TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

iina: Kovasti onnea plussasta!! Onpa mukavia uutisia :) Plussauutisia ei hetkeen olekaan täällä näkynyt :D

Saako daiju kysyä, että mikä on pco...? :ashamed:

Meillä meni yhdellä herätyksellä = yhdellä syötöllä. Ihanaa! Mutta sen verran hiiren lailla poika päivisin syö, et menee varmaan viis vuotta ennen kuin pystyy nukkumaan syömättä läpi yön... Ihana pikkumies, kun syö IHAN mitä vaan maun puolesta, mutta kun sitä menee niin vähän. Tai joka toinen päivä menee normaalisti ja joka toinen päivä aika vähän. Sit sen huomaa heti yöllä, jos on syöny huonosti päivällä.

Poika unilla, ny meen aamupesuille :wave:
 
naukuri: munasarjojen monirakkulaisuus, eli munasarja ei toimi normaalisti vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. voi aiheuttaa hedelmättömyyttä kuten mulla kuukautiskierto tulee joskus ja jouluna, ovuloimattomuus..yms.
 
onnea iina kovasti. Näin tässäkin ketjussa on jo kaksi plussautunutta ja eiköhän tuo carmenkin liity pian mukaan. Mulla ei edes ole vielä menkat alkaneet. Johtuisikohan noista minipillereistä? :LOL:
oli suhteellisen hyvä, Ava heräsi vain 4 kertaa mikä on meidän mittapuussa vähän.
repa puhu ihmeessä lääkärille, jos pojalla olisi vaikka refluksi tai jotakin.
naukuri meillä on kanssa vähän syövä vauva, nyt tulee 8kk täyteen ja vieläkin paino alle 8kilon. kai se ruoka joskus alkaa suurina määrinä uppoamaan. äidiltään tätä ei ainakaan ole perinyt. :D

nyt aamupuuroa lämmittämään.
 
Iina Suuren suuret onnittelut!! Mulla kanssa vauvakuumetta pukkaa.. samoin miehellä.. Joskos ens kesänä alotettas yrittämään... Tai eihän sitä tiiä jos innostutaan jo aiemmin.

nyt tuuletus: poika söi NORMAALIA puuroa... Ei siis tarvinnu käyttää edes tehosekottimen läpi. Hyvä juttu!! nyt voidaan koko perhe syödä samaa puuroa..

nyt meen viemään ton termiitin päikyille.. Tänään on aikapaljon ohjelmaa, vauvajumppa ja autonhuolto jne..

palataan
 
Ensiksi Iina72 onnea plussasta! :heart:

Yö oli taas mitä oli, eipä siitä edes jaksa kirjoittaa.. |O Oon ollut niin laiskalla tuulella nyt koko viikon etten ole saanut mitään aikaseksi, kämppäki on ihan sekasin.. :/

Arvatkaas mikä on meidän neidin mielestä nykyään hauskaa :D Mattojen alle kurkkailu :D :heart: Nostaa aina maton reunaa ja höpisee innoissaan ihan omiaan.

Kuinka monta ateriaa päivässä teillä syödään kiinteitä ? Meillä oli ennen 3krt, hedelmä sose, liha-kasvis sose ja ilta puuro. Nyt ajattelin alkaa ottamaan sen neljännen mukaan, eli aamu puuron. Jos se sit auttais yö uniin kun päivällä saa enempi tuhdimpaa sapuskaa... Toivossa on hyvä elää :saint:
 
Kiitos kiitos, tohinassa sitten unohdin kertoa, että pojalla on sitten eka räkätauti. Viime yö menikin sitten harakoille, ku toinen ei voinu nukkua ku nessu oli kokoajan tukossa. Lämpöä ei onneksi ole, vähän yskää.

Kurpitsa, minä siinä onnellisessa tilanteessa, että kaikki muksut ovat saaneet alkunsa luomuna. Kahden ekan aikaan -90 luvulla ei mun taudista ollu ees tietoa.
 
kurpitsa: Kiitos sivistyksestä :)

katrinainen:
No hyvä kuulla, et muillakin syödään hiiren lailla ;) Joo, ei meilläkään kyllä geeneissä ole tuota tullut! Tai ainakaan mun geeneissä :D Tehdään puurojakin ihan eri annoksia kuin kaveri vauvalleen, joka vähän meidän poikaa nuorempi. Hänen vauvansa syö 5 krt päivässä kaiken mitä lautaselle laittaa... Punnitusta meillä ei olekaan ollut nyt hetkeen. Tammikuussa sitten on 8kk neuvola. Ainakin pituutta poika on venynyt kun sukkikset alkaa olla pieniä ja bodyn hihat sopivia :) Laihalta kyllä näyttää...

 
katrinainen, varmaan johtuu pillereistä. Mulla oli sama homma minipillereiden kanssa. Saa nähdä miten nyt käy kun vaihdoin yhdistelmäpillereihin ja kohta tauko edessä.

Keski-Suomen treffit.. oon unohtanut ihan kokonaan koko homman. :ashamed: Ihan omaa napaa kaivellessa mennyt muutenkin aika. Mutta kai se ainakin mun osalta jää nyt väliin.. ellei sitten satu just kohdalle kun ollaan seuraavan kerran maisemissa.

Kitisin eilen puhelimessa miehelle kun väsyttää, ja toivoin että se olis sanonut jotain siihen tyyliin, että auttaa viikon päästä sitten. Se sanoi "toivottavasti voit pian paremmin". Ihan kun mulla olis nuha tai jotain. Ärsyttää, että sen pitääkin olla päästä vajaa. Ja ihan oikeasti.. eihän se ymmärrä. Se käyttää aivojaan vielä niin eri tavalla kun ennen ja miten normaali ihminen, että se ei esmes osaa kuvitella miltä toisesta tuntuu. Ja kun eihän se ole sen vika, tulee kamala olo kun tavallaan ehkä kuitenkin syytän sitä hiukan.
No, minä nukun joulupäivänä. Varasin huoneen lentokentän Hiltonista, kömmin sinne unille. Miehen kone laskeutuu 2 aamuyöllä 26. päivän puolella ja mä olen Helsingissä 12 tuntia aikaisemmin, aikaa unille. :) Eeva jää hoitoon mummolaan niin mä saan päivän lomaa ja saadaan miehen kanssa hetki omaa aikaa ennen kun tullaan tänne.

Iinalle onnea!
 
Iinalle onnea! ja tarrasukkia!

F nukahti tuohon mummon ja papan sängylle, vihdoin, on koko aamun ollut kitisevä ja sylissä. Onneksi vain hieman lämpöä, mutta nenä on alkanut vuotaan. Tais saada papan kans pöpöt lentsikasta :( .

Kuulostaa hienolta Marmotan tapaninpäivä ohjelma, toivottua unta vaan niin paljon kuin jaksat + pääset hieman rentoutuun ennen kuin miehes saapuu Suomeen :heart: ja kahdenkeskistä aikaa myöskin!

Majj Me syödään 3 kertaa aamu puuro 8.30, lounas noin13.00 ja päivällinen 17.00. Iltapuuroa koitellaan vaihelevalla menestyksellä. Tosin nyt ei oo F:lle maistunut mikään muutamaan päivään :headwall: .

Repa Mites teitin yö meni?

nyt touhuun!
 
Päivää... Kiitos kysymästä,huonomminkin olis yö voinut mennä. Tissillä taintui heti ja vaan kerran piti ottaa syliin,nukuttiin 7.30 asti ja vetästiin tunti sitten 1.5h päikyt päälle =) Miehen kanssa ollaan nyt suunniteltu noita öitä jos vaikka alkuun sais 4h katkeamatonta unta,niin siitä vois alottaa. Jahka miehen aamuvuorot loppuu....

Katrinainen: Pojalla oli refluksiepäily silloin reilu 4kk vanhana mutta sairaalassa hylkäs sen eikä ees kattoneet. Nyt oon samaa mieltä koska johan pojalla olis jotain muitakin merkkejä oltava jos niin kauan olis ruokatorvi kärventänyt... röyhtäili aika paljon jokin aika sitte,mut nyt sekin on helpottanut kun en anna hörätä vettä niin kovin. Mutta on se mulla mielessä,et jos alkaa merkkejä näkymään niin vaadin tutkimuksia =) Tuun kyllä puhumaan tästä neuvolassa ja lääkärillä.se on varma =)

Iinalle onnea :heart:

Meillä syödään kolmesti,aamupuuro,lounas ja iltapäivästä hedelmäsose.Otetaan kohtapuoleen iltapuuro mukaan kuvioihin ja niillä sit mennäänkin jonkin aikaa.... en usko että 5 ruokaa saan kovin nopeesti mahtumaan kuvioon :)

Meillä syötiin aamulla hienonnetuista hiutaleista tehtyä puuroa jauhopuuron seassa,vähän mulkos mua että tässähän on sattumia nainen-ilmeellä :D lounas sen sijaan taas tökki,mut meni sentään jokunen lusikallinen.
Kakkaa väännettiin taas naama punasena porukalla :ashamed: kovalla on.....
 
Iina paljon onnea plussasta :heart:

Tääl syödään 3 krt...tai maistellaan...tänää meni kyl puolipurkkii pärynää...muttei lihakasvis ollenkaan :( ....ärsyttää tää syömisen vaikeus....no ehkä sitten joskus suu aukee kunnolla...nythän neiti vain hiukan huulia raottaa :/

Meil neiti ihan kuutamolla, kun ei ole päässyt päikkäreille...meille asennetaan uutta suihkukaappia ja liikaa metelii...kiva kitisevä neiti...kun ulkona ei nuku :kieh: ...
 
Repa: Meillä olis tähtäimessä kans et 4h unta putkeen kun sais.. Silloin kun neiti meni klo. 22 nukkuun heräs aina klo. 2 eli siinä oli se 4h.. Ja nyt kun mennään klo. 21 nukkuun heräilee siinä 23:30- 1 aikaan.. Ja siitä sit alkaa se rumba että koko ajan herätään.

Aamulla kun valitin etten ole koko viikolla saanut mitään aikaseks, niin nyt oon pessyt 3 koneellista pyykkiä, ja lisää ois pestävää mutta ei oo enempää kuivastilaa, keittiön siivosin perusteellisesti ja olkkarista plokkailin kiitettävästi tavaroita, välissä myös kerkesin vääntää mustikka piirakan! :p Jota tässä nyt samalla mussutan ja neitikin on toisilla päikkäreillä. :)

Julia sai eilen ennen aikaisen joulu lahjan, anoppi toi meille syöttö tuolin, ja neiti istuu siinä kyllä todella hyvin! :) ihan sellainen perinteinen syöttö tuoli on.
 
Iinalle onnea :heart:

Majj, hui, sä oot saanu jonkun tehospurttipaukun yön aikana :D Kiitettävää toimintaa :)

Naukuri, mä oon huomannu ihan saman noiden ruokailujen kanssa. Välillä päiviä ettei syö juur mitään ja välillä syö tosi reippaasti. Pyoreyttä meidän mukula on nyt alkanu saamaan, somat pullaposket :D :heart:

Katrinainen, mullakaan ei tullut menkkoja kun söin cerazetteja ja sit kun vaihdettiin minipilleihin, ni alko toimimaan taas :)

Yskä,
meillä jatkuu jo kolmatta viikkoa toi röhinä :( täytyy varmaan alkuviikosta käydä uudemmin lääkärillä jos ei viikonlopun aikana helpota.

Meidän joulusuunnitelmat muuttu. Vaihdettiin aamulla matkaksi Tukholmaan. Hesarissa oli juttu, et Riikassa on aika paha A-hepatiitti-epidemia ja tultiin tulokseen että ei me sinne viittitä lähtee ku mä oon ainoa joka on rokotettu. Harmi et jää Riika näkemättä, kaks kertaa oon junalla ohi menny, mut yhteinen matkahan tässä on pääasia ja mieluiten matkustan ilman noin isoa tietoista riskiä :D

Jahas, kiukkupussi aloitti taas mekastuksen, moips!
 
8kk: neuvola käynti... :( oli sijainen ja joitain ihan hirveetä. poika painoi 6495g ja pituutta oli 67,2cm ja painoa ei ole niiden mielestä tarpeeksi tullut. ja siitä tammikuussa kontrolli. mut kirjottelen enemmän paremmalla ajalla. mut suunnattoman paha mieli jäi neuvola käynnistä... :'(
 
Edla: Harmi, että paikka meni vaihtoon, mutta pääasia, että saatte tosiaan olla yhdessä! :) Riikaan menette sit vaikka pääsiäiseks ;) Turhahan sitä nyt on ottaa riskiä, jos siellä on kerran epidemia meneillään.

Mä oon VIHDOIN saanu kaikki lahjat ostettua! Olin kyllä miettinyt kaiken, mutta en ollu päässy kaupoille. Ostin pari ekstraakin kun oikein innostuin ;) Äiti-kavereille lähinnä. Kävin eilen Vanhan joulumyyjäisissä ja löysin ihania pikkujuttuja, jotka lähettelen vielä ennen joulua eteenpäin piristämään mammoja :D Ostin myös yhdelle kaverin lapselle lahjan, vaikkei alunperin pitänytkään. Löysin kivan metallisen hyrrän ja oli ihan pakko ostaa. Meidänkin nassikka saa jossain vaiheessa sellaisen; äitee tykkää niistä :)

Äh, vieläkin menee ihan kylmät väreet Iinasta :heart: Ihanaa :)
 
Nemika: :hug: Kerro ihmeessä mikä siellä noin pahan mielen aiheutti? Teidän poika on kyllä sutjakka tapaus :D Paino ja pituushan ne taitaa olla neuvolan herkkupaloja, mistä voi joka kerta jäkättää, jos ei muuta löydy. Joku on liian pullea ja toinen liian hoikka. Ikinä ei kelpaa. Tai harvoin ainakin. Toivottavasti mieli paranee illan mittaan!
 
Nemika..voi p.ska :hug: Ikävää että jäi kakan maku suuhun :( Tuu avautumaan tarkemmin kun jaksat....

Mulla ei tota lahjastressiä liiemmin oo ollut,ollan ostettu vain isovanhemmille ja mun veljelle lahjat ja tietty minä miehelle =) Ja yllämainitutkin siks koska tulevat joulua viettämään meidän kanssa...

Käytiin miehen kanssa syömässä,mummu,eli mun äiti,oli kattomassa poikaa. Oli mennyt oikein hyvin,mutta poitsu oli nukkumaan mennessä ihan yliväsynyt ja sain taas sylissä suorittaa lopputainnutuksen. Sinne se jäi unissaan hekottamaan :D

Majj: Kateeks käy tuo ahkeruus =)
 
Vitsi että kävi ärsyttämään. Olin äsken jumpassa ja siellä ohjaaja hoki koko ajan, että täällä kyllä joulustressi unohtuu, pian unohdatte stressin ja kiireen jnejne. Jos jollain olikin stressiä niin ei sitä siellä ainaka unohtaa voinu! Mut enemmän mua ärsytti, ku mua ei ikinä stressaa joulu ja se on jotenkin oletus et kaikkia stressaa. Mikä siinä stressaa? Mä teen ruuat yms aina marraskuussa jo pakkaseen ja pikku hiljaa puuhastelen kaikkea. Lahjojen ostaminen on mukavaa ja rentouttavaakin. Ja meillä vaan imuroidaan/pyyhitään pölyt; sen suurempaa siivoa ei joulu kaipaa :) Ja eihän kaikkea tarvi tehdä viimesellä viikolla?? No joo, kunhan ny vouhotan, mutta ärsyttää kun kaikkien pitäs olla kaulaansa myöten stressaantuneita joulusta joka on aivan ihana juhla! :xmas:
 
No jopas on hiljaista.... :/

Lähdin illan suussa lääkäriin likan kanssa, ku mietin tota nukutushommaa et nyt on jotain vialla kyllä ku ei meinaa nukahtaa ja huutaa vaan. Sylissä on sit heti et eipä tässä mitään :/ Vasemmasta korvasta löyty sit tulehdus :( Antibiootit, särkylääke ja relatipat kaikki reseptillä :) No nyt vihdoin lapsi nukkuu kun kaksi tuntia sai olla mun sylissä.... hohhoijaa, täytyy itekin mennä. Tuskin ennen aamua herää koska ei oo nukkunu tänään ku 45min ja 20min päikkärit.
 

Yhteistyössä