TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Jenni: No just vastaavia kokemuksia, mutta mulla Intiasta :D Joo, ja sit jos itselle vielä sattuu mahatauti yms siihen samaan syssyyn, niin kyllä on mukava tuollasessa maha kipeenä olla ja ripuloida ja kun oksettaiskin vielä... Pääsee kosteuspyyhkeet, käsidesinfiointiaineet ja omat nessut kunniaan :)
 
Neuvolassa ( 4kk ) meillä oli kaikki hyvin tyttö painoi 7560g ja 62cm pitkä sekä py 42 :)
Meinas että meidän on aika ottaa kaksi sosetta/ päivä, kasvis ja hedelmä sose jos vaikka vaikuttais yö uniin. Sanoi myös että ainakin 4 jääpalaa sosetta kun ennen olen antanut vain 2. Myös tuosta yö heräilystä sanoi, että varsinainen yökoulu voi aloittaa vasta 6kk iässä, mutta koitetaan aloittaa nyt jo että ei söisi kun max 2krt yössä. Sanoi että väkisin vain tuttia ja heijausta..

en kerkeä kirjoittaa tuosta asiasta enempää kuin täytyy lähteä mumman ( äitini ) syntymäpäivä kahville.. :)
 
Taalla kans on tyty kankkaily paikkareiden kanssa :headwall: , nyt meni huudolla nukkuun ja toivottavasti nukkuis pitempaan kuin nuo 1/2h tirsat.

Kaytiin punnituksella, aikaa meni enemman riisutumiseen ja pukeutumiseen kuin terkan kyselyyn: nukkukos ja syokos tyty normaalisti :eek: . joo normaalisti kai vastasin :D . Nyt neuvolakirjassa lukee etta kaikki ok ja vanemmilla ei oo mitaan kysyttavaa :headwall: paino oli 5800g ja eilen mitattiin pituus 60.2cm. Perjantaina tyty on sen 5kk. vois ihan yhta hyvin alkaa mittaileen tuota painoa kotosalla ettei tarvi turhaa kuluttaa kallista aikaani tuolla baby clinikalla :kieh:

Siivouksesta
Kerran viikkoon siivoon vessan ja kylpyamme pyyhitaan useamman kerran ja aina ennen jos kylpee. Imuria heilutan noin kerta viikkoon, mut polyja huiskuttelen pois pari kertaa kuussa. Tahtoisin kylla siivoojan.

Naukurille
myohastyneet hammas onnittelut :flower:

ja mitahan viela...

:hug: kaikille sairauksien parissa kammppalijoille.

Taalla vahan masiksessa tuon oikeen kaden kanssa, itkulla yolla nostin tytya syomaan. Muuten kaikki hyvin, eika pitais valitella kun toisilla on isommat taakat kannettavana. voi ppirskatti, puol tuntii unta ja tyty huutaa pinniksessa!
 
No niin minimies unessa,ehkä aavistuksen helpommin kuin eilen,mutta melko urakka kuitenkin =)

Shoppailemassa kävin ja kyllähän sitä rahaa meni :whistle:

Siivous:No kyllähän minä täällä koitan viikonvälein imuroida ja pyyhkiä pölyjä,mutta kun toi olohuone on ihan pomminjäljiltä kun mies hioo seiniä ja on aikeissa maalata...homma vaan ei edisty kun on kaikenlaista tässä... Ja jotenkin ei huvita panostaa kun tää koti on niin keskeneräinen :ashamed: Mut sit varmasti kun saadaan kamat paikoilleen,niin homma tulee menemään niin,että imurointi parikertaa viikossa,luuttuaminen kerran,pölyt tarpeen vaatiessa. Ja just sellasen perusjärjestyksen ylläpitoa =)
Hurjia noi vessakokemukset...mullakin on muutama vähemmän mielekäs kokemus reissunpäältä,tosin ei mitään noin ikävää :x Mut mun päässäni sellasia "riukuloita" ei ees luokitella vessoiks,vessa on hygienia tila (siis mulle) missä suoritetaan pisut ja pesut ja sen pitää olla putipuhdas,siks hinkkaan sitä alvariinsa :D Mun ikävät vessakokemukset vaan innostaa entistä kovempaan puhtaanapitoon :saint:

Majj: Kerro lisää tosta yöohjeistuksesta mitä neuvolasta sait,jos siitä on muuta kerrottavaa kun tuo minkä jo laitoit =) Kuulostaa taistelulta tuo väkisin tutitus ja heijaus...musta ei varmaan olis siihen :whistle: Tissiä vaan joka vaivaan :p No ei,täytyis alkaa kai jossain vaiheessa itsekkin koulimaan noita yöheräämisiä muulla kuin syötöllä...tosin vielä en uskalla kun ei saa kiinteitä. Mutta vinkit otetaan jo vastaan =)

Onpa teidän lapsoset lyhyen sorttisia.. Onks meidän poika jotenkin pitkä kun se oli 3kk neuvolassa 62.7cm :eek: Ja nyt kotikonstein mitattuna (4kk) 66-67cm (syntyessään kuitenkin "vain" 49cm) Ollaankohan mitattu ihan päin pyllyä :p

Kaikille rauhallista yötä!!
 
Repa: Meillä on nyt tullu hurja kasvuspurtti ja odotan kovasti kuinka pitkä poika on. Kotona mittailtiin jotain 68cm. Mutta 3kk iässä 62cm ja 4kk iässä 64cm. Ja sama syntymäpituus ku teillä eli 49cm. Ja noita spurtteja ja tasaisempia kausia tulee varmaan kaikille. Nyt voisin kuvitella et meillä vähän taas rauhottuis. En tiedä :) Huomenna nähdään sit viralliset 5kk mitat!

LC: Voimia käden kanssa! Eikö se millään lähde paranemaan? :hug:
 
moikka..

ihan hulluna on taas kolmessa päivässä tullut tekstiä. tää mamma on niin poikki etten millään jaksa lukea kaikkea. mutta koitanpa taas päästä kärryille.

Toi muutto väsyttää mua ihan sikana. Ollaan viimeset kolme päivää rempattu kämppää yli 8 tuntia päivässä.. Alkaa jo vähän väsyttämään.. Ja kämppä on ku pommin jäljltä..

Joitain positiivistakin. poika käänty lauantaina 2 kertaa!!! Ehkä se alkaa pikkuhiljaa oppimaan :) muutenkin poitsu ollu oikee ilopilleri. Ollaan ekaa kertaa kaksistaan pojan kanssa kaks yötä kotona. Tää päivä on ainakin menny tosi mukavasti ja poitsu taitaa olla jo yöunilla... Vähän jännitin etukäteen miten kaikki sujuu..

nyt vaan pikavisiitillä.. Huomenna koitan tulla paremmalla ajalla... nyt suihkuun ja sohvalle hetkeks.
 
Meillä herättiin taas viime yönä ties kuinka monta kertaa. Pitkitin nukkumaan laittamistakin seitsemään, jotta olisi yöllä väsyneempi ja nukkuisi pidempään. Kaks kertaa syötin yöllä, mutta tuttia sain laittaa sata kertaa ja välillä nostaa syliinkin :eek: . Menin nukkumaankin jo klo21.15, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Aamulla J päätti klo5.05 herätä pirteänä, eikä edes tissillä jatkanut unia. Olin ihan poikki enkä jaksanut nousta, joten taistelin 1,5h kunnes sain tytön nukahtamaan. No, neiti päätti nukkua hurjat 10min :kieh: . Että hyödytti paljon taistella...

majj Mä harrastan tuota tutin tarjoamista ja heijausta öisin. Tosin meidän neiti hyväksyy sen ilman huutoa. Herää yöllä yleensä hyvän tuulisena oli nälissään tai ei ja monta kertaa . Jos edellisestä syötästä on alle kaks tuntia olen kokeillut tarjota tuttia. Jos ei kelpaa, otan syliin. Jos sylissä alkaa nuokkua ja ottaa tutin suuhun, niin en tarjoa rintaa. Rintaa tarjoan vasta, jos tutti ei kelpaa ja meinaa hermostua, kun sitä tyrkytän. eikä sylissäkään rauhoitu. Meillä tämä alkoi yhtäkkiä mennä näin, ennen tuttia tarjotessa tuli väistämättä huuto. Kun ikää tulee lisää, niin imeisesti kaikki asiat alkaa helpottua. :)

:$ Millaisia vessakokemuksia teillä! :x
 
Repa: Kopioin tämän netistä, koska siinä kerrotaan suurinpiirtein samat asiat, mitä neuvolassa ohjastettiin;

"Perinteinen" huudatusunikoulu toteutetaan siten että lapsi jätetään omaan sänkyynsä yksin huutamaan, ja käydään tietyin, pidentyvin väliajoin huoneessa rahoittamassa sanallisesti (koskea ei saa), kunnes sitten lopulta minuuttien - tuntien huudon jälkeen lapsi uuvahtaa uneen. Tätä jatketaan tarpeeksi monta yötä, kunnes lapsi on "koulutettu" nukkumaan hyvin. Tämän tyyppistä unikoulua on ilmeisesti harrasteltu aika laajastikin aiemmin, ja vielä nykyäänkin näkee tätä suositeltavan. Mm. lastenpsykiatrit ilmeisen laajaltikin ovat sitä mieltä että tällainen "kouluttaminen" on haitallista lapsen psyykkeelle, ja voi aiheuttaa voimakkaan hylkäämikokemuksen, eikä siis ole suositeltavaa.

Lempeämpiä metodeja on mm. tassuttelu, josta löytyy ohjeet netistä googlaamalla. Ideana siinä on, että lasta ei jätetä yksin, vaan heräämisen yhteydessä koitetaan ensin lempeällä kosketuksella rauhoittaa lapsi, mutta jos tämä ei auta, otetaan lapsi lopulta syliin jne. Pikkuhiljaa pyritään sitä kohti, että lapsi oppisi rauhoittumaan ja nukahtamaan itse, ilman apua. Ilmeisesti tätä "unikoulua" suositellaan aikaisintaan 6kk ikäiselle.

Ja sitten sitä perus mitä marimint:kin sanoi, tuttia tarjotaan aina ensimmäisenä, esim. 3 kertaa ja jos ei kolmannella kerralla huoli tuttia niin sitten "uskotaan" että on nälkä.

Mun PÄÄ LYÖ TYHJÄÄ! En osaa selittää :ashamed:

Taidan ehkä mennä nukkumaan, mun pää on nyt ihan tyhjä nyt joka asiasta. |O
 
Repa, samoissa mitoissa meidan neiti. Syntyessaan 49cm, 3,5kk neuvolassa 65cm. Siita on muutama viikko, varmaan hiukan enempi jo nyt. Vaatteet ainakin jaaneet sen jalkeen pieneksi. Meilla jaa valiin 4kk neuvola, etta pitaa tyytya arvailemaan viela parisen viikkoa. :)

Yoheraily on jatkunut yli kuukauden mutta uutuutena nyt on tullut se, ettei tutti enaa kelpaa. Aikaisemmin saanut kylla silla rauhoittumaan, nyt alkaa huutaa suoraa huutoa jos edes vilautan tuttia. Ei kelpaa syli, ei heijaus. Tissitainnutus onnistuu 20 sekunnissa. Eli nalka silla ei takuulla joka kerta ole kun nukahtaa ennen kun kunnolla ehtii mitaan syomaan. En viitsi taalla alkaa kokeilemaan vaihtoehtoisia tapoja, kerrostalossa kun ollaan.. mahdollisimman akkia yritan saada hiljaiseksi.

Nayttais muuten olevan liikkeella tota oisin huutelua ja aikaisin herailya, josko nyt sitten vaan kuuluis tahan ikaan. Pitais kylla hankkia joku vauvanhoidon abc, ei olis nain hukassa aina ihan joka asian kanssa. Onneks taalta saa apua. :)
 
Hyi minkalaisia vessa juttuja :x RepaMä oon kanssa oikea vessan siisteyspoliisi, siis mua ällöttää yli kaiken likanen vessa ja yleisissä en käy kun pakon edessä.. Josku Tallinnan terminaalissa erehdyin menemään vessaan ja joku oli valellut pas,,lla koko vessan jäipähän käymättä...Suomeen saakka pidättelin sen kokemuksen jälkeen.

Miten pitkään teidän vauvoilla on tuo ryvitys kestänyt? Meillä vielläkin ryvitään muttei koko aikaa..

Marmotta: Mä tainnutan kanssa tissillä kun ei tutti kelpaa ja tissille taintuu heti.

Meillä poika 5kk on 64 senttiä ja 7,5 kg ei maininnut mitään sairaalas et ois tarvetta kiinteille koon puolesta mut kunhan tää rasitus on ohitte niin varmaan kokeillaan perunaa sillon poika n. 5 ja puol kk.

Weiss: Meillähän kanssa epäili vähän et oisko vähän atooppinen toi iho kun on ympäri kehoa sellasia läiskiä määräsikin ison kasan rasvoja ja kortisoni voiteita kahta lajia mut ei osannut sanoa varmaksi oli sitä mieltä et jos ei parane toi iho niin sit ihotauti lääkärille joka vois kattoo tarkemmin.

nyt raivaamaan huusholli sisko tulee kattoo kummipoikaansa ja esikkoa.

Kummeista pitääkin mainita sen verran et meillä on käynyt hyvä tuuri kummien suhteen kaikki tykkää olla lasten kanssa ja myö ottaavat hoitoon tarvittaessa. Oon tosi kiitollinen et on näin hyvät kummit lapsilla. Mä oon aina sanonut että ei tarttee lahjoja kantaa vaan tärkeintä on antaa aikaa. Mää oon itekkin koettanut kummina antaa aikaa ja huomiota paitsi et yksi asuu kaukana joten häntä ei näe usein pari kertaa vuodessa.
 
Huomenta.

Olikos se summer kun puhui niistä kaikki mua vastaan päivistä ennen menkkoja. Minä liityn mukaan. Noina päivinä on itku tosi herkässä ja kaiken lisäksi jos yrittää jotain tehdä niin tavarat ei pysy käsissä esim. kattilan kannet ym rämistelee aina pitkin lattiaa.

Meillä nukuttiin jälleen kokonainen yö eli 10½ tuntia putkeen ilman edes tutin laittoa :wave: Tosin silti tämä mamma on puolikuollut. Pitää kait ruveta tuolla vitamiinipurkilla ieraileen useammin.

Jossu & K 4½kk
 
Jossu, minähän se :wave: Oikein pelkään seuraavia päiviä taas kun tulevat. Jotenkin niin hallitsematonta kiukkua ja raivoa ja toisaalta tosi masentunut olo. Paitsi nyt tiedän mitä oottaa jo, kun mulle ihan uutta ollut tuollaset oireet.
 
Hurja toi "perinteinen" unikoulu, eihän lasta voi huudattaa. meillä on kyllä ollu alusta saakka unikoulu - jos näin voi sanoa, tarkoittaen sitä että kaikki yötouhut on minimoitu alusta saakka (vaipat,herätys syötöt, röyhyttelyt, seurustelut) vaikka silloin newborn aikaan olis ehkä mieli tehnykki (tai ainaski mies oli heti hellimässä ja paijaamassa) - minä sain toimia sitten poliisina ja murista ettei leikitä öisin. Noh mutta silti meillä herätään yöllä kerran syömään että samoissa ollaan. =) Viimeisen kk ajan yllättäen mun rakas siippa on hoitanut tän yösyötön, hieno huomiointi häneltä.

Sain sen joutsenen makuupussin sieltä huutonetistä - ja testattiin eilen päiväunilla. Päällä oli vain sisävaatteet eli paita ja pökät+pipo. Maija nukku ulkona vajaa 2h ja oli ihan lämmin - että on kyllä uskomaton ja hintansa väärtti tuote. Suosittelen lämpimästi!

LC; Eikös sulle oo tarjottu sitä kortisoonia lainkaan siihen ranteeseen? Siinä on kova tulehdustila ja kipu on vamasti mieletön - mun olka piikitettiin 2 vkoa sitten ja taas ollaan kunnossa.

 
summer: Mulla on ollut sitä jo ton keskimmäisen syntymän jälkeen, mutta nyt jotenkin tuntuu olevan vielä voimakkampaa. Meillä jopa mieskin tunnistaa noi mun oireet ja osaa siirtyä takavasemmalle. Tämän viimeisimmän synnytyksen jälkeen, kun kerroin kuukautisten alkaneen mies vaan tokas, että ei mikään yllätys, kun olin muutaman päivän käyttäytynyt omituisesti vaikka itse silloin en ollut siihen kovin paljon kiinnittänytkään huomiota. Nyt olen seuraavina kuukausina tarkemmin taas seurannut itseäni ja sitä hormoonihärdelliähän se on eli todella kivaa olla nainen :)

Noi kuukautiset ovat muutenkin tämän viimeisen synnytyksen jälkeen muuttuneet. Kierto on ollut tavallista pidempi ja vuoto todella paljon runsaampaa. Ensimmäisinä päivänä ei oikein tee mieli lähteä kotoa mihinkään, kun saa kokoajan olla suojaa vaihtamassa.

PERÄPUKAMAT: löytyykö muita ko. vaivasta kärsiviä. Mä olen vaihtelevasti kärsinyt niistä esikon syntymästä asti, mutta koskaan en ole vielä varsinaista hoitoa tarvinnut. Eilen tosin tais puhjeta.

Heh, heh, mulla nyt vain näitä kivoja alapää juttuja, mutta koittakee kestää....

Jossu & K 4½kk
 
weiss
Huomenta.
Täällä poika tänään JO 5kk!!!! Onnea muillekkin päivää viettäville! Kauhia, kun aika menee. :heart:
Täällä iho ei meinaa parantua, joten ei päästä kauraa aloittelemaan. :(
Meillä poika 4kk neuvolassa 7,2kg ja 63cm.
 
Mä voin liittyä tuohon kiukku päivä ennen kuukautisia, voi että mua veenuttaa ihan kaikki asiat ja mikään ei onnistu päivää ennen tädin paikalle pörhältämistä siitä kyllä ei voi erehtyy se on oikein luotto merkki siitä et täältä tullaan.

Onnea Weissin 5 kuukautiselle isolle pojalle =)

Meidän poika vaikuttaa kauheen pieneltä teidän muiden vauvoihin verrattuna.
 
Aika hurjan kuuloinen tosiaan tuo perinteinen unikoulu,mutta olen kyllä kuullut että sitä tosiaan käytetään edelleen. Itseasiassa yksillä tutuilla se oli viimeinen vaihtoehto kun lapsen nukkuminen alkoi mennä luokkaan maksimissaan 5 tuntia yössä. Heidän lapsi oli tosin vanhempi tuolloin, oisko ollut jotain 10kk. Tyttö oli vaan niin "tottunut" yö heijaamiseen ja tutin laitto rumbaan että se meni jo vähän överiksi, eli jos oikein silloin heitä ymmärsin niin lapsi ei halunnut enää nukkua muutoin kun että on äiti tai isi heijaamassa/sängynlaidalla. Muistelen että heillä päästiin hyvään tulokseen hyvin lyhyellä unikoululla. Vajaa viikko "huudatusta" ja sen jälkeen tyttö alkoi nukkua yöt läpeensä. Tuona aikana tyttöä iltaisin/öisin hoiti pääsääntöisesti lapsen mummo, vanhemmat pysyivät poissa näkyvistä. Taisi mennä niin että vanhemmat hoiti normi iltarutiinit ja nukkumaan laiton ja sitten kun rumba alkoi, mummo astui kehiin. Mutta heillä siis oli ihan pakko mennä aika äärimmäisyyteen koska lapsen unen puute alkoi olla jo hälyttävää.

Mitä noihin vessoihin tulee niin olen kanssa aika puunaaja, juuri noiden kokemusten vuoksi. Isännänkin olen kouluttanut vessaharjan käyttöön, mä en mikää p**ka rantujen vaki puunaaja ole :LOL: Jokaisen pitää pystyä omat jäljet hoitaan. Mitä niihin rengas-lattiassa vessoihin tulee, niin ne kyllä oikeasti on suht hygieenisiä. Siinä kun ei tartte ihon koskea mihinkään kohtaan vessassa, vaan jalat lattialla. Kiinassa ainaskin nuo reikälattiassa-vessat huuhdeltiinkin jalanpainalluksella, eli minkään laista kosketusta ei tule. Toki onhan se hieman hakala tapa suoriutua asioista kun on tottunut pytyllä istumaan, tasapainoilua.

Mistä tulikin mieleen toinen unohtumaton kokemus kyseisestä maasta. Meinaan Diskot ja niiden pomppivat tanssilattiat. Ne oli suuri hämmästys mulle. Lattia oli kuin pomppulinna, pomppi tanssivan populan tahdissa. Eli käytännössä ei siinä tanssia tarvinnut, kunhan yritti pysyä pompputahdin mukana pystyssä. Jos oma rytmi petti ja lähti eri rytmiin kaatui miltei sata varmasti (varsinkin jos oli hiukan alkoholia maistellut). Oliskohan tollasella tanssilattialla menekkiä suomessa.

 
Kiukkupäivästä: Musta tuntuu että mulla löytyy noita kiukkupäiviä lähes joka päivä, alkoi kuukautiset tai ei! :ashamed: Tai oikeastaan muille osaan olla kiltti, mutta mies joutuu koville mun kanssa koska suutun hälle ( varsinkin iltasin kun olen väsynyt ) ihan pienistäkin asioista :headwall: Ja synnytyksen jälkeen olen "ollut tälläinen" .. :ashamed:

Yö meni 3 syötöllä, ja parilla tutin laitolla + silittelyä, ja mies oli niin ihana kun hoiti nua tutittelut! Kaippa se huomas kuinka väsynyt olin eilen illalla oikeasti ihme kun en saanut hermo rojahdusta! :/ Jospa ens yö menis sitten 2 yö syötällä ;) :saint:

Niin ja tuosta huudatus unikoulusta minä en kyllä siihen varmaan pystyisi, ei olisi sydäntä antaa toisen huutaa!

Hedelmä soseista: Ostatteko ne valmiina vai teettekö itse? Jos tekee itse, voiko ne pakastaa, vai täytyykö joka kerta tehdä aina "tuoretta" ? :)

Nyt pyykkiä koneeseen.. :wave:
 
Jenni: Ei parane missään mahdottomassa huppelissa olla kun sellaselle tanssilattialle astuu...ja kun ajattelee tätä suomalaisten viikonloppukäyttäytymistä baareissa,niin tulee heti mieleen kun sakki sinkoilee sinne tänne pomppivalla lattialla :LOL:

Majj: Mulle onkin tuttu toi tassuttelu,meinasin jos olisit jotain henk.koht. ohjetta saanut teidän iltoihin =) Tota huudatusta en pystyis kyllä tekemään :/

Tota tuttia tarjoon aina,mutta ei se kelpaa vaikka en usko että ois nälkäkään |O Siis meillähän ei herätä itkemään suoraa huutoa,vaan poika herää omaan pieruunsa/ähellykseensä... ja kun toi ähellys on päällä ja koitat sen taltuttaa tutilla,niin jos se ei sinne heti lupsahda,poika herää ja sit ei ainakaan oo muuta vaihtista kuin tissiä antaa tai saat taas puolituntia nukuttaa. Noista vaihtoehdoista valitsen ilman muuta tissin :p

Viimeyön poika nukku omassa sängyssä 3,5h suht rauhassa,sit nostin tissille ja siitähän se ähkinä taas alko |O |O Koko pirun yön veivas puolelta toiselle ja sätki jaloilla,samalla piti sellasta kovahkoa pusaus ääntä :kieh: Mutta oli kuitenkin suurimmaks osaks unessa :/ Tissi ei juurikaan edes kelvannut. Aamulla olis ollut viiden pintaan valmis nousemaan :headwall: Koitin vaihtaa hiljaisuudessa ja pimeässä vaipan ja antaa tissiä,mutta edelleenkään ei just syönyt...jutteli vaan suu vaahossa :D noh,tunnin se siinä veivas,olin jo luovuttamassa kun sit nukahti vielä tunniksi...kello oli 7.30 kun herättiin. Periaatteestakaan en suostu nousemaan viideltä vaikka kummatkin olis hereillä sinne kuuteen asti,mut sängyssä pysytään :kieh:

En haluais siirtää omaan huoneeseen,mutta kai sitä on pakko kohta kokeilla,kun tuntuu että poika olis kuitenkin unessa vaikka ähertääkin...kun sitä ei oikein voi "lohduttaa" tissi ei läheskään aina auta,eikä sitä edes loputtomiin voi rinnalla tainnuttaa. Nukkua siinä metelissä ja höyrinässä ei voi. Tuntuu että Kasper ei edes haluais syödä kuin silloin ekalla ja ehkä tokalla syötöllä.
Mutta osaanko sit olla kuuntelematta ähkimistä viereisestä huoneesta,itkaria ei ainakaan voi pitää päällä koska se nappais ääntelyt heti,tosin taitaa se mölinä kuulua muutenkin :/ Ja herääkö poika siihen ähkinään sit jos ei ole vieressä,kun tuntuis että kun koitan siirtää omaan sänkyyn,itkee enempi noita puhinoitaan... Kertokaas taas miten teillä eteni toi omaan huoneeseen siirto,keillä näin on toimittu!!

Onneks on niitä öitä enimmäkseen kun poika ei ähise,pitäs olla kunnon kuulosuojaimet yöllä,kun tulpat ei enää auta :D Peltorit korviin :LOL:

Nyt sit vetää taas sikeitä toista tuntia ulkona...nyt näyttäs siltä että rytmiksi muodostumassa 7-8 aamuherätys, 2.5h hereillä,päikkärit 2h,2.5 hereillä ja päikyt n.45min ja 2.5h ja iltapesut+uni. Mutta kattotaan nyt =)
 
Majj: Hedelmäsoseista sen verran,että omppua tein pakkaseen,muuten taidan aika pitkälti ostaa valmiina..tosin jotain marjaa mulla on pakkasessa ja tietty banaania esim.voi kaapia tuoreeltaan vauvan suuhun =)
 
repa meillä meni tuo Neean siirto omaan huoneeseen varsin helposti loppu viimein. Alkuunsa oli kyllä itkuhälytin käytössä, mutta nyt toisinaan se on tupannut jäämään aina päivän jäljiltä jonnekkin eikä siis ole käytössä aina. No Neea nukkuu viereisessä huoneessa joten heräämisen kyllä kuulee. Joskus yritin nukkua tulpat korvissa kun mies oli luvannut hoitaa tytön syöttämisen. Tulpista huolimatta heräsin Neean ääneen, mutta en vieressä kuorsaavan miehen ääntä kuulut. Tuo lienee sen "äititutkan" ominaisuus, sitä herää vaistomaisesti silloin kun lapsikin herää. Tokihan ne ekat yöt oli vähän vaikeita, mulle. Ei Neea tainnut paljoa asiaa huomata, mutta mun oli vähön väliä ravattava kattomassa kuinka hän voi...
 
Huomenta!!

Mie olen ihan kuitti...meillekin on sitten saapunut, nuo yöähinät...laitoin aikas monta kertaa tuttia viimeyönä suuhun :/ ...en tiedä mikä vaivaa neitiä...itkikin muutaman kerran heti alkuyöstä....en tarjonnut tissiä..kun tähänkin mennessä ollaan syöty kerran :ashamed: .....

Menkkakiukut....mie olen HIRVIÖ pari päivää ennen menkkojen alkuu...en kestä ketään enkä mitään...parempi olis olla silloin autiolla saarella :kieh: ....menkat ei ole vielä alkanut...Majj....mie olen kyl kans iltaisin väsyneenä tosi äksy tolle miehelleni ja synnytyksen jälkeen ollut pahempi :( ....hormoonit vai mitkä saa aikaan, enpä tiedä :ashamed:

Meillä olisi ollut kohta muskari...mut jäi tänään väliin, kun neiti kävi vasta äsken päikkäreille ja oli tosi väsynyt....varmaan viimeöisistä ähinöistä johtuvaa...

Ihana auringonpaiste ulkona...mukavaa päivää kaikille B) !!

Matamimimmi68 ja Edith 4kk :heart:
 
Weiss ja Naukuri :flower: Perasta tullaan perjantaina on 5kk bileet taalla

Poika Me otettiin varaslahto kiinteisiin nyt viikonloppuna, ensin oli tarkoitus tuonne 6kk joten ei kiiretta.

Vauvan pituudesta Ihanan salskeen pitkia vauvoja teilla! F oli kai sen 44cm syntyessaan (veikkaus kun ei mitattu sairaalassa) 1kk ikaisena oli 46.5.

Majj Tein paaryna soseen pakkaseen ja omenaa kunhan saan aikaiseksi.

Kirsikkatomsku Kayn huomenna uusimassa reseptin ja kysyn niita verikokeen tuloksia ja sit ens viikolle varaan ajan kivun lievitykseen jos GP voi sen tehda jos ei niin luoja tietaa milloin paasen vastaanotolle jossa tutkitaan ja hutkitaan ja sit ehka annetaan kipupiikkia :|

Minulla aarikokeumkset vessoista kans ulkomailla ja glastonburyn festareilta. Et joo kylla WC pysyy siistina kans taalla, jos joudun yleisissa kaymaan ja on likainen kylla pidattelen parempaan paikkaan =) . Meilla ei ole tilaa lavuaarille vessassa joten kadet pestaan sit kylpparissa arvatkaa vaan kuinka riepoo kun "likaisilla" kasilla joutuu avaan ovia.

Nyt valmistautuun ruokaluennolle! opimpa kuinka noita vauvoja syotetaan taalla
:D
 

Yhteistyössä