksi. Harmittaa vähän, kun sinne saatiin jo melkein kaikki kakatkin ilman suurempaa vaivaa. Takapakkia menty, mutta jossain vaiheessa yritetään taas uudestaan, kun saadaan tää arki sujumaan.

Huomasin just, et Sokoksella olis 3+1 päivillä nuo Vikingin Goretexit tarjouksessa. Saa nähdä jaksaisko rynnistää hakemaan pojalle ne.

Meillä on tytöllä menossa joku vääntely- ja kitinäkausi. En muistanutkaan miten tiukkaa on koittaa rauhoittaa huutavaa vauvaa... Ilmeisesti mahavaivoja, toivottavasti ei kuitenkaan enteile koliikkia :eek: Se tästä vielä puuttuis. Viime yönä heräili ihan jatkuvasti ja nyt on koko päivän kitissyt ja nukkunut vaan lyhyitä pätkiä. Ei edes huvita mennä nukkumaan, kun pelkään et sama meno jatkuu taas. Onneks sain nukuttua melkein 2h päikkärit pojan unien aikaan. Tuntuu kyllä paljon vaativammalta tämä uusi tulokas kuin mitä E oli aikoinaan. Pulautteleekin ihan jatkuvasti, mikä vähän ressaa öisin, kun pitää pitää kauan olalla ennen kuin uskaltaa laskea takaisin sänkyyn. Ja silti pulauttaa. Ja sit taas on nälissään... Onks kellään mitään vinkkiä tuohon pulautteluun? Poika ei pulautellut ikinä, joten ei hajuakaan mikä siihen erityisesti auttais.
 
Naukuri: Eipä siihen oikein auta kun aika siihen pulautteluun..jaksuja paljon kahden pienen lapsen arkeen =)

Carmen Paljon onnea
:heart: :heart:

Talvivermeet: Meillä ostettuna 86 jonathan ja toivottavasti mahtuu nyt käytössä 86 cm remu ja on just sopiva...Onneksi varastossa on isomman pojan 92 senttisiä haalareita useampi jos pieneksi jää lisäksi on sitten housutakki systeemeitä kahdet kun halvalla sain :D viisaampi ostos olisi varmasti ollut 2 haalaria :/
Kengät on viellä kaupassa mutta varmaankin ostan kuomat tai vikingit molemmille ja huopikkaat on jo ostettuna..

Tässäpä tajusin että poika on kasvanut paljon kun ykskaks 86 on ihan just sopivia ja kohta saa siirtyä 92 vaatteisiin.

nyt päivän hommiin =) mies on matkoilla joten kaikki aamuhommat on tehtävä yksin.
 
CarmenSuuresti Iloa & Valoa :heart: :heart:
NemikaOn sulla rutistamista ihan jo oman itsesi kanssa. Huoh. Lasten sairaudet ja niistä syntyvä "luonnollinen tsemppaus" vie voimia - kun on pakko jaksaa eteenpäin. Nyt ei kyllä mikään saa mennä pieleen. Tuli mieleen tuosta pojan liikuntatunnin kokemuksesta...olisiko mahdollista vapauttaa kokonaan liikuntatunneilta? Olisi varmasti turvallisin ratkaisu, hänelle ehkä riittäisi tavallinen lasten "hyötyliikunta". Harmittaa sun puolesta. Jaksamista sinulle urhea nainen :hug:
JenniOnpa teillä kasvettu. Tyhmä kysymys; huomaako tuollaisen kasvupyrähdyksen mitenkään ruokailun määrässä? Mulle on ihan utopiaa keskosten elämä, mutta sulta voi kysyä näitä tyhmiäkin ajatuksia :D
 
Carmen valtavasti onnea teille sinne.
naukuri jos koliikkia on niin kannattaa ottaa yhteytta vyohyketerapeuttiin. On auttanut monia tuttujeni lapsia.
nemika jaksamista. Tiedan niin milta teilla tuntuu. meidan Avalla on ollut nyt 3 korvatulehdusta putkeen. Tytolla on liian isot risat ja leikataan kun tayttyy 2-3 vuotta. Meilla siis on huhtikuusta sairastettu 2 viikon valein kunnolla. lisaksi tytolla sitten todettiin astma ja allergiat eli taalla juostaan polin valia koko ajan. Viimeisen kahden viikon valein ollaan oltu polilla 5 kertaa. Valvottuja oita on hirmuisesti takana ja siksi alkaan varmaan tama raskauskin nyt kaymaan voimille.

Onko kenellekaan kokemusta 4-pyoraisista sisarusrattaista? Ovatko hankalammat kuin 3-pyoraiset?
 
Carmen Suuri rutistushali ja onnea koko perheelle. Nyt alkaa kiireinen mutta ihana aika...haikeudella ajattelen kun meillä ei oikein enää ole vauvaa eikä kolmatta voi edes ajatella, riskit ihan liian suuret. Koita jaksaa nauttia pikku hetkistä!

Kirsikkatomaatti Mitä on muka tyhmät kysymykset? Kyllähän nuo tytöt on kovia syömään. En mä sitä niin erikoisemmin huomaa kun olen tottunut siihen että annokset on suuria. Mut anoppi just sanoi että eipä ole koskaan nähnyt lapsia jotka söis noin paljon (ja heillä ollut 5 omaa lasta ja lapsenlapsiakin jo 8. Neealle normaali puuroannos aamuin illoin on sellainen kukkurallinen muumi-murolautanen, se ehkä jotenkin kuvaa ruuan määrää. Keskosillahan edetään ruokailussa "etuajassa" muihin vauvoihin nähden. Toisin sanoen kaikki viljat, lihat jne otetaan ruokavalioon pääsääntöisesti 1-2kk ennen kuin "normi"vauvojen suositus on. Tämä siksi että energian tarve on niin suuri että pelkkä maito+kasvislinja ei riitä. Molemmille oon kiinteet aloittanut siinä 3,5kk iässä. Neean kanssa opin siihen jo että pidän aika tiukkaa linjaa siitä että syödään aina tietty määrä vähintään ruokaa. Toki ei mitään huudatusmeininkiä, mutta kyllä tuossa ruokailussa aina aikaa kului. Tää pienenpi on aina suu auki :LOL: . Se syö luonnostaan jo tosi paljon. Hoikkia nuo tytöt kuitenkin on, mut eipä kai sitä energiaa joka paikkaan riitä kun pituutta tulee niin hurjaa vauhtia...Onhan se syöminen ollut vähän painajainen kun Neean aikaan siitä vähän huomauteltiin kun oli niin luikku. Onneks toisen kanssa on saannut ottaa rennommin. Syy voi olla myös syöttäjässä. Kyllähän se lapsi sellaisen "pakko-pakko"-asenteen huomaa.
 
Naukuri,Varmaan menee ilmaa syödessä,...Toivottavasti ei koliikiksi asti kuitenkaan. Meillähän piti kassua pitää sylissä,pystyasennossa kokoajan kun oli niin vaivanen... Pulauteluun ei taida olla konsteja kauheesti...vauvoilla kun on sitä rafluksia syntyjään enempi vähempi,meillä oli niin et poika nieleskeli hirveesti ja jossain kohtaa epäiltiin myös refluksitautia,kun oli niitä vaivoja. Toivotaan että menee pian, ohi noi vaivat.

Tultiin just kerhosta ja poika roikkuu helmoissa,joten palaan myöhemmin...pitää taas lähtee huijaamaan pienille päikyille :wave:
 
Repa: Meillä kans pystyasento auttaa vähän. Mutta sit kiikutetaan vatsallaan, kyljellään, pystyssä ja vaakatasossa... Joskus auttaa joku ja joskus joku toinen asento. Ilmaahan tuolla kyllä vatsassa on, kun paukutteleekin; toivottavasti on vaan sitä.

Tuolla syyskuisissa joku kirjoitteli, et vauva on 2 viikkoisesta lähtien nukkunu 8-9h yöllä :eek: Miksei ikinä omalle kohdalle satu tuollasta??? |O

Edla: Äh, unohdin eilen vastata sulle. Nyt varmaan ootte jo HopLopin korkannu? Me oltiin siis siellä Vantaaportin Retail parkin Lopissa ja siellä E ainakin viihtyi hyvin. Aika pieni oli se pieninten alue, mutta se alle 4v alue oli ihan hauska; tosin jouduttiin miehen kans mönkimään siellä pojan mukana, kun ei itse päässy joka paikkaan ja osa liukumäistä oli liian isoja vielä. Mut ihan mukava paikka sadepäivän varalle.

katris:
Ei ne varmaan paljon hankalammat ole. Tai riippuu millaisessa maastossa ja paikoissa liikkuu. Carmenhan hankki Teutoniat ja ne on 4-pyöräiset (tosin kääntyvät etupyörät). Meillä on ne Phil&Tedsin Vibet ja en vaihtais mistään hinnasta! Vaikkei ole vasta kuin viikko kärryttelyjä takana, niin ovat osoittautuneet tosi hyviksi ja näppäriksi. Ollaan menty maastossa ja asfaltilla ja hyvin rullaa. Vauvakin jää tosi suojaan; moni on ihmetelly, et missä se vauva ees on :D

Jahas, poika meni just unille ja tyttö heräs... :wave:
 
naukuri...meillä neitillä oli sitä refluksia pienenä...tykkäs olla pystymmässä asennossa...kannoin paljon liinassa. Poika taas puklas ihan hirveitä määriä...paino kyllä nousi kuitenkin...se puklaaminen jatkui tosi pitkään...lähemmäs vuoden ikää :/ ...tuota jonkun syyskuisen 8-9h yöunia 2 viikon iässä kyllä ihmettelen suuresti :eek: ...ei kyllä ole normaalia eikä terveellistä noin pienellä olla ravinnotta tuota aikaa :( ...kyllä ne vaavit todellakin tarvii ravintoa useammin...tuosta pitäisi olla jo huolissaan...miun mielestä.
 
Heipparallaa taas! Täällä käyn kyllä lueskelemassa useinkin, mutta nyt ihan taas kirjoittelenkin.
Naukuri: Kiva kuulla nuista Phil&Ted'seistä, että ovat hyvät! Itse olen niitä kuolaillut ensi kevättä silmällä pitäen ja miettinyt juurikin, että miten ne vauvan kanssa oikein toimii, miten se sinne tulee ja ja ja ja.. kamalan vaikea ollut kuvitella, että miten oikeasti käytännössä toimivat. Meillä Luukas silloin jo 1.11v kun vauva syntyy, mutta siltikin olen tuplia ajtellut, koska aika paljon liikun lasten kanssa yksinäni ja kaupoissa jne ja pakko on poika saada johonkin istumaan, muuten loppuu mammalta järki päästä säntäillessä sen perässä koko aikaa :D

Olen tässä ollut NIIIIN epävarma tämän raskauteni kanssa, kun oireet ovat olleet niin toisenlaiset mitä Luukasta odotellessa. Silloin oksentelin koko ajan, mutta nyt on vaan yököttänyt.. mutta VÄSYMYSTÄ... uaah, sitä on ollut ihan kiitettävästi. Nyt ollaan menossa viikolla 10+ ja eilen illalla sain vihdoin kotidopplerilla sykkeen kuulumaan, KYLLÄ HELPOTTI! :heart: Olin etsinyt sykettä ihan liian ylhäältä, ihan tuolta häpyluun kohdalta, pikkareiden alta löytyi! Nyt vielä pari viikkoa ultraan, sitten näkee paremmin että mitä siellä oikein majailee.. :).

UHMA: JESSUS! Meidän kiltistä ipanasta on tullut oikea kiukkupussi. Kyllä osaa menettää niin hermonsa kun ei nyt vaan aina saa niitä rusinoita kun hän on sormi ojossa kaapin luona tai kun hääjuhlissa ei saanut mennä juhlapaikan keittiöön niin kylläpä heittäydyttiin dramaattisesti lattialle huutamaan ja nyrkkiä paukutettiin niin voimalla lattiaan että.. IHAN yht'äkkiä oikein puhkesi kukkaan meillä tämä tämmöinen messuaminen. No, toistelen täällä itselleni mantraa "paha uhma, helppo murkku". Tuommoisen lausahduksen olen muutamasta suusta kuullut, en sitten tiedä, onko moisella mitään totuuspohjaa :D. Hädässä sitä ihminen uskoo mitä tahansa :D.

JENNIN tyttöjen ruokamääristä olen oikein KATEELLINEN! Meillä tuo poika syö kuin lintu, en ymmärrä miten nuin pieni ruokamäärä voi riittää edes, mutta ei Luukas enempää kertakaikkiaan suostu syömään. Ihanaa kuulla, että Jennin tytöt on kasvaneet noin hurjaa vauhtia ja ovat tosiaan jo isoja tyttöjä! :D
 
Naukuri,matami,Yhdellä tutulla on tyttö,nyt 13v joka aikanaan nukku ihan pienestä yöt läpi,mut häntä oheistettiin herättelemään lapsi syömään ja jopa syyllistettiin et tahallaan jättää ruokkimatta,et sais nukkua... nyt kun synnärillä olin niin vierustoverilla tyttö veteli 9h putkeen ja siinä kohtaa vasta rupes ne hoitsutkin miettiin et pitäskö jo ruveta herätteleen ruualle...mut ei ne mitenkään huolissaan olleet...No mulla ei oo kokemusta,kun poika heräs 2h välein aterialle |O tosin vähän isompana,ei ihan vastasyntyneenä....Vois tietty olla et niin tai näin niin murehtis et herää liian usein/harvoin syömään ;)

Hemuli,Kierto voi hyvinkin heittää vaikka säännöllinen oliskin... ja myöhänen plussakin on mahdollinen tietty ;) Jostain luin sillon kun mulla keskenmenon jälkeen ennen Kassua heitti kovastikkin kierrot et täysin terveellä,normi kierron omaavalla naisellakin voi jäädä yhdet menkat kokonaankin välistä ilman mitään hyvää syytä ja se olis ihan ok....

Miä sain huijattua pojan päikyille puoleks tunniks kun käveltiin mummulle..helppoa se ei kyl ollu,viimeseen asti taas notku :| Veikkaan kyl,et meillä ei kauaa oikeesti enää päikkyjä uinuta,vaikka nyt joku kausi oliskin vaan.
Pojalle olis vissiin pukkaamassa elämänsä toista nuhaa...pikkasen toinen sierain vuotaa ja päivällä aivasteli kovasti. Saapi nähä. Muskariin varmaan mennään kun siellä kaikki on aina räkä sieraimessa,et yks ja sama. ellei nyt yön aikana kovasti pahene :/
 
Carmen Paljon onnea koko perheelle!

Repa Kiitos haalarintekovinkistä. En vain tiedä uskallanko lähteä leikkaamaan kangasta ilman mitään kaavaa, olen aika tumpelo ompeluasioissa :)

Katrinaisen tavoin mietin täällä sisarusrattaita. Kaikkia hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan.

Oliko teillä viime talvena käytössä niitä lämpöpusseja kaukaloon / vaunuihin? Jos oli, niin minkälaisia kokemuksia teillä on niistä?
 
katrinainen: on teilläki ollu tosi rankkaa :hug: :hug: meillähän alko sillo 8kk noi korvat reistaan ja joka kk oli tulehdus...sit meniki jo kesällä krooniseksi eikä kuurit purru. teillä ku on noita muita sairauksii tuossa sit samalla. voimia sinne kovasti. :hug:

kirsikkatomaatti: sepä siinä on ongelma. koska normaali liikkumista ei tarvi rajoittaa. vaan saa voimiensa puitteissa liikkua. mut rasitusliikunta on pannassa. eli lekurin mielestä liikunta tuntien liikunta on ok lukuunottamatta noita cooperin testejä ja kilpaurheilujuttuja. ja kovia rasituksia. tosin liikuntatunneilla ku rasittuu joka tapauksessa liikaa. ja sit poikaki huomaa vasta ku on liian myöhäistä. eli periaatteessa meillä ei oikeutta vapautukseen..pitää vain liikuntaopettajan huomioida että samaan suorituskykyyn normi liikunnassa poika ei pysty. musta olis aiheellista kans toi vapautus mut minkäpä teen. :(

mä leipasin kolme pellillistä pitsaa...niitä täs paistelen ja odottelen lasten kans saunaan pääsyä.
 
Keilis: Meillä oli Eisbärchenin paksu lämpöpussi vaunuissa/rattaissa. Tänä talvena käytetään samaa, kun on sen verran iso, että poika menee sen sisään vieläkin. Vauvalle pitää katsoa kans joku pussi talveks.

Repa, matami:
Joo, en mäkään vihanen olis, jos neiti nukkuis vähän paremmin... Illalla nukahtaa ns. yöunille 22-23 maissa, herää 2-3h välein ja klo 6 jälkeen on vaikea enää saada nukahtamaan. Tänäänkin oli sit hereillä klo 6:15 lähtien ja ähisi ja puhisi koko ajan, kunnes seuraaville unille nukahti vasta klo 10:30. No, alussa mennään vasta, joten saattaa muuttua mihin päin vaan. Matami; mä testasin kantoliinaa tänään ekaa kertaa ja tyttö simahti siihen samantein! Nukku siinä tosi hyvin, en nyt kellosta katsonut, mutta lähemmäs 3h. Tuota sitomista pitää vaan vielä harjoitella, et jää mukavasti.

Puliina: Joo, me ollaan kyllä oltu tyytyväisiä noihin rattaisiin. Ja ovat sikskin kätevät, kun voi sitten hyvin käyttää vaan yhdelläkin lapsella, kun esikoinen ei enää viihdy niissä. Ei turhaan tarvi kaksi rattaita. Ja noi menee autossakin melko pieneen tilaan; pienempään kuin meidän aiemmat yhdistelmät. Noihin Vibeihin menee ainakin tosi hyvin ihan normaali 75cm:n kantokassi (meillä Carenan kassi ), joten vauvaa saa pidettyä siinä melko pitkään. Ja ah, meiltäkin löytyy just tuollanen uhmaaja... :headwall: Ihan uskomatonta draamaa välillä!
 
keilis..meilläkin on Einbärchenin lämpöpussi ja menee rattaissa vielä tän talven, kun on reilu kokoinen, aivan mahtava pussi, suosittelen =) !

naukuri...miä kannoin alkuajat liinassa tuota neitii tosi paljon...siihen rauhottui aina nukkumaan...ainut miinus, et miul oli aina tosi kuuma...liinasta on varmasti teillekin hyötyä.

Ulkona paistaa aurinko...mut pitää alkaa siivoomaan kun oon vapaalla plääh :/
 
Onnea Carmenin perheelle!!! :heart:

Naukuri, toivottavasti ei pahaksi mene nuo mahavaivat :|
Meillä Pepillä alkoi vääntely ja ähinä pari viikkosena ja jatkui 3kk ikään. Nukkui päivällä korkeintaan 10min pätkiä ja sitten heräsi kun mahaan sattui. Yöt nukkui heräämättä kuitenkin :eek: en tiiä sitten johtuiko siitä, että nukutin mahallaan ihan pienestä(vastoin kaikkia ohjeita). Me käytiin vyöhyketarapiassa ja mun mielestä siitä oli apua; kauheasti tuli ilmaa pois. Se täti sanoi, että on ihan selvästi koliikkivauva....suoliston ei ole vaan kehittynyt tarpeeksi ja tuottaa siksi ongelmia. En vaan viittiny oikein kellekään puhua että olis koliikkia, kun kaikilla tuntui olevan käsitys että se on vaan pelkkää huutoa...meillä ei huudettu kauheasti, ähistiin ja puhistiin vaan. No mahavaivoja ne ainakin oli ja paljon. Mutta loppui kun 3kk tuli täyteen.

Marmotta, tulikos Eeva pahemmin nuhaan?
 
Jenni ja muut keskoslapsosista tietävät: voiko keskosille ostaa H&M:n 50 cm vaatteita? onko niissä hankaavia saumoja tms mikä ei ole hyvä...kävin hipelöimässä niitä mutta aattelin varmistaa että ovat edes hyvät siihen käyttöön mihin tulevat. vai kannattasko tilata jostain ihan keskosille tarkoitettuja vaatteita? Mistä niitä saa?

On se kiva lukea että muillakin on näitä pikku uhmaajia.
:D

 
Tsaude...

Naukuri,Meil oli tota ähinää ja puhinaa yöaikaan,tai pikemminkin aamuyöstä paljon. Nukuttiin aluks yöt hyvin (siis vaan parilla herätyksellä) mut sit 3kk iästä se helvetti vasta alko kun muukin levottomuus lisääntyi ja päälle masuvaivat. Mut vyöhisterapia autto meillekkin loistavasti,saatiin masuhierontaohjeet,joilla saatiin maha toimimaan kummasti =) Voihan se tosiaan olla et vaivat kestää vaan tän alun ja kohta neidin suolisto on jo "kypsä",toivotaan niin =)

Poika,Ymmärsin et keskosvauvoille menis vielä pienempi koko... ja et olennaista olis pehmee materiaali ja se et ne sais hyvin päälle kun on niitä laitteita yms.eli jotain kietasua jne. Saumojahan niissä on pakko kuitenkin olla ja vois kuvitella et vauvanvaatteisiin yleensä on tehty mahd.vähän hankaavat saumat... en tiiä,paree vissiin et asiantuntija vastaa :D

Meil ollaan ekassa kunnon flunssassa :snotty: Aamusta poika oli ihan pirteenä ja mentiin muskariinkin,mut epäilykset heräs kun oli niin rauhallinen ja vaisu myöhemmin kun käytiin kahvilla ja kaupoilla lauleluiden jälkeen... kotona sit tsekkasin kuumeen ja oli 38,myöhemmin illalla 38,4. Nukku matkalla kotiin puolisen tuntia ja nyt päiväruuan jälkeen viiden maissa simahti mun syliin kitinän kera...enää ei oikein antanut kuumetta mitata ja suuttu siitä :ashamed: Nukku 45min ja siitähuolimatta halus kuuden jälkeen jo puuron ja nukkumaan. nestemäistä panadolia koitin antaa,aina ennen tykänny,mut nyt ei oikein uponnut,joten pikkasen vajaaksi jäi annos :/ Toivotaan nyt kuiteskin et uni maistuis tukkosesta nenästä huolimatta...
 

Yhteistyössä