TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Huomenta!

Kirsikkatomsku,kiva kuulla susta...pitäis pitää puolensa joo ja kyllä meikä yleensä sen tehokkaasti tekeekin kun kuppi on täys ;) :D En minäkään kauheesti oo ressannu joulun kanssa,ei vaan jaksa. Eilen siivosin alakerran ja pistelin joululiinat ja parit pahvitontut ikkunaan. Mun äiti tekee lootat ja anoppi paistaa kinkun jne. =)

Marmotta syöttötuolissa istuu ja heiluu koko ajan puolelta toiselle :kieh:

Syön kyllä itekkin välillä puuroa mut en joka aamu... poika huolii kyllä suuhunsa mut nieleminen ei onnistu kun on niitä sattumia :( Joten luulen että se ei vaan oikeen osaa käyttää suutaan... oon kyllä ujutellut välillä tavispuuroa sekaan. Mustakin tuntuu että se löysyys on avain sana,pienet sattumat menee,jos ei oo liian kuivaa =)

Majj,osanottoni,meidän yöt samanlaisia... eilen vaivas sitte pierut pitkästä aikaa :headwall: Onneks sain aamusta nukkua ja nyt poika vedellyt jo yli tunnin päikkyjä.. niistä tuntuis levottomuus hiukan hellittäneen kun yhdessä vaiheessa tuli jo niihinkin =)

Mulla on rommirusinamaustekakku uunissa :p Saa nähä minkä makusta tulloo... kohta teen pullataikinan kun on hiiva j.kaapissa ja menee vanhaks jos en ala jotain pykäämään. Teen vaniljakierrepullia,ehkä :D

Meillä syömiseen auttaa kun antaa pojalle oman lusikan. Sillä hän sit kokeilee kauhoa lautaselta ja laittaa suuhun, siinä samalla kun aukoo suuta on helppo laittaa toisella lusikalla ruokaa kaverin suuhun :D Oon kans huomannu et paremmin maistuu ruoka kun isoveli syö samaan aikaan pöydän toisella puolella.

Sitteri on käytössä vielä lähes päivittäin jompi kumpi pojista siinä istuu. Meillä sellainen versio jonka saa tuoliksi ja menee muistaakseni 3-4 vuotiaaksi. Ihan hyvin toi isompikin viel siinä keinuu.

Joululahjat Meil on paljon paketteja :xmas: Muhun iskee jokin shoppailuhulluus aina jouluisin :whistle: Oon itse tottunut lapsuudesta että paketteja on paljon. Ja sama näkyy nyt omien lasten kanssa. Oon ostanu molemmille reilu kymmenen pakettia ja sit saavat viel mummeilta ja kummeilta.

Pysyykö teillä lapset unipussissa? Viikon verran meil poika pysyi pussissa mut nyt tänä aamuna oli sielt karannu. Hymyili vaan leveästi kun konttaili sängyssä :LOL: Taitaa pussi olla viel kaverille liian iso, tai sit hänellä on muita kykyjä ;)

jaahas tyttö toisilla unilla ulkona.. hyvä kun on jaksanut 1,5h olla hereillä ja koko sen ajan kitissyt..jos ny antais nukkua sen 3h niin oliskohan yhtään pirteempi herättyään.

mulla on kyllä ihan laho pää kun aamulla kärräiltiin kaks kertaa postilaatikon ohi kun kaupassa käytiin niin en sit muistanut jättää postikortteja laatikkoon :headwall: meilt on tohon postilaatikon luo ehkä 200-300m ja tyttö tos ulkona terassilla niin uskaltaisinkos käydä pikaseen heittämäs kortit sinne..ei viittis tyttöä raahata sinne vaunuis noin lyhkästä matkaa..eihän sillä kuitenkaan mikää hätä täs ajas tuu ja sikees unes tuo tuolla on. otan vaik itkuhälärin toisen pään mukaan varmuuden vuoks ja täs on sen verran autiota että nään kotio melkein koko matkan..eli ei kun menoks vaan niin pääsen sit tekeen piparitaikinaa =)

repa..onnea vaniljakierrepullien tekoon...mie kerran tein ja ihan ohjeen mukaan..ja koko keittiö oli vaniljakastikkees lattioita myöten....en kyl muista miks kävi niin :LOL:

majj..ikäviä nuo teijän yöt..voi kun löytys joku keino :hug: :hug: .....

majj meillä on yöt ihan samanlaisia. Aloitin jo uudelleen tuttiopettelunkin, että jos vaan joku apu löytyisi. Tyhmäähän se on melkein 8kk opettaa tuttiin, mutta en minä muutakaan en keksi. Viime yönä tuo vielä kiipesi ylös pinnasängyn reunaa vasten ja kaatui. siinä sitten lohduteltiin pikkuista samalla. Kai tämä joskus ohitse menee.
marmotta tiedän tuon mies tunteen. meillä mies oli koko viikon soittamassa keikoilla ja minä hoidin yksin levotonta lasta kaikki yöt. ja ne pienet hetket kun mies oli kotona niin nukkui väsymystään pois. kyllä otti päähän vaikka tiesinkin ettei itse ollut soittamisiaan valinnut.
paikallinen KELA sählää taas nyt oli muuton aikana hävittäneet minun paperini eikä kukaan tai mikään toimisto maksa äitiyspäivärahaa minulle nyt. Eli menee varmaan yli joulun että jonkun korvauksen saan. rahattomana täällä siis.
lahjoista ostettiin Avalle kaksi lahjaa, ei mitään isoja. toinen pehmeä ja toinen kova paketti. kiellettiin mummeja ostamasta paljoa. eihän tuo vauva vielä noista mitään edes ymmärrä.

nyt jotain syömään ennen kuin tuo meidän terminaattori herää.

postikortit postitettu.

margariini ja sokeri tuol koneessa pyörimässä..teen kaneliässiä.

lahjat: meiltä tyttö saa yhden paketin ja pojalle ollaan ostettu kaks, lapset saa kuitenkin enemmän kuin tarpeeks lahjoja sukulaisilta että eiköhän niitä kymmenkunta kaiken kaikkiaan tule kumpaisellekin..eikä mitään kalliita..

mut joo jatkaan leipomista..

lahjat..ostin taas liikaa :ashamed: ...olen sitä mieltä, et vähempi kyl riittää...jos ostaa liikaa ei lapsi niistä jaksa olla kiinnostunut...miul on kyl varmaan ton 6v:een toivomusten kans karannut mopo käsistä :eek: ...kun lahjoja sille tulee taas iso kasa...Edithillä vähemmän...mut piti ostaa, kun sillä ei ole oikein mitään...tykkää kaikesta mistä lähtee ääni....äippä kyllä ei |O ....

neuvola...onko teil kaikil 7kk ikäisenä ollut/tulossa neuvola?...meil olis vasta 8kk lääkäri/ neuvola...ajattelin kyl soittaa, et ottavat painon ja pituuden ennen sitä...kun tuo neiti syö niin huonosti noita soseita....katotaan saanko aikaa :/ ....

Mies ja menot Mun mies on paljon duunissa ja kotiutuu aikaisintaan klo18. Sen jälkeen usein viel käy lenkillä. Viikonloput on yleensä parin tunnin lenkkiä lukuunottamatta poikien kanssa ja usein ottaa viel yösyötöt. On todella mukana tän toisen kanssa. Oon tosi onnellinen siitä! :heart:

Esikoisen kanssa oli aivan eri asia silloin tuntui kans et melkein yh;na elelin. Mun mies kilpaili silloin viel sm tasolla ja harjoitteli TODELLA paljon. Arkisin pari tuntia ja viikonloppuisin 5h molempina päivinä. Lähes kaikki vapaa-aika kului harjoituksissa ja kisoissa. Minä tosin änkesin lapsen kans mukaan. Ollaan oltu pari kertaa mukana harjoitusleirilläkin Espanjassa ja Italiassa, kisamatkoille ei meitä enää mukaan ulkomaille huolinu :LOL: Onneksi se elämä on jo takanapäin ja nyt elellään ihan normaalia perheelämää! :heart:

:hug: Kaikille joiden miehet ovat paljon poissa arjesta!

Mulla alkaa toivo mennä sen suhteen, että yöt rauhoittuis. Ei jaksa enää edes valittaa, se ei auta kuitenkaan. Viime yönä jopa nauratti, kun heräsin kolmelta ja vierestä kuului "ba-ba-ba-baa..". Sitä tosin jatkui tunnin, eikä se enää minuutin jälkeen ollut hauskaa. Että nyt tulee sitten jutustelukin unia häiritsemään! Mikä seuraavaks..

Lahjoja sain itse aina pentuna liikaa ja hirveä purnaus jos ei ollut hillittömän isoa kasaa joku vuosi. Jos vaikka sai muutaman ison ja kalliimman, niin ei ollut hyvä niinkään. Samaa en Eevalle opeta. Tänä vuonna en osta sille mitään, vaikka koko ajanhan sillekin jotain tarttuu kaupasta mukaan. En mä niitä silti lahjoina ajattele enkä ala paketoimaan. Kaikille olen sanonut ettei osta Eevalle mitään, kun meillä on se muuttohommakin edessä tammikuussa, helpompi jos ei ole ihan kamalan paljon tavaraa. Silti tänne on nyt tasaisin väliajoin tädit ja sedät ja mummot kuskannut pakettia. Ja aina 2, Eevalla kun on ne nimipäivätkin jouluaattona. Se varmaan perustaa nimipäivistään toooosi paljon tossa iässä..! Antais ennemmin vaikka rahana niin voisin sit vasta Italiassa ostaa leluja tms.

Neuvola meillä on huomenna, vähän siis niinku 7kk. Ja sit viel tammikuussa yksi ennen lähtöä. Ollaan muutenkin kyllä käyty aika tiuhaan tahtiin kun täällä ollaan, kai neuvolan täti haluaa nähdä että kaikki on ok koska esmes nyt tammikuun jälkeen tulee pidempi tauko kun ei käydä täällä neuvolassa.

Lama ja taantuma on joka uutisissa koko ajan niin paljon että kyllästyttää, vaikuttaako kenenkään arkeen? Meillä oikeastaan ei, vaikka ihan samassa jamassa on Italia kun Suomikin asian kanssa. Ainoa on se, että maksetaan kahta lainaa edelleen koska Englannin asunto on myynnissä ja tulee olemaan niin kauan kunnes siellä asuntokauppa vilkastuu. Helpottaa tosi paljon kun se joskus on myyty, siinä on aika hurja kuukausilyhennys.
Mies on kirja-alalla, siihen ei onneks taantumat ensimmäisenä iske. Kiinalaiset kylläkin, eurooppalaisten kirjapainojen työt menee enemmän ja enemmän Kiinaan kun tekevät puolta halvemmalla..

Jaha, makkarista kuuluu ba-ba-baa.

Marmotta&RepaKiitoksia huomiosta.

LahjoistaÄlkää ostako hirveesti/mitään. On turha opettaa lasta ylettömään mässäilyyn tavaralla. Ja oikeesti - lapset avaa ne paketit hetkessä eikä yhtään kunnioita sitä lahjamäärää, kuitenkin siitä 50 kasasta jää yksi hänelle mieleen......tämä on itse isojen lasten kanssa koettu ja nähty jo 12 vuoden ajan. Lopetin oman ostamisen kun sukulaisilta tuli niin paljon. Tietenkin tarvii ostaa lapselle se eniten toivottu - mutta mielummin se kun tuhat muuta. Aikuiset opettavat lapselle suhteen rahaan - ja hemmetti että muovikrääsä voi maksaa - muistan jotkut muoviset barbikärryt...............kriikss. Kohtahan se alkaa meillä taas uudelleen. Nykyään ostan maijallekin kirpparilta lillattimet&lallattimet - en niinkään rahan vuoksi vaan kierrätyksen takia. Muovikrääsää ei voi ees hyödyntää vaan menee seteleinä suoraan roskiin. Kyllä lapsille ostetaan kallista krääsää - miettikääpä siinä sivussa esim rintsikoita itelle - niin kyllä suu vääntyy 50 euron kohdalla....................tuttua itselleni ainakin. Tosin olen oppinut etten ostele leluja tosta vaan.

kirsikkatomsku...mie oon samaa mieltä, ne muovikrääsä lelut ei edes kestä :kieh: ....6v pojan lelut aina rikki....jotkut hiukan laadukkaammat esim. plaston lelut on kestänyt hyvin ja ovat menneet kaverin pojalle kiertoon =) ....tilasin Edithille puuleluja netistä...olivat vielä ihan kohtuu hintaisii....ja me vanhemmat kyl opetetaan lapset jo pieninä superkuluttajiksi :eek: ...aika väärin meijän luontoa kohtaan :( ...itse kyl sorrun, vaikka tiedän että on tosi turhaa :ashamed: ....

Hip hei, oli pakko tulla kertoo, et me lähdetään Riikaan jouluksi :) Mies soitti tuossa aamulla ja kertoi varanneensa meille matkat, ihanaa! joulustressi katos ihan samoin tein :) Pitää passia lähteä hakemaan neidille siis, kuvat ottamaan ja jonottamaan poliisiasemalle... huoks!

Katris, ääh noiden sun rahojen kanssa. Menikö ne nyt sekaisin siitä et muutitte? Pöh, luulis et nillä siellä olis yhtä kattava kuin suomessakin noi järjestelmät...

Lahjoista,
ei varsinaisesti hankita neidille mitään, ku ei tuo tajua. Unipussi ja kaikkee muutakin vaatetta saadaan kyllä lahjaksi ihan riittämiin :)

Kiitos kurpitsa muistutuksesta, joulukortit postiin pitää viedä samalla reissulla :D

Kyllä minäkin sorrun kaikenlaiseen rähmään.Lelut on kirpparilla melkein ilmaisia ja täysin toimivia,mitä nyt patterit loppu jostain lällättimistä. Mä en oo koskaan ostanu legoista kun duploja..meillä edelleen likat leikkii niillä hevos/talli juttuja ja onpa ne pian taas seuraavat 10 vuotta maijan käytössä. Mieltä lämmittää moinen. Ehdin hävittää ja antaa jo ison kasan leluja. Hirvitti ajatella mikä raha niihin onkaan uponnu - voivoi meidän äitien pikku kultia. =)

Edla-Mamma Ihana ylläri! :heart:

Lahjat mä kans tykkään kirppareista mut noissa missä oon viime aikoina käynyt niin hinnat on ihan järkyttävät ja kaupasta saa halvemmalla. Mä suosin kans Plastoa, Fisher Peoplen pikkuväki sarjaa ja Brion leluja. Ovat kestäviä eivätkä hajoa heti käsiin. Nyt on paketeissa vain pari lelua per muksu muut on kirjoja, pelejä ja pehmeitä paketteja. Vaik esikoinen toivoikin enemmän kovia kuin pehmeitä paketteja :D :heart:

Kierrätyksen kun mainitsitte, niin tuli mieleen että miksi vauvanruoka on lasipurkeissa? Eilen just kassikaupalla raahasin keräykseen ja tuli mieleen, että miksei ne ole vaikka muovipurkeissa. Sais edes energiajätteeseen. Italiassa osa on sellaisissa pienissä jugurttipurkin tapaisissa, miksei kaikki vois olla? Menis pienempään tilaankin tyhjänä.. vai onko joku keksinyt loistavan tavan uusiokäyttää pienet lasipurkit? 20 annoin paikalliselle keramiikkapiirille maalipurkeiksi, mutta ei nekään niitä enempää tarvii. Ja muutamasta vois askarrella jotain, mutta en niillä viitsis koko taloa täyttää..

Edla, mistä tollaisia miehiä saa? Mä haluan kanssa yllärireissun! Ja vielä jouluna.. ei tarvis hössätä mitään.

Ihanaa ne ei ollut korvat =) Käytiin lääkärissä ja labrassa (pissa ja verikokokeet ottivat) Huomenna saadaan tulokset. vauvarokoksi enteili.

menihän meillä 4 tuntia yht lääkärissä ja labrassa, pissaa odoteltiin :D

poika ja kasperi rakas 7,5 kk

Kiva et muutkin ajattelee et ei lapsi ei tarttee 10 pakettia et joulu on joulu..

tuun myöhemmin uudstaan pojat riitelee :LOL:

Myö käväistiin äsken neuvolassa...300g oli tullu painoo ja sentti mittaa 3 viikos...eli kuulema ihan riittävästi =) ...täti sanoi, et voisin niit kaupan vellejä juottaa mukista....no täytyy harkita....mut äsken sitten kokeilin ensimmäisen kaupan sössöpurkin kanaa ja kasviksia ( itse olen vääntänyt kasvismössöt ei niit syö )....juu johan suu aukes :eek: ..minust haisi ja maistu kamalalle :kieh: ...mut neiti näköjään erimieltä...eli ota nyt sit selvää mikä vauvalle maistuu :/ ...sama juttu meillä näköjään kun repal....kaupast saa parempaa :D ...jotenkin vaan ei innosta niit alkaa antaa, mut jos ne uppoo, ei muu auta ;) !!

edla ihana ylläri. Teille on ihana perhejoulu tiedossa.
marmotta mä ole käyttänyt niitä kaupan lasipurkkeja uudelleen ja pakastanut itsetekemäni soseet niissä. Mutta periaatteessahan ne on kierrätettäviä, lasinkeräykseen kun laittaa niin niistä tehdään uusio lasia. Roskikseen heitettynä tietenkin ovat ongelmajätettä.
poika olipas hyviä uutisia ettei ollut korvissa. Pikaista paranemista pienelle.
johdot onko muiden vauvat jatkuvasti johdoissa kiinni vai onko meidän Avalla vaan oudot harrastukset?

edla...kiva kun pääsette jouluksi reissuun =) !

johdot....meillä on piuhoja joka paikassa...onneksi Edith ei vielä liiku |O ..kaikkia vaaveja taitaa kiinnostaa johdot...on ne vaan niin kivoja tai Avasta tulee sähköasentaja :D !

lasipurkit..olen käyttänyt omien soseiden pakastukseen...mut kun tuo neiti ei niit syö, niin kohta täälkin hukutaan purkkeihin :/ ....olen joskus tehnyt ulos pieniä tuikkulyhtyjä purkeista...tuli oikein kauniita :saint:

edla: Ihana ylläri! :)

Meillä ei ole pojalle yhtään lahjaa. Isovanhemmat, kummit yms. ostaa kuitenkin. Ostetaan sitten kun tarvii jotain. Mä en osta pojalle mitään muovista, puisia ja kankaisia leluja toistaiseksi vaan. Vihaan kans sitä muovisälää. Brrr... Kirpparit on ihania ja niitä koluankin joka kaupungissa :) Ihania löytöjä tekee! Oon löytänyt pojalle monille puisia Jukka-lelujakin kierrätyskeskuksesta ja kuin uusia. Nehän maksaa ihan maltaita uutena kaupassa.

katrinainen: Meidän on johdoissa kiinni, jos vaan pääsee lähelle... Puree heti. Onneks ei vielä paljon liiku.

Lasipurkeissa peesaan katrinaista. Käytän itse useampaan kertaan milloin mihinkin tarkoitukseen ja lasikierrätyksestähän ne menee uusiokäyttöön. Mut joo, voishan ne varmaan ekologisemminkin pakata..? En ole tutustunut asiaan tarkemmin. Itse tekemällä vähentää aika paljon tuota lasijätettä.

Keilis:
Taikataikina onnistui hyvin! Pidin ensin jääkaapissa 5h niin tuli aika sileitä eikä kupruillu. Tein vaan liian ohuita. Puolet taikinasta on vielä jäljellä, joten niistä sitten paksumpia. Sit maalasin vesiväreillä ja peiteväreillä ja tein rautalangasta ripustuslenkkejä. Kivoja tuli! :)

Jaha, nyt miettimään vielä viimesiä lahjoja...

Ai niin, Repa, eiköhän teidänkin poika vähitellen totu karkeampiin ruokiin. Meillä yökki alkuun kaikkia pieniäkin kokkareita, mutta nyt ei enää ees huomaa. Kaurapuuroakin syö, tosin jauhetuista hiutaleista. Vähitellen teen sit normihiutaleistakin. Uskon kyllä et ajan kanssa tottuu karkeampaan ruokaan :) Nyt ainakin vaikuttaa siltä et vähitellen tottuu ja oppii syömään palojakin.

Matami,Pullat onnistu hyvin,laitoin väliin omenamarmeladia ohuelti ja sit vaniljakreemiä. Normi pullataikina :p En pysty kyllä ymmärtämään miks ne koiranruoalle haisevat piltit on muka parempia kun mamman omat :eek: Sekotan kyllä puolet aina omia kasviksia mukaan :saint:

7kk neuvolaa ei ois ollut,mutta sanoin että haluun tulla :D Kun mulla on aina paljon kysyttävää ja haluun tietää poitsun mitat,en sit jaksa soitella jokavälissä sinne =)

Lahjat,ei osteta pojalle,isovanhemmat varmaan ostaa kyllä. Tulevaisuudessakaan tuskin kauheesti ostetaan kun saa muualtakin...

Lasipurkit,siinä oli joku syy miks ne purkit on lasia. Joku hygenia/säilyvyystekijä. Liittyiskö siihen kun ne tyhjiöpakataan,en tiiä. Minä käytän osan ja loput lasinkierrätykseen =)

Rommirusinakakku oli nannaa... pitää tehä vissiin kyllä jouluksi uus kun ei tuosta paljoo pakkaseen päätynyt =) Ei siinä kyllä mitenkään liikaa se rommi maistunut,olisin lirauttanut ehtaa tavaraa mukaan jos olis ollu :p

Naukuri,luulen minäkin että ajan kanssa syöminen kehityy ja alkaa palatkin maistamaan...eihää tässä vielä kauaa ole syöty =) Ajattelin taas huomenna kokeilla niistä hienonnetuista hiutaleista...kun ei oo oikein tähän mennessä huolinu niitäkään. Jos koittasin tehä oikein löysää :p

Pitää mennä Kasperia viihdyttämään :wave:

Yhteistyössä