TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Onnea Naukurille ja koko perheelle pienestä prinsessasta :heart: :heart:

Repa vastaan sulle vaik Jenniltä kyselitkin. Pehmeät materiaalit jotka voi pestä 60 asteessa. Väreillä ei varmasti ole merkitystä itse tykkäsin värikkäistä enemmän kun perus valkoisista. Muista vieläkin sellaiset kirkkaat turkoosit pienet puolipotkarit joita tykkäsin pukea esikoiselle sairaala aikana, piristivät kivasti synkkää joulukuuta. Hihoista en osaa sen enempää sanoa ku et olisko kesämalleja tai sit kun kädet on niin pienet ja usein viel letkuja ja muita menee sinne tänne niin ne voi olla vaikeita käyttää. Meil talvi vauva ja makoili aina peiton tai lämpölampun alla. Kävin viel valokuvista tarkistamassa et on hänellä ollu pitkät hihat lähes joka paidassa.

Jenni Aivan ihana idea! Mä viel kaivelen kaappeja mut olen ihan pienet laittanut kiertoon kun yllättäen on kaveripiiriin syntynyt parikin pientä keskosvauvaa. Yks puku on jäljellä kokoa 44 joka saa jäädä kaappiin muistoksi :heart:

Huomenna alkaa mun duunit. Vähän on alkanu jännitää miten mä pärjään siel työelämässä ja miten mun faija pärjää tääl kotona Joan kans. Onneksi tää homma on näis ens alkuun vaan tän vuoden loppuun ja sit arvioidaan homma uusiksi.
 
Onnea Naukuri ja koko perhe pikkuprinsessasta :flower: :heart:

Päivitin samalla etusivun ja huomasin, että kaikki uudet tulokkaat ovat olleet tyttöjä.

Missähän mahtaa katrinainen luurata???

Jenni: Olisin halukas osallistumaan tuohon vaatekeräykseen. Ommella en itse omaa, mutta jos puikot laittais heilumaan ja kaupast riittävän pientä löytäis.
 
oi kun ihania uutisia naukurilta :flower: lämpimät onnittelut pikkuisesta tyttösestä :heart:

talvivermeet: ostin molemmille lapsosille viking goretexit pikkujalkoihin ja sit esikoiselle 104cm lennen haalarin ja tyttöselle 80cm jonathanin haalarin ja tuokin tuntui olevan ihan tarpeeks väljä meidän sirolle neitoselle..olis hukkunut isompaan ;) hintavaa touhua oli mut nyt oon tyytyväinen kun lapsilla on lämmintä kaapissa oottamassa..

hoitopaikka: aamul soitin sille pph:n ohjaajalle ja pyysin etsimään uuden paikan ja annoin muutenkin palautetta tuosta hoitajasta..lupasivat sieltä käydä paikan päällä tsekkaamas ja juttelemassa..heidänkin mielestään on suositeltavaa vaihtaa paikkaa ja sanoi tuo ohjaaja vielä niin että hän ottaisi kanssa omat lapset pois tuolta muualle jos olis tuollaisella hoitajalla joten ymmärsi hyvin mun murheet. no klo 17 aikaan se sit soitteli kun oli löytänyt meille uuden hoitopaikan. huomenna kuulen enempi tulevasta hoitajasta mut nopeeta toimintaa oli..pph:n paikkaa suositteli edelleen ja painotti ettei heidän hoito-ohjelmaan kuulu tuollainen edellisen kaltainen toiminta joten uskallan nyt vielä sitten kokeilla pph:ta...toivotaan että seuraava olis sit kunnollinen..

ja jennin idea on aivan mahtava!!!

vilmalle tsempitykset töihinpaluuseen..


 
onnea onnea naukuri Aivan ihanaa, etta tytto viimein paatti syntya.
Mitenka Carmen? Ei nakojaan ole kirjoitellut muutamaan paivaan eli jokos siellakin olisi actionia menossa.

Tanne kuuluu mahdollista sikainfluenssaa. Tanaan tulevat tuokset. testasivat mut lauantaina. Mies on ollut nyt viikon kipeana, oli jo parempaan pain kun kamala yska ja kurkkukipu iski uusiksi. mulla oli vaan kolme paivaa kuumetta, nyt eka kuumeeton paiva mutta yska on kamala ja olo ihan puolikuntoinen. Ava sairasti ensin. Ollut kuumeeton jo viikon, mutta kamala yska tytolla edelleen. Sai viikko sitten sunnuntaina elamansa ensimmaisen kuumekouristuksen.
Tietaako kukaan onko vaarallista syoda tamiflu-kuuri kahteen kertaan? Mulle se maarattiin la, mutta nyt huolestuttaa, etta mitas jos sairastettiinkin normi influenssa ja saan sian myohemmin, onko laakkeella viela silloin tehoa?

Muuten kuuluu kohtalaista, Avalla todettiin astma ja allergiat, eli meilla harjoitellaan astmalaakkeen ottoa.

Raskaus etenee hyvin, tosin olen ihan jarkkyiso. Aktiivinen vauveli mahassa nakojaan.

jenni ihana idea. Katsotaan pystynko osallistumaan taalta norjalasta. Ommella en osaa, mutta jos sita jotain ostaisi ja lahettaisi.
 
Katrinainen,Ohhoh...onpas sielä sairastettu. En osaa kyl sanoo tamiflusta...pitäiskä sun rimpauttaa sille lekurille?
Koittakeehan parantua ja harmi et Avalla todettiin astma ja allergioita,mut onpahan nyt sit hoidossa :hug:
Kiva et masuasukki voi hyvin :heart:

Meil on ollu touhuaamu. Oltiin verikokeessa ja mummolla ja muskarissa. Poika oli ihan naatti... pikkasen jo uskaltautu omilla jaloillaankin olemaan muskarissa,et edistystä...mut jotenkin väsähtää nopeesti sielä. Ehkä ohjelma on liian tiivis meidän hepulle ;) No kasvaahan tuo koko ajan =)

Jenniltä odottelen vielä mielipidettä et mitä niistä kaavoista kandeis toteuttaa ja hihoilla vai ilman... sit alan toteuttamaan projektia =)
 
Naukuri Sylin täydeltä onne koko perheelle!

Repa Anteeksi hidas vastaus.. Meillä molemmat tytöt flunssa ja mä myös joten en ole ehtinyt vastata. Mutta Vilma vastaskin jo puolesta paljon. Pehmeät materiaalit, 60 asteen pesun kestävät. Väreillä ei väliä. Hihattomuus, lyhyet hihat johtuu just tuosta että käsissä voi olla katetreja ym. vempeleitä. Eli ei välttämättä tartte tosiaan pitkiä hihoja.

Itse tykätyin tähän myytävään malliin:

http://www.kevyt.net/kauppa/product_details.php?p=133

Ja vastaavanlainenhan löytyykin noista kaavoista. Samoin nuo kietaisubodyt näytti minusta käteviltä. Metallinapit voi olla ehkä parmmet kokonsa puolesta. Nappien nurjallepuolellehan voi ommella vaikkakangaspalan suojaamaan pikkuruisten herkkää ihoa. Saumat hyvä myös huolitella etteivät hankaa.

Ja te jotka tosiaan nyt itse teette noita vaatteita kutoen/ommellen niin ne saa olla todellakin pieniä, nukenvaatteita lähinnä ;) Mä yritän ehtiä skannaan koneelle yhden tyttöjen paidan oikeassa koossa niin saa käsityksen koosta. Babyborn vaatteita, kokoa pienempänä.

Aikatauluhan ei ole tiukka, jos vaikka joulukuun puoleenväliin mennessä saisin lahjanne niin siten hyvä. Mä menin jo sekaisin kenelle laitoin osoitteeni joten te jotka ette ole sitä vielä saannut laittakaa mulle yv:tä niin vastaan siihen. Mä olen jotenkin niin lahopää edelleen etten muista mitä milloinkin tein. Masennus ei ole helpottanut päin vastoin. Mutta oon saannut nyt potkua täsät projektista. Ja hyvää mieltä. Ihana kun niiiiin moni auttaa. Nyt jo tavaraa tulossa noin 20-30 hengeltä.

 
Pikaisesti onnittelemassa naukuria prinsessasta :heart: Perässä löntystellään: reilu huomenna on tasan viikko laskettuun aikaan...

Meillä on elämä yhtä sirkusta ja härdelliä, kun miljoona asiaa haluaa kuntoon ennen vauvan syntymää! Nytkin pitää taas jo juosta, mutta palaan paremmalla ajalla mahd.pian B)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :wave:
 
Jenni,Oikein bueno...toi mekkomalli on loistava ja nopee tehä,joten niitä vois tehä muutaman ja sit ainakin bodyn ja housut...miten nyt sit saan itteni ruoskittua. Noi tulee tosiaan niin nopsasti kun ovat pikkuruisia. Saumurilla täytyy juu saumat vetästä...pehmeet tulloo ja nepparit suojakaitaleen sisään,jepulista. Ihan vallan tässä innostuu =) Pyydän sulta sit lähemmin osotteen kun alkaa olemaan vermeet valmiit.
Paranemista teille kaikille..harmi et masennus pitää otteessaan,mut toivottavasti saat nyt voimia tästä kaikesta. Jaksamista :hug:


Meil on herra unessa..ollut jo vartin. Nukku vaan 1h päikkyjä ja raskas päivä,joten pitkästä aikaa näin ajoissa sänkyyn.
Miä sain ommeltua kasan kavennusta ja lyhennystä vaativia vaattehia ja huomenna keskityn verhoihin.
Torstaina meen kattoo kaverin tykö josko hänellä olis sopivia kankaanpaloja keskosten vaatteisiin =)
 
Naukuri onnittelut pikku prinsessasta :heart: :flower:

onko kellään tarvetta, myynnissä olis tyttöjen viking goretex ns. syyskengät voi itku kun ovat liian pienet meille. Tytöllä niin pullee jalka. :| Ne on kokoa 23 -aivan ihanat ja muutaman kerran ollu jalassa. Mut ei voi mitään - mietin et pistänkö myyntiin huuto.nettiin mut kysäsen nyt täältäkin vaikka kaikilla taitaa olla niin pieni jalka viel.

Mut nyt pitänee mennä nukkumaan. :wave:
 
Höh.Merika...koko olis oikee ja talvikengille tarvetta,mutta jos ne on kerta tyttömäiset..... :/

Meil oli levoton alkuyö---taitaa oikeesti olla nyt ne hampit,kun on ihan puhkeemispisteessä.Ei oo aikoihin ollu tuollanen :( Panadolia annoin...kyl me sit nukuttiin loppujenlopuiks.
 
Tulin vaan merkkaamaan itseni.. Huomenna lähdetään Ouluun miehen siskon perhettä katsomaan. Ihanaa päästä hetkeksi aikaa pois näistä samoista nurkista.

Mulla on tänään niin huono päivä että itkettää ! Ja viime yö meni taas levottomasti.. Käydään ehkä illalla tai huomenna ennenkun lähdetään ouluun lääkärillä näyttämässä korvat jos ei nyt helpota J:n olo..

Naukuri: Sylintäydeltä onnea tytöstä! :heart:

 
Hei taas pitkästä aikaa!
Kaikille plussanneille ja lapsen saaneille tasapuolisesti paljon onnea! Ja kaikille vastoinkäymisiin :hug:

Meillä kesä ja alkusyksy on mennyt hujauksessa ja plussatuuletkin puhalsi tänne päin. Jos kaikki menee hyvin, niin joulukuussa pitäisi meille syntyä vauva.

Repa ja muut käsityöihmiset: Mistä ihmeestä löytäisin kaavan sellaisiin "retrohaalareihin", sellaisiin samantapaisiin kuin esim. Me and I:n siilihaalarit. Minulla on jo suklaanruskea velour-kangas ostettuna, mutta kaava puuttuu.

Jenni: Hieno idea, olen mukana. Meidän poika oli syntyessään teholla, joten mielelläni osallistun vaatejuttuun mukaan. Tosin vielä en uskalla luvata omia ompeluksiani mihinkään, mutta onneksi kaupasta saa :)
 
Keilis,En tiedä miltä mainitsemasi haalarit näyttää,mut ite tein sellaset ns.retrohaalarit pojalle 1v.kuvaan just sellasesta ruskeesta velourista. Miä otin potkareista mallia kun tein haalarit... pikkulapsilla kun ei oo muotoja niin ei oo niin tarkkaa,melkein mitkätahansa haalarit käy malliksi et saa mitat oikein ja sit voi muunnella mieleiseksi. Voisin tosin kuvitella et käsityölehdissä olis jotain malleja kun ne on nyt ollut niin pinnalla....
 
Tervehdys! :wave:

merika Olen juuri tänään menossa katsomaan coretex-lenkkareita Nealle ja mieluusti toki ostaisin ne sinulta enemmin kuin kaupasta täysihintaisena :p Pidäpä ne siis meille varattuna niin käydään pimun kanssa testaamassa kaupassa koko 23. Uskoisin, että on ok, koska nyt käytössä pelkön ohuen sukan/sukkiksen kanssa Pionin nahkakengät kokoa 22. Kiva kiva! :D

jennillä on tosi ihana idea, mutta en taida uskaltaa luvata omaa panostani.. Ompelutaitoa kun ei ole ja reilun viikon päästä tuskin aikaa harjoitellakaan, vaikka uudenkarhea kone kaapista löytyykin (taas yksi turha heräteostos :/ ). Onneksi kuitenkin olet saanut jo kasaan monta auttajaa!

keilikselle onnea uudesta raskaudesta!

Ja loppuun hätähuuto: kertokaa mitä tekisitte minun tilanteessani!!! Kaksi viikkoa sitten maanantaina jätin Nealta tuttipullon pois päivisin eli on siitä saakka saanut maitoa pullostavain aamulla ja illalla. Päivällä on tarjottu nokkamukia, sporttipulloa, tavallista mukia, pillejä, taikanokkia - siis käytännössä kaikkea mahdollista! Ensimmäiset neljä päivää itki ja raivosi pullon perään ja sen jälkeen alkoi sylkemään muusta kuin pullosta tarjotun maidon rinnuksille - ja sama pelleily jatkuu edelleen :ashamed: Aina torutaan ja juominen jää siihen (neiti poistetaan pöydätä), mutta mikä siinä on ettei suostu antamaan periksi???? Tai siis tokihan minä tiedän, että hän tietää saavansa sen iltapullon sitten aikanaan, mutta miten entinen super-maidonjuoja pärjää yht'äkkiä 2,5-3dl:lla maitoa/vrk?? :eek: Ennen joi vähintään 6dl päivässä ja nyt ei siis tosiaan vetele vettä tuota "puuttuvaa" 3desiä.

Jätänkö tylysti nyt ensin aamupullon pois ja jatkan odottamista? Iltapullosta kun en itsekään TAHDO luopua, koska se mielestäni on täysin sallittua ja jopa tarpeellista hänelle - onhan ikää vasta 1v4kk ja selvästi hän ei pulloilusta tahtoisi luopua.

En vaan jaksa tätä tappelua enää kauaa - ja vauvakin syntyy pian :/ Meillä vaan mikään ei tunnu menevän helposti: aikanaanhan Nealta kesti 2,5 KUUKAUTTA suostua ylipäätään ottamaan pisaraakaan maitoa pullosta :eek: Muistatte varmaan valitukseni niiltä(kin) ajoilta :ashamed:

Epätoivoinen Carmen 39+0
 
Keilis,en ees tajunnut että oot raskaana,onnea siis siitä hyvästä :heart:

Carmen,Miä antaisin tilanteen olla noin.... anna olla aamu ja iltapullo kun kerran on noin tiukassa,ei selkeestikkään taida olla valmis luopumaan. En kuitenkaan ehkä enää ottais sitä takasin päiväkuvioon kun kerran on pois otettu,ettei mee ihan kuuppa sekasin. Tarjoisin vaan edelleen nokkista,mut en tyrkyttäis...jos ei juo,ei juo. Maitovarat tulee varmasti täyteen jos saa pullojen lisäks juguu yms. nestettä on monessa paikassa,ruuassa,vihanneksissa hedelmissä,et tuskin kuivuu... =) Tietty jos tuokin järjestely mikä teillä jo on on ylitsepääsemättömän vaikeaa,niin sit kannattaa mennä vaan siitä mistä aita matalin :D Varsinkaan mitään uusia kuvioita ei varmaan kande nyt samaan aikaan vauvan kanssa...tsemppiä =)
 
heippa. nopeasti käyn vain päivittämässä kuulumiset...

onnittelut naukurille!!

ME taas saatiin miehen kanssa hyvin surullisia uutisia! Mulla oli kuin olikin toinen kohdunulkoinen raskaus. Nyt on sitten molemmat munatorvet poistettu.. lapsia ei enää luonnollisin keinoin tulla saamaan :( Ollaan molemmat todella suruissamme.. lisäksi oon tietysti tosi kipeä leikkauksen jäljiltä, joka oli eilen.. Nyt yritetään saada mut fyysisesti kuntoon ja ruvetaan kattelemaan sitten myöhemmin ,jotta mitäs nyt..

kiitos kaikille huolehtineille!!
 
Katrinainen, mukava kuulla susta ja hyvä että raskaus etenee hyvin! Mites saitteko sikainfluenssa tulokset?

Birdie, voi kurjuus :hug: en osaa muuta sanoa :( jaksuja!

Mulla tuli yllättävä työtarjous ja meni kaikki ihan sekasin, kun oon sitä vaan miettinyt muutaman päivän. Mähän oon liiton rahoilla ollut huhtikuusta asti ja toivonut ettei kukaan soittele töihin. No, nyt sitten soittivat
:/ mutta ei hullumpi tarjous ajatellen lapsia. Olis vaan 10-11 päivää kuussa töitä....rahallisesti en hyödy yhtään mitään, mutta olispa ensi kesään asti taattu ettei neidinkään tarvis olla kun vähän hoidossa. Muutenhan saan pelätä koko ajan, että mihin mua pian laittavat töihin. Että kaippa kaikki muu menee nyt edelle, kun raha. Kotihoidontuelle sanon sitten ens kesänä uusiks itteni, kun poika lähtee sitten syksyllä kouluun. Mun piti tammikuussa lähteä työkokeiluun vähän eri alalle, mutta pistän sen nyt hetkeks jäihin. Tätä työtä en tule enää kauaa tekemään, mutta jos tän yhden pätkän nyt vielä jaksais.
 
birdie :'( :hug: :hug: :hug:

carmen...meillä neiti juo muutaman tilkan vettä päivässä ja pari imaisuu tisuu :/ ...yökuiva on ollut tosi kauan ja päivällä tulee muutama pisu...käytiin lääkärissä asiasta...ei voi mitään...vaikka neiti on kokoajan vähän kuiva....maitoa...ei juo ollenkaan...ei mitään merkkiä....juguja/rahkaa, raejuustoo ym. vähäsen...joten meillä 250mg kalkkia annetaan päivittäin...kannattaa seurata, miten paljon menee maitotuotteita päivässä ja vaikka lisätä niitä, jos maito ei uppoo...jaksuja...tiedän mitä tuo taistelu on, meillä samanmoista :hug: :hug: !
 

Yhteistyössä