***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
NuoriÄiti
Ihanaa lukea täältä että teillä on samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Meillä on tuota kovaa pulauttelua kun tyttö ahmii kovalla vauhdilla tissiä. Meillä mennään täysi-imetyksellä.
Yöt nukkuu ihan hyvin,pari kertaa herää syömään ja nukahtaa sitten. Tutti ei kovin mielellään maistu muuten kuin "hätätapauksessa" ja tuttipulloa kerran koetin ja sitäkään aluksi tahtonut imeä ennenkuin sitten vähän kiusasi pullolla siinä suuaukolla.
Eilen oli 1kk neuvola ja syntyessä paino oli 4,035 ja paino 51cm ja nyt se oli eilen 4,865 ja paino 56,2cm ja päänympärys 39,2. Iso tyttö :heart: Ostin eilen niitä rela tippoja mahavaivoihin se myös auttaa pulautteluun ja ilmavaivoihin. =)
 
birdie onnea mulla synttarit lauantaina ja mummo suostui lapsenvahdiksi pariksi tunniksi etta paastaan syomaan. hiukan jannittaa pikkuista jattaa vaikka ei pitkasta ajasta ole kysymys.

Taalla kiiretta pitaa. Meilla kasteneuvottelu tanaan ja kaikkea muuta kivaa. Paa ihan puhki kiireesta.
Palaan paremmalla ajalla.
 
Summer: Mä oon aika usein kuullut puhuttavan et 3 kuukautisena suurimmalla osalla menee masuvaivat ohitte..varmaa suolisto jotenkin tottuu tähän ulkomailman ruokintaan yms..en tiiä oikeesti mistä johtuu mut tällasta olen kokeneemmilta äideiltä kuullut.

Meillä isäntä kääntää kohta itsensä selältä massulleen kunhan vaan keksii käden siirtää mut melkein jo onnistuu..ja pikkasen saa liikutettua itseänsä eteenpäin kun kauheesti äheltää ja jaloilla työntää vauhtia...aivan ihana rakkauspakkaus

mulla on hillitön päänsärky..
 
Sitä kolmea kuukautta odotellessa....
Nyt onkin vähän enemmän nukkunu. Näyttäis että on niin eilisestä väsynyt. Oiskohan tuo kolme vähän siitäkin, kun aika moni alkaa vähitellen antamaan kiinteempää ruokaa..ehkä rauhottaa suolistoa. Meillä ainakin alotetaan ajoissa vellit ja muut..niin poitsullakin.
 
Edla-Mamma Juu, vaikeeta tää tuntuu välillä olevan :| . Eilen illalla täytyi taas tarjota pulloa, koska mikään muu ei tyttö rauhoittanut. Tissin huoli uudelleen suuhunsa pullon jälkeen. Sitten nukahti.

Merika77 Meillä tyttö myös aikaisemmin tehotankkasi useita tunteja illalla, eikä hermoillut tissillä. Viime sunnuntaina alkoi nämä raivoamiset tissittelyn jälkeen. Tissiä minäkin yritän viimeiseen asti tarjota, mutta huuto yleensä vain kovenee :( . Ihmettelen, että miten ruoka nyt yhtäkkiä ei riitäkään...? Päivällä ja yöllä kelpaa tissukka vallan mainiosti ja illallakin siihen asti, kunnes päättää aloittaa huutamisen.

Mouku80 Olen myös yrittänyt heijata ja tanssia ja vaikka mitä, mutta tyttö ei rauhoitu. Hetkeksi saattaa lopettaa itkemisen, mutta ei nukahda. Yleensä hänelle ei huutosession aikana kelpaa kuin yksi asento, jossa kannattelen tyttöä kainaloiden alta ja pepusta niin, että hänen selkä on minun masua vasten. Ymmärtääköhän tuosta...?! :D Jos otan hänet tiukasti peiton kanssa makuuasennossa syliini, niin huuto on ihan järkyttävän kovaa.

Päivällä ja yöllä kaikki tuntuu olevan helppoa, mutta illalla alkaa ongelmat. Mies lähtee huomenna kahdeksi päiväksi ja yhdeksi yöksi töihin eri paikkakunnalle. Pelottaa jo valmiiksi huominen ilta kahdestaan vauvan kanssa.

Birdie81 Hirmuisen paljon onnea! :flower:
 
summer81/ poika samaa oon kuullut tuosta 3kk rajasta. Noh, kohtahan se on jo käsillä ;)

Vime yö meni täällä ihmeellisen hyvin. Papsu heräsi vain kerran 5 maissa, mutta sitä vastoin äiti heräili vähän välilä katsomaan eikö se jo heräis kun tissit oli niin täynnä. Voi herttileijaa: sillon kun sais nukkuu niin eipä sit tissien takia nukuta, jep-jep. :headwall: No, ihan ok nukuin loppujen lopuks. Aamulla "me tytöt" vedettiin taas 11 ja nyt tuo pikku-neiti onkin jo päikkäreillä vedellyt 12 asti sikeitä.

Vatsavaivaiset Oletteko kokeilleet mahallaan nukuttamista päivällä? Meillä auttaa paljon. Vaati tosin totuttelua, mut nyt kun onnistuu niin auttaa useimmiten vatsan väänteisiin. Ja itse asiassa huomaan et kehittää myös pään kannattelua ja onpa neiti pyörähtänyt jo kahdesti selälleen.

Olin eilen aerobicissä. Voi luoja et hikoilin kuin pieni sika!!! :D Ihanaa oli. Nyt puhelu, heipat!
 
Hurraa, ipana nukkui 2+3+2+3 tuntia viime yönä! Ja tunti enimmillään hereilläoloaikaa välissä. Ihan juhlaa kun sai itsekin nukuttua. Nyt jos se ottais edes yhdet päiväunet niin olis hienoa, saisin leivottua vaikka suklaakakkua.

Mahallaan nukuttamisesta sen verran, että meidän ipana nukkunut niin alusta asti. Ei pitkiä aikoja silloin kun ei päätä osannut nostaa, mutta kuitenkin. Nyt menee ainakin yhdet päikkärit niin, vauva ähistelee unissaan liikoja ilmoja pihalle ja sellaisia rekkakuskipieruja sieltä välillä tuleekin. Ei ole kovin ladylike tämä meidän tyttö.. =)
 
Heips!!

Täällä tyty liinassa...ja äipällä hiukka hiki :p ...aamusta asti tyty on itkenyt...rauhoittuu ainoastaan tisulla, sylis tai liinas |O ...muuten huutaa armotta :/ ! Yleensä nukkuu päikkärit noin klo: 10 eteenpäin...muutaman tunnin...nyt 15 minsaa :eek: , enpä tiedä mistä johtuu...tuntuu ainakin, et ruokaa on saanut...ehkä vatsavaivoja... :'( ! Toivottavasti helpottaa...ettei olisi jokapäiväistä...mamma alkaa uupua tosissaan...

ONNEA Birdie :flower: :flower: =) !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vkoa :heart:
 
matamimimmi etkös epäillyt refluksiaa? se voi olla syynä huutoon meillä huudettiin 4viikkosesta alkaen taukomatta typy ei viihdy yksinään ollenkaan ainoastaan sylissä ja maidon juonti on yksi oire kerta se lievittää mahahappojen aiheuttamaa kipua.
nyt olen viikon almiroa syöttänyt +gavisconia antanut niin typy on ollut parina päivänä jumppalelun kanssa lattialla tyytyväisenä.
kipuhuutoa on ollut viimeksi perjantaina melkein 4viikkoa kanniskelin likkaa,rauhoittelin ,hyssytelin mikään ei auttanut itku oli jo äidilläkin herkässä väsymys paino päälle.
refluksia+suolistoperäinen maitoallergia aiheuttaa pienelle kovat masukivut ja ilmavaivat.
 
marimint: harmi ettei rauhoittuminen onnistu. Siinä on jo äidilläkin hermot riekaleina jos ei vauva meinaa millään rauhoittua. Mun itseluottamus ja hyvä olo ainakin lisääntyivät roimasti kun aloin oppia ne konstit joilla meidän tyttö rauhoittuu. Tosin eihän ne ihan aina toimi hänelle ja joillekin vauvoille voi olla vaikea löytää mitään hyviä konsteja. Meillä on myös hieman nyt ongelma että tyttö rauhoittuu mun sylissä, mutta isällään ei niin hyvin. Ei esim. tykkää olla isän olkapäällä (mikä siis paras rauhoitusasento muuten), ehkä siksi kun isän rinta ja syli on kova eikä pehmeä kuten äidillä. Lisäksi vauva on tietysti paremmin tottunut mun rauhoituspuheluihin, hyräilyyn ym. Miten teillä muilla on - onko isä aivan yhtä mieleinen lohtu vauvalle kun jokin on hänellä huonosti?

Tänään jälkitarkastuksessa kaikki suht ok. Otin minipillerit.
 
toukonuppu,

Tytyllä on refluksia oireita, mutta hiukan lievempänä oireiluna...puhuin lääkärille asiasta, kun käytin tytyä toisen asian vuoksi...mutta lääkri oli täys toope...pitää viedä varmaan yksityiselle, ottavat asiat hoitaakseen eritavalla kuin tk:ssa :( ! Meillä on vasta 3 viikon kuluttua neuvolalääkäri, liian pitkä aika, jos vaiva on mennyt näin pahaksi :'( ...tyty on nyt nukkunut liinassa melkein 2 tuntia...odotan innolla...kohta vaihtuu vuoro...isi tulee kotiin ;) !!

Matamimimmi68 ja Peikkotyttö 5vkoa :heart: :heart:
 
isälohtu: meillä tyttö viihtyy isän mahanpäällä ja olkapäällä hyvin, muuten ei niin hyvin.

joku puhui sylivauvoista, meidän vauva on kyllä sylivauva aina kun on hereillä mieluiten on sylissä, hetken aikaa saattaa viihtyä itsekseen. Hyviä ohjeita kuinka sais vierotettua sylistä? :D

painosta vielä olis 9kg lähtöpainoon, mulla tuli loppujen lopuks painoa yhteensä 21kg :D Loppujen lopuks ihan hyvi lähtenyt koska en oo tehnyt yhtään mitään, pieniä vaunu lenkkejä ainoastaan :) mutta olis kiva päästä pian alkuperäisiin mittoihin. Mun maha on hassun näköinen, melko litteäsivulta päin katottuna mutta edestä päin suht leveä, mutta ei silti mitään pursuilevia jenkkiksiä :D mutta niistä haluan eroon!

Meillä 3.8 ristiäiset sain tänään senkin varattua :)
 
weiss
Niin.. :ashamed: Tervetuloa aleisha ja toki mahdut joukkoon! Mie kävin ekalla sivulle lisään vauvan tiedot, jos viihtit tarkistaa jossain vaiheessa ja ilmotathan jos tuli virheitä..
 
Marmotta:
Kefexin (kefalex) ilmeisesti sinullakin kuurina? Kuinka pitkä kuuri? Mulla oli eka 7vrk ja nyt jostain syystä 10vrk.. ajattelin jättää syömisen viikon jälkeen, koska eka kerrallakin meni ohi. Toivottavasti nämä on viimeiset tulehdukset meille :)
Päiväunet:
Topias myös ähistelee mahaansa päivisin ja nukkuu huonosti! Nyt on ollut unessa reilu 10 min rattaissa ja toivotaan, että jatkuisi.. Vajaan tunnin pätkä tänään pisin tähän mennessä ja noustu ollaan kuten normaalistikin 8n jälkeen. Yöunille mennään klo 22n molemmin puolin. Alkuyön yleensä nukkuu hyvin, mutta sitten alkaa taas ilmat vaivata ja vaihdellaan asentoa ym. Perhepedissä mennään ja uni maittaisi, kun masu antaisi..
Rintaraivareista:
Meillä näitä lähinnä kylläisenä ja väsyneenä, kun ei saa unta ja kaipaa lohduketta. Erityisen suututtavaa on jos sieltä tissistä alkaa tulemaan oikein kunnolla maitoa, eli äitillä ei ole tarjota "tyhjää" tissiä.
Mahallaan nukuttaminen:
Topias nukkuu masullaan aina silloin tällöin loppuyön unia. Jos siinä maha on parempi niin sillä lailla sitten.
Sylivauva:
Sylivauva täälläkin, mutta(!) muutamana päivänä on nyt viihtynyt sitterissä itsekseen jopa reilua 10 minuuttia, kun on ollut mobile tai jumppalelu, jota katsella.
Tutti:
Ensin meillä ei huolittu ollenkaan. Sitten meni muutama päivä, että sen usein otti ja viihtyi paremmin hetkiä itsekseen sekä auttoi päiväunille, mutta eilinen meni taas niin että tuttia ei huolinut kertaakaan. Huusi vain pää punaisena, jos yritti liian kauan tarjoilla pikku kitinään. Äiti laski aina kymmeneen ja vältti heittämästä tutilla vesilintua.. Muutaman päivän helpotus se oli, mutta tänään ei ole viitsinyt sitten edes koettaa.

Päiväunista puheen ollen 15min ja nyt taas heräillään... huoh! Helpottakaa jo masuvaivat!!
 
kriisi: Taisit kirjoittaa että vauva vaistoo jos lähdet pois eikä kuule ääntäsi, niin olet kokeillut jos nauhotat puhettasi tai laulua kasetille ja kokeilette soittaa sitä? Jos se auttaisi ja saisit välillä omaa aikaa.

Aleisha: tervetuloa

Mahallaan nukkumisesta: Meillä on nukuttu kaksi viikkoisesta lähtien mahallaan kaikki unet. Ainoastaan silloin kun yöllä herää syömään ja molemmat siihen nukhdetaan niin sillon nukkuu kyljellään/selällään. Meillä ei muuten edes puklauteta kuin aamulla kun makaa selällään sängyllä ( koputtaa puuta ).

Meillä on ristiäiset sunnuntaina ja täytyisi alkaa miettimään mitä tarjotaan ja tilaamaan kakut ja sörsselit... Ei millään jaksaisi aloittaa... Papin piti soittaa viime viikolla, mutta ei ole kuulunut mitään. Täytyisi huomenna soittaa ja sopia järjestelyistä. Samoin täytyisi käydä saurakuntatalolla tutustumassa keittiö tiloihin. Alkaa kohtapuolin tulla kiirus...

Jälkitarkastuskin täytyisi soittaa ja varata, mutta kun ei ole saanut aikaiseksi.

Seksi: Mitä se on? Täällä ei ole peitot heilunu, eikä heilu ennenku mies opettelee käyttäytymään. Jos on viimeksi silloin kun poika syntyi minuun koskenut, niin on turha odottaa että meikäläinen lämpee mihinkään puuhin. Ja olen asiasta sanonut että halut ei naisilla syty sormia napsauttamalla, että voisi vaikka joskus halata tai muuten vain koskea niin asia olisi ihan eri, mutta ei niin ei...

nyt täytyy poistua kauppaan :wave:

tmvk ja pikkujätti huomenna 7vk
 
saaara, Kefexin myös. Ekalla kerralla 10 päivää 500 mg:n vahvuisena, nyt 10 päivää 750 mg. Molemmilla kerroilla tehnyt mieli lopettaa kyllä heti kun auttoivat, mutta en sit ole uskaltanut. Ettei sinne jää jotain pientä tulehduksen alkua, joka sitten uusii. Toivotaan, että jatko menis molemmilla tulehduksettomasti. Toppatakkia päälle vaan ja kaulahuivi rintojen päälle, kyllä se sillä.. :)
 
minä täällä pääsin vasta nyt kärryille.. meillä oli heti synnytyksen jälkeen muutto ja kesäkuu on mennyt niin sumussa, nettiki toimii tässä uudessa asunnossa vasta nyt.
vatsavaivoista meillä on neiti kohta 6 viikkoa ja nyt muutama viime viikko taaksepäin on ollu ilta itkua. syötin yhdessä välissä relatippoja, mut lopetin sitte ku kuulin että neki saattaa aiheuttaa ilmavaivoja. eipä oo se lopetus vaikuttanut, mietin aloitanko uudestaan. Iltaisin just neiti saattaa yhtäkkiä huutaa suoraa huutoa vähän aikaa ja sitten lopettaa yhtä äkkiä kun aloittaa. rupsuttelee tosi paljon. muuten kyllä nukkuu hyvin!
isälohtu: monesti neiti rauhoittuu isälle paremmin, kun minulla saattaa väsyneenäkin haistaa vain maidon ja hamuaa vaikka ei olis edes nälkäinen. kunhan huvikseen haluaa lussuttaa ja sitten suuttuu kun tuleekin maitoa eikä jaksa syödä.
tehtiinkö kenellekkään täällä välilihan leikkausta? mulle piti tehdä se, ei tosin isoa mutta kuitenkin. mietin vain että tietääkö kukaan milloin suunnilleen ne tikit on sulaneet tuolta sisältäkin.
Voimia vauvan hoitoon kaikille! :)
 
Huomenta! Meilla on mennyt yot ihan showksi. Neiti ei nukahda millaan, riehuu ja huutaa naama punaisena. Tissia syo kunnes on taynna ja sitten kiukuttelee sillekin. Ja kun nukahtaa parin tunnin riehumisen jalkeen niin sapsahtaa hereille vahintaan pari kertaa.onko muillakin tallaista sapsahtelya? ja onko kukaan viela keksinyt keinoa mika rauhoittaa ilta/yoriehujan?

Nyt pikkuinen on taas oikea auringon paiste, nauraa ja jumppaa leikkimatolla. Kohta varmaan ruokailee. Meilla on muuten imtysvalit pidentyneet ja liian aikaisin tarjottua tissia ei huoli. Eli kylla se jatkuva imetys jossain vaiheessa tasoittuu. :)

Taalla tulee huomenna 10 viikkoa tayteen. Hurjaa.@

Tervetuloa uudet!
 
Huomenia!

Mies ja vauva vielä unilla; äiti nauttii omasta ajasta ja tietty piti äkkiä päästä nettiin ;)

Sylivauvoista: Täällä kans yks tavan sylikissa hereillä ollessaan... Välillä kyllä viihtyy sitterissäkin ja itsekseen lötkötellen, mutta parhaiten kuitenkin niin, että äiti tai isä on näkyvissä. Seuramies siis selkeästi ;) Vaik on kyllä välillä haastavaa kun on yksin kotona eikä sit oikein saa tehtyä mitään ellei laita poikaa rintareppuun. Nyt on onneks isällä loma, niin on mullakin helpompaa.

Vatsallaan nukutaan täälläkin aina välillä. Auttaa kyllä tosi hyvin noihin masuvaivoihin. Saman tien alkaa yleensä pylly rutisemaan ja poika rauhoittuu :) Ja yleensä vatsallaan nukutaan pisimmät unet.

Ihana kyllä huomata miten pikkumies kehittyy huimaa vauhtia! Varsinkin tuon hymyn lisääntyminen on aivan hurmaavaa :D Ja muutenkin on kiva huomata, kun vauva yrittää koko ajan enemmän liikkua ja katsella ympärilleen. Eilen meillä ihmeteltiin puutarhaa, kun oltiin ulkona . On se ihmeellistä, kun näkee kaiken ensimmäistä kertaa :)

Liikunta, mitä se on?? :ashamed: Vaunulenkeillä käyn kyllä, mutta ei aina sateisina päivinä tuu lähdettyä vaunuttelemaankaan. Pitäis kyllä, mutta... Ja ihan selvästi oon huomannu, et äiteen herkuttelu alkaa vähitellen näkyä. Varsinkin kun imetys ei oo täysimetystä, niin sekään ei kuluta niin paljon. Pitää kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta pitämään vaik karkkipäivää tms. ettei ny joka päivä mässäilis :|

Mukavata päivän jatkoa kaikille!! :flower:
 
Huomenta.
Taas yksi yö takana. Tällä kertaa neiti päätti neljältä, että nyt leikitään ja jutellaan. Ei tullut nukkumisesta mitään ennen kahdeksaa ja sittenkin unen keskeytti ilmavaivat, joiden vuoksi kamalaa möngertämistä sängyssä, jonka vuoksi sitten pulautteli hurjia määriä maitoa ulos ja sitten olikin koko ajan nälkä. Nyt parin päivän aikana pulautusten määrä lisääntynyt kyllä huomattavasti ja joskus oikein kaaressa lentää. En tiedä syökö tyttö liian nopeasti vai johtuisko relatipoista, jos ne ei sovikaan vai mikä on..

Liikunta rajoittuu vaunutteluun täälläkin. Nyt on kyllä niin sateista, että siinä on loistava tekosyy jättää se vähäkin ulkoilu väliin. Pakko silti venytellä joka päivä, mulla on lumilautailijan polvet ja olkapäät, ei kestä muuten kanniskella vauvaa. Selkäkin menee ihan jumiin, kun en osaa edes imettää selkä suorassa. Lupaailen itselleni, että alan kyllä juoksulenkkeilemään taas, heti kun ei sada tai ole näin kuuma tai aurinkoista tai vastatuuli tai väärän väriset alusvaatteet tai.. onhan näitä tekosyitä.

Välilihan leikkaus tehtiin, 2 tikkiä sain. Viikossa tai kahdessa sanottiin tikkien sulavan pois, mulla hävisi reilussa viikossa.

Ihmeellistä tämä äitiys, oppii koko ajan uutta. Esmes tänään sen, miksi niin monella perheellisellä on farmariauto. Ensimmäistä kertaa piti nimittäin saada mukaan vauva kaukalossa ja vaunut. Vaunujen runko menee takaluukkuun, mutta se koppa ei sitten mahdukaan. Eli se on laitettava kaukalon kanssa takapenkille. Kyllähän se nyt menee, kun vauvan kanssa kahdestaan kurvaillaan, mutta mitä jos olis toinen lapsi ja mies. Tai vaikka mies ja sisko mukana. Eikä mun auto nyt niin pieni edes ole, normaali 5-ovinen. Oon haaveillut pienestä ja näppärästä kaupunkiautosta kakkosautoksi Italiaan, mutta mies ei takuulla omasta egonjatkeestaan luovu, että kai sen kauppakassin on sitten oltava jotain kuormurin kokoa, että saadaan jotain muutakin sinne mahtumaan kun vaunut. :/ Toinen vaihtoehtohan olis ostaa vaunut järjellä eikä tunteella, sellaiset pienemmät, mutta eihän se järjen käyttö minulle sovi. Enkä silti vieläkään tiedä, miksi se farmariauto on niin usein sininen tai vihreä Volvo. Ehkä sekin mysteeri tässä vielä ratkeaa..
 

Yhteistyössä