***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Hinkuyskästä:
En mieti koskaan enää sekuntiakaan rokotteiden kannattavuutta. Meidän peeni alkoi 2vkon ikäisenä yskimään ja 3vkon ikäisenä oltiinkin jo osastolla. Ikäviä, kovia, limaisia yskänpuuskia, joiden päätteeksi jätti väliin hengittämästä ja heitti veltoksi. Kun ei alkanut helpottamaan, eikä rs-virustakaan löytynyt alettiin epäillä hinkuyskää, joka osoittautuikin positiiviseksi. Nyt kun ikää jo melkein 7vkoa ja 2 antibioottikuuria takana, ei olla enää limaisia ja yskänpuuskatkin tosi laimeita verrattuna pahimpaan. Osastolla oltiin "vain" 6 päivää, mikä sairauteen nähden vähän..
Varokaa ihmeessä kaikkia yskiviä tuttuja (yskä ei vaikuta pahalta, puuskittainen kylläkin). Hinkuyskärokote ei enää toimi aikuisilla ja sairastettu tauti tuo suojan vain muutamaksi vuodeksi. Aikuisilla taudin kuva on vain paljon kesympi ja siksi tauti usein jää tunnistamatta, ihmetellään vaan kun kestää pitkään. Minäkin kun yskin jo laitoksella (huonekaverit mietityttäneet jälkikäteen), ja luulin sen olevan vain koivuallergiaa. Yskin minäkin edelleen, mutta jo vähemmän. Ab ei auta kuin tarpeeksi varhain aloitettuna.Hinkuyskä tarttuu todella herkästi (jostain luin, että Pohjois-Euroopan tarttuvin bakteeri). Tauti on rokottamattomille pienille hengenvaarallinen. Myös tuttavaperheessä äidillä sama tauti (jompikumpi meistä tietty tartuttanut toiseensa) ja 5kk:n ikäinen perheen kuopus sielläkin sairastui. Kertaalleen rokotettuna pääsi kotihoidolla, mutta tosi ikäviä yskänpuuskia ja kesti useita viikkoja.

Arki:
Vauva-arki sujuu kivasti. Joel Topias eli tuttavallisemmin Topias syö tissiä ja nukkuu paljon. Mahavaivoja on aika paljon, mutta harvemmin niitä aivan kamalasti huutelee tai siis täyttä huutoa pitkiä aikoja. Lähinnä ähistelee paljon ja välillä pitää itkeäkin, mikä tietty sekään ei ole kivaa. Yliväsy väliin huudattaa enemmänkin, mutta ei onneksi päivittäin. Yöt kaveri nukkuu jos maha antaa.

Tissit:
JO toinen rintatulehdus päällä kuurineen. Ei mitään ennakkovaroituksia. Kuumetta reilut 38 ja sitä myötä tissiä tunnustellessa arka alue, joka alkoi vajaan vuorokauden päästä punoittamaan. Ärsyttävää, kun ei anna kunnon ennusmerkkejä, että voisi edes yrittää selvitä ilman ab-kuuria. Mielessäni olen uhonnut koko imetyksen lopettamista, jos vielä tulee. Topias on nyt syönyt kaksi ab-kuuria ja saanut minun kautta kohta 2 vielä päälle. Säälittää pieni..

Ristiäisetkin siis tulivat ja menivät. Nimi vaihtui vielä edellisenä iltana Joel Topiakseen :)

Mukavaa vauva arkea kaikille ja tervetuloa uusille! Minäkin olen kirjoitellut enemmän tuonne kerhon puolelle :)
 
Huomenta!

Täällä on yki innostunut mamma: mitä ovat nuo imetyshuoneet, joista olette puhuneet? Suurin syy etten ole uskaltautunut ostoksille on se, etten ole halukas imettämään missään "julkisilla paikoilla". Mutta jos tällaisia huoneita on olemassa niin meitä ei pitele jatkossa mikään :D Siis keskustan Stockkalla ja Kampissa ilmeisesti on, entä Omppu tai Sello Espoossa?

eeti Meidän pimu oli 6vko- lääkärissä n.5kg ja pituutta 56,5cm, päänympärys 38,2cm. Aamulla juuri miehen kanssa katseltiin vauvelia pelkissä vaipoissa ja todettiin hänen olen mallia "pitkä ja hoikka". Tosin kaksoisleuka ja reisimakkarat löytyvät täältäkin, mutta muuten on aikas luipero.

Tänään pimu heräsi jo klo 06 ja normaalisti nukkuu vielä tunnin pari meidän välissämme, mutta tänään piti vaihtaa vaippa, kun oli koko yöpuku märkänä - ja heräsihän siinä toinen ihan pirteäksi! Nyt sitten nukahti viidakkokiikkuunsa.. Mutta onko tuolla nyt väliä, kun muutenkin nukkuu päivisin miten sattuu. Pääasia kai kuitenkin on, että öisin vetelee sen 10-12h yhdellä syötöllä B)

Ja sitten vielä kysymys: miten miehenne osallistuu vauvanhoitoon? Entä miten mies ymmärtää, kuinka vaativaa vauvanhoito on? Minusta meillä mies ei oikein ymmärrä vauvanhoidon vaativuutta ts. kuinka sitovaa se on. Ja miten voisikaan, kun ei ole kertaakaan viettänyt hänen kanssaan yhtä kokonaista päivää kaksin (eikä muuten montaa kolmisinkaan, sen puoleen :/ )! Hänellä nimittäin on kauhea hinku lähteä juhliin perjantaina 300km päähän ja nyt meillä on vähän kireää sen takia, kun hän ei ymmärrä miten en innostu bussi- tai junamatkasta 7 viikkoisen kanssa... Haluaisin ensimmäisen pidemmän matkan olevan sellainen, jossa ollaan kaikki kolme mukana. Kuitenkin näin yhden lapsen äitinä olo on aika ajoin vielä epävarma enkä myöskään tajua miten imetykset ja esim. itkevän vauvan tyynnyttely onnistuu täpötäydessä bussissa (meillä kun vaatii kävelyä ympäriinsä, ei riitä että otetaan syliin) :ashamed:

Ärsyttää, kun toinen hokee, ettei "elämä lopu vauvantuloon", mutta kun minä se olen joka joutuu kaiken hoitamisen tekemään ja keksimään keinot, jos vauva päättääkin huutaa koko 300km matkan :ashamed:

Carmen ja Nirppu 7 vkoa
 
Carmen: Kyllä se matka varmasti hyvin menee jos päätät lähteä. Mä reissasin esikoisen kanssa pienestä lähtiren ristiin rastiin.. Mun siskon tyttökin matkusti mummolaan junassa jo muutaman viikon ikäisenä kaikki meni ihan hyvin...rohkeast vaan matkaan jos haluat..
 
Carmen Minä olen kans matkustellut pitkiäkin matkoja ihan pariviikkoisen kanssa ja hyvin ne on sujuneet. Uskon että teilläkin sujuu.
Imetyshuoneista: Enpä ole täällä Oulun seudulla törmännyt moisiin. Itse kuljetan mukana aina isompaa huivia, ja sen sidon kaulaani ja vauva on tissillä sen alla. Saa olla rauhassa, eikä imetykseni mahdollisesti häiritse muita ihmisiä. Imettänyt olen ostarilla, ravintoloissa yms. enkä koskaan ole saanut pahoja katseita osakseni. Oma olokin on rauhallisempi, kun tietää olevansa "häveliäs" :LOL: Kannattaa kokeilla ;)
 
carmen, miehet ei valitettavasti ihan kaikkea ymmärrä :( Huomasin sen ekan lapsen kanssa. Vaikka hyvää tarkottavat ja yrittävät auttaakin, niin kyllä me äidit päävastuussa ollaan kuitenkin.
Eeti, meillä 6vko ja yli 6kg ja pari milliä alle 60cm. Makkaroita löytyy =) Mutta jokainen kasvaa ihan omaa tahtia. Erilaisia me aikuisetkin ollaan. Meillä tosiaan oli esikoinenkin samanlainen makkara. Makkarat tippu kun alkoi liikkua ja tosi jänteviä olleet molemmat vaikka makkaroita paljon onkin.
 
Carmen rohkeasti reissuun vaan!!! Ei elämä tosiaan vauvan tuloon lopu. Me ollaan reissattu kun vauva oli neljä viikkoa vanha. Ja hyvin meni. Ja torstaina taas reissuun.. Eli kun lähtee reippaalla mielellä niin hyvin se menee!! Tsemppiä.. Ja imetyksestä julkisella paikalla sillon ku ite vielä imetin, niin hoidin imettämisen esim. kahvilan nurkkapöydässä.. Ja ei kukaan tullut valittamaan.. Eli katoin vaan että vähän on rauhallisempi paikka jossa imetän. Ja myös ABC:n nurkkapöydässä homma on onnistunut.. Ja vauvan itkua ei mun mielestä tarvii miettiä. Se on tosi luonnollinen asia, jos pikkunen itkee.. SE on muiden ongelma jos vetävät herneen siitä nenään.. Ite ajattelin kokeilla julkisilla matkustamista ens perjantaina kun tullaan pk-seudulle!!! Vapiskaa helsingin nipot!!!

vauvan kasvamisesta vähän yli viis viikkosena poika painoi 4345g ja pituus oli 56 cm. Ja tosiaan tosi erilailla kasvavat.. Tutun kolmikuinen poika painoi 7 kiloa... Meillä poika on myös mallia "pitkä ja hontelo".. kaksoisleuka ja pienet jalkapoimut löytyvät.. Mutta onneks paino nousee kuitenkin hyvin.. Koitan olla vertailematta muiden vauvoja omaani.. ei tuu sitten paniikki. vielä kun oppis hyväksymään oman kroppansa, enkä olis kokoajan vertaamassa omaa kroppaani muiden naisten täydellisiin vartaloihin.. itsetunto on vähän hukassa...

Miehen osalllistumisesta vauvan hoitoon mun mies osallistuu meidän pojan hoitoon ihan mahtavasti!!!! Haluaa aina kotona ollessaan vaihtaa vaipat ja antaa pulloa.. Seurustelee pojan kanssa myös tosi paljon ja haluaa olla mielellään ihan kaksinkin hänen kanssaan!!! Eli meillä ei oo tarvinnut käydä keskusteluja vauvanhoidon rasittavuudesta.. Ymmärtää kyllä täysin että yövalvomiset väsyttää, ja antaa mulle mahollisuuden levätä viikonloppuna + hoitaa iltasyötön, jotta pääsen ajoissa nukkumaan.. Ja onpa mies ehdottanut että vois jäädä pojan kanssa vuoden vaihteesta kotiin!!!! Tällästä siis meillä.. Carmen: oothan jutellut miehellesi tuntemuksistasi??? Patistapa miehesi viettämään teidän kanssa yks kokonainen päivä, jotta saa makua mitä vauva-arki oikein on!!!!!

nyt täytyy lähteä vaunuttelemaan kun on niin nätti kesäpäivä ulkona!!

birdie

 
carmen aika pitkä matka toi 300km, mut junassa on usein leikkihuone ja siellä vaunullisia paikkoja. Mut se on totta et sä sen vauvan joudut tyynnyttää-kun sulla ne rinnat. Voi olla et ei reissusta tulis kovin rentouttava, jos itsellä sellanen olo et kaikki joutuu tekee ja jännittää matkaan lähtö. Imetys julkisilla paikoilla - mikä siinnä jännittää? Onko sulla kunnon imetyspaita? siinnä ei näy edes rinta. Itseä ahdisti aikoinaan mahamakkarat ihan tälleen sukulaispiiris -mut onneks keksin ne imetyspaidat. Kämpis on ihana imetyshuone -siellä lasten liikkees ja siellä myydään myös niitä boob paitoja. Suurissa ostoskeskuksissa usein lastenhoitohuone/wc ja siellä mukavat nojatuolit yms. Suosittelen kokeilemaan sitä imetystä jossain julkisessa paikassa, jos et oo viel kokeillu. Se on ihan ok kun siihen tottuu ja se jos mikä helpottaa elämää kun saa tissin suuhun kun tarvevaatii. Itsekään ei sit hätäänny kun vauva huutaa ja pitäs löytää paikka mis imettää. Kaikille se ei toki oo yhtä helppoo. Itse imetän missä tarvii -esikoinen pienenä 3kk pelästy kun kirkossa alko häämarssi ja kova huuto päälle. Äkki juhlamekosta hakanen auki ja tisu suuhun ja niin sitä kuunneltiin vihkitoimitus ja pappi sai äänensä kuuluviin. Miesten voin olla vähän vaikeeta tajuta aluks mitä se vauva arki on. Elämä muuttuu kun vauva tulee, elämänarvot menee uusik -tulee uusia rooleja ja vastuuta, mikään ei ole enää niinkuin ennen koska kahdesta on tullut kolme. :heart: Itse koin esikoisesta et olen tosi kiinni hänessä, jokus tissittelyä jatku koko päivän yms. nyt kun tämä pikku Ella syntyi -olo on erilainen ei tarvitse stressata kaikki sujuu itsestään. Ainoo mikä ahdistaa on et vauva vie paljon huomiota ja omii äidin. Eli esikoinen 4v. saako tarpeeksi haleja ja suukkoja :| onneks iskä on ottanut asiakseen esikoisen sylittelyn ja nukkuu vieres yms. Onneks ei ole mustis vauvalle ja itse muistan hänelle aina kertoo miten ihana myös hän on. Pikkusesi kun vähän kasvaa on liikkuminenkin helpompaa.
 
Imettäminen julkisilla paikoilla ei ole mun juttuni ollenkaan mut ei mua häristse kenenkään muun imettmiset..mä mieluummin vaik lypsän pullollisen matkaan tai annan korviketta

Eeti: seksiä ollaan muutama kerta "harjoiteltu" ei koske mut jotenkin ei ihan täyttä tulta saa hommeliin mukaan...

Mies+lastenhoito: Onnistuu siinä missä minullakin ja hoitaa pojuja kun on kotosalla..Eihän ne miehat välttämättä tajuu mitä se on kun yksin teet päivällä kaiken mut kyl mä muistan valostuttaa asiaa jos meinaa unohtaa herra et työtä se on tää kotonakin olo :D

Moniko jää hoitovapaalle? Mä jään siihen et kasperi on 3 ja esikko menee sit jo kouluun niin jään sit vurotteluvapaalle vähäksi aikaa tai sit teen lyhempää päivää..en haluu et joutuu yksin lähtemään tai tulemaan kotiin heti ekalla luokalla
 
Niin tarkennusta vielä tohon mies hommaan....että kyllä meilläkin mies auttaa ja ymmärtää mun väsymystä jne. Mutta kun sain ekan lapsen, niin jotenkin se tuli mulle yllätyksenä kuinka kiinni siinä vauvassa ja kodissa sitten äitinä olitkaan. Imetys jne. Enemmän kuitenkin kun isi. Mutta nyt on kaikki helpompaa kun on toinen ja oli jo käsitys että mitä se tulee olemaan.
Mulla ei ole vakipaikkaa ja haluisin kyllä jäädä kotiin muutamaks vuodeks. Saas nähdä onko varaa. Viimeks oltiin heti ihan vaikeuksissa rahallisesti. Se on ihan mitätön se kotihoidontuki. Ei kotiäitejä arvosteta! Poika joutu meneen hoitoon 1,5 vuotiaana.
 
Se on totta et ihan kauhee miten vähän kotiäitiyttä arvostetaan yhteiskunnansuunnalta ihan järkyttävän pienet tulot kun jää kotiin..Mut nyt ollaan päätetty tulla vähemmällä toimeen kun esikko meni 9 ja puol kuukautisena hoitoon se oli mulle itelleni aika paha paikka...

mt nyt päikkäreille vauvelin viereen
 
Mies ja lapset täällä mies osallistuu tosi paljon, paljon saan omaakin aikaa esim.kuntosalia varten yms. Vauvaa hoitaa töiden jälkeen pääsääntöisesti, itse voin touhuta isompien kanssa.

Täällä jäädään hoitovapaalle :wave: Itse palaan töihin nyt heti äitiysloman jälkeen eli olen kotona vain 3kk, mies jää vanhempainvapaalle. Mun työ on kotoa käsin tehtävää etätyötä joten käytännössä ollaan molemmat kotona. Vanhempainvapaan jälkeen mä jään hoitovapaalle ja mieskin pitää isäkuukauden ensi kesänä. Kiva kun kahtena kesänä ollaan pitkät lomat yhdessä. Vielä on avoinna kauanko olen hoitovapaalla, voi olla että täydet kolme vuotta ;)
 
Seksi sujuu ihan normaaliin tapaan ja tuntuukin jo tosi hyvälle ;)

Ehkäisy Sain tänään jälkitarkastuksessa reseptin kapseliin. Täytyy vain odottaa syksyyn sen laittoa kun tarvii ensin tulla kuukautiset ja kapseli laitetaan sit seuraavien kuukautisten 1.-5. vuotopäivä. Saan sen 5 vuotta lisää miettimisaikaa :D

Mies osallistuu ihan kiitettävästi. Esikoisen kans piti isäkuukauden ja sen jälkeen myönsi että ei se kotona olo ihan lomailusta mene :LOL: Oli ihan aidosti yllättynyt kuinka paljon tekemistä mulla oikeasti on, puhetta kun hän ei ilmeisesti ollu uskonu :headwall:

Hoitovapaa Ajattelin olla kotona niin kauan kuin tuntuu hyvälle. Esikoisen kans oli tarkoitus olla 3 vuotta himassa mut sit 2,5 vuoden hiekkalaatikkoleikkien jälkeen alko seinät kaatua päälle ja menin duuniin. Nyt mennään samoilla linjoilla.

Nyt kaverilla alkaa luomet painaa joten täytyy lähteä ulkoilemaan ihanaan auringonpaisteeseen! B)

Vilma + mammanpoju
 
eeti ekat seksikerrat sattuivat paljon, mutta nyt jo tuntuu hyvalta. Limakalcvot tuntuyivat alkuun olevan ihan verilla tai jotakin vastaavaa. Kirveli ja sattui ja suihkuttaminen seksin jalkeen ei sekaan tuntunut hyvalta,

carmen miehet eivat aina oikein ymmarra. Minun mieheni osallistuu lasten hoitoon kylla kiitettavasti, mutta haluaa pelata golfia 2 kertaa viikko. iltaisin 4-5 tuntia toiden jelkeen. niina paivina olen aika puhki.
 
saaara, toista antibioottikuuria täälläkin syödään rintatulehdukseen. Mulla pomppasi kuume molemmilla kerroilla yli 40 asteen ihan parissa tunnissa, ilman varoitusta. En sit tiedä mistä johtuu, yritän kuitenkin kaikkeni että pysyis poissa. Lääkärille viimeksi marmatin, että loppuu imetys jos vielä kerran tulee. Ihan kauhuissaan oli, että eihän imetystä nyt voi noin vaan lopettaa. Mielelläni sitä tekiskään, mutta ei tää nyt näinkään voi jatkua, joka toinenviikko pari päivää taju kankaalla kuumeen vuoks ja pienellä kamalat ilmavaivat minun kuurin vuoks.

Mies hoitamassa vauvaa on täällä unta vaan, kun ei koko mies ole nyt maisemissa vielä kuukauteen. 2 viikkoa ehti alussa olla paikalla ja auttoi kyllä, heräsi öisin kiikuttamaan vauvaa ja vaihtamaan vaippaa ja syötti silloin kun pullosta syötettiin. Vähän arasti kyllä, vähän sai aina vihjailla että voisitko.. Ei sillä, ettei toinen olis halunnut, se ei vaan oikein tiennyt mitä "saa" tehdä. Jalkapalloa se katseli aina vauvan kanssa ja selosti kaikki tapahtumat. :) Nyt kun se ei ole paikalla, niin ei se oikein ymmärrä miten väsyttävää tää voi yksin olla. Kyllä se yrittää, mutta esmes nukuttaminen on nyt aika paljon vaikeampaa kun 3 viikkoa sitten. Ilmavaivoistakaan miehellä ei ole mitään kokemusta. Ei tää helppoa ole varmaan miehellekään, yrittää ymmärtää ja auttaa 2 000 km päässä. Saa kyllä auttaa senkin edestä kun tulee takas, mulla on lista asioista joita haluan tehdä ja vauva jää isänsä kanssa leikkimään. Day spassa vingahtaa kortti pahemman kerran. :)
 
Tervehdys

Mistäs kaikesta te olittekaan taas tässä välissä jutelleet :)

reissut: me oltiin viikonloppuna ekalla pidemmällä reissulla. Yhteen suuntaan matkaa noin 150km, mutta ihan omalla autolla oltiin liikkeellä. Kaikki rekvisiitta oli mukana siis vaunut ja rintareput ym. Reissu liittyi 50v synttäreihin ja meni tosi hyvin. Poika oli kiltisti ja nukkui tosi hyvin rintarepussa. Juhlien nuorin kun oli sai paljon ihailua osakseen ja monta sylittäjää löytyi. Tulihan sitä jo tanssittuakin poika rintarepussa keikkuen. Yöllä ajeltiin siy kotiin. Yhteensä oltiin noin 15 tuntia matkassa.

seksi: Sujuu vanhaan malliin.

korvikkeista: Meillä käytössä tutteli valmiina tavarana.

Kerran kaks päivässä annan viel rintaa vaikka sillä ei vatsa täytykään.

väsymys: Aikas naatti olen, mutta aikansa kutakin. Eiköhän ne kohta pojan yöunet pitene.

Jossu & Hemuli n.6vkoa
 
Heips!

Miehen hoitamiset, meillä jäänyt melko vähiin, tyty viihtyy aika paljon tisulla iltasella, kun mies on kotona ja meillä on tuo 6v. joka tarvii vielä huomioo...nyt tyty on kyllä nukahtanut yöunille isin syliin iltaisin...on pois tisun tuoksuista ja käy paremmin nukkumaan...turhat käkäilyt jää pois ;) !

Hoitovapaalle, haluaisin jäädä, mutta voi olla rahallisesti mahdotonta...ainut vaihtoehto olisi, että mies tekisi keikkatyötä oman työn ohella, joka on raskasta pitemmän päälle :/ !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö n.5vkoa :heart:

Aurinkoista päivää kaikille B) !!
 
saaara: hui kun noin pienelle tulee hinkuyskä. mä ku oon muutenki nii kauhea pöpökammone ihminen ku olla ja voi ja pelkään kaikkia tauteja lenssusta lähtien mitä poikaan tulee. onneksi on paranemaan päin. jaksuja :hug:

carmen: kyllä muaki pelotti miten tulee reissu menemään. mut yllätti kyllä tosissaan poika meidät. oli helpompi ku noi isommat muksut siellä. rohkeasti vaan lähdet liikkeelle, ne voi yllättää positiivisesti odotukset kuules =) ja voi kaikki masuvaivat unohtua reissussa ku on pienelleki nii paljo ihmeteltävää muuta. =) ja jos itkua tulee nii kyllä sen varmaan väki ymmärtää ku on pieni kyseessä kuitenkin, itselleen se varmaan vaan kurjaa on.
mut jos itseäsi innostaa yhtään nii ei ku matkaan. =)

unista: meillä ei nukuta sisällä ku yöunet. ne on niitä 10 min. pätkiä vaan jos sisällä nukuttaa. vaunuissa maistuu uni ihan eritavalla. satoi tai paistoi nii vaunuihin poika on pakko viedä et kunnon unet saa. =)

nyt on tullu joku äiti vaihe pojalle ku isänsä kanssa kiukkuaa nykyään ja ku tulen paikalle on poika yhtä hymyä. eli hienosti osaa jo pompotella äitiä toi sälli. :|
mut muuten ei voi toisesta valitella ku on nii tyytyväinen kaveri pääasiassa.
mut harmittaa vaan ku ei isänsä kanssa viihdy nyt ollenkaan. ja sitoo kahta kauheammin mua sitten.
ja tissillä roikutaan koko ajan ku tilaisuus tulee. mut aikansa kutakin. ei tässä kauaa ole ku lisäruokia ruvetaan antamaan niin tissihetket vähenee kovasti.

nemika+jäbä reilu 2kk =)
 
Meillä ei vaunuissa nukuta..ja se ottaa äitiä päähän :kieh: Olis niin kiva olla ulkona päivisin. Meillä ei päivisin nukuta oikein missään. Ei tänäänkään.
Yöt menee edelleen hyvin ja siitä oon ilonen =) Muuten olis kyllä voimat ihan loppu. On nää päivät sen verran raskaita kuitenkin.
 
Carmen viimeksi tänään oltiin typyn kaa Isossa Omenassa, syötin ja vaihdoin vaavin siinä
torikerroksen vessojen vieressä olevassa lastenhoitovessassa (siinä on iso eteinen, jossa tuolit ja hoitopöytä). Palvelukerroksessa ainakin ennen oli sen maksullisen lapsiparkin yhteydessä imetystila sohvineen, johon voi vaavin jättää hoitoon nukkumaan, jos sattuu nukahtaa syötölle.
 
Hauska..heti kun kirjotin ettei nuku, niin nukahtu sitteriin. =) Nyt kun nukkuis yli kymmenen minuuttia.
Oon myös todennu että jos meen mainitsemaan jollekin, että masu on ollu ihan hyvä...niin sitten se alkaa se ähryäminen heti.
Tosi hyvältä kuulostaa nuo imetystilat. Täällä pikku kaupungeissa ei sellasia ole. En kanssa kauheesti julkisesti imetä. Otan korviketta mielummin pulloon mukaan.
 
Korvikkeista: meilläkin on käytössä tua NANi, tosin en ole hirveästi antanut sitä, vain jos molemmat tissit tyhjiä tai joskus iltaisin kun tyttö tankkaa oikein kunnolla, helposti menee yli 100ml! :D Se saa kyllä hieman masuvaivoja aikaa voi toki olla ettei ole vielä tottunut siihen.. :)
 

Yhteistyössä