TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Jenni, summer, meillä kans millon mikäkin raaja on ulkona. Lempparia on se, et jalkapohjat saa kylmää seinää vasten :D ja edelleen pinnasuoja on erittäin turha kapistus :)

Summer, matami,
eipä meilläkään turhia itkeskellä. Herätessään (siis mun käsityksen mukaan, ei tiedon) viihdyttää itteään lue:varpaitaan jonkun aikaa ennenku alkaa hihkumaan siellä sängyssä, et äippä nyt ois aika avata niitä simmuluomia. Ku mitään ei tapahdu, alkaa muuttua vaativammaksi, mutta ei ehdi kyllä itkuksi ikinä ja sit ku siihen tulee niin sitä ollaan yhtä aurinkoa :heart: ihanaa, tulit hakee mut pois :heart:

Summer, meillä kans neidillä oli sellainen tooooosi hento pikku-ikkasu silloin ihan pienenä. Kuulosti ihan ku pieni lammas olis määkiny :heart: Nyt on keuhkoja, mut niitä käytetään siihen hemmetin komenteluun :headwall:
 
Tekstiä taas tullunna ihan urakalla! :)

Kokeilin vielä maanantaina perunaa, mutta todella huonolla menestyksellä. Eilen tein sitten bataattisosetta ja hyvin upposi! Tänään meni 4-5 tl. Huomenna annan saman verran ja sitten voisi vaikka perjantaina laittaa joukkoon joko sitä tuttua perunaa tai porkkanaa. Ja ensi viikolla sitten hedelmäsoseet kehiin kanssa. Ja vaikka kesäkurpitsa myös.

Jouduin sit ostamaan uudet simmulasit. :/ Ois näihin saanu varaosana tuon linssien välisen systeemin nenätyynyineen, mutta se olisi maksanut 50 eur. Joten päätin ostaa uudet. Onneksi Eyeniltä löytyi sopivat ja vielä hintaan 89 eur! :D Pari viikkoa ja sit on uudet rillit uusilla vahvuuksilla. Jonkin verran tuli muutosta.

Kävin maanantaina omt-fysioterapeutilla ja tekipäs hyvää (paitsi että illaksi tuli ah niin ihana päänsärky kaveriksi)! Naksautti selkärangasta nikamat paikoilleen ja niskasta kanssa. On ihan eri olo taas. Mutta kyllä kuulu pamaukset taas...! Täytyy kuulostella pari viikkoa, että mikä olo on ja päättää että käynkö vielä toisen kerran.

On taas niin outo olo, kun oon yksin talossa. Isäntä lähti typyn kanssa iltalenkille. Siellä tulee jotain möhnää, tai siis jotain veden ja lumen sekaista. Pimeää on, mutta onneksi on vaunuihin virelty lokasuojan päälle otsalamppu, joten muut liikenteessä olevat näkevät ja tietävät varoa. =)
 
Näillänäkymin passaa oikein hyvin treffipäiväksi toi 29pvä :wave: =) Mut kertokaa mihin mennään, minä en oo Jyväskylässä juuri liikkunut, mitä nyt niissä isommissa marketeissa käyny :whistle: Ja jos ootte Tampereellekkin järkkäilemässä niin kyllä minä sinnekkin voin tulla, kunhan päivästä sovitaan =)
 
repa: no höh, en keriinnyt näkee sun kuvaas..

teillä on kyllä liikkuvaisia nuo teidän vauvelit nukkuessaan..meil tyttö on priikulleen samas asennos aamusti yön jälkeen kuin sinne laitettaessaan..

eihän tuonne kerhon puolelle pääse muut kuin me toukokuulaiset, eihän? aattelin jospa mä uskaltaisin laittaa muutaman kuvan vaik hetkeks sinne..
 
Repa: Kaunis kuva oli sulla! :)

Summer, edla:
Joo, täälläkin surffataan pitkin yötä sängyssä. Pääjuttuhan on se, et käännytään mahalta selälleen ja sit huudetaan 10 krt yössä äitiä kääntämään. Huoh. Mutta välillä on poika poikittain sängyssä mahallaan tai selällään ja just yks päivä löysin pojan samalla lailla ku summerkin; pää kohti jalkopäätä ja jalat unilelun vieressä :) Niin ja selällään tietty vaikka masulleen oli laitettu. Meillä siis tuo kääntyminen on nyt ollu unia häiritsemässä jo toista viikkoa... Aamuherätys täälläkin sitä juttelua, joka muuttuu komenteluksi jos mitään ei tapahdu ja hymyn saa kun menee sänkyyn E:tä hakemaan :) Mutta ne yöherätykset onkin sitte sitä komentelua samantein :|

Matami:
Meillä tuo kääntyminen on joka yö unissa |O

Taitaa meidän poika vetää kaikki pitkän kaavan mukaan eli uniin tulee sekä kaiken uuden oppiminen että hampaat... Nyt tietty nuhakin häiritsee unia. Tai oikeestaan yskä, nuha oli vaan parin päivän juttu. Ja kun hampaita tulee yks kerrallaan, niin... Valvotaan varmaan seuraavat kaks vuotta, et kaikki on tullu :D

Vauvan itkemisestä / äänestä: Meidän nuorimies huusi ja kovaa, ennen kuin oli edes vatsasta ulkona! :LOL: Lääkäri ja kätilökin naurahti, et kuuluupas sieltä jo kova ääni vaikkei kunnolla vielä ketään näkynytkään. Ja joo, poika on kärsimätön ja komentaa kyllä heti, jos uniaika tai ruoka viipyy. Tai jos viihdyttäjä puuttuu. Reagoi kyllä helposti käymällä itkemään ja se ei ole ihan hiljainen itku... Melkeinpä kirkumista. No, keuhkot on ainaki kehittyny hyvin :kieh:

Hemuli: Miten ihmeessä sä onnistuit tuossa!? Siis ettei enää tarvi maitoa yöllä? Meillä huuto menee ihan hillittömäksi eikä mikään paijailu, hyssyttely tai muu rauhoittelu toimi. Sit vaan nöyränä meen hakemaan pullon ja sen juotuaan sitte nukahtaa tyytyväisenä :ashamed: Tai voi sillä tietty ihan oikeesti olla nälkäkin, mistä sitä tietää. Kun osa herätyksistä kuitenkin kuittaantuu sillä tutilla tai masulleen käännöllä. Pitäs munkin nyt ruveta viikonlopun jälkeen tuota kirjaa alkaa seuraamaan. En tän pienen nuhan ja hampaan tulon vuoksi vielä viitsinyt ruveta itseäni kiusaamaan vaan odotellaan et vähän helpottaa ne.

TÖRKEÄ MAKEANHIMO!!!!! :ashamed:
 
käärö
Summer kyllä mä luulen, että jos sä mun sukunimen perusteella et tiedä mua ni voipi olla jotta ei sit tiedetä toisiaan. Toisaalta harvoin sitä sukunimiä muistaa. Ketähä tuttuja vois olla jota tiedettäs molemmat..no sanooko sukunimi Kirjavainen sulle mitään?
 
weiss
MITEN TE OOTTA NÄIN PALJON EHTINNY KIRJOITTAAN!?!

Keilis: Pojalla pitkitty flunssa ja eka kerralla lääkärissä ei tulehusta ollu, mutta toisella kertaa oli. Oireina oli kuume ja sitten se, ettei poika suostunnu olemaan ollenkaan makuulla vaan huus suoraa huutoa. Täällä siis yökin nukuttiin pysty asennossa..

Kiitoksen haluan teille kaikille sanoa, kun monen kanssa olen niin pitkän matkan kulkenut ja ootta niin vilpittömästi jaksannu jorinat lukea ja vaikeissa asioissa tukea. Monen kanssa matka on alkannu jo kevätvauvoista kuumeilevista ja kuinka olisinkaan selvinny sielläkään ilman sitä tsemppiä kuukaudesta toiseen pettymyksen ja tädin saavuttua.. Raskausaika oli yhtä helv.. ja ilman teitä sekin olisi ollut niin kovin paljon raskaampaa. Jos teitä ei olisi en jaksaisi tätä arkea varmastikaan yhtä sitkeästi ja yhtä vahvana kuin nyt jaksan. Erosta en olisi yli päässyt millään ilman teitä ja teiän ihania lohduttavia sanoja ja ajatuksia. Ja edelleen käyn lukemassa Christina Aguileran Fighter kipaleen sanoja, kun iskee vaikia hetki, kiitos Jossulle siitä.
Kiitos, ootta vaan niin ihania ja liian harvoin tulee toiselle sanottua kuinka tärkeä voi toinen olla. Vaikka moni täällä virtuaaliystävä onkin. :heart: :hug:
 
Iltoja..... =)

Tänään on ollutkin äksönpäivä,käytiin mummulla kylässä,siis mun äidillä vielä tossa iltasella...

Papat ja Mummut:pojalla siis mummu ja pappa (mun isä ja äiti,eronneet) ja vaari ja mummo. Mun mummu ja pappa,eli äitini vanhemmat on vielä elossa,isän puolen ei. Miehen mummo on vielä elossa,mutta makaa sairaalassa jo ties monetta vuotta ja mies ei oo ollut yhteydessä sitten lapsuuden...en oikein tiiä miks :/

Joku kyseli siitä vedestä...Kasper tykkää hörppiä vettä vaikka kuinka,en tosin anna kun muutaman siemasun kun se on sille sellasta leikkiä ja sit sen kupin kanssa hösätään niin että paidatkin on märkänä =) Pulloahan hää ei käytä.

Vaunujutuista vielä sen verran että oon tyytyväinen kun ostin noi jovi airit kovalla kopalla. On nimittäin sen verran iso koppa että mahtuu sinne keposesti vielä jonkin aikaa vaikka pitkä poika onkin (68cm 5kk neuvolassa), Kyllähää rattaissakin nukkuu,mutta toi koppa jotenkin lämpösempi ja turvallisempi,ei pääse sieltä kierähtämään,ei tarvi valjailla niitata kiinni =)

Meillä ei onneks pahemmin enää itketä..sillai tosissaan. Väsykitinää tietty,mutta se ei oo mitään siihen koliikkihuutoon verrattuna. Joskus saa pikkukohtauksia,mutta ei mitään kovaa itkua. Sillon kun poika synty,oli samassa huoneessa kaks tyttöä ja niiden äänet oli just sellasia hentoja kissanpennun naukumisia ja Kasper huus niin että kitarisat vilkku jos tissi ei ilmestynyt välittömästi heräämisen jälkeen näköpiiriin. Ulos tullessaankin huus jokusen tovin melko kovaa :D

Naukuri,kuulostaa kovin tutulta noi teidän yöt...pelkäämpä että meilläkin kaikki vaikuttaa uniin...hampaita ei oo tosin nähty,mutta tuskin ne tekee poikkeusta :ashamed:


Matami: Meillähän on sit niiku ollu mammatapaaminen..vahingossa :D

Aika kumma juttu tapahtu tänään kylvyssä... Mehän siis kylvetään kahdesti viikossa,yleensä samoina viikonpäivinä. Ja poika on tykännyt kylpee,polskutellu niin että äippäkin on ollut litimärkä =) Mut nyt kahtena aikasempana kertana on ollut melko vaisu,syönyt vaan sormiaan,eikä juurikaan polskutellut,mutta ihan hyvän tuulisena ja nauravaisena siellä on ollut. Nyt sit tänäiltana jotenkin pelkäs sitä vettä :eek: Huomasin kun laskin sinne että vapisee ja parahti sillai pelokkaasti. Koitin tosi varovasti sinne laittaa ja hellästi sivelin vettä päälle ja kyllä se siellä oli mut ilmeestä näki että jotenkin jännitti koko ajan eikä oikein nauttinut :/ Sain pestyä pojan ja sit se alko vähän jo kitistä joten otin sit heti pois. Kuivatessa oli jo normaali oma ittensä. Suoritan jokapäivä ilta ja aamupesut lavuaarin y llä ja tykkää osallistua itekkin,laittaa käsiä hanan alle jne...eli ei mun mielestä oo pelännyt vettä. Mitäs teen jos se nyt alkaa aristelemaan tota kylpyä?? :eek: Pakkohan se poika on kunnolla välillä pestä :/ Ei sitä oikein hennois "pakolla" mutta toisaalta jos rupee välttelemään sitä niin kasvattaako se sitä kylpypelkoa entisestään? Tai sit tää on joku vaihe taas... Mitään ei oo tapahtunut noissa kylpyhetkissä,mikä ton ois saanu aikaan...

Nukutus meni kans kumman helposti,söi tissin ihan rauhassa...ei vääntelyitä. Sänkyynlaittaessa jäi heti hakemaan unta,ei koittanu kääntyillä tai muutenkaan sillai levottomasti peuhannu niinkuin yleensä. Nukahti nopeesti. Äskön kävin tuttia laittamassa,nyt on taas saanut sitäkin tehdä pariin otteeseen per ilta. Mut heti kyllä jatkaa unia.
 
Tervetuloa kaikki uudet :)!

Turvakaukalosta Vielä menee ainakin hetken tuo vanha. Ahdasta siinä tosin pikkuisen alkaa olla, jos vaatetta täytyy pikkuiselle pukea kuin talvisotaan. Jalat tulee ensimmäisenä ylilaidan.

Kiva treffikuva :) Mukavan näköisiä ja tyylikkäitä äitejä kaikki :).

Edla-Mamma Kurjaa, jos isäsi vointi on huonontunut :hug: . Mutta kuten itsekin sanoit, varmasti on helpottavaa saada isä ns. valvovan silmän alle.

Isänpäivästä Mies toivoi lahjaksi pleikkaripeliä...juu, ikuinen lapsi :D. Ostaa pelin joka tapauksessa ellei saa sitä lahjaksi. Varmaankin käyn sen sitten ostamassa, koska muutakaan ideaa ei ole mielessä. Kortti tehdään J:n kanssa ehkäpä yhdessä...jos kävin myös ostamassa niitä sormivärejä ja painasin J:n jalan kuvan korttiin :). Paapalle tietty täytyis tehdä samanlainen.

Puuro J sai tänään ekan teelusikallisen aamukaurapuuroa. Hyvin maistui ja varmasti olisi syönyt sitä lisääkin. Huomenna neiti saa jopa kaks teelusikallista :D.

Uudet taidot J oppi eilen ojentamaan masulla ollessaan kädet suoraksi niin, että sai nostettua vartaloaan ylöspäin. Lisäksi hoksasi miten saa käsien avulla käännyttyä masullaan n. 90 astetta. Tästä se vissiin lähtee...kohta meilläkin varmaan keksitään nuo pistorasiat ja johdot :kieh: . Sitä odotellessa.

J täytti tänään 6kk. Järkyttävää, kun aika on menny nopeeta! Ostin tytölle puolivuotislahjaksi hauskan pupulelun :). Siinä on viisi ns. pehmoista pinottavaa palaa, jotka saa tarralla kiinni toisiinsa. Ylimässä on pupun pää ja alimmassa luonnollisesti jalat. Välipaloissa on mm. peili yms. pieniä mielenkiintoisia kohtia. Lisäksi ostin isomman kylpyankan, kun nuo edelliset kylpulelut on niin hirvittävän pieniä. Ankan kanssa tänään jo kylvettiinkin, niin että niin isi kuin äitikin oltiin ihan märkiä. Neiti päätti loiskuttaa vettä oikein kunnolla, hauskan näköistä touhua :D!!!

Rattaista Olen käynyt lenkillä niin, että tyttö on istunut vaunujen ratasosassa. Selkänoja ei ole aivan pystyssä. Hyvin on tyttö viihtyny ja jos väsy on yllättänyt, niin olen laskenut selkänojan makuuasentoon. Matkarattailla ollaan oltu kaupassa ja hyvin neiti viihtyy myös niissä.

Huomenna olis tarkoitus mennä syöttätuoli ostoksille. Joku päähän pinttymä on, että pakko saada Stokken tuoli. Vitja, kun se on kallis, mutta pakko saada :D. Sitterissä syöttäminen alkaa olla jo semmoista pelleilyä. Neiti punnertaa itsensä istumaan jatkuvasti ja huojuu ja heiluu sitten siinä.

Tästä tuli varmasti melkoinen romaani :D...
 
Vielä pari juttua :)...

Weiss :) , kauniisti kirjoitit. On tämä kyllä mahtava porukka!

Repa Eiköhän tuo kylpeminen onnistu jatkossa niin kuin ennenkin, jos mitään ihmeellistä ei ole siellä sattunut. Jos vauvelin oli pikkuisen vaikka vilu ja siksi kylpyyn meneminen ei tuntunut kivalta :/ ?! Meillä J on myös joskus näyttänyt siltä kuin ei pitäisi kylpyyn menemisestä, mutta seuraavalla kerralla on saattanutkin olla aivan innoissaan ammeessa.

isovanhemmat J:llä on 2 paappaa ja mumma, kaikkia näemme ainakin kerran viikossa ellemme useamminkin. Lisäksi löytyy kolme isomummoa :), joista yhden kanssa ollaan tekemisissä viikoittain ja kahden muun kanssa silloin tällöin.
 
weiss mä ne sanat sulle laitoin... ;) Se on niiiiiin loistava biisi, mä pääsin sen avulla yli yhdestä kusipäästä =) Anteeksi ruma sana, mut kun se tyyppi oli kirjaimellisesti sellainen ja mä muka rakastin sitä.
 
jos jota kuta kiinnostaa niin pari kuvaa musta ja tyttösestä on kerhon puolella..vanhohkoja kuvia..siel on päivänikäisestä tyttösestä kuva kun on ekaa kertaa äitinsä sylissä keskolassa ja se toinen kuva on pari kuukautta vanha..
 
Meillä maisteltiin eilen ja tänään bataattia. Ei tuo vielä oikein tajua et mitä sille mössölle pitäs tehä. Tänään nielas ihan vähän ja oksens heti perään.

Rattaita myöki on pari kertaa kokeiltu. Alkaa tuo kantokassi jo jäädä leveys suunnassa ahtaaks.

Isovanhemmista Sylvillä on miehen puolelta isoisä ja mummo puoli, isoisoisä, fammu ja isoisäpuoli sekä isoisoäiti. Miun puolelta on mummo ja pappa sekä miun mummi, mummo sekä vanhamummo (miun äitin mummo)

maalaamisesta Myö ollaan maalattu mustikka soseella. Kuvia maalauksista ja Sylvistä muutenki löytyy tuolta http://kuvablogi.com/nayta/1560672/
 
Repa mä mietin kans oliko teillä viileämpää tai jotain. Ootko koskaan kokeillut suihkuu -meette yhdessä. Äidin sylissä on turvallista ja miks ei samalla sit myös kylpyyn ja saunan lämpöön lopuksi. :) Onko sulla ollut kylpyleluja ammeessa nekin varmaan alkaa kohta kiinnostaa. Teistä oli hyvä kuva.

Marimint et tuu varmaankaan katumaan jos se stokken ostat. meillä esikoiselle ostettiin aikoinaan punanen ja nyt sit hänen pitäs luovuttaa se pikkusiskolle. Siinä istuis muuten viel pitkään, mut ei raski ostaa toista kun ei 4,5 v enää tavallaan tarvii korotettua tuolia.

pullosta kysymys voiko pestä sen tutti osankin koneessa?

Meillä mies saa neidin nukahtamaan vellipullolla :D tosi siistii -ihan sama vaikka siihen tottuis, mut tissille nukahtaminen tulee pitemmänpäälle hankalaks. Hyvä kun nukahtais ilman tissiä jatkossakin. Yöllä sitä sit syödäänkin urakalla -katsotaan josko kiinteet alkais vaikuttaa uniin. Oon nyt antanut kaks kertaa päivässä kasviksia + velliä täs muutaman päivän. suu aukee kuin linnunpojalla jo kun ruokalappua laitetaan kaulaan.

öitä :wave:
 
poika: Nauti kampaajasta :) Ihanaa!

Marmint:
Mekin satsattiin Stokkeen. On jo koottuna ja koeistuttuna, mutta ei poika vielä oikein pysy siinä kunnolla. Huojuu :) Mutta aika pian varmaan pysyy. Uskon, että kestää ja on toimiva pitkään, kuten Merika kirjoittikin.

Merika: Mä pesen aina silloin tällöin. Sit aina välillä käsin ja joskus keittelenkin vielä et varmasti puhdistuu. Tosin mä en ole mikään pesuainefriikki, et en pelkää et niihin jäis mitään jäämiä. Mut en pesis aina ja pelkästään koneessa. Käsinpesu aina silloin tällöin on varmaan ihan hyvä.

HERÄSIN (yllättäen... ) klo 00-04 välillä 6-8 kertaa kääntämään poikaa joka makas selällään, nyrkit suussa ja huuteli. Menin laskuissa sekasin kun en olis edes halunnu laskea. Päähänpinttymä vaan vauva-ajoilta et katson aina kelloa. Silloin kun piti katsoa et poika söi tarpeeks usein ku painoa tuli niin vähän. Pitänee taas antaa Panadolia, kun niin kovasti jäysti. Kylläpä se hammas tekee kipeää kauan :(

Me päästään illalla teatteriin! :) Tosin vähän tylsällä mielellä lähden ku tiedän, et miehen vanhemmat joutuu tuollasta kitisijää laittamaan nukkumaan... Ku eivät ole häntä vielä juurikaan hoitaneet. Tough cookie :) Tai eihän se nukkumaanmeno mikään temppu ole, mutta kun ehtii varmasti pyöriä ja tuttia huudella moneen kertaan ennen ku ehditään kotiin. Musta on jotenkin kamala, jos tuo nassikka rääkkää muita ku meitä... :ashamed: Viikonloppuna on kans juhlat mun kotipaikkakunnalla ja silloin mun vanhemmat on vahdissa. Sekin vähän hirvittää, jos mummi joutuu heräilemään tunnin välein. Huoh. No, en varmaan pikkutunneille asti jaksa edes olla, kun on tätä univajetta kertynyt. Kaadun varmaan fondue-pataan puolivälissä iltaa :D

 
Ei muakaan kukaan ole nähnyt...en mä kyllä laitakkaan kuvaani, oon aikalailla varovainen. Tulee kuiteskin kirjoiteltua sellasia asioita joita en halua tuttujen ja puoltuttujen tietävän. Mutta sellanen lyhyt olento jolla on punanen lyhyt tukka ja siniset silmät täällä takana lymyää...

Weiss: Sä olet tärkeä :heart:

Mäkin kerkesin kuikata Repan kuvan siellä kanssa piileskeli nätti mamma =)
 
Naukuri: Meillä kanssa on tää viikko ollut super heräämis viikko ei meillä olla kokoaikana nukuttukkaan kauheen hyvin mut kyl tää vetää jo voiton, näkisittepä mun silmäpussit :D varmaan polvissa. norm herää parin tunnin välein nyt varmaan puolentunnin ja tunnin
 
Käärö, hyvin osasit! Laitoin takasin =)

Poika04ja08, nautihan kampaajasta! Se on ihanaa ja piristää hurjasti :)

Naukuri, lähde hyvillä mielin vaan rentoutumaan teatteriin ja muualle! Yleensä vauvat käyttäytyykin sitten ihan erilailla kun on joku muu hoitamassa. Nukkuvat hyvin jne. Meidän neitiä ei ole kukaan muu hoitanut mun ja miehen lisäks, kun mun äiti yhden kerran hetken. Oon käynyt jossain asioilla pikasesti. Sanoin sille että ei varmaan kannata koittaa nukkumaan laittaa, kun se on tosi hankala saada ja luulen ettei sitä kukaan muu saa.No, olihan se saanu ja vielä helposti.
 

Yhteistyössä