TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Marmotta: Mukava kuulla, että miehesi on ollut ainakin nyt hetkittäin paremmassa kunnossa! Toivottavasti paraneminen jatkuu :)

aaoo: Ihanaa, että teidän reissu meni hyvin!! Mäkin niin haluisin matkalle, mutta ei nyt olla ajateltu lähteä. Tai kyllä mä koko ajan kaikkia lentoja yms. lehdistä katselen :D Lappiin onneks päästään keväällä. Niin ja näytti muuten seuraava babybio olevan vasta 28.10. Tosi myöhään.

 
weiss, :hug:

Naukuri, mulla oli ihan samat fiilikset ton imetyksen loppumisesta. Ruoskin ja ruoskin itteäni. Mut sit mä mietin, et meille tuli imetyksestä huolimatta se kuukauden kestäny nuha, mut onneks ei oo sen jälkeen näkyny. Ja ens kerralla joudut sit tulee meidän kaa kattoo sen babybion... :D
 
edla-mamma: spänk, spänk kuuluu vaan täältä. Olin jo muuten sinut tuon imetyksen loppumisen kanssa, mut toi nuha palautti taas ajatuksiin. Eka kesti meilläkin kolmisen viikkoa, tosin se tuli ja meni enkä oikein tienny mitä oli tekeillä :D Sit oli pari oikein hyvää viikkoa ja sit tuolla viime viikon leffassa tuli tuo. Tai viikonloppuna se vasta iski, mutta silti. Äiteen vika kun toinen on kipeä... Onneks kuitenkin vaan nuhaa, eikä mitenkään räkäistä sellaista, rohisee vaan. Eikä kuumetta. Seuraava babybio onkin muuten vasta loppukuusta, hassua, et vasta silloin.
 
Mies on ihan kuutamolla taas. Tata se on, vuoristorataa. Kuulemma seuraavat kuukaudet hyvinkin, ellei koko loppuelama. No, sen kanssa opetellaan elamaan.

LC, koirankarvoista villapaita? Niin paljon kun koiria rakastankin.. yok. Olishan se varmasti sellainen ice breaker uusia ihmisia tavatessa. Etta kuulkaa kun ihan omista hiuksista virkkasin tan villapaidan. No joo, ma toistaiseks ihan vaan tyydyn tukkimaan viemaria niilla, en keraa talteen. Oon kylla niin iloinen kun leikkautin hiukset lyhyemmaks, aikaisemmin kun se ponnari oli ainoa vaihtoehto ja se alkoi olla niin onnettoman nakoinen ruikula. Nyt on just sen verran lyhyet ettei roiku olkapailla eika Eeva saa niin helpolla kiinni. Nayttaa ehka jopa paksummilta lyhyena.

Imettamisen loppuminen on muuten lahella taallakin. Tajusin vasta asken etten imeta paivisin enaa ollenkaan tai ihan kerran. Maidon tulo on yksinkertaisesti loppumassa ja kun E roikkuu syomassa puoli yota ei paivisin ole mitaan jaljella. Kylla ma vahan aikaa olisin voinut viela jatkaa ainakin joitakin kertoja paivassa, mutta nain mennaan nyt.
 
huomenta!
marmotta asenteesi vaikeuksien keskella on niin ihailtava. :hug: Toivon todella, etta teilla kaikki muuttuisi paremmaksi.

Taalla on tapahtunut niin paljon, etta omistan taman :hug: kaikille! Ja edla-mamma hyva, etta kaikki oli hyvin.

Avan hammas on viimeinkin puhkeamassa. kaksi super levotonta yota takana ja aiti alkaa olemaan aika vasynyt. tytto itkee unissaa, hankaa ientaan kaikkeen ja potkii. ja mamman taytyy tietenkin lopulta ottaa viereen riehumaan. on jo masu potkuista mustelmilla ja kasvot naarmuilla kun pieni rakas niin riehuu. nyt tana aamuna olisi niin kuin pieni hammasnaula tulossa ulos, joten jospa tama hulina pian rauhoittuisi. :|

imettamisesta maitoa on viela hyvin, jotem imetetaan edelleen. ainoastaan huolestuttaa tuo nyt jo alkanut pureskelu. jos nannit on koko ajan verilla niin on vaikea imettaa. Ava syo onneksi myos kiinteita jo innolla. olisi vaan kiva, jos ei tarvitsisi korvikkeeseen nyt siirtya.
 
Täällä on sitten koko perhe flunssassa. No isäntä ei vielä koivn mahasti kun hirvimetsälle jaksoi lähteä (sitä ei pitäis sieltä ees 40 asteen kuume kun on niiden jahdin aloitus päivä) Voi Neea rukkaa jos se on yhtä kipeä kuin äitinsä :'( Aivan järjetön kurkkukipu. Täytyy yrittää vaan juottaa pienelle oikein lämmintä maitoa jos helpottaa. Aika reippaa oloinen tyttö on vaikka siitä kyllä näkee selvästi että on pipi. Itseäni "huvittaa" että nyt on JO kolmas päivä putkeen kun ei ole migreeni niin sitten iskee kamala flunssa. Mut on nähtävästi tuomittu sairastaan...

Täytyy lähteä hoivaamaan meidän Pyöriäistä, Neea on nyt oppinut oikein kunnolla rullailemaan lattialla ja menee pitkin lattioita rullaillen. Koomisen näköistä, varsinkin kun heittää mahalta selälleen :LOL:
 
Weiss: Tietty hyvä ettei allergiaa,mutta ei toi atooppinen ihokaan kiva juttu ole :/ Mulla on kanssa,mutta ei enää niin paha kuin pienenä.Lähinnä tulee sellasia käsittämättömiä ihottumaläiskiä sillointällöin jonnekkin vartaloon ja nahka on rutikuiva...koita jaksella :hug:

Täällä kans maitoa piisaa,yötä päivää... ja nyt on ollut kiva kun poika on ruvennut rauhoittumaan rinnalle,kun ei enää masu vaivaa...ei oo siis kiirettä lopettaa =)

poika heräs päikyiltä... meni muutes eilen ilman itkuja unille ja nukkui hyvin =)
 
Huomenta!!

katrinainen, nuo hampaiden tulemiset on ikävää aikaa, kun tulee yövalvomisia uudelleen...joista on voitu jo päästä :/ ...meillä Edith puree nyt jo mun nännejä ikenillään...tuntuu vaikka ei ole hampaita, Edith oikein katsoo minuun ovelasti ja repii ja kun kiellän, hymyilee maireasti ;) ....apua kun tulee hampaat |O !!

Meillä kakka hukassa...en edes muista milloin on tullut :( .....neiti vaan haisee ja on kärttyisempi....olen yrittänyt hieroo, mikä yleensä auttaa...mut ei tulosta...ei muuta kun odotellaan niitä ihania kainalokakkoja :LOL: :LOL:

Mukavaa päivää...täällä paistaa aurinko B) !!
 
jenni Mut on kans luoto aina sairastamaan mua, mulla on varmaan ympäri aina vähintää pieni nuha! :headwall: :D

Viime yö meni piiiitkstä aikaa hyvin, 21 tyttö nukkumaan ja söi jo kyllä klo.00 mutta mies syötti pullosta velliä, ja jaksoi sillä 4 asti ja sit annoin tissiä ja 7 mais otin väliin ja puol 9 herättii :)
 
Voi paskanmarja....!!!!

Pakko tulla tänne purkamaan kun ei oo muutakaan paikkaa....

Mun,ennen hyväkin,lapsuudenystävä rakentaa taloa erittäin kauaksi siviilisaatiosta ja oon nyt koittanut pyytää kyläilemään häntä useamman kerran. Puhelimella ei tahdo saada kiinni,itse ei siis pidä mitään yhteyttä, ja kyläilyn järjestäminenkin on todella vaikeaa,minä en pääse sinne millään kun ei oo autoa.
On viimeks nähnyt minut kun poika oli jotain kk vanha,eikä edes yritystä...
Ymmärrän että taloprojekti vie kaiken ajan,mutta kun tiedän että hää on nähnyt muita meidän yhteisiä ystäviä,eli ei täysin mahdoton ajatus.
Laitoin sit viestiä että eikö nyt 5min liikene,kun seuraavaks vapaata pitelee...hyvin ystävälliseen sävyyn vielä yritin kirjoittaa... niin hää sit laitto sellasen viestin tiivistettynä,että oon huono ystävä ja kukaan ei oo noin ikävästi hänelle sanonut (kun mainitsin että riittäähän sitä aikaa muillekkin,en nyt ihan noilla sanoilla,mut näin vihjasin)ja hänellä on oikeus nähdä ystäviäänkin välillä ja oon paska kun en ymmärrä :eek: :eek: Siis mitä :eek:
Yritin soittaa et oltais selvitetty asia,mutta kuulemma ei oo nyt aikaa :kieh:
Nyt sitten vielä laittoi,että muita ei haittaa kun hän ei soittele,minä vaan teen aina numeron siitä ja siks minuun ei ole kiva pitää yhteyttä...voi jessus ja meikäkun vaan yritti pyytää kylään...

Kyllä kiehuttaa |O |O

Ja poikakin näkee vaunuissaan jotain painajaisia ja pitää käydä hetkuttamassa vankkureita vähänväliä kun unissaan itkee..

Sori omanapaisuus...on vaan jotenkin paska ja hyljätty fiilis :ashamed:
 
Jaksuja kaikille nuhanenille :hug:
Repa kiva että saitte asiat selvitettyä.

Mulla on hermot tiukalla...ihan kaikki ärsyttää tällä hetkellä ja samaan aikaan voisin itkeä. Taitaa olla hormoonit sekasin, kun menkat pitäs alkaa ihan just näinä päivinä. Kauhee jos alkaa joka kk oleen muutaman päivän tällanen olo. Ei niinku ite pysty vaikuttaan, kun vaan kaikki ärsyttää ja masentaa. Alkais jo menkat! Enne raskautta mulla oli ne jumalattomat päänsäryt aina ennen menkkoja, mutta niitä ei ole vielä näkynyt.
 
Apua tarvitsee tää nyt..Höyryhengitys?? miten te teette??? Mie äsken vedenkeittimellä keitin vettä ja kaadoin astiaan ja kauempana päällä pidin ukkoa..mut nyt luin et noin ei sais tehä apua apua eli mitä teen?? Oonkohan nyt sit saanut jotain haittaa aikaiseksi..voi turkanen.
 
Poika04ja08, kyllä noinkin voi tehdä, mutta eiköhän siitä aina sen takia varotella ettei vahingossa polta vauvaa sen kuuman veden kanssa. Kylppäriin voi laskea kuumaa vettä sillai että tulee höyryä ilmaan ja sitten siellä antaa vauvan hengitellä.
 
Höyryhengitys on kätevää juuri tuolla summer81:n neuvomalla tavalla. Meillä mies meni lämpöiseen suihkuun ja me hengiteltiin pojan kanssa lämminta höyryä.

Naukuri siitä ihottumasta, mitä meidän pojalla on. Lääkäri sanoi/ epäili pojan vain olevan herkkäihoinen. Sanoi, että ei usko sen olevan atooppista/ allergiaihottumaa. Tiedä siitä sitten, jatkamme siis ihon rasvausta entiseen tapaan. Tuota rasvaa kyllä kuluu tonkkakaupalla.

Ihmiset osaavat sitten olla joko ajattelemattomia tai muuten vain töppöja tuoreille äideille, mitä tulee imetykseen. Yhdessä vaiheessa minusta tuntui, että kaikkia kiinnosti vain imetys ja siitä kyseltiin vaikka mitä (ihan puolitututkin). Ihmiset ei varmaan tajua, että se voi olla hyvinkin arkaluontoinen asia, varsinkin jos se ei suju toivomalla tavalla.
 
Keilis,
ite olin jo esikoisen syntymän jälkeen ihan kypsä aiheeseen imetys. Tuntu että se kiinnosti ihmisiä enemmän kun koko vauva. Ja sitten kun jouduin sillonkin lopettamaan imetyksen aika ajoissa, niin ei huvittanu kaikille puoli tuntemattomillekin selitellä jossain kaupan jonossa syytä. Nyt tän tytön syntymän jälkeen yritin taas vältellä koko aihetta. Eihän ihmiset pahalla kysele ja onhan se osa vauva arkea, mutta silti mua henk.koht ärsytti koko aihe. Täällä palstalla on kiva jutella kaikesta ja voi vastailla mihin haluaa =)
 
Imetyksestä vielä,et jännä juttu kun multa ei oo koskaan kyselty siihen tyyliin että imetys ois hyvä asia,vaan pitemminkin,et kuinkas pitkään oikein meinaat antaa tissiä syödä ja poika vasta 4kk :eek: Ja varsinkin kun oon aikeissa sinne 1v ikään imettää,niin sitä ovat jotkun kauhistelleet... no antaa kauhistella. Ikinä ei oo hyvä kaikille ja vielä kun ajattelee et mitä ne kellekkään kuuluu?
 
Höyryhengitetty on täälläkin summerin mainitsemalla kylppärimetodilla :) Tosin mä laskin ihan tulikuumaa vettä suihkusta ja oltiin sitten pojan kanssa vähän matkan päässä hengittelemässä.

MUTTA! Hammas!!!!!! Täällä on pojalle puhjennut alavasemmalle hammas!!! Oon koittanu aina välillä ikeniä tutkia, mutta mitään erikoista en oo nähny. Mutta siinä se nyt tänä aamuna killitti, kun poika hymyili :) Tai ihan alkuhan se vasta on, mutta kuitenkin. Tuntuu terävältä. Ehkä osa meidänkin levottomista öistä on johtunut myös hampaasta eikä vaan nuhasta (koska nuha ei ole kovin paha ).

Keilis; hyvä, että teillä olis vaan herkkänahkaisuutta. Mä juttelin tänään miehen veljen vaimon kanssa tuosta pojan ihottumasta. Hän on ihotautilääkäri ja kun näki pojan jalat ja selän sanoi heti, että atooppiselta ekseemalta näyttää. Tosin ei nyt tutkimatta voinut vannoa, mutta sanoi, et ihan kyllä selvän näköstä on. Rasvaa vaan päivittäin paljon ja hydrokortisoniakin voi laittaa 3-5 päivän kuureina aina silloin tällöin. Voihan nenä, sanon minä. Tylsää jos on nyt perinyt multa tuon vaivan.

Joo mäkin kyllä muistan, että imetyksestä kyseli ihan naapurin puolitutut täditkin! Huaah. Ja kun se ei kerran sujunut, niin aina vastailin jotain sinne päin. Miten ne tissit ja niiden sisältö nyt yhtäkkiä on kaikkien omaisuutta??
 
Niinpä....kiva selittää kaikille, että kun mulla nyt tulee toisesta maitoo ja toisesta ei ja toinen on jätti ja sitä rataa.... eipä ole muutenkaan tapana jutella omista tisseistä puoli tutuille :D
Nyt niistä ei olekaan sitten jäljellä oikeestaan mitään tai no ihan pienet rusinapussit joo :ashamed:
 
Imetys...juu en tiedä mikä ihmisii riivaa...silloin kun epäonnistuin pojilta imetyksissä, niin tunsin olevani tosi huono superimettäjien rinnalla...sain kuulla kommentteja :kieh: ...nyt kun tyty on täysimetyksellä....saan kuulla, et miks en anna sille jo kiinteitä....tänään viimeksi, kaverini sanoi, et aloita kun tytyn vatsa ei o toiminut.... :kieh: ....vastasin, et en aloita kun tuota maitoa piisaa....mä en vaan pidä kun mun asioihin puututaan....ja tää imetysasia on tosi herkkäalue....ainakin mulle :( ....etenen ihan oman ja vauvan tarpeen mukaan...pääasia on, että me voidaan hyvin ;) !!!
 
Imetyksestä vielä, että onpa huojentavaa kuulla, että en ole ainoa jota nuo kyselyt on suorastaan ärsyttänyt. Ärsytys johtuu varmaan siitä, että meillä tuo imetys on aika ajoin takkuillut hyvinkin paljon. Esimerkiksi ollessani ulkona vaunuilemassa rintaraivarisession jälkeen, niin joku puolituttu tulee kysymään, että onko oma maito riittänyt? Niin kyllä siinä vaiheessa piti hammasta purra. Repa niin kai se on, että ikinä ei ole hyvä kaikille.
- onneksi on tämä palsta

Itse olen miettinyt muutamia asioita, joita "en tee tai sano muille"
- en kysele muilta (varsinkaan tuoreelta äidiltä ) imetyksestä, ellei toinen itse aloita keskustelua aiheesta
- "tunge" lastani toisen syliin ja sano, että jos tästä vaikka vauvakuume tarttuisi tai muuten vain kysele lapsettomilta pariskunnilta, että milloinkas teillä..? Tämä sen takia, että aihe voi olla kipeä, valitettavan moni pariskunta kärsii lapsettomuudesta.

Naukuri onnea pikkumiehelle hampaasta :flower:
 
Imettamisesta ja nanni kivuista. Voi kunpa odottavia aiteja ja pienen vauvan aiteja tuettaisiin siina mita aiti on paattanyt imemisen tai korvikkeen annon suhteen. Joka puolella vaan toitotetaan tuota imettamista, eika ajatella sita kuinka toista voi loukata, harmitaa, itkettaa imettaminen tai se ettei onnistu imettamaan. :hug: . Taalla myos nannit kipeena ja verilla, tuntuu etta F:n imuteho on kasvanut ja ikenilla kylla puristellaan nannista ja sormilla nipistetaan tisusta, kaipa han ajattelee etta nanni kipu menee muualle kun nipistaa siita nannin vieresta :/ . Loppuenlopuksi tarkeinta on meille kaikille etta tunemme itsemme parhaimmiksi aideiksi vauvoillemme, eika se mita muut ajattelee. Ja kivointa etta taalta on saanut tukea tahan imetyshommaan tosi paljon, riippumatta tavasta jolla vaavi on maitonsa saanut.

Nyt se meidan pikkunen on aitin iso tytto. Maisteltiin eka kerran bataattia tanaan ja hymy saatiin + F tarttui heti lusikkaan innolla. Otettiin varaslahto kun ajattelin ens alkuun etta sinne 6kk mennaan ja sit ruvetaan antaan soseita.

Marmotta EI ne koiranvillalanka paidat nayttaneet yhtaan herkullisilta! Me jouduttiin jo kerran aukaseen viemariputket kun osa hiuksita menee viemariin. Englanilainen putkisyteemi on sit niin ihana, meilla keittion ja kylpparin putki on yhteinen...

Heinuli oikee ranne on yha kipee, mutta vasepaan on auttanut nama lastojen pidot ja oireet melkein havinneet. Ens viikolla kyselen sit niita verikoetuloksia

Weiss
hyva ettei allergiaa, mutta harmi tuon atooppisen ihon kanssa :hug:

Nyt meen leipoon taas mustikkapiirakkaa! ja illalla otan taas lasin punkkua, siita on tullut mun piilopaheeni.
 

Yhteistyössä