TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Kurpitsa Edla-mamma tais kirjoittaa et hakemus tulee automaattisesti kotiin. me tehtiin se jo nyt kun mies pitää isäkuukauden niin luulin et se pitää hakea 2kk ennen.

Kuntalisiä ei täällä Sipoossa maksella. Ainoa syy miks nyt harmittaa et jäädään kuntaliitoksessa tälle puolelle on Helsingin kuntalisä :LOL: Mutta tosiaan ei sitä voin rahassa mitata kun saa olla oman lapsen kanssa ja nähdä ne kaikki "ensimmäiset" asiat :heart: Varmasti jäisin kotiin vaik ei saatas yhtää rahaa!

Hammashoito alkaa täällä vasta 2 vuotiaana.

Istuminen itse ei osaa mennä istumaan mut jos laitetaan lattialle istumaan (ilma tukea) niin kyllä hän siinä sit kököttää :D

Vartaloon en ole tyytyväinen mut en siitä voi syyttää kun itseäni. Raskauskilot on poissa mut sit on 10 ylimääräistä joista olis kiva päästä eroon. Kilot kertyivät parissa vuodessa kun oli kotona esikoisen kanssa, nyt vain toivon ettei tulis toista kymmentä tän kuopuksen kanssa :/ Motivaatio laihdutukseen on edelleen ihan kadoksissa :headwall:

naukuri Kiitos vinkistä vaik Edlalle olikin ;) Täytyy kans käydä sunnuntaina hakemassa lusikka ja ale kupongit Jumbosta kun oon jouluostoksille menossa. Edla Hok-Elannon sivuilta löytyy lomake jonka voi täyttää valmiiksi ja vain palauttaa.

Käytiin eilen päivystyksessä Joan kans. Korvat oli siistit, keuhkot ok, vaan kurkku vähän punotti. Kuume on ollu aika lievää, pepusta 38-38.7. Yskä on kovaa ja räkä valuu lääkäri ehdotti Nasolinia nenään, höyryhengitystä ja suppoja pyllyyn. Jos vointi huononee niin sit takaisin. Näillä mennään ja toivotaan et parannutaan nopeasti!
 
onpas nyt kipeetä porukkaa :hug: paranemisia kaikille.
mulla voipi ne sunnuntain treffit jäädä väliin. :| näillä näkymin en pääse lähtemään.
:(

pojalla taas alko sylipäivät. kannatti sanoo ääneen miten viihtyy omissa oloissaan. nyt roikkuu koko ajan sylis. ja ei päästä mua yhtään silmistä. armoton huuto alkaa ku äiti häviää ja isänsä kanssa ei jää mihinkään jos näkee mun poistuvan paikalta. :/

mut nyt aamun tohinoihin.
 
huomenta mammat,

meillä tämä kova pakkastalvi jatkuu. Netti oli taas pari päivää poikki enkä päässyt tänne. Ärsyttävää. Tulevat tänään tarkastamaan linjan. jotain häikkää siinä on.

hampaat ei ole meillä vielä ja ikää jo 7kk ja viikko.
yhdistelmärokote täällä norjassa saimme3kk, 5kk ja olisiko seuraava vuoden iässä tai puoltoista. Ihan varma en ole.
kilot eivät tosiaan tahdo pudota. Alkaa jo ärsyttämään tuo vanne mahalla. Ja ei näin putoakaan, syötiin eilen mäkärissä ennen kuin piti siivota vanha kämppä joka meinee vuokralle. Tänään tulee ensimmäinen kiinnostunut katsomaan. pitäkäähän sormia ristissä ja peukkuja pystyssä.
pituus ja paino 7kk neuvolassa oli Avan mitat 70cm ja 7970g. Sopusuhtainen tyttö kaiken kaikkiaan. kovasti ryömii ja harjoittelee konttaamista ja nyt tuli kutsu syöttämään. Palaan linjoille!
 
Voi apua, mitä räkätauteja täällä on liikkeellä :( Kovasti voimia kaikille sairastaville! Mites edla teillä lääkärissä meni?

No niin, meidän eka hampitarkastus takana ;) Poika istui kiltisti mun sylissä ja tapitti hoitajaa. Antoi jopa katsoa suuhun ja hymyili. Ja oli siis ollu hereillä jo 3h... No sit simahtikin heti kun pääsi takas vaunuihin. Ihan mukava käynti. Seuraava sit joskus 2v ikäisenä.

Auh, kävin aamuvarhaisella jo verikokeissa ja kyllä oli niin osaamaton hoitaja, että meinas itku tulla. Juoksen noissa vähän väliä ja usein on ihan ok, mut välillä ne ei saa sitä suonta kiinni millään ja metsästävät sitä sit siellä neulan kanssa. Auuuu. Nyt metsästi molemmista käsistä joten mustelmia tiedossa ja kipeät kädet...

Kiloklubi: Kerrankin saan hehkuttaa koko syksyn edestä!! Viikossa lähtenyt -1,2kg eli nyt matkaa enää 1,3kg tavoitteeseen! :p Kummasti nuo pastat, leivät yms. sitä turvotusta sitten kerää. Nehän jätin tällä viikolla pois. Mut jei!! Jossu, laittaisitko mulle kokonaissaldoksi tällä hetkellä -3,7kg. Kiitos! :flower:

Edla ja Vilma: Hyvä, että oli vinkistä apua :) Mukavat alet sillä saa, varsinkin jos sattuu jotain isompaa ostosta tekemään. Meillä kävi vielä niin et saatiin yks kuponki käytettyä edellisten tuplabonusten aikaan :) Tuplaetua.

Istumisesta: Ei istuta ei. Samalla lailla menee kyyryyn kuin kurpitsakin kuvasi. KOvasti kyllä yrittää istumaan, mutta ei niin ei.

Miehellä tänään pikkujoulut. Oon siis yh-äitee tän päivän. No, huomenna mun ystävällä on 30v juhlat joten sinne pääsen sitten minäkin juhlimaan :) Toivon kyllä ettei ole hiukset kippeenä sunnuntaina. Pitäis kuusi hakea ja muutenkin puuhastella. Ja ne joulumessutkin houkuttais edelleen... En kyl tiedä jaksaako enää su lähteä.
 
Eipä neitiä paljon kiinnostanut syöminen -mut helpottaa kummasti kun vähän edes ottaa hörppyä. :)

Edla tosi kamalaa tollanen -onko teillä siis yölläkin mahdollisuus soittaa -se kuulostaa hyvälle. Yleensä ne ongelmat tulee just viikonloppuna ja illasta kun ketään ei tavoita. Paranemista pienelle.

summer teidän neidille myös paranemista. Meillä istutaan sylissä ihan ok ja syöttötuolis -mut ei tosiaankaan lattialla pysytä. Tuettuna -varmistaen ihan ok, mut tuli tosiaan vast 6kk täyteen. Tykkää kovasti istua.

alusvaatteet mulla ihanat imetysliivit -limenväriset :) Ostin jo odotusaikana kun esikoisen aikaiset kamalat valkoset pitsiset oli ihan kamalat. Nyt on väriä ja toppaukset -toisaalta olis kiva ostaa jotkut uudet jos vaikka alennusmyynnistä kun viel on tarkotus imettää. Jännää miten joskus alusvaatteita oli kaapi täynnä -settejä vaikka miten keräilin niitä kuin joku kenkiä :LOL: erivärisiä piti olla. Nyt ostan lähinnä kivoi pikkareit ja liivit on aina sitä yhtä hyvää mallii. Mulla kun sellaset pienemmän puoleiset rinnat niin topatuista tykkään. Mut ei ne ihan tyhjät pussit oo mut tulevaisuus on sitä kylläkin jos oon sukuun tullut. :)

Kilot pikkasen taas tippunu. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta..

Entiiä mikä oli pikkumiehellä yöllä,mutta yhden jälkeen alko mahoton kitinä ja kyllähän se peräpää rutkus...et olisko sit sitä kitissy :/ Ei mun mielestä kuitenkaan kipuitkua vaan sellasta kiukkusta kun unet häiriinty. Lähempänä 5 vihdoin rauhottu ja sit nukuttiin 7.40 asti. Ruoja että väsyttää..kohta pakkaan pojan kainaloon ja sit mennään päikyille ylös molemmat =) Ilta ja alkuyö meni tosi hyvin... eikä mitään erikoista eilen syönytkään,paitsi jauhopuuroa...mut luulis et se olis vaivannut jo aiemmin illasta kun aamusta syötiin.

Kuntalisä: Täällä nykyjään ymmärtääkseni 200e mut en tiedä saanko sitä,kun siinä on hiukan monitahoisesti tulkittavat hakuehdot :/

Istuu "omalla selällä" sylissä ja syöttiksessä, ja jotenkin lattialla....

Kotihoidontukea ei oo haettu ja matami tais infota et kerkeää hakea tammikuun puolella =)

Poika söi taas puuronsa mallikkaasti ja on oikea tarmonpesä :D Nyt annan sille tissiä ja koitan kaataa petiin...

Paranemisia kaikille sairaille :hug: Oikein pelottaa koska meille iskee tauti :x
 
Tuosta kh-tuesta. Tulee vissiin täälläkin jotain lappusta kotiin, kun aika koittaa, mutta haluttiin hoitaa asia ajoissa kuntoon tuon isäkuukauden takia. Tai siinä nyt olis riittäny tähän hätään vaan ilmoitus, että se pidetään, mutta sen sai koko homman niin helposti netissä tehtyä, et täytin sit koko roskan samalla :) Ja kh-tukeahan voi hakea 6kk takautuvasti, joten ei sen kanssa kiire ole. Rahat saa kuiteski :D

Repa: Voi itku sentään. Mikäköhän siellä masussa kiertää ja häirittee unia? Onpa kurjaa. Mut aika hyvä kuntalisä siellä kyllä on?? Ihmettelen et sillä kaupungilla on varaa :eek: Vai onks siinä sit sellaset ehdot, ettei sitä kaikki sitten saakaan..? Ovelaa. Mä luin täältä Mitäs nyt -palstalta joku aika sitten, et meidän kuntalisä on ollut 4-5v sitten 600 euroa!! Meinasin pudota tuolilta. Nykyään siis 163e...
 
Huomenta |O

Edla-mamma, voi kurjuus kun teilläkin sairastetaan :( Mites lääkärissä meni?

Kurpitsa, kauhea yö oli. Tyttö oli ihan tuskanen ja pyöri ja heräili koko ajan. Mittasin yöllä ja 39,7 oli edelleen. Nyt lähti neljäs päivä ja kuumetta ollut koko ajan pyllystä yli 39. Sain äsken nukahtamaan ja mittaan kun herää. Jos on edelleen paljon, niin soitan neuvolaan ja kysäsen asiasta. Reppana käy niin sääliks; kauheet silmäpussit silläkin. Sillai en ihmettele, kun pojalla oli kanssa korkealla kuume sen kolme päivää, mutta sais jo alkaa laskea.
Maitoa vaan menee ja oon sekaan laittanu vähän peruna-porkkanavelliä. Soseita ei syö ollenkaan, mutta kai tuo pärjää.

Carmen, ei täälläkään riipu tissit, kun on niin pienet ettei voi riippua :headwall:
 
Heippa!

Onpas aika vaan vierähtänyt! Olen kyllä käynyt teitä välillä lukemassa, mutta aina kun alan kirjoittaa, jotain (=yl. neitokainen) alkaa tapahtua ja pitää jättää kesken.

Isoja lapsia teillä tai siis meillä on sitten ihan kirppu! Oltiin 7kk neuvolassa, jota ymmärtääkseni kaikilla ei edes ole. Noh, tytsy on 67,5 cm ja 8,1 kg pieni siis. Ja nyt saatiin viel lisäks välikorvan märkivä tulehdus eli ruoka ei maistu sitten senkään vertaa kuin ennen. Kumma homma: täysimetyklsellä ei ollut mitään ongelmia ja nyt kun syödään kiinteitä ja imetys on jäänyt jo 2 ravinnoks niin alkaa heti ongelmat tuon kasvun/ painon kanssa:/

Penisiiliin ottaminen on myös yhtä tuskaa. Yhden annoksen sain jo naamalleni ja muista varmaan puolet tulee sylkien ulos. Mitähän tässä oikein keksis? Onko ideoita?Olen yrittänyt lusikalla ja sillä "ruiskulla", mutta eipä auta.

Meillä istutaan jo aika napakasti, ryömintä sujuu taaksepäin, mutta aiheuttaa turhautumista kun kaikki edessäpäin oleva kiva menee koko ajan kauemmaksi ja - ai niin - meillä kakataan pyttyyn! Että näin.

Luin et monilla kans tätä sitkeää flunssaa ja kuumetta. Kyllä ärsyttää. Huomasin että treffaamassa olette. Tulisin itse kans paikalla mielelläni ja tulenkin, mutta näyttää siltä että ollaan viellä maalla tuolloin. Mukavia treffejä anyway =)

Kilot ovat lähes hävinneet eli omat farkut menee jo jalkaan, jipii! Viel on 3 jäljellä tuosta kahdeksasta, mikä oli mulla tavoitteena saada pois. Alan kyllä jo epäillä ettei onnistu... Eli mulle vois päivittää -5 jos joku osaa/ viitsii :)

Oletteko käyneet katsomassa noita 2009 toukokuisia? Itse aina välillä käyn nostalgisoimassa. Ajatella, että vastahan me pähkäiltiin noiden joulusyömienkien kanssa ja nyt sitten on jo iso flikka tuolla sängyssä päikkäreillä!

Jep, voimia sairastajat!!! :hug:
 
naukuri: tehokasta..pitäsköhän munkin jättää makaroonit ja leipä pois hetkeks..auttaskohan mullakin..söitkö mitään viljatuotteita esim.puuroja ton viikon aikana?!

vilma: paranemisia joalle!

meil aurora on vielä terveenä..tosin ruoka ei oo tänään maittanut eikä oikein juomakaan,,kitissyt on koko aamun eikä jaksa oikein hereilläkään olla entiseen tapaan. väsyttää varmaan aikainen herätys ja yöllinen höpötystuokio..nukkui ekat päikyt 7:10-8:20 ja 9:50 meni ulos jo unille..miksei nuo vauvat voi nukkuu yöllä ja aamusta pitkään niin jaksais valvoa päivällä :|

mut jospa sitä tekis jotain järkevää tänään ja vaihtais vaik lakanat ja pesis pyykkiä, esikoinen onkin pitkästä aikaa tän päivän hoidos joten saan ehkä jotain aikaiseksikin..
 
eeti: Heippa! Olipa kiva kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa :) Tosin tuo korvatulehdus ei ollut mitenkään mukava uutinen. Paranemisia sinne! Meillä poika ei varmaan paina vielä tuotakaan, mutta pituutta on pari senttiä enemmän ollut 6kk neuvolassa. Painon seurantaan saadaan mekin mennä nyt 7kk iässä, jos halutaan. Viimeks oli 7700g, enkä usko että paljon on lisää tullunna. Mut ei varmaan mennä, ku vasta 8kk. Kasvakoon rauhassa ;) Parempaa vointia pikkuiselle!!

kurpitsa: Aamupalalla oon syöny mun herkkua, näkkäriä :) Mut en puuroja, riisiä, perunaa, pastaa. Hedelmiä, salaattia, keittoja, juures- ja lihapataa, kalaa, maitotuotteita eri muodoissa yms. Niin ja aamupalaksi yhtenä aamuna ihanan munakkaan :p Huomiseksi on pekonia ja munia ;) Tää on toiminut mulla ennenkin ja nyt kun vielä ens ja ehkä seuraavan viikon jaksan, niin eiköhän se ole siinä. HUomaan kyllä muutenkin et kun syödään paljon pastaa, niin se kyllä turvottaa mahaa. Mut ihanan korvikkeen perunalle sai kun tein juuresvuoan lantusta, porkkanasta, sipulista ja bataatista. Nam. Sitä sitten lihan tai kalan kanssa.... Slurps. Tänään ajattelin tehdä ison annoksen hedelmäsalaattia, jota voin sitten mussuttaa vaniljakastikkeen kanssa illalla ;)
 
Kiva kuulla susta Eeti =) Mulla jäi mieleen sectioon menijät viime keväältä, kun olin itekin menossa.

Piti kommentoida, kun joku kertoi olevansa collegehousuissa aina. Sehän on vielä ihan ok, mutta meikäläinen on aamusta iltaan vaaleanpunasissa yöhousuissa joissa on pupun kuvia. Ihan kivat mun mielestä, mutta en sinänsä ihmettele jos mies laittaa mut kohta vaihtoon..
 
eeti kiva kuulla susta. paranemista pienelle! Meillä tyttö 7kk alle 8 kiloa, mutta sanoivat neuvolassa, että ihan hyvät mitat.
summer mulla on vähän sama pukeutumiskoodi, tosin nyt mustat missä hellokitty-kuvia. hiukset pystyssä ja täysin meikitön. täytyy varmaan alkaa panostamaan, ettei ukko tosiaan laita vaihtoon. :LOL:
tissit nämä f-kupit kyllä riippuu ja pahemman kerran. Lisää läskiyden tunnetta myös. Mä tahdon takaisin mun omat d-kupit. Maha vielä raskausarvillakin. taitaa olla bikinikausi lopullisesti tällä suunnalla ohitse!
 
mä yleensä oon kans siihen asti yöhousuilla kunnes vien tytön ulos päikyille niin siin kohtaa vaihdan collegehousut jalkaan..farkkui käytän oikeastaan vaan hätätapauksissa, aika usein vedän vaan jotkut mukavat collegehousut yms. jalkaan ja menoks. pitäs kyllä alkaa pikkusen pitämään huolta ulkonäöstä mut mitäs mä meikeissä tääl kotosalla..

mut nyt niitten pyykkien kimppuun..
 
Eeti Kiva kuulla kuulumisia :).

Nännien pureskelusta Meidän J on alkanut purra tissiä jokaisella imetyskerralla :eek: . Olen välillä vahingossa säikäyttänyt tytön kiljaisemalla, kun on sattunu kovaa. Säikäyttäminen ei ainakaan tehonnut, vaan J vain nauraa. Samoin nauraa, jos kiellän. En keksi enää mitään keinoa millä saisin puremisen loppumaan. Olen myös lopettanut imettämisen siihen paikkaan ja koittanut myöhemmin, niin sama juttu. Muutenkin neiti on alkanut raivota tisseille, vaikka olen jo pitkään imettänyt vain aamulla ja päivällä sekä yöllä tarvittaessa. Illalla maitoa ei tule niin paljoa, että se veisi nälän. Maitoa tyttö kuitenkin päivälläkin haluaa, koska pullosta uppoo hyvin. Eilen en saanyt imetettyä J:tä ennen iltapäivä viittä. Kamalaa taistelua :(. Onkohan imettäminen lopetettava vai keksisikö joku vinkkejä :/ ?
 
eeti...kiva kuulla kuulumisia =) !!

Edithillä on korvatulehdus myös :( ....äsken tultiin lääkäristä, viime yön alkoi ennen kolmee huuto taas..siihen asti nukkui....eeti...meil kans alkoi räkätauti heti, kun aloitin soseet...mitä neiti on alusta asti vastustanut ja eihän kyl nyt kipeenä onnistu senkään vertaa :eek: ...no ehkä syöminen alkaa kuurin jälkeen onnistua...toivon niin...nyt en hirveesti viitti tuputtaa...kun on kipeenä toinen :/ ...

collegehousut...kotona...ulkona tuulipuku....kyl on trendikäs mamma.... :LOL: .....laitan vähän parempaa, jos menen kaupungille....ja vähän ripsarii ja huulikiiltoo....ja hiukset mul on aina laitettu....kun oon parturi-kampaaja alunperin...en voi liikkuu missää jos tukka ei o hyvin :D ...mut pipo on keksitty onneks ;) !!!
 
verkkareissa mäkin oon kotona. en kyllä ole ennen vauvaakaan ollu kotona ikinä farkuissa tms. ne lensi aina kaaressa tuolille kun tulin töistä kotiin ja vaihdoin kotihousuihin :) Jos lähden muualle kuin lähikauppaan, niin vaihdan kyllä vaatteet. Mut valintataloon voin mennä tuulihousuissakin ;)
 
Meillä ei vielä istuta itsenäisesti, yritystä kyllä on kovasti. Tuettuna sylissä istuu pieniä aikoja ja nekin lähinnä puoli-istuvassa asennossa.

Kuntalisä: meillä ei sellaista saa :(

Tsemppiä kaikille flunssan kanssa taisteleville. Korvatulehduksesta sen verran vielä, että meillä oli ihan alkuun antibioottikuurin lisäksi käytössä sellaisia apteekista saatavia puuduttavia korvatippoja, joilla voi myös helpottaa kipua.

Hampaita ei ole pojalla vielä yhtään.
 
huh olipa urakka lukea läpi kaikki tekstit.

Summer No et ainakaan pääse englantiin vaihtoon, jos miehes vaihtaa sut vaatetuksen takia :LOL: mulla vahat marimekon raitapyjaman housut lempparina...

IlonaS
Meille annettiin BCG käsivarteen ja sit yhdistelmä rokotteet 8, 12 ja 16 viikkosena ja tehoste 1v, eli luulen että pikkusen aikasempaan kuin suomess?!?. Hep-B ei ole saanut. Influenssa rokotteesta tai rotasta ei olla edes mainittu mitään.

Vartalo Leikkausarpi kauhee, pitkä ja vino kun oli se hätä sectio. Rinnat roikkuu varmaan navan seudulla ja löllöä löytyy mahalta vielä. Jossujos jaksat päivitellä nii -3kg mulle ja nyt oon eka kerran alle 70kg (ainoa jihuu tässä kropassa). Ajattelin teettää Etelä Afrikassa rintsikat kun mennään sinne sit helmikuussa. Tulee maksaan noin 25 ekee kappale, joten parit ajattelin laittaa :D .

Uups, nyt töpinäksi lupasin olla puistossa 11 ja sinne kävelee 25min. tyty taitaa vielä nukkua :eek:
 
Kiloklubi päivitetty.

Hampaita löytyy kaks.

Ei viel istuta tuetta. Sylissä kyllä pukataan istumaan ja syöttötuolissa ruokaillaan.

On ollut taas hulina päivä meillä siis menemistä sinne ja tänne. Nyt pitäis isompien reissureppu pakata, kun lähtevät isälleen viikonlopuksi.

Meille muille olis kyläilyä illaksi luvassa. Huomenna meillä on kaikesta juhlasta huolimatta siivouspäivä ja silloin samalla laitellaan jouluvaloja ja verhjoja vaihdellaan.

Jossu & K 6½kk
 

Yhteistyössä