TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Mä en ole tuntenut olevani huonompi vaikka imetykset on aikasin loppuneetkin, eikä siinä mielessä ole kyselyt ärsyttäneet. Ainoastaan se että mitä mun tissit kenellekään kuuluu ja varsinkaan kaikille kenen kanssa juttelee.

Tuli muuten koirankarvoista mieleen, että mulla on tuolla kaapissa lankaa, jossa on 50% koirankarvaa ja 50% lampaan villaa. Ei siis mikään vitsi, et tekis koirankarvoista lankaa :D Meillä on kissa, josta lähtee ihan hulluna pitkiä pehmeitä karvoja. Siitä vasta ihanat sukat/lapaset saiskin!! Tosin ei kovin kestävät, mutta vaikka yösukat :) Mut kun en osaa kehrätä, ni karvatupoiks jää.

Mua kanssa ärsyttää noi imetyksestä kysyjät, mut vissiin näkyy mun naamasta sen verran hyvin ettei ne jatka ollenkaan vaan vaikenevat :D

Koirankarvalangasta.. just joo, allergikon unelma :)

Huhhuh, vihdoinkin sain likan nukkumaan. Meinaan et noi tokat päikkärit oli vaan puolisen tuntia vaunuissa kauppareissulla. Meni reppana yöunille, luulisin, mut ilman itkuja tai mitään. Kovasti tossa leikittiin ja naurettiin kovasti. Kyllä toi pieni kikatus on ihanaa kuultavaa :heart: Sitä vaan odottaa koko ajan lisää :)

Otin kahden päivän varaslähdön ja annoin neidille tänään ruusunmarja-riisivelliä. Tuntui menevän hyvin alas, eikä tuntunut mitään ongelmaa olevan masunkaan kanssa. Hyvä niin! Saadaan pidettyä se porkkana sitten kiinteissä ;)

Eikä päästy uimaankaan tänään, ku mies tyytyväisenä lähti töihin aamulla kaukalo takapenkillä :whistle:

Tänään olis tarjolla meidän kantisklubilla pari hyvää keikkaa, mut jäädäänkin kotiin saunomaan ja kattoo jotain hyvää leffaa :)Pitääki laittaa pari sidukkaa kylmään, et sit saunan jälkeen olis viileetä juomaa :D

imetys: Tuota minäkin olen miettinyt et mitä helvataa se muuten kenellekkään kuuluu et imettääkö vai ja miten pitkää?? Ja sitäkin olen monet kerrat ihmetellyt kun kaikki jaksaa siitä kysellä että vielläkö ja imetäthän ja plalalala. En mä viittis ketään tentata :eek: Mua rupes tenttaa miehen melkein 80 vuotta vanha sukulais mies olin ihan monttu selälläni ihmetyksestä :eek: :eek: :eek:

Kiitos vinkistä tuon höyryhengityksen suhteen eikun suihku lämpiämään kunhan esikko nukkuu.

Weiss: No hyvä ettei allergiaa ole mut ei tuo atooppinenkaan mitään herkkua ole. :hug:

Onnea naukurin pienelle ekasta hampista

Edla-mamma: Miten se sun mies nyt niin meni tekemään??? Mekään ei viimeks päästy uimaan ku oli nuha, mutta ei olis kyl muutenkaan päästy, kun oli tapahtunut kakkavahinko. Eka meidän vuorolla. Toivottavasti nyt maanantaina taas päästäis. Tuntuu et nuha on menossa pois *kopkopkop* Ei mun äiti muuten oo hammaslääkäri :D Joku muu varmaan kirjotteli siitä? Mut siis oon sen verran niitä ikeniä syynänny, et ei kyllä ole mitään turvotusta tms ollu, joten oli kyllä aika yllärihammas :) Hyvä, et on nyt hyviä kokemuksia puurosta. Mäkin mietin et pitäskö jo jotain kokeilla viikonloppuna, mutta unohdin autuaasti asian ku oltiin mummulassa käymässä. Alotellaan sitte ens viikolla. Mulla tosin on noita jauheita odottamassa.

Naukuri, mies teki sen siksi että se on mies ja miehet harvemmin aamutuimaan kun autoon astuvat, niin ajattelevat :whistle:
Vai niitä kakkavahinkoja sitten sattuu koko ajan... huomasiks muuten lapun siitä et kuvaaja tulee? Tahtoo sellaisen sukelluskuvan :D
Ja toi mitä me kokeiltiin on riisivelliä ruusunmarjalla ja nyt neiti kiljuu sängyssään.... huoks....
Sä varmaan sit laitoit jotenkin niin et hampilekuriäidin päätelmissä ei ole hampeja tulossa, siis tarkoittaen itteäs... ja mä hyväuskosena luin et sun äitis :headwall: :LOL:
No toivottavasti nuha helpottaa :)
Ja mä köytän sen istuimen tänään noihin rattaisiin kiinni lukolla, ettei äijä vie sitä taas sinne autoonsa seisomaan :D

Pikaisesti kävin lukemassa teidän kuulumiset, sauna odottaa...

Naukuri Onnea hampaasta :)! Meidänkin neidillä pilkottaa kaksi alahammasta, kokonaan eivät ole vielä näkyvissä.

Edla-Mamma Olipas miehesi jäynän tehnyt :D. Toivottavasti et ollut jo ehtiny pukea pikkuistasi ulkovaatteisiin...

Meillä nukuttiin viime yökin paremmin, tosin neiti meinasi viideltä, että eiköhön äiti nousta. Onneksi sain puolen tunnin taistelun jälkeen neidin vielä nukahtamaan tunniksi. Syöttämään ei tarvinnut yöaikana herätä kuin kerran :).

Nyt saunomaan ja sitten leffa pyörimään. Palailen huomenna taas :wave:

Naukuri,onnittelut hampista...ai ne voi yllättäenkin tulla...oiskohan meilläkin sit tulolla kun niin tarmolla hankaa ikeniään :p

Ärsyttävistä kyselyistä/kommenteista..Mua raivostutti aikoinaan nää "olette opettaneet"kommentit tai varokaa ettei se totu siihen-jutut. Poika oli jotain 1kk,kun se ei nukkunut kuin liikkuvissa vaunuissa,eli piti aina mennä lenkille tai veivata paikoillaan. Ja varsinkin miehen sukulaiset pudisteli päätään että nyt se ei ikinä nuku muuten kuin veivaamalla. Appivanhemmille sain noin sata kertaa selittää kun sillä pojalla on maha kipeä ja se ei pysty rauhoittumaan paikoillaan niin et nukkuis,tuntu että ei mennyt jakeluun vaan aina sama laulu. Myöskin siitä sain kuulla kun pidin kasperia sylissä,että nyt se tottuu syliin |O ...No hyvin tuo nyt nukkuu paikoillaankin ja viihtyy ihan samalla tavalla lattialla kuin ton ikäset yleensä viihtyy... hitto ihan kuin vastasyntyneille nyt jotain tapoja pystyis opettamaan. No he ovatkin sitä "antaa huutaa vaan" sukupolvea :kieh:

Nukutus oli pitkästä aikaa tunnin keikka |O Millään ei meinannu rauhottua unille,välillä jokelteli,sit kitisi,nyppi tutti ja sit kääntyy ja vääntyy ja vähän itkua jne.... No sinne se sit lopulta jäi kuitenkin =) Saan siitä hyvästä huomenna jäädä nukkumaan kun poika herää...kuulemma :)

Huomenna joudutaan pojan kanssa evakkoon,kun mies rupee hiomaan olohuoneen seiniä tolla koneella ja se ei kuulosta kivalta...meen äiteelle pakoon :D

Nyt hyvää yötä!

ei mua häiritse kyselyt imetyksestä mut ihmetteleviä katseita oon osakseni saanut mut siinäpä sit ihmettelevät..toki välillä olen muutamat itkut tirauttanut kun en ole pystynyt imettämään mut olen alistunut kohtalooni. jo sairaalassa ollessani kun neljäntenä päivänä synnytyksestä oli osastolla sähköpumpulla pumppaamas rintojani niin en pisaraakaan saanut purkin pohjalle vaik pitkään yritin pumppailla, silloin ei itkusta meinannut loppua tulla, mahtoi mun huonekaverikin hiukan hämmästellä kun siel itkeskelin..loppujen lopuks sain osaimetettyä tyttöä sen 1kk:den. esikoistakaan en pystynyt täysimettämään kuin sen 1kk:den ja terveenä toi pysyi silti ja ekan nuhansa sairasti vasta 1 vuotiaana synttäripäivän kunniaks..tyttökin on ollut ihan terve vielä vaik poika on yskinyt jo toista viikkoa ja isäntäkin on viikon tos ollut räkätaudis ja aivastelee/niistelee koko ajan..
korvikkeis on nykyään niin paljon kaiken maailman vitskuja yms. ettei oo ihmekään ettei pöpöt niin helposti tartu..ainakaan meillä ;) :whistle:
huonoo omatuntoa en ole potenut siltikään vaik imetykset ei ole onnistunutkaan ja yritän huumorilla sivuuttaa useimpien kommentit imetyksestä ja usein oon tokassutkin että ootas kun itse joudut imettämään niin tuun sit kysyyn miten menee, et onks se niin helppoo kuin olit kuvitellut..kun näille omille tisuilleen ei voi mitään, jos ei maitoo tuu niin sitä ei sit millään poppaskonsteilla sitten tuu ja that`s it.

onnea naukuri hampaasta!!! täälläkin jo kovasti yritän tiirailla auroran suuhun mut viel ei oo läpi tullut..

meil mentiin yöunille jo 18:45, oli pakko laittaa unille jo silloin sen verran kovaa väsyhuuto oli.
meil oli kyl kiva päivä tänään, menin esikoisen kans viettään oikein äiti-poika laatuaikaa puistoon ja kivaa oli molemmilla. isi jäi kotiin tytön kans viettämään vastaavasti laatuaikaa yhdessä. me pojan kans oltiin 2,5h puistos, oli ihana aurinkoinen ilmakin, poika tykkäs kovasti keinua, no siinä äitikin innotui itsekin keinumaan, tuli jotenkin kovin rentoutunut olo reissusta vaikkei mitään sen ihmeellisempää tehtykää..oli tuokin vaihtelua :D

tänänkin annoin kaurapuuroo eikä mitään masuoireita oo tullut, hyvä niin =)

weiss: hyvä ettei mitään allergioita sit löytynyt, ikävää kuitenkin tuo ihottuma.. :hug:

weiss
Alkuperäinen kirjoittaja naukuri:
weiss: No hyvä, ettei ollut allergiaa, mutta ikävää tuo atopia :hug: Meillä on kans pojalla ihottumaa päässä, selässä ja jaloissa, mutta oon vaan ajatellu, et sillä on kuiva iho :eek: Missä se raja sit menee et pitäs huolestua ja pyytää lisätutkimuksia? Apua...
Kyllä sen tietää.. Kun pieni on oikiasti päästä varpaisiin ryhelmäisen ihottumakerroksen peittämä, olisi syytä mennä tutkituttaan tilanne. Tämän laatuinen atooppinen ihottuma vaatii jatkuvaa hoitoa. Kortisonia voidaan käyttää viikon-kahen kuurina ja jollei iho rauhoitu, mennään osastolle hoidattaan. Joka päivä mie vedän valkoisen rasvakerroksen pojan iholle.. Ehkä mie olisin pelannu ennemmin niiden allergioiden kanssa, kun silloin ainakin tietäis mikä on aiheuttaja. (Älkää käsittäkö väärin..) Täähän on ollut aika hakuammuntaa, kokoajan jos, ehkä, tai.. ja se sama siis jatkuu. Ihottuma voi puhjeta mistä ja koska vaan, eikä se välttämäti johdu mistään tietystä. Tänäkin aamuna oli naamassa taas ryhelmää ja päivän mittaan se on levinnyt muuallekin kehoon, joten kaura kokeilukin sen myötä siirtyy. Mitä ruokiin tulee, niin silti poika reagoi ruoka-aineisiin aika rajusti tuolla ihottumalla, joten nyt oikiasti tuntuu, jotta tuli vain yksi vastoinkäyminen lisää. Ja allergiat ja/tai astma saattaa puhjeta myöhemmin. Mutta nyt mennään päivä kerrallaan ja koitetaan pitää iho kunnossa, ootetaan kontrollia sinne ihotautipolille ja koitetaan saaha laajennettua ruokavaliota..
Mutta voi kun mie saan voimaa tuosta pienestä miehestä!!!!! :heart:

Piti taas kaihiasti kommentoida, mutta arvatkaapa muistanko enää tämän pituisen lätinän jälkeen.. :ashamed: taas vaan omaa (.)!

Iltaa! :)

Joo minä kuulun kanssa noihin joita ärsyttää jos joku kyselee imetyksestä..

edla-mamma Meillä on kans joskus käynyt noin, on pitänyt lähteä tytön kanssa johonkin ja auton istuin on autossa ja mies mennyt töihin autolla :D

Repa Silloin kuin Julia oli kans n.1kk viihtyi oikeastaan sylissä vaan ja saatiin kans kuulla että nyt se sitten tottuu tohon ja saatte kannella sitä vielä ½ vuotiaanakin, eniten oma äitini ja siskoni tota hoki. Nyt J viihtyy melkein tunninkin itsekseen, ja mainitsinkin asiasta kerran äitille joka oli vain hiljaa koko asiasta. ÄRSYTTÄVÄÄ!

Me ollaan oltu koko päivä tänään mökille juhlimassa miehen sukulais tytön synttäreitä, ja oli pakko retkahtaa kun oli niin hyvän näköistä ja makuista vadelma kakkua :p :p
Julia oli mökille yli 3h hereillä, eikä edes kitissyt, Eli meillä on nukuttu tnä vain 1 x 2h päikkärit ja 3:met lyhyet automatka unet vain, toivottavasti yö menis hyvin :D

Heips

hannanna onko yöt rauhoittunut jo? meillä meni viime yö suht ok. Rinnat on täynnä eli luulen et meillä tilattiin viikko lisää ruokaa ja nyt sitä tihkuu jo suojuksiin ja valuu suunpieliä pitkin. Tiheänimunkausi oletan ei ainakaan viel aloitella kiinteitä.

imetys se on niin mun juttu ja se sujuu milloin ja missä vain. Mies joskus kertoo miten ympäristö reakoi kun mamma kaivaa rintaa esiin pikkuselle. :D mut se jos mikä on luonnollista. Rinnat on meillä vain ja ainoastaa vauvan siltä ainakin tuntuu.

mut pitänee keskittyä leffaan ja sidukkaan, öitä :wave:

Huomenta! Kärväytin just toisen pellillisen kauralastuja, kun jäin lukee teidän juttuja. Piti tehdä jotain makeeta, kun meillä on kaikki flunssassa. 3v on kuumetta ja korvatulehdus ja Anna on täynnä räkää. Anna saa olla tosi nälkäinen, että imetys istuma-asennossa onnistuu. Vasemmasta ei suostu edes maistamaan, jos ei olla makuulla, vähän hankalaa esim. kaupoilla. Mä koitan laittaa tähän linkin mitä vanhempi tytär on nyt raahaamassa tänne
http://www.ratinen.com/Hurrmuri.JPG

Liikkaria varten kehittelin just tonttulauluja ja saan taas hetken olla ylpeä itsestäni. Ehkä toi hullu luovuus korostuu, kun uni vähenee tai sitten arvostelukyky heikkenee...

Sunnuntaiaamua :)!

Hohhoijaa...suunnittelen kehitteleväni tutin, jonka saa luvan kanssa kiinnittää lapsen päähän yöllä :D. En tiedä montako kertaa viime yönäkin tuttia laitoin uudelleen neidin suuhun. Aina ei sekään riittäänyt, vaan täytyi nostaa syliin, johon nukahti samantein. Herättiinkin jo klo6.15. Voi että, kun tajuaisin mennä aikaisemmin nukkumaan iltaisin |O .

Kriisi Ihana haukku :heart:

Imetys on semmoinen asia, jossa varmasti jokainen äiti ainakin toivoisi onnistuvansa. En osannu kyllä ennen vauvan syntymää ajatella, miten vaikeaakin imettäminen voi olla...ainakin aluksi. Kaikenmaailman rintakumien kanssa piti alkuun välpätä. Mua kanssa on joskus ärsyttänyt kyselyt, että riittääkö vauvalle ruoka ja kuinka se noin usein syö jne. Ja toiset on taas hokeneet, että anna nyt hyvänen aika lisäruokaa ja toiset taas, että kyllä oma maito varmasti riittää, kun vaan imetät. Mutta minkäs teet, kun ei riitä niin ei riitä. Ei ole kahden ensimmäisen kk:n jälkeen riittänyt. Tällä hetkellä ei kyselyt enää haittaa, kun neiti saa muutenkin syödä jo soseita. Imettäminen on sujunut omalla kohdallani alkuvaikeksien jälkeen hyvin ja nyt vaan kovasti toivon, että onnistuisin jatkamaan vielä ainakin kuukauden.

weiss Onneksi pikkuiselta ei löytynyt allergioita :hug: . Toivottavasti ihottuma saadaan kuriin.

Merika77 No eipä vois sanoa, että ois rauhottunut. Alan olla jo suht tottunut noihin rauhattomiin öihin, en enää pysy kärryillä monesti herätään. Mutta monesti! Tissit on täynnä ja tuntuu että tyttö syö hyvin. Tankkaakohan turvaakin samalla kun ei sillä voi koko ajan olla nälkä!? Päivisin nimittäin ei niin usein syö kuin yöllä.. :eek: Äänekkäästi aina meidät herättää, nukahtaa nopeasti kun on saanut tissin suuhun. En kyllä vielä ala antamaan kiinteitä, vaikka parisen viikkoa tätä on kohta jatkunut.. Odottelen vielä.

Ostin sellaisen tuttipulloon laitettavan nokkaosan, meillähän kun ei pullosta osata imeä. Suurin osa maidosta valui suupielestä rinnuksille, mutta kyllä sinne mahaankin jotain meni! Jee! :D Harjoitukset jatkuu.

Mä en oikeasti enää jaksa, nyt alkaa olla ämpäri täynä. Pieni reppana Neea on flunssassa ja kaipaa kovasti äidin syliä ja huomiota - Tietysti. Mutta miks mun pitää olla kokoajan näin kipeä, enkä meinaa millään jaksaa antaa huomoita pienelle. Tunnen oloni niin huonoksi äidiksi. Mun päähän sattuu taas niin järjettömästi, mikään ruoka ei pysy sisällä ja hädin tuskin jaksan enää kävellä. Mä en enää oikeasti tiedä mitä tekisin?? Jatkuva kipu vie mielialan niin alas, eikä kai tuo oksentelukaan auta kun ei saa tarpeeks raviontoa ja toinen rakas pikkuinen tarvitsisi sitä tuolla masussa. Tuntuu että mä katkea hetkellä millä hyvänsä. Mies on hirvimetsällä iltaan saakka eikä pysty auttaan. Tai kai se sieltä tulisi jos "käskisin" mutta kun se on hänelle niin rakas harrastus että en tahdo sitä häneltä evätä. Hän muutenkin joustaa ja autaa mua niin paljon kuin on mahdollista. Itkettää vaan niin paljon, mitä mä teen? Asutaan niin kaukana sukulaisistakin että en saa sieltä tähän hätää apua.

Jenni, onpas sinulla ikävä tilanne...olisko ketään ystävää, joka pääsis käymään, ehkä katsois tytyä, että voisit levätä/nukkua, et millään voi jaksaa tuolla ololla :eek: ...mie kyllä varmaan hätyyttäsin miehen apuun, jos ei muuta...voi kun toivon, et sun olo paranisi...ja muista ettet todellakaan ole huono äiti :hug: !!

jenni jospa kuitenkin soittaisit miehellesi. ei sinusta ole tuossa tilassa yksin olemaan. nyt sankyyn kipin kapin ja otat neean mukaan. makaatte sitten siella vierekkain siihen asti kun mies tulee. nain mina toimin avan kanssa viisaudenhampaan poiston jalkeen. vauva sai hellyytta ja aiti lepoa. silittelet vaan vaikka toisen niskaa. :hug: hurjan rankalta tuo sinun olosi kuulostaa.
weiss :hug:
repa mun anoppi harrasti vauvan ollessa alle kuukauden sita, etta koko ajan hoki minulle, etta ei saa imettaa kuin joka kolmas tunti. nyt vauva oppii pitamaan sinua tuttina etka saa tehda koskaan mitaan. han jopa ehdotti etta yritettaisiin hanen avullaan vierottaa vauva minusta. :eek: kylla otti paahan ja rankasti silloin. no eipa pida vauva minua tuttina ei, valilla joutuu toisen ihan hakea syomaan kun ei itse aina tajua nalkaansa. saattaa siis olla monta tuntia syomatta jos en vaan itse paata imettaa noin kolmen tunnin valein paivalla.
imetyksesta muuten hiukan raivostuttavaa kun kaikki kysyy ja on kiinostuneita. erityisesti mummoni joka huolestui siita, etta vauva on hiukan miinuskayralla ja painosti minua lopettamaan imetyksen ja alkamaan korvikkeella. just joo, varsinkin kun maitoa kylla riittaa se vaan on hankalaa saada aktiivista vauvaa lihoamaan ja ava ei ole ihan kirppu kuitenkaan (4kk 6500g) ihmiset ovat jotenkin kauhean kiinnostuneita sotkeutumaan toisen imetykseen ja vauvan hoitoon.

Jenni, :hug: jospa soittaisit miehellesi kuitenkin. Ymmärrän sen että et haluais, munkin mies metsästää ja tiedän että se on rakas harrastus varmasti sunkin miehelle. Mutta epäilen kuitenkin että sun mies haluaa auttaa sua. On kuulostanut niin ihanalta ja huolehtivalta. Mietin tota sun oksentelua, että seuraa nyt ettet vaan mene liian heikkoon kuntoon...sitten pitää päästä vaikka osastolle lepäämään.

Yhteistyössä