TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Jenni :hug: täältäkin!! Ja mäkin kyllä tuossa tilassa soittaisin miehen kotosalle. Kyllähän hän ymmärtää sun tilanteen. Olette varmasti kaikki kolme miehelle supertärkeitä ja voisin kuvitella, että tulee mielellään teidän avuksi, jotta sinä, Neea ja masuasukki jaksaisitte. Ja tosiaan jos pystyt niin mene Neean kanssa lepäämään! Meillä ei valitettavasti toimi tuo et äiti lepäilis sängyllä ja poika vieressä... Heh. Joko nukutaan tai leikitään, mutta ei mitään välimuotoja :D Ja muistathan Jenni, ethän sä ole käskemässä miestä kotiin vaan pyytämässä :) Voimia!!
 
Marimint: Samassa veneessä ollaan; meillä herättiin tänään klo 6:05... Jessus että oli väsy!! Koitettiin mennä miehen kans ajoissa nukkumaan, mutta kyllähän se taas venähti lähemmäs 23:a. Ja kun yöheräämisiä oli tutin vuoksi sataviiskyt, niin hieman aamulla väsytti. Koitettiin kyllä saada poikaa nukahtamaan vielä uudestaan antamalla maitoa, ottamalla meidän väliin, mahallaan, selällään, omassa sängyssä... Kasilta palo kaikilta "käämit" ja noustiin suosiolla ylös. No sit ei kyllä ehditty paljon muuta kuin tekemään aamutoimet, syömään velli ja silmät alkoikin luppaamaan. Eli yritys olikin vissiin vaan saada meidät hereille ja jatkaa itse unia :D Mut ei hitsi vie, jos tuo alkaa sit kellojen siirron jälkeen heräämään jo viideltä?!?!? Onneks siihen on vielä aikaa.
 
Sama homma taalla, naukuri. En millaan saanut silmia auki siina 6 pintaan kun E paatti, etta nyt on aamu. Sitten se hopisi jotain puolisen tuntia, soi ja nukahti. Arvaa vaan sainko itse sitten enaa unta..

Oltiin eilen Eevan kanssa shoppailemassa, 5 tuntia ostarilla. Ei oikeastaan olis varaa ostaa kaikkea mita nakee, mutta se on ihan tunnettu fakta etta mikaan ei helpota kriisin keskella kuten kasa uusia kenkia, laukkuja, meikkeja, vaatteita ja Hello Kitty kraasaa. Jalkimmaiset muka Eevalle. Joka oli tosi natisti. Silloin kun ei nukkunut, naureskeli ja hymyili tuntemattomille. Selvasti halusi huomiota ja sita kylla saikin, eika ihme tassa maassa jos on lautasen kokoiset siniset silmat. Pitaa ottaa puheeksi ennen kun tytto on teini-ikainen.. ei kannata vilkutella vieraisiin poytiin sedille.
 
naukuri Juu. Sama meno meillä. Kun vanhemmat on kunnolla hereillä, nukahtaa neiti eikoille unilleen :D. Musta tuntuu, että aamut vaan aikaistuu mellä koko ajan :eek: . Eilen herättiin viideltä, mutta sain neidin jatkamaan unia klo6.30 asti. Tänään sitten klo6.15, huomenna imeisesti klo6 |O . En tiedä millä saisi tytön nukkumaan edes seittemään, ei vissiin millään. En viitsi illallakaan tyttöä kiusata ja tahallaan valvottaa, koska kitisee sitten väsyä koko ajan. Eilenkin oli klo18.30 jo ihan sippi, nukahti vellipulloa tyhjentäessään. Hirvittää pelkkä ajatuskin, että pitäis alkaa nousta klo5. Sekin ärsyttä, kun en saa itseäni niskasta kiinni, että menisin edes kymmeneltä nukkumaan...sitten on aamulla pinna kireällä, kun ei meinaa edes silmät pysyä auki :whistle:
 
Marimint: No meillä nukkumaanmenoaika on pysynyt melko samana eli klo 19-19:30 välillä, mutta nuo aamut kans aikaistuu koko ajan. Eilen kiljahteli hereille 5:40, mutta onneks saatiin maidon jälkeen nukkumaan puoli kasiin, kasiin asti. Tänään ei toiminu |O En sit jaksanu yllättäen mennä aamulla jumppaankaan, vaikka rakastankin just sitä jumppaa. Oli vaan ihan tööt olo. Ja jos saiskin nukkua koko yön heräämättä, ni jaksais varmaan joten kuten silloin kukon laulun aikaan herätä, mutta kun niitä tuttiheräämisiä + ainakin yks ruokailu tulee näyttävästi ihan joka yö.

Marmotta: Oikeassa olet, shoppailu on kyllä ehdotonta lohdutus/parannuslääkettä mielelle!! :D Myönnän tekeväni samaa... Tosi hienosti teidän neiti oli jaksanu sun kanssa siellä shoppailemassa.
 
marimint Kerrohan kun oot keksiny suussa pysyvan tutin, haluan samanlaisen, ainakin yöksi :LOL:

Kiloklubi: Taas multa olis muka lähteny ½kg eikä se 2kg ole tullut takasin, eli yhtäkkiä lähtenyt 2½kg :eek: enkä edes oo tehny yhtään mitään! :D Eli jos jossu
merkkaat että nyt on lähteny 2½kg .

Shoppailusta Tekee tosiaan kummasti aina paremmalle mielelle :D Nytkin minua huvittais ostaa uudet farkut ja kengät ja vaikka mitä :D

Oon tässä pian tunnin jo koittanu ettiä uutta tyyliä hiuksiin, mutta en meinaa löytää mitään.. :)

Nyt taidan mennä katsomaan TV:tä ennenkun tyttö herää toisilta päikkäreiltä :)
 
JenniMies kotiin vaan - kuiteski taas viikko edessä kaksinoloo nean kans ku toinen osapuoli paiskii sitä leipää taloon. Olikos sulla piakkoin aika sinne äpolille sen migreenin kans? Toivottavasti ja jos ei ni pyydä neuvolan kautta päivystyslähete. Ja muista pitää päätä polvissa=liioitella niin saat kunnon avun.

MarmottaShoppailu on kivaa - ai kun ei ois laskuja ja sais kaiken rahan pistää palaan silleen kertaheitolla, jeeeeeeee. Aina kummiski käy niin että tulee ostettua joko lapsille tai kotiin jotain kivaa ja viimetteeks itelle. :( Jotain rintsikoiden hintoja vaan taivastelee mut lapsille kyl ostan aika helposti. Nykyään tosin oon tullu tarkemmaks, ennen ostelin kaikkia merkkivaatteita lapsille, mut nyt o järkee tullu päähän. Siellä italian maalla on varmasti kaikkee ihanaa ostettavaa ja varsinkin lapsille ku ei oo tätä talvee ollenkaan, täällä ku on joka mukulalla reimat, rasavilli haalarit talvisin ja kesällä sitten näkeekin enemmän värejä.

Weiss; ootko muuten koskaan kokeillu homeopaattia? En oo varma, mut käsittääkseni atopiaa on hoidettu menestyksekkäästi homeopatialla. =)

Mä otin perjantaina kotihiprakat ja tuntu kyllä hyvältä korvien välin tyhjennys. Meillä on niin jumalattomasti tätä kotihommaa pihatöiden, rempan yms osalta ja paljon ollaan tehtykin. Mun mies tahtoo vaan olla sellanen että alottelee aina uusia projekteja ja vanhat oottaa kulman takana ja siitähän mä en pidä lainkaan.
 
Olipas kurja sää lenkkeillä :( ...vettä satoi, kengät kastui läpimäriksi.

majjIhana kuva sun pikkuisesta profiilissa :). Joo, mä kerron heti kun keksin ihmetutin. Sen tarvis olla vähintäänkin semmoinen, että se ymmärtäisi itse hypätä takaisin vauvan suuhun ensimmäisestä äänimerkistä. :LOL: Tuotekehittelyn paikka!

naukuri Aamulla on kyllä aina ihan vetämätön olo. Illalla saatan suunnitella, että lähden vaunujen kanssa lenkille, kun tyttö menee ekoille unille. Mutta eipä ole niin aikaisin tullu lähdettyä yhtään minnekään :D. Lenkkeily saa tapahtua vasta päivemmällä. Meilläkin nukkumaan menoaika on pysynyt klo18.30-19.30 välillä jo jonkin aikaa...mutta jostain kumman syystä aamut aikaistuu. Ja eilen oli havaittavissa jo kuuden aikaan väsähtämistä :eek: . Niin aikaisin en kyllä tyttöä suostu yöunille laittamaan, täytyy yrittää venyttää edes lähemmäs puoliseitsemää.

Marmotta ja muut shoppailijat Mä tykkään kans, että se on mukavaa ajan vietettä ja tosi piristävää :). Just tänään tuskailin, että mulla ei ole mitään kivaa päälle puettavaa. Raskausaikana tuli ostettua mammavaatteita, niin eihän niitä nyt voi päälle laittaa. Muutama ihan kiva syksyisempi vaate on, mutta ihan liian vähän. Farkutkin kaipaisi uusimista ja kengät ja ja ja.... :D. Tytöllekin tekisi mieli ostella yhtä ja toista. Tarvii päästä kaupoille :).

Marimint ja pikku-emäntä tasan 5kk
 
Olette vaan ihania :hug: hali teille kaikille kannustuksesta.

Hengissä olen, juuri ja juuri. Mies tuli kotios kun soitin itku kurkussa ja moitti että miksi en aiemmin soittanut... Niinpä niin. Kun vaan ei tahtois "häiritä" toiselle niin tärkeää harrastetta, mun mies kun on eräimmeisiä henkeen ja vereen ja tuo hirvestys on yksi henkireikä hänelle. Ei hänelläkään kuitenkaan helpoa ole kun olen käytännössä kokoajan kipeä. Huoli painaa töissä mun ja Neea jaksamisesta päivittäin.

Kirsikkatomsku sain jo ajan äitipolille, viikon päästä maanantaina. Sinne asti pitäs nyt jaksaa sinnitellä.
 
Kellon siirtäminenJoo - ootte kyllä superrrrrrr ihania ku ajattelette jo sinne saakka...tulipa mieleeni historiasta... meidän lapset on aina ollu aamuvirkkuja, muutama vuosi takaperin tuli alakerran naapuri valittaan ku kello 6 on täys meininki talossa, nää alko leikkiin eikä tosiaankaan juossu tms... noh, pyysin häntä tuleen sisälle kattoon meidän elämää. Todettiin että ei voi olla totta - aivan normaali puhetta ja kaikk kuulu tosiaankin niille. Mietittiin vaan mitenkä talo on oikeen tehty ku kuulemma meidän muista huoneista ei kuulunu mitään,ainoostaan siitä yhestä. Joo oli mennä välit mut onneks hänkin tajus ettei kyse ollu mistään melskaamisesta..mut mitäs jos ois vaikka koliikkia tai ihan vaan muuten tavallista vauvan itkua...........................................krääk varmaan hirvee kalapaliikki. Mut enhän mäkään voinu sanoa mun lapsille että ei saa leikkiä kun ne kuiteski puhu hiljaa liki ääneti.
 
Pikainen tervehdys!

Oltiin evakossa koko päivä ja kohta pitää panna poika unille...

Kasperilla on mennyt rytmit ihan sekasin,hakee ilmeisesti uutta rytmiä just kun olin tottunut tohon edelliseen :headwall:

Heräs aamulla 8.05 :eek: Eipä oo moista nähty ja sit valvonut päikkäreiden välissä melkein 3h,mikä tarkoittaa et nukkui vaan 2xpäikyt mitoiltaan 45min ja 2h... Nyt on varmaan jo ihan sippi,mutta periaatteestakaan en ennen klo18 lähe pesuille viemään B) Ei kyl kitise....
Nyt tuntuu joka päivä olevan hiukan erillainen,saa nähä mihin tää johtaa loppupeleissä.
Huomena tuskin nukkuu 8asti,kun nyt menee näin ajoissa unille...

Meillä syödään öisin ihan tosissaan :p Aluks oltiin pikemminkin tutilla,mut nyt ihan syödään,et kai sillä nälkä on =)

Shoppailemaan lähtee tää huomena,vihdoinkin B) En edes muista milloin oisin mitään uutta saanut,eli ihanaa... :p Pojalle pitää ostaa parit sukkikset myös =)

Nyt heippis huomiseen...
 
Teki jo mieli lähteä päivällä Jenni sua auttamaan :hug: Pidät nyt kuitenkin mielessä, että sun mies auttaa sua kun pyydät vaan. Ethän sä tahallasi sairastele ja voi pahoin jne. Kyllä sun mies sen ymmärtää.
 
Mukava kuulla, että sait Jenni miehen kotiin :)

Ostoksille
tekee NIIN paljon munkin mieli! Ens lauantaina olis sitte kunnon shoppailua luvassa, kun mennään parin kaverin kanssa päiväks shoppailemaan ja käydään syömässä. Jee!! Tosin oikeasti tykkään kyllä mieluummin käydä ostoksilla yksin, koska pähkäilen aina joka asiaa ikuisuuden enkä tykkää muita rasittaa sillä jahkailulla :) Mut ehkä tän kerran :)
 
Voi huokaisu...


Nukutuskin kesti sit taas tunnin ja mahoton kitinä,syliin piti ottaa pariinkin otteeseen |O Oon nyt ihan ulalla tän uuden kuvion kanssa... ainoo et tykkään kun nukkuu aamulla pitkään,mutta muuten oonkin sit hukassa :kieh:

Paljonkos teidän vauvat tällä hetkellä jaksaa valvoa ja onko täällä ketään kenen pikkuinen nukkuis vaan kahdet päikyt?
 
Repa, meillä :wave: , kyllä, luulisin, tavallaan....
Illalla neiti menee nukkumaan 19-20,
syö velliä 01-02,
noustaan 9-11
I päikyt 13 maissa 1,5-2 h
II päikyt 16 nurkilla n.45 min-1,5h
ja sit taas yöunet 19-20

Näin mennään nyt, MUTTA rytmi voi vaihtua vielä noin miljoona kertaa ennenkuin se oma löytyy!

Ja ylihuomen neiti 5 kk!!!
 
jenni: onneks sait miehes tuleen mettältä kotio, toivottavasti olet saanut levättyä..

repa: tytöl ikää nyt 4,5kk ja jaksaa valvoa yleensä 1h15min-1h45min ja jos nukkuu yhdet pitkät unet niin päikkyjä nukkuu päiväs neljät.

tänään oli taas kitinäpäivä ja tyttö nukkus 5xpäikyt 40-50min pätkis, hampaat selvästi vaivaa edelleen mut ei vaan tuu ikenistä läpi, laitoin tos 17 aikaan ihan suosiol supon ja illasta tyttö oli ihan oma ittensä eli selvästi oli kipua ollut kun noin selvästi tyttö sen jälkeen muuttui.
meil on muuttunut yön eka syöttö aikaisemmaksi kuin ennen, aiemmin söi ekan kerran 3-5 aikaan ja nyt jo 12-2 välis ja sit herätään kuikuileen 4-5 aikaan mut onneksi taintuu unille vielä hetkeks tutin kanssa. tänä aamuna heräs 6:50 ja kun mies on tän viime viikon nukkunut yskän ja nuhan takia alakerras niin vein tytön miehelle ja sanoin et mä meen takas nukkuun että hoida tyttöä, ja sain ite nukuttua viel pari tuntia, kyllä teki terää..

movicolista on muuten ollut nyt apua pojan ummetuksessa, aikas tehokasta ainetta ja hyvä niin =)

 
RepaMeillä on aika usein 2 päikyt ja ikää 4kk2vkoa.Pääsääntösesti aamulla 07 aikaan alkaa se laulaminen "laaaaaaaaaaala". Ja yöunille mennään 21-22 aikaan. Päikyt on yleensä pitkät 2-4h, riippuu hirveesti siitä kuinka paljon on leikitty ja pyöritelty maijaa. Meillä kun on näitä isosisaruksia ni esim vkl päivät on täynnä leikki ja hyviseuraa kaiken aikaa ja sylejä on tarjolla loputtomasti. Arki se koittaa aina ma maijallekin :LOL: ku tylsä äiti touhuaa omiaan.
 
Tää on kyllä niin hassua :) Edla-mamman tyttö kun vasta heräilee uniltaan, niin meillä parhaassa tapauksessa vedetään jo toisia päiväunia!! :D Meillä nukutaan, kuten kurpitsallakin, yleensä 4 päiväunet. Joskus harvoin viidet. Päiväunille tulee yhteensä mittaa joku 4-4,5h eli 1h vetelee keskimäärin. Ja tosiaan valveillakin sama ku kurpitsalla eli max. 1h45min. Ellei olla jossain mielenkiintosessa paikassa tai tehdä jotain erityistä. Silloin saattaa olla valveilla parikin tuntia hyväntuulisena. Niin ja meidän pojalla ikää kolmen päivän päästä 5kk. Ja joo, en ota mitään "rytmiä" kyllä itsestäänselvyytenä, kun voi näyttävästi muuttua hyvinkin nopeasti...

kurpitsa: Hyvä, että on auttanut! Varmasti pojankin olo helpottanut huomattavasti?
 
Naukuri, meillä on opetettu selvät säännöt pienestä pitäen, siis että meillä SAA nukkua pitkään :whistle: No ei, jos realisteja ollaan niin, et neiti on ihan omassa päässään luultavimmin päätelly ettei se saa mamia ylös helposti, niin on paljon parempi itekin nukkua kuin huutaa B) :D

Laskeskelin, et yöunien pituudeksi meille tulee 14-16 tuntia ja päikkyjen max. 3,5h.

Meidän neiti itki tänään ihan oikeasti. :O Mä en edes muista koska olis itkeny niin että kyyneleet tuli simmuihin. Paljonhan se kitisee ja aloittaa sen "mukahuutonsa" joka sitten loppuu, mut ei se juurikaan noin paru. Vierastusitku se oli, mut ei meinannu edes mun sylissä rauhottua :/ Jouduttiin ottamaan pullo esille, et neiti alko yhteistyökykyiseksi :D

Jaa-a, se on viikonloppu ohitte sitten ja uus viikko alkais (no mun elämässä ei oikeestaan oo väliä onko vkl vai viikko, samaa se on kuitenkin), mut onhan se hullut päivät-viikko :)
 
Paikkarit Eeva kiskaisee parin tunnin valein, sama homma kun kurpitsalla ja naukurilla. Ei valttamatta kylla kun torkahda, mutta kuitenkin. Yhdet pidemmat unet n. 10 pintaan, 1-2 tuntia. Sitten yhdet lyhyet alkuiltapaivasta ja taas pidemmat 4 aikoihin. Sitten lyhyet pari tuntia heraamisesta ja younien kanssa taistelu alkaa 9-10 tienoilla. E siis 4kk1vko. Riippuu kylla ihan siitakin miten E ulkoilee, rattaissa kun torkahtelee aina vaikka olis just sangysta kiskottu kavelylle. Taalla kun on nonnat ja tadit sita vuorotellen viemassa kavelylle, saattaa tulla 5 tuntia ulkoilua/paiva.

Tanaan olinkin pitkasta aikaa Eevan kanssa kavelylla ihan itse kun tajusin, etten ole saanut raitista ilmaa aikoihin paitsi matkalla autoon, autosta sairaalaan ja takaisin. Puistossa oli riikinkukkoja ja papukaijoja, voi tuota vauvan riemua kun huomasi ne! Sain minakin huilata valilla kun toinen istui puolisen tuntia rattaissa suu auki tuijottamassa. :) Pitanee lisata listaan "elaimia, joita haluan".

Jos nyt vaikka unille, sais ehka pari tuntia nukuttuakin taas. Oita, mammat, levollisia oita ja
:hug: kaikille!
 

Yhteistyössä