TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Minä nousin tänä aamuna sarvet päässä. Omppu valvotti yöllä ja herätti sitten lopullisesti kuudelta... ja olin tietty itse tyhmänä katsellut jalkapalloa lähes puoleen yöhön!!!!! Tuli siinä sitten aamun kunniaksi kiukuttua miehelle ja raivottua seinille. Onneksi edes sen verran järkeä oli päässä, että lapsille en meuhkannut. Minä en tunnetustikkaan ole mikään aamuihminen, mutta kyllähän sitä silti pitäisi pystyä käyttäytymään kuin aikuinen... eikä kuten 2 vuotias uhmaikäinen :ashamed: Nyt Hävettää!
Korvatulehdukseen: Meillä löytyi eka korvatulehdus, kun Omppu oli 4 kk... ja se jäi sitten korvaan oleilemaan. Nyt on taas kuuri päällä puhkaisun jäljiltä. Aluksi tuntui auttavan oireisiin (nuha, yskä, pulauttelu, valvottaminen). Nyt alkaa tuntua siltä, että kun puhkaisusta on viikko ja vaikka kuuri on edelleen päällä, niin oireet alkaa uudestaan. Neiti alkaa hieman olemaan tukkonen, pulauttelu on alkanut ja samoin yöhulinat. Enää puuttuu yöyskä. No viikon päästä käydään onneksi tarkastuksessa... kun onhan noi oireet semmoisia, että voivat johtua vaan vauvan elämästä :)
Rattaista: Meillä on kanssa jo ratasosa käytössä. Meillä on vielä semmoiset Quinnyn rattaat, joita ei ihan ala-asentoon saa. Uni on niissä silti maittanut ja hereillä viihtyy, kun näkee jotain. Ompulla on päällä kevyt toppapuku, kevyt lakki+huppu ja tietty tumput ja sukat. Laitan tytsyn sitten siihen rattaisiin kuuluvaan makuupussiin. Mulla on kunnollinen paksu makuupussi vielä kaapissa odottamassa talvea.... jos sitä tänäkään vuonna tänne Tampereelle tulee.
Hauska toi treffikuva... itse sitä kuvittelee, että kaikki muutkin näyttää räjähtäneiltä kotiäidiltä, mutta väärässä olin =) No ehkä sitä itsekkin laittautuisi jos kävis muualla, kun seurakunnankerhon pihassa, ruokakaupassa, puistossa ja jumpassa.
Nyt tarttee syödä että jaksaa lähtee seurakunnankerhon pihaan hakemaan esikoista.
-Omppuliini-
 
treffikuvasta tosi kiva kuva. Uskokaa pois ei me aina tollaselta näytetä en ainakaan minä. Vauvat vaan oli kuin pikku enkelit ja äipät oli just nauttinut iltapäiväkahvit kaikessa rauhassa et mikäs siinä hymyillessä. :) Munkin elohopea 4v. leikki leikkitätien hellässä huomassa 2,5h. keski-suomen treffit ottakaa tekin sit kuva teistä kun saatte treffit pidettyä.

naukuri sukka keskustelu osu silmään -mä oon nähny prismas. :wave: Mä aijon kokeilla sitä juustokakkuu nyt isänpäivänä. :p

Ihana ilma -esikoinen lähtee kerhoon ja me suunnataan kaupoille -pitäs löytää ulkoilupuku. Mä jäädyn tonne puistoon farkuissa. katsotaan josko löytyis joku kiva.

kaukalo vaihtui sit turvaistuimeen katsotaan mitä neiti meinaa. oli pakko vaihtaa ei se enää voi olla turvallista kun jalat tulee yli ja neiti yli 10kg.
 
Birdien saavutukset päivitetty kiloklubiin.

Tervetuloa uudet :flower:

Kirjoittelu on jäänyt vähiin, mutta monta kertaa päivässä käyn lukemassa, että edes jotenkin pysyy jutuissa mukana.

Kuvaakin kävin tiirailemassa, mutta mulla ei noi naamat ja nimimerkit silti viel loksahtanut kohdalleen, kun mä olen tällainen jolla noi tuntemis asiat loksahtaa paremmin kohdalleen, kun olen ihmisen tavannut. Just tosta asiasta yhtenä iltana puhuttiin miehen kanssa, kun edelleen on monta miehen kaveria joita en ole nähnyt, mutta mies puhuu niistä ja muutaman äänen olen puhelimessa kuullut.

Meillä jatkuvat edelleen hyvät yöunet.

Nyt taas muisti pätkii :) Joko ehdin teille kertoa, että pikkumiehellä on jo toinenkin hammas.

Meillä noi rattaat ja vaunut on ns. samassa. Jo jonkin aikaa sitten jouduttiin ottaan toi pehmeä sisäkoppa pois, kun lisää vaatetta laitettiin niin kävi ahtaaksi. Selkänojaa ollaan toisinaan nostettu ylemmäksi jotta poika näkee ympäristöä hereillä ollessa.

Hiuksia lähtee edelleen. Tosin ehkä vähän vähemmän kuin viime viikolla.

Hitsin, hitsi, kun joka aamu väsyttää ihan sikana vaikka ei yö herätyksiä olekaan.

Jossu & 5½kk
 
Meillä on toisessa autossa käytössä isompi istuin. Tai onhan se luokiteltu 0+1 luokkaan ette ihan pienestä pitäis sopia. Tosin jää pystympää joten en ihan vastasyntynyttä siihen menis laittamaan. Tosta tulikin mieleen, että mun pitää muistaa säätää/siirtää noita kaukalon turvavöitä, kun tuntuu toi poika olevan pitkää sorttia.
 
höh, voi jösses et sitä on taas kuutamolla... piti kirjoittaa noista harrastuksista, et isukki aloittaa pojan kanssa vauvauinnin, eikä vauvajumppaa.

kiitti naukuri, tosi ihania lahjaideoita :) Tuolta voisi tilata valokuvatkin, kun oli niin hyvä liittymistarjous :p
 
Mä kans mietin et jokohan taas pitäs siirtää kaukalon vöitä... On jotenkin niin alhaalla taas mistä ne tulee. No pitää katsoa ennen viikonloppua.

Merika: No hei, Prismassa ajattelin käydä, joten katson eka sieltä ja sitten vasta Anttilasta. Vaik eipä niillä nyt eroa ole kuin 100m, mut silti :D Toivottavasti juustokakusta tulee hyvää! Meillä ainakin tykätään kovasti :)

Matami: No olipa samanlaiset tosiaan :D Meillä vaan on sen verran viileä kaveri, et pussi on ollu kiinni jo 2kk!! Järkkyä. Eikä oo ikinä hikinen kun sieltä nostan pois. Samanlainen vilukissa ku äitinsä... Mutta hyvä pussi kaiken kaikkiaan, kun pärjää vielä tuolla villapuvulla siellä.
 
Äh, nyt löysin (kun muistin jälkijunassa... ) yhden ihanan kirjan jonka olisin voinut ostaa miehelle! Miks tää pää on näin hatara!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tykkää laittaa ruokaa, niin sen aiheisen löysin. Olin nähnyt sen esittelyn Hesarissa jo syyskuussa ja aattelin et toi olis kiva, mutta mutta, yllättäen muisti ei tehny yhteistyötä. Enkä malttais jouluun asti odottaa... No, katsotaan :D
 
aaoo: Joo taitaa olla saman tapainen kun meillä, ja pitihiän mun vielä illasta alkaa sillä väsäämään. Painettiin likan jalanjälki koska käsi oli hieman hankala kun neiti olis halunnut tarttua massaan kiinni :D .

naukuri: Joo en usko että meilläkään mitään isä-paitaa pidettäisiin, ja sukkia nyt aina tarvii.. :)

Nyt kaikkien täytyy vielä kertoa meille ketä on ketäkin siitä kuvasta ! Saadaan me muutkin tietää miltä ihmiset nimimerkkien takana näyttävät :p

Meillä ei sitten ollutkaan neuvolaa tänään, vaan vasta huomenna :D Onneksi aloin aamulla vielä katsomaan neuvola kortista.. Istuisin varmaan sielä vieläkin ja ihmettelisin kun meitä ei oteta sisään :D

 
Jep, tyyllikkaita mammoja ja ihanan kuva Neasta!

Harrastuksista Meilla on menoa melkein joka paiva jos paastaan liikekannalle eli: Ma vauvauinti mammojen kans, ti laulua, ke hierontaa, to kotipaiva, pe puistoilua ja kahvittelua mammojen kans ja la ohjattu vauvauinti. Vaihtelevasti kaydaan ja ollaan ehka menossa kolmekertaa viikossa. Pe puistottelu menee mun paivittaisen kavelylenkin puolesta... Tanaan tahtaan tuonne vauva hierontaan, ehottomasti kivoin F:sta, taytyy tarkkailla alkaako tytyn nena vuotaan vai ollaanko ok meneen.

Meilla on pappa (suomessa) ja oupa (siella etela afrikassa) ja sit Eddie (miehen isoisa-puoli ) :D . Sit meilla on mummo ja isomummi suomessa ja granny (EAssa), GG eli greatgranny kuoli kesakuussa.

Edla Ma kaytin ihan tavan sormivareja kun painettiin kiitos- kortteja, kaytin hieman ruokaoljya sit varin putsaamisessa, lahti tosi helposti. Nyt vois ottaa varit taas esille etta tyty voi tehda oman luomuksen papalle :D .

Nyt hommiin!
 
Sormiväreistä: Niin siis noi sinellinkin sormivärit oli ihan tavallisia. Ei siis mitään erityisiä just tuohon tarkoitukseen. Siks niissä lukikin se ei alle 3-vuotiaiden käyttöön. Ostin silloin vaan kortteja ja muutakin sieltä niin tarttuivat mukaan.

Ottaako kukaan influenssarokotetta yksityisellä? Tai annetaanko sitä edes? Poika on just viikon liian nuori neuvolan rokotusohjelmaan ja ajattelin et saisko sitä yksityisellä otettua sit on 6kk. Kun näyttävästi on vähän väliä nuhassa :|
 
edla, mie käytin kans ihan tavallisia sormivärejä ( Tiimarista ostin), kun vauvakirjaan tehtiin käden ja jalan jälki....hyvin onnistu ja lähti vesipesulla pois =) !!

Pappa, eli mun isä kuoli 2v sitten :'( ...ja mun miehen isä eli ukki on vain puhelimen välityksellä mukana :/ ...kun on lähtenyt/ eronnut mieheni ollessa 1v....eivät ole tavanneet sen jälkeen...mie käskin ottaa yhteyttä, kun poju syntyi 6 vuotta sitten....ja soittelevat nykyään...mutta tosi harvoin....tapaaminen ei ole onistunut...ei ukkia taida kummemmin kiinnostaa :kieh: ....miehelläni on yksi velipuoli....jonka kanssa ovat muutaman kerran soittanut....hän on tv:ssä ollut, joten sitä kautta ollaan nähty ;) .....harmi vaan mieheni puolesta, kun ei oikein häntä kelpuuteta sinne sukuun :( ...
 
summer Naapuripöydän tytölle viuhahti nakki kuvan ottamisesta ;)

majj Nimimerkit oli lueteltu siinä samassa, kun laitoin linkin!

poika Kiitos vaan kehuista, mutta kyllä itseä pännii katsoa valokuvasta miltä ne 10 ylimääräistä kiloa näytää :( No, nyt ainakin sain motivaatiota koittaa tehdä asialle jotain!

Tilasin äsken muuten lämpöpussin, että kelpaa typyn sitten matkustaa rattaissa :) Samalla tietty mukaan tarttui miljoona muutakin asiaa: aurinkolasit ja uimahousut ensi kevään reissulle, sadesuoja rattaisiin, pistorasian suojia sekä lusikoita. Eipähän tarvitse lähteä kaupoille B)
 
majj: Juu ei saakaan, siksi kyselinkin sitä yksityistä. Kun poika täyttää nyt la 6kk ja neuvolassa menee aikataulu niin et olis pitänyt täyttää viikkoa aiemmin. Mut et voiks yksityisellä ottaa kun tuo 6kk tulee nyt kerran täyteen ja vain viikon myöhempään kun neuvoln aikataulun mukaan? :)
 
Kuka osaa tulkita unia: Mä näin kauheeta painajaista viimeyönä ja siinä mun hampaat rupesi kalisemaan ihan kauheesti..että on vaivannut koko päivän mitä se voi merkata se hampaisen kaliseminen

Pappoja on kaksi kun mun ukkihan kuoli joku aika sitten..ei oo enää kun mumma
 
Nyt on lastenpolilla käyty. Fysioterapeutti päivitteli että kuikas se teidän Neea jo noin kovasti liikkuu, ei kuulema ole hetkiin nähnyt niin pienenä syntynyttä keskosta joka liikkuis jo tässä vaiheessa. Ja Neean kontausyritys sai ihan aplodit fysiterapeutilta ja lääkäriltä. Ja äiti loisti kuin naantalin aurinko siinä. Painosta hieman sanoivat kun itsekin mainitsin että tuo syöminen on niin hiivatin hankalaa neidillä. Mutta ei vielä mitään huolenaihetta kun on kuitenkin ihan terve ja energinen tyttö ja kasvaa&liikkuu. Seuraillaan miten nyt lähtee paino kehittymään kun tuo liikkuminen on lisääntynyt niin valtavasti.

Pukemisesta meidän kuumakaisalle ei voi kyllä ajatellakaan vielä mitään topattua. Eilenkin nukkui aamusta ulkona niin että body+potkarien päällä oli tollainen itse kudottu haalari ja pipo+ tumput. Kun oli niin viileetä (1 aste plussalla) niin laitoin vielä ohuen fleecepeiton päälle...Ja herätessä tyttö oli ihan läpimärkä hiestä selästä. Eli taisi fleece peitto olla liikaa. Neea paistuis jos lämpöpussiin sen laittaisin. Hauska miten erilaisia nää pienet lapsetkin jo on tuon lämmön/kylmän siedon suhteen =) '

Kiva treffikuva teistä ja Carmen teidän prinsessa on varsinainen tähtisilmä! Hauska tosiaan saada kasvoja näiden nimimerkkien taakse. Onhan tää toki ollut sellainen palsta jossa voi anonyymisti kirjoitella, mutta suuri osahan meistä on jo kirjoittanut niin pitkään tänne että tosi kiva saada vähän kasvoja nimein taakse. Tää on ollut kuitenkin sellainen hyvä palsta jossa ei sada sitä paskaa niskaan vaan kaikki kirjoittaa asiallisesti, ihana niin!
 
Herranjestas miten tänne tulee juttua nopeasti! Ja tosi kiva treffikuva hehkeistä äideistä ja suloisista lapsista!

Mun sympatiat on kaikilla levottomien öiden uhreilla! Meillä kans tyttö rupes jonkunen viikko sitten heräileen jopa 3kertaa syömään yöllä, ja sitten välillä se tutinlaittojuokseminen, ei tullut paljon siinä unta mammalle. Mutta kuten maailmalla viime yönä, meillä tehtiin HISTORIAA: iltavellit meni ahnaasti ja vähän tissiä vielä päälle (ihmettelin miten mahtuu niin paljon noin pieneen ihmiseen), nukahti 21 jälkeen ja nukkui aamuun asti!!?! :eek: 7:30 rupes kuuluun pieruähinöitä!!! Minä tottakai täysien tissieni kanssa yhtäkkiä nukuinkin huonosti ja ihmettelin että eikö se nyt herääkään syömään ja onko kaikki ok. Tuttia piti kyllä edelleen muutaman kerran käydä laittamassa, mutta siis toivoa kunnon öistä on! =) Selkeästi meillä nuo heräilyt tais johtua mun laihasta maidosta, kun nyt vellien voimin menee paremmin.

Meillä on mumma, paappa ja isopaappa Suomessa, safta ja saba Israelissa ja itse ollaan nyt Norjassa, eli ihan intiimisti juhlitaan isiä eli abaa.

Mä oon kateellinen teille harrastelijoille! Olisin niin halunnut edes vauvauintiin, kun itsekin tykkään vedestä/uimisesta ja tyttökin räpiköi kylvyssä niin innoissaan. Mutta me ollaan tällä hetkellä vähän levotonta sakkia ja lennetään maasta toiseen, ei oikein pääse kiinni mistään kunnolla.

Rattaista Mä laitan tilanteen mukaan joko vaununkopan tai ratasosan. Vaununkoppa jos oon varma et nukkuu, mut jos on hereillä, viihtyy vain siinä ratasosassa kun näkeekin jotain.. Sitä ei saa täysin makuulle, mutta nukkuu kyl siinäkin hyvin. En jaksa uskoa että tuhoais sen selkää mitenkään, vaikkei vielä itse istua osaakaan, sylissäkin viihtyy vain istuma-asennossa.. on tosi pienestä asti punnannut itseään istumaan esim turvaistuimessa. Vaatteita laitan enemmän rattaisiin, esim paksumman pipon ja välikerroksen, mut monesti en lapasia kun kädet jää haalarin hihojen sisään, siitä sitten hipellän sormia ja kokeilen onko viel lämpimät.

Juomavesi: kuinka paljon annatte juoda? Meillä silloin aluksi vaikka oltiin reilun 30 asteen helteessä niin vannoteltiin ettei tarvi/saa antaa vettä vaan tissiä kun haluaa, nyt sit on pullosta antanut esim ruokamaistelujen jälkeen ja jotenkin tuntuu että tuo tykkäis vedestä ja jois sitä kunnolla...
 
Mina, Summer, birdie, Jenni, Nemika, Sarbba, Keilis siis treffeilla jos paiva vaan sopii kaikille? Kuinka monelle kavis se kuun viimeinen viikonloppu, olisko se toi lauantai 29. paiva sitten. Onhan paikat auki sunnuntaisinkin kai jo, etta sama sen suhteen. Ja kuka tietaa Jkylasta sopivan ison paikan mihin mahtuu mammat ja rattaat? Ma olen kahvitellut siella aina vaan Coffee Housessa mut se on aika ahdas..

Hieno kuva helsingin treffeilta, tyylikkaita mammoja ja sopoja lapsia. :)
 
hih, mä taidankin olla ainut jolla vaunut viel käytös, no me ollaan liikentees kyllä aina nukkumisaikaan ja tarkoitus olis muokata nuo yhdistelmät rattaiks sit lähempänä 10kk:tta kuten esikoisenkin aikaan..

meil on tyttö kyllä aika vilukissa..siirryin äp:n toppahaalariin viikonloppuna kun lämpötila oli tippunut sinne +2 pintaan ja kylmä viima kävi, ja mies pyysi pipoa päähän kun vaihtoi renkaat, hiukan mä katsoin pitkään kun ei yleensä ikinä pipoa käytä, hanskoista puhumattakaan joten kylmä täytyi olla...eli sisävaatteitten päälle laitan toppahaalarin, ohkaset neuletumput, pörrösukat, neulepipo ja makuupussiin koko nättipakkaus eikä hikipäässä oo vielä herännyt..nyt tänäänkin sama varustus päällä ja ulkona on +7

meil löytyy pappa ja mummi ( mun vanhemmat ) sit toinen pappa ja mumma ( miehen vanhemmat ) isomummo ( mun äidin äiti ) ei tosin olla tekemisissä eikä oo koskaan lapsia nähnyt livenä..ikävä kyllä.. loukkaannuin enkä hevillä anteeks anna...

 

Yhteistyössä