TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

kiitos kaunis kaikille. nyt sit itkeä tihrustan täällä ku luen teidän kirjoituksia... :hug:
juu ja ymmärrän sen että niiden pitäisi poikkeamiin puuttua. mut se tässä on hassuinta ku noi oli oikeasti sellaisia asioita mitkä ei niin mene.
ja oon soittanu nyt viisaammille ja kaikki sanoneet ettei syytä huoleen ole todellakaan.
mutta oon mikä oon..ja silti vaivaa ja kaivaa. vaikka tiedän ettei mitään hätää toisella ole.
ja kaikki on normaalisti. odotan vaan omaa neukkutätiä paikalle.
äityisneuvolan täti on nii kultane ihminen et lupasi käydä ensi kuussa meillä kotona kun ohitse ajaa niin voidaan poika punnita. vaikka piti sekin sitä aivan turhana.
mut lupasi käydä. vaikka sille asia ei kuuluisi enää mitenkään. se onneks ymmärtää mun pelot tuota muksua kohtaan. ja jaksaa mun itkut edelleen kuunnella.
sanoinki sille et se ei musta nähtävästi ikinä eroon pääse.. :( tosin sitä ei haittaa. sanoi et päinvastoin on ihana kuulla kun jäin raskausaikaisten ongelmien kanssa mieleen.

mut meillä varmaan alkanu hammasnatinat.. tökkii syöminen ja imeminen niin paljo. natinaa riittää..
mut nyt yritän tän narinan lopetella..ja menen kirsikkatomaatin ohjeen mukaan rakastamaan tuon narisijan ruttuun tuonne.
kiitos kaunis kaikille.. :hug: rutistaisin teitä nyt kyl oikeasti mut täytyy tyytyä virtuaaliseen. :hug:
 
neuvola...juu samaa mieltä kirsikkatomsku ja repa, ei kannata kaikkee kuunnella...minuu harmittaa se, et ensiksi sanottiin, et hieno juttu kun täysimetys onnistuu 6kk....no sit kun imetin sen 6kk enkä antanut kiinteitä...sanottiin, et melko usein tulee vaikeuksia soseiden aloituksen kans kun alottaa vasta 6kk:den iässä |O :kieh: ..hei haloo...kyl pisti hiukan v#tuttaa noi jutut....sama tuon nemikan asian...jos kerta muutkin muksut on pieniä sirpukoita...niin miks yks olis erilainen :eek: ...omituista...ja pitää tosiaan muistaa, et jokaisen meidän vaavi on oma yksilö ja kehittyy omaan tahtiinsa ja sillä sipuli :D ...vertailu on mälsää...olen kokenut sitä täs lähipiirissäkin jonkin verran...ja se harmittaa :( ...
 
matami: Ziisös minkä hintasia kuusia siellä on!!!! :eek: Meillä oli tanskalaiset kuuset 12,95e ja 24,95e koosta riippuen. Meillä tuo edukkaampi, mutta on sekin sellanen 170-180cm ja tuuhea. Argh, 45 egee olis kyl aika suolanen hinta.... Onneks löysitte edukkaamman :) Meilläkin puutarhalla oli kotimaiset kuuset ihan hurjan näkösiä rimpuloita. No ei nekään olis maksanu ku 13e, mutta silti.

Nemika: Onks teillä siis äitiysneuvoja ja lapsineuvola erikseen...? Meillä jatkaa sama täti kuin raskausaikanakin. Ihan hauskaa sinänsä. Mut ihana kun tulee vielä sinua auttelemaan!! Saitte paremman joulumielen :) Joko rutistit nassikan ruttuun? ;) :hug:
 
naukuri: juu eri täti on meillä. mut toi äitiysneuvolan täti on ihana. se kun on ihan oma-aloitteisesti varmistellu mun jaksamista sen raskaan odotuksen jälkeen. tosi kultainen ihminen. ja aina voi soittaa sille koski asia mitä vain.
ja nassukka on rutistettu ruttuun ihanan kikatuksen kanssa. suukotettu litimäräksi.
=)

mut nyt esikon joulujuhlaan. ukko jää pojan kans kotiin. odotan täs paniikissa herääkö se tuolta ulkoo tissille ennen lähtöö. se ku on heti tottunu tissin saamaan...iskee paniikki sit jos ei kerkie sitä antaan ettei jää sitä sit huutamaan.

juu ja hain sit emmaljungan skoottereihin jalkapeiton kun tilasivat sen erilleen..ajoin sit yhteensä 90 km sen peiton takia. ja avasin sen kotona. löyty kaks viiltoa kankaasta.. :kieh:
olivat mattopuukolla sit aukasseet viisaana lähetyksen. :(
onneks saan käyttää tuota siihen asti ku uusi tulee.
olihan ne sellasia puolisen senttiä ja toinen sentin mittane vaan. mut maksaa kuitenki 50 egee pelkkä se niin en rikkinäistä halua. ja rispaantuu tai repiee pian enemmän helposti.
kyllä harmitti :ashamed:
 
Nopeasti luin teidän jutut, huomenna sit vähä tarkemmin..

Minulla on ollut tänään ihana ja erikoinen päivä! Aamulla sisko soitti ja pyys mut mukaan hänen synnytykseen kun hänen mies ikävä kyllä ei päässyt mukaan! Sinänsä aivan mahtava kokemus, näin kun oli itsekkin synnyttänyt ja nyt pääsi sit sivusta seuraajan rooliin. Poikahan sieltä tuli 4010g 50cm aivan sulonen pikku herra! :heart: :heart: :heart:

sormipaloista: Maissunaksuja oon joskus antanut, koska sulaa suuhun, muuten en oo uskaltanut antaa.

mansikka: Ei oo sanottu mitään, mutta koska on aika allergisoiva niin en ainakaan ennen kesää anna..

Päänheiluttelu: Joo on tosi kivaa ja ollut jo reilun 1kk, sit tapaan aina sano " eieiei" ja se vasta onkin hauskaa.. :)

nyt pitää mennä.. huomenna tai illalla lisää! :)
 
hintavia kuusia tosiaan, en mäkään maksais liki 50 ekee minkäänlaisesta kuusesta, mut jos alle 20 sais niin olis ihan passeli hinta. voipi tosin olla että meil laitetaan esille toi muovihärveli mut eiköhän sekin mene kun laittaa vaan tarpeeks koristeita oksille :D

nemika: hyvä jos tulit paremmalle tuulelle ja kuulostaa tosi symppikselle sun äitiyneuvolan täti :hug: no voi harmi että olivat viillelleet peiton, tuolla hinnalla kyllä haluaa ehjää tavaraa, mattopuukolla saa kyllä helposti viilleltyä kaikkea mitä ei pitäis.. meil on kans erikseen tuo äitiys-ja lastenneuvolat mut molemmissa oli/on ihan mukavat tädit.lääkäri nois on kuitenkin sama josta en niinkään tykkää..

missäs jenni, tuuhan kertoo äitiyspoli kuulumiset!

 
Onnea Majj,miäkin haluaisin mukaan jonkun synnytykseen kun oma meni hiukan sumussa... varmaan upee kokemus :heart:

Poika ollut puoli kasista unessa,oli vaikee tapaus ja pariin otteeseen oon saanut mennä tunkemaan pääni pinnikseen että suostuu jatkamaan unia :kieh: Ja hurjia nykimisiä taas herralla ennen nukahdusta :eek:

Meillä olis huomenna luvassa ostoshelvetti marketissa....ja aamupäivästä tulee mummo ja vaari kyläileen eli appivanhemmat,joten voi olla että jää näppäilyt vähemmälle.

Ei muuta kuin hyvät illanjatkot,tää lähtee nukkuun... :wave:
 
Moikka!

Onpas hiljasta....harvemmin tässä meidän pinossa.

Onnea Majj :flower: Varmaan hieno kokemus.

Meillä on neidillä kauhea meno kaiket päivät ja yötkin nykyään. Jää tuo meno päälle näköjään öiksikin. :| Tuttia saat laittaa ja pulloa antaa ja sitten se on vaikka miten päin menossa unissaan. Tosi katkonaista. Mutta kai kuuluu sitten tähän vaiheeseen ja ikään, kun tuota menoa riittää.

Anopilla on 50v juhlat tänään. Mennään päivällä lasten kanssa kahville ja se on toivonut että mentäs illalla sitten ilman lapsia. Ei huvittais vaan jättää neitiä tänne, kun tiedän että se herää sata kertaa. Osaako sitä sitten ite olla ja toisekseen väsyttää jo valmiiks. Laittaisin lapset eka nukkumaan ja lähettäis vasta sitten. Eipä huvita..
 
Huomenta....

Harvemmin pääsen repostelemaan,mutta tuli nukuttua niin hyvin,etten muista heräämisiä just ollenkaan =) Aamuyöstä sai tissiä antaa enempikin ja 5.40 heräsin pierettämään poikaa,mut sit hää nukku 7 asti ja minä jatkoin unia,kun mies teki pojalle aamupesut ja heräsin yhdeksän jälkeen ilman päänsärkyä... jee,oikeesti nukkunut olo.

Summer tervetuloa yllätystenyö-kerhoon :D Minä peruin uudenvuoden menoni,mummun piti tulla pojan unta vahtimaan pariksi tunniksi,mutta kun toi nyt on tollasta toi nukkuminen kunnes pääsee viereen,niin enhän minä sitä voi jättää :ashamed: Miettisin kuitenkin että miten pärjäävät koko sen parituntia ja kun kyse ei oo ton kummemmasta "juhlimisesta" niin jääköön väliin =)

Nyt pesuille ja imurin varteen.... :wave:
 
Mä olen ihan tippunut kärryiltä -mut joulu pitää kiireisenä.

Mä oon niin onnellinen mulla on työpaikka mihin palata -ihanaa nyt voi nauttii rauhas tästä äitiyslomasta. Mä oon myös niin onnellinen pikku Ellasta kun saan hänen kanssa viettää nyt joulua ja se kaikki raskausajan painajainen on takana -viime joulu meni kuin sumussa, itkien ja vaikken ole mitenkään kovin uskonnollinen ihminen niin tuli kyllä luettua muutama iltarukouskin pienen puolesta. Ihanaa kun saatiin pitää pieni tyttö. :heart:

Nemika :hug: sinulle! Ikävää kun koskaan ei lopu sulta huolet -tökerö täti oli kyllä kun turhaan pelottelee. Onneks sulla on sellanen mukava täti, joka välittää. Mun neuvolatäti vähän pyys anteeks kun hän mut sinne np sai menemään kun itse meinasin jättää väliin -nyt kun muistelen taas viime vuotta niin voi sitä tuskaa. Onneks me saatiin pienet vauvat syliimme. Ellan vuoksi oon niin paljon kyyneleitä vuodattanut et en osaa enää oikein murehtia. Meillä esikoinen sai kilpirauhaslääkityksen -ollaan käyty kontrolleissa ja luulin et käydään jatkossakin, mut arvot olikin noussu ja neidillä jotain vajaatoimintaan liittyvää :| mut se on pieni juttu verrattuna moneen muuhun sairauteen. meillä tää löyty kun neuvolatäti määräs kokeisiin kun neiti niiiiiiiiiiiin pitkä ja pöh ei ollut liikatoimintaa vaan vaara et tulis vajaatoimintaa. meillä neiti kuin elohopea ja 121cm ja ikää 4,5v. et ihan muuhun viittaa, mut kun arvot sanoo muuta. Kaikkee sitä voi tullakin. Äideiltä ei murheet lopu ja musta tuntuu et äidit ne yksin kantaa -miehet ei osaa sanoo niihin oikein yhtään mitään. Mutta sellasta tämä sit on -otetaan vastaan mitä elämä antaa . Sinulle haluan toivottaa oikein ihanaa joulua ja nauti siitä pienestä kultakimpaleesta. :heart: ja tietysti muista ihanista lapsistasi.

Repa meillä menee yöt aika samalla lailla. Mut mä laitan neidin nukkuu vast joskus 21.00-22.00 nukahtaa silloin helpommin ... ootko kokeillut jos laitat myöhemmin nukkumaan ja annat pojan touhuta kunnol lattial ennen sitä. Onko helpompi nukutus silloin? Viime yönä syötiin tiuhaan ja yöl annoin velliä kun tuntu et tissit ihan tyhjät..meillä jäi ruokailuja välistä. tsemppiä öihin kyllä ne vaihtelee hurjasti ainakin täällä.

Majj aikast jännää varmaan oli nähdä synnytys -hyvä kun itse olit ehtinyt synnyttää ennen :)
 
Nemika :hug: Yritä jaksaa ja kuten täällä moni muukin on sanonut - toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä meidätkin peloteltiin kaiken maailman jutuilla Neean suhteen kun syntyi niin pienenä...ja oikeasti ei mitään ongelmia sitten ole ollutkaan.

Pikakuulumiset ennen kuin lähdetään perheen voimin kuusen hakuun. Onneksi on tuota omaa metsää sen verran monta hehtaaria että eiköhän sieltä se täydellinen kuusi löydy =) Eli masussa kaikki hyvin!!!!! Olen niin onnellinen. Vaikka supisteleekin aika tiuhaankin välillä ja kipeästi, niin paikat oli kauniisti edelleen kiinni, niin kuin kuuluukin. Masuasukki on kasvanut hienosti, painoarvio nyt 900g. Ei mitään vastaavia merkkejä ongelmista mitä Neean aikana oli jo tässä vaiheessa. Napavirtauksetkin oli hyvät, verenpaine hyvällä tasolla jne. Ainoa pieni miinus oli se että tuolla asukilla oli mahalaukku normaalia isompi nyt ultrassa. Lääkäri kuitenkin rauhoitteli että saattaa johtua vaan siitä että pieni oli juuri ennen kuvausta juonnut masun täyteen, mitään muuta viitettä kun suolisto tukokselle ei näkynyt. Seuraava käynti kuukauden päästä. Oli aivan ihana käynti äitipolilla kun pääsin samalle synnytyslääkärille kuin joka leikkasi Neean ja teki sen leikkauspäätöksen. Oli oikein kiitettävä häntä mahtavasta ammattitaidosta, Neea selvisi kaikeasta kuitenkin niiiiiiiiin hyvin, se leikkauspäätös oli viisas ratkaisu. Lääkärikin muisti meidät ja oli sydämmellä mukana kun ultrasi tätä uutta tulokasta. Sanoikin että on ihana vaan nähdä että raskaudet ovat niin erilaisia. Ultraili ihan "huvin vuoksi" vielä niin että saatiin tulokaan naama kuviin, suloisesti toinen haukotteli ja imeskeli peukkuaan. Voi kun tuollaisia lääkäreitä olisi enemmänkin, aitoja ihmisiä!

Mutta nyt kuusimetsään!

Ai niin käytiin Neean kanssa hammastarkastuksessa, neidille on nyt puhkeamassa 6 ylähammasta yhtäaikaa! Kaikista pilkisti kulma ulos ikenestä. Ei ihme että on vähän kitinäinen!
 
jenni...ihania uutisia sinulla, kun maha-asukki voi hyvin :heart: :hug: !!

repa...mukavaa, et sait paremmin nukuttuu...on varmaan ihan eri olotila =) !!

Mie tääl ihailen meijän joulukuusta...tosi nätti kyl on, mut tuoksu on niin voimakas, et onneksi ei olla allergisia ihmisiä...varmaan tulis oireita :/ ....meil siis nyt tanskalainen pihakuusi =) !!

Nyt pitää lähtee leipoo pojun kans pipareita...kun sain neitin päikkäreille...mukavaa lauantaita ja joulunvalmisteluja kaikille :wave: !

P.s...varoitus...olkaa kiltisti...tonttuja on paljon liikkeellä :xmas: :xmas: ......
 
Hämmentävä oli täälläkin! POika söi klo 22:30 ja heräsi seuraavan kerran vasta 6:30!! :eek: Ihanaa! Onneks meillä oli vieraita ja valvoin klo 01:een.... Eli väsytti silti ihan hullun lailla aamulla. Omaa hölmöyttä :headwall:

Onnea Merika työpaikasta! Tai että saat palata sinne!

Hienoa kuulla Jenni, että masussa kaikki on hyvin :)

Eilen tuli tippa linssiin kun katsoin lastenklinikan kummien joulukonserttia ja siinä oli 500g keskostyttö kaapissa... Voi kamalaa..

Mutta ihanaa joulunodotusta kaikille! :xmas:
 
Merika: Noita nukuttamisia milloin mihinkäkin aikaan on testattu vaikka kuinka. Joskus kun esim. mummu on yökylässä ja toiselle riittää ihmettä iltaan asti,eli ikäänkuin ei niin tutut kuviot,niin nukahtaa nopeesti,mutta toisaalta on voinut jäädä ns. vauhti päälle ja kestääkin tunti. Kotona on aina lattialla touhuumassa,mut ei sillä välttämättä oo mitään tekemistä nukahtamisen kanssa. Poikahan on ihan univalmis,ei vaan rauhotu. Nykyisin säpsähtelee ja nykii just kun on nukahtamassa ja siks kestää ikuisuuden...
Oon huomannut että valvottaa ei saa,se on pahin mitä voi tehdä... sillä kuinka myöhään kellonajallisesti menee uinumaan (joskus venähtänyt 21 asti ja pienenä meni vasta 22-23 unille) ei oo merkitystä,joskus nukahtaa joskus ei,helposti siis. Enkä minä itekkään yleensä oo enää 22 hereillä :D Poika on ton aikasen rytmin itselleen kehittänyt... herää aikaseen vaikka kuinka myöhään menis nukkumaan. Kahdet päikkärit tuntu toimivan,oli kyllä pirun kärtty,mutta nukahti helpommin. Mutta nyt kun toi säpsähtely on alkanut,niin ei saa nukahdetuksi ja menee sit helposti yliväsyksi :/ Eli toisinsanoen kaikkea ollaan kokeiltu,mutta syy taitaa olla pojan korvienvälissä ;) Onnea työpaikan pitämisen johdosta!!!

Jenni,ihania kuulumisia polilta :heart:

Meillä miekkonen läks kanssa kuusen hakuun.. kerroin tarkat ohjeet,mut saas nähä :xmas:

Näköjään kerkeen hyvin tänne koneelle... :D Poika nukkuu ja vieraat läks...
 
majj: se on mahtava kokemus olla ite synnytyksessä mukana. mä olin parhaan kamun synnytyksessä ja se oli jotain uskomatonta kyllä. ja sit vastavuoroisesti kaveri oli mun tukena sit pojan synnytyksessä. ja ollaan nyt sit molemmat doulat kummeina sit näille vielä. tosi hieno kokemus kyllä.

mikähän ihme tuota kitisyttää. muutaman päivän ollu kärttyinen ja sylitavaraa..hampaiden piikkiin pistäny kyl mut ei tuolta vielä mitään näy tulevan..tai sit ne pullahtaa yhtäkkii näkyviin..tiiä sit.

mulla järkky migreenipäivä ollut. ja ukko pesee saunaa ja pesuhuonetta jouluksi tytön kans ku ite en jaksa mitään ton kauhean kohtauksen jälkeen. yritän vaan silmäni pitää auki iltaan asti.
 
Repa, kiitos vaan...mielummin oisin jättänyt liittymättä yllätystenyö-kerhoon, mutta eipä auta. On niin menevä tuo meidän typy. Lähdetään nyt kuitenkin sinne illalla...katotaan miten täällä menee. Mennään ainakin koittamaan...meillä kun ei yleensä ole mahdollisuutta saada ketään tänne.

Hienoa jenni että kaikki hyvin!

 
Iltaa! :)

Ollaan oltu koko päivä menossa, aamupäivällä anopille ku tarjos pizzat ja sit tossa iltapäivällä käytiin vielä neidinkaa katsomassa neidin uutta serkkua sairaalalla! :)

Meillä ei olla syöty nyt kertaakaan yöllä tämän viikon aikana, silti on kyllä joutunut heräilemään tuttia laittamaan, pyllystyä silittelemään ja tissillä tainnutella. Ja sit välillä sitä just et pitää maata ihan neidin vieressä.. Jospa siitäkin tavasta joskus pääsis yli |O

Huomenna meillä olis sit vauva uinnista valokuvaus.. :)
 
Mä kävin kampaajalla aamulla, JEEEE! Vihdoinkin! Johan olikin aika, edellinen kerta oli meinaan toukokuun lopussa :D

Käytiin eilen Tuomaan markkinoilla ja kyllä oli taas kaikkea hienoa tarjolla. Oli ihania tossuja, mut harmi et kaikki oli niin sairaan isoja ettei meidän neitin pikkukoipiin menis vielä vuosiin :D

naukuri, joo onhan meillä se ja juu, sen etukaaren saa kyllä helposti pois. Oikein hyvä tuoli on, oon kyllä tyytyväinen -ainakin vielä :D

Nemika, :hug: toivottavasti oikee neuvolatäti tulee pian takas!!!

Jenni, ihania kuulumisia ja oho Neean hampaita, vois luulla et kitinä olis aikas isoo (ainakin itellä :D ) jos 6 hammasta yhtäaikaa tulis :)

Merika
, menikö mulla jotain ohi? Olikos sulla jossain vaiheessa epävarmaa et onko sulla duunipaikka mihin mennä takas? Mut hienoo, et semmonen olis :D

Syömisestä, tänään neiti veti kokonaisen pilttipurkin hedelmäsosetta :eek: On näköjään korvakipu laantunut :D Mut toi paha tapa sitteriin nukahtaminen jäi.... :ashamed:

Korvatulehduksesta, mites te keillä se on ollu, onko muksulla menny vatsa kuralle siitä? Montako päivää kesti? Me alotettiin keskiviikkona kuuri ja vielä tänäänkin on näitä napaanastiräjähdyssdekäohivuoto-kakkoja tullut. Alkaa ottaa päähän joka vaipanvaihdon yhteydessä vaihtaa sekä body että pöksyt :headwall: Rela-tippoja ollaan käytetty torstaista asti, mut ei oikein oo auttanu tilannetta :( Soitin tänään jo lääkäriasemalle ja kyselin et montako päivää mä voin antaa ton lapsen noita vesiä päästellä. Sanoivat et maanantaina jos edelleen, ni sit otetaan lääkäriin yhteys ja mietitään... No joo, onkohan siinä mitään järkeä sit enää siinä vaiheessa alkaa mitään muuttamaan ku kuuri loppuis jo keskiviikkona. Noh, en mä kuitenkaan kovin huolissani oo, koska neiti nyt syö ja juo kutakuinkin normaalisti eikä oo missään määrin nuutunut, enempikin ylienerginen, joten isoin huoli tällä hetkellä on toi vaippa-alueen iho joka kärsii tosta :( Josta sujuvasti seuraavaan aiheeseen...

Vaipanvaihdosta, tässä ihan parin päivän aikana kun oon monta kertaa vaihtanu vaippoja, ni neiti on avuliaasti auttanu mua tässä... tarttuu kiinni tarraan tai muuten vaippaan, koittaa repiä sitä sekä riuhtoo ja venkslaa... :eek: Tänään oli tilanne taas päällä ku vaihdoin, oli kakassa napaa myöten (sitä vesiplöröjuttuu) tarras kaksin käsin suoraan kiinni kakkaan jota oli alamahassa ja sit piti napata jaloista kiinni :headwall: No suihkuunhan sitä sit jouduttiin :whistle:

Äh, että mä oon väsy, vielä olis miehen lahja haettavana ja sit oliski kaikki :D ja pakkaamista pitäis tänään ja huomenna harrastaa :xmas:

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille :heart:
 

Yhteistyössä