TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Makasin typyn kanssa hämärässä makkarissa ja keksin että pitäis olla pimeässä loistava tutti! Onkohan sellasia?! :D Sellanen missä olis vaikka joku kuva joka hohtais pimeässä. En tiiä oonko nähnyt unta tai sitten oon muuten vaan sekasin, mutta ihan niinkun sellasia olis joskus ollut....
Ja eihän se edes nukahtanut...nyt pitää sinnitellä yöunille saakka.
 
jenni: käytätkö piltin kaurapuurojauhetta?? meillä kans ollu toi masun toiminta ongelma jo kauan..ja oon miettiny et pitäskö tuolla puurolla yrittää josko useammin kuin kerran viikos tulis tavaraa ulos. oon ton jauhepönikän jo ostanu mut en oo vielä antanu vaikka ikä jo sen sallisi.

luumu,ruusunmarja,päärynä ollu käytös joka päivä mut ei ne sen useammin tavaraa tuo ulos..

mut nyt huuto vaunuista...moiii
 
weiss
Sädetikku: Anteeksi, jos mie pahoitin sun mielen. Ei ollut tarkoitus!!! :ashamed: Joskus tilanne vaan tuntuu niin ylitsepääsemättömän vaikialta, että ottaa kaikki liian henk.koht, vaikka tietää, jottei toinen niin tarkoitakkaan ja niin mie myös mielestäni sanoin. Kommentti siitä kokemuksesta oli yleinen!!! Ja asiahan on niin jotta jollei ole kokemusta niin ei voi ymmärtää, mutta en mitenkään tarkoittanut, jottei siulla olisi kokemusta. Ainoa asia mistä minusta tuntu pahalta oli se, että sait minut siinä mielentilassa luulemaan, etten osaa käyttää maalaisjärkeä ja että kokeilen ruokia miten sattuu ja uskon vain sen mitä lääkärit sanoo. Jos jotain olen näiden vuosien aikana oppinut allergioista ja niiden hoidoista on ainakin se, jotta me äidit ollaan niitä asiantuntijoita omien lapsiemme suhteen eivät lääkärit. Pyydän oikiasti syvältä sydämestäni anteeksi, oli vain helvetin huono päivä, vaikka se ei tietenkään mikään syy ole. Mutta ethän lähde pois, vika oli minun ei sinun!!
 
weiss
Niin ja sädis vielä.. sie et siis kirjoittannu mitenkään väärin vaan juur niin kuin sanoit, tahdoit vaan auttaa, mie ite käsitin mielessäni asiat ihan väärin. :ashamed:

Täällä on syödessä alkanut tuo vauvan mielestä niin maailman hauskin asia, nimittäin päristely, mikä ei ainakaan tämän äipän mielestä aina ole niin ihanaa.. kun on kaikki paikat perunassa!! Mutta eipä sitä voi nauramattakaan kattoa, kun kädet ja jalat heiluu innostuksesta ja naama on niin hangon keksi ja naantalin aurinko, kun huomaa kuinka se ruoka lentää! :D :headwall: :LOL:
 
Mies on ihan vihannesosastolla. Eilen oli tajuissaan ja ehka tunnisti mut vaikkei nimea muistanut eika Eevaa ollenkaan. Jutuissakin oli enemman jarkea kun edellisena paivana ja juteltiin niita naita ja sain sen jopa syomaan. Olin kylla niin iloinen loppupaivan ettei mitaan rajaa. Tanaan olin ihan innoissani kun menin sairaalaan, ajattelin etta hyvin tama menee. Mieliala romahti ihan taysin heti kun sinne paasin, tanaan ei ole tajuissaan. Eika tule olemaan ainakaan viikkoon, ne pitaa sen unessa koska tilanne on aarimmaisen kriittinen. Ensimmaista kertaa on sellainen olo, etten yksinkertaisesti jaksa enaa. Mutta pakkohan tassa on..

Kilokerhoon voi muuten merkita mulle -3kg. Vihdoin! Nyt oltais siis siina missa raskauden alussa, mutta ihan vaan huvikseni haluan viela sen 2kg pois, se kun on ollut haaveissa niin kauan. Voihan olla etta noi lahteneet 3kg on viela vararenkaassa, eri vaaka kaytossa nyt kun aikaisemmin. Mutta toisaalta viime kesan farkut menee jalkaan, etta eikohan jotain ole lahtenyt. Inhottavaa loysaa vatsassa vaan nayttais riittavan kilokaupalla, perseesta ja reisista lahteneet ne kilot mita lahteneet on.. Syon kuitenkin kunnolla miehen tilasta huolimatta, anoppi pakottaa. Uskon, etta tunkis spagettia kurkusta alas vaikka vakisin, helpompaa siis syoda itse vaikkei mieli tekis. Ainoa mita en syo, on herkut ja karkit. Taalla kun ei ole tapana niita niin mussuttaa ja kaupassa on ihan onnettomat valikoimat.

Yoherailyt jatkuu vaan. Olisko nyt 5. viikko menossa. Ehka kuudes, en jaksa muistaa kuinka kauan tassa on max. tunnin saanut nukkua putkeen. Nyt vaivaa hampaatkin taas, kitisee niita plus sitten ne normiherailyt, laskin pari yota sitten etta 18 kertaa herasin valilla 23-9. Eika se edes rauhoitu tutilla, tissilla vaan. Eika silla nalka voi joka kerta olla, ainakaan alkuyosta kun iltaisin saa vellia. Ota tastakin taas selvaa sitten..
 
Voi Marmotta Kylla sulla on nyt raskasta :hug: Toivottavasti unessa pitaminen auttaa sun miesta paranemaan. Taisi olla tavallista kovempi aivokalvon tulehdus. Taalta taas paivittaiset jaksu :hug: teille.

Eeti Kiitos istumaohjeistuksesta. Ei ne taalla maininneet mitaan suorassa istumisesta :/ , mutta olen istuttanut neitia niin etta nojaa minuun tai tuen hyvin muuten kun esim. puetaan vaatteita. taytyy kokeilla tuota sivulle kaatumis reaktiota.

kavin eilen illalla vaa'alla ja -1.4kg vois ottaa pois, mutta tais tulla kaikki takas kun tein synttarikakun ja kaytiin myohaisella lounaalla miehen kans ja koukattiin kotia kahvilan kautta ja tuli tietty suklaapiirakka pala kyytipojaksi :saint: .

Imuroinnista f isuu sitterissa ja komentaa kiljuen etta et vielaottanut tuota nurkkaa :LOL: . minusta oli hauska kuvaus tuo et sidotaan vaavi polyimurin paalle ja menox :D

Sadetikku :hug: tulethan takaisin!

nyt syottopuuhiin!
 
Onpa raastavaa lukea Marmotan kokemuksia :'( Mutta toivottavasti tuo viikon tajuttomana pito auttaa miestäsi paranemaan! Ja onneks sulla on siellä turvaverkkoa, ettet nyt aivan yksin ole "vieraassa" maassa. Ja toivottavasti ne talousasiatkin selviävät ja saat laskuja maksuun. :hug:

summer: On niitä. Siis pimeässä loistavia tutteja :) Ainakin aventilla, mutta varmaan muillakin. Tosin eihän ne koko yötä loista... Rasittavaa kyllä pimeässä käpälöidä pinnistä, et missä se tutti taas on.

kurpitsa& LC: Ehkä tuon vauvan sais ilmastointiteipillä kiinni siihen imuriin :LOL:

eeti: Kiva kun tulit takaisin pitkästä aikaa! Ja kiitos neuvolavinkeistä. Kokeilin pojalla tuota suojarefleksiä, mutta emmä tiedä. Ei vissiin ollut :D Annetaan terkkarin kokeilla uudestaan sitte.

MISSÄ edla-mamma?? Ja aaoo:kin palannee reissusta näinä päivinä?
 
weiss, eikohan jokainen murehdi asioista jotka itsesta tuntuvat kaikelta muulta kun pienilta. Onhan meillakin asiat kuitenkin hyvin moneen muuhun verrattuna..

LC, se on joku muu virus. Ei tarttuva, luojan kiitos.

Imuri.. vastaus Eevan jatkuvaan tarpeeseen liikkua. Ei rasittais kasiakaan. :)
 
Marmotta: Ei muuta ku Eeva-neiti imuriin kiinni!! Sanot vaan siellä, että näin me Suomessa siivotaan, näkisittepä kun pesen vessan! :LOL: No joo, ei vauvoja imuriin kiinni. Hihii... Nyt alkaa vissiin väsymys painamaan... Antekee anteeks huonot jutut. Poistuu takavasemmalle. :wave:
 
summer/naukuri: mä käytän sitä tuttinauhaa niin tutti pysyy kätevästi käsien ulottuvilla koko ajan, esikoisen aikaan tuli joskus ostettuu noit pimees loistavii tutteja mut aikas huonosti loistivat ja vain hetken aikaa..
 
kurpitsa: Meilläkin on tuttinauha käytös vaunuissa, mutta mites se sitte istuu ku poika nukkuu mahallaan pinniksessä..? Eiks se jää vähän huonosti? Tai riippuu tietty miten päin se nauha milloinkin menee. Meillä on nyt sellanen pehmo, jossa on kirahvi, pitäs ehkä ostaa joku norminauha niin saattaiskin toimia. Hyvä vinkki kyllä, pitänee kokeilla. Kiitos! :)
 
Naukuri, en siis olekaan hullu...niitä siis on :D Taskulampulla aina yöllä välillä näyttäis siihen valoa ja sitten se taas loistais :saint: No joo....

Marmotta :hug: :hug: Siis joku muu kuin aivokalvontulehdus?! Kaikkea sitä onkaan :(
Aina kun tulen tähän koneelle, niin jännitän että mitenhän siellä sulla menee.
 
Meillähän tyttö sylkee tutin pois kun on uneen päässyt tai sitten otan pois. Koska ihan turhaan sitä koko yön imee, kun unessa kerta on. Yleensä ei tarvi yhtään kertaa yössä edes tuttia laittaa, mutta viime yönä laitoin varmaan sata kertaa. Ja aina etin sängystä...eikä ikinä käteen osunut :kieh: Ihme yö oli ja toivottavasti ens yönä olis oma ittensä.

Marmotta, onko Eeva alkanut mennä aikasemmin nukkumaan? Joko oot niitä korvikkeita koittanut? Kävikö Eevan masulle?
 
marmotta En tiedä mitä muuta sanoisin, kuin että voimia sinulle ja koita jaksaa tyttösi tähden :hug:

Istumisesta Meillä Nea on kingennyt varmaan 3kk iästä asti pystyyn eikä pysy millään sylissä äidin mahaan nojaten. Mitä haittaa liian aikaisesta istuuttamisesta voi olla? Täytyy meinaan tunnustaa, että on tullut tehtyä viimeksi tänään, kun neiti ei millään suostunut makaamaan lattialla enkä minäkään voi kaiket päivät häntä kantaa kävellen ympäri kämppää :/ Tosin minä tuen aina tytön selkää niin, että kannatan kainaloista tai sitten toisella kädellä "nostan" häntä suorempaan, jos esim. syön, mutta miehen olen monasti yllättänyt istuuttamasta Nea ihan "vapaana" ja kasassahan tuo koko lapsi silloin on :kieh: Typy vaan on sellainen ikiliikkuja, että en tajua miten olisin voinut olla istuuttamatta häntä...

Kun kelloja siirretään niin täällä mennään kyllä ihan sekaisin: Nea kun menee nukkumaan klo 18:30 ja herää 06-06:30 niin siitä kun laskee uuden rytmin niin avot :x

Nyt katsomaan SInkkuäitejä B)
 
Marmotta Voi ei :(! :hug: Toivotaan, että siitä on paranemisen kannalta hyötyä, että miestäsi pidetään tajuttomana. :hug:

Vellistä Antaako teistä joku vauvallensa velliä aamuisin ja iltaisin? Ajattelin, että tuleekohan liikaa, jos kokeilisi tarjota aamullakin peruna-porkkanavelliä... Jos sen avulla saisi päivään enemmän ns. tankkausta, ettei koko yötä tarvitsisi tissitellä. Puuroa toki ajattelin antaa tässä, kun pikkuisen ikää tulee lisää.
 
Naukuri, Kyllähän täällä ollaan tallella :wave:

Marmotta, voimia sulle ja E:lle kanssa. Ei oo elämä reilua ei :( Nyt voit sitten kerätä voimia tän viikon ajan mikä mies on nukutettuna. Onko ne antanut muuta diagnoosia kuin sen aivokalvontulehduksen? Infarktia tai jotain muuta?

Oon pikkasen ollu alamaissa enkä oo jaksanu oikein kirjoittaa. Se morotus mistä aiemmin puhuin, niin käytiin lääkärissä viime viikolla ja nyt huomenna meillä on sitten aika neurologille ja siellä mukana on sitten fysioterapeutti. Pelot on vaan kasvanut siitä lääkärissä käynnistä ja oon nyt koko ajan todella levoton. Tää on vaan ihan kamalaa. Mä tiedän kyllä, että herkästihän ne laittaa eteenpäin lähetettä jos jotain poikkeavaa on, mutta kyllä sana neurologi kalskahtaa mun korvaan ainakin todella pelottavalta! Mun mielestä toi neiti on kyllä oppinut juttuja ihan niinku ton ikäsen kuuluukin, tosin ei käänny vieläkään selältä mahalleen.

Kääntyykö jo kaikkien muiden melkein 5kk?

Noh, huomenna saa onneksi jotain vastauksia, loppuis tää tolkuton stressaaminen :ashamed:
 
Marmotta :hug: Yritä nyt jaksaa... myös niitä valvomisia :ashamed:

Carmen,ei multakaan onnistu se että poika ei ollenkaan istuis omalla selällä niin sanotusti :ashamed: Neuvolantäti sanoi että voi aiheuttaa aikuisiällä jotain selkävaivoja,tai että niitä pyritään ehkäisemään sillä ettei istutettais liian aikaisin. Mut jotenkin tuntuu että jos lapsi ite niin ryhdikkäästi itseään kannattee ja haluaa kyseiseen asentoon,niin ei se nyt voi täysin haitallista olla hetken sillä tavalla pitää...en sitten tiiä,mutta näin mun maalaisjärki sanoo =) Tuettunahan tietty saa istuttaa vapaammin.

No niin poika nukahti sit 20.15,tosi helposti taas,ei yhtään kitinöitä =) Alan jo uskomaan että poika on vihdoin päässyt mahakivuistaan :heart: Myöhäsekshän toi nyt meni,19.30 ois mun mielestä optimaalinen...siihen jos sais sörkittyä ton rytmin :p Mutta katotaan vaan niin huomenna taas sama peli kuin ennenkin ;) Mut tossa just muistelin että on siitä joku 2kk kun poika viimeks on poikennut näin paljoa aikataulusta,yleensä heitot on olleet puolituntia :D
Aah,sydän on niin kevyt kun lapsella on vihdoin hyvä olla :heart:

Niin ja sokerina pohjalla...meiksi pääsee shoppailemaan huomenna kun ukolla vapaa :D
 
Marimint, mä annan kyllä velliä sekä illalla ja aamulla. Päivällä sitten kiinteet ja maitoo. Vellin korvaan kokonaan sitten puurolla parin viikon sisään. Voipi olla että neiti ei vellipullostaan luovu helpolla. Mutta annan useammin maissi- kuin pottuporkkanavellii... ettei ala neiti kellertää :)

Ai niin, tohon edelliseen vielä, että meidän neiti on myös oppinut syömään lusikasta. Ei ole enää luukku kiinni lusikan lähestyessä. :)
 
naukuri: tosiaan, en muistanutkaan et teil nukutaan masullaan, sit se voi kyl jäädä ikävästi masua painamaan mut josko sen sais enempi unihaalarin sivuun tai lähemmäs olkapäitä kiinni, onnistuiskohan se mut jääkö se nauha sit liian lyhkäseks..? onks jotain sellasia tuttinauhoja mis on joku pehmoeläin kans?? mul on ihan norminauha
 

Yhteistyössä