TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Onpa kurja miten Jenniä koettelee mutta onneksi sulla on super ihku mies joka ajattelee sun, nean ja pikkusen masukin parasta. Toivottavasti saisit nopeesti apua eihän tollasta jaksa kukaan :hug: :hug: :hug:

Meillä pojan yskä jatkuu ja mä oon ihan vauhkona :ashamed: tuntuu niin pahalle kun ei toista osaa auttaa.

meillä nukutaan 2- 4 päikkärit ja nukkumaan mennään n. 21 ja herätään yöstä riippuen 2 - 10 kertaa ehkä useamminkin välillä
 
Repa : ikää torstaina 4kk

ekat pikkärit :n. klo. 10-12/13
toiset päikkärit : n. klo. 15-16:30
kolmannet: n. 18-19
yö unille: n. 21

Joskus meillä menee päivä ihan sekaisin jos ollaan esim. kylässä niin J voi nukkua 2 päikkärit ja joskus 4, yleensä kutienkin 3.

Meillä taas heräiltii ties kuinka monta kertaa yössä |O

Mutta pitääki tästä lähteä valmistautumaan, 10 olis neuvola just ku J menee nukkumaan ja kaiken lisäks täällä sataa vettä ja kävellen täytyis lähteä...

Maj ja julia pian 4kk
 
Huomenet!

Toivottavasti Jenni saat apua päänsärkyyn, varmaan tosi rankkaa!

Viikonloppu tuli ja meni. Käytiin pe ja la keilaamassa, oli kyllä muksaa. Pikku mies kuunteli vaunuissa ihan ihmeissään sitä kolinaa ja ryminää :)

Tänään on sitten kärsimysten päivä. Aaoo saa meningokokkirokotteen toisen satsin. jos tulee puoliksikin niin kipeeksi kun eka kerralla, niin ei paljoa hampaita naurata!

Tuli sitten siihen ensimmäisen viereen toinenkin hammas. Aaoo piilottelee niitä kahta nykeröä kun kalleinta aarretta; pitää visusti piilossa. Mun kaveri on hammashuoltaja ja se lähetti semmoisen aikuisen sormeen laitettavan ihanan pehmeän harjan. Sillä hierotaan kevyesti ikeniä/hampaan alkuja. Aaoo tykkää ihan hirveesti, kun sillä aina iltaisin "pestään" niitä nykeröitä. Kuola vaan lentää, kun me hinkataan. oli muuten tosi jännä, et meidän poika ei kuolannut juurikaan ennen noiden hampaiden puhkeamista.

naukuri: Mennään sit silloin lokakuun lopulla babybioon, jos eivät kerran aikaisemmin järjestä. Tosin olisi kiva treffata vaikka aikaisemminkin. Jos olette tulossa Jumboon humputtelemaan, niin voitaisi käydä vaiks kahvilla?

Sii juu, aaoo 5 kk ja äippä
 
Huomenta!!

Repa,meillä Edith 4kk ja 12pv...syntynyt siis 24pv...eikös teillä melkein samana päivänä... =)

Meillä eka päikkärit n. klo. 10-11 ja kestää n.45- 60 minsaa
toiset n. klo. 13 - 14.00 jotka kestää 2-3 h
kolmannet ottaa n. 19.30 n. 30-40 minsaa
yöunille n. 21.30 ja herätään miten sattuu..n. 8 jälkeen joudun joskus herätteleen,kun esikoinen pitää viedä eskariin...viikonloppuisin nukkuu jopa 9.30 asti!! Edith on illanvirkku ja aamuntorkku niinkuin mammansakin :D ....ainiin yöt nukkuu tosi hyvin...kerran syö 3-5 mais...

Nyt pitää alkaa siivoomaan, kun jäi viikonloppuna väliin...tääl on sottasta
:kieh: .....ei kyllä yhtään inspiroi :/ ...

matamimimmi68 ja Edith 4kk :heart:
 
Huomenta.

Kiloklubi-lista päivitetty.

Olin taas pari päivää poissa koneelta ja nyt aamutuimiin olen koittanut sivu tolkulla teidän kirjoituksianna lueskella.

Taidan hetken sulatella mitä kaikkea olitte kommentoineet ja sit päästän oman sanaisen arkkuni aukeamaan :)

Jossu & K 4½kk
 
Taas herätty uuteen migreeni-päivään. Oko muunlaisia päiviä edes olemassa. Taas tuli tippa linssiin kun Neea kylvetin, toinen läiski ja pärski naurun voimalla kun taas mulle jokainen potku tuntui kuin olisi kalloa hakattu kirveellä auki. Jotenkin niin surullista kun ei saa nautia tytön riemusta. Huomenna neuvolaan...josko joku pystyis auttaan :'( :'( :'(

Päivä rytmi on meillä vaihtunut varmaan kuukauden välein Neea kasvun ja ruokailu muutosten mukaan. Siksi en kovin tarkka ole rytmistä ollut. Tällä hetkellä mennään yleensä 3 päikkäreillä, 10-11 (max45min), 13-14 (max 1h) ja 17-18 (max 1h). Yöunille mennään 20-21 ja heräillään aamulla 8-8.30. Toisina öinä syödään kerran, toisina ei kertaakaan. Riippuu vähän siitä kuinka paljon illalla uppoaa puuroa ja velliä. Joskus menee neljännetkin päikkärit, jos nuo muut jää siihen puoleen tuntiin. Mikä siinä muuten on että meillä mies saa tuon tytön nukkumaan sellasia 1,5-2h unia? Mä en oikeasti keksi... Siis näin on liki joka kerta kun hän hoitaa tytsiä. Jotenkin hän vaan tyttärensä tainnuttaa paremmin kuin minä...Olis vaan tälläisinä särkypäivinä ihana kun sais itsekin nukkua tuon 2h päivällä, jaksais huomattavasti paremmin. Mutta tuossa puolessa tunnissa hädin tuskin ehdin nukahtaa.

Tässä joku kirjoitti, olikos se katrinainen että loikoilee sängyllä vauvan kanssa ja hellittelee. Voi kun onnistuis meilläkin. Mutta tuo tyttö on sellainen energia pakkaus että ei mitään toivoa. Jos otan sänkyyn viereen niin alkaa hirmuinen rullailu, putku-sätky ja kikattelu. Hauskaa mutta ei millään muotoa rauhallista. Neea jaksaa tuota sen 10 minuuttia maksimissaan kunnes kyllästyy ja alkaa kitistä. Sitten pitääkin jo keksiä seuraava leikki. Joskus vähän vaativa tuo tyttö tavallan on kun on niin energinen ja aktiivinen. Kaikkeen kun se kyllästyy alta aika yksikön...Toki keskittyy kyllä aina hyvin siihen mitä on tekemässä, mutta kun vaan tuo kyllästymispiste tulee niin äkkiä vastaan. Vaikea välistä keksiä aina uusia virikeitä. Mutta toisaalta onneks näin päin. Kun pelkäsin sitä, mitä pelottelivat näiden keskosten kohdalla, että Neea ei ala liikkua ja jää helposti passiiviseksi. Sitä meidän tyttö ei ole ei.
 
Joo,kyllähän meikäkin ties että toi rytmi tulee vaihtumaan,mutta niin kauan kesti toi puolentunnin tarkkuudella oleva rytmi,että tuli sit kuitenkin shokkina tää vaihdos :LOL: Varsinkin kun ei nyt osaa mitään menoja suunnitella,kun ei tiedä mistään mitään...ja meidän poikaa kun ei oikein saa nukkumaan kuin vaunuihinsa ja autoon :p

Matamimimmi,Kasper on syntynyt 26 päivä... Käytteks te saaren neuvolassa? Tuli vaan villi ajatus päähän,että oltaisko nähty siellä ohimennen,kun muistan muutaman sanan vaihtaneeni tyttövauvan äidin kanssa,kellä poikia ennestään ja tytsä syntynyt 24 päivä??
:p

No niin,poitsu ment sitten unille klo 10,simahti suoraan.... eli 2.5h oli valveilla,hyvin jaksoi =) Eikä tarvinnut puoltatuntia nukuttaa. Nyt siis uinunut puolisen tuntia,eli kohta vois olettaa että heräilee ja mitään en oo saanu aikaseksi :D

Poika,toivottavasti yskä hellittää :hug:

Jenni:Voi räkä ton sun pääsäryn kanssa...hellittäis jo :kieh:
 
Huh, täällä on vihdoinkin levännyt äiti! Menin kerrankin nukkumaan jo klo 21:30. Pari herätystä ja syöttö ehti tulla jo ennen klo 24:ää, mutta tuon syötön jälkeen poika nukkui klo 6:een. Sit laitoin tuttia muutamaan kertaan ja lopulta heräs klo 6:40, samaan aikaan isin kellon kanssa :) No, ekoille päikyille mentiin klo 8 ja poika nukkui 2,5h!!! Ei ole miesmuistiin nukkunut noin pitkiä unia. Viimeks joskus 2kk sitten... otin itsekin sinä aikana vielä 1,5h päiväunet ja nyt on kyllä ihanan hyvä olo. Pitkästä aikaa :)

Meillä huomenna neuvola. Katsotaan millasia mittoja siellä saadaan :D

aaoo: Olis kiva mennä kaffelle joku päivä :)
 
Repa...mulla käynyt sama mielessä...et ollaan kyllä voitu nähdä, kun mekin käydään siellä neuvolassa :D ....yleensä olen aika suupaltti...juttelen niitä näitä vaikken tuntiskaan ;) ...johtunee varmaan myös aikuiskontaktien vähyydestä...et höpöttää kaikille, jotka vastaan tulee :LOL: :LOL: ....meillä on muuten 5kk neuvola 27 pv. klo: 10.00 ja tätinä "vyöhyketerapeutti".....
 
Matamimimmi: Meitä tais olla kolme äippää silloin siinä odottamassa vuoroaan... kun ehkä kohdattiin:) Meillä on samana päivänä 5kk neuvola,mut tosiaan 12.30 ja vielä eripaikassakin... meillä oli eri tätikin.Oisin kyllä tykännyt "terapeutista" enempi. Käytiin nimittäin silloin hänen kotonaan vastaanotolla Kasperin mahakipujen takia,kun poika oli jotain 2viikkoa vanha. Tää meidän täti I.R,oli vähän sellanen hössöttäjä,että jäi aina pointti eksyksiin |O Mut tosiaan nyt olis karkkarissa se V.H. Mitäköhän sekin tuumaa kun oon kerinnyt soittaa noin satamiljoonaa puolentunnin puhelua sille,eikä kertaakaan olla vielä vastaanotolle päästy :LOL: Puhelinaika terroristi :D Ja kun mainitsin silloin ekalla kerralla,kun soitin,että soitettiin ambulanssi kun luulin että poika tukehtuu,niin varmaan meinaa että oon aika ylihuolehtivainen emo B)

Nysse poika sit vetelee tyytyväisenä tuolla unia jo yli tunnin...mitähän tästä nyt sit tulloo :xmas:
Ja vieläkään en oo saanut mitään aikaseksi :saint:

Tänään shoppaileen.....jeeeee B)
 
Repa...se I.R täti on kyllä aikas rasittava tapaus...on ollut pojilla tätinä ja nyt käytiin kerran, kun oma täti oli lomalla....mie kun en oikein tykkää sellasesta "lässytyksestä", mitä kyseinen täti harrastaa ;) ...se K-vuoren täti on minusta ihan asiallinen...ainakin oli silloin muutamia vuosia sitten....jos nyt ei ole tullut vanhuuden höperöks...ei mikään nuori immeinen ole....
 
Matamim.: Juu,meillä käynnit kesti aina sellaset 2h I.R:n kanssa,piti muunmuassa puheen tupakoinnin vaaroista miehelle,kun nyt viimesen kerran käytiin...mulla poika sylissä pakarat paljaana rokotusta varten ja täti vaan jaarittaa isännälle... |O Ja just sellasta herranlettas meininkiä :D Jostain olin kuulevinani että V.H olis jäämässä eläkkeelle kohtapuoleen,ei kyllä puhelimessa kuulosta niin vanhalle.... ja ihan asiallisen oloinen täti =)

Poika edelleen unessa :eek:
 
Repa: Mut puolensa tuossa jaarittelussakin; saatte ainakin aikaa! Meillä neuvolakäyntiin on varattu aikaa TASAN 30min ja seuraava asiakas odottaa heti oven takana eli juurikaan ei tuota puolta tuntia voi ylittää vaikka olis millanen kriisi. Yleensä tuo nyt on ihan riittävä aika, ei sen puoleen, mutta joskus on ollu sellanen olo, et ku itse vielä kysyy jotain, ni terkkari on jo avaamassa ovea, et joo ens kertaan sitte... Tylsää sekin.
 
Naukuri,No siinä ajassa harvemmin päästiin pureutumaan itse asiaan,vaan se oli just sellasta että tätsy jäi kiinni johonkin epäolennaiseen ja nopeesti läpis kaikki tärkeet jutut. Tuntu että vaikka siellä oltiin tuntitolkulla niin että pikkumieskin itki jo väsymystä,niin silti jäi askarruttamaan yks sun toinen asia. Mut ei kyllä toi teidänkään tyyli kuulosta kivalta...mitäs jos vaan tarrais palliin kiinni ja huutais että en lähe :LOL:

poitsu uinu sit tasan 2h ja nyt notkuu mun sylissä...
 
Repa: Ne ehkä saattais antaa äidille lähetteen jatkotutkimuksiin :D No joo, meillä on kyl tosi asiallisia nuo käynnit, et en valita. Teen aina etukäteen listan kaikista asioista mitä pitää muistaa kysyä ja kyselen niitä sitten samalla ku mittaillaan ja punnitaan yms.
 
heissuli vei

olenpas ollut ahkera koti kiiltää kuin kiilto mainoksessa...eli viikko siivous tehty..miten uein te siivoatte? Mä siivoon kunnolla kerran viikkoon ja sit imuroin aina tarvittaissa ja pölyjä pyyhin muutamaan otteeseen viikonaikana.

ajattelin kahvikehriä tehdä seuraavaksi.

Mä oon muutamaan otteeseen käytänyt poikaa höyryhuoneessa eili kuumasuihku päälle ja siel sitten vähän aikaa ollaan istuttu..kauhee kun itellä tulee oiken hikipintaan siellä..toivottavasti auttaa..

sitten testasin et laitoin itsetehtyä vattumehua tuohon keitettyyn veteen et jos vähhän muutakin tarjois kun maitoa kun sehän lisää limaisuutta?? mä otan kaikki ideat vastaan =) Hei ja viellä tuli mieleen et olen nukuttanut poikaa ulkona vaikka sataa..onko haittaa flunssasena
 
imetyksestä: Mulla on nyt kolme lasta enkä ole heistä yhtäkään pystynyt "kunnolla" imettämään, mutta olen asian kanssa ihan sinut, koska minua ei ole lypsylehmäksi luotu niin pullolla mennään eivätkä he ole sairastaneet yhtään sen enempää kuin tuttavien täysimetetytkään.
Vähän taustaa viel asiaan: esikoisen kanssa jouduin käyttämään rintakumia ja se ei todellakaan ollut mun juttu. Enkä saanut silloiselta mieheltäni ko. asiaan tai mihinkään muuhunkaan vauvanhoito asiaan tukea. Esikoisella oli lonkkaluksaatio ja kolmen kuukauden lastahoito jakson aikana kukaan muu ei vaihtanut tytölle vaippaa.
Kakkosen odotuksen loppupuolella sairastin vesirokon, joka kuumeineen vei mehut aikas vähiin. Poika heräili yöllä 2h tunnin välein ja esikoisen kanssa olis päivät pitänyt jaksaa touhuta, kun mies ei ollut enään kuvioissa kuin paperilla.
Nyt tämän kolmosen kanssa mies kyllä tuki mun imetysyritystä, mutta samalla loi myös uskoa etten ole yhtään huono äiti vaikka imetysaika jäisikin lyhyeksi. Siksi kolmonen saikin rintaa kaikista pisimpään ja osittaisimetyksellä mentiin muutama viikko.

Jenni: oletko kysynyt onko teillä mahdollista saada kunnallista kodinhoitajaa? Tiedän, että mielyiten hoitaisit Neea itse, mutta jos edes päivänä tai kahtena saisit päiväunet itsekin otettua.

Just joo taas ajatus katkeilee vaikka aamulla niin reteesti lupasin teile palailla kommentoimaan kunhan olen kirjoituksienne antanuut päässä vähän aikaa muhia :)

Jotan siirryn sit omaan napaan: perjantai-iltana tuli pari siideria nautiskeltua (lasten nukkumaan menon jälkeen).
Lauantaina oltiin appelassa. Pikkumies vierasti ensimmäisen kerran tai rtaisi kyllä johtua siitä, että anoppipuolella oli paplarit päässä kun mentiin niille.
Sunnuntaina mun vanhemmat olivat meillä syömässä ja käytiin veljenpojan synttäreillä ja ilta kului enkeleiden sahailussa.
Tänään ollut taas tota edes takasin ajelua, kun esikoista vienyt eskariin ja keskimmäistä kerhoon. Nyt lämmitys puhat menossa: tuli rätisää mukavasti pesissä. Ja kunhan ilma kuivahtaa haravoitavaa löytyi roppakaupalla, mutta mulla on jo valmiiksi olkapää kipeenä.

Jossu & K 4½kk
 
poika: Voit nukuttaa ulkona, jos ei ole kuumetta. Näin mua ohjeistettiin neuvolasta, kun oli nuhassa aiemmin. Helpottaa varmaan hengitystäkin.

Siivoomisesta... Joo-o. Imuroidaan kun jaksetaan, mutta muuten pidän kamat järjestyksessä päivittäin. Musta on kivaa, kun koti näyttää siistiltä. Pölyt pyyhin imuroinnin yhteydessä. Sit varmaan alan imuroimaan useammin, kun poika lähtee liikkeelle. Ettei nyt kaikkia kissankarvoja vaatteisiinsa kerää :D Olen sellainen lepsun tarkka näissä siivousasioissa ;) Vessoista joku kirjoitteli myös aiemmin. Meillä siivotaan vessat juu, mutta yleisetkin vessat kelpaa ;) Oon niin tuhannen reikää lattiassa nähnyt ja käyttänyt, että ykskään suomalainen vessa ei sais mua yrjöömään :D
 
siivoamisesta no viime aikoina on mennyt vähän niin ja näin...Yritän kuitenkin joka päivä vähän järkkäillä niin pysyy perus-siisteys. Kun korjaa aina jälkensä niin aika siitinä paikat pysyy ja ei viikko siivous ei ole niin suuri urakka. Lähinnä tuli vaan tuosta vessa keskustelusta mieleen kirjoittaa, piti jo aimmien vähän kertoa kokemuksia Kiinalaisista vessoista...joissa käynnin jälkeen suomessa ei enää mikää aiheuta kuvotusta. Pahin on "navetta" jossa jouduin käymään kiinalaisella tehtaalla töissä ollessani. Lattiassa sellainen puoli metriä syvä ura, jonka ylle sitten vaan kyykistyttiin. Ura oli koko huoneen mittainen (about 20m) ja siinä sitten "kyykin jonossa" kiinalaismuijien kanssa (ei mitään sermejä välissä) . Siis siten että edessä kyykkivän perus oli muhun päin ja mun takalisto taas seuraavan pärstässä. Siinä oli mukava tuijotella laariin kun edessä istuvan tavarat sinne tipahti, tahi sitten valutteli kuukautisveriään jne. Ja hellettä oli 30 astetta joten voitte kuvitella hajun...Useimmiten yritin pidätellä koko työpäivän, mutta kun työpäivät oli 12-16h pitkiä niin eihän se onnistunut....Toisessa paikassa sitten taas vessoihin ei koskaan tullut vettä joten paikalliset tyhjensivät aamuisin posliinipytyt lapioimalla. Tosin siten että puolet jätöksistä lojui sen jälkeen vessan lattialla. Me länsimaiset "hienohelmat" laitettiin kakkosnelosista pitkospuut vessan lattialle kun se tulvi sitä sun tätä... Siinä vessassa itseasiassa oli sama käyvikö pytyn yllä asioilla (seisoen, ei voinnut ajatellakaan istua) vai antoiko tulla siihen huoneeseen, ihan mihin vaan. Kaiken huipuks kun mä kävin tuolla vessassa niin kiinalaiset ukot yritti kurkkia avaimenreiästä. NAM!!
 
SiivousPoika oot kyllä ahkera :) pääsiskin tohon samaan. Meillä imuri käy siellä ja täällä pari krt vko, mutta että joo luuttaus ja pölyt saatika petivaatteiden tuuletus jäänyt melkein kokonaan. Just aattelin että pitäs M viedä mummulaan pariks päiväks että sais siivottua joka kolon ja jatkettua sisustus ajatuksia. Mua on koko päivä hatuttanut ja kunnolla, kun M on känkättänyt ja kaikk o levällään täällä. Enään en uskalla kirjottaa tai sanoo ääneen maijan päivärytmistä ku heti kaikk on ihan persiillään ja päälaellaan :/ oikeesti kiukuttaa ja paljon. Onneks pääsen kohta taas jumppaan ni saapi pompottaa iskäänsä ja toivottavasti känkkäiski kunnolla :LOL: miten vauva voikaan olla karmea terroristi?

Imetys ja terveysEn usko moiseen, koska mä ku en oo kans imettäny näistä ketään kauaa ja terveitä ollaan oltu - aniharvoin on mitään. Uskon että kyllä taudit tulee jos on tullakseen ja vastustuskyky tulee ihan arjen hälinässä.

Jossulainen; täällä samat puuhat, haraveerausta olis ja paljon, no jos huomenna olis vaikka ilmaa ja maija olis taas äitin pikku kullannuppu :LOL:
 
No yök Jenni missä oot joutunu kyykkimään. Sata kertaa mielummin vaikka pusikkoon, kun tarvis kattella toisten tekemisiä :x

Voi vitsi että oli kauhee vkonloppu. Mua sitten alkaa nuo pms-oireet kiusata oikein kunnolla. Ennen raskautta oli kauhia päänsärky ja levoton olo aina ennen menkkoja, mutta nyt puhaltaa uudet tuulet..... Pinna oli pari päivää niin tiukalla ettei oo tosikaan! Kaikki ärsytti, siis ihan kaikki. Muutenkin olo oli ihmeen masentunut ja olis voinu itkeskellä vaan. Oikeesti kauheeta jos noita päiviä on muutama kuukaudessa. En heti tajunnu että mistä on kyse, mutta kyllä sen nyt tajuan kun olo on aivan erilainen.

Rytmistä en voi oikein puhua mitään. Yöt nukutaan kokonaan, mutta päivisin ihan miten sattuu. Voi olla kolmet unet tai vaikka viidet. Harvemmin pisempiä kun tunti, yleensä puol. Mutta ei ole tiettyjä nukkumisaikoja päivisin.

Siivous, tuntuu että koko ajan siistin paikkoja ja silti täällä on ihan paskasta. Vihaan siivoomista ja kotihommia yleensäkin! Lasten kanssa on kiva olla kotona, mutta kovimmille ottaa tää jatkuva paikkojen järjestely, tiskaus, pyykin pesu, imurointi ja kaikki muut ihanat hommat.
 
KirsikkaTomaatti39, Mulla tulee pari päivää ennen kun menkat alkaa. Päänsäryt tuli aikasintaan viikkoo ennen. Eilinen oli ihana päivä kun menkat alko ja olin taas oma itteni. Onhan sitä joskus muutenkin hermona, mutta noi päivät oli ihan kauheeta. Niinkun ei olis ollu mitään iloa elämässä ja kaikki sua vastaan. Hienoo olla nainen :D
 

Yhteistyössä