TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Edla-Mamma Tuota just mietin, että onko meidän neiti kohta sitten ihan oranssi, jos saa kaks kertaa päivässä pottu-porkkanavelliä ja sit jos sattuis saamaan vielä päiväruoallakin porkkanaa soseen seassa. Ei kiva :D. Vitsit, kun tuo tyttö ei tykkää maissivellistä. Täytyy varmaan silti vielä kokeilla, jos se kelpaisi aamulla, kun ei ole niin väsynyt. Niin ja hienoa, että teillä lusikka kelpaa :)!
 
Edla-mamma: Jotenkin luulen että kaikki on ok, kaikki vauvathan on erilaisia ja jos teitin mussukalle nyt vaan jäi tämmönen heijaste kauemmaksi aikaa...
Tiedän kun alkaa kuvittelemaan päässään jo vaikka mitä kauheuksia,kun asia siellä kupolissa muhii... mut siitä lähetään että pikkuisella kaikki hyvin ja jos jotain onkin niin se ei voi olla hirveen vakavaa,koska tyttö muuten voimissaan. Voimia nyt ja koita nukkua. Hengessä mukana :hug: :heart:
 
weiss
Kiitti Sädis! Tipahti yksi paino harteilta ja edelleen saa neuvoja ja vinkkejä antaa ja jos mie vedän herneet nenään, niin olkaa niinku minuu ei oliskaan.. ;)
Edla: Toivotaan, jotta kaikki olis paremmin kun hyvin! Voima ja tsemppi :hug: matkaan!

 
Edla-mamma: Kiva kuulla sinusta! :) Toivottavasti lääkärikäynnillä ei ilmene mitään tavallisesta poikkeavaa nyt kuitenkaan. Ymmärrän kyllä että huoli on varmasti kova!! Voimia :hug: Meillähän meinattiin joutua fysioon kun ei poika meinannu päätään nostaa masulla ollessaan, mutta oppikin sen sitten just ennen uhkailtua "takarajaa" :D Niin ja hyvä, että lusikka kelpaa!! :) Meilläkin odotellaan jo puuroon siirtymistä. Ehkä ens viikolla jo kokeiltais.

Marimint: Meillä kans velliä menee aamuin illoin. Pari päivää maissivelliä ja pari perunaporkkanaa. Vaihtelen niitä vähän väliä. Paremmin pitää aamulla yön jälkeisen nälän kuin pelkkä maito.

kurpitsa: Joo, teddy kompanietilla on sellasia plyysisiä nauhoja, joissa on jonkun elukan pää :) Se pää jäis varmaan ikävästi painamaan kaulan alle :D Voi olla, että nauha on liian lyhyt, kun kääntelee päätään pitkin yötä. Tosin ilman tuttiahan tuo nukkuu, mutta herää muutaman kerran sitä kuitenkin yön aikana hamuamaan, että voi taas sylkeä pois :)
 
Marimint ja Edla-mamma: Siis voisko noista oikeasti tulla pigmenttiä ihon läpi??? Oon nimittäin ollut havaitsevinani et meidän pojan nenu on alkanu näyttää keltaisemmalta?!?! Perunaporkkavelliä, porkkanaa ja varsinkin bataattia menee melkein päivittäin :) Tai voihan aikusillakin porkkana "puskea" ihosta läpi, mut oon ajatellu sitä pitäs sit syödä ihan hurjasti. Kääk. Meillä kohta pieni kiinalainen täällä :LOL:
 
Naukuri En mä tiedä kuinka helposti porkkanasta vois iho alkaa kellertää. Kunhan vaan semmonen ajatus tuli mieleen, että se voi hyvinkin olla mahdollista. Ei paniikkia :D, tuskin se kuitenkaan vaarallista on.

Lisävellikysymys Jos imetätte, niin annatteko aamulla ja illalla lainkaan rintaa vai vain pelkästään velliä? Kylläpäs mä aloin hölmöjä kyselemään, mutta mietiskelen kaikkia juttuja tässä pienessä väsyneessä päässäni :D.

Tarvis kohta varmaan mennä nukkumaan... |O
 
Kiitti kannustuksesta :) Levoton olo ei vaan ota helpottaakseen, mut jos sit huomenna jo. Unelmatilanne olis se et mennään sinne ja se neurari totee, et miks te tänne tulitte? Eihän tää lapsi mitään morota. No toivossa on hyvä elää!

Tosta pottuporkkanavellistä... mä mietin ihan samaa ku te, et alko nenä kellertää ja siihen sitten rakas mieheni totesi että mitäs joka aterialla annat sille porkkanaa. Vissiin se kuitenkin pitää olla tosi iso määrä porkkanaa, et lapsi alkaa karoteenista kellertään sillai kunnolla. Onhan toisaalta 4 dl vellii ja sit vielä kiinteetä porkkanaa päivittäin, niin pienelle jo kohtuullinen annos karoteeniä. Mutta juuri tämän takia suosin maissivelliä. Ensi viikolla sitten kuitenkin "vapautuu" kaikki muutkin vellit käyttöön, joten sit on valinnanvaraa.
 
Edla-mamma: :LOL: No meillä mies yleensä syöttää ton iltavellin, joten en tiedä mihin luukkuun sitä uppoaa... :D Menee nimittäin hänen syöttämänään aina paljon enemmän kuin mun. Ehkä nenän tukkoisuus johtuukin vellistä eikä nuhasta? :D Huaah... Levotonta.
 
Naukuri ja muut meillä kanssa menee porkkanaa ihan kiitettävästi päivän aikana. Lisää keltasia vauvoja siis :D

Edla-mamma, eiköhän asiat ole hyvin :hug: Äitinä sitä tottakai huolestuu. Mutta uskon, että usein äitinä myös huomaa jos asiat ei ole kohdallaan.
 
marmotta :hug: paljon lampoisia ajatuksia taalta meilta perheellesi. kirjoituksesi sai minut itkemaan, kyllapas teilla eletaan vaikeita aikoja. nyt vaan pitaa uskoa, etta kaikki jarjestyy. jo eevankin takia.

sadetikku kiva ettet lahtenyt pois. :heart:
 
Jännittää...kohta lähetään sinne altistukseen,,

meidän pienellä on kauhee yskä ja nuha....ihan äidin sydäntä koskee kun yskii..viime yönä taas vahtasin hengitystä kun on niin tukossa et ihan pelottaa...

kivaa päivää kaikille

marmotta :hug:
 
Siis voi ei tätä hommaa. Meillä on yöt menny ihan kummallisiks. Tyttö käyttää minua ihan tuttinaan! Koko ajan pitäis olla tissi suussa. Jos sitä yrittää vetää pois, niin alkaa huuto. Ja tätä jatkuu koko yön! Mitä minä teen!? Nukkumisesta eei tule meillä kellään enää mitään. Viime yö oli kolmas yö näin. "Oikeaa" tuttia ei huoli ollenkaan, oikein suuttuu jos yrittää tarjota. Sanokaa, että tämä on vain väliaikaista :) Ihme kyllä jäi nyt aamulla vielä nukkumaan. Voisiko se vaan tarvita lisätilaa? Nukkuu siis vieressä.. Äh, en tiiä!!

Ainiin. Kiloklubiin voi laittaa -1 kg. Hitaasti kyllä lähtee.
 
huomenia

karsee keli ja väsyttää...en tiiä jaksaako lähtä kaupungille säätämään...
yö meni saman kaavan mukaan,jostain syystä vaan en saanut unta heti ja se sit kostautu kun herra taas piehtaroi aamuyöstä pari tuntia :/ jatkoi sit seiskaan,eli ei nuku kauempaa,vaikka myöhempää meni unille =)

hannanna:miä huomasin että poika kiemurtelee enempi kun nukkuu vieressä,aina kun nousin ylös.loppu myös vääntö. joten viime yönä nostin pinnikseen ja nukuttiin alkuyö paremmin,mut siihen aamutuiman ähinään se ei enää tehoo.. kokeiles nostaa omaan sänkyyn =)

poika,onnea altistukseen,toivottavasti menee ok!

minä alan valmistelemaan poikaa unille...
 
hannanna kuulostaa samalta kuin meillä. Olen itse tulkinnut, että tytön ravinnon tarve on edelleen kasvanut ja minä olen laihtunut eli maito ei oo yhtä rasvaista enää. Itse yritän tyrkkiä typylle soseita suuhun minkä kerkiän. Meillä ei ole tutti eikä pullo kelvannut eli sen minkä lusikalla saa menemään porkkanaa ja perunaa, persikan tai päärynän kanssa sotkettuna. On niin kauhean hidasta tuo eri makujen mukaanotto. Mustikasta tuntui tulevan vähän näppyjä, omena meni päärynän seassa, mutta nakertamalla siitä tuli punotusta. Porkkanaa meillä myös nakerretaan mielellään,että koko naama ja kädet ja paidat on keltaisena.

Hauskaa sadepäivää kaikille!

t. kriisi ja Anna melkein 4kk
 
Mun piti kysymän,että oisko se rotarokote vielä myöhästä ottaa?? Kun unohdin koko rokotteen ja sit ajattelin että ei sitä enää kerkee antamaan,mutta kekeiskö sittenkin,jos soittais neuvolaan...?

Kuinka moni sen on ottanut? Onkos se ihan piikki...?
 
marmotta ja edl-mamma :hug:

Täällä on ihan harmaa ilma ja kohta varmaan tulee vettä! Mies meni 8 töihin ja tulee vasta 10 illalla, pikkasen pitempi työ päivä tänään |O Mitähän sitä keksisi tekemistä täksi päiväksi. Pitää kait soitella kaikki mamma-kaverit läpi jos sais vaikka seuraa..

Meillä kans ollaan nyt reilu viikko maistateltu kiinteitä, perunalla aloitin ja nyt pari päivää ollut porkkanan vuoro. Porkkanasta taitaa neiti tykätä, avaa suunsa kun pieni linnun poikanen :heart: Söis varmaan paljon enemmän mitä annan, onko haittaa jos alan antamaan vaikka kokonaisen jääpalan jo ? ei ole edes kovin suuri pala. :)

Täällä tuntuu useammalla olevan tuota yöheräilyä nyt, joten kaippa se kuuluu ikään. Ja tosiaan meillä osa syy taitaa oikeasti olla että hampaat kutittavat, ainakin ikenet pullottavat ja toisesta kuultaa läpi vaaleaa. Sekin selviää sitten maanantaina.

Maj & Julia, tasan viikon päästä 4kk :)
 
MarmottaLähetän teille paljon enkeleitä. Tekisi mieli lähettää sinulle yksi hieno levy Hannu Jurmu/Suurin On Rakkaus. Lämmin halaus ja miljoonat ajatukset. Olen ollut samanlaisen tilanteen edessä oman lapseni kanssa, Paula 9v sairastui 1.5v - lopullinen diagnoosi oli enkefaliitti eli aivokudoksen infektio. En ollut moisesta koskaan kuullut, mutta ymmärsin tilanteen vakavuuden kun 4 lääkäriä tuli luokseni.Silloin ei voinut kun rukoilla ja toivoa. Niitä hetkiä ei voi koskaan unohtaa.Me sairastettiin tauti lievänä ja mitään vammoja ei jäänyt.Todennäköisesti eräästä rokotteesta saatiin se useita viikkoja rokotteen antamisesta. Mutta teille kaikki lämpö&voima Suomen tuulisesta ruskasta.

Edla :hug: Neurologi on hyvä juttu, se vain kuulostaa pelottavalta, olet varmasti helpottanut tämän päivän jälkeen. Tiedän, että kaikki sattuu mikä koskee omaa lasta. Saatte varmasti jotain vinkkejä käytännön arkeen millä voi auttaa pientä eteenpäin. Ps. Meillä ei liikuta vielä mihinkään suuntaan, ei käännytä, peffaa nostellaan ja liikutaan sitä kautta.

Meillä on kyllä käyty läpi monenmoista. Esikon lievä autismi,keskimmäisellä tarkkaavaisuushäiriötä ja yhdellä tosiaan se enkefaliitti+lievä hiuksenhieno sydänvika.Kaikilla kuitenkin happi kulkee ja akuuttia hätää ei ole, poika on vaan oppinut kaiken hitaammin (paitsi piirtämisen ja maalamisen, pitänyt jo pari taidenäyttelyä ja kutsuttu erääseen taideseuraan mihin pääsee vain jonkun kovan nimen kutsumana) - tietty hän on erikoinen persoona, mutta mitä mahtavin nuori mies ja komeakin vielä - erittäin kohtelias ja sosiaalinen. Keskimmäinen on nyt 11v ja hänen arjessa ei ole enään mitään merkkejä tästä tarkkaavaisuus puolesta - koulu sujuu, mutta 2 oppilaan paikalla hän on. Tämä sydänjuttu ei aiheuta arkeen mitään poikkeavaa, kaikki ok. Maijalla kaikk hyvin - tulevaisuudesta ei ole kenelläkään tietoa, aina voi jotain tulla. :heart: :heart: :heart: :heart: Ainahan oman lapsen asiat koskettaa ja niin pitääkin, mutta elämän käsikirjoitusta ei voi omistaa, vanhemmuus on haastavaa.
hannannaToivottavasti teillä väli aikaista, mutta eikös se niin mee että lapsista tulee sellaisia kun niistä opettaa :LOL: tisututti asuu pienen viekussa, ostakaapa sitten yksi 90cm sänky ja liittäkää se parisänkyyn niin kaikille on tilaa :LOL: :LOL: :LOL: sanoo hän kenen vaavi asuu olkkarissa yöt (lastenhuone liian kaukana ei jaksa yöllä laahustaa sinne)
:eek:
 
Hyvästi ihanat yöt :wave: Taas valvottiin. Outoa. Niinkun mahaansa ähräis ja pieruakin tulee aika paljon. Kun sen 3kk oli masu kipeä, niin se ei silti ikinä yöllä vaivannu, mutta mikä ihme nyt?! Mitään uutta ei olla viime päivinä syötykään. Eikä se piikki tollasta voi aiheuttaa.

Repa, en muista mikä niissä rota-rokotteissa on takaraja. Ne annetaan suun kautta. Meillä oli 3 annosta.
 
Huomenia :)!

naukuri Meilläkin uppoaa velliä enemmän isukin syöttämänä kuin minun :/ . Tyttö vissiin ajattelee, että miks tunget oranssia lientä pullolla mun suuhun, kun pään vieressä roikkuu kaks mukavan pehmoista maitovarastoa :D. Pari päivää sitten neiti ei huolinut iltavelliä multa lainkaan, isältään kyllä.

Eilisilta oli kyllä erilainen kuin ennen. Normaaliin tapaan tehtiin iltatoimet ja annettiin velliä. Tyttö nukahti pullon kanssa, jota ei ole tapahtunut koskaan. Mies lähti kantamaan tyttö sänkyynsä, jossa alkoi tuttuun tapaan huuto. Tässä vaiheessa mun olis täytynyt tarjota taas rintaa, että neiti rauhoittuisi. Nyt maitosatsi säästyi yöhön. Mutta isukilta riitti pelkkä parin sekunnin sylittely ja sen jälkeen neiti suostui jäämään omaan petiinsä nukkumaan. Isä saakin tästä lähtien laittaa tytön yöunille :D. Tyttö nukkui yönkin paremmin, kun ei tarvinnut nukuttaessa miljoonaa kertaa tarjota tissiä suuhun. Rinnat olikin tosi täynnä ekalla heräämisellä, josta varmaan johtui se, että tyttö nukkui 2h pätkiä 1h pätkien sijaan. Sai paremmin mahansa ilmeisesti täyteen. Tyttö on siis ollut yöllä ilmeisesti nälissään :ashamed: ja siksi heräillyt. Niin ja aamulla kokeilin tarjota n.1h heräämisestä velliä, ja sitä upposi 100ml. Katsotaan miten päiväunet menee ja miten ens yönä uni maistuu.

hannanna Samoilla linjoilla kuin Kriisi. Meidän tyttö on ollut lähes koko ikänsä erittäin kiinni tississä. Kuulostaa tosi tutulta tuo mitä kirjoitit, mutta meillä tyttö piti mua iltaisin tuttina. Nukuttaminen oli tosi vaikeaa, kun en saanut neitiä irti tissistä. Mutta iltamaidon tai -vellin antamsesta lähtien "iltatuttina pitäminen" on vähentynyt tai oikeastaan loppunut. Ilmeisesti tyttö oli sitä ennen nälissään ja odotteli vain, että maitoa tulisi mahan täydeltä. Omaan sänkyyn siirtäminen saattaa myös rauhoittaa teidän öitä. Voisit koittaa siirtää omaan petiin ja jos ei auta niin, kokeile tarjota illalla lisäruokaa. :)

Ja voi vitsit...meidän tyttö on nyt ihan sekaisin tai sitten on tapahtumassa rytmin vaihto. Laitoin klo8.30 unille ulos ja nyt jo heräsi :eek: , ennen nukkui 2h. Äitikin on nyt ihan sekaisin, että mitenkäs kaikki päivän hommelit nyt tehdään :/
 

Yhteistyössä