TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Naukuri, täytyypä ajella sinne joku päivä katsomaan. Tilasin yhtenä talvena joltain vanhalta mieheltä sellaset vanhanaikaset huopikkaat. Sellaset tumman harmaat. En vaan tykkää niistä ja ne on liian isotkin. Haluan sellaset punaset :D

Edla-mamma, olis kyllä jäänyt tuolla hinnalla ostamatta minultakin :eek: Vaikka ihanat oliskin. Jospa saisin tuolta halvammalla...
 
Matami: Joo, sitä se mieskin napisi :) Mutta en oo enää yhtä rohkea kuin lapsena. Silloinhan ne sileäpohjaiset oli ihan huiput kun luisti mäessä ihan tolkuttoman hyvin! Voi sitten pojalle ostaa aidot :LOL: Tosi turvalliset... ;)
 
heissan..
poika skippas taas vimpat päikkärit,viimosilta heräs klo14...eli kai hää sit on päättäny että kahdet riittää...toistaseksi.

matami: Me saatiin ohjeistukseksi viimeks aloittaa kahdella soseella,vaikka tätsy ties että alotellaan lähempänä 6kk.Mutta että pehmee lasku :D varmaan otetaan nyt sit ke puuro ohjelmistoon.. Annas tytölle porkkanaa tai hedelmää,päärynästä saa tosi makeeta sosetta. ei kasperkaan noita kasvissoseita niin innolla syö kun tota hedelmää,bansku ja päärynä on parasta,eipä oo kyl paljoo muuta vielä maistannu. sanoko sulle tätsy määristä mitään?

ootteko antanna ilta vai aamupuuron ekana?
 
Huopikkaat löytyy esikoisen jäljiltä kokoa 22-23 menivät muistaakseni hänelle parivuotiaana. Anoppi on ne ostanut mut ei mulla ollu mitään käsitystä en ne vois olla noin kalliit kun Edla laittoi :eek: Toivottavasti menisivät tälle toisellekkin käyttöön kun tosiaan ovat vielä kuin uudet!

Babybio / Edla onks joulukuun leffat jo ilmoitettu? Oman kokemuksen mukaan (Tennari, Kinopalatsi ja Flamingo) niin ehdottomasti paras paikka rattaiden kans on toi Flamingo.

Weiss naukuri laittoi siitä kaverin vauvan kävelyvauhdista. Meillä on tää meidän esikoinen lähtenyt kävelee tukia pitkin vajaa 7kk iässä mutta odotteli sit sitä kävelyyn lähtemistä 11kk ikään asti ja sen jälkeen onkin menty juosten joka paikkaan :D

Joa hytkyy edelleen siinä konttausasennossa ja on kokoajan lähtemässä mut sit ei voimat tai uskallus riitä vaan mätkähtää masulleen ja lähtee ryömien etenemään.

Käväisin entisellä duunipaikalla. Piti käydä katsomassa onks ovi käynny kun kuulin vähän huhuja. Kaikki oli melkein ennallaan ja multakin kysyttiin useamman kerran koskas tulen takaisin. Näyttivät olevan siinä uskossa että oon vaan mammalomalla. Sain epävirallisen työtarjouksenkin mut en mä taida lähteä työelämään näin nopsaan. Ehtii niitä töitä vielä kyllästymiseen asti... ;)
 
harvinaisen viituttava päivä...ollut..juu...

oltiin mummilassa la-su päivä ja niitten naapuri piti taas bileet ja huutoa meteliä riitti 1 asti yöllä, enpä sit pahemmin nukkunut ja viime yö meni kans persuulleen ja tää päivä..hoh hoijakkaa..

no jos ens yö menis paremmin..tyttö on kitissyt koko päivän..en tiiä mitä mut kitinää on riittänyt..enemmän kuin tarpeeks..

käytiin 6kk neuvolas. tyttö oli 69cm ja 7710g. hienosti oli kasvanut viime kerrasta..2,5cm oli tullut kuukauden aikana pituutta ja painoa noin 600g.

hampaita ei oo ainoatakaan eikä varmaan lähipäivinä oo tulossakaan.

mut joo pitää mennä kun tyttö taas kitisee jotain..
 
Heipsistä!

Viikonloppuna oltiin reissussa Pirkanmaalla kavereiden luona, joten kirjoittelu jäi. Reissu meni tosi hyvin, J oli koko viikonlopun tosi hyvällä tuulella ja nukkui hyvin. Tänään käytiin rokotetutkimuskeskuksessa. J sai kolmannen annoksen meningokokkirokotteesta ja kahdesta muusta. Tyttö oli hyvällä tuulella kuuteen asti, mutta sen jälkeen alkoi itku. Kuume nousi ja ilmeisesti pistoskohdat aristi :( . Laitoin supon ja nyt J nukkuu yöuniansa. Toivottavasti olo ei pahene illan mittaan. Viime rokotuskerralla J heräsi klo23 itkemään ja oksentamaan. Pelottaa jo valmiiksi, että mitä tällä kertaa...

Puuroista Aloin antamaan puuroa ensin aamuisin pieniä annoksia ja vasta hetki sitten iltaisinkin. Halusin, että mahdolliset masuvaivat tms. ei sekoita yöunia, jos semmoisia tulee. Mitään ei onneksi ole tullut ja J rakastaa puuroa ja syökin melkoisia annoksia :D. Erityisesti iltapuuroa menee paljon! Kaura- ja riisihiutalepuuro on testattu ja seuraavaksi maistellaan ohraa.

Nemikalle Onnea :flower:

Repa Meillä J:n posket kans punoittaneet tässä, kun on ollut pakkasta. Perusvoiteella rasvailin, mutta ei kokonaan parantuneet. Mies kysyi apteekissa käydessään, että mitä niihin voisi laittaa, niin sieltä sanottiin, että bepanthenia. Se onkin auttanu paremmin :). Tosin J:n punoituskohdat ei olleet ihan sileät niin kuin sinun vauvallasi :/ .

Soseiden määrä Aamu- ja iltapuuron aikaan keitän 0,5dl hiutaleita ja J syö lähes kaiken. Lounaalla ja välipalalla syö pilttipurkillisen. Maitoa juo joko pullosta tai sitten imetän jokaisen ruoan päälle. Lisäsin sosemäärää pikkuhiljaa, kun huomasin, että neidille maistuisi enemmänkin.
 
Puuroista: Mäkin aloittelin aamulla, kun testasin ettei tuu mitään. Mutta parin päivän jälkeen rupesin antamaan puuroa illalla ja aika pian sit myös aamulla. Sitä ennen annettiin aamulla velli ja nyt vaan vaihdettiin se puuroon ja maitoon. Uuden viljan olen aina testannut aamupuurolla, ettei tarvi yötä valvoa ;) Mutta mistään viljasta ei ilmeisesti ole tullut mitään.

Punaiset posket.
Joo, jatkuvasti. Kylmästä, kuumasta, ruuan jälkeen ja ennen ruokaa, päiväunilta herätessä ja autosta tullessa :whistle: En tiedä mistä johtuu. Posket on myös kuivat, mutta niinhän tuo muukin iho. Välillä posket on ihan normaalit, mutta vaikea mitään allergiaakaan on huomata, kun jatkuvasti punottavat. Vai onko se oire allergiasta...? Tiedä tuota.

Marimint: Toivottavasti yö menee hyvin! :hug:

Repa: Meilläkin on nyt useampana päivänä skipattu nuo viimeset unet ja poika kyllä nukahtaa paljon paremmin tuollaisina päivinä! Tänään heräs onneks vasta klo 15:15 ja ihan ok jaksoi tuohon iltatoimiin asti. Perusiltakitinää oli, mutta sitä on silti vaiks nukkuiskin 30min vielä klo 16-17 maissa. Eli meillä nuo viimeset unet on yleensä vain 30min eikä ne "piristä" poikaa kyllä lainkaan. Päinvastoin melkeinpä! Ja nukuttaminenkin vie 10min, joten mun mielestä ihan turhat unet. Joinain päivinä poika on kans valvonut sieltä kahdesta asti, mutta jotenkin me on aina selvitty :)

kurpitsa: Meillä oltiin 6kk neuvolassa 69.3cm ja 7700g. Melkein samoissa mennään siis :) Oon edelleen sitä mieltä, et meillä on sama vauva hoidettavana ;)
 
Poika nukahti jo 18.30,että näin siinä sit käy kun valvotaan tuntitolkulla ja on siis yöunilla. Kahdesti oon jo käynyt hyssyttelemässä... tuntus menevän vaan levottomammaks nää illat ja yöt. Niin sanottua hyvää yötä ei oo ollut aikoihin |O

Ei tuntunut tulevan mitään ihmettä päärynästä... ne ihottumakohdat punotti,mutta en tiiä olisko nyt siitä tullu vai johtuuko siitä kun sosetta ympäri naamaa niin se kohta ärsyyntyy.. mitään sileetä punaista kohtaa ei tullut. Täytyy jatkaa tarkkailua.
Taas on ollut ilmaa masussa jokusen verran sällillä...tiiä sit aiheuttaako kiinteet,en jaksa ees enää miettiä |O

Taidetaan mekin alottaa aamupuurosta,ettei tuu iltaa vasten vaivoja jos tulee....

Matami: No niin...loistavaa :D Käskivättenkö millä vauhilla ottaa lihat kuvioihin ja yleensä mihin tahtiin maistattaa uusia makuja...sulta on nyt hyvä kysellä kun oot melkein samassa tilanteessa,vaikka me aloteltiinkin jo pikkasen aikasemmin maistelemaan =)

Marimint: Pitää koklata bepanthenia,kun meillä myös tollasta kuivaa punottavaa läikkää. Ne sileet punaset kohdat on kadonneet välillä ja sit ilmestyny,tosin eilen eikä tänään ole ollut =)

Hittolainen,mitä ihmetystä meikä kekkaa noiden päikkyjen kanssa :/ Jotenkin olis saatava poika nukkumaan niin että ei tulis noin pitkää väliä viimesten päikkäreiden ja yöunien väliin. Mut minkäs teet kun toinen on ihan pirteenä sinne puolikuuteen ja sit rupee kärttyämään...jos silloinkaan. Siinäkohtaa ei enää päikkyjä nukuta,muuten yöunille mennään vasta joskus 21 jälkeen ja se tietää liian lyhyitä yöunia. Sitäpaitsi en tahdo saada poikaa nukahtamaan vaikka haluaisinkin,vasta kuin pinnikseen iltapesujen ja maidon jälkeen |O |O

Aina näiden nukkumisien kanssa saa vehdata...

 
naukuri: hih, onpas tosiaan saman kokoisia meidän lapsoset =)

luulen että tuo kitinä johtuis kovasta kakast, vaik onkin tänään pariin kertaan kakkannutkin mut kovin on ollut työn ja tuskan ja huutojen takana..pitää antaa aamumaidon seassa tota mallasuutetta tai ½ purkkii luumuu..tuskin on hampaista johtuvaa..ei jaksais väsyneenä kuunnella yhtään ylimääräistä kitinää..ja esikoinenkin kitisi ja oli taas vaikea ittensä, huomas kyllä tosiaan että tänään oli hällä hoitopäivä..kotihoitopäivinä on ihan erilainen, rauhallinen ittensä kun pidän kuria mut hoidos ei vissiin kuria pahemmin pidetä...ja meno on sen mukaista.

onneks mies toi siiderii kaupast, saa esikoisen mentyä unille ottaa muutaman hermoja rentouttavan hörpyn ;)

nemikalle onnea uudelleen tädiksi tulemiselle :flower:

mut nyt laittaan esikko unille..
 
repa...ei se tätsy mitään oikein uusien makujen tahdista sanonu, mut sen, et lihat mukaan noin 2 viikon päästä...mut mie tuumasin, et me aloitetaan nuo puurot ensiks...eli aluks aamupuuro...katsoo miten vatsa reagoi....sit varmaan jossai vaihees iltapuuro mukaan....lihat sit puuron perään...se on kai oma valinta...tuo liha vai viljat...varovasti mennään, ettei vatsa valita...me ollaan koko suku vatsavaivaisia :kieh: ...

Päikkärit....meil ei nukuta kuin yhdet pitkät...ja parit tirsat...et aikas paljon ollaan valveilla päivän aikaan...yöunille nykyään jo 21.30..haluisin kyl sitä aikaistaa...mut toisaalt on mukava, kun ei herää ihan hirviän aikasin aamul....muistan kun poju vaavina heräs aina 5.30-6.00 |O ....karseeta....
 
Vilma, ei oo tullu vielä leffoja sivuille :( Mä taas kyllä tykkään tennarista kyllä, flamingoa en oo testannu, enkä taidakaan testata ku autonen on vähän särki :)

Naukuri, jokos teidän sukelluskuvat tuli? Mä aattelin ottaa molemmista sen A5 kuvan ja sit ne digikuvat.

Repa
, ei kai oo muuta mahdollisuutta ku mennä lapsentahtisesti noi unet? Kyllä se siitä ajan kanssa sit se rytmi tulee, mut noi on vielä niin pieniä et menee miten menee. Äiti vaan samaan rytmiin :D

Puurot, vielä ollaan vaan maistettu kaurapuuroo ja banaanipuuroo. Riisipuuro olis seuraava kokeiltava.

Soseiden määrät
, edelleen aika heikkoo tai oikeestaan vaihtelee. Välillä menee 5 lusikallista ja välillä 25. Se naukurin pirtelöohje tosiaan on otettu käyttöön, toki vasta sen jälkeen kun on lusikalla yritetty saada sisään jotain. Kyllä sit pullosta menee puol purkkia sosetta ja paljon maitoa :headwall: Mutta eikös Jenni ollu mun kohtalotoveri tässä? et kaikki keinot käyttöön et jotain menis sisälle?

Konttausasennosta, meillä harjotellaan sitä aina välillä ja voi hurja kun on selkä kaarella, et äitii ihan hirvittää :eek: Onneks tuo kuitenkin harjoittelee enempi täti monika-metodilla eli peppu ylös ja se heilumaan :D Tai sitten kädet suorina ja heilutaan :D

Huopikkaista, juu mä tosiaan alkusyksystä niitä jo kattelin ja kyllä ne Lahtisen sivuilla oli tuon hintaset. Onhan varmaan noi tehtaanmyymälän hinnat pikkasen halvempia. Summer tuu sit kertoo ku oot käyny siellä, et minkähintasii on. Voidaan sit lähettää sulle pahvisia jalankuvia ja sä alat tekee bisnestä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Edla,Juu,lapsentahtisesti koitetaan...mutta yöunille kello kuusi on mun mielestä hiukan paksua :eek: Kun ei tosiaan päikyille suostu ja muutenkin tuntuu että on silmät ristissä pitkin päivää,vaan ei nukaha.. Minä meen pitkin öitä pojan tahdissa,siinä ei kai ees oo vaihtoehtoa |O Mutta näillähän se on mentävä....

Matami: Sepäse kun meillä herätään aina samoihin aikoihin vaikka mentäs myöhempään nukkumaan,testattu on. Kyllä mullekkin kävis kello 21 nukkumaan,jos siitä hyvästä vedeltäs sikeitä edes 8 asti B) No mut oon kyllä tottunut aikasiin aamuihin.
 
täällä taas toista päivää kitistään... :headwall: :headwall:
sinänsä positiivista et viime yö nukuttiin läpi kokonaan. kyllä teki terää ku levottomia noi yöt ollu.

kiitoksia onnitteluista. vauva on syötävän suloinen pieni neiti. tummaa tukkaa valtavasti. meidän sällillä ei lähellekään samaa määrää ole hiuksia :LOL:
mut äärettömän kaunis suloinen vaavi on kyllä.

mut nyt iltapuuron tekoon..tulee myöhäinen ilta ku heräs kasilta vasta ulkoa..normisti alkaa sillo mennä yöunille.. :wave: :wave:

parenemisia pienille nuhanenille :hug:
 
Edla: No ei ole vieläkään tulleet! Mur. Niillä tais olla viime viikolla kaikki arki-iltojen kuvaukset ja vissiin ruuhkaa. Et odotellaan... Me otetaan sit varmaan vaan digikuvia. Teetetään niistä sitten. TULIS NYT JO NE!!! :D Ei uskallettu ees uintiin tänään lähteä ku oli tuollanen ilma. Mä en oikein tykkää ajaa tuollasessa lumimoskassa. Nyt varsinkaan kun on vauva kyydissä :| Niin ja meillä mies ei oikein aja autoa. Kortti kyllä on.
 
Repa: Meillä aloitettiin iltapuurolla, siinä toivossa tietysti että vaikuttais yö uniin.. ja tosiaan 6 yö unille meneminen on aika aikastan, ainakin minun mielestä, eikö poitsu nukkuis edes pieniä tirsoja toisten päikkyjen jälkee?

Soseiden määrästä: Aamulla juodaan maitoa n.100-180ml, ekojen päikkäreiden jälkeen menee piltti purkillinen hedelmä sosetta + vähän maitoa, iltapäivällä kasvis sosetta n. 5 jääpalaa ja n.tunti eteenpäin menee n.150ml maitoa ja illalla iltapuuro n.1-1½dl ( annan niin paljonko uppoaa ) ja tissiä päälle. Muutenkin syödään tissiä tarvittaessa. ( Eli siis vieläkin imetän :D )

weiss: Onnea pikkuselle ekasta hampaasta. :)

Olin itse tänään ensimmäistä kertaa kunnolla urheilemassa synnytyksen jälkeen! Olin nimittäin vesi jumpassa! Oli kyllä todella kivaa, ja huomenna tai yli huomenna ajattelin hakea salille kortin! Jospa se tästä alkais mahakin kiinteytymään.. :D
 
Majj: Koitettu on mutta kun pirulainen vaan kitisee...parhaimmillaan on veivattu vaunua 40min..ilman toivottua tulosta :ashamed: sen jälkeen totesin et jos ei vartissa nukaha niin ei sit nukaha :/ Toisaalta nää kuviot voi muuttua taas viikonpäästä :D

Kai mun on nyt mentävä tonne sänkyyn...et jaksaa yöllä :D öit!!!
 
Uintikuvaus / Edla & Naukuri meil oli se kuvaus toissa perjantaina ja viime torstaina sain koodit kuviin. Meil otettiin pintakuvia ja sukelluskuvia niit oli yhteensä kymmenkunta. Nyt on kauhee valinnan vaikeus... :/ Mä olen niin huono päättää mistään, mulle olis pitänyt kans tulla vaan kaks kuvaa niin olis elämä ollu paljon helpompaa :whistle:

Meil poika heräili tässä muutaman aina silloin tällöin pari kertaa yössä. Hän ei sitä tehnyt koskaan edes ihan vauvana. Nyt oon alkanu miettiä et varmaan on jokin allergia kun sitä kakkaa pukkaa viis kertaa päivässä ja porkkanasta peppu ja posket lehahti aivan punaiseksi. Vaikuttaa varmaan noihin yö uniin + viel et oon varmaan syöttänyt kaverille ihan liian vähän ruokaa :eek: Oon yleensä antanu puol sose purkkia ja sit 100ml maitoa perään. Nyt oon alkanu antaa niin paljon kun haluaa ja purkki menee heittämällä ja joskus viel jälkkäristäkin puol purkkia + viel vähän maitoa. Meil syödään yleensä 5 kertaa päivällä, aamu- ja iltapuurot, yks kasvisateria, yks liha-ateria sekä yks maitovälipala + 150ml maitoa yöllä. Täytys varmaan syöttää kaveri päivällä täyteen niin ei tarvis raukan herätä öisin syömään :(
 
Vilma: Meillä otettiin kans pintakuvia ja sukelluskuvia + perhekuva, joten niitä kuvia pitäs olla varmaan kans melkein se 10 valittavana. No, odotellaan nyt koska tulevat. Tuo perhekuva ei kyllä ollu mitenkään edustava :D Onneks näkyy vaan päät eikä löllömahaa... Tuon ruokapuolen kanssa on mulla vähän ongelmia, kun poika selvästi herää yöllä nälkäänsä, mutta kun ei suostu syömään päivällä enempää! Koitan antaa niin paljon kuin menee, mutta kun ei mene määräänsä enempää. Sitte tankkaa yöllä; ekalla syötöllä 160-200ml velliä ja tokalla syötöllä 100-140ml maitoa :| Meillä punottaa pojalla yks sun toinen paikka ja punaisia läiskiäkin on, mutta en tiedä johtuuko ruuasta vai mistä. Rasvaillaan vaan toistaiseksi.

Vaikiaa tämä vauvanhoito välillä!! :headwall:
 

Yhteistyössä