TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Hei taas pitkästä aikaa (niin onhan siitä varmaan muutama päivä ellei jopa viikkokin). Hieno treffikuva, laittakaas vielä kuka on kuka. Mä olen varmaan kans ainoita kasvottamia hiljalleen. Keski suomen treffit on kans liian kaukana meille - matkaa yhteen suuntaan liki 300 km. Että tampere tai ikaalisista vaasaan päin joku etappi. Noh mut mukana ollaan kuiteski!

Mä etsin nyt kotiin hoitajaa pari krt/vko. Mulla on aikas hötäkkä kun parina iltana viikossa vedän jumppia, sit on niitä musajuttuja. En kyllä vie Maijaa mihinkään kodin ulkopuolelle.Toivottavasti saisin hyvän hoitajan kotiin, sellaisen kokeneen monitoimi moulinexin :LOL: Äippäloma loppuu kuiteski pian. Nyt saa netin kautta tehtyä kotihoidon tuen hakemisen, että olkaahan ajoissa liikenteessä ettei tule sitten rahatonta kautta.

Onko kukaa ottanu influenssa rokotusta vauvalle? Meillä olisi sellainen tarjolla, mutta en oikeen tiijä, ainaskaan vielä en ole lämmennyt. Pitäs ottaa selvää mistä moinen rokote on tehty... Mua kutsutaan - täytyy mennä ja pojalla kiva frisyyri päivä edessä =) :wave:
 
Huomenta!
naukuri nyt ei varmaankaan kannata kiusata poikaa,jos hampaita tulossa.Mä aloitin tuon harjoittelun eka sillä jo kuukausi sitten eli pitkitin yöpullon antoa aina muutaman tunnin ja nyt sitten kun poika hamuilee yöpulloa,niin käyn rauhallisesti poikaa kääntämässä kyljelleen,peittelen ja silitän kylkeä.Sitten pidän hetken kämmentä siinä kyljen päällä,niin poika nukahtanu uudestaan rauhallisesti.Tätä olen nyt sitten jatkanu aina kun herää!Viime yönä herättiin enää 3kertaa,siitä normaali 6-8 heräämisestä!Koputan puuta ja toivon,että tilanne jatkuu samana...vatsallaan nukutuksesta oli siinä kirjassa ihan oma artikkeli ja muistaakseni suositteli vatsallaan nukuttamista vasta,kun lapsi osaa itse kääntyä selälleen ja takaisin eli hakee itse hyvän nukkuma-asennon ja osaa vaihtaa sitä tarvittaessa!En sitten tiedä pitääkö paikkaansa,kun meillä nukutaan aina kyljellään tai selällään =)Lisäsin myös päivän aterioiden kokoa eli annan enemmän maitoa ja soseita!
Mutta opinpahan ainakin sen tästä yösyötön lopetuksesta,et kaikki kitinä ei tarkoita aina nälkää ja että uni tulee pienestä iästä asti turvata.Seuraan tilannetta ja raportoin kuulumiset!

 
naukuri teidän pikku mies voi oll kuin enkeli -kun pääsee isovanhemmille hoitoon :)

netti, yksityisyys,kuvat mä en ole saanut aikaseks laittaa mihinkään E:n kuvaa -laitan ennen joulua :D En mäkään omaa pärstääni tohon profiiliin laittais, mut siel naamakirjassahan oon. Mä en käytä yleensä koskaan paikkakunnan nimee missä asustelen. Lapsistakin tulee käytettyy just alkukirjaimii yleensä. Joskus mietin seuraako moni näitä meidän juttuja eikä koskaan kirjoita? Toisaalta ihan sama. Kyllä tää meidän ketju on mukava -varmasti olis paljon tylsempää jos ei välil (vähintään 5kertaa päivä) vois poiketa tänne. Ihanaa kun olette olemassa :hug:

ihme on tapahtunut neiti söi ekan kerran 1:30 ja sit kaks muuta kertaa. :D

Nyt pitää mennä -isäntä tuli kahvil -en haluu näyttää et notkun täällä jo aamust(vaikka kyllä se sen tietää) :wave:
 
Hemuli: Joo mäkin luin jo sen kirjan, mutta toteutus saa nyt hetken odottaa. Pidin parina päivänä kirjaa päiväunista ja niitä koitankin nyt "muokata" pidemmiksi, kun meinasivat lyhentyä 30minuuttiin! Eilen ainakin onnistuin. Mutta meillä ei siis ole mitään pullon "hamuamista" vaan viime yönäkin se oli ihan kirkumista (niinku päivälläkin jos pääsee liian nälkäseks ). Koitin 10 min rauhoitella ja hyssytellä, mutta ei tuu mitään. Pullon kun sai juotua niin nukahti. Että tiukkaa tulee. Varsinkin kun yleensä niitä syöttöjä on kaks. Muut kerrat hiljenee kyllä tutilla tai tuolla käännöllä. Meidän poikahan on nukkunut vatsallaan 2kk iästä lähtien kun ei muuten suostunu nukahtamaan ja sillä mennään. Sanoi terkkarit ja kirjat mitä tahansa ;) Mustakin ne unet on tärkeimmät eli ei ruvettu väkisin selällään pitämään, kun ei niin suostunu nukahtamaan. Paitsi vaunuihin. Sängyssä huomaa heti jos yrittää makuupussilla huijata selällään nukkumaan :D Niin ja soseita+maitoa olen mäkin koittanut lisätä päivään, ettei olis yöllä nälkä, mutta poika ei ole mikään suursyömäri ja kääntää pään pois jos ei ole nälkä. Annan siis niin paljon kuin uppoaa, mutta kun ei uppoa enempää. Nytkin meni aamupuuron puolikkaasta annoksesta hätäseen puolet! Maitoa sentään meni 1dl, mutta silti. Noi hampaat kyllä vaikuttaa varmaan syömiseenkin, että pitänee nyt vaan odottaa, että hampi on tullu kunnolla läpi ja ruoka / unet taas maittaa normaalisti ja sitte kokeilla. Nyt jos tekisin sen ekan Ten Day Login niin olis ainaki helppoa sanoa et parannusta on tullu :D
 
meillä tyttö nukahti yöunille 19:45->heräs tunniksi höpöttämään 23-24 välisen ajan, tutilla sain lopuksi tainnutettua->heräs syömään 3 aikaan ja ihme kyllä nukahti heti syötön jälkeen->aamuherätys oli 6:lta ja kun itse kömmein nukkumaan 22:30 jälkeen niin enpä keriinnyt nukkumaan kuin ½h ennen kuin tuo höpötyssessio alkoi eli oikeesti taisin nukahtaa itse vasta joskus 0:30 aikaan.. |O |O ei ootottunut tälläsiin yöllisiin herätyksiin kun esikoinen nukkus yöt läpeensä 4kk ikäisestä..

mä oon edelleen sitä mieltä että nukkuu liian paljon päivisin kun jos nukkuu max. 2h yhteensä päikkäreitä niin nukkuu yönsä paremmin mut jos päikkäriunta riittää yli 4,5h yhteensä niin sit jää yöllä hereille pitemmäksi aikaa mut mitä pitäs tehdä, herätellä vaan raakasti sillä jos annan nukkua ulkona niin pitkään kuin haluais niin helposti vetäsee yli 5h yksil unil ja kun nukkuu 3 päikyt niin tuleehan siinä unitunteja ja sit yöt kukutaan..en tiiä.. ( esikoisen vauva aikana kun ei pahemmin tarvinnut unien kans pähkäillä kun nukkui maksimissaan 1,5-2h päikkäreitä yhteensä .. )

mut joo, nyt riittää jaaritus ja meen laittaa A:lle aamupuuroa
 
naukuri jokainen lapsi niin yksilöllinen.Se mikä toimii meillä voi olla ettei sovi teidän pojalle ollenkaan!Sinnikäs kokeilu,ruoka määrien lisäys päivällä ja hyvät päiväunet yleensä toimivat!Siinä kirjassa oli myös,et pitäis katsoa,ettei vauva nuku liian myöhään myöskään päiväunia enää,et pitäis sijoitaa unet oikeaan kohtaan päivää ja saada lapsi nukkumaan ne hyvin...
 
Hemuli: Niinhän ne lapset on. En vaan halua ajatella, että meidän poika kuuluu sitten siihen.. paljos se oli.. 7 prosenttiin jotka ei tulekaan nukkumaan öitään putkeen :D No, toivottavasti ei sentään. Joo, siks mä niitä päiväunia koitan muokkaillakin. Ekat alkaa nyt ysiltä ja kestää toivon mukaan ainaki 1,5h ja seuraavat sitte iltapäivällä. Ja viiden jälkeen ei enää mennä unille, vaikka tarvetta oliskin. Sit vaan puuhataan muuta sinne klo 18:15 asti et on iltatoimien aika. Se nopeuttaa kyllä nukahtamista. Toisaalta tuli vähän epätoivonen olo, kun niin moni asia jo tehdään muutenkin, kuten siinä ehdotetaan: iltarutiinit, aikainen nukkumaanmeno, "lovey" eli se unilelu, unisanat, ruokamäärien lisääminen, päikkäreiden kesto / milloin nukutaan... Jäljelle jää siis lähinnä niiden yöheräämisten "hoito". Mut sielläkin on kaikki minimoitu! Ei heilutteluja, valoja yms. Ja nuo unisanat ei tunnu rauhoittavan. Meillä taitaa olla se 60 päivän rojekti edessä... Kun vaan sais sitten itsensä jaksamaan tuon niin että olis jotain apua. Nyt alkaa vaan olla niin väsynyt olo, että valitsee sen helpoimman tien, jotta sais edes 3h nukkua :ashamed: Mutta katsotaan! Viikonlopun jälkeen hommiin ;)
 
Huomenia..

Merika: Oon ollut pojan kanssa suihkussa silloin kun oli pienempi,mutta musta on hankala pestä siinä kunnolla kun pitää pitää kunnolla kii ettei tipu. Ja sit se on hankala kun mies ei useesti oo kotona ja mennään kylvystä suoraan nukkumaan,niin se menis sit sählingiks kun pitää ittekkin pukea yms. Mut varmasti sitäkin tullaan taas kokeilemaan kun isäntä kotosalla ja saunotaan,kylppäri lämpösenä:)
Ja voihan se olla että pojalla oli jotenkin vilu...tosin vesi oli samanlämpöistä kuin aina ja periaattees muutenkin olosuhteet. Nyt vaan oli tossa nakuna kauemmin ennenkuin laitoin kylpyyn..

Yksityisyys: En jotenkin usko että mua täältä kukaan osaa ettiä...kaverit suurinosa lapsettomia,eikä edes haaveile moisista =) Ja pojan nimikään ei oo kovin harvinainen,että vä'ltsist siitä tunnistais,mut tietty jos kuvaa hokaa kattoo..mutta jos joku tunnistaa niin tunnistakoot B)

Carmen: Kiitii pehmusteesta,nätimpi kuin meidän prisman valikoima :wave:

Poikahan sitten nukku peräti 00.30 ennenkuin heräs maidolle :eek: Ja siis 20.00 meni nukkumaan,kerran laitoin tuttia 21.00 aikoihin... että ei oo moista aikoihin nähtykkään :D Söi kyllä sit melkein koko tissin. Sit ruokailikin vain yhden kerran sen jälkeen ja sekin oli oikeestaan siks et saisin pojan hiljaseks kun se rupes taas pyrkimään masulleen =) 6.30 heräili mut torkku tissinkyljessä vielä vajaan puolituntisen ja sit noustiin ylös...

Täytyis lähtee isänp.kortteja viemään postiin kunhan sälli tuolta nousee. Nukkuu sisällä. Melko kylmä,mitähän taas pukis päälle... :/
 
Huomenta.

Tai olenhan minä tuolla pakkasessa suorittanut jo päivän ekat ajelut, kun esikon eskariin vein.

Valvottu yö takana, mutta ei pojan vuoksi vaan ton koira vanhuksen. Pitäis varmaan oikein todella alkaa miettimään sen päästämistä koirien taivaaseen, mutta mä olen niin nössö etten saa aikaiseksi.

Meillä pojalla on tuffa ja vaari sekä isovaari (miehen puolelta). Lisäksi mummo ja mummi sekä miehen isän vaimo vaikka ainakin toistaiseksi hänestä käytetään etunimeä vaikka mielellään onkin isovanhempi myös meidän pikkumiehelle.

Mun äiti tulee tänään käymään ja on hetken ettei tartte poikia pukea mukaan hakemaan esikoista eskarista ja samalla käyn postissa laittaas yhden paketin ja Muumi-vaipoista reklamaation.

Jossu & K 5½kk
 
meillä oli kans ihme yö ! :eek: :p tyttö nukahti lähes itsestään sänkyyn puol 10. Ennen 12 söi jo ensimmäisen kerran, annoin velliä n.140ml ja simahti ku sauna lyhty. Joskus 5 jälkeen vähä kitisi otin väliin, annoin vähä tisua ja tuttia ja simahti, nostin takas omaan sänkyyn ja 7 jälkeen mies nosti viereen ja nukkui yli puol 9 ! Voi miten IHANAA!!! :p

Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan lisää, täytyy lähteä valmistautumaan kun meillä on tänään 5kk neuvola! :p
 
Mä olen kans varovainen laittamaan omaani saati lasten kuvia nettiin.

Ja kun tässä meidän pinossa ei ole muita tietääkseni täältä Satakunnasta niin en pääse noihin tapaamisiin mukaan. Tampereella käydään kyllä silloin tällöin sukuloimassa, mutta ne päivät on aina puukattu niin täyteen.
 
Hemuli: Joo, ei tää ihan niin toivotonta ole, miltä annan kuulostaa. Olihan meillä vielä viikko sitten (tosiaanko vaan niin vähän aikaa sitten?!?!?! ) useampi ihan hyvä yö, et poika heräs kaiken kaikkiaan vaan 1-4 kertaa yössä ja söi vaan kerran. Omaan huoneeseen siirto auttoi paljon. Mutta nyt tuo hammas heitti kaikki taas sekaisin ja tuntuu, et ikinä ei hyviä öitä ole edes ollut |O Lisää hampaita odotellessa... :|

kurpitsa: Joo, tänne vaan :) Meillä on kyllä tuo kokonaisunimäärä päivällä ollut ihan ok eli 3-3,5h, mutta kun se on jakautunut vähän hassusti eli poika on nukkunu aamul 30min, päiväl 1h, ip 30min ja sit taas 30min-1h. Ja noiden 30min unien jälkeen on ollut selkeesti melkein heti taas väsynyt eli unet on jääny kesken. Nyt oon pitäny poikaa aamulla hereillä klo 9 asti eli 2,5h ja unet meni paljon paremmin. Kun vielä sais iltapäivästäkin venytettyä tuota valveillaolo aikaa et jaksais olla vaik 2-3h hereillä, niin sit olis ip-päikkäritkin kohdillaan ja ehkä pidemmät ku 30min :) Pikku hiljaa...
 
Jossu: Voi kun mukava th teillä! Meillä sano vaan tiukasti, että eiku pitää olla viimeistään 30.4. syntynyt että me täällä annetaan rokote, kun annetaan ne tällä viikolla (meidän pojalle vois antaa sen ens viikolla... ). Siksi mietinkin tuota yksityistä, et voiskos siellä antaa. Tietääkö kukaan tuosta yksityisesti otetusta influenssarokotteesta?

Meillä 6kk neuvola huomenna. Miten voi aika mennä näin nopeasti??? :eek:
 
Kotihoidontuki En tarkkaan tiijä millon pitää hakee, mutta kun äippäraha loppuu niin tilallehan olis kiva saada jotakin mikäli kotiin jää tai lapsi jää kotihoitoon. Käsittely ajat kelassa tunnetusti vaihtelevat että voi joutus pitkäänkin odottaan...ainakin aikasemmin on niin käynyt. Siksi olen tällä erää viisaampi ja ajoissa liikenteessä.

Influenssa rokote Mä oon vielä hieman vastaan, mutta tarkistelen asiaa. Kun se ei kuitenkaan suojaa täydellisesti ja pienet nuhakuumeet on hyväkin osata sairastaa. Mietin ton rokotteen kanssa aika tarkkaan lähinnä sitä että miten se rikkoo omaa puolustus järjestelmää ja onko siinä elävää vai tainnutettua virusta.

Meillä oli iskä eilen kaksistaan maijan kans neuvolassa. Hauskinta oli kuinka mulle kotona sitten pidettiin luentoa monista asioista :LOL: :LOL: suloista.
 

Yhteistyössä