***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

• Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Marmotta: Farmari auto on meilläkin. Volvokin vielä, mutta ei sin eikä vihreä =) Sinne saa vaunut yhtenä kappaleena mahtumaan. Meiilä tosin lapsia jo kolme ja tiukkaa tekee farkusta huolimatta. Ennen mulla oli opelin farkku, mutta oli suhteessa paljon pienemmät tilat, eikä voinut kuvitellakaan, että kolme olis takapenkillä vähänkään pidempää matkaa voinut olla. Tosin olen ollut vähän pettynyt meidää volvoon tai oikeastaan siihen miten lyhyet turvavyöt siinä on. On nimittäin ollut hankaluuksia kaukalon asentamisessa. Yksi hyvä puoli kuitenkin on että takapenkillä on kolmet kolmipistevyöt.

Vaunuja ei mielestäni kannata kovin pieniä ostaa, kun silloin niiden käyttöikä jää hyötyyn nähden liian lyhyeksi, koska meillä ainaki noi isomma lapset ovat nukkuneet pitkään niissä päiväuniaan, koska ulkona unet ovat jopa olleet tuplasti sen mitä sisällä.

Apua, mitä tehdä, kun poika vast 6 vkoa ja uutta vauvakuumetta pukkaa jo päälle :LOL:

Taitaa toi ikä tehdä kepposiaan, että iskee kiire saada oma lauma kokoon. Tosin siinä mielessä ei paniikkia kuumeilun kanssa, kun isäntä on samoilla linjoilla =)

Jossu: älä huoli ihan normaalia :LOL: KAI??? mulle iski jo kuukausi sitten uusi kuume kun poju oli kuukauden vanha....melkein järkytyin kun tajusin et uusi kuume jo päällä :D

Autoista: meillä ois haaveena hankkia volvo farkku mut punaisena :kieh: se on hyvä ja tilava V70 ois kiikarissa.

Heips!!

Tänään meillä helpompi päivä...eilen siis kannoin tytyä aamu seitsemästä klo: 15.00 |O !! Mies tuli kolmen jälkeen töistä...lykkäsin tytyn syliin, et sun vuoro ;) ...no tyty päätti ettei isille kannata känistä...itkut loppu siihen...viihtyi pitkät tovit jumppamatolla...katsellen leluja :D ...juu kyl äippää hiukan ihmetytti :LOL: :LOL: !

Autot, meillä A-sarjan lang mersu mulla käytössä ja Emmaljungan Cangaroot city-kopalla...sopii auton paksiin hyvin, koppa irroitettuna...hiukan on siirretty takapenkkiä eteenpäin...auto näyttää ulkoapäin melko pieneltä, mutta on sisältä todella tila-ihme...ja ei ole farkku...

Mullakin hiukan vauvakuumetta...mutta mun ikä pistää vastaan :ashamed:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5 vkoa :heart:

Välilihan leikkaus tehtiin myös minulle, kun imukupilla saatettiin tyttö maailmaan, en huomannut kysyä tikkien määrää. parantuminen kesti n.1½ viikkoa.

Meidänkin perheestä löytyy farmari ( peogeot )jonne vaunut mahtuu hyvin :)

Meidän tytöllä oli eilen aivan ihmeellinen päivä, heräsi noin 10:30 ja nukahti klo:23 jälkeen yö unille! :eek: :D koko päivän aikana nukkui kaksi kertaa n.20 min pätkää vaan!
arvatkaas oliko äidillä kivaa! :D

http://www.kookas.fi/articles/read/1036

tuossa on hyvä pätkä noista rintaraivareista. =)
meilläkin ollut eka kerran masuongelmia parin päivän ajan. ja rinnalla huutamistakin ollu parin päivän ajan. mut sitkeesti huijaamalla eri asennoissa oon onnistunu saamaan tissin suuhun vielä. enkä aio pulloa helpolla antaa. vaikka eilen meinas usko loppua et se tissiä suuhun enää ottaa. mut hyvin on tänään maistunu ku heti lykkää ku on heräämässä. sit ennen unille menoa saa huijata keinolla millä hyvänsä.
mut lukaskaapas toi kellä myös noita raivareita ollut.

Päivä meni sitten autokaupoissa vaunuja eri vaihtoehtoihin tunkien. Volvojen lähellekään en mennyt, viimeiseen asti haraan vastaan. :) Audin citymaasturi meni tilaukseen, kyllä miehellä menee herneet nenään ja syvälle kun kuulee. Vielä en uskaltanut kertoa. Mutta mahtuupa ne vaunut sitten ainakin mukaan..
Tyttö oli kun enkeli vaikka joutui näkemään autoja enemmän kun minäkään jaksoin. Naureskeli autokaupan sedille ja yksi niistä huomasi, että pienellähän on hymykuopat! Ja niinpä onkin. Loistavaa, että minen ole huomannut mitään mutta autokaupan myyjä kyllä.. :/

Sellainenkin tuli mieleen, että onko teillä muilla ystävien suhtautuminen muuttunut jotenkin vauvan myötä, varsinkin ensimmäisen lapsen jälkeen? Yksi parhaista ystävistäni ilmoitti jo mun raskauden aikaan että hän ei pidä lapsista eikä halua niistä mitään kuulla. Ja nyt ihmettelee, kun en oikein osaa hänelle mitään puhua enkä soittele niin usein. Kun eihän tällä hetkellä mun elämässä juuri muuta ole kun vauva ja siihen liittyvät asiat..

Nyt sormet ristiin ja toivomaan, että kaikki sais hyvät unet tänään. :)

weiss
Eipä paljon ehi kirjoittelemaan, toivottavasti pysyn edes jotenkin joukossa mukana.. Välistä tuntuu, jottei edes viihti, kun aina olis vaan valittamisen aihetta, vaikka kuinka tuota pientä miestä rakastaakin. Onhan niitä ihania asioita kuitenkin paljon enemmän, hymyt aamulla ensimmäisenä, pään painaminen rintaa vasten ja tuhina nukkuessaan.. maailman ihanimpia asioita :heart: ..

Meillä poika samanlainen menijä tuo poju, pää pysyy korkialla pystyssä jo kauan ja helposti kiepsahtaa ympäri ja silloin, varsinkin kun hermot menee vattalla ollessaan, alkaa mönkiminen, jolloin myös etiäpäin pikkasen mennään. Pelottaa jottei vauvana kauaa edes pysy.. juoksevat pian.. :D

Painosta ootta puhunnu, täällä vieläkin tuo kuutisen kiloa jälellä ja motivaatio kilojen suhteen NOLLA! Itseinho on kova ja oloa koitan helpottaa tuolla mässäyksellä, jotta inhoan ihteäni ja olomuotoani taas vähän enemmän. Mie en ole koskaan hyväksyny itteäni ja ulkomuoto/paino on ollut aina tärkeetä.. (en voi sille mitään.. :( )

Meillä farmari kanssa, ford mondeo löytyy katoksen alta..

Onko muilla ukkojen kanssa vaikiaa? Välillä tuntuu, etten oikiasti jaksa! Mie valvon yösyötöt ja päivisin päiväunetkin jää vähiin, kun mies kehtaa haluta "omaakin" aikaa!! Piru, ettenkö mie haluais?! (Tosin riittäis, jotta sais ite pienet päikkärit..) Viihteelle ei ole mielitekoja ja muutenkin pelkkä ajatus siitä, että olisin pitemmän aikaan pienestä erossa, huh huh.. en ole vielä valmis. Eikä johdu miehen jutut mustasukkaisuudesta tai siitä, etten huomioisi, kyllä olen huomioinu. Ei voi muutoinkaan elämä pyöriä vain pienen ympärillä, kun on tuo vanhempikin lapsi, jolle haluaa kanssa aikaansa jakaa.

Menipä taas vali vali oma napa..

:ashamed: :ashamed:
Hyvää yötä kuitenkin kaikille ja nauttikaahan huomenna auringosta ja lämmöstä, jos vihdoin se lämmittäis!

farmari meillakin harmaa wolkkari. :)
ympari kiepsahtamisesta, meilla tytto paasee kyljelleen komeasti mutta ei sitten pojan pojan lailla ihan tajua miten kasi tulee asettaa, etta paasee ympari. Paata kohottaa kylla, mutta ei viihdy mahallaan oikeastaan. Ja musta tuntuukin, etta meilla menee viela hetki ennen kuin pitaa paansa ihan kunnolla pystyssa.
nukkumisesta meilla nukutettiin neitia 2,5 tuntia tanaan, nukahti 23.30. Nyt ollaan molemmat vanhemmat taalla ihan poikki. Etta milloinkas sita yhteista toimintaa ehtisi harrastaa. ei jaksa vaikka mieli tekisikin.
Ehkapa huomenna helpompi ilta.

Hyvaa yota mammat!

katrinainen ja neito 10 vkoa

ja kun yolla valitin niin taytyy tulla lisaamaan etta neiti herasi ekan kerran syomaan vasta 5.30, nukahti siis hiukan ennen 23.30. ja nukkui viela puoli ysiin. eli ihana yo takana lopulta!

ekat rokotteet meilla 3 kk kontrollissa

Heippa!

Ensimmäinen yö ja päivä takana, jotka vietettiin tytön kanssa ihan kahdestaan. Mies oli eripaikkakunnalla työn takia, tänään tulee onneksi kotiin :). Hyvin me tytöt täällä pärjättiin, vaikka jännitin miten ilta menee. Muutamaan otteeseen tyttö itkeskeli ja kanniskelin häntä ympäri tupaa, mutta rauhoittui kohtalaisen helpolla.

Tuo Nemikan laittama rintaraivarilinkki oli mielenkiintoinen. Meillä on varmaan justiin tuota ja olen ikävä kyllä sortunut antamaan pullomaitoa :ashamed: . Tissi kelpaa kuitenkin tuon pullon jälkeen. Ennen pullon antamista olen kyllä testannut eri asentoja ja tehnyt syömistilanteesta rauhallisemman, mutta ei siitä ole ollut kuin yhtenä iltana apua. Kova nälkä oli tytöllä eilenkin raivarin jälkeen, koska pullosta meni 80ml ja tissukkaa vielä päälle. Nukahti onneksi jo kl23 ja heräsi ensimmäisen kerran klo3.45, joten yö nukuttiin hyvin.

Meillä ei ole VIELÄ farmaria :D. Miehellä armoton autokuume! Tällä hetkellä ajellaan viisi ovisella VW Passatilla. Teutonian vaunut mahtuu takakonttiin ihan hyvin, mutta ei sinne kovin paljoa tilaa muille romppeille jää.

Weiss,

Mua nyppii välil miehen käytös...sillä on kuulema niin rankkaa, kun on pieni vauva talos...mies nukkuu alakerras korvatulpat päässä ...olen suonut hänelle sen, koska menee seitsemäks töihin ja on ollut aina huono nukkumaan...työ ei hänellä ole fyysisesti rankkaa...on vastaavana sairaanhoitajana...eli ei hoida potilaita...istuu tietokoneella, palavereissa ym...mutta kun tulee töistä on niin väsynyt, että huh, huh :kieh: ...miehän en ole...ei se oikein ymmärrä...joten mua alkaa v..uttaa...olis kiva et se ehdottas oma-alotteisesti, et mene äippä lepään... ;) olis aika mukavaa...pitää vielä sanoa, et muuten on kyllä tosi kunnon mies ei ryyppää eikä rällää :LOL:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vkoa :heart:

Huomenta,
täällä on juhlapäivä, tyttö nukahti 12 aikaan ja heräsi neljältä, seitsemältä ja kymmeneltä syömään. Jokaisella heräämiskerralla hereillä vajaat puoli tuntia. Outo olo näin aamusta kun ei väsytä ja olen hereillä vaikka vielä vois hetken nukkua, ipana varmaan jonkin aikaa vielä vetelee hirsiä.

Miehen käytös aiheuttaa lievää nyppimistä täälläkin. Lähinnä vaan siksi, ettei ole täällä. Muka 6 viikkoa pitää paperihommia hoidella muualla ja sieltä se soittelee rantatuolista tai golfkentältä ja voivottelee miten hänellä on rankkaa kun on niin kuuma! Stana..
Ja sitten kun on täällä, niin just sellaista oma-aloitteisuutta kaipaisin. Että se veis ipanan vaikka vaunuttelemaan eikä istuis koneella tekemässä töitä joita sen ei olis sillä siunaaman sekunnilla pakko hoitaa kuitenkaan. Ja kun on sellainen työ, josta hyvinkin voi ottaa pari tuntia vapaata kun ottaa vaan. Mutta yleensä ne on sitten mun vanhemmat jotka tulee ottamaan pienen heidän päähän taloa pariks tunniks että saan nukkua ja mies saa tehdä töitä tai pelata jotain helkkarin jalkapallopeliä tietokoneella. Aikuinen ihminen..
Muuten hurjan hyvä mies mullakin, mutta on vaan helpompi valittaa niistä muutamasta parantamisen varasta kun hehkuttaa hyviä puolia.

Paperisotapäivä tänään, ihanaa. Isyyden tunnistaminen tuli hyväksyttynä takaisin, nyt voi alkaa Italian kansalaisuuden hakeminen. Siitä onkin odotttavissa mielenkiintoinen rumba, kyseisen maan ihmiset ja tavat tuntien. :)

Huomenta.

Tai ei nyt ihan sentään. Tai noin 10 olla kun ylös noustiin.

Miehet: ne osaa joskus olla niin itsekkäitä ja ajattelemattomia :)
Tosin minä en tälllähetkellä voi valittaa. Hyvin osallistuu potsun hoitoon silloin kun on kotona ja illat onkin tosi paljon ollut kotona. "Harrastelee" niitä juttuja mitä voi kotipiirissä tehdä ja poika sylissä tai vaunuissa voi olla kuvioissa mukana.

Pojalle ollaan sen verran saatu yörytmiäkin aikaiseksi ettei syö kuin yhden kerran ns. yöaikaan eli noin klo 3 ja seuraava nälkä iskee sen jälkeen kun isukin kello on jo 6 soinut.

Omaakin aikaa mulle on tiedossa jopa ihan rilluttelun merkeissä parin viikon päästä, kun on kaverin polttarit. Tehtiin tasajako, kun viikonloppuna oltiin niillä synttäreillä mies sai maistella boolia ja minä olin kuskina niin hän oma-aloitteisesti tarjosi, että mä voisin mennä niihin polttareihin (jotka olin mielessäni jo haudannut). Tämä onnistuu meillä kun muutenkin poika pääasiassa syö pulloa vain pari kertaa päivässä nautiskellaan tisuttelusta ja silloinkin lähinnä läheisyyden tunteen vuoksi ei saa enään vatsaansa siitä täyteen.

Neuvolalääkärille pitäis alkaan valmistautumaan. Siis koota tämä koko revohka siihen kuntoon, että ihmisten ilmoitte voi viedä :)

Jossu & hemuli 6vkoa

meillä toi rinnasta syöminen sujuu hyvin ku suoraan antaa ku herää. unenpöpperössä maistuu miten päin vain.
sit hereillä ollessa komentaa tissiä. ja kun antaa, alkaa hulvaton huuto. nyt keksittiin taasen parin päivän toimiva huijaus hereillä olevaa tissitystä varten. poika pitää viskata oikealle kyljelle ja tutti suuhun. ja kun on rauhoittunut niin kiiruusti tisuun vaihto. saas nähdä montako päivää toimii toi. sit on taas uutta huijausta keksittävä. muuten maistuu tissi hyvin mut hereillä ollessa nälän yllättäessä saapi mielikuvitus lentää että onnistuu :)

ukko ottaa aivoon joka päivä jostain syystä. ja väsymys kai sen tekee ku tuntuu ettei toinen sitä tajua..en tiiä...

Farmari Jep jep farkku Peogeotilla minäkin ajelen. Auton valintaa sain silloin vaikuttaa valitsemalla värin muuten ei pahemmin mielipiteitä kuunneltu. Auto oli ensimmäinen ostos kun vauvaa alettiin odottaa 2004 nyt kuulemma pitäs jo vaihtaa uudempaan :p Minulla olis toiveissa jokin vähän pienempi auto mut saa ainakin vielä jäädä haaveeksi. Mua kiinnostas vaikka Volkkarin Tiguan, ainakin ulkoisesti :D

Unet Meidän kaverilla on hyvät unenlahjat ja välillä menee päiviä ja öitä että hän vain nukkuu. Herää syömään 3-4h välein on virkeenä tunnin pari ja sit taas untenmaille. Olenkin täs yrittänyt muistella oliks esikoinen samallainen mut ei muistu mieleen. Poika on nyt 6vko ja odottelen innolla et jotain rytmiä löytys. Yöt onneksi menee suurinpiirtein aina saman kaavan mukaan eli hän syö klo 20 ja uudelleen 22-23 ja sit sammuu. Yöllä syö kerran noin klo 3-4 ja sit nukkuu aamuun noin 7-8. Itse olen ihan tyytyväinen öihin. Mies yleensä hoitaa joka ilta viimeisen syötön ja yösyötön viikonloppuina.

Nyt takaisin pyykkien pariin...

Vilma ja mammanpoju 6vko

meillä on tosi selkeä rytmi ollut jo kauan pojalla. tosin kannatuttaa nyt huomattavasti enemmän ku aikaisemmin. =)
ite vaan oon tosi väsynyt eikä oikein jaksa mistään innostua. nää normaalit päivärytmit menee itestään jo ihan. mut kai tää johtuu ihan väsymyksestä tää kaikki. :|
kaikki kuitenki pitäis olla hyvin mut tää mun apaattisuus ottaa päähän. lasten kanssa venyn äärettömiin ja jaksan. mut siinä se sitten onkin.
:| mut eiköhän tämä tästä ohitse mene.

meillä ei ukolta öisin apuja saa ku on täysimetyksellä. mut päivisin kyllä töiden päälle auttaa mielellään ja leikittelee poitsua.

6 vkosen neuvolalääkäri tuli käytyä.
Pituus 60 cm (55), paino 5660g (4440), pipo 40,2cm (38?). Muutenkin kaikki oli ok.

Olkapäiden/lapaluiden naksuminenkin (pojan) on ihan "normaalia" siis saman tyyppistä toisilla ilmenee polvissa. Tosin taidan serkkulikalta (lastenlääkäri) vielä kysäistä, kun tänne päin lomallaan tulee. Ei aiheuta pojalle kipua, mutta tuntuu itsestä ikävältä kainaloista nostellessa.

Nyt puutarhahommiin niin kauan kuin sää sen taas sallii.

Jossu & Hemuli 6vkoa

Ristiäiset meillä oli viikonloppuna. Onneksi sää suosi, ja sain kuin sainkin puutarhajuhlat! Ihana tapahtuma, oli äipällä kyynelissä pitelemistä... Mitä nyt sylikummi meinasi pyörtyä h-hetkellä, mutta onneksi isukki huomasi tilanteen, ja pelasti tytön ja kummin katastrofilta... Meikäläinen ei huomannut mitään, olin vaan ihan onneissani, että tyttö saapi kohta nimen... :)
Tyttö oli edukseen, nukkui melkein koko ajan ja siirtyi tyytyväisenä sylistä syliin... Oikea mallikappale!
Autosta Meillä on käytössä väliaikaisesti Toyota Yaris - PIENI suuri auto. Näkisitte, kun me lähdetään viikonloppureissuun: Mies saa kuin saakin tungetuksi Emmaljungan vaunut takakonttiin(pehmeä koppa), vauva kaukalossa takapenkille, koira turvavöissä viereen ja laukkuja ja pussukoita jalkatilat täyteen. Mahtuu!!!! =) Isompi auto saadaan vasta elokuussa.... Mutta yllätyksekseni siis mahdutaan koko porukka tuohon pieneen tilaihmeeseen.... Nou hätä!
Meillä isä hoivaa vauvaa, ja hoitaisi enemmänkin, jos voisi. Miehellä menee hermo, kun vauva on täysimetyksellä, eikä hänellä siis ole keinoja rauhoittaa tissin perään huutavaa lasta. Tuntee itsensä turhaksi, kun ei voi auttaa, vaikka haluaisi. Söpöä.
Meillä tyttö syö ahkerasti, ei ole rintaraivarista kokemusta. Yölläkin syödään 2-3 tunnin välein. Kahdesti on nukkunut kerralla 4 tai 5 tunnin pätkän, molemmilla kerroilla oltiin yökylässä miehen vanhemmilla...
Neuvolalääkäri siirtyi, joten kasvuvauhdista ei ole varmaa tietoa... Yli 5 kilon mentiin jo kuukeuden vanhana, ja 56 cm vaatteet alkaa osa jo olemaan pinkeitä, joten niistä voi päätellä, että hyvin kasvaa.
Nyt neiti kutsuu, täytyy rientää

Ani79 ja Eevi-tyttö kohta 7vkoa :) :)

Ani79, teidän tytöstä tuli siis Eevi? Meillä on Eeva. :) Haluttiin suomalainen nimi, josta sa helpolla kansainvälisen ja jota ei tarvii muilla mailla kirjain kirjaimelta tavata, Suomessa kun joutuu takuulla sukunimelleen niin tekemään. Ja kun mun mummon nimi oli Eeva, niin senkin vuoksi sitten. Evaksihan se varmaan lyhenee ulkomailla puheessa, mutta eipä tuo maailmaa kaada, kirjoittavat munkin nimen yksi kirjain väärin aina. :)

Kamalat nämä ilmat, ei jaksais enää tätä pilvistä ja tuulista. Lomalle tekis kovasti mieli lähteä, vaikka vaan johonkin Keski-Eurooppaan. En ole tottunut kököttämään kesää kotona, mutta tässä ei edes suihkuun menoa voi suunnitella -pitää mennä silloin kun voi- niin alapa sitten lomamatkoja suunnittelemaan..

Jos sitä vaikka lähtis kauppaan Keski-Euroopan sijaan. Melkein sama. Sipsipäivä tänään. Pakko tupata suolaista oikein urakalla, verenpaineet tipahti taas niin alas että taju meinaa lähteä jos tekee jotakin muuta kun istuu. Jos tällä kertaa auttais ihan kotikonstit siihenkin.

Heipat,

autoista on ollut puhe. Me vaihdettiin vauvan synnyttyä tila-autoon ja kaikki tila on kyllä tullut tarpeeseen, meillä on myös lemmikkejä.

Meillä mies on myös väsynyt töistä, joten ei ole hirmu aktiivisesti ollut vauvan kanssa iltaisin. Ongelman kyllä vähän sekin, että en meinaa kyetä antamaan hänelle tilaa hoitaa vauvaa omalla tavallaan (aina tulee olo että tiedän itse paremmin, kun olen viettänyt vauvan kanssa enemmän aikaa) - täytyy yrittää päästä tuosta!

Heips!

Mie tänään repäisin ja tilasin sen paljon puhutun Manduca kantorepun...olen niin paljon tähän mennessä kantanut tytyä...liinan kans hikoilen ihan kamalasti :( ...huhtikuisia olen käynyt vakoilemassa...heistä usea on tilannut/ osa jo käyttää...kehuttu on...saas nähdä onko ylipuhuttu juttu ;) ...hinta oli aika suolainen...joten paras toimia :kieh: :kieh:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vkoa :heart:

Yhteistyössä