TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Hei nyt kun on saatu birdiekin linjoille niin miten olis sen Keski-Suomen tapaamisen kanssa? Kuka paasis Jkylaan jos paivasta sovitaan? Mina, summer ja birdie (oletan paasevan kun siella asut..), keta muita?

Ja joo birdie, tulen Suomeen. Tammikuulle asti nyt ainakin. Sitten palaan saapasmaahan joksikin aikaa ja riippuen siita miten asiat menee joko jaan tanne tai tulen takaisin Suomeen ajaksi x. Ei tassa osaa oikein kovin pitkalle viela suunnitella, paiva kerrallaan. Toki mulla on suunnitelma B valmiina sen varalle ettei miehen muisti nayta koskaan palautuvan, mutta sen otan kayttoon aikaisintaan kesalla. Siihen asti annan aikaa, mutta Eeva tarvii kodin eika se voi olla kun yhdessa paikassa.

Kiitos, Edla-mamma! Sujuu lauleskelu paljon mukavammin sanojen kanssa. Arsyttavan tarttuva lallatus muuten. Ma olen muuten tehnyt kanssa noita kortteja jalanjaljista, olisko E ollut silloin 3vkoa. Kaytin ihan tavallisia sormivareja, jotain peruskamaa. Ajattelin ettei sen niin valia kun sen pesee akkia pois, tuskin ehtii ihon lapi imeytya.. mutta tiedan mita syytan jos Eevalla alkaa nassu vihertaa joku kaunis paiva. :D

E loysi uuden herkun tanaan, mandariinit. Se oli sylissa kun istuin poydan aaressa katsomassa telkkaria ja ihmettelin miten se niin hiljeni. Oli napannut lautaselta mandariinin ja ihan onnessaan nassutti sita. Anoppi meinasi saada kohtauksen, nytko se hullu suomalainen antaa vauvan syoda hedelmat kuorineen.. Ma en ole turhan tarkka noiden kanssa, siis etta jos Eeva vahan nuolee mandariinia tai ensin pyorittelee lelua pitkin mattoa ja laittaa sitten suuhunsa. Pitais ehka olla tarkempi, mutta Eevan isalla meni jo muisti ja jos minulla menee jarki pikkutarkkuuden kanssa niin ollaan molemmat ihan hyodyttomia.

Jaa niin ja tervetuloa, uudet. Unohdin jo nimimerkit. :ashamed:
 
Huomenta! Olin sitten nukkunut oikean käden päällä niin että koko kättä särkee nyt ihan pirusti. Eipä sii tullut nukkumisesta enää mitään. Taitaa muutenkin vähän jännittää tämä päivä. Menemme Neean kanssa tänään lastenpolille kuulemaan mitä ne sanoo tämän meidän pienen keskosen kehityksestä. Jotenkin vaan jännittää vaikka oma järki sanookin että kaikki on ihan hyvin, näkeehän sen tuosta tytöstä. Tosin aika laihahan neiti on, saas nähdä kommentoivatko syömisestä jotain. Kovasti olen tyttöä yrittänyt syöttää, mutta kun neiti on tosi huono syömään. Ja pakottaahan ei toki voi.

Jyväskylän & Tampereen tapaamisesta, mä ilmotaudun mukaan jos vaan ajankohta osuu sopivasti. Varsinkin tuo Jykylän suhteen, kun riippuu vähän koska käydään siellä mummolassa kyläilemässä.

Tuttien ja pullojen keittämisestä luovuin jo aika päivät sitten. Tai no tutteja tulee välillä keiteltyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Tais nuo pullon keittelyt jäädä just siinä vaiheessa kun alettiin kiinteitä syödä. Enkä juomavettäkään ole enää keittänyt. Tuo meidän mönkijäinen kun nuoleskelee tuota lattiaakin minkä ehtii ja se ei taatusti puhdas ole, en nää siis enää mitään syytä miksi keitellä vesiäkään.



Tervetuloa uusille tänne joukoon tummaan. Kerron sen verran itsestäni että olen tämän toukokuun porukan "keulia" eli meidän vaavi syntyi keskosena (1380g/42cm) jo maaliskuun 13. päivä (la oli 8.5)...Ja uuden plussan sain jo 18.7 eli nyt mennään jo toisen raskauden puolivälissä, tänään rv 20 täynä. Olen siis ehtiväistä sorttia :LOL: Kovasti odotan jo tänne toista raskaus-kaveria, josko jollain pian tärppäiskin ;)

Mitä sitten, tänne on tullut niin paljon tekstiä että ei tahdo pysyä jutuissa mukana. Hei onkos mymmelis taas kadonnut? Pitäs varmaan lähteä syömään rauhassa aamupala ennen kuin neito herää.
 
Huomenta! Kesken aamupuuhien piti tulla laittamaan linkki, josta näette kuvan meidän Itiksen treffeistä! Jos muistan oikein (pahoittelen, jos menee nimet sekaisin :ashamed: Korjatkaa, pliis!) niin vasemmalta edestä alkaen Hemuli, Merika, Birdie, Vilma, Naukuri, Aaoo ja Carmen vauvoinensa.

Mukana myös kuva Neasta viime viikonlopulta, kun olimme mummolassa =) Äidin muru :heart:

Eli tästä pääsee:

http://kuvablogi.com/blog/19022/2/

Palaan myöhemmin! :wave:
 
weiss
Huomenta!

Ihana tyttö teillä Carmen! Olipa outo katsella tuota kuvaa ja aatella, että teiän kanssa täällä kirjoittelee, kun kaikki on ollut niin anonyymia tähän saakka..

Täällä ooli puhetta noista öisistä ähinöistä. Meillä tuo mies heräsi viime yönäkin monen monta kertaa "leikkimään"!! Hosu ja tohelsi sängyssään ja höpötteli pehmokoiralleen..
Ja poikahan tietty on kiinni minussa ja on alkannu tuntumaan, että hieman liikaa. Nukahtamiset on alkaneet vaikeutua ja haluisi vaan sylissä nukkua, tietty tuo sairastuminen ja korvakipu ja sen hoivaaminen oli sykyssä torkkumista, niin ehkä sillä on vaikutuksensa, mutta kuinka siitä mahtaisi päästä, jottei ihan mahottomaksi menisi? Vinkkejä!!
Jenni ihanaa, jo puoliväli!!!! Kyllä se aika juoksee! Täälläkin jo perjantaina tulee tuo 6kk täyteen.. Miekin haluuuuuun vauvan!!! :heart: :eek:
Poika ja Repa: Kuinka allergia asiat on? Täällä alkaa usko loppua, ihottumaa on oikiastaan taas ihan koko ajan. Nyt syödään enää pelkkää perunaa, tänään soittavat ihopolilta ja ensivkolla on aika sinne. Voimia vievää, pojalla kun on hirviä nälkä, mutta kun tuo pelkkä pottu jo alkaa tökkiä!

 
Weiss: allergiat joo kokoajan löytyy uusia..kauheen vaikee löytää perunalle kaveria...kukkakaali ja parsakaali, kurpitsa käy

Te kaikki olette niin tyylikkään näköisiä tuossa kuvassa =) Kiva oli katsella. Carmen oli melkein sen näkönen kun olin kuvitellutkin, Tyylikäs ja kaunis nainen. itselle tuli ihan oikeesti lösähtänty kotimamma olo :(
 
hassua katsella teidän kuvia ja saada nimimerkeille kasvot..

onnea jennille puolivälin saavuttamisesta!

yö meni täällä ihan persuulleen mut eipä siitä sen enempää, äitiä väsyttää niin maan vietävästi |O tuolla tyttö nyt kyllä nukkuu meidän sängyllä, on vissiin kiva paikka kun on nukkunut jo 2h ihan onnessaan..

pitänee ens yönä mennä unille samaan aikaan tytön kanssa 19 aikaan niin pääsisin samaan rytmiin tytön kanssa niin ehkä nää yölliset heräämisetkin olis helpompia..

me mennään tänään esikon kanssa lääkärineuvolaan tosta painonkehityksestä ja kasvusta muutenkin, mut voin jo kuvitella että tokasevat vain että ihan normaalia...

nyt pitää alkaa esikon kanssa kattelemaan matka meren äärelle -leffaa..vaik äiti osaakin sen jo ulkoa, on sitä niin monta kertaa katseltu
 
Jeh, en ees puhu viime yöstä. Huaah. Mutta nyt taas kokeilen vähän muuttaa aamurutiineja. Poika on tähän mennessä jaksanu valvoa aamulla noin 1,5h ja sit oon laittanu ekoille unille. No, ne on nyt toista viikkoa kestäneet vaan 30min ja poika on herännyt väsyneenä ja haukottelee jo valmiiks, joten jotain muutosta kaipasin. Pidin poikaa nyt hereillä tunnin kauemmin; leikittiin kovasti ja lauleskeltiin joten pysyi hyvin mukana eikä haukotellu. Nyt klo 9 kippasin unille ja sammu vaunuihin jo eteisessä. Toivo elää, et nukkuis vähän pidempään kuin 30min.... Pitäkää peukkuja!!

Onnea Jennille puolivälin etapista!! :)

majj: Kiitos! Käynkin katsomassa. En usko että mies mitään isä-paitaa pitäs päällänsä, mutta nuo sukat olis hauskat :)
 
Huomenia!

Kiva nähdä toi valokuva,kukaan ei vastannu mun mielikuvaani :D

Yö syötiin kokoajan mutta jotenkin onnistuin pysymään unessa joten ihan levättyä tuli =)

Päikkäreille ei suostunut äsken nukahtamaan joten kohta ulos uus yritys... sisälle ei siis suostunut.

Kauhia kun te jaksatte harrastaa :eek: :eek: On meikä sit tosiaan laiska :ashamed:

Poika on ruvennut murisemaan tai urahtelemaan...sillai kurkunpohjasta lähtee ääni ja sit se on ihan käheenä kun tekee tota koko päivän,mikä lie juttu =)

Carmen: Onko mun pehmuste postissa :p

Weiss: Ei allerginen maidolle,muista ei nyt vielä tiedä =)

Nyt aamupalalle ja poika unille...
 
Tänks, Hemuli - ja anteeksi, Edla :ashamed: :hug:

weiss Oli tosiaan mukava saada kirjoituskavereille kasvot - täällä kun jakaa paljon sellaisia ajatuksia, joita ei edes perheelleen kerro! Kyllä sanon taas kerran, kuinka kullanarvoisia te kaikki olette :hug: Ja miettikääs, että kyllä meidän porukassa jotain erityistä täytyy olla, kun näin kauan ja tiiviisti ollaan pysytty yhdessä!

Ajatuksia aamulenkiltä.. Tuulihousut ovat per***stä ilman välihousuja :kieh: Iho on aivan jäässä ja tunnottomat, vaikka ulkona kuitenkin +5 :eek: Tuntuu, että se matsku kylmettää entisestään :/ Tässä taas näkee, että kuntoilussa ei ole mitään järkeä - joutavanpäiväistä itsensäkidutusta B) Vaan pakko sitä oli ottaa itseään niskasta kiinni ja oikeasti koittaa saada kiloja karistettuja - sen verran pahaa tekee katsoa tuota kuvaa itsestä mammatreffeillä :(

Sitten toivoisin keskustelua raittaista! Eli oliko se 6kk --->, kun sai alkaa siirtymään rattaisiin vai sitten kun lapsi osaa istua? Entä kuinka paljon enemmän vaatetta pitäisi laittaa rattaisiin vs. vaunuissa, kun meillä ainakin on paljon "suojattomammat" kuin vaunukoppa. Lampaantalja heti pohjalle ja siihen vauva toppatamineissa ja peitto päälle?

Meillä on nyt parina aamuna+iltana sekoitettu riisipuuroon kauraa ja Nea ei ihan tunnu rakastavan tuota kaurapuuroa :x Menee kyllä alas, mutta aika nihkeästi verrattuna pelkkään riisipuuroon. Mutta nyt soseuttamaan kesäkurpitsaa - on muuten ensimmäistä kertaa menussa meillä ;)
 
Huomenta!

Järkky yö takana täälläkin. Ihme meuhkaamista ja heräilyä koko yön! Tissiä sai olla laittamassa suuhun sen kymmenen kertaa.

majj: Mun piti vastata jo eilen, mutta mies on niin kiinnostunut teidän kuulumisista, et oli olan takana vahtaamassa palstailua aina kun kaks plus vilahti näytöllä. Enivei, se vaha oli tosiaan aika kovaa, mutta kun pyörittelin sitä kädessä ja käytin vähän kuumaa vettä apuna, niin sain kädenjäljen tallennettua. Siinä oli mukana semmoinen luomivärinapin oloinen ihonvärinen nappi, jolla sitten vielä värjäsin painauman. Mut sai siinä kyl painaa kättä siihen vahaan jonkun verran, että onnistu. Mä ostin ton paketin Sinellistä, maksokohan jotain 12-13 ?.

Meillä on kaks pappaa ja yksi isopappa, jonka mukaan Aake on nimensä saanutkin. Taidan tehdä noille papoille semmoiset sormivärikortit. Kiitos vinkistä naukuri! Hei muuten, missä niitä mukeja oli? Isännällä olisi joulukuussa synttärit ja toihan olisi tosi kiva syntsälahja :)

Jennille :flower: ultrasta! Tuntuu, et omasta odotusajasta on jo iäisyys, ja kaikki nuo jännitykset on vain kaukaisia muistoja, huoh!
 
Carmen: kiitos kuvasta. iik. nyt te kaikki vaan pääsette arvostelemaan, jotta minkänäkönen mä oon :LOL:

Keski-suomen treffit me ollaan pojan kanssa mukana. Ja jyväskylä käy hyvin!!

Marmotta: jaksamista kaiken keskelle.

vitsi. en muista kuollaksenikaan että mitä piti kirjottaa...

taas yöllä aamu kuudelta sama tuttiöninä... Ei siis mitään huutoa, mutta semmosta valitusta ja ulinaa. Mistäköhän johtuu.??? Muuten yö meni hyvin. Poikakin heräs vasta puol 8.

Uskallankohan mä viedä pojan vauvajumppaan kun vähän nenä vuotaa???? Mitä ootte mieltä?? Jotta mikä on oikeeta flunssaa josta pitäs olla varuillaan??? Kovasti tekis itte mieli jumpalle!!

kiloklubi: - 2kg!!! Muutto kilot on heivattu taas takavasemmalle. JEE!

Meillä selkenikin isänpäivän kuviot. Miehen vanhemmat tulee kylään yhdeks yöks ja anoppi lupas leipoa vielä kakun. Ihan mukava kun tulevat kylään. Ja heille kiva, että näkevät poikaa vähän tiiviimmin (ollaan menossa heille kylään viikon päästä).

Jaahas. Se olis varmaan pyykkisulkeisten laita. Puhdas pyykki ei oo näköjään taaskaan ittekseen kävellyt kaappeihin viikattuna. Kumma juttu :LOL:

Niin ja Jennille onnea puolivälistä
 
carmen mikäs sun ulkonäössä on vikana??? Sähän olet hyvännäkönen ja näyttävä nainen!!!

rattaista: poika on ollut viikon verran rattaissa.. Ja semmosessa puoli-istuvassa asennossa.. Eli ei istu kunnolla, mutta selkänoja vähän ylhäällä. Pojalla on rattaissa makuupussi, toppapuku ja tuulensuojapeite.. Ja tietty paksu pipo. Ja oikein hyvin pojalle unet maittaa rattaissa... Ja kädet on tuntunu ihan lämpösiltä vaunuista nostettaessa.. Mutta tietenkin taas tarvii ottaa huomioon kuin kuumakalle vauva on kyseessä että miten paljon vaatetta tarvii vaunuihin.
 
Harrastuksista piti vielä kertoa, et vauvajumppa on tiistaisin ja mies aloittaa nyt vauvajumpan Aaken kanssa keskiviikkoisin. Sit käydään ulkoilemassa (tai jumbossa mässäilemässä) mammojen kanssa.

Rattaista: Just otin vaunujen kantokopasta pohjalevyn pois, eli aion nostaa pojan puoli-istuvaan asentoon. Jos vaikka viihtyis nyt paremmin, kun näkee ympärilleen.

Ai niin meillä tuli tänään 6 kk täyteen :)
 
Moi!

Olipa mukava nähdä teidän kuva :D Tyylikkäitä ja hyvännäköisiä mammoja kaikki! Hassua kyllä kun teillä on nyt kasvot =)

Carmen, ihana tyttö teiltä löytyy :heart:
Rattaat on ollut meillä käytössä jo pari kuukautta..selkänoja ei ole ollut ihan pystyssä. Jotenkin pystytään edes ulkoilemaan, kun meillä ei nukuta ulkona.

Repa, mä haluisin olla sun mies...niin ihanat sapuskat meinasit isänpäiväksi väsätä =) Ja mun mies haluis olla varmana kanssa sun miehen tilalla. Mä kun en ole keittiöihmisiä :|


Marmotta, siis sinä, minä, birdie, Jenni ehkä, Nemika, Sarbba pääsi vkonloppuna ja sitten oli vielä joku?!
Ehdottaisin kuun viimeistä vkonloppua jos innokkaita löytyy..

Löysin aivan ihanan talvihatun tytölle :heart:
 
Meillä kans ollut rattaat nyt reilun viikon kokoaikaiskäytössä. Laitoin vaununkopan itku silmässä kaapin ylähyllylle säilöön :'( Must a se oli niin ihana. Mutta siis vaatetuksesta ;) Meillä rattaissa paksu Eisbärchenin makuupussi (pitää tuulta ja on lämmin ), joten nyt pojalla ollut päällä vaan neulottu villapuku+hattu yms. Makuupussin päällä pidän vielä neulottua vilttiä, kun on vaivalla itse tehty :D Toppapuku on hankittuna, mutta ei ainakaan päikkäreillä ole vielä sillle tarvetta. Ohut lampaantaljakin pitäs käydä hakemassa. Näin ihanan harmaan Ikeassa... :) Meillä on lisäks olemassa sellanen jalkapeitekin joka suojaa tuulelta ja lämmittää, mutta sen ajattelin kaivaa vasta kylmillä keleillä / huonoilla ilmoilla esiin. Poika on vielä puoli-istuvassa asennossa siellä, joten ei rasita selkää. Olisko toisiks alin vaihtis noissa rattaissa.

Kiitos Carmen kuvasta!! Harmi, että kävin kampaajalla vasta ton jälkeen.. Huh mitkä hiukset... :eek:

aaoo:
Mukeja näytti olevan muutamassakin paikassa, mutta tässä nyt pari:
fi.photobox.com
www.kevyt.net (siellä oli kivoja tekstejä muillekin kuin keskosvauvojen vanhemmille )
www.digiexpress.fi
 
Ai niin ja tärkein!! Poika on nyt nukkunut 1h 15min jo! Jee :) Ehkä, EHKÄ, mekin voitais kokeilla vaikka kaksiin päiväuniin siirtymistä...? Yhdet aamupäivällä ja yhdet iltapäivällä.

carmen: Mulla on sellanen kuoritakki jonka kuvittelen aina olevan toooosi lämmin ja unohdan laittaa alle lämpimästi. No eihän se pidä kuin tuulta ja vettä, joten vähänkään kylmemmällä ilmalla tulee kylyyyyymä! Hrrr... Fleecen tai villapaidan tarvii.
 
Meidän pojan syömättömyydelle ja pienelle käninälle löytyi myös perjantaina selitys, eli pojalla on korvatulehdus.
Weiss millaisia oireita teillä oli korvatulehduksen suhteen?

Keski-Suomen treffit, me oltaisiin pojan kanssa myös mukana Jyväskylän treffeillä, jos sopii? (me kun emme ole olleet alusta asti mukana tässä ketjussa)

Teistä on hieno Itiksen ryhmäkuva.
 
keilis: oliko teillä lenssua vai tuliko tulehdus itsestään korviin? meillä kans kauheata narinaa ilmassa. mut oon ton ummetuksen piikkiin laittanu sen..

jyväskylän treffeille tulen kyllä mielelläni jos ei mitään ihmeitä ilmaannu :D
kiva kuva oli treffeiltä. kauhian iloista porukkaa..ihan kateeks kävi. ite nii rähjääntyny olo ja väsyny... :|

mut nyt hommiin...
 
nemika Ennen varsinaista korvatulehdusta alkoi edellisenä viikonloppuna flunssa ja sitten viime perjantaina todettiin korvatulehdus. Poika ei kyllä kamalasti itkenyt kipua tms., mutta oli hieman vaisumpi, söi huonommin ja haroi korviaan.
 
Carmen, oikein olet hyvänäköinen ihminen ja tyty oli suloinen.....samoin muut mammat...mie painiskelen kans tän paino-ongelman kans....kun olen tottunut olemaan pieni ja siro nainen niin kuvissa näytän ihan kamalalta...siksi minusta ei paljon kuvia olekaan :ashamed: ....seuraaville treffeille haluan mukaan...jos sitten joskus joulukuussa.....katrinainen, oli tulossa suomeen.....mut nyt ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan hänestä :/ ......olisi tosi mukava nähdä livenä!!!!

Edith taas melskaa tuolla lattialla..on alkanut jollain kumman tavalla siirteleen itseään pitkin ja poikin....lelut jää kauas ja itkuhan siitä tulee....eilen kääntyi mahalta selälleen tosi vauhdikkaasti....ja pikkusen avittamalla selältä vatsalle....tuo neitin liikuntapuoli on kehittynyt jonkunverran....nyt muutamassa päivässä....



Rattaat...ollut jo käytössä jonkun aikaa, Edith ei nukkunut/viihtynyt kopassa, joten vaihdettiin. Ostin rattaisiin lämpöpussin ( Eisbärchen)...aivan ihanan muhkea...se on ainoastaan rattaissa...lämmittää hyvin selkäpuolen, vielä ei ole voinut sulkea pussia, olisi liian kuuma. Edithillä on päällä body+sukkikset, neuletossut, Rasavillin talvihaalari, topparukkaset ja fleecevuorinen myssy...ei ole ollut liikaa päällä rattaissa, koska ne eivät suojaa niin kuin koppa....rattaissa on jalkasuoja myös....ainiin semmoisessa melkein makuuasennossa on selkänoja meillä...naukuri...onpas meillä samantapaiset sepustukset :D .....
 

Yhteistyössä