TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Majj, mulla on kaapissa jauheena Muksun banaani- sekä Piltin kaurapuuroo. 2 dl:n tetroissa maistatusvaiheeseen on Muksun kaura- sekä 4-viljanpuuroo. Oon aika tarkka siitä, et nuo on sokeroimattomia mitä annan. Meillä ei oo näkyny mitään masu tai muutakaan vaivoja. Oliskohan meillä nyt se suolisto jo sen verran kehittyny et kestää aika hyvin. Rutinakin on vähentynyt :D

Summer, mä käärisin sen muoviin ja säilyttäisin varmuuden vuoksi jääkaapissa. Jotkut pitää huoneenlämmössä, mut mä oonki tällanen varman päälle pelaaja :D

Meillä iskä lähteeki yöks duuniin, tätä en sano ääneen, mut välillä on ihana omia toi koko sänky itelle, hihiii :D Tosin pelkään luultavimmin koko yön, enkä uskalla nukkua... viime viikonloppuna oltiin kaksin likan kanssa, ni joku heitteli kiviä meidän ikkunaan ku olin laittamassa maitoa neitille kuuden nurkilla sunnuntaiaamuna. Oli varmaan joku joka olis halunnu rappuun, mut en tunne naapureita, enkä tod. lähe avaamaan kellekään ovee noin aikasin aamulla (siis ku en tunne, vanhassa kodissa olisinkin voinu). Varmaan heitteli niitä ku tosiaan näki et meidän keittiöön sytty valo.... Mut joo, en menny ikkunan lähellekään. Enkä siinä osannu tota kuvioo ajatella, vast myöhemmin mietin, et se olis loogisin syy.

Mäkin käyn kattomassa tuolla kerhon puolella kuvia ja välillä vähän lueskelemassakin. Mut tosiaan tää puoli elää niin paljon enempi, siellä saattaa mennä päiväkin ettei kukaan kirjoittele mitään. Mut mä oon pikkasen aktiivisempi ja se ei riitä mulle :D

Mitäs vois ostaa 7-vuotta täyttävälle pikkuneidille synttärilahjaks?
 
summer: No ei itse kakussa, vaan koristelussa! :D Laitoin päälle hedelmiä + hyytelösokeria, hedelmät näytti kauheilta :D ja sit päätin kokeilla laittaa marianne rouhetta kermavaahdon sekaan, eihän se tullut pursottimmesta läpi joten kermavaahdot kakussa olivat kauheat.. :D Ei nyt sinänsä mikään paha asia mennyt pieleen, mutta kun olisin halunnut että kakusta olisi tullut hieno ja onnistunut :D

edla-mamma: Mä kans haluan mennä mahd.kauan sokerittomalla linjalla. Nua pari purkkia vadelma-kaura puuroa nyt saa mennä. Oma vika koska halusin niin kovasti päästä kokeilemaan puuroja, jos auttais yö uniin.. Katostaan kuis käy :)
 
weiss
Huomenna maagiset 6kk täynnä. Mihin ihmeeseen tuo aika kuluu?! Sain ihanan puhelin soiton tänään, mun vanhemmat ovat päättänneet lähteä huomenna 6kk kahville. Jäävät siis toki koko vkonlopuksi, kun kaukaa tulevat. Ehtona oli, että mie vedän yön unta, ilman vauvaa.. nyyh!!!
Nyt on pakko mennä nukkumaan, palaillaan huomenna!
 
Ehdin vast nyt koneelle -neiti nukahti. Meni jotenkin yli ja sit uni ei meinannut tulla. Nyt kaikki nukkuu. Kylläpä on tullut tekstii päivänaikana.

kaikkiko leipoo täytekakkuja :p mä ajattelin kokeilla sitä juustokakkua. jotenkin tykkään just noista kun on keksi pohja ja sit liivatteella vaikka rahka tai juusto päällinen. Täytekakun pohja on se vaikein juttu. toivottavasti tulee hyviä kaikille

lihat,puuro me aloitetaan broilerilla ja sitä varmaan syödään pelkästään muutamat kuukaudet. Sit naudanlihaa joskus -possua inhoon yli kaiken. Paitsi kyllä mä HK:n sinisestä tykkään -se lienee possua :D Mä ajattelin hienontaa ihan eloveenaa kuten kaveri teki. Esikoiselle ostin jauheena ja varmaan nyt teen sekä että.

:hug: Edla, matami ja oliko vielä joku joka on menettänyt äidin/isän tai äiti/isä sairastaa. Se olis niin kamalaa. Miehen isä on kuollut mut siitäkin on jo aikaa eikä olla koskaan tavattu. Se tässä omassa vanhenemisessa on ikävää että myös omat vanhemmat vanhenee. Voimia ja jaksamista.

Pää tyhjeni..hiukset lähtee jne. pitänee sulkee tää kone ja mennä nukkumaan. öitä :wave:
 
Merika, HK:n sininen on kasvis... vai mitenköhän se meni... leivos, ku jauhoja on niin paljon? :LOL:

Mä en leivo mitään kakkua!!! Mokkapaloja korkeintaan teen, ääh, en taida niitäkään. Mies on duunissa kuitenkin sekä lauantain että sunnuntain ja neidin kanssa ei oo kiva leipoo ellen ota sitä rintareppuun ja sit se nappaa kaikesta kiinni.... :headwall:

Mä pohdin edelleen sitä rokotetta. Laitan tohon alle linkin KTL:n rokotesivulle. Enkä osaa päättää, miehelle oli ihan sama, ei se oikein tiiä noista mitään. Mietin, et ainakin ton linkin mukaan JOKAISEN tänä syksynä 6 kk täyttävällä lapsella ON OIKEUS kyseiseen rokotteeseen, koska niitä annetaan marras-joulukuussa, niin ehtis meistä kaikki sen saada. Tosin jos sen rokotteen ottaisin, pitäis vissiin kananmuna testata tolla lapsella, koska siinä rokotteessa on sitä, ni olis hyvä ettei olis allerginen. :/ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/influenssarokotukset/lasten_influenssarokotukset/
 
Weiss: mahtavaa :hug: nyt otat sitten unta kunnolla, kiva kun sulla onn noin ihanat vanhemmat.

Olo on kuin uudelleen syntyneellä kun sai ton pehkon siistittyä ja uuden värin ja raidat, ja kiloklubiin voi merkata et 7 kiloa on hävinnyt :D

Täällähän on leipureita kiva lueskella niin pääsee ite sitten testailee =)

Kaikille jotka tarvitsee :hug: :hug: :hug:
 
Edla-mamma, en minäkään ymmärrä rokotteista ja en ollu ajatellut sitä influenssa-rokotetta neidille ottaa, mutta kysyin sen terveydenhoitajan mielipidettä ja se sano että omalleen ottais. Esikoinen meillä on saanu vaan kaikki noi "pakolliset". Eihän nekään pakollisia ole, mut ne mitkä kuuluu rokotusohjelmaan. Eihän tuo flunssalta suojaa vaan influenssalta minkä vuoksi vauvat usein joutuvat sairaalahoitoon ja tulee ikäviä jälkitauteja. En tiiä sit...
 
Piti vielä laittaa että aivan mahtava sää toista päivää! Ihana raikas pakkanen. Taloa vaan pitää koko ajan lämmittää..se ei ole hauskaa.

Pääsen ehkä kanssa tänään iltaa viettämään yhden ystävän kanssa. En ole vielä ollut aikasemmin. Tän ystävän vauva on flunssassa ja voi olla ettei se pääse, mutta toivon että pääsee ees sen verran että käytäs vaikka pelkästään syömässä. Olis niin kivaa =)
 
Summer: toivottavasti ilta menot onnistuisi pidetään peukkuja, sää on tosiaan ihana mulla oli eilen oikee tuuletus päivä.

Me ei oteta tota rokotusta ei taho enää ylimääräsiä, ja meillähän on kananmuna allergiakin.
 
Täytekakku on ihan ehdottomasti tehtävä! Mun äiti on vähän sellaista frödinge -tyyppiä niin sanoin et jos hän vois tällä kertaa jättää pakastekakut altaaseen niin mä tuon kakun tullessani :D Oon yrittänyt keksiä jotain erikoista ja löysin sellaisen kakun johon tulee Omar karkki kuorutus :p Täytyy varmaan kuitenkin varata kermat valmiiksi jos mun taidot ei siihen kuorotukseen riitä :whistle: :D

Carmen kyselitkö sinä sitä taljaa? Huomasin tossa Askon kuvaston takakannessa tarjouksen. Pitäs olla aito ja värikin näyttäs ihan valkoiselta. Meil on esikoisen jäljiltä sellainen kaapissa mut meil se jäi tosi vähälle käytölle. Saa nähdä miten tän toisen kanssa käy. On kyllä ihanan pehmeä niin et tekis itsekki mieli mennä sen päälle makailee :LOL:

TrippTrapp on ollut erinomainen hankinta näin 4 vuoden kokemuksella ja nyt hankin pienemmälle oman. Oli aivan ihania värejä ja ostin se turkoosin!

Kävin eilen vähän ostoksilla ja mukaan tarttui Joalle joulupakettiin sellainen Fredriksonin Ransu hattu. Näyttää kaveri aika käheeltä se päässä :LOL:

Sain minäkin vihdoin sen Lindex paketin. Ootteko käyneet hakemassa sen jostain muusta liikkeestä kun se siihen merkitty? Mun pitäs lähteä hakemaan sitä Vuosaaren Columbuksesta eikä mul olis sinne muuten mitään asiaa... :/

Mies lähti just duuniin ja menee illalla pikkujouluihin. Anoppi tulee noutamaan esikoisen aamupäivällä ja mul on melkein oma ilta tiedossa! :)
 
rokote mä otan jos sitä suositellaan. Meillä äidillä tais olla se viimevuonna-niin kipee se oli ja töistä pois reippaasi yli viikon. Makas vaan sängys kun ei muuta voinnut. Suosittelin häntäkin sitä ottamaan jo ihan ammatin perusteella -ei se miehellekään pahaa tekis. Katsotaan mitä täti sanoo.

kiloklubi mulla näytti -500g :) eli olis pysynyt poissa ne mitkä jo lähteneet. Vyötäröä oon mitannu ja huimasti on lähtenyt -saa vyönkin jo kiristää. Mut viel on matkaa 5kg siihen mist lähdettiin ja sitkin viel, mut hiljaa hyvä tulee. poikasulla on kans lähtenyt tosi hyvin.

edla joo kyllä se leivoksestakin menis se HK. :)

summer mukavaa iltaa. weiss rentouttavaa viikonloppua. :wave:
 
weiss
Huomenta!

Poika täyttää tänään 6kk!!! :heart: Kaakku oottaa valmiina jääkaapissa.. :p

Inf.rokotteesta: Aiotaan ottaa. Esikoinen on sen saannu jo monta vuotta. Yhteensattumaa vaiko ei, mutta yhtään inf. ei ole sairastannu. Meillähän tuo poika on kananmunalle allerginen ja kysyin siitä tayssissa, niin rokotteen voi silti turvallisin mielin ottaa.
Ihana nähdä omia vanhempia, vaikka menee monesti hermot tämänkin vkonlopun aikana.. :LOL: :kieh:
 
Tosi hienoja pudotuksia teillä!!! :flower:

Ihan kateellisena luen, itsellä on motivaatio ihan hukassa ei vois vähempää kiinnostaa :headwall: Epätoivo vaan iskee vaatekaapilla ja vaatekaupassa mut silti ei aikuinen ihminen saa itseään kuriin |O :headwall: Kaapit purkuaa 38 ja 40 koon vaatetta ja hyvä jos 42 menee päälle! Ei tästä voi syyttää ketään muuta kuin itseään ja vähän tota miestä kun tuo mulle herkkuja kaupasta :D
 
weiss/edla-mamma: onnea ½vuotiaille :flower: ja weiss nyt lepäät sitten kunnolla..

poika: vitsit mikä painon tiputus, taitaa niistä pisteitten laskemisesta olla hyötyä..pystyykö sellaisen pistevihkosen tilaamaan netin kautta erikseen vai pitääkö aina liittyä siihen painonpudottajiin?? kiinnostais nimittäin tuo vihkonen..

yö meni saman kaavan kans kuin aiemminkin vaik syötin tytön niin täyteen kuin vaan oli mahdollista mut silti heräs ihan priikulleen samalla kellon lyömällä kuin muinakin öinä eli 0:30 sit yritin ½h ajan et nukahtais tutin avulla mut eipä nukahtanut ja sit kävin lämmittämäs 2dl maitoo ja sinne uppos kuin tyhjään kaivoon mut mikä parasta nukahti heti syötön jälkeen ja heräs aamulla vasta 5:30 ja sit mies haki tytön meidän viereen sänkyyn ja kas vartissa tyttö nukahti siihen ja nukkus 6:45 asti.

 
Tuun nopeesti kertoon ku eilen luin iltasanomia ROKOTEINFOA saa netistä Rokotusinfo Ry sivuilta. Sen mukaan alle 2v ei hyödy influenssa rokotteesta. Tämän tiedon puitteissa ei sitten oteta ko rokoteta, oli vähän niin kuin aattelin maalaisjärjelläkin.

Mulla on karsee sokeri/makea himo iskenyt...mikähän on vialla, harvinaista minulla (paitsi raskaus aikana). Joo ja raskaana en oo - tai mistä sitäkään voi tietää. :LOL: Oliskohan jonkun tietyn vitamiin puutosta?

Palataan paremmalla ajalla. Lähetään kirppikselle. :wave:
 
Pojan saavutus päivitetty kiloklubiin.

Taas oli paljon luettavaa, kun olin eilisen illan pois koneelta.

En ole muutamaan viikkoon käynyt puntarilla. Takas ei ole ainakaan paljoa tullut koska noi pienemmät farkut mahtuu ihan ok kiinni.

Jossu & K 5½kk
 

Yhteistyössä