TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

moron

kiva MAJJ että teillä oli hyvä yö!!!

Viime yö meni taas vanhaan malliin, eli mainiosti. Poika nukku klo 22.30-09, eikä herännyt kertaakaan.. Meillä mennään siis varsin myöhään nukkumaan. Pitäs varmaan yrittää hiukka aikasemmin alotella iltapuuhia. ;)

Pojan vointi näyttäis olemaan parantumaan päin. Aamulla ei ollut enää kuumetta ja muutenkin on tosi reippaasti leikkinyt tänään. Mutta katotaan nyt mitä päivä tuo tullessaan. Harmittaa kun ei päästä nauttimaan tosta talvikelistä, lääkäri kun kielsi ulkoilun niin kauan kunnes on ollut kuumeton päivä.. Ja tietty kaikki mammamenot on peruttu. Mä siis homehdun sisällä.

soseiden määrä meillä on vakio annos sosetta yhden piltti purkin verran, ja lisäks maitoa 100ml. Toistaseks toi määrä uppoaa hyvin.

sormiruuat:ollaan annettu maissinaksuja ja porkkanaa imeskeltäväksi.

hampaat:ei hampaita, vieläkään...

Naukurikylläpä oot ollu aktiivinen jouluruokien suhteen... Mä aloin eilen puhua miehelle joululahjahankinnoista ja hän totes ettei ala marraskuussa miettimään kenenkään joululahjoja (ostetaan ne siis puokkiin...) :LOL: joten mä täällä vasta kypsyttelen joululahja ideoita...


nyt taidan mennä pukemaan päivävaatteet päälle.. ei varmaan koko päivää kannata yökkärissä hengata.. niin ja rupeen kattelemaan uutta keittiön pöytä.

Katrinainen
joko AVA:n olo muuten parani??? Miten meni yö??? Jos on vähääkään flunssaa, niin harkitsisin sitä uintia.. me meinaan käytiin uimassa sillon la ja yö olikin sitten kamala.. eli oisko siitä voinut meidän korvatulehdus tulla pahemmaks? en tiiä sitten.
 
Isi ja tyty nukkuu aamu uniaan ja mina juon toista kuppia kahvia ja syon mustikkapiirakkaa, ihanan terveellinen aamupala. Mies on ollut pe lomalla ja tanaan myos, joten ihkua on ollut ja tytyn hoidosta lomaa. Oikee kasikin alkaa tuntua paremmalta, ei ollut kipee eilen laisinkaan, tana aamuna jomotti hieman.

Voi teita nuhaisia pikaista paranemista :hug: . Meilla ei oo niistin juttuja, nessulla vaan pyykasin ja huutohan siita tuli joka ikinen kerta.

Nemikako se oli tullut taas tadiksi? Onnea vaan :flower: . MA oon kans 4-kertainen tatsy.

Hampaista Ikenet sen kun vaan pullottaa jo toista kuukautta.

ja pitakaas se lumi nyt maassa ainakin tammikuulle asti, haluan niin kovasti valkeen joulun, kun edellisen kerran ei juuri lunta ollut ja viime joulu oltiin kesaisessa Cape Townissa, ihan kivaa sinansa, mutta mina rakastan lumista joulua! Huomasin juuri etta olen ollut Suomessa viimeksi yli vuosi sitten :ashamed: , taitaa olla jo vierottumis oireita kun piti kuunnella Dingoakin yks paiva :D

nyt kasky kay makkarista!
 
Terveisiä neuvolasta. Eeva on 8,7kg ja 70cm, nätisti kasvaa ja muutenkin on hyvin kehittynyt ja reipas vauva. Kyllähän mä sen tietty ihan omilla silmillä näen että hyvin kasvaa, mutta on se aina kiva kuulla neuvolan tädiltäkin. Influenssarokotetta ei annettu, neuvolan pakastin -tai jääkaappi, missä rokotteet ikinä säilytetäänkään- oli mennyt rikki ja kaikki rokotteet pilalla. Meillä on 3 vkon päästä seuraava aika jo, katsotaan sitten. Ja mulla aika perjantaille, saan uudet pillerit. Muuten ihan ok noi minipilleritkin, mutta musta on jotenkin luonnotonta kun menkat on jäänyt pois.

LC, onkin pitänyt kysyä tiedätkö että netissä on lapsille oma radiokanava, kuuluu ulkomaillakin. Pelkkiä lastenlauluja.. nappularadio.fi Että jos sun miehes ei Dingosta innostu, niin kokeile miten käy lastenlaulujen kanssa. Esmes Röllihän on takuuvarma hitti ulkomaalaisten keskuudessa aina. :D

Eeva saa tänään maistaa lohta, saa nähdä miten käy. :)
 
Meillä on ilmalämpöpumpun asentaja ja joudun pitämään neitiä väkisin hereillä. Eihän sitä voi nukkumaan laittaa kun se poraa ja kaikkee. Hauskat tunnit vaan :|
Toinen hammas tuntuu alhaalla...olikos se toissa päivänä kun eka tuli.

Marmotta, meidän pitäs saada keskiviikkona influenssa-rokotteen tehoste, mutta saadaankohan sitten jos siellä on tuollai käynyt?!
Oliko teiltä illalla sähköt poikki? Yölläkin pätki vähän väliä. Mukavin oli kun Peppi heräsi jostain syystä aamuyöllä ja lähdin lämmittämään maitoa. Otin sen jääkaapista ja oisin laittanu mikroon, niin sähköt meni poikki :headwall: Ei muuta kun ettimään pimeässä lamppua ja huoneenlämpöstä maitoa kaapista...no sain ne tehtyä, niin sähköt tuli takasin.
 
summer, ne on tilanneet jo uuden satsin rokotteita, varmaan tänään iltapäivästä jo saa. Meillä meni sähköt joskus puoli 6 aikaan (onneks Kaunis mieli loppui just silloin telkkarista niin ehti sen edes katsoa) ja oli tunnin verran pois. Loppuillan ja yön pätki aika tiuhaan, heräilin yöllä kun sähkökaappi napsahteli ja tuli aivan pilkkopimeää. Oli muuten ihan outoa se pimeys, normaalisti pihavalosta ja katuvaloista tulee hiukan valoa sisälle. Mä pidin taskulampun yöpöydällä ja keitettyä vettä termarissa siltä varalta että Eevalle iskee nälkä kun ei ole sähköjä, olisin saanut jauheet sekoiteltua silti. Sama tänä yönä, ihan kaiken varalta..
Mites Kasperin kuume, vieläkö on?
 
nuhasta ja vauvauinnista: meillä kiellettiin jyrkästi, ettei nuhaista lasta saa viedä uintiin. ettei tietty tartuta muita, mutta pääasiassa siks ettei tulis korvatulehduksia tai muita jälkitauteja. mehän oltiinkin omasta uinnistamme kolme kertaa pois syyskuussa kun oli nuhaa. ei menty ennen kuin kaikki niiskutus yms oli poissa. vähän tietty kirpas kun kaikista kerroista joutu silti maksaan, mutta eihän sille mitään voinut.

me otettiin kans puolivuotiskuva kotosalla. ihan kiva tuli. poika nauraa oikein hienosti :D laitetaan se sama sitten joulukorttiinkin. siinä ei siis ole mitään tonttuhattua päässä, joten jouluisuus pitää tehdä sitten muuten.

birdie: Joo musta on kiva tehdä ja hoitaa asioita hyvissä ajoin, niin ei tuu ressiä :) en todellakaan nauti stressistä, mutta musta on ihana tehdä joulujuttuja. teen siis ajoissa, niin saan tehdä rauhassa :) pakkasessahan nuo laatikot hyvin säilyy ja piparkakutkin pysyy ihan hyvinä peltilaatikossa. lahjat on mulla vasta paperilla, mutta toisaalta moni niistäkin vaan klikkauksen päässä :D me ostetaan yhdessä lahjat ja se taitaa mennä niin et yhdes mietitään ja minä toteutan :LOL:

poika on sylissä, siks puuttu isot kirjaimet :D
 
Marmotta, mulla iski illalla hätä kun pelkäsin etten näe idolssia ja bb:tä..
Kasperilla ei ollut aamulla kuumetta ja on ollut jo pystyssäkin. Jospa alkais parantua vähitellen. Nyt pelkään vaan että Pepille tulee. Oli niin hurja se kuumekin :|
 
Ohhoh, mikä olo olikin eilen. No onneks se on muisto enää :D

Ulkoilusta, nyt olis se pulkka tarpeen, eihän ilman aurausosaa rattaillaa pääse edes rapusta ulos :eek: Mut on kyl ihanan näköstä? niin kauan siis kun sitä kestää... :/

Kävin henkkamaukan sivuilla shoppailemassa aikani kuluksi, kun noita hello kitty vaatteita oli alessa. Esimerkiksi välikausipipot on varmaan ainakin kahdeksi seuraavaksi vuodeksi. Samoin sukkiksia sekä HK-bodeja :D

Täällä lapsella flunssa kanssa. Yöllä ollaan useamman kerran herätty, mut kyl me sit unia jatkettiin ihan ok joka kerta.

Niistäminen
, juu täällä kans se, et nenään ei todellakaan sais koskea! No Friidalla aamusella niistin varovasti ja se kyllä onnistu ilman huutoa (keskitty tutkimaan sitä johtoa siinä :D ) Topsipuikon näkeminen sen sijaan on aivan kamalaa! On se vaarallinen ;)
 
Nemika...onnea :flower: !!

Meil tosiaan tänään Edith 6kk :heart: ! Käytiin neuvolassa, kun aamulla mittasin kuumeen ei ollut, ajattelin et voidaan mennä... painon tulo oli tasaantunut...käyrä vähän alaspäin...nyt neiti on 7690g ja 64.5cm...oli tullut 3cm pituutta lisää =) ...ei kuulema tarvi siitäkään olla nyt huolissaan. Meillä vähän eri ohjeistus noiden kiinteiden suhteen....kaksi liha+kasvismössö ateriaa vasta siin 8kk nurkilla...vai oliko teil sama ohje? Nyt oli, et aamul tai illal puuro, yks kasvis/liha-ateria ja hedelmäsose/puuro tai jugurtti yms. + tissimaitoo entiseen tapaan...eli vaan 3 ateriaa....tää oli ihan uus ohjeistus...ihan hyvä määrä, kun luulin, et pitää enempi mättää...äsken tarjosin taas bataattia...ei uppoo...pitää ottaa joku toinen kasvis mukaan...
 
Kasper meni oikein sopuisasti toisille unille puolisentuntia sitten,3h valvottuaan.... vielä ei oo ainakaan kuulunut kitinöitä. En tiiä oliko sillä pakkasella ja toppavaatteilla osuutta asiaan kun niin kitis edellispäivinä.

Lunta on täällä aivan ennätysmäärä :eek: Meillä teki tiukkaa päästä ulos ovesta ja tällähetkellä ei vaunuilla oo asiaa pois pihalta ennenkuin mies saa kolattua leveemmän kulkuväylän. Aamulla huhki 1.5h ja sai autolle reitin ja auton kaivettua hangesta,puuvajalle tietä ja terassille alueen minne vaunut saa... Asutaan rinnetontilla ja talo täällä kukkulanpäällä :D Aika ihana ilma kuitenkin,tekis mieli rattailla lähtee vähän käpöttelemään....

Pojalla tosi kuivat posket,paitti nyt kun oon rasvannut parina päivänä kevyesti perusvoiteella ja naamaa pessyt vain välttämättömän niin alkaa tuntumaan jo silosemmalta. Parina päivänä tuli sellasta punasta ihottuman näköstä jälkeä poskeen mut iho oli siltä kohden ihan sileä :/ Mitäköhän..heräs jo epäilys ettei vaan päärynästä olis tullut,kun molempina kertoina oli syönyt päärynää ja eilen ei,eikä eilen ollut mitään. Noh annan taas päärynää ja katon mitä sanoo...

Meillä ei oikein toi syöttötuolissa istuminen suju vielä,kenottaa ihan omituisesti ja keskittyy siihen ihmettelemiseen..syömisestä ei tuu mitään :D Vasta parikertaa oon kokeillut. Paremmin syö sitteristä istuma-asennosta.

Mies tuli kaupasta,pitää lähtee purkamaan kasseja :wave:

Birdie ja summer,hyvä että kuumeet alkaa laskea :heart:
 
Hei! Loikkasin tuolta Kesäkuisista kertomaan teille babybiossa 20.11. olleille (luin että jotkut teistä siellä käyvät) finnkinon sivuilla olevasta varoituksesta:

Hyvät BABY BIO -kävijät!

Helsingin Kinopalatsin Baby Biossa oli to 20.11. vahingossa laitettu jakoon Muksu-kaurapuuroja joiden päiväys oli jo mennyt umpeen. Olemme tästä vahingosta TODELLA pahoillamme! Jos huomaat että kassissasi on vanhentunut tuote, otathan yhteyttä Nutricia Babyn kuluttajapalveluun muksu@nutriciababy.fi tai 0800-9-2438 ja kerro yhteystietosi niin saat uuden tuotteen tilalle


Hyvää talven jatkoa! T. Elppa & Alex 5kk
 
naukuri muistan kanssa lukeneeni vauvauinti lapusta että ei saa viedä uimaan jos on flunssa.. me kun aateltiin,että poika ei oo pahasti flunssanen (ei siis räkä valunu lauantaina poskelle tms) niin vietiin uimaan.. Mutta, tyhmästä päästä kärsii näköjään koko vauva. Ens kerralla viisaampia.

vitsi. taas tuli morkkis tosta imetysjutusta. koska ihmeessä mä pääsen asian aiheuttamasta mielipahasta eroon??????? Auttakaa... aina kun joku kertoo että imetys onnistuu niin mulle tulee "huono äiti" - olo. Enkä ymmärrä miks annan asian vaivata vielä melkeen puolivuotta imetyksen loppumisen jälkeen. eipä taida mullakaan olla parempaa murehditavaa.

nää nettiostokset on kyllä vaarallisia. löysin ittelleni ihanat crocsin talvikengät.. mun veli on just jenkeissä, joten josko tois sieltä tullessaan mulle yhet... ja muutenkin netti on pullollaan kaikkia ihanuuksia.

poitsu ei edelleenkään oo tarvinnu tänään vielä särkylääkettä! JES!!!! Ihana kun poika voi jo paremmin. niin otti sydämestä kun toinen oli ihan pipi.

nyt ehkä niihin kotihommiin ;)

 
Nettikaupat on kyllä niin vaarallisia! Mutta toisaalta ihanaa, kun enää ei ole sidottu johonkin tiettyyn maahan ostokset vaan voi tilata muistakin maista. Ihania kauppoja kyllä varsinkin ulkomailla. Mä olin just saanut pakettikortin, että voin noutaa jenkkilästä tilaamani kankaat postista! Ihanaa :) Olivat niin kauniita. Ostin vaan sellasia pieniä pätkiä, kun ajattelin tehdä pojan huoneeseen muutaman sisustustyynyn tilkkutyyliin. Aivan uskomattomia lastenkankaita löytyy kyllä! Itkettää jo ihan eurokankaaseen mennessä...

Matami: Meillä taas oli ohjeistus, että 6kk-> olis hyvä kokeilla sitä 5 ateriaa päivässä. Tosin vain yks liha-ateria, se toinen vaan kasvista. Mutta en tiedä oliko sit siks, kun poika on maistellut jo 4kk lähtien..? Tai sitten täällä meillä on eri ohjeistus. Mäkin kyllä alunperin luulin et 5 ateriaa tulis vasta 8kk iässä, mutta me nyt syödään tuollasia pienempiä aterioita, niin hyvin uppoaa :) Yleensä... Toivottavasti siellä pimu pian hoksaa et soseet on oikeesti hyviä ja niitä on kiva syödä:)

Repa:
Meillä kenotetaan kans syöttötuolissa ja poika on nyt kuitenkin jo 6,5kk. Joten sitterissä syödään edelleen. Mutta tänäänkin on koko ajan siinä ollessaan koittanut istuma-asentoon, joten kyllä se siitä pikku hiljaa. Ei varmaan meillä enää kovin kauaa mene, kun noin treenaa kovasti.

Hahaa! Sain tänään korkattua ihanaiset huopikkaani, jotka innoissani ostin Lahtisen huopatehtaalta Jämsästä toissa kesänä. Viime talvena ei ollut mitään mahiksia niiden käyttöön ja nyt juoksentelin postinhakureissulla niiden kanssa tuolla lumihangessa :D Ihanaa!!! Ne on musta niin nostalgiset jalkineet, et ei oo tosikaan. Ihanat :heart:
 
Kiitos Elppa, juu me huomattiin tää kyllä heti sen leffan jälkeen. Meillä tosin oli ihan ensi kevään päiväykset, mutta muutamalla muulla oli vanhentuneita tetroja joista kuultiin. Toivottavasti tieto tavoittaa kaikki vanhentuneiden purkkien saajat.
 
Naukuri...juu se johtuu, siit kun ootte aloittanu kiinteet aikasemmin...me mennään pienemmällä määrällä sinne 8kk asti...en kyl oikein ymmärrä, et mix :/ ? Onko sul huopatossut...mie rakastan huopikkait :heart: ...pienenä tyttönä oli aina jalas...pitää varmaan tytylle jostain hommaa :D !!!

Syöttötuoli...tyty retkottaa miten sattuu...olen pienen tyynyn laittanu viel lisäks, mut ei auta....ei vielä osaa istuu hyvin...pitää vaan treenata...

Birdie...tiedän tunteen...mul oli pojun kans pitkää samoja mietteitä...vaikka itse tiesi, ettei ollut sen huonompi....yritä vaan laittaa taka-alalle nuo ajatukset :hug: !! Mie taas mietin, et olen laiska p#ska mamma, kun en aikasemmin alottanu noit soseita...tuntuu, et vaikeempi aloitus tulee olemaan nyt myöhemmin...oppiikohan tyty joskus syömään :ashamed: ....
 
Matami: Voi ei! Älä tuollasta mieti :hug: Voihan olla, et teidän neiti olis aiemminkin käyttäytyny ihan samalla tavalla? Syömisen opetteluhan ON vaikeaa ja erityisen vaikeaa toisille. Mutta tiedätkö yhtään lasta joka ei osais syödä? ;) Sä puolestas olet antanut tytölle PARHAAN mahdollisen ravinnon ekat 6kk!!! Kärsivällisyyttä vaan kovasti. Ja jos ihan mahdottomalta tuntuu, niin voithan kokeilla jotain hedelmää, jos se vaikka maistuisi paremmin? Mut eiköhän tuo bataattikin uppoa, kunhan vaan maistelette sitä päivittäin :) Ja kyllä, ihka aidot huopatossut!! :D Tosin halusin mustat, vaiks pienenä mulla olikin punaiset ;) Mies sano kyllä, et noi ei ole aidot, kun niissä on kumipohja. Pitäs kuulemma olla ilman. Nivvarmaan! Mähän olisin persiilläni saman tein :LOL:
 
Birdie: Älä itteäsi moisella enää rasita...ei se imetys äitiä tee =)

Matami: kyllä taitaa tuon syömisen oppia kaikki et ei syytä murheeseen =) Toiset jopa liiankin hyvin :ashamed:

Mulla on ollut kertakaikkisen pas..päivä kaikki mättää...väsyttää ja kiukuttaa ja veenuttaa..ei huvita edes ulos lähteä.
 
Naukuri, kiitti kun muistutit huopatehtaasta =) Tuossahan se olis lähellä. Mulla on yhdet huopikkaat, mutta ne ei ole sellaset oikeet mitkä lapsena oli. Sellaset haen kyllä ittelleni ja poitsulle myös. Paljonkohan muuten maksaa?
 
summer: Siellä Jämsässä Lahtisella hinta oli kyllä ihan muuta kuin tuo Edlan mainitsema! :eek: Kun on kerran tehtaanmyymälä ni oli edukkaammin. Mulla taitaa olla vieläpä lasten koko (36 tai 37 ), niin sain tietty edukkaammin. Mutta kun siellä on myös 2-laatua ja nekin näyttää aivan loistaville. Ehkä mun omat oli vielä kakkoslaatuakin, en muista. Mutta hienot mustat on! :D
 

Yhteistyössä