TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Repa: Voisitko itsekkin yöpyä sairaalalla, saisitte tehä iltapuuhat normaaliin tapaan ja saisit itse laittaa nukkumaan... Mulla kun on sellanen käsitys et toinen vanhemmista voi olla siellä yötä kun kyllähän pienen jättäminen sinne on kova paikka kelle tahansa mun mielestä mun koulukaverikin sano et hänen vaimonsa oli yötä siellä mutta tarkistan viellä asian kun olllaan yhteyksissä. työ yösyöminen onkin sitten toinen juttu mutta sitten kunhan poika popsii evästä enemmän niin sitten..
 
Poika,joo,pakkohan sitä viimeistään siinäkohtaa on asialle jotain ruveta tekemään... voihan se toki olla että kyse on vaan huimasta kehittymisestä johtuvasta levottomuudesta,mut oli miten oli,pitäähän ihmisen joskus nukkua.
 
Repa Tosi ikävä tilanne. Pojan ehdottama sairaalan unikoulu olis varmasti kokeilemisen arvoinen. Mulla on kans ystävä joka oli poikansa kanssa sellaisessa. Yhdessä he siellä olivat muistaakseni useammankin yön. Ota yhteyttä neuvolaan ja kysele vaihtoehdoita luulis että sieltä sit autetaan teidän oikeaan paikkaan! :hug:
 
Repa: Mulla on itsellä kans käyny useampaan otteeseen tua sairaala uni koulu mielessä... Muistaakseni joskus yli 20 vuotta sitten mun serkku oli sellaisessa hänellä tosin oli päivä ja yö sekaisin, meillä kans "tiedetään" että on yö ja silloin nukutaan, mutta kun saa tuollasia itkukohtauksia mikä voi kestää ½min - 1h... Ja sit vielä se syöminen, kun kuitenkin tankkaa yölläkin hirveesti..
 
repa.. :hug: :hug: , juu täytyyhän siun saada jostain neuvoo ja apuu tuohon tilanteeseen...eihän tuo ole mukavaa..väsyt itse ihan loppuun :( ...mie oon väsynyt, vaik meil nukutaan yöt yhdellä syötöllä...saati sit, et teil on noin rauhattomat yöt |O ..ei äiti/ vanhemmat jaksa loputtomiin tuollaista rumpaa...nyt vaan neuvolaan soitto ja VAADIT jotain konkreettista apua...ei turhia sanoja :kieh: ...mie olen joskus ottanut aikoinani kaverini tyttö vaavin unikouluun luokseni viikoksi...oli kyl jo vanhempi..mut huudot loppu siihen =) ....
 
Repatsu Onpa kimurantti tilanne. Sulla on varmaan suurin ongelma tässä huoli/hätä lapsesta väsymyksen keskellä. Asiat voivat näyttää niin epätoivoisilta, että lapsen normaalikin yöpyöriminen näyttää epänormaalilta. Vauvan yöpuuhat kuuluvat kehitykseen - levossa tapahtuva aivojen kehitys aiheuttaa tätä levottomuutta. En silti missään tapauksessa vähättele sinun huolta. Tahdon vain rauhoitella turhilta huolilta. Pyydäpä miehesi apuun ja nopeaan - hän hoitaa yöt - sinä vain syötät, kunnes oot keränny voimia. Muutoin tulee seinä kaikille vastaan. Unikoulu tuntuu aika kaukaiselta, se ei ole kuitenkaan softipehmojuttu vaan rankka teille molemmille sekin, toki siellä saadaan tuloksia, mutta onko tilanne nyt todella sellainen. Hirveesti ajatuksia ja jaksamista - käyppä sinä nukkumaan ensitilassa! :heart: :hug:
 
Repa: :hug: Meillä nuo levottomat yöt odottaa taas kulman takana, kunhan tulee jotain uusia taitoja tai lisää hampaita. Mutta nyt taistellaan vaan sen yösyömisen kanssa. Kirsikkatomsku kirjoitti ihan asiaa kehitykseen liittyen, mutta kyllä mun mielestä teidän ainakin kannattais koittaa kysellä ulkopuolista apua myös? Sen verran pieniähän nämä meidän muksut vielä on, et mitään yhtenäisiä öitä ei edes voi odottaa, mutta onhan se kurjaa, kun menee tuollaseks hulinaks :(

Käytiin pojan kanssa Ikeassa ostamassa valokuvakehyksiä joululahjoihin. Hetken aikaa jaksoi matkarattaissa katsella, mutta sitten sainkin kanniskella toista ympäriinsä kun ei rattaissa enää viihtynyt. Sit lopussa laitoin vielä takaisin rattaisiin, et sain kädet hetkeks vapaaks ja toinen huusi kuin pieni eläin... Että tällasia pikaisia ostosreissuja meillä. Kun vaan saiskin tehtyä kaikki reissut ilmat tuota sylikoiraa, mutta ei vaan ole kaikkeen aikaa.
 
repa: :hug: :hug: meillä tulee samanlainen ilmiö nykyään tuossa kun on sikeään uneen vaipumassa. kieputtaa mahalleen ja kyljelleen ja käsi suorana. ja sit selälleen ja tosi surkea itku. tuo tosin rauhottuu tissille hetkessä. eikä aina edes syökään. ja nyt noita ollu rutkasti täälläki. öisin heräilly nyt miljoona kertaa. mut teillä on nii kauan tuota ollut ja kun ei syliin sit rauhoitu niin onha se raskasta. :hug: :hug:
toivottavasti saatte pian tuon asian aisoihin. jaksuja :hug: :hug: :hug:
 
Kiitos kaikille....ootte ihania:heart:

Oon tutkinut nettiä koko päivän ja kyllähän se näemmä on mahdollista että siinä rajamailla aivoissa tapahtuu jotain mikä saa aikaan noita pakkiksia. Jotenkin mun pää tässä kohtaa sanoo että kyse ei oo sairaudesta tms. koska kun tätä näinkauan on kestänyt luulis jo päiväsaikaankin oireita olevan.

Tässä on just se ikävä asia se että varsinaisia taukoja tuohon levottomuuten ei tule,vaan tää on tällästä yhtäjaksoista... ei kerkee ladata akkuja niinkuin silloin kun poika oli pienempi ja nukkui huonojen öiden välissä paremminkin muutaman yön.

Toinen ongelma on kun tuo mies ei oikein saa poikaa rauhoittumaan. Se virhe on tullut tehtyä että minä oon aina hoitanut pojan öisin ja nukuttaessa ja nyt poitsu vaistoaa miehen epävarmuuden tai jotain ja huutaa kahta kauheemmin ainakin iltaisin. Mutta kokeillaan nyt kuitenkin ihan ekaks vähentää jälleen syöttöjä kahteen. Sit meiksi menee nukkumaan toiseen huoneeseen ja käyn vaan syöttämässä. Neuvolassa aion ottaa asian esille,mutta katotaan nyt jaksanko venata sinne käyntiin asti vai soittelenko.

Kirsikkatomsku,on ihan totta että väsymys ja huoli saa kaiken näyttämään vielä pahemmalta... siks pitäskin hoitaa tää väsy ensin vähemmälle,että näkis selkeemmin :ashamed:

Nemika lohduttavaa kuulla että tuota esiintyy siis muillakin,sulle kans jaksuja öihin :hug: Meillä toimi toi tissi aikansa mutta pikkuhiljaa sen rauhoitteluteho on lopahtanut :/
 
weiss
Pakkohan tuolle Repalle oli jaksuja tulla toivottamaan! :hug:
Tuon esikoisen kanssa oli yöt kanssa todella levottomia ja oikiastaan rauhoittui vasta siinä puolentoistavuoden iässä.
Täällä on pienimies korkiassa kuumeessa ja ei ole nukkunnu eilisen jälkeen kuin muutaman tunnin, torkahtelee välillä. Eilen illalla tai oikiastaan yöllä oli pakko lähteä ensiapuun näytille, kun huus suoraa huutoa, muttei korvissa ainakaan mitään ollut. Seurata täytyy, kovasti vaan äidin sydän itkee, kun ei voi auttaa..
Mutta halit ihan jokaiselle!!!! :hug:
 
Repa, kuulostaa aika tavalla tutulta. Eeva menee kyljelleen ja vetää siinä selän kaarelle ennen huudon alkua ja jos on selällään tai sylissä niin sama homma, kaarelle ja huutoa. Muutama viikko sitten taisi olla helpompi yö tai pari, mutta muuten sama homma nyt neljättä kuukautta. Ja entisestään tietty pahenee nyt kun hampaita tulee. Just äsken ensimmäistä kertaa päiväaikaan teki samaa kun yritin nukuttaa. Puoli tuntia huusi aivan suoraa huutoa, rauhoittui kun kannoin pari lenkkiä ympäri taloa ja huuto alkoi taas kun yritin nukuttaa. Reilun tunnin operaatio ja suurin osa ajasta huutoa. Ja niin väsyneenä, että hyvä kun jaksoi päätä pitää pystyssä. Kyllä se siis nukahtaa, 20 sekunniksi. Sitten säpsähtää hereille. Jossain vaiheessa mulla alkaa itselläkin mennä hermo siihen malliin että tekis mieli jättää koko vauva siihen ja kävellä pihalle tai vaihtoehtoisesti itkeä itsekin. Tai huutaa, että nuku nyt, stana.. Sehän varmaan helpottaiskin asiaa. Kyllä tää äitiyden onni ja autuus on ihan ylimainostettu homma. |O
 
repa: no en mie kehtaa etes valittaa ku miettii sun öitäs ja kauanko niitä on ollu.
ite vaan oon nyt ollu siinä uskossa et jostain syystä poika herää varmistamaan et kaikki hyvin ennen sikeää unta. mut sit raivoo siitä ite ku ei saa nukuttua..en tiiä.
mut en usko kyllä et se mitään vikaa ihan olisi. levottomia sieluja vaan.
ja tähän asti ku se on nukkunu tosi hyvin yöt. mut viimeisen kk aikaan alkanu toi raivo. ja monta kertaa saa käydä rauhottelemassa ennen ku sit ihan yöunille asettuu. ja saattaa herätä silti monta kertaa. mut sit ei oo sitä itkua mukana.
jaksuja sulle kovasti :hug:
 
Repa mä en oikein nois unikouluist tiedä enkä raskis viedä pientä sinne itketettäväks ainakaan noin pientä. Mut MIES hänelle lisää vastuuta -päätätte vaan et iskä hoitaa ja äiti menee sit vaan viime kädessä -vauva ei mee rikki vaikka tiedän et äidin perään itketään ihan hysteerisesti. Meillä esikoinen ei nukahtanut illalla ilman tissiä ja joskus oltiin 2h nukutuspuuhis ja kyllä siinä itku meinas tulla kun toinen vaan haluu tissitellä eikä nukahda. Sit siihen tuli loppu ja mies laittoi nukkumaan ja äiti hajuineen pysy kaukana ja antoi vaan yöllä tissii. Yritä saada mies mukaan -kokeile nukkuu vaikka itse välillä toises sängys -jos pieni nukkuu keskel. Jätä miehen viekkuun -mä oon kokeillu kaikkee aina välillä -mulla nyt eri kun on toinen ja tää neiti taintuu helpolla. :hug: ja jaksamista --yritä saada nukuttua se on vaarallista jos sun univelat vaan lisääntyy koko ajan. Kyllä mieskin oppii ja poika hänet hyväksyy kun vaan iskä opettelee.
 
Jotenkin helpottaa heti mieltä kun saa tällästä tsempitystä =) Marmotta,mun kohtalotoveri..sulla vielä mieskin puolikuntoinen. :hug:

Nemika,Ei meilläkään ihan näin hurjaa oo aikasemmin ollut vaikka hurjaa on ollutkin...kohtuu hyvin oon jaksanut mut nyt tosiaan alkanut tuntuun siltä et sais oikeesti edes pari yötä nukkua rauhassa.

Mut joo,en minäkään oikein jaksa uskoo että olis varsinaista vikaa...ainakaan vielä :x

Jep,poika nukahti sit viimoseltaan syliin. Tai nukahti monta kertaa sänkyynsä,mut aina säpsähti hereille kun pakkikset taas alko, Syliin nukahti heti. On se vaan niin ihana poitsu valveilla ja niin äiteensä perään nykyjään että ilman sitä hymyä ja juttelua ja suloista naamaa ei olis jaksanu tähän asti millään. Samoista asioista pitää nyt pusertaa voimaa ja koittaa organisoida noita öitä niin että sais nukutuks....

Mutta nyt meen sänkyyn,jos vaikka kerkeis nukkua ennenkuin show alkaa,kiitos vielä kaikille tuesta :wave:
 
Repa Meillä on kans iisit yöt takana päin ja luulen sen olevan kasvukehitystä, hampaita ja äidin hermojen koetusta :headwall: . Mutta teillä kyllä on ollut alusta asti :hug: kyllä hurjat yöt. Meillä tyty tyytyy isäänsä viikonloppu öisin, mies vain laskee sen mun viereen siksi aikaa kun lämmittää maidot. Voisitte vaikka aloittaa "isi siedätystä" päikkäreillä kun mies on kotosalla joten pojat vaan pötköttään päiväunia vierekkäin. F vetää vielä välillä herneet nenään kun tehdään tätä ja huutaa sen 1/2 tuntii ja sit nukkuu minkä nukkuu. Voimia :hug: ja jos mies sitten auttais kun oot imettänyt laittaan poikaa takas pinnikseen tai silitteleen että nukahtaa teidän viekkuun. Meillä myös tuota pään takas heittämistä kun laskee pinnikseen ja itkuhuutoja tullut öihin varsinkin jos ei kunnolla nuku kun ollaan tisuteltu ja joudun ottaan tytyn sylkkyyn uudelleen.

Meidän F:lle nousi kuume 38.5 tuossa iltapäivällä. luulen että ois sitä hammas lämpöilyä oli mun mielestä hellittänyt kun tein nukutusrumbaa koska posket ei enää helottanut.

ja tänään pääsin kampaajalle nyt on uus ilme ja hiirenhäntä jäi kampaamon lattialle :D . Nuutunut ilmekin sai piristystä.

nyt hyv'yötä!
 
Repalle ekana :hug: ja kaikille kipeille pienille myös ja äideille :hug:

Kauhea meno on meillä kaiket päivät. Johdot on ykkösiä ja veikan huone; se on paratiisi =) Siinä sitten sata kertaa haet pois ja pois.....
Väsyttää kauheesti nää päivät, kun unet on neidillä vieläkin tosi lyhyitä. Öistä en valita edelleenkään. Aamulla kun silmät aukeaa neidillä, niin heti alkaa meno...lattialle heti ja menoks. Ryömimällä mennään ja kovaa. Tarviiko sitä ees konttaamaan oppia, kun kovaa mennään näinkin.
 
REPA paljon tsemppiä ja jaksamista teidän levottomiin öihin!! Mäkin oon sitä mieltä että kannattaa puhua asiasta neuvolasta oikein pontevasti! Ei oo kenenkään etu jos oot kovin väsynyt.. :hug: TSEMPPIÄ!!!

Mä oon ollu ku perseeseen ammuttu karhu tänään. nolottaa oikein marmattaa täällä kun muilla on univelkaa yms. Mulla vaan meni niin hermot pojan tän päiväseen känihnään.. Oltiin mammatreffeillä ja marmatti siellä IHAN koko ajan.. millon joku vei lelun, tai satuin kieltämään pojalta lehden syömisen niin heti kauhee itku päälle.. Ja sitten vielä hemmetinmoiset puklailut ympäri kyläpaikkaa... Onneks hänel ittelläänki on vauva puklannu paljon joten ei sen puoliin hätää.. Mutta ketuttaa ku kaikki vaatteet on sekä itel et pojal aina ihan puklus.. Ja kokoajan saa olla lattiaa luuttuamassa.. Koska tää puklailu loppuu??? Vieläkö teiän vauvat puklaa?? Aina mä kyselen samoi...

Onneks ilta meni taas jo ihan ok.. poika oli vähän kränisevä, mutta isänsä seurassa oikein ilopilleri.. ei äidin seura näköjään enää kelpaa... onneks pian on vuoronvaihto.. jotta mä meen töihin ja mies jää kotiin...

Mammakaverit veikkas kräninöitten syyks hampaat, mutta hiukka kyl epäilen.. ei siel suussa ainakaan mitään näkyny.

se olis päivä sit pulkas..

huomenna varmaan paremmal tuulel oon mäkin..


Ainiin... Keski-Suomen treffit. onk niitä??
 
repa: :hug: nyt ei muutaku mies auttamaan nukutuksissa että saisit itse hiukan levätä..

birdie: täällä on puklailu vähentynyt viimeisen kuukauden aikana valtavasti sen jälkeen kun alkoi syömään 5 ateriaa päiväs..toki jos ittensä syö liian täyteen niin saattaa pienet puklut tulla masulla ollessaan mut sekin on aika satunnaista enää..

ja muillekin :hug: jotka painivat yöheräämisien ja väsymyksen kanssa.

jos sitä jaksais viel hetken olla hereillä ja painuis kans unille, huomenna jatkan leipomista..maustekakun voisin tehdä, tortut heitän uuniin vasta ens viikolla muutenhan mä ehdin syödä ne suihin ennen aattoa :p

huomiseen :wave:
 
birdie, meillä kans puklaillaan aikas paljon vielä, se on rasittavaa :kieh:

Niin oottekos jo päättäneet seuraavia treffejä keski-suomeen?

Me on vkl lähössä kotipuoleen pohjoseen joulun viettoon, ihanaa :heart: vaikka pitkä ajomatka onkin edessä :whistle: Meillä tytöt onneksi on jo tottuneita matkustajia, viimeksi poikakin kyllä hyvin nukku, mut ei parane paljon kehua vielä :whistle: B)
 
täällä nukutetaan taas jo toista tuntia, voi luoja mikä homma! Onneksi neito on ainakin hyvällä tuulella. :/

Vauvaunnissa alkoi Ava sitten uimaan perhosta, ainakin näytti siltä kun tyttö räpiköi pallon perässä. Oli tosi suloista katseltavaa. Kyselin täällä tuota sukellus/per ikä juttua ja sain vastauksen että koska oetellaan semmoisia sukellustekniikoita ettei vauva juo vettä niin ei tarvitse rajoittaa sukelluksia.

Mulla kauhea vauvakuume jo. Mieskin ehdotti, että kokeiltaisiinko jättää ehkäisy pois... :)
 
ja täällä valvotaan..kauhean levoton uni. laitoin nyt supon ja odotellaan tässä jos kohta uusiksi unta yritettäisiin. tissistä ottaa kiinni ja sit parahtaa itkemään ja päästää irti.
liekö hampit vai mitä... :(
toivottavasti repalla menee siellä paremmin.
tyttöki huusi väliin kasvukipuja..kauhea yötsempalo alko.
ei uskalla silmiään ummistaa ennen ku on varma et tunnin saa etes maata... :ashamed:
 
Huomenta!
Kyllä ne taisi nyt keski-suomen treffit jäädä. Alkaa jo joulu olemaan niin lähellä että kaikilla on menoja. Mutta koitetaan uudestaan joskus ja olishan se kiva jos Marmotta pääsisi joskus suomen reissulla mukaan.
Illalla kirjotin etten valita öistä, niin eiköhän neiti sitten heräilly huutamaan vähän väliä. En tiiä mikä vaivasi.
 
huomenta vaan!!

onpas täällä hiljaista..kaikki varmaan joulua laittamassa..

toivottavasti olette muut saaneet nukutuksi, meillä aamu alkoi aikaisin 5:30 mut en valita kun kuitenkin yö nukuttiin ilman syöttöä..tyttö höpötteli tunnin ajan puolen yön aikaan tutti suussa, kävin sängyn laidalla kääntymäs pariin kertaan mut kun toinen ei itkeskellyt niin menin takas nukkumaan ja tyttö sit nukahti höpinöihinsä..

jaahas taitaa lounas aika lähestyä tytöllä kun rupee kitiseen joten ei muutaku lämmittämään kasvissosetta..

 
Huomenta :wave:

täällä sitten puhalteli plussatuulet :saint: , eli pojusta näyttäisi tulevan isoveli ensi syksynä. Voi näyttää pco:lle taas :p

Vähän on vielä ajatukset sekaisin, jotenki en osannu uskoa, että raskautuisin näin nopsaan, eli heti ku oli mahd.
 

Yhteistyössä