TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Kilot...en ymmärrä, et vaaka ei näytä et olis mitää tippunut, mut tänää meni vanhojen ulkoiluhousujen vetskari kii...nimittäin ihan vähän aika sitten jäi n. 10 cm auki |O ....kertokeehan miten voi olla mahdollista....mulla on sitten luultavasti läskit vaan vaihtanut paikkaa :LOL: :LOL: !!
 
Meillä istutaan hienosti sylissä ja rattaissa, mutta ei itekseen lattialla. Oon ajatellut et varmaan hyppää ton istumisvaiheen yli suoraan seisomiseen, kun jos vedän tyttöä käsistä istumaan niin jalat on tiukasti suorana, et pääsee suoraan seisomaan! :LOL: näkeehän siitä tietysti vielä paremmin kuin istumakorkeudelta. Muutenkin on jo kauan viihtynyt seisomassa esim sylissä. Ei myöskään vielä ryömi, kieriminenkin on nätisti vaan tossa leikkimaton tuntumassa.. ei siis ole tajunnut lähteä kierien liikenteeseen.

Hampaita kaksi

Collegehousut aina kotona, meillä lentää farkut myös kaaressa kuten naukurilla heti kun tulen sisälle..välillä tyttö saa vaunuissa hikisenä odotella, että koska äiti ehtii ottaa pois kun vaihtelee omia vaatteitaan.

Lunta sataa ja pitäis lähteä ulkoilemaan kun eilen ei kuumeen takia päästy.. edes sen verran et kaupassa käytäis ja näkis vähän ihmisiä ja sais happea tämäkin mamma.

Mua vähän rasittaa kun meillä minä olen se PÄÄvastuullinen hoitaja, ja mies vaan tyyliin leikittää silloin kun itelle sopii.. eilen oli joku tilanne taas päällä et minä hääräsin koko ajan tytön asioita ja TV:stä olis tullu joku "hyvä" ohjelma ja tyttö kitisi nukkumaan menessä. Sanoin sit et mua v###taa et se oon aina automaattisesti minä joka hoidan ja menen, mies siinä inisi et kun hän tarvii vähän taukoa ja rentoutumista kun käy töissä!! Mä kysyn vaan et mites mun TAUOT ja RENTOUTUMINEN?! Töissä ainakin saa käydä vessassa rauhassa ja juoda kahvinsa ilman et koko ajan tarvii olla "valmiudessa yötä päivää"... Se olis varmaan ihan avuton jos jäisi yksin viikonlopuksi ton tytön kanssa, tekis sille kyl hyvää et tajuis mitä tämä on. Onneksi tulee viikonloppu ja voin vaatia enemmän.. siinä se vaan on et jos pyydän et se tekee puurot tai syöttää, tiedän et kaikki on ihan sotkus sen jälkeen ja luultavasti mulla menee vaan enemmän aikaa siivota sitten niitä jälkiä. :headwall:
 
Lääkäristä kotiuduttu, ihana lääkäri oli meillä. Neidin kehkot ja korvat oli täysin puhtaat. Kun on jo kolmas flunssa ilman korvatulehdusta, niin aika epätodennäköisesti mikään korvakierre-lapsi kyseessä. Kurkusta eikä nenässäkään ollu mitään vikaa joten ihan normaali flunssa vaan meillä. Noin pienellä pienikin limaklöntti kurkussa voi aiheuttaa sen ison kakomisen mitä yöllä meillä oli :( Normaalisti voidaan ulkoilla, ilmankostutin huoneessa ja höyryhengitys oli ohjeena. Näin pienille ei voida varmasti sanoa, et yskänlääkkeistä olis mitään selvää apua joten semmoistakaan ei tarvita.

Kylläpäs oli yö, neiti sammahti viimein ja nukkukin tosi sikeesti aamuun asti. Ite siinä sitten torkuin ja nyt oon sit täällä silmät puoltangossa. Ehkäpä menen ottaan päikkärit likan kanssa ku uskallan jo nukkuakin :)

Käytiin kaupassa ja unohdin ostaa piparkakkuataloaineet :headwall: joten vielä joudutaan kipasee ruuhkaan ostoksille :( pöh, mun muistin kanssa :headwall: Etsintäkuulutan mun aivot, olisko kukaan nähny?

Ilona, juu niin täälläkin :( keskimäärin noin 15 tuntia/vrk lapsen kanssa kaksin, on kyllä aika yh-olo. Ei ihme etten pääse ees kampaajalle :(
 
iltaa! Koko päivän oon ollut menossa ja nyt vasta pääsin koneelle.. :)

Aamulla mulla oli hammaslääkäri :| mulla on tullut imetyksen aikana 5 pientä reiän alkua, ja nyt paikkas 3 ja tammikuus ois vielä 2... Siis luoja miten oikeasti tua imetys/raskaus on näin voinut vaikuttaa. Onneks ei ollu mitään isoja.. Sit käytiin kaupungilla ostelees joululahjoja ja hetki sit tulin salilta. Toivottavasti laihtuisin tän salilla käynnin aikana.. :D

Tuosta istuttamisesta: Meillä neuvola täti sanoi että hyvin voi istuttaa jo syöttötuoliin, istuu sylissä ym. hyvin selkäsuorana. Sanoi myös että ei suosittele lattialla istuttamista, kun vasta sitten kun vauva itse hoksaa koittaa yrittää päästä istumaan, voi kuulenma tulla laiska lapsi siinä mielessä että aina jos istutetaan lattialla, ei pian jaksa itse yrittää päästä istumaan.

matami: vaikka olisin gollege housuilla matkas, silti mulla täytyy kans olla aina hiukset laitettu! :D Ja on vielä sellanen malliki että näyttää tyhmältä jos ei laita..

 
Auh, poika on nukahtanu koko viikon kuin unelma ja nyt sitten kun oon itsekseni kotona, niin hölisee ja mölisee tuolla sängyssään, vaik oli ihan väsyny |O Ja mulla polttelee ompelukone ja kankaat pöydällä... Argh. Koko ajan vaan odotan milloin toi harmiton hölinä muuttuu huudoks ja kiljumiseks. Taitaa tulla levoton yö.

Aivot on täällä kans kadotettu. Ja eritoten muisti :headwall:
 
Lääkkeen antaminen.... |O :eek: :kieh: ...juu sanattomaksi taas vetää...eihän tää meijän neiti sit suostu nielee tuota lääkettä :/ ...suuhun saa väkisin ängettyy...mut sit neiti istuu suu kii lääke poskis...pitkän ajan kuluttua sylkee lääkkeet rinnuksille :eek: ....mie en kuuna päivänä ole tavannut tällasta muksuu...kyl on aikas jästipää :whistle: ....eikä neitii sit kyl huijatakaa millää konstin...huh, huh...nyt pitäs jotenkin väkisin saada menee kuuri....ONNEKS on vaan 3 päivää...toivottavasti nyt jotai menee perille asti...muuten en tiijä mitä seuraavaks...Jotai positiivistakin tänää...neiti söi muutaman lusikan kesäkurpitsabataattimössöö ( kiva sana hih ) ja banaania....kyl sai kehuja voi mahoton =) !!

Mukavaa perjantai iltaa kaikille :wave:!! Toivottavasti Edith on parempi ensi yön, kun tuo mies lähtee yövuoroon.....
 
Naukuri..veit sanat suustani,levotonta yötä odottelen myöskin |O Kasperkin on nukhatanut kohtuullisesssa ajassa ja suht iisisti koko viikon ja tänään kun myöskin olen yksin niin oli niiiin levotonta touhua koko nukkumaanmeno. Sit onneks nukahti vihdoin ja viimein,mutta varmaan 5min siitä piti käydä jo kääntämässä kun oli kierähtänyt mahalleen :headwall:
Olivat harkinneet kuntalisän nostamista jopa 300 euroon,mutta 200 sit jäi,vuoden alusta kai nousee... 160 aikasemmin. Ja syynä luulen on se,että täällä ei taho riittää päivähoitopaikkoja...kuulemma. Ja ehtoja tuolle lisälle on,ei saa automaattisesti.
Vielä tosta pojan levottomuudesta öisin,luulen että ensisijaisesti niitä unia häiritsee se motorinen puoli...mut kai ne pierut siinä ohessa sit kiukuttaa :/
Oon kade sulle,jaksat ommella vielä.. miä en jaksa enää mitään nykyään:ashamed:

Miten tollasta ipanaa voi koskaan unikouluttaa kun toinen haluis nukkua itsekin,mutta herää tohon pakkomielteiseen ympäriveivaamiseensa ja muuhun huiteluun :eek: Siinä ei tassuttelut paljoo auta |O

Verkkarit on tääläkin aina kotosalla ja aamusta puoleenpäivään sellanen virttynyt t-paita (yöpaita) ja villasukat ja sellanen vanha neuletakin kauhtana. Sit koko komeuden päälle vielä takki kun meen aamusta poikaa viemään vaunu-unille,siinä on naapureille ihmeteltävää :LOL:

Summer,voi kauhee miten korkia kuume ja kauan,äkkiä lekuriin!! :hug:

Muille flunssasille kanssa paranemisia... :hug:

Niin positiiviset uutiset unohtu....poika söi taas kuin unelma tänään =)

Kohta tää kömpii sänkyyn,huomenna tulee äiti tänne kylään ihan yöksi. Mies tänään ja huomenna keikalla...
 
AUUUU! Nyt tuo poika sen teki, puri mammaa tissistä. Teki kipeää ! Pari viikkoa ollut herralla nyt nuo 2 pientä naskalia tuossa alhaalla ja nyt taisi sen hoksatakin. Säikähdin kovasti ja Luukas säikähti sitä myös, mutta heti perään tuo pieni vintiö alkoi nauramaan ilmeisesti koska mamma oli niin HASSU. Ärrr! Kohta kokeilin uudestaan ja taas sama temppu. Toivottavasti tuo nyt ei ota tavakseen.. -Ilmeisesti masu oli täynnä ja olisi ollut hauska leikkiä. Pitää olla jatkossa tarkkana.. En olisi uskonut, että nuin kipeää voi moinen tehdä, en kuitenkaan ihan herkin mielestäni kivulle ole ollut.

Mutta nyt on pikku-vampyyri unilla ja mamma alkaa tekemään joulutorttuja.. =)
 
Tää mamma on tosi väsynyt tähän sairasteluun :| En fyysisesti vaan henkisesti. Tänään on ollut vähän alempana kuume ja pikkasen pirteempikin, mutta veti sitten nenän tukkoon ja ilmeisesti kurkku kipee. Ei oikein pysty tuttia syömään eikä pullosta juomaan. Jippii :headwall:
Katotaan miten yö menee ja onko kuume taas korkeella. Jos nousee taas korkeelle, niin soitan huomenna päivystykseen ja kysäsen. Kivahan sinne olis taas lähteä istumaan, kun oon kahtena edellisenäkin lauantaina siellä istunut ja viettänyt aikaa. No katotaan aamulla tilanne taas.
Maitoo vaan menee sen verran kun nyt ton nenän kanssa saa juotua. Onneks on noita makkaroita, niin ei ihan kuihdu. Silti huomaa jo että makkarat on vähän pienentynyt.

Kyllä siinä nyt niin käy, että me ei päästä osallistumaan sunnuntain treffeihin :( Mutta treffatkaa silti ihmeessa toiset!

IlonaS08, kuulostaa tutulle ja ymmärrän sua täysin.
 
voihan vitura.

kirjoitin pitkät pätkät ja koko juttu hävis bittiavaruuteen...

poika meni yöunille (nähtävästi) jo klo 19.30.. Mitäköhän ens yöstä tulee????? Tais olla rankka päivä pikkusella...

Mutta niin oli mullakin. kävin meinaan ostamassa urheilurintsikat.. mä niin vihaan sitä touhua... ei muuten mutta mulla on kauhee neuroosi että onks mulla oikeen kokoset rintsikat päällä.. aina mietin että osaanko ostaa oikeen kokoset.. ja siltikin arvon että oliko liivit hyvät, vaikka myyjä olis kattonut mulle oikeen koon...

täällä kanssa aivot on lähteny lomalle..



collegehousut on myös mun kotiasu.. mutta meikkiä mulla on kyllä joka päivä... jotta mies ei pääse vaihtamaan mua toiseen ;)

nyt nukkumaan.. huomenna sitte enempi juttua..
 
Oon miettinyt näitä mun vaaleanpunasia pupuhousuja, että kyllähän tästä pitää nyt nauttiakin kun saa olla aamusta iltaan ja päivästä toiseen näillä kotona. Kyllä sitä työelämää saa taas kestää vuosikausia tän jälkeen. Muutenkin saattaa olla vika kerta kun näissä merkeissä kotona hengailen; ei ole enää lapsia suunnitelmissa. Muistan esikoisen ajoistakin että jotenkin ajatteli sitä elämää niin erilaiseksi kun pääsee töihin jne. Mutta sitten oli kauhee järkytys lähteä töihin. Aamulla kiskoit väsyneen pikkusen sängystä ja raahasit hoitoon ja kyllä ne kotihommatkin koko päivän jaksoi tekemättä täällä odottaa. Kauheen väsynyt oli itekin työpäivän jälkeen. Mulla ei ole oikeesti yhtään ikävä töihin! Kyllä tätä aikaa taas haikeena joskus muistelee.

:wave: Hyvät yöt kaikille! Voi kun Repa ja Edla ja kaikki muutkin saisitte nukuttua :hug:
 
marimint auts-se kyllä sattuu-mut menee ohi. Mä imetin hetken vaan makuulla -silloin ei pystynyt niin pahasti iskemään eikä riuhtomaan. Sit pidin rinnast kiinni ja yritin varmistaa alhaaltapäin et ei puraisis. mut jännästi oppii kyllä-nyt uskallan jo istualtaan syöttää. Pitää vaan varmistaa et on oikeesti nälkä. mäkin kiljun -ja E on alkanut itkeekin-mut yleensä nauraa. mut tissittely loppuu aina siihen puremiseen jollei se ole vahinko. Rintakumista jotku puhuu, mut enpä tiedä..tuntuu et pahentais vaan asiaa. Olipa sekavaa mut muutamas viikos meil tilanne rauhottunut. toki alhaal vast kaks helmee.

Mukavia treffejä toivottavasti saatte ne pidettyä. ottakaa sit valokuva.

:wave:
 
summer, arvaapa mikä mulla on? Järkyttävän paha olo, mikään ei pysy sisällä. Lämpöä on hiukan, mutta ei mitään hälyttävän korkeita lukemia. Tätä on pakko olla liikkeellä. Toivottavasti sulle ei tule ja Peppikin paranis pian. En muistanutkaan miten karsea olo voi ihmisellä olla. Yök.

Kotiasusta sen verran, että nautin kyllä nyt tästä meikittömästä verkkareissa laahustamisesta, kohta se loppuu. En menis vannomaan että mies on koskaan nähnyt mua ilman meikkiä eikä tule ihan heti näkemäänkään. Eihän se sitä haittais vaikka en meikkaiskaan, mutta mua haittais. Kai mä haluan sille näyttää etten ihan kokonaan päästä itseäni repsahtamaan. Tai sitten olen vaan tosi turhamainen.. Mieskin aina naureskelee kun synnytyksen jälkeen mun ekat sanat eivät olleet mitään vauvaan liittyvääkään, sanoin "annatko sen meikkipussin, kun mun pitää varmaan korjata ripsiväriä". :D
 
summer81 siis anteeks ny mut oon vähän pihalla (onneksi kai), mut täytyykö Suomessa siis ODOTELLA terveyskeskuksen päivystyksessä pienen lapsen/vauvan kanssa?! :eek: siis eikö pääse tyyliin kaikkien jonoen ohi suorilta, jos sinne vauvan kanssa ensinnäkin pitää lähteä? Jos näin on niin törkeetä! Toivottavasti kuume teillä kuitenkin laskee ja pääsette pian sairastamisista..

Puliina mä odotan kauhulla samaa.. alhaalla kun on ne kaksi terävää hampua.
Meillä osaa ton äidille naureskelun oikein hyvin.. joskus yritän pokkana laulaa unituutulaulua, ja yks vaan rupee naureskeleen.. onhan se tietty helposti koomista mun laulutaidoilla :LOL:

Matamimimmi mitäs jos antasit sille sen lääkkeen yhteydessä jotakin juotavaa, tykkääkö pullosta ottaa jotain? en tiedä onnistuisko tissistä vai meneekö sotkuksi.. mutta siis vähän lääkettä suuhun/poskeen ja sit pullosta huikat ja taas vähä lisää.. jos nielis sit huomaamatta lääkkeenkin.
 
Kirjotin äsken pitkät pätkät, mut sit poika huuteli tuolla ja deletoin kaiken kun tulin takasin. Fiksua ettenkö sanois... Ja pitikö taas valvoa näin myöhään :headwall: Otin iltapäivällä torkut, ni ei vissiin väsytä. Huaah. Mut nyt ees yritän nukkumaan... :wave:
 
Huomenta! Kävin nostamassa lipun salkoon, vähän etuajassa. Se oli mulla pesukoneessa illalla. Ihan ihme juttu, kun neiti on ekaa kertaa varmaan kuukauteen nukkunut jo yli 7 tuntia. Nyt sitten itse kukun täällä kahvikupin ääressä. Onneksi kohta saa mennä syöttämään. Ehkä Anna ei sittenkään ole ollut nälkäinen vaan ne neljä hammasta, kun tuli kerralla ylös on vaivanneet niin paljon. Tosi hauskaa ollut, kun korkeintaan 2h kerrallaan on nukkunut ja sama rumba yötä päivää.
Ja isänsä valittaa, kun en ole tarpeeksi empaattinen, kun hänellä on flunssa. Kaupassa ollessa alkoi valittaa, että olisi pitänyt jäädä kotiin, kun teidän kanssa on aina niin hankalaa (ts. Annaa saa vaihtaa jatkuvasti jne). Olen kyllä sanonut hänelle, ettei kannattais haastaa riitaa ihmisen kanssa, joka ei enää muista milloin on nukkunut, mutta se on varmaan sitten kivaa. Juups, pitää nauttia tästä kotona olosta vielä hetken. Mulla on keittiön kaappien siivoaminen edelleen kesken. Ehkä puolet olen saanut tyhjennettyä ja pestyä, kun menee töihin niin saa vissiin unohtaa tämmöiset kunnes Anna on niin iso, että pärjää isänsä kanssa. Liikkaria varten pitäis vielä muutamat tontunkuvat vääntää. Itse tykkään askarrella, niin siihen sitten jää aikaa kuitenkin :LOL:

Hyvää itsenäisyyspäivää!

t. kriisi ja Anna huomenna puoli vuotta
 
Huomenta!

Kauhea yö. Neljään mennessä olin nukkunu puol tuntia max. Reppana ei saa nenänsä kanssa nukuttua. Oli kyllä aika kuumakin.

Ilonas08, kyllä joutuu odottelemaan. Se on tosi inhottavaa kuumeisen tai korvakipuisen vauvan/lapsen kanssa. Kolmekin tuntia ollaan ooteltu. Jonon ohi pääset varmaan pää kainalossa. Näin täällä ainakin, mutta en kyllä tiedä muiden kaupunkien päivystyksistä.

Marmotta
, no voi ei. Mites yö meni? Toivottavasti et ole alkanut oksennella. Mä olin koko yön aivan jäässä..mietin jo siinä, että no niin nyt se on mulla. Mutta ei kai vielä ainakaan.
 

Yhteistyössä