TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Edla joo työ oli kiinni rahiksen rahotuksest ja yes se antoi uuteen projektiin rahaa. ootan innolla vaikka toisaalta haikeetakin, mut tytöt menee hoitoon vast elokuus et Ella saa vähän kasvaa viel kotona =) katsotaan sit kuka hoitaa milloinkin.

:wave:

Nemika Kurja neuvolakäynti sulla :( . Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin. Toivottavasti tuttu tätsy tulee pian neuvolaan takaisin.

Edla Meillä J avustaa myös vaipanvaihdossa lähinnä avaamalla tarroja sitä mukaa, kun saan ne kiinni :D .

Jenni Ihania uutisia :).

Majj Oli varmasti mahtava ja ikimuistoinen kokemus! :)

Meillä J harjoittelee kovasti konttausasentoon nousemista edelleen. Nyt pääsee jo pikkuhiljaa muutaman sentin eteenpäinkin. Tyyli on kyllä hassu :D. Neiti nostaa masulla ollessaan pyllyään ilmaan ja kurkottelee käsillään eteenpäin, tästä sitten jotenkin liikahtaa sentin kerrallaan eteenpäin :D. Karhunkävelyasennossakin on jatkuvasti. Saas nähdä, koska se on menoa! Aloin antaa tällä viikolla J:lle yhden soseaterian lisää. Nyt tyttö syö viisi ateriaa päivässä ja ruoka uppoaa tosi hienosti. Tosin nyt on jostain syystä pulauttelu lisääntynyt :/. En usko, että on allergiaa, koska mitään uutta ei ole muutamaan päivään saanut. Toivottavasti menee pian ohi.

Leppoista joulunodotusta kaikille :xmas: !

merika: kiva että työt saa jatkua sulla.

jenni: ihanaa että kaikki oli hienosti ultrassa.

repa: ihanaa kuulla että olet saanut nukutuksi, teki varmasti terää, toivottavasti saisit jatkossakin tuollaisia yöunia =)

edla:hienoa viettää joulua uudessa siistityssä kampauksessa, mä pääsen vasta joulun jälkeen, laitatan pehmennyksen..saa vähän tuuheutta mun hiuskuohtaloon :) onpas siellä tytön masu mennyt ikävästi kuralle..

täällä on ihanan rauhallista kun molemmat lapset nukahti 19:30 unille, nyt vois rentoutuu siiderin parissa ja syödä eilisillalta jääneet suklaan jämät :p

Summer,toivottavasti saatte viettää iltaa rauhassa... =)

Edla,Antibiotit voi pistää mahan tosi sekasin... pojalla oli siellä sairaalassamasu ihan ruikulilla ja pyllykin meni ruvelle siitä hyvästä. Tekivät syöttöpunnituksia joka päivä,et tarviiko ruveta nesteyttämään...mut ei tarvinnut kun söi normisti tissiä.Jos vettä saa menemään,niin en usko että huolta.

Vaipanvaihto meilläkin yhtä leikkimistä..koko ajan näpit mukana sopassa
:D

Käytiin suorittamassa joulun tärkein projekti,eli haettiin kaupasta safkat :D Poika oli onneissaan kaupassa,vaikka yhdet päikyt jäi herralta väliin. Noh,kostautu sitten nukkumaan mennessä...hillu ja rähjäs taas kunnes sit nukutin syliin ja siinäkin mauku loppuun asti,tunti meni |O Siis ollaan taas palattu näköjään näihin nukutuksiin :headwall: Nooh,jos yönsä nukkuu niin olkoon,ja vaikka oon joutunut jo kahdesti juoksemaan rauhoittelemaan,niin on sentään itekseen jatkanut sit unta....

Kyssä :attn: Ootteko jo antaneet 4-viljan puuroa??? Mulla oli muksun kyseistä tuotetta,arvaisinkohan huomenna antaa... mua pelottaa se ruis,vaikka eipä siinä taida paljoo sitä olla. Ohraa oon syöttänyt kauran seassa ja grahamjauhopuuroa,et ruis ois ainoo mitä ei oo vielä saanut. Sehän on aika tiukkaa tavaraa...

4-viljaa...mie oon antanut sitä valmis puuroa siis Muksu...vadelma/mustikkaa...just huomasin, et on ruista....ei oo mitää erityistä tullu....ja meijän neiti sitä pikkasen suostuu syömään :/ ...ne jauhepuurot ei mennyt mitenkään kaupaks....

Mulla on ollut muksun kauraa ja sit tuota pelkkää 4-viljan,mitä en oo vielä antanut siis. Poika tykkää kanssa kauheesti noista,mutta piltin jauheessa on täysjyväkauraa,niin annan mielummin sitä. Kaikkein mieluummin antasin ihan hiutaleista,mutta herran kurkku ei sulata |O Noihin laitan sit hedelmä tai marjasosetta "silmäksi" =)

Jahas,jokohan tää sanois hyvät yöt... poikakaan ei oo juoksuttanut.kiva =)

Hellurei!

Nemika: meillä a oli 6kk neuvolassa 65,5 cm ja 7020 g (48,5 cm ja 3290 g). Oma neuvolantäti olisi sanonut, että omalla käyrällä kasvaa, mut on nyt vuorotteluvapaalla ja sijainen siis meilläkin ollut. Tää on joka käynnillä kertonut missä kohdin käyrällä mennään, mutta ei ole sanonut kuitenkaan sitä pahasti, vaikka painokin yhdessä vaiheessa oli jopa tippunut edellisestä kerrasta! Oma villi veikkaus on, että 8 kk neuvolassa punnarilla ollaan siinä 8 kilon tietämillä vasta. Ikäviä kuitenkin tuollaset neuvolakäynnit! Onneksi sulla on luottotäti siellä kuitenkin. Ja muistathan, että jokainen lapsi kasvaa omalla käyrällä ja itse tietää parhaiten lapsensa voinnin. Meiltäkin löytyy reisimakkarat vaikka onkin hoikka tyttö ja on muutenkin hyvävointisen näköinen.

Repa: tein jossain vaiheessa pelkästään 4-viljan hiutaleista tehtyä puuroa ja itestä ainakin tuntui, että se oli tytön masulle vähän liian tiukkaa tavaraa. Joten laitan puolet kaurahiutaleita ja puolet 4-viljan. Hyvin on toiminut ja maistunut. Sitä 4-viljan puuroa täytyy pidempään hauduttaa, jotta siitä tulisi pehmeää. Ihan olen antanut Myllyn Parhaan kaurahiutaleita ja sit sitä 4-viljan hiutaletta.

Jennille tsemppiä odotukseen! :flower:

Meillä käännyttiin tänään peräti kolme neljä kertaa ihan itse! =) Ja moneskohan ilta oli, kun oli känkkäränkkä talossa...? Oikealle alas on ilmeisesti tulossa hammas... Ainakin sitä kohtaa nokkikseen hankaa ja kuola valuu kuin viimeistä päivää. Ien on pullottanut jollain lailla viimeiset 3 kk ja nyt ehkä hiukan enemmän. Ja joo, vaipanvaihto on välillä ihan taidetta! Milloin ollaan kyljellään, milloin tartutaan vaipan reunata/tarroista kiinni, milloin venkoillaan miten sattuu, milloin tahdotaan syödä varpaita.... Lista on pitkä! Kuulunee kuitenkin tähän ikään. =)

Olikohan vielä jotain muuta? Ai niin, masullaan ollessaan a tykkää vasenta jalkaa laittaa masun alle. Kun vielä älyäisi käsillä vetää eteenpäin, niin siitähän pääsisi vaikka minne!

Viikonloppuja!

Vielä täällä.... :D

Heinuli: Seisoo mulla joskus vaikka kuinka kauan kattilassa,mutta kun se ei oo sileetä.... ei syö edes hienonnetuista hiutaleista haudutettua paitti jos laitan puolet ja puolet sit jauhopuuroo... no ehkä se ajan kanssa oppii =)

Repa: Mäkin olen kaks purkkia pojalle antanu tuollaista Muksun 4-viljan puuroa ja ihan hyvin meni. Meidän poikahan reagoi kans aika helposti vatsalla kaikkeen. Sain babybiosta lahjuksena ja annoin ennen ku menivät vanhaksi. Musta tuntuu, et se Muksun valmispuuro on aika mietoa... ainakin verrattuna hiutaleisiin, jotka on ihan ehtaa tavaraa. Mä ostin just Myllyn Parhaan 4-viljan hiutaleita. Pitäs hienontaa joku päivä. Meillä menee nyt muutama lusikallinen ihan normaaliakin puuroa, mutta ei yhtä paljon kuin hienonnettua. Jatkan siis hienonnetun antamista ja kokeilen taas joku päivä hiutaleista. Mutta kyllä nua meidän poijaat vielä joku päivä syö ihan normaaliakin puuroa hyvällä halulla! Näin uskon ;)

Tuo meidän nassikka liikkuu kyllä hassusti :) Kierii ja "ui" eteenpäin. Näyttää siis ihan kroolaukselta, ku kauhoo käsillään ja heiluu puolelta toiselle. Niin ja liikkuu 2cm :D Mutta yritys on NIIN kova, että pääsee sitten sillainkin eteenpäin ja sivuttain. Sohvan alle peruutti eilen. Mut konttauksesta ei mitään tietoakaan... Oppii varmaan kävelemäänkin joskus 2-vuotiaana :LOL:

Edla: Kiitsa! Eiköhän se sitten sellanen mummilaan hankita. Koskas teillä on lähtö? Ja kauan sit olette? Ihanaa reissua teille! Ja toivottavasti pikkuneidin masu helpottaa ennen reissua. Mun kaverin pojalla oli kans maha ihan löysällä ja peppu ruvella, kun söi antibiootteja korvatulehdukseen. Toinen ei pystyny ees istumaan :( Tiukkaa tavaraa siis.

Panostin tänä vuonna lahjojen paketointiin oikein kunnolla :) En siis rahallisesti vaan ulkonäöllisesti ja "vaivallisesti". Laitoin pakettinaruiksi nättejä nauhoja ja koristeiksi niitä taikataikinasta tehtyjä maalattuja kuvioita. Löysin myös kauniita papereita. Nyt on ihania paketteja, joita ei raaskis pois antaa :D No, ens vuonna sitten kierrätyshengessä ja sanomalehtien hyödyntämistä. Niistäkin saa tosi nättejä paketteja.

Äh, tuli vähän huono omatunto, kun ei nyt sit oo pojalle mitään lahjaa... Kaikille muille on, mut ei E:lle. Missään paketissa ei lue, et "toivoo äitee ja isi". Tiedän, että poika tulee saamaan ihan tarpeeksi paketteja muilta, mutta silti. No, vielähän tässä ehtii, jos siltä tuntuu. Brion punainen paloauto olis niin hiaaano! ;)

Nyt se on hyvää yötä leidit! :wave:

Huomenta!

Kiva kuulla Summer,että reissu onnistui...kyllä ne promilletkin siitä sitten haihtuu... :D

Naukuri,Taitaa olla muksun puuroissa enempi vettä ja maitoo kun sitä puurojauhoo,mutta kyllä poika tykkäs ihan älyttömästi :D Se veteli mahottomalla vauhdilla ja heti komensi jos ei lapannut samaa tahtia lusikkaa suuhun :LOL: Oon nyt ujutellut tohon piltin puurojauheeseen sekaan hienonnetuista hiutaleista tehtyä puuroa ja se menee jotenkuten... mutta en oo löytänyt muuta jauhoa kun tuon kauran,mikä olis 6kk etieppäin sallittua :/ Siks ostin kokeeks tota muksua =) Kauheeta tuhlausta kylläkin :x Olis se joo helppoo kun popsis tota tavan puuroa,kun toi sörssäys heti aamutuimaan noiden puurojen kanssa silmät ristissä ei oo kivaa |O Grahamjauhostakin kun tekee,täytyy kypsytellä 20min :headwall:

Minen saanu unta jostain syystä,kello oli ties mitä kun vielä kukuin ylhäällä... |O väsytti kuitenkin kauheesti :eek: Ja sit tietty poika rupes 3 pintaan jotain kukkumaan ja repimään naamasta,mut käänsin sille selän ja nukahdin :D Kai sekin sit on nukahtanut,kerta kitissyt ei. Herättiin 7 maissa ja arvata saattoi et väsyttää..
Mutta kaikenkaikkiaan,ihan kuin ois nyt hiukan hellittänyt noi yöt... tiedän kyllä että tää on vaan väliaikaista,mutta tervetullut hengähdystauko. Päikkäreitäkin nukkuu taas paremmin.
Kannattaa valittaa täällä ;)

Nyt pesulle ennenkuin poika herää...lähdetään mun entiselle työkaverille kylään =)

huomenta.

miks ihmeessä täällä on kaikki jutut tänään taas tuplana?? Tai sitten mun silmät harittaa..

puurot: meillä menee nyt sitten ilmeisesti alas ihan tavallinen puuro. Vielä ei oo tullu siitä mitään vaivaa.. Ja ajattelinkin että ehkä ne masuvaivat tuli sittenkin kananmunasta.. Että anoin pojalle vähän liian ison annoksen tai jotain. Paljon te annatte kananmunaa kerralla??

tänään olis hulluna kaikkee puuhailtavaa.. pitäs mennä ekaks vääntämään saaristolaisleivän taikina, sitte olis lahjojen paketointia, pakkaamista jne.. Ja uloskin pitäs ehtiä.. No rennolla asenteella.

Sain täs pari päivää sitten kaverilta semmosen viestin, joka pisti vähän ajattelemaan omaa ajatusmaailmaa.. Viesti käsitteli sitä (tämmönen ketjukirje) miks pitää koko ajan ajatella että oon onnellin sit ku mulla on vauva, omakotitalo jne... Niinpä päätin ottaa tosta vaarin, ja koitan elää tässä ja nyt ja olla onnellinen pikku vikoineni.. Jep. No eilen ainakin ajatusleikki tuotti tulosta!! Yks päivä ilman kriisejä :LOL:

MAJJ: onnea tädiksi tulemisesta!! Ja ihanan kokemuksen oot saanu ittelles kokemusten kassiin!!!

Me käytiin eilen pojan kanssa omatoimisesti uimassa. Käytiin koko perhe vähän sukeltelemassa ja saunomassa.. Poika tykkäs alkukankeuden jälkeen tosi paljon.. On tommonen kuukauden tauko vissiin liikaa näin pienelle. että säännöllisesti tarviis vauvauinnissa käydä.

naukuri: ei meilläkään oo pojalle mitään lahjaa.. ens vuonna sitte.

nyt meen sinne leipätaikinantekohommiin!!!

summer: tsemppiä tukkakipuun :LOL:

SIIS MITÄ ?! :eek: eka mun teksti ei tullut sit tuliki ja nyt kun päivitin sivun se katos!! :kieh:

No nopeasti uusiks:

Yö meni taas niin huonosti että... Ja sit neiti päätti olle hereillä puoli kolmesta aamu neljään ja 6:15 soi kello herättämään vauva uintiin! |O Oli kyllä siinä ja siinä jaksanko nousta, mutta meillä oli se kuvaus uinnista joten halusin lähteä! :) Muistaako joku paljonko esim. yksi kuva maksoi, esim. sellanen sukellus kuva? ja muistaako joku kauanko kesti saada se viesti että pääsee kuvia katselemaan? :)

naukuri: Meillä kans vedetään "kroolia" kuiva harjotteluna ja on kyllä aika hyvän näköstä touhua. :D

vaipan vaihdosta: Jep meillä myös ollaan kovia auttelemaan koko touhussa, tarroja on kiva vetää auki tai koittaa saada vaippaa suuhun. :D

summer: Kyllä se huono olo vielä lähtee, iltaan tai ens aamuun mennessä ;)

Sitä piti vielä sanoa siitä synnytyksestä, että oli kyllä kokemuksen arvonen kerta ja nyt sitä edes vähän ymmärtää miehen "roolin" synnytyksessä. :)

meillä sylipäivät jatkuu..sylissä tyytyväinen mut lattialla ei sit viihdy yhtään ilman sirkusta..onko meillä ainut vaativa sälli... :( miusta ku tuntuu et muilla ei osaa etes kiukutella..ja meillä 8kk kannatuttaa sylissä vaan sitkeesti. just ku alko paremmin viihtymään. nyt joku krooninen narina viikko ollut.. :(
mun pitäis kauppaan sällin kans lähtee kohta. ja ukot painuu kuusen hakuun. on sit isommilla touhua illalla ku saavat koristella.

mut nyt syömään...

ja poju tänään täydet 8kk!!!!

Onnea Nemikan pojalle!! Meilläkin naristaan lattiatasossa melko nopeesti,jos ei jotain huippujännää oo nenän edessä... sama homma oli ennenkuin oppi ryömimään... haluais ilmeisesti päästä nopeammin paikasta toiseen ja kitisee sit että äitin pitäs liikuttaa,kun hän ei jaksa vaivautua yrittämään |O Silloin meni ihan mahottomaks ennenkuin oppi liikkumaan ja varmaan tätäkin kuunnellaan kk päivät,kunnes joko oppii konttaamaan tai sit nousee seisomaan....

Meillä ei oo kanssa pojalle lahjaa...

Annoin sitä banskua nyt sit haukata... ei kakonut yhtään,on vissiin sen verran liukasta kamaa... =)

Kakka on taas niin kovaa että |O Jaksaa sen pari papanaa vääntää ja sit jättää leikin sikseen kun ei helpolla saa tulemaan ... ja tulppa senkun kasvaa :headwall: Eli mun on pakko viedä se sessio loppuun pusaamalla pojan kanssa,muuten sen tuotoksen saa kaivaa kangella että tulee ulos. Noh,sentään tulee....

Kuusi on muutes tosi nätti,mikä tuolla ulkona venaa sisään kantoa =)

Piteis siivota sauna tänään... sit on mun puolesta ns.joulusiivot tehty. Tiistaina pitää vielä imuroida =) Ruokaa ei tekis mieli laittaa ollenkaan kun ajatukset on vaan joulusafkoissa :D Mulla on aina sama homma... syödään nyt sit kaikkee puolivalmista :whistle:

nemika...onnittelut...poju on jo 8kk :heart: ! kyl meilkin kiukutellaan...varsinkin iltasella...ja syli on tietenkin se paras paikka...jotenkin vaavien kasvaessa tuntuu, et tarviivat vaan enempi ja enempi viihdykettä :/ ...

Miul taasen menee hermot edelleen ton neitin syömisten kans...taas ei varmaan viikkoon oo uponnu oikein mikään :eek: ...vähän on menny joku päärynä...muttei paljon muu :kieh: ...oppiikohan tuo kirppu koskaan syömään....olen jo aatellut, et eikö neiti OSAA aukaista suuta...kun ihan vähän raottaa vaan huulia..mie oon alkanu väkisin tunkee sellasella tosi pienel lusikal suuhun :ashamed: ....ei neiti siit kyl suutu...vaik miust tuntuu aika kamalalta :( ....miul vaan menee koko päivä näitten ruokailujen kans...kun 6krt saa tissii ja kolme krt sosetta....ja sosetta menee aina vähän paremmin, mitä kauemmin jaksan yrittää...elli noin puolen tunnin yrityksen jälkeen alkaa vähän uppoon....Miten kauan teijän vaavien syöttämiseen menee?....neuvolantätin ohje oli, et älä syötä niin kauan...vaan anna olla syömättä :/ ...sithän neiti ei syö mitään |O ....ei miusta sekään oo oikein fiksuu.....

Matami meillä kans vaihtelee mitä millonkin syödään -- mä huomaan sen sit yöllä jos ollaan syöty vaikka vaan kolme kertaa jotai ruokaa ja muuten tissitelty. Usein teen niin et jos ei maistu niin tarjoon muutaman tunnin päästä uudelleen ja sit suu aukeekin jo. Joskus oon reilu ja annan hedelmäsosetta kun peruna ei maita. Väkisin en syötä--välillä kyllä mäkin tuputan. 15min varmaan per ruokailu sillon kun on nälkä ja jos en touhuu välillä jotain muuta. tissittely vaihtelee muutamasta hörpystä kunnon nautiskeluun :) meillä neiti ei yhtään tykkää kokkareista. Mut eihän teillä viel kiire kun vasta ootte alotelleet syömistä ...monet täällä on syöneet soseita jo 4kk ikäsestä. Pikku hiljaa .. meillä esikoinen alko syömään perunaa yms vast joskus 9kk ikäsenä. Sitä ennen maistu vaan hedelmä soseet.

akku loppuu :wave:

Höh, paketoin tossa lahjoja, ni meidän likka pelkää paperin rahinaa :eek: Aika rohkee likka meillä!!! :whistle: Tai sit se on yliväsy...

Naukuri,
jouluaattona lähdetään ja tapanina tullaan takaisin. Siis tää uusi matka on nyt luksusluokassa risteily :D Nyt meneekin alkuviikko kaikkien kanssa pakettien vaihdossa :D

Kakasta, ehdin tossa jo riemastua kun aamulla oli neidillä kunnon kakat vaipoissa, niin mitäs sit äskön olikaan :( taas ruikulit tullu :( Laitoin sinkkivoidetta bepaan ku on tosiaan punainen ärsytyksestä. No onneks on jo sen verran kiinteetä ettei läpi pukkaa.

Mulla on sellainen silikoninen pullasuti ja sellä me ollaan tänään leikitty :D Neiti on ihan innoissaan :D

Jaa-a, menisköhän nukkuun likan kanssa. Katottiin vielä yöllä leffa Matka maailman keskipisteeseen. Mä tykkäsin, suosittelen ?

birdie: mä annoin toissa päivänä eka kertaa kananmuna maistiaisia teelusikallisen verran ja ihan vaan haarukalla survasin 1dl kasvissoseen joukkoon. hyvin maistui, itekin pelkäsin jotta annoinko liian paljon ekalla maistiaisella mut onneks ei mitään oireita tullu, tyttö ainakin tykkäs :)

vaipan vaihto: vielä onnistuu hyvin, mut jos yhtään tosta vaikeutuu niin suosiolla hankin niit housuvaippoi..

nemika: teil ollaan kuukauden tasan vanhempii kuin meillä, tyttö tuli tänään 7kk. onnea 8kk etapista =) meil ei vielä osata kiukutella mutta katotaan kuukauden päästä josko sitten ;)

kurpitsa ja aurora tasan 7kk, joka just heräs vikoilta päikyiltä..

matami:syötöis menee joku 15 minuuttia, en väkisin tuputa jos tuntuu ettei kiinteet uppoo niin suosiol annan vain maidon ja seuraavalla syötöllä 3h päästä tarjoon uudelleen ja aika usein silloin jo menee. tänäänkin on ruoka uponnut aikas nihkeesti, yöl joi 2dl ja aamul 1,2dl ja vasta 9 aikaan söi 1dl puuroa ja 0,6dl eikä kasvissose maistunut 14:30 aikaan niin joi vaan 1,2dl mut koitan nyt saunan jälkeen tarjota viel tota kasvissosetta, luulis jo maistuvan ( en halua tarjota hed/jog kun ei oo kunnon ruokaa syöny ) ja jos ei maistu niin maitoa vaan ja yritän sit iltapalalla tarjota puuron jos ei niin ei sitten. johtuneeko sit hampaiden tulosta vai mistä lie kun ei maita..

mut joo lähen tytön kans saunan lämpöön että muukin porukka pääsee..

Yhteistyössä