TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

kiitos porkkanakakku vinkeistä!! Täytyypä kokeilla ohjetta..

Oliko kellään apuja tohon riisisose ongelmaan??? Eli mistä riisistä ootte tehneet sosetta???

Naukuri eikös teillä ollut emmaljungan yhdistelmien ratasosa käytössä??? Onks teillä valjaat jotenkin tiukan oloset?? Ikäänku hiukka lyhyet? mä taidan olla tosi dorka kun en osaa yksiä rattaiden valjaita asentaa oikein... Mutta kun kattelin käyttöohjetta niin mielestäni oli ihan okei ne asetukset. outoa.

no en ihmettele etten osaa valjaita käyttää kun sain jo itkuhälyttimenkin jotenkin epäkuntoon... ihmettelin kun mitään ääntä ei kuulu, ja poika huutaa naamapunasena ulkona. PRKELE. oon sählä.

aaoo joo taipusat hiukset mulla on. lyhyempänä menis ehkä paremmin viel kiharaan ittekseen.. kai mä uskalllan lyhyempää lookia kokeilla.. kyllähän ne sitten kasvaa. mies ei vaan tykkää et mul on lyhyet hiukset. no ehkä se selvii taas järkytyksesta.
 
birdie: On joo, mutta en käytä niitä valjaita vielä, kun poika on aina makuupussissa (paitsi silloin siellä itiksessä, mut silloinkaan ei ollu kiinni ). En ole ees kokeillu miten ne toimis :D Matkarattaissa sain väkertää aikani et sain niistä valjaat sopiviks, olikin tuskaa ja itseasiassa vähän epäkäytännölliset valjaat. Mä en ole riisiä vielä kokeillut, mutta en usko että meidän poika sitä vielä söis, kun on sellanen silkkikurkku. Mutta käytä täysjyvä/tummaa riisiä (terveellisintä ) ja jätä runsaasti nestettä mukaan kun teet soseeksi. Meillä ei tosiaan mee mitkään paakut alas, joten riisi saa vielä odottaa...

Mut hey, meikä pakkaa nyt auton, kissan ja pojan ja lähtee hakemaan miestä! Ihanaa viikonloppua kaikille!!! Ja toivottavasti pääset summer illanviettoon :)
 
aaoo: Aika villi uni :LOL: Siideriä juon joskus,kuivaa sellasta,röökiä oon polttanut joskus 3 vuotta sitten viimeks,mutta vaaleet hiukset on ollut joskus 3vee. Tummanruskeat nykyjään :D

Kurpitsa: Oon joo kuullut tollasista ihmeistä että laitetaan vaan sänkyyn ja sinne nukahtaa naps B) Valitettavasti taitaa olla yksilöstä kiinni. Pidän jo suurena saavutuksena että päästiin siitä tuntien kantelusta eroon ja poika nukahtaanut omaan sänkyyn jo parin kk ajan,joskus tosiaan vie vaan sen 10min joskus tunnin,yleisin aika on puolituntia. Neuvolassa neuvoivat että alle puolivuotiasta ei voi vaatia nukahtamaan yksin jos siihen ei ole valmiuksia. Ja meidän poika ei osaa rauhoittua ilman apua.
Mutta meen pois näkyvistä sänkyynlaskemisen jälkeen ja huomaamattomasti palautan tutin suuhun kun sille tulee tarvetta ja puutun nukahtamiseen vain jos tuntuu että menee itkuksi. Joskus kun oon väsynyt ja haluaisin että toinen jo nukahtais saatan tehä sen virheen että koitan muka nopeuttaa nukahtamista taputtelemalla pyllylle jne. ja siihen poika kyllä virkistyy. Pitäis antaa aina olla niin kauan kun on ihan sillä rajalla ja rupee sit maukumaan,sen jälkeen sivelen hellästi selkää tai taputan pyllylle ja useesti nukahtaa. Mut jos on yliväsy pitää ottaa syliin että rauhoittuu. Onneks noita syliin ottamisia on enää harvoin. Eli pointtina että meilläkin annetaan pojalle mahdollisuus nukahtaa itsekseen,mutta aina hää ei siinä onnistu =)

Birdie: Mitään en noista soseista tiiä,mut eikö puuroriisistä tuu aika mehmeetä riisimössöä?

Poika vinkuu kuin kissat sen olosena kuin ois kauheen tylsää...ei viiti oikein kääntyillä ja kun kääntyy käy heti ruikuttamaan kun ei pääse eteen eikä taakse kunnolla. Lisäks on taas saanut pari itkukohtausta ihan ilman näkyvää syytä..hampaat vai aivot kehittyy?
 
Tadaa... nyt se poitsu sit pääs liikkeelle.

Ryömi tossa olohuoneen lattialla sellasen pyöreäpohjaisen kilisevän maatuskan perässä joka toimi ikäänkuin porkkanana kun aina lipee sen kämmenien alta kauemmaks. Ei vaan osaa kääntyä ja pää kopsahtaa seinään tai pöytään kun tie päättyy :LOL: Käyköhän tässä nyt niinkuin kääntymisenkin kanssa,että vasta parinviikonpäästä alkaa kunnolla päivittäin harjoittamaan taitoa. Tosin silloin kun oppi kääntymään,ryömikin hiukan mutta se jäi tähän päivään asti siihen yhteen kertaan satunnaisia "vahinkoja" lukuunottamatta =)
 
influenssarokotteesta: normit rokotereaktiot saattaa tulla siitä. täällä saa sen otettua vielä joulukuun alussa. sillei et joulukuun loppuun mennessä olisi molemmat piikit laitettu. kun kuukauden päästä on se tehoste kuitenki otettava myös.
tänään piti laittaa mut viime yö oli kauhea niin en jaksanu jos rokotteesta nostaisi lämpöä vielä.
toi ummetus vie multa järjen kohta... :headwall: :headwall: tänään pieni läjy tullu vaan.
ja movicol junior aloitettiin lääkärin luvalla. ja sekös pisti pierua mahaan rutkasti.
ja viisaana annoin sen eilen illalla ku oli jo mallasuutetta saanu aamul. nii klo 23 heräs huutaan. sain tosin sen rauhottuun mut vasta yhdeltä nukahti uusiksi. ja seiskalta heräsi tähän päivään. :headwall: :headwall: :headwall:
tänään viisaampana juottanu sitä pienissä erissä aamusta alkaen. ettei tarvis yötä kärsii.
oon vaa nii väsy ku neuroottisena kyttää toisen takapuolta et joko tulee.. :headwall: :headwall:

ja poika ollu tänään ja eilen ihan tyytyväinen muuten. mut ite oon jo neuroottinen ku pelkää millo se alkaa panttaamaan taas. ja miks se ei normisti toimi ton suoli.. :headwall: :headwall:
itkua vaan vääntäny tänään asiasta. vaikka jätkä on ollu ihan tyytyväinen..kauhee huono äiti vaihe ku en tiedä mistä johtuu ja miks se nyt taas jämähti ku alko jo helpottaan... :'(
 
repa: väliin se helpottaa. meillä varmaan geeneissä tuo. nuo isommat kans samanlaisia. tyttö ollu pienestä asti myös ja vielä 5v käyttää movicolia ku on tukossa.
et ei ne kauhiasti noteeraa siihen vaikka olen asiasta puhunu tuhat kertaa... :headwall:
mut ku ei ole epäilyksiä mistään muuta ku se et on laiska suoli niin ei kai ne kauhiasti osaa auttaa. sillä ollu parempia jaksoja paljon. mut nyt taas huonosti kulkenu. :headwall:
 
No johan on hiljaista täällä....

Kiitoksia puolivuotisonnitteluista, olemme shoppailleet sen kunniaks ja vietiin isoisä parturiin :D

Mä olenkin alkanu nyt miettiä, et josko sitä kummiski sitten sen kaakun leipois.... hmm....
 
No hiljaista tosiaan
oon yssikseni täälä kun poikakin uinahti tunti sitten...oli ihan poikki ryömimistreeneistä :D
Mut ei täällä näy juttuseuraa,jokatoinen viesti on multa :LOL:

Summerille railakasta iltaa :wave:

Edla: Toki sinäkin nyt kakun leivot kun muutkin :D
 
iltaa! Vasta nyt kerkesin ensimmäistä kertaa koneelle. Eilen illalla nousi tytölle kuume, en tiedä paljonko mutta todella kuuma ja sellainen veltto oli! Joskus 23:30 pistin supon ja parin tunnin kuluttua oli taas oma itsensä. Johtui varmaankin eileen saadusta piikistä.

Käytiin tänään myös Tuurissa, mutta eipä sieltä hirveän paljoa mitään mukaan tarttunut. Ajomatka meni suht hyvin vaikka matkaa on n.2h per suunta. Tyttö nukkui matkat :)

Jossu: Mulla oli kesällä maissiin kauhea himo! :D

Kakuista: Ajattelin että en leipois kakkua, mennään kuitenkin su käymään mun isän ja miehen isän luo käymään, niin saa ihan tarpeeksi hekkuja syödä! :p
 
Niin ja minä en oo imettäny tyttö tänään koko päivänä! Oon oikeen ylpeä koska sorrun liian helpolla, ja oon täs kohta 3vk jo koittanut lopetella. Jos nyt pystyis jatkamaan.. Saa nähdä miten yöllä käy! Mies sanoi että pitää kyl koittaa pitää pää! :D
 
Majj, mäki tahtoisin Tuuriin. En oo ikinä käyny :|

Repa, tässä tää mun suuri huoleni onkin. Mä rakastan valkosuklaa-, juusto- ja kaikkia erikoiskakkuja ja rakas mieheni ei koske mihinkään noista. Eli tavis suklaakakku, en jaksais nyt alkaa mitään kermahärdellii tekemään. Ite kyl tykkään sellasista mudcake-tyyppisistä :p
 
Edla,ei toi munkaan mies mikään erikoiskakku fani ole tai sanotaan et mieluiten syö kyllä ihan perus juttuja... sama pätee pulliin yms. korvapuustia olla pitää.Teen kuitenkin ahkerasti kaikkia kokeiluja ja syötän ne miekkoselle :LOL:
 
Huhuu...miekin tääl kuikuilen....tuntuu, et kaikki miun kaverit on jossain juhlimas ym.....välillä on tosi tylsää plääh....repa, ehdottelin tuossa naukurille, et joskus haamassa tulevaisuudessa voitais myökin "iso ryhmä" näkyillä vaikka pasaatissa...jos vaan rohkenet ....en tiedä onko se joulukuun tapaaminen siel helsingis toteutumassa.....se olis kyllä tosi mukava =)

 
Joo-o, kyllä mä luulen, et ainakin jollain porukalla päästään joulukuussa treffaan. Pistetään hommat toimimaan :D

Repa, juu mun mies ei koske mihinkään jogurttirahkatuorejuustofraiche-hässäköihin, ainoot maitotuotteet mihin koskee on maito ja kova juusto (lue:pelkkä edam). Siis mä oon monasti miettiny, et mä oon lähestulkoon kaikkiruokainen ja mies on sitten tollanen kranttu :whistle: Mä oon tottunu kahen broidin kanssa et äijät syö kaikkee, paitti vihanneksii :LOL:

Matami, piti vielä kommentoida tosta sun äitistäsi, et on se kumma et jotain ku tapahtuu niin sit pitää tulla monta asiaa samaan syssyyn ja se ei ole kivaa. Onko sun isäsi poismenosta kauankin? Noi on niin kurjia juttuja :(
ja joo, täällä kans kaverit joiden kanssa mesessä juttelen ovat menossa baariin. Pikkasen kyllä houkuttelis itteäänkin, mut ääh, ulkona mä oon jo niiden jutuissa. Sanoisinko sellaset 8 kuukautta jäljessä..... :ashamed:
 
repa: No ehkä mun pitää harkita sitä kakun leivontaa ;) :LOL: Niin tosiaan sen takia haluaisin täs alkaa lopettelemaan imetystä, koska tulee enään oikeasta rinnasta maitoa, ja siitäkään ei enään niiiiiiin paljoa, ja ehkä jossain kaukana taka-ajatuksissa toivon että jos vaikuttais yö uniin :saint: Mutta oon huono lopettamaan, koska musta on niin ihana saada tyty hiljaseks rinnan avulla! :D

edla: Enpä ole minäkään kun pari kertaa käynyt. :)

 

Yhteistyössä