TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Nemika: Juu,kapseli auki ja jauhot sekaan. Siinä purkissa on annosteluohjeet. Me taidettiin aloittaa puolikkailla kapseleilla... Voin kuvitella että on laiheliini olo,kun meikälläkin on ja painoa sentään vielä 52kg... koitappa saada lihaa luiden ympärille =)

Pakko oli laittaa poika sisälle nukkumaan,niin hurja keli ulkona :eek: Ei taideta ulos tänään päästäkkään,harmi :(

Kasper valvoi eilen aivan mahdottomia aikoja,en saanut silloin illalla enää torkuille ja melkein 4h 45min valvoi ennen yöunia. Ja jaksoi meuhkata sängyssä taas kuin pikku oranki :D Päikkäreitä nukku yhteensä jotain 2h 15min,eli ei kovin paljoa ....mikähän nyt on taas kun tuntuu että jaksais valvoo vaikka kuinka ja tovi sitten tuntu et on kokoajan väsy.
Yölläkin heräs 4.20 kikkaloimaan tunniksi...onneks sain sit takas uneen ja nukku vielä parituntia... Paljonko puolivuotiaan pitäis saada vuorokaudessa unta palloon? Siis suositus....

Sit vielä soseista,missä vaiheessa ootte antaneet niin paljon kun napa vetää ja paljonko se on?

Mulla on tukka mahdoton siima :ashamed: Pitäis päästä kampaajalle,sais saksasta ihan reilusti =) Ja karvaa lähtee.... |O

 
ja tyttö sieltä tuli. nelinkertainen täti oon nyt. :D nää on aina ihania uutisia. ja varsinki ku veljellä ollu tosi vaikeeta pitkään nii tämä on sellane piristys sen arkeen kyllä. oli se nii äärettömän ylpeä kyllä. =)

repa: juu, meillä aamuin illoin puoli kapselia. kapseli päivässä. =)
meillä vasta nyt syöty enemmän. ja n. purkki kerralla menee evästä.
aamupuuro+hedelmäsosetta, liha-kasvissosetta, välipala ja sit iltapuuro. enempää en saa päivään mahdutettua evästä ku tissilläki roikkuu kuitenki aikast paljo.

mut nyt lämmittään uunia ku on nii kylmä viima ulkona ettei tupa jäähdy :wave:
 
Marmotta, meillä mentiin ennen nukkumaan 19.30-20 suunnilleen, mutta nyt viikon sisään tullut sellaset mukavat iltapäikyt. Luulen laittavani kauheella hommalla sen omaan sänkyyn yöunille ja niinhän se herää puolen tunnin tai tunnin päästä vielä. Sitten saan yöunille monesti vasta 21.30-22 :eek: Se siitä äitin omasta ajasta illalla..
 
heippa!

katrinainen meillä kanssa hyvin levoton yö takana! Poika heräili varmaan puolen tunnin välein koko yön. En tajua mikä mättää... Poika on sen verran flunssanen ja unet itkusia että käytetään poitsu varmuuden vuoksi lääkärillä, kun on toi vakuutus. Joo, naurakaa vaan. täällä yks yli huolehtivainen mamma... lämpöä oli kainalosta mitattuna 37.5.. jotta katotaan mitä sanoo.. mä oon ihan rikki, kun ei osaa toimia ton pojan kanssa.. toinen kitisee kipuja ja mikään ei auta, ei tutti eikä syli. Mitä ihmettä tää on???

nyt kotihommiin

niin ja yöt on ollu tollasia jo kolme yötä.
 
birdie81 toivottavasti flunssa helpottaa pian ja saatte rauhallisempia unia. Meillä on sama juttu flunssan kanssa, unet rauhattomia. Ja toissa yönä meinasi pojalta lähteä ääni.

Ollaan käytetty poikaa jo useamman kerran lääkärissä flunssan takia (meillä myös vakuutus). Olen ainakin sitä mieltä, että ei ole turhia lääkärikäyntejä. Minun vilkasta mielikuvitusta ainakin rauhoittaa, kun poika on tarkastettu mm. korvatulehduksen osalta.
 
birdie: :hug: hyvähän se on käyttää jos siltä tuntuu. ja ei tarvi korvia tai muuta miettiä sitten. kitisee varmaan kurjaa oloaan reppana. :hug: :hug: pikaista paranemista sinne. parempi on käyttää vaikka useammin lääkärissä kuin ei ollenkaan. helpottaa omaa mieltäkin kuitenkin. jaksuja kovasti :hug: toivottavasti pian helpottaa :hug:
 
Birdie, aina voi vaavin viedä lääkäriin, jo siltä tuntuu :hug: !! Meillä Edith myös kuumeessa ja itkuinen ollut koko päivän...alkaa yht´äkkiä huutamaan kovaa :eek: ...täytyy nyt seurailla...hiukan on räkäinen ja miun mielestä ien pullottaa...jospa kuitenkin olis vaan hampaan tuloa, eikä flunssaa...
 
Marmotta: Meillä mennään noin klo. 21 nukkumaan ja aamulla herätää 8-puol 9 aikaan. Ihan passeli aika meille :) paitsi silti oon aamusta väsynyt koska yöllä joutuu heräämään sata kertaa :/ .

Nemika - tädille onnittelut :flower: Minäkin tässä jännittelen koska sisko jakaantuu, vaikka laskettu aika onkin vasta 27.12 mutta hällä onki ollu vähän kaiken laista koko raskaus ajan että ei kyllä yhtään tiedä vaikka huomenna päättäis syntyä! :)

Ulkona on kyllä niin kauhea myrsky! B)
 
Pikaista paranemista kipeille vauvoille :hug:

Me käytiin cittarissa ja mummulla ja melkonen ilma oli kyllä :eek:

Tänään tuli sit enkat pojan valvomisen suhteen...eli nukku tossa aamupäivällä tunnin ja autossa jonkun 15min maksimissaan :eek: Yritin saada mummulassa uneen mut ei malttanut rauhottua ja kotona koitin hetken mut sit kello alko olemaan niin paljon että ihan sama nukkuuko vai ei,kun on sit yöunista pois..eli sama määrä tulee vuorokausi saaliiks enivei.
Ei toi edes kiukuttele :eek: Maailmankirjat sekasin. Huomenna täytyy saada kyllä viimosille unille ennen klo16,niin sit ois toivoo saada poika nukkumaan kahdet unet tai jos vetelee yhdet pitkät niin mikäs siinä... mut vähän enempi olis kyllä hyvä nukkua,ei toi ihan kauheen terveeltä touhulta vaikuta :ashamed:

Mutta lähden pikkuhiljaa viemään pientä mussukkaa unille :heart:

Niin ja tuli pistettyä cittarissa rahaa palamaan...kippoja kuppoja,sukkiksia,töppösiä,paitaa jne :p

Öitä kaikille :wave:
 
moikka!

ja kiitos tsempityksistä.

ei ollut sitten turha reissu lääkäriin. pojalla todettiin korvatulehdus ja flunssa! Nyt on lääkekuuri aloitettu samoin kipulääkitys, ja ainakin kipulääke näyttää tehoavan hyvin.. Poika heräsi päikyiltä paljon reippaampana ja iloisena, eikä hehku enää lämpöpatterin lailla!!! Olipa hyvä että mentiin lääkäriin!! Harmittaa vaan kun loppuvuoden vauvauinnit jäi välistä. No ei mahda mitään!

lupasin mennä auttamaan miestä kasvissosekeiton tekemisessä, joten kyökki kutsuu... jälkkäriks olis luvassa piparkakkuja ja aurajuustoa. nam.

huomiseen!
 
Voi jösses, et on ollu paha olo koko päivän. Oon nukkunut likan kanssa molemmat päikkärit ja olo ei vaan helpota tai siis lähinnä pääkipu ei hellitä.... hohhoh, no tulipa sitten juhlittua tämän syksyn ainoot pikkujoulut ja järjettömän hauskaa oli tai siis ihan mieletöntä :D Se on vaan niin, et kyllä näköjään joka kerta ku vähänkin ottaa niin on paha olo |O |O No nyt alkaa pikkasen elämä voittaa, tosin johan sen on aika!

Olipas muuten hyviä omppuhillojoulutortut (matamille hihii sanahirviöstä ;) )

Birdie, hyvä et menitte lääkäriin, selvishän syy sitten :/

Onnea uunituoreelle Nemika-tädille :flower:

Nyt ei enää aivot pelitä.... blaah....
 
Iltaa! :flower: HIRVEÄ lumimyräkkä meillä: lunta tullut muutamassa tunnissa varmaan 15cm eikä loppua näy :eek: Ei muuten väliä, mutta kun huomenna pitäisi ovifirman tulla asentamaan uusi ulko-ovi :/

Valokuvaus siirtyi viikolla etiäpäin eli ensi sunnuntaille, koska kuvaaja oli herännyt kuumeessa ja kurkkukivussa :( Kauheasti ihmiset on sairaana - myös täällä palstalla eli jaksuja kaikille, joiden pienet ovat pipejä :hug: Odotan ihan kauhulla Nirppusen ensimmäistä sairastumista, kun tähän astihan hän on säilynyt terveenä kuin pukki! Onneksi näyttää perineen minun ja isänsä rautaisen immunittetin ja uskon kyllä, että sekin auttaa, kun aina kylissä ja kerhoissa annan toisen nuolla muiden vauvojen lelut sun muut :D Ja kunhan pääsee liikkeelle niin tervemenoa vaan kenkäkaapille kenkien pohjia nuolemaan :LOL:

Soseista ei meillä ole koskaan ollut mitään ongelmaa, Nea on syönyt kaikkea mitä on annettu. Ja olen muuten huomannut jännän jutun: kun annan kaupan soseita niin pimu melkeinpä "etsii" klimppejä pureksittavakseen, kun on tottunut mamin kokkareisiin sapuskoihin B) Neuvolassa olivat vaan sitä mieltä, että antaa mennä kikkareet ja isommat palat, jos vauva syö: eipähän tule ongelmia sitten isompana! On niin suloisen näköistä, kun toinen "puree" ikenillään ruokiaan ja oi sitä ylpeää ilmettä, kun saa käyttää kahta, hienoa hammastaan porkkanan järsimiseen :D Mitäs muuta pureksittavaa sitä muuten voisi antaa kuin porkkanaa? Että olisi riittävän kovaa? Omenaa ja jälkiuunileipää olen antanut, mutta niistä Nea saa liian helposti paloja irti ja pelkään kuollakseni, että pieni tukehtuu niihin :ashamed:

Minulla muuten alkoivat eilen kuukautiset :x Aika noppeasti ne sitten alkoivatkin, kun imetyksen lopettamisesta ei ole vielä kuukauttakaan. Oltiin kyllä miehen kanssa ihan tyttyväisiä: nyt kun osaa vähän ajoitella noita petipuuhiakin, jos vaikka onni potkaisisi ;)

Mutta nyt syöpöttelemään töllön ääreen (mitä sitä turhaa laihduttamaan: takasin ne kilot kuitenkin tulevat, jos tästä tiineksi vielä tulee :LOL: )!

Öitä! :wave:
 
weiss
birdie: Paranemisia pikkuiselle. Täälläkin jo yksi korvatulehus takana ja ne on aina ihan peestä! :hug:

Vilma siekö tsemppasit, että sulla tutuilla samaa rataa lapset menneet, mutta kävelemään kuitenkin vasta myöhempään. Mie niin muistan kuinka raskasta oli, kun esikoinen lähti melkein tasan 8kk ikäisenä kävelemään. Sitä mie pelkään, mutta eipä kai sitä estääkään voi.. Täytyy vaan toivoa parasta! :headwall:

Täällä jää nyt aprikoosi tauolle. Ei parantunnu iho edes kortisonikuurin aikana, mikä tarkoittaa allergiaa.. :headwall: Saa nähdä kuinka huomenna pien oottaa aprikoosi herkkuaan ja mitä tuumaa, kun en voi antaa. Äidin sydän täällä vaan jatkaa itkuaan.
Voi poika meittiä! Kuinka teillä jaksellaan?
 
weiss: Mä kirjottelin ystävästäni, kenellä vauva kovasti vouhotti pienenä liikkeelle, mutta kävelemään lähti vasta melkein vuoden iässä.

birdie: Hyvä, että menitte lääkäriin! Ja toivottavasti nyt pian paranee poika. Meillähän kans valvottiin pari viikkoa sillai, et poika heräili joka yö tunnin välein vähintään. Mutta meillä tehtiin silloin hammasta. Tai kai se siitä johtui. Joskus annettiin illalla panadolia ja joskus vaan sinnittelin ja toivoin et seuraava yö olis parempi. Ja valitin täällä :)

Täällä on nyt vouhotettu koko päivä! Nyt on tehty piparit, piparkakkutalo, lanttulaatikko ja porkkanalaatikko ja pojalle samalla porkkanasosetta. Kauppaankin mun piti vielä lähteä ja tein lumitöitäkin puoli tuntia, mutta matkalla kauppaan muistin, et mulla unohtu yks ale-kuponki kotiin ja sen vuoksi just olin lähtenyt kauppaan... Prkl. No eiku takasin ja tänne jäin. En olis enää ehtinyt uudestaan kauppaan.

Repa:
Meillä menee kasvis ja lihasoseita vaan 4 kuutioo kerralla eli puoli pilttipurkkia. Joo, poika syö tosi vähän... Hedelmää menee puoli purkkia tai 2/3 purkkia. Poika syö kuin hiiri ja siks varmaan onkin niin hoikka. Mutta aika nopsaan mä rupesin antamaan aina yhden kuution lisää ja lisää, jos huomasin, et uppos. Esim. jos olin huomannu että porkkana maistuu hyvin, niin otin sitä enemmän ja sit taas jotain uutta mukaan.

Apuva, tuon pojan iho on ihan kamalassa kunnossa :'( Mennyt eilisen ja tän päivän aikana pahemman näköiseks kun pitkään aikaan. Punaisia läikkiä jaloissa ja pepussa ja lisäksi reidet ja nilkat punoittaa ihan kamalasti. Laitettiin yöksi kilo rasvaa, mutta tuskin mitään auttaa. Mietin et pitäiskö käydä lääkärissä näyttämässä. Siis lasten ihotautilääkärillä. Ehkä.

Nyt meen nauttimaan glögistä ja kynttilöistä :)
 
birdie: Kyllä kannatti käydä lääkärissä! Toivottavasti pikkunen pian paranee.

Täällä kans kauhea lumimyräkkä, ja lunta parissa tunnissa tullut maahan ainakin 10cm! Onhan se kivaa kun lunta tulee, mutta tuuli on niin pirun kova ja kylmä! hrrrr.

Tänään oli ihme ilta! Annoin neidille puuronsa, ja rintaa vähän päälle. Vein sänkyyn sanoin vaan hyvät yöt ja laitoin tutin suuhun sekä rätin kainaloon. Ja sinne se jäi mitään sanomatta, ja pari minuutin päästä neiti oli jo aivan sikeässä unessa! ( yleensä on joutunut nukuttamaan, tai pyllystä silitteleen ym.. ) Katotaan mitä yöstä tulee, ihan pelottaa!

Nyt alkoi tekemään mieli glögiä kun naukurin piti mainita, mutta eipäs meiltä löydykkään :D
Muut leipvat pipareita ja joulutorttuja, minä meinasin alkaa väsäämään mustikkapiirakkaa :LOL: No aamulla sitten ;) Tulee miehen sisko kylään kun harjotellaan tekemään hälle hää kampausta, ja kampauksen tekijänä joudun olemaan minä.. :eek: :D
Minä taas täällä aikani kuluks kirjottelen kaiken maailman turhuuksia.. :ashamed: :D
 
Weiss: Siinähän sitä koetetaan löytää sopivia ruokia ja karsitaan ei käyviä pois...ja odotellaan josko sit mentäs sinne allergia testeihin kunhan saadaan verikokeiden tulokset ym.

Meillä on lapset kipeenä isompi ekana ja nyt toi nuha on pienessäkin, voi kurjuus :ashamed: ja taitaapi äitikin olla tulossa kipeeksi ja pitäisi järjestää esikon juhlatkin viikonlopulle. Ja edelleen oon aina paniikissa kun nuha tulee :ashamed: joten ei kauheesti oo tullut taas nukuttua.

Antaako teidän pienokaiset helposti niistäjällä niistää kun meillä alkaa sellanen punkuilu et ei tuu mittään ja myöskään puikolla ei anna puhistaa, tää ottaa mielellään neuvoja vastaan jos on hyviä kikkoja
 
MEILLÄ HERÄTTIIN 11½h AIKANA VAAN KOLME ( 3 ) KERTAA!!!!!!!!!! JEE! :p
ihanaa kun oli pitkästä aikaa hyvä yö oikeasti! :)

poika: Ei tykkää mistään millä koitan putsata toisen nenään.. Mutta puikolla oon yrittänyt vähä putsailla, aina jos on ollut tarve.

Nyt on sitten lunta maassa, ja paljon! :)

Missä kaikki ovat kun on niin hiljasta täällä?! :wave:
 
Paranemisia kaikille kipeille vauvoille ja äiteille :hug:
Nyt tuntuu kauheesti olevan kaikenlaisia tauteja. Meillä onneks isommalla kuume laskenut. Se 40 jotenkin säikäytti kauheesti.

Poika, meillä ei nenään sais koskee ollenkaan vaan heti menee hermot.
 
Weiss ja muut allergiset :hug: kyllä on pahamieli teidän puolesta... :ashamed:

Poika: Ei tuo paljoo anna nenäänsä koskea,meillä tosin ei oo vielä ollut nuhaa,mutta joskus oon koittanut kaivaa noita maitoräkätöllöjä pois nenästä kun koko sierain on ollut tukkeessa. Pitkään aikaan ei oo kyllä niitä ollut,et en tiiä antaisko jo nykyjään. On mun mielestä hiukan suvaitsevampi ollut ainakin muun "ronkkimisen" suhteen :D Ei kyllä oo muuta kikkaa kun asentaa yläpuolelle kateltavaks joku esine,ettei huomais keskittyä niin paljon siihen ronklaamiseen...tai isukki viheltämään tms. mikä vie kaiken huomion. Meillä joskus toimii,joskus ei...

Meillä syödään määrällisesti sosetta vielä vähän,mutta varmaan pitäs lisätä määriä kun tuntuu toi tissi maistuvan jatkuvasti,yötäpäivää. Ei muuta mutta kun ei kohta pääse tunnikskaan omille teille ;)

Edithille onnea puolivuotispäivänä :flower: Perässä tullaan :wave:

Ulkona tulloo taas lunta,ei toivookaan et ois saanu pojan ulos unille.Terassi ihan tukkeessa. Nukku tossa eteisessä reilun puolituntia... viimeyö oli taas yhtä kääntyilyä,nukutuksen jälkeen puolentunnin välein oli herra masullaan ja huus |O herättiin 6.40 ja simahti päikkäreille jo 2h hereilläolon jälkeen...univelkaa kenties.
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa :)

Kiloklubia päivittelin, toivottavasti tuli kaikki huomattua, kun pikaisesti yritin useamman sivun tekstejänne tossa kahlata läpi. Meni viime viikko viel tavallista nopeammin kun mies oli kotona. Nyt palattiin tavalliseen arkeen ja noihin kuskauksiin. Siis esikko meni eskariin ja keskimmäinen srk:n kerhoon joten ollaan pikkumiehen kanssa kahdestaan.

kovasta syötävästä joku kyseli, näkkileipää on meillä järsitty.

6kk hampaista. meillä löytyy kaksi alhaalta.

valokuvaus: eilen illalla otettiin ns. ½ vuotis kuvat ihan koti konstein. Tarkoitus olis Mummille ja kummeille antaa joululahjaks ja muuten vauvana muistaneille joulukorttiin laittaa.

myrskytuuli on meilläkin eilen, mutta lunta ei mitään mahdottomasti tullut. Tosin miehen kanssa valmiiksi jännitettiin, että mistä ovesta meillä pääsee aamulla ulos, kun tuuli tuli just tohon etuovelle ja olis saattanut pahastikin siihen lunta tuiskuttaa, mutta turhaan huolehdittiin. Päästiin ihan normisti pikku pukkauksella etuovesta ulos.

Meillä ovat tosin lumikolat edelleen kesäsäilössä enkä niitä sieltä yksinäni saa joten pitää odotta kunnes mies tulee töistä. Saa sit samalla ottaa muksuille pulkat esille. Tosin pikkumies ei siinä vauvamallissakaan oikein taida pysyä.

Jossu & K 6kk
 
nenän putsauksesta ei meilläkään tykätä. Onneksi ei ole paljon viel tarvinnut sitä tehdä.

Meillä kans laitettiin eilen oikein urakalla pökköä pesää, että ei vilu iskis yöllä. Nyt tuntuu toisissa huoneissa jopa hiukan liiankin kuumalta mun makuun. Possun lihaa olis sulaamassa jotta saan tossa päivemmällä sen törkättyä leivinuunin jälkilämpöihin muhimaan.
 
6kk ja 2 hammasta oli saldona :) Eka tuli 5kk vanhana ja toinen sitten muutaman viikon myöhemmin. Alhaalla edessä ovat siis.

Nenän putsaamisesta / nenä-friidasta ei todellakaan pidetä täällä! Siis ihan mahdoton huuto ja vikurointi alkaa ja poika kiskoo sitä friidan "johtoa" hullun lailla. Kahdestaan onnistuu joten kuten, mutta huutoa on silloinkin. Eli ei nuhaa tänne kiitos!

Influenssarokotteesta ei onneks tullut mitään reaktioita. Phiuuuf :)

Mä tein eilen illalla ja tänä aamuna lumitöitä niin sain pojan tuohon terassille unille. Eilenkin nukutettiin kaikki unet siellä tuiskussa :) Onneks on suojaa tuossa aika hyvin, mutta oli meillä silti sadesuoja ja harso, ettei vaunuihin mennyt lumet. Hyvin maittoi unet tuiskussa :D Nyt haaveilin et olisin kaivanut meidän tavis pulkan tuolta varastosta, et oltais päästy vähän pulkkaileen päivällä(makuuasennossa siis ), mutta taitaa olla ylimmällä hyllyllä ja taaimmaisena, niin en taida tällaisena töpötassuna sinne ylettää edes tuolilla. Blaah.

Mutta lunta on tosiaan täällä etelässäkin ihan hurjasti! Toivottavasti ei nyt olleet koko talven lumet tässä... Ihanan näköistä joka puolella :heart:
 

Yhteistyössä