TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Hei! :flower:

Mukava lauantai menossa, kun sain käydä yksin ostoksilla aamulla ja mieskin meinaa olla melkein koko päivän kotona :whistle: Kauheasti oli joulutunnelmaa kaupoissa ja tarttuihan se tähänkin mammaan - minä todella rakastan joulua kaikkine hullutuksineenkin! Nyt on vaan tosi tylsää, kun pääsen laittamaan koristeita vasta muuton jälkeen eli reilun viikon ennen joulua :/

Meille ei oikein ihmeempiä kuulu.. Kaikki siis on kuten ennenkin - hienosti - ja arki soljuu mukavasti eteenpäin. Nea on niin äärettömän helppo ja kiltti lapsi: ei ole esim. liikkumaan oppiminen tai hampaiden tulo vaikuttaneet lainkaan yöuniin tai muuhunkaan elämään. Edelleen nukkuu ympäri kellon öisin ja mikä hienoa, nykyään keskimmäiset päiväunet sisälläkin ovat jo 1,5-2 t! :attn: 4kk se "vaihe" kesti, että kaikki kolmet päikyt olivat 30 min. pituisia :D Nyt vaan olen koittanut pähkäillä, että miten tuota pimun yöunirytmiä voisi rukata hieman myöhemmäksi, kun päikkäreitä nukutaan tunti-puolitoista nykyään enemmän kuin ennen...

Meillä on huomenna Nean 6kk valokuvaus ja samalla otetaan joulukorttikuva ja perhepotretti! Tällaiset kaikki höpsötykset ovat niin ihania... :heart:

Carmen, onko teillä ihan liikkeessä se kuvaus? Mie teetin silloin joulukortteja tuosta 6v:stä ensimmäisenä jouluna...ihania oli! Nyt meinasin askarrella sellaisia, mihin tulee Edithin jalanjälki ja isovarpaasta tehdään tontun kasvot...juu kuhan saan aikaiseks...

Äsken sit tarjosin neitille bataattimössöö....[/b]yökki ihan mahdottomasti ja sylki pois :eek: ...söikö teijän vaavit heti hyvin vai oliko yökkimistä? Miulla on sellanen tunne, et meillä tulee hankaluuksia noiden sössöjen syömisen kans :/ ....johtunee varmaan myöhäsestä alotuksesta :ashamed: ....

Mulla oli tuhlausaamu, Eeva jäi mummon ja papan kanssa tänne kun kävin laittamassa tilin sileäksi. Kyllä muuten tulikin hyvä olo. Ja hetken mielijohteesta kävin leikkauttamassa hiuksetkin, laihduin varmaan ainakin kilon vielä. Ja kampaaja muuten kehui kun on niin paksut hiukset. Siis kuvittelenko vaan että niitä lähtee tuppoina joka aamu? Vai kasvaako ne aina yön aikana takaisin.. Suurin osa joululahjoistakin tuli hommattua, helpotti oloa.

Matamimimmi ei kai sillä väliä ole milloin aloittaa, kuvittelisin ainakin että sama yökkiminen, aloitti aikaisemmin tai myöhemmin. Eeva sylkee vieläkin ulos jos on paakkuja, sileää sen olla pitää ja aika vetelää. Eikä aina mene kyllä silloinkaan. Kai se jollain on lahjottava syömään kun ihan sileää ruokaa, viimeistään ennen kouluikää.

Syömisestä: No jos meillä onkin välillä taisteltu rikkonaisten öiden kanssa hampaiden yms muiden takia, niin ruokailu on aina sujunut hyvin. Määrät ei oo kamalan isoja, mutta kaikki on mennyt alusta asti (4kk iässä siis alotettiin ) hyvin. Yökkimistä ei soseista ole tullut, normaalista puurosta kyllä ja jos paakkuja on jossain ollut mukana. Eli silkkikurkku, mutta lusikan käyttö ja syöminen on olleet helppoja. No, edes joku meilläkin helppoa ;) Ja nyt alkaa ihan selkeästi pienet paakutkin uppoamaan. Ei huomaa niitä samalla lailla kuin ennen. Mutta Matami, jokainen vauvahan on yksilö ja kyllähän se syöminen opettelua vaatiin. Kärsivällisyyttä! Kyllä teidänkin neiti vielä hoksaa mistä on kyse ;) :hug:

Juu..mie oon sellanen hätähousu...kaikki pitäs heti toimii :whistle: ...justhan mie vasta aloitin...huomen voi jo onnistuu paremmin ;) ...sössö oli kyl aikas vetelää ja sileetä ja muutes tosi hyvää :p ....naukuri..totta puhut...toisil onnistuu helpommin joku asia...meillähän on esim. nukuttu melko hyvin aina yhel syötöl menty...olin muuten meidän yhteisten tuttujen kans synttärijuhlis viime lauantain...J on kyllä tosi mukava nainen =)...oli tään toisen yhteisen 30-vuotis juhlat.....

naukuri just sitä mömmöö se oli.

matami mä tein aluks tosi löysää ja neiti vielläkin välillä syö silleen kun imis maitoo -jännän näköistä en osaa selittää tarkemmin. Kyllä se siitä lähtee.

joulun tunnelma se on ihanaa. pikkujouluks yritän saada jotain kivaa laitettua.

Miehen siskon lapset tuli yökylään -vauhtia piisaa ja lastenhoitajia. :) Nyt meen tekee joulutorttuja ja laitan aprikoosia ja omenaa sisälle. :wave:

Huh mikä päivä. Käytin esikoista ensiavussa ihan varulta, kun kuume 39,9 ja oksentelikin :( Tiesin että ei ne ihmeitä sano, mutta pakko oli mennä. Toi 40 on niin korkee kuitenkin ja sit toi oksentelu päälle. Crp oli 40 eli ei hälyyttävä ja nyt sit vaan seuraillaan. Ei ole pojalla ennen ollut näin korkeeta kuumetta. Ja nyt sitten pelkään että tää tulee Pepillekin :(

Summer...voih..aika pelottava. Pidä nyt sit puoles ja vie takas lekuriin jos ei ala laskemaan :hug:

Matami,laitoitko sitä tisumaitoo sekaan,meillä toimi se ja sit Kasper syö parhaiten kun annan samalla kun itsekkin syön =) Meillä toi peruna aiheutti yökit,mutta makeet soseet menee kyllä. Tänään sain huijattua perunaakin porkkanan seassa :D

Naukuri,me saatiin ekalla terapeuttikerralla jotain kapseleita minkä nimeä en muista mut sit ostettiin apteekista gefilus plus nimisiä kapseleita.

Merika,meillä kokeillaan aina välillä purasta mut toistaseks se että irrotan otteen ja sanon ei on toiminut...

Nemika,jihuu!!! Tiedän ton kakkafiiliksen,on se hienoo kun masu toimii =) Minäkin tässä oon vähän varpasillani ... kyttään ettei pojan kakka ala kanittamaan kiinteistä. Toistaseks toimii =) Toivottavasti teillä jatkuu hyvä suunta =)

Vieraat läks ja mun täytyy kokeilla saisinko poikaa vielä pikkutorkuille kun on valvonut vaikka kuinka...,mutta saas nähä..

Repa, soitin eka päivystykseen ja ne oli sillai että ei kannata tulla ja se ukkeli siinä vastaanotossa oli vähän et otetaan teidät nyt kun sit tulitte. Kyllähän sen tiedän että ei sille mitään voi, mutta halusin kuitenkin käyttää. Kauheeta olis sit myöhemmin kun sanottais että mikset hyvänen aika vienyt. Se lääkäri oli kyllä tosi kiva ja asiallinen. Ei vähätellyt ollenkaan vaan näki, että olen huolissani pojasta. Ja nyt on ainakin parempi mieli ja ottivat sen crp:n.
Mun anopillla ja sen pojilla oli just samanlainen tauti. Pojilla se meni kovalla kuumeella ja anoppi sai siitä keuhkokuumeen. Eilen pääsi sairaalasta happipullon kanssa kotiin. Viikon siellä oli ja oli kyllä heikossa kunnossa. 50 vuotias on iältään.

Meillä tuntuu yksi hammas alhaalla :D

Onnea Vilman pojalle :flower:

summer...onpas teil siel jylläämäs kova tauti :( ..jaksuja :hug: ....mie kikutan kyl aika helpolla lapset lääkäriin, kun niistä ei aina tiijä..eikä ne osaa kertoo :/ ..meil tuo poju melko pirtee, mut illalla ja yöllä yskii vielä...kotona oon pitäny vielä, varmaan viel huomisen varman päälle!!

Mie hain äsken perintökalleus potan varastost ja pesasin...nyt kiiltää...aika hieno, kun on musta =) ....tietyst oishan tytylle pitäny ehkä pinkki kristallein koristeltu valtaistuin ostaa ;) :LOL: :LOL: ....koe istuttiin pöksyt jalas...melko hyvin nökötti siin...on sellanen tuolipotta...ajattelin kohta kokeilla, et tuliskohan tuonne, kun paljaal pyllyl istuttais...kun kakka on edelleen kateis :whistle: :( ....mut nyt antaa neitil vähän luumuu vauhdittaa ja sit istuu potalle odottaa tulosta :D !!

Matami: Tiedätkö, vähän ajattelinkin, että olisitte tämän juhlissa :) Muistelin, että hänellä on marraskuussa synttärit (miten tuollainenkin on voinut jäädä mieleen...??? ) Mut ihan samanlainen hätähousu olen mäkin välillä. Ja mies varsinkin, jos poika ei vaikka syö parilla ruualla ollenkaan tai tosi vähän, niin heti meinaa hermostua, et mikä sillä nyt on kun ei syö! :D No, minkäs luonteelles teet ;) Potta pitäs meidänkin ottaa kohta kokeiluun... Ees istumismielessä vaan. Varmaan samanlainen ku teillä, mutta valkoinen :)

summer:
No huh! Onpas tauti. Toivottavasti pian paranee ja tauti tartu tyttöön. Ikäviä tuollaset.

Repa: Ok, no Gefilusta mun kaverillakin on kapseleina eli ehkä mekin sitten sen puoleen käännytään. Se kapseliko sit vaan avataan ja jauhe laitetaan ruoan tms. joukkoon? Meillä kans poika on valvonut nyt melkein 4h ja koitetaan josko jaksais vielä iltaunille asti. Mennään kylvyn kautta kun siellä niin hyvin viihtyy. Ei suostunut pikkunokosille edes kauppareissulla, ni olkoon sitte :D

Nyt on piparkakkutaikina tehty, kaavat pitäs vielä piirtää taloa varten. Piti tulostaa netistä, mutta miekkonen unohti eilen, eikä meillä ole tulostinta... Ostettiin myös vähän ranskanpastilleja ja mariannerakeita koristeeksi. Nii ja pinkkiä kuorrutetta :) Luulis tulevan hienon mökin! Tortut on menossa uuniin ja glögikin on kiehumassa, nam! Saa herkutella, kun poika menee unille ;)

Weiss :hug: :hug: Voi harmi sen aprikossin kanssa. Mun veljenpoika oli samanlainen pikkusena, ei kaynyt mikaan, lopulta vaan mustikkaa ja punainen liha rataa. Tuo on juuri tosi kurjaa kun ei voi antaa mitaan ilman etta tarttee tutkailla jokaista senttia pojasta et miten voi. Mutta onneksi kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. TAitaa olla meidan toukokuisten edellakavija tuossa jaloilleen nousemisessa :heart: Tsemppia sinne!

Naukuri oon antanut luumua jokapiava. Nyt sain sita mallasuutetta suomesta ja yritan hieroskella tytyn mahaa. Kakkaa tulee, mutta on kovan laista ja valista huudon kanssa. Eilen viimeks kun mies hoiti ja mina olin kaupungilla, se hataseen soittaan etta voiks antaa jo panadolia kipuun :( . ja kiitos taas resepteista. Teen piparkakkutalon sit kun oon kotikotona (=mummolla)

Onnittelut merkkipaivista ja hampaista :heart:

Me otettiin tanaan joulukortti kuvat, ihan sopoja tuli, pitaa tilata ja samalla tilaan muutaman kalenterin ja kuvia itsetehtyihin kalentereihin. Sit pitais olla joululahja ostokset niin sanotusti pulkassa :D . Miehelle pitaa keksii jotain ja papalle surautan pyjaman kun taas toivoo uutta.

Vauvauinnista Kysyin sita sukellus juttua niin sanoi et 3 kertaa, mutta kun F on jo kokeeneempi sanoi et ehka nyt vois sukelluttaa 4-5 kertaa. Syyna on et lapset nielee sita vetta ja tulee huonovointiseksi. Tieda hanta F laittaa suun tiukasti suppuun kun suu lahenee vetta ja sitten sylkasee heti veden pois kun tulee pintaan jos vetta on mennyt suuhun.

Nyt on uudet sahkojohdot keittiossa, mutta lattia pilalla :( . todella harmittaa tuo koko lattia. Jos joskus saan viela remontoida/ uuden keittion niin otan vaikka lainaa etta saan parhaimman lattiamateriaalin ostettua :headwall:

Nyt katsoon jokos F alkaa heraileen. onpi ollut unilla jo parisen tuntii :eek: ei oo ollut nain pitkilla unilla varmaan kahteen viikkoon.

naukuri: meillä vaihdatti se vyöhyketerapeutti relat diarrex maitohappobakteereihin. ja lisäks alloplexiä mitä saa luontaistuotekaupasta ainaki. tuota diarrexia en ole sit varma kun ostin sen siltä itseltään. niillä tuon masu pysyny huisin hyvänä. =)

eilen oli hieronta ja sanoi että tosi hyvässä kunnossa on masu ja suolisto nyt. ei yhtään jumissa mitään siellä. =) ja kolmet suuren suuret tortut väännetty ilman tuskanhikeä tänäänki. oon nii pirun onnellinen. nyt ku uskaltas palauttaa ton maidon varovasti takas vaan. :| mut oon tosi tyytyväinen että tuota hierontaa aloin pojalle ottaa. stressi väheni ja omakin ruokahalu palasi kun ei tarvi koko aikaa murehtia jostain. mun paino kun on niiiiin alhaalla nyt ettei oo varaa pudota kyl yhtään (46kg :ashamed: )
mut kauhea stressi ollu monista asioista ja toi imetys imee kiloja et oon kohta ku namibialainen... :ashamed:

http://www.naturanetti.fi/sumuSHOP/sivu/tuotetiedot/tuote_id/311&hakusanat=diarrex
tuolla ainaki niitä myynnis..eli varmaan luontaistuotekaupasta saa..ja toimii tosi hyvin.

nemika: Kiitos paljon! Ja tosiaan ihana kuulla, että pojalla masu toimii nyt kunnolla. Mä en oo yhtään tutustunut koko vyöhyketerapiaan, mutta aika mahtavia tuloksia kyllä olette saaneet! Oli syy sitten siinä terapiassa tai noissa luontaistuotteissa ;) Hienoa hienoa! Hmm. En tiedä kuinka pitkä olet, mutta aikas hoikalta kuulostaa... Mä painoin tuon verran joskus lukiossa :D Nyt on 10 siihen lisää. Mutta toivottavasti nyt alkaa ruoka taas maittamaan ja pääset itsellesi sopiviin mittoihin :hug:

LC: Kiitos sinullekin! Luumua meilläkin pakko syödä päivittäin, mutta vaiks mallasuute odottaa jääkaapissa, niin jotenkin en oo uskaltanu sitä vielä antaa. Pelkään että on kunnon laksatiivi ja menee pakki ihan kuralle... Kai sitä vois ihan hyvin kokeilla :)

Vinkki vinkkinen taas ;) Tehtiin joulutorttuja Myllyn Parhaan torttulevyistä ja kun oli kilon paketti ostettu, niin tehtiin myös siinä paketissa olevan ohjeen mukaan kinkkuhyrriä. Tosin laitettiin vähän vähemmän tuorejuustoa ja sen sijaan homejuustoa 100g + mustapippuria ja ziisös että tuli hyviä!! Suosittelen kokeilemaan, jos sattuu torttujen ohessa tekemään mieli jotain suolaistakin.

Nyt nauttimaan herkuista ja katsomaan viikon Frendit :) Miten niin niitä jaksaa katsoa kymmenettä kertaa uudestaan ja uudestaan... :D Mä oon ihan fani! Ihanaa iltaa tytyt ja huomista lumimyräkkää odottelemaan :eek:

joulusta taalla laitettiin tanaan joulovalot ja hiukan kynttiloita. Aikaista on, tiedan kylla, mutta kun olen ihan joulutapinoissa ja jo niin jouluinen olo. Pipareita ja glogia meilla taalla.
vauvauinnista jannaa etta taalla ei ole mitaan rajoituksia. :| mutta ei Ava koskaan ole huonona ollut uinnin jalkeen, painvastoi. eika me ekalla kerralla tietenkaan sukellettu kuin kerta, nyt sitten enemman. yleensa noin 10 kertaa. Pitaakin kysya tiistaina, etta miksi ohjeet on niin erilaiset.
weiss :hug:

Ava on edelleen kipeana, mutta nyt alkaa jo helpottamaan. Tytto yskii vaan aika ikavasti ja aidilla on kova huoli tietenkin. birdielle myos :hug:
marmotta makin leikkasin pitkat hiukset lyhyiksi Avan syntyman jalkeen, enka ole katunut. =)

huomenta, illan vikana ja aamun ekana taalla. :LOL:
Avalla oli ihan mahdottoman levoton yo. herasi puolen tunnin/tunnin valein itkemaan. Tarkistin suun heti aamulla, mutta ei hampaan hammasta. Mita mahdottomuutta tama nyt on. Olen ihan poikki. :(
Nyt tytto leikkii lattialla ja puoli kuollut mamma yrittaa pysya jotenkin menossa mukana.
nemikalle voimia. pidahan huolta myos itsestasi.

Mulla ei kylla imetys vie mitaan kiloja vaikka olen alusta asti imettanyt kuin pieni lypsylehma. Tuntuu muuten, etta raskaus vei kilot ja imetys toi. Muilla vastaavaa ongelmaa?

Huomenta! :)

Täällä on hurjan väsynyt äiti! Neiti valvoi sitten lähes koko yön! :eek: klo. 21:30 meni nukkumaan, ja heräs sit puol 1 mais ja ei sit millää meinannut mennä nukkumaan takas, kitisi ja jutteli jne.. No 3 maissa sit onneks nukahti, mut heräs jo 5 syömään ja siinäki hetken kitisi, onneks sit kuitenki nukahti ja mulla oli 6:15 herätys päällä ja neitiki päätti sit silloin herätä.. :kieh: Oli kyllä niin lähellä että en lähtenyt vauva uintiin, mutta onneks lähdettiin. :=

Meillä kans purraan ikenillä tissiä, ja kovaa ottaakin yks yö oikeesti sattui niin kovaa et oli pakko tarkistaa aamulla oliko yön aikana kasvanu hampaita, -ei ollut :D . Oon sanonu myös "ei" mutta toinen vaan väläyttää oikein leveän hymyn :D

Tultiin hetki sitten vauva uinnista , ja sukellettiin ensimmäistä kertaa. Ihan hyvin meni, vaikka tietysti J vähän säikähti kun yhäkkiä olikin aivan uus juttu olla veden alla. Tuntui kyllä hurjalta vetää oma lapsi veden alle.. :D

Tänään olis ohjelmassa käydä jäähallilla moikkaamassa muita ex :D valmentaja - kavereita, kun eivät ole vielä J:tä nähnyt. :)

Joulua ei olla laitettu vielä yhtään, varmaan vasta joulukuussa tulee jotain laitettua. Pelkään että kyllästyn jos liian aikasin laitan. :)

nemika: Onneksi toisen masu nyt toimii taas paremmin. Se on inhottavaa kun pienellä ei maha toimi!

Väsynyt majj & julia 5½kk

Niin ja Katrinainen, mulla kyllä tuli ihan kiloja raskaus aikanakin, mutta tuntuu että imetys ei kyllä mulla niitä pois vie! :headwall: Muistan kun ennen neidin syntymää olin kuullut monelta että imetys laihduttaa ja sehän sai mut iloseks, mut ei kyl oo meidän kohdalla niin! :D

ja kiloklubiin jos jossu jaksat päivittää : -½kg. Eli 3½kg vielä uuteen tavotteeseen. :p

naukuri: mulle oli kans ihan vieras koko vyöhyketerapia. mut nyt uskon kyllä ainaki vauvoilla sen tehoon. sen verran kovia lääkkeitä syötin pojalle ja csit tälläisestä tulee apu.
n. 166cm pituutta on mulla. et alipainoinen olen nyt liikaa.

täällä kans levoton yö takana. yhdeltä heräsi pirteenä ku peipponen ja kolmeen valvottiin. sit neljältä alko keskimmäinen huutaa kasvukipujaan ja taas ylös. nyt on iha puolikuollu olo ja karsee päänsärky. :(
ja tuntuu et noi yö kukkumiset sälyttyy aina mulle vaan ja toinen kuorsaa sikeästi.
kyllä lenti yöllä ärräpäät mielessä ku poikaa kaks tuntia kantelin :kieh: :kieh:

ja kauhia natina aamu sällillä tänään. varmaan toi huonosti nukuttu yö silläki riivaa ja ku ei ite jaksa yhtään nyt sirkusta järjestää.

Hienoa Nemika onnea :flower: Kerrohan sitten uutiset!

Vyöhyketerapiassa käytin meidän neitiä kesällä masuvaivojen takia. Kyllä se sai aínakin masun toimimaan; ilmaa tuli hurjasti siellä ja kaikkea mitä vaan voi tulla. Naureskeltiinkin siellä sen naisen kanssa kun tuli pissiä, kakkia, ilmaa ja puklua =) Mutta kyllä siitä oli apua. Varmaan juurikin tuo että sai mahan toimimaan kunnolla.

Onnea, täti-nemika! :flower:

Eeva lähti papan kanssa kävelylle, saan syödä aamupalaa rauhassa koneen kanssa, ihanaa. :)

Meillä oli pitkästä aikaa jokseenkin levollinen yö. Eeva nukahti ilman taistelua ja heräsi muutaman kerran ennen puoltayötä kun tutti tippui, mutta kun menin viereen nukkumaan, Eevakin nukkui 5 asti ihan rauhassa. Sitten ruokaa ja 4 tuntia unta lisää. Miten muuten muilla, mihin aikaan ipanat nukahtaa unille ja milloin heräävät aamulla? Musta tuntuu että Eeva käy aika myöhään nukkumaan, 9-10 aikaan. Ei se mua niin haittaa, saanpa nukkua aamulla 9 asti minäkin ja illalla jaksan olla hereillä sinne 12 asti, saan pari tuntia omaa aikaa. Italiassahan se taas on tuntia aikaisemmin meillä, 8-9 aikaan unille on sitten ihan hyvä. Onkin vähän ikävä Italiaan jo, niin paljon kun mulla siellä pinna palaakin kaikkeen.. :)

Huomenta tääl kans yks väsynyt mamma :( !!

Takana levoton yö...ihmettelin yöllä, kun annoin tutia niin usein...Edith ähis ja pyöri...itkeskeli...aamul sit huomasin, et tyty on ihan kuuma :/ ....mittari näytti 38 astetta...mittasin korvamittaril ja meil näyttää vähän vähemmän....ajattelin etten mitää lääkettä anna....no sit aloin aamutissiä antaa ja syömisestä ei tullut mitään, itkua vaan, neljän mais oli syöny viimeks ja kello huiteli yheksää...no sit kurkkasin suuhun, et onko rakkoi...kun tääl on sita Enterorokkoo liikkeel...mut huomasin et taitaa ien pullottaa...eli vois tulla hampi...ei kyllä mitenkään selvästi, mut seuraillaan..suppoja laitoin....kun känis siihen malliin....et on kipee :( ..en nyt tiedä onko flunssaa mitä on veikal vai hammas tulos..et katellaan..huomen olis 6kk neuvola...ajattelin, et jos johtuu hampaasta voinko viedä lapsen neuvolaan?

Eilen annoin sitä luumuu...ei toiminut vatsa kun vähän, mut piereminen oli ihan mahotonta :kieh: !!

Yhteistyössä