TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

MatamiMe ollaan ihan samoissa vaiheissa noiden soosien kans. Meillä menee ihan vähän, eikä olla kun viikon verran tarjottu 1-2 krt/pvä sooseja. Ruoka ei uppoa mut hedelmäsoosit ovat nam. Pääruoka hoituu kuitenkin vielä täysin maidolla. EIkä kiirettä ole, vaikka meillä ollaan ne maagiset 6kk. Vellitkin on ihan yök juttuja. Muistaakseni isommillakin meni vasta siinä 8 kk iässä "tositarkoituksella" kiinteitä. Että dont worry. Eikä pieni vatsa vielä osaa kaivata tuhdimpia versioita kun masu on tottunut litkuihin - ja ravintoa niistä kuitenkin saa aivan riittävästi.

Öitä - palaan ajan ja voimien kans!

Niin ne unirytmit sit vaan saattaa heilahtaa yhtäkkiä ihan uuteen muotoon... Ei kai tähän muutakaan voi sanoa. Neea on tähän asti käynnyt yöunille 20-20.30 ja nyt tuo aika on vasta 22.30. En yhtään tiedä mikä yhtäkkiä tuli kun päivän rutiineja ei ole muutettu sitten tippaakaan. "siirtäsköhän" neiti itseään kaksille päikkäreille?? Tähän asti on nukuttu 3 päikkärit, kaikki sellaisia max. tunnin pituisia. Nyt tyttö alkoi vaan nukkuakin pitemmät päikyt ja se tuntuu vennyttävän nyt iltaa. Kävihän tuo eilen siin 19.45 unille ja kuvittelin että on jo yöunet. Vaan kuinka väärässä äiti olikaan :LOL: 21.00 Tyttö oli pirteä kun peipponen ja tahtoi leikkiä. Enkä mä todella voi yrittää nukuttaa pirteää vauvaa, se menee vaan hurjaksi huudoksi ja kitinäksi. Paljon helpompi kun antaa hänen sitten vai leikkiä energiat loppuun. Ollaan vaan isännän kanssa niin iltaunisia että olis mukava jo aiemmin sänkyyn kömpiä.

onnea weissin pojalle ekasta hampaasta

A nukkui tosi hyvin viime yön ( johtui varmaan lyhkäsistä päikkäreistä nukkui 5x päikyt yht.2,5h ) meni unille 18:30, yks syöttö 4:15 ja nukahti saman tien ja heräs aamulla vasta 7:40!!!mut enpäs mä saanut nukkua siltikään kun esikoinen sit vastaavasti heräili läpi yön parin tunnin välein |O on tulos nuhaan, kuumettakin vähän ja kurkku kipee ja yskä..oi voi..

A on ekoilla päikyillä..siis jaksoi valvoa 1h vaik nukkus yöllä putkeen 13h..yleensä jaksaa valvoa 2h ihan heittämällä..

Meilläkin takana kohtalainen yö...poika nukku omassa sängyssä jonnekkin puolille öin ja oli saanu ittensä niin kieroon sinne ettei mitään rajaa,mahalleen nukku,kädet kiinni pinnoissa jne... kellon ympäri nukku ja herätys siis 6.30. Toki syötiin joku 4 kertaa...

Naukuri: Meillä eletään tilanteessa,missä vimpat päikkärit on vähän liikaa,mut sit taas ilman on hiukan liian paljon... kieltämättä nopeemmin nukahtaa illalla,mutta on pirun kärttynen,eikä sekään oo kiva. Mutta kai toi tosta tasottuu. Mulle kyllä käy kahdet päikyt mainiosti,kun meilläkin sen hikisen 30-45min kestoltaan ne viimeset ja piristämisen laitakin niin ja näin. Niillä vaan on saatu siirrettyä hiukan eteenpäin nukkumaanmenoa.
Kahtotaan jos sais tänään hivutettua niitä toisia päikkyjä niin että ei tulis ihan niin pitkää valvomispätkää =)

Weissin poitsulle hampionnittelut,meilläkin tuntuu joka päivä enempi ja enempi hammas ja kuola valuu :D

Nyt suihkuun.... :wave:

huomenia!

vauvauintikuvat:paljonko teil maksaa??? Meil tuli vaan jotain kaks onnistunutta kuvaa ja ottavat cd:stä 25 euroa. Siis ryöstöä. Ja nyt kun ei päästä ottamaan edes lisää kuvia kun poitsu on ollu kipee.

Unirytmi: meillä mentiin eilen nukkumaan 21.30 ja poika heräs tänään klo 8.. Eli noin 10 tuntia nukkuu yössä.. Ja ei yöherätyksiä! JES! Poika alkaa siis pikku hiljaa paranemaan.

maidon juonnista: kenelläs muulla oli ollu korvatulehdus?? Meinaan vaan, että kauanko se vaikuttaa maidon juontiin??? Meill menee edelleen maitoa tosi vähän, max 4dl päivä, ja tätä jatkunu muistaakseni perjantaista.. Kuulemma korvatulehdus vaikuttaa imemiseen, mutta kuinka kauan?? Aamulla joi vaan 125 ml velliä (normaalisti 2dl) . Tietääks joku??

mitäs muuta piti kirjottaa. unohtu jo. niin. eilen piti siirtyä aikasempaan unirytmiin, mut kun tulin jumpasta ysiltä niin poika oli ihan pirtee.. josko tänään....

yökastelu vitsi meil on taas tullu vaipat läpi öisin nyt parina yönä.. onks muilla samaa?? meil on pampersin 4 koko, eli ei pitäs olla pieni ku menee muistaakseni 18 kiloon saakka (korjatkaa jos meni väärin) ... mutta nyt on ollu siis kylki märkänä.. pitäsköhän vaihtaa yöks housuvaippoihin. Vinkkei???

jaahas. jos menis vaikka vakuutusjuttuja hoitamaan...

ai niin. onks kellään kytky-kännykkää??? kokemuksia???

birdie: Mielestäni tossa pampersin 4 on yli mitoitettu toi koko ei mielestäni mitenkään voi mennä 18kg asti. Meillä ovat noi kanssa käytössä. Nyt on osittain rinnalla käytetty muumeja 7-14kg, kun ovat paljon paksumpia ja leveämpiä joten soveltuu mielestäni yö käyttöön, kun silloin ei liikuta kuitenkaan niin paljon. Itse en suosi housuvaipan käyttö yölliseen aikaan, mutta nää on vaan mun mielipiteitä :)

birdie: Toinen juttu on toi "poikien vaiva" eli se niitten pippelin asento siellä vaipassa voi aiheuttaa noita sivuvuotoja. Edelleen mun mielipide, kun esikko on tyttö ja hänellä aikanaan tuli noita ohi vuotoja huomattavasti vähemmän kuin meidän pojilla

Ruokailu / nukkuminen: Meillä syödään aamu- ja iltapuuro, päivällä reilu "peruna-ateria" eilenkin meni 1½ piltti purkillista vaikka osa oli äitin omaa pöperöä, välipalana hedelmäsosetta, joka ruokailun yhteydessä 2dl maitoa, joskus viel velliä väliin jos kovin nälkäiseltä vaikuttaa.
Päikkäreitä otetaan vaihtelevasti, mutta yleisin on aamupäivällä 30-45min, iltapäivällä otetaan pidemmät 2-3 tuntia eikä ole väliä nukkuuko sisällä vai ulkona, sit iltapuolella viel 30 min tirsat. Yö unille noin klo 20 ja pakon edessä aamulla herätään klo 7.30-8, jotta ehditään saamaan esikko eskariin klo 8.30

Meillä huomenna 6kk neuvola ja samalla saadaan influenssarokotuksen eka osa.

Jossu & K 6kk

Eeva konttasi aamulla. En silmiäni uskonut kun toinen lähti menemään. On se pari päivää treenannut konttausasentoa ja heilutellut itseään puolelta toiselle mutta eteenpäin ei ole mennyt vielä mitenkään. Jää kai ryömiminen sitten väliin. Saa nähdä oliko se konttaus vaan vahinko joka ei ihan heti toistu. :)

Vaippa-asiaa, meillä on päivällä käytössä Pampersin koko 4 myös ja samaa mieltä olisin kun Jossu, aika hurja se koko painon mukaan. Istuu nyt hyvin ja Eeva on sen vajaa 9kg, en ymmärrä miten muka menis 18kg asti. Yöllä me käytetään housuvaippoja, Nature babycare -merkkisiä. Hyviä ovat minusta olleet, ei tule läpi sivuistakaan. Mikä on ihme, E myllää niin että en ihmettelisi vaikka aamulla löytäisin vaipat korvien alta rullalta.

Birdie Uintikuvat on meil kans aika suolaisen hintaisia. Halvin 10-koko maksaa 4,90kpl ja diginä yks kuva 6.95kpl. En viitsi ihan kaikkia kymmentä ottaa vaan valita muutaman hyvän mut kun en osaa päättää ja miehellä ei ole aikaa mun suurille huolille :headwall: :D

Todella hienosti teillä nukutaan! Niin meilläkin ennen mut ei enää viikkoihin. Onneksi nyt ollaan taas menty yhdellä syötöllä muutama yö.

Meillä poika menee nukkumaan noin klo21-21.30 ja herätään yleensä 8-9. Ja kerran tankataan yöllä aikaa siihen ei onneksi mene kuin kymmenen minsaa ja sit päästään taas jatkaa unia!

Nyt on vauvapulkka testattu. Hyvin pikkuinen siel istui ja ihmetteli. Meillä sellainen Stigan selkänojallinen pikku pulkka. Vietiin esikoinen tarhaan ja hyvin meni. Hän vielä ihan innoissaa veti pikkuveljeä koko matkan (hurjat 100m). Jotain hyviä puolia tarhan vieressä asumisessa :D

Vaipat meil käytössä Pampers koko 4 yösin ja välillä päivisin sekä Liberon housuvaipat. Ostin molempia merkkejä kokeiluun mut Pampersin housuvaipat tuntui jotenkin kovin paksuilta. Liberot istuivat ainakin meidän pojan pyllylle paljon paremmin.

Aivan ihana talvinen aamu. Kävin napsimassa pojista pulkka- ja lumikuvia heti aamutuimaan! :D

Yökastelu..meillä ennen kastu aina sänky...nykyään joka aamu vaippa on kuiva...oon yrittänyt pissattaa vaipalle/lavuaariin aamuisin, eihän neiti tee...tekee sit jossai vaihees uuteen vaippaan...olis kyl kiva juttu, kun tajuais tehä vaikka lavuaariin...tai potalle ( kokeilin pottaa...mut neitin pylly oli liian pieni meijän pottaan ja huutoa tuli :eek: )

Tein äsken bataattisosetta ja tuli ihan mahottoman hyvää ja sileetä...viimeks jätin liian paksuksi, siksi neiti ei syöny yhtään...no ei se uponnut äskenkään...yökki minkä kerkes, mut nyt ei ollut ainakaan soseessa vika...kuinka kauan kokeilen tuota bataattia....aloitin lauantain...??....vai vaihdanko kohta jotai muuta...??

Tervehdys kaikille -IHANA TALVI täällä :) nautitaan niin kauan kun kestää.

En oo yhtään ehtiny koneelle - päivät hävii johonkin ja illalla simahdan neidin viekkuun.

matami mä annoin ensin 3 pvä aina samaa testattiin perusjutut peruna,bataatti, porkkana, kukkakaali -sit kun mistään ei oo tullu mitään niin sit en oo pitäny enää hirveesti välii eilen sai samalla persikkaa ja aprikoosia kun oli puurossa. olis ihan eri jos olis tullu oireita. bataatti ja omena :p siitä tuli hyvää ja makeeta.

marmotta hienoo kun teillä kontataan.

birdie toi imetysjuttu -ajan kanssa varmaan pääset yli. Se ei tosiaan tee susta huonoo äitii -se imetys vaan on niin yliarvostettuu johonkin pisteeseen asti kunnes sitä aletaan ihmetellä et vielläkö imetät. mun kaveri kerto et hyvä kun ei alkanu itkee kun oli kyläs ja oli itse joutunut lopettaa ja meidän neiti söi oikein antaumuksel :ashamed: Monet kokee varmasti samoin kun sinä aina välillä -mut se on mennyttä aikaa nyt vaan katse tulevaan. :hug: sinne.

Edla muistatko yhtään koska kirjoitit sen suklaakakun ohjeen? oliko se tän ketjun alkupäässä?

shoppailu mä ostin itselle farkut -oli pakko kun edelliset repes oli niin kuluneet. Ja huomasin sen kaupas :| onneks oli pitkä takki. No onneks niit kiloi on lähtenyt ettei tarvinnut ostaa suurempia kuin ennen. Joululahjat melkein ostettu :)

onnittelut näin yhteisesti hampaasta hampaita saanneille, tädiksi tulemisesta Nemikalle, uusista taidoista ja täyteen tulleista kuukausista. :)

Mut nyt pitää taas mennä. :wave:

naukuri: kysäisin ite neuvolasta tuota kuivaa ihoa ku tuolla ollu superhyvä iho aina ennen. sano et nää talvikelit tekee sen helposti. et sit jos punottaisi pahemmin niin sit pitäisi allergioita vasta miettiä. tuolla ku ei punota noi vaan on kuivia. poskissa on kaksi pientä punoittavaa pienenpientä läikkää mitkä ollu sillä aina. et ite pistän kelien piikkiin vielä tuon iho ongelman.

viime yö nukuttiin läpi hienosti. ja uskomaton olo itellä ku kaksi yötä nukuttu ku tukit. :D
ja kakka kulkee nii hienosti. tänään jo kahdet soossit tuli aamupätkällä. oon nii kauhian onnellinen et toista viikkoa menty näin upeesti. johan tuota kolme kk oltiin tukossa aina.

mut nyt imurin kimppuun ennen ku sälli herää

juu ja piti vielä laittaa ku itellä ollu stressi monesta asiasta. ja omasta olosta ei oo huolta tullu pidettyä. ja nyt neuvolasta ovat aivan neuroottisia mun voinnista..soittelevat jo kotiin vapaa ajallaanki. ja en oikeesti tarvi nyt apua näihin asioihin sieltä.. :headwall:
tiedän et hyvää tarkoittavat ja on ihana että on ihmisiä jotka välittää aidosti kerran uhraavat työnulkopuolella aikaansa vielä.
mut en halua mitään apuja. kun asiat on jo paremmin kuitenki.
ja ahistaa et pitävät mua kohta jo aivan hulluna varmaan. :headwall: :headwall:
ja oon sanonu et ku tuon ummetuksen saa hoitoon ja lapsilla on kaikki hyvin niin omat murheet on pieniä enää sitten. haluan vaan et mukelot voi hyvin eikä niillä ole hätää.
ne on mun elämä täysin. ja siitä se oma hyvinvointiki kasvaa sit.
sekavaa sepustusta..vaikee selitellä.. :ashamed:

nemika: No voihan. Meillähän myös punoittaa. Mutta ollu samanlaista nyt syyskuun alusta asti. Punottavat läiskät vaan vaihtaa paikkaa, välillä jalat on pahemmat, välillä selkä. Nilkat on aina kamalan näköiset: punaiset ja ihottumaa. Meillä neuvolasta kehoitettiin vaan odottamaan 8kk neuvolalääkäriin. Auh. En tiedä mitä pitäs tehdä :| Vakuutus on et kai sitä vois yksityisellekin mennä. EMMÄTIIÄ. Ihana että huolehtivat myös sinusta siellä neuvolassa!! Täällä ei ole aikaa moiseen...

marmotta: Onnea konttauksesta!! :)

Vilma / edla: Uintikuvat vihdoin saapuneet meille!! Niitä tais nyt sitten olla 8 vai 9. Ihan ok kuvia, sukelluskuviin tosin hieman petyin, kun oli vähän hassusta kulmasta. Mutta eiköhän mekin tuolta nyt joku 3-4 kuvaa oteta. Perhekuvakin oli tosi kivasti onnistunut. Mut otetaan siis diginä kaikki ja teetetään sitten itse ne.

Kävin aamulla pulkkailemassa pojan kanssa. Laitoin tavalliseen pulkkaan taljan ja pojan siihen makuupussissa makoilemaan. Kierrettiin ihanan luminen kortteli ja tultiin kotiin. Mäkin otin muutaman lumihankikuvan pojasta. Näytti söpöltä, kun istui siellä hangessa ja makoili pulkassa :D

Matami: Kyllä mun mielestä voit kokeilla vaikka jotakin hedelmää jos huolis ottaa siihen tuntumaa,että pääsisitte syömisen makuun.. bataattiahan voi sit tarjota uudestaan,vaikka sekoitettuna hedelmään =) Kesäkurpitsaa annoin melkein viikon ja sit oon antanut 3 päivän välein uutta makua,ja varmaan tahti kiihtyy kohta =)

Meilläkin poskissa kuiva iho ja muutama punainen läikkä,rasvalla pehmenee... täällä ei kans aikasemmin mitään ongelmaa iholla..mutta toi ilma varmaan tekee ja osaks toi sylkikin varmaan ärsyttää kun kuola poskella koko ajan :D

Nemika,on se hienoo kun kakka kulkee... :flower:

Tapaaminen..ollaanko lyöty lukkoon se 2.1.2009? Kamppiin vai ?...sit vielä kellon aika...niin osataan täält maalta lähtee ajois =) ! Repa oletko lähdös silloin...miun mies lähtee kuskiks...mut autoon sopii just kaks istuinta ja joku pieni pyllyinen taakse...eli sie!!!

weiss
Vaipoista: Täällä öisin Pampersin active fit 4 ja syystä että, poika mönkii hirviästi välillä ja tuo active on joustavampi kuin normi. Olen samaa mieltä, että pojilla tuo pippeli jos sojottaa, niin sivuvuotoja tulee helposti. Tuon activen aikana ei kylki ole enää märkännä ollut.. Päivisin käytössä Liberon Up n Go koko 4, on sopivampia ja pehmeempiä kuin pamperssit..
Tapaamisesta tammikuussa:? Eikös se ollutkaan keskempänä suomea? Jää sitten väliin..

Argh! Pää hajoaa! Poika on nukkunut tänään vaan 30min ja 45min päikkärit |O Yleensä kun nukkuu 2x1,5h... Nyt koitan vielä saada kolmansille unille, mutta saa nähdä miten käy. Jotenkin kärttyinen ja kitisee. Tai tietty ku ei ole nukkunut :) En saa oikein mitään tehtyä, kun pitää toimia viihdytysjoukkoina. Tai sain tehtyä pojalle kiisseliä päärynä+persikkasoseesta ja pari lusikallista uppos ja sit naama näytti, että hyi! Siis ei ikinä tee kaupan soseista noin :eek: Ja musta se oli ihan hyvää. Oikeestaan saman makuista kuin vastaava sosekin, jota kuitenkin syö innolla. Eikä se koostumuskaan ole "kiisselimäistä" vaan aika sama kuin soseissa. Mä en ymmärrä. Tänään on vissiin joku äidin dissauspäivä.

Heipparallaa...

En aamusta kerennyt koneelle oikeastaa kun nopsaa lukemaan jutut.. Oon vähä siivoillu ja pessy 3 koneellista pyykkiä, ja lisää olis vaikka muille jakaa jos olis vaan lisää kuivamis tilaa.. käytiin myös tytönkaa pienellä kävely lenkillä ja oli kyllä niin veto pois että hyvä kun en nukahtanut kävellessä :LOL: Minäkin oisin niin halunnut laittaa tytön hankeen ja ottaa pari kuvaa niinkun naukuri teki , ehkä joku toinen päivä! :p

naukuri: Meillä J on kans nukkunut tänään yhdet 50min päikyt ja toiset 30min päikyt, ja yleensä nukkuu n.1½-2h.. Ja tosiaan saan kans toimia aikamoisenaviihdytys koneena.. Mitenkä teit kiisseliä? ja saako sitä antaa näin pienille?? :p

Vaipoista: Liberon 4 koko käytössä niin päivällä kun yöllä.. :)

tuosta kuivasta ihosta, huomasin että mulla on itsellä myös samanlaista vaaleahkon punasta kuivuutta käsissä mitä tytöllä on jaloissa, on siis levinnyt toiseenkin jalkaan. Ei sitä sillai huomaa, mutta kädellä kyllä tuntee! Niin tuli mieleen että olen vaihtanut pesuaineet MiniRiskiin siihen hajusteettomaan.. Niin mietin että voisko siitä johtua? Vaikka eikö sen pitäis olla allergia testattu!? Tai sit vaan tua talvi tekee tän kuivan ihon.. Vaikka jännä miten se voi jalat kuivattaa tytöltä kun ulkona ollessa kuiteski ovat hyvin suojatut jne...

Yhteistyössä