TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Voi rähmä. Kirjoitin pitkät pätkät, otin Eevan syliin ja tietty se onnistui deletoimaan kaiken.

LC, niitä muovi törppöjä tarkoitin joo. Eeva on pahaksi onnekseen tainnut tulla äitiinsä sen asian kanssa, mulla alkaa sattua korviin heti kun kone yhtään laskee korkeutta ja jos kovin loivasti tulee alas ja lasku kestää kauan, sattuu niin paljon että meinaa tulla itku. Apteekin tulpat helpottaa vähän, mutta eihän niitä Eevalle voi laittaa kun täytyy pitää nenästä kii ja puhaltaa ulos kun ne laittaa.

Jos mies ei niin välitä suomalaisesta joulusapuskasta niin en minäkään italialaisesta. Se on kasvissyöjän painajainen. Ja ilman lihaa se on periaatteessa pastaa toisen perään. Mies on kyllä niin nirso syömistensä kanssa, ettei sinällään ihme vaikkei lanttulaatikko uppoakaan. Tai mistä sen tietää, jos se ei muista ettei tykkää siitä. :D Mä olen yrittänyt lihottaa sitä korvapuusteilla, mutta ei se liho. Ja jos joku pari kiloa tuleekin, niin se on ihan paniikissa ja käy koripallotreeneissä entistä enemmän että saa ne pois. Ihan kun niin pitkässä ihmisessä joku ylimääräinen kilo näkyis. Ja jos se ei olis sellainen hernekeppi niin mullakaan ei olis painoni kanssa kamala kriisi koko ajan..

PItää kokeilla niitä jonkun mainitsemia maitohappobakteerejakin Eevan mahalle, josko helpottais. Meillä on ihan relat vielä käytössä, mutta sama kai se minkä merkkisiä bakteereja se saa. :) Ja kiitos Repa vinkistä, pitää kokeilla tota jalkojen mahan päälle nostamista.
 
:ashamed: Likka oppi kierimään :ashamed: Meidän sängyltä lattialle :headwall: kopsahdus vaan kuulu et kai se pää sit osu. Siis oli unipussi, peitto suojana ja kaikkee. Niistä huolimatta mentiin :( Hemmetti sentään. No maitoa annoin sen jälkeen ja nyt sit pitää puolen tunnin välein herättää kunnolla ja yöllä kahden tunnin välein. Kattoo ettei oksennusta tuu jne... Vuoden äiti titteli tänne vaan :ashamed:
 
Edla...no voi sua :hug: ...noita käy kelle vaan...toivotaan ettei tytylle mitään käynyt...noi lapset on aika kestävää tekoa, vaikka kyllä säikyttävät usein meijät äipät :( ....mie en kans kohta uskalla kyl jättää tuonne isoon sänkyyn...on viel yläkerras :eek: ....

Marmotta...sul on kyllä pitkä ja hoikka mies...et lisää vaan korvapuusteja ;) ...mie joudun kohta piilottaa miehelt...on tullu sen verran sille mahaa...tavatessa oli kyl tosi timmi trimmattu sixbaggi :LOL: ..enhän mie sitä olis muuten huolinukkaa silloin :D .....mut onneks sekin on plösähtäny nykyään....muuten se olis laittanut miut vaihtoo :ashamed: !!
 
Ensiksi ilo uutinen! Miehen sisko synnytti OYS:sissa aamulla pojan! :heart:
Vielä kun oma sisko ja serkku sais synnytettyä niin ei ole enään mitään jännitettävää..

Nyt tuli kyllä selväks, että ei oo väliä meneekö neiti klo. 20 vai 22 nukkumaan,joka tapauksessa heräää klo.12 ja huutaa niin kauan että saa pari imua maitoa! Se on siis joku tyhmä tapa... :headwall: Muutenki taas sai joka yö syötön jälkeen nukuttaa neidin uneen...

keltaisuudesta: Meillä oli myös neiti keltainen syntyessään, bili-rupini arvot todella koholla, mutta ei tarvittu antaa valohoitoa koska paino nousi niin hyvin heti..

edla: Kyllä noita aina tapahtuu :hug: ja niinkun matami sanoi, onneksi lapset ovat aika kestävää tekoa. :)
 
Edla: :hug: seuraile neitiä, mutta tuskinpa mitään säikähdystä kummempaa tapahtui. Ne on kyllä niin vikkeliä otuksia nuo nassikat... Pitäs vissiin köyttää kiinni sänkyyn / sohvaan yms ;)

Merika: Unohdinkin kokonaan kommentoida, kun kirjoitit siitä veden antamisesta yöllä. Olin itseasias just miettiny, et oliskohan se yks mahdollisuus, et pojalla oliskin jano? Kun sillä aamuyön syötöllä syö monesti aika vähän, ni ehkä vesikin tosiaan riittäis. Eka syöttö on kyllä nälkäänsä, mutta toinen ei välttämättä ole. Herää vaan tavan vuoksi ja vesikin voi ajaa saman asian. Pitää kokeilla joku yö, kun tuo nuha hellittää. Nyt syö niin huonosti päivällä, et on varmaan oikeestikin nälkä yöllä.

Huomenna saattaa olla isovanhemmat tulossa hoitamaan poikaa, jos tuo nuha hellittää. Meillä olis miehen kanssa yhdet tupaantuliaiset ja mummu ja vaari olis tulos "hoitamaan" poikaa illaksi. Tosin ajateltiin lähteä vasta niin, et poika on jo laitettu unille, joten normaalisti siinä ei hirveästi hoitamista sit ole. Mut toi nuha saattaa vähän sekoittaa... Eilenkin huusi kurkku suorana joskus klo 21-22 välillä. Et en tiedä viitsitäänkö sit edes lähteä :/ No katsotaan.

Ny imuroimaan kämppä siistiksi viikonlopun kunniaksi! :)
 
marmotta: meille perusteltiin relan vaihto diarrexxeihin sillä että rela tulee läpi suolesta mutta diarrex jää sinne vaikuttamaan. sillä on huomattavasti tehokkaampi relaan verrattaen. kannattaa kokeilla. meillä aiemmin relat ja diarrexien jälkeen suoli toimii äärettömän hyvin.
 
Nemika,Marmotta,Meille kans vyöhisterapeutti suositteli aikoinaan mielummin noita kapseleita (en muista sitä merkkiä mitä me silloin saatiin häneltä) kuin relaa.. sano vaan että keksintönä hyvä että saa annettua tippoina,mutta todellisuudessa niistä ei tuossa muodossa oikein tunnu olevan monellekkaan hyötyä ja kalliitakin ovat.

Edla,voi räkä... no varmaan selviätte säikähdyksellä,kattelet nyt muutaman tunnin ja jos ei mitään ilmene niin tuskin sit tuleekaan. Noita sattuu aivan kaikille :hug:

Majj: Onnea miehen siskolle ja tuoreelle enolle jne :D :flower:

Meillä nukutaan siks just alkuyö pinniksessä ettei pääsis tipahtamaan kun tunnetusti liikunnoi melkoisesti ... mun vieressä nukkuu päikyt jos nukkuu meidän sängyssä,mut yleensähän tuo uinuu ulkona.

Jäi lyhkäseks pojan ekat päikyt ja mua väsyttää... nyt meni toisille ulos,mutta tuskin nukkuu niitäkään pitkänä :headwall: Sunnuntaina on pakko siivota,mutta tänään vedän vielä lonkkaa... taidan sit su laittaa joulua tänne hiukan :xmas:

Ei oo muutes taas ruokaa uponnut juur nimekskään pariin päivään pojalle...paitti se hedelmä ja marjasose sektori. Noh,kai tuo syö kun on nälkä =)
 
Repa: Mulle on jääny vähän hämäräks toi Rela-tippojen "kalleus". Kun nehän riittää 2kk ja hinta 19e. Sit jos ostaa jauhetta tai kapseleita ja antaa niitä sen ohjeen mukaisen annoksen, niin esim. lactophiluksen jauhe maksaa 25pv/17e ja Gefiluksen tabletitkin hujahtaa tosi nopsaan, kun niitä annetaan aamuin illoin. Vai oonko mä ymmärtänyt jotain väärin...? Sitte saatte kyllä antaa mulle jonkun edukkaan jauheen/tabletin vinkiks nii käyn heti ostaan :D

Imuroitu ja pölyt pyyhitty. Poika meinas herätä 40min jälkeen uniltaan, mutta ihme ja kumma, tutti auttoi ja nukahti :eek: Meillähän pyöritään kans ku väkkärä pitkin yötä ja siks toi pinnis on kyllä ihan ehdoton. Unipussin hankintaa mietin edelleen. Päivisin nukutaan vaan vaunuissa, joten siellä on pysyny nyt vielä toistaseks :) Tänä aamuna kun menin poikaa sängystä hakemaan, niin oli peittonsa päällä, sängyn jalkopäässä ja leikki apinalla joka on kiinnitetty pinnoihin... Vauhtia siis piisaa :D

Unipussista vielä gallupia: 1.0 vai 2.5?? Meillä pojan huoneen lämpötila on siinä 20-21 astetta ja nukkuu siis untuvapeitolla nyt. Tosin potkii sitä pitkin poikin pyöriessään, mutta silti. Ei ole kuuma-kalle vaan aina vähän kädet, jalat ja niska viileänä. Heh, noi 1.0 ja 2.5 sai tän kuulostamaan ihan tietsikkaohjelmalta ;)
 
Naukuri mulla on2,5tg näin talvella ja kesällä sellanen ohut pussi....en sit tiiä mut ei poika oo hikinen ollut ikinä..

Kiitti tsempeistä kaikille :heart:

Pojat nukkuu ihana hiljaisuus..kokopäivä onkin ollut narinaa ja kitinää...mut paistoin sentäs keksejä..

mut enemmän sit kun järki juoksee :D
 
Summer81 Tässähän tää masun kanssa menee...joten kuten. Toissa päivänä alkoi supistella kipeämmin ja sitä jatkunut siitä asti. Ei nyt oikein rajun kipeotä supistuksia, mutta ihan tuntuvia kyllä. Pahimmillaan tullu sellaisen 4 kertaa tunnissa. Vielä en ole lekurille lähtenyt, täytyy nyt levätä viikonloppu kun mies on kotona Neea nostelemassa ja hoitamassa koko päivän. Mä heittäydyn "petipotilaaks", se lienee paras keino yrittää rauhoittaa tuota supistelua. Onneks ens viikolla äitipolilla aika niin saavat katsoa onko tullut muutoksia tuonne alapäähän. Toivottavasti ei. Vähän vaan on alkanut pelottaa että tästäkö tää nyt taas alkaa... :( No pääsimpä pitemmälle ilman suurempia vaivoja kuin Neean aikana joten positiivista sekin. Nyt viikkoja 26...Jos tää uusi tulokas syntyy samaan aikaa kuin Neea niin mulla on pikku tuhisia kainalossa 6 viikon päästä...Hui! Toivottavasti päästää pitemmälle.

En ole ehtinyt/jaksanut viimeaikoina kovasti olla tällä koneella joten olen pihalla taas puheenaiheista. Neean pitkä flunssa kausi päätyi viimein siihen antibioottikuuriin. Selvyyttähän siitä sairastelun syystä ei ihan saatu, mutta eiköhän se ollut jonkin sortin hengityselintulehdus. Nyt oltu terveinä jo 2 viikkoa, jee! Tällä viikolla ollaan viimein uskallettu olla ulkonakin kunnolla. Meitin neiti tähyilee taivaita nykyään,yrittää nousta kokoajan seisomaan...ja reppana kun ei vielä osaa kunnolla istuakaan. Hirmu kiire tuntuu tytöllä olevan. Ei tuossa muuta, mutta kun hän nousee ylös niin ainoa alastulokeino on kaatua selälleen...Kun ei osaa tiputtaa itseään istumaan. Tosi hurjaa, pitää olla tosi tosi tarkkana, ei voi hetkeksikään kääntää päätä muualle. Mun puolesta olis vielä voinnut pysyä maantasolla kun on vielä niin pieni, periaatteessa sen 7kk vaikka 9 kuukauttahan jo huomenna täyttää.

Nyt selälleen kun tyttö unessa!
 
Jenni voimia hirveästi sinulle :hug: voi kun oisin toivonut helpompaa odotusta sinulle. Nt vaan rauhallisesti jospa pikkuinen jaksaisi olla siellä täysiaikaiseksi olisi varmasti helpompaa teidän perheelle. olet mielessä ja ajatuksissa pienokaistesi kanssa..Vauhti mimmi teillä :D
 
Kiitti tsempeistä :heart:

Kyllä meillä taidettiin käydä vaan iso säikähdys, neiti nukkui 45min ja sit mä herätin tarkistaakseni et kaikki on kunnossa. Ihan normaalihan hymy sieltä heti tuli. Sit lähdettiin ulkoilemaan ja siellä nukkui toisen tunnin. Nyt vedeltiin pilttipurkillinen ruokaa :O et ohhoh :O Yön vielä tarkkailen kahden tunnin välein, mut eiköhän jotain olis jo ilmenny jos jotain olis... Kaveri, jolla on neljäs lapsi muutaman kuukauden nuorempi lohdutteli, et kyllä ne kaikki jossain vaiheessa jonkun tällin saa, et nuorimman kanssa odottaa et koska neiti on nopeempi ku äiti.

Jenni, nyt pidetään kaikki täällä b:)d pystyssä, et loppuun asti jaksaa pikkukakkonen masussa kölliä :hug:

Tv:stä, siis sehän on meidän neidin lemppari. Kun se on päällä niin, kyllä se katse sinne aika tiiviisti suuntaa. Aamulla annan katsoa, et saan ite tehtyy aamutoimet. Tosin lelujen kanssa se sitterissä istuu. Ei kai noista uudemmista töllöistä oo niin paljon haittaa kuin tosi vanhoista joissa särisee se kuva.

naukuri
, 2.5tog on meidänkin molemmat pussit. Mieluummin lämpimämpi ku et olis sit liian kylmä :) Varmempi.

Pitäisköhän sitä tehä kaikki hommat itekin lattiatasossa? Syömiset, vaipanvaihdot, nukkumiset ;) Tai alkaa pitää konttauskypärää lapsella 24/7? Eipä noi taida niitä tällejä silti estää... :/
 
Jenni, kiva kuulla sun voinnista. Ei tietenkään kiva että supistelee jo, mutta koita levätä mahdollisimman paljon. Tietenkään se ei ole helppoa kun on jo yksi lapsi kotona. :hug:

Edla-mamma, tiedän tuon säikähdyksen :hug: Meillä Peppi on nyt kerran tippunut sängystä ja Kasperi tippui montakin kertaa..

Ihana kiusankappale osaa neiti jo olla. Kasperilla on ollut muutamana iltana kaveri kylässä ja sinnehän mennään sitten vaikka väkisin. Kyllä vedetään käsillä menemään kauheeta vauhtia sinne huoneeseen tai oven taakse. Pitäis päästä leikkiin mukaan. Mietin vaan että tällä ikäerolla tulee olemaan vielä vaikeuksia...isommalla menee jossain vaiheessa ihan varmana hermot pikkusiskoon joka tunkee väkisin mukaan kun on kavereita tmv.
 
Jenni: No onpa harmillista, että on ollu supisteluja jo nyt :hug: Koitahan levätä vaan niin paljon ja usein kuin mahdollista! Vaikkei varmaan kovin mahdollista olekaan... Voimia!! Vilkas neiti siellä teillä puuhailee ;)

Telkkarista: Joo, kiinnostaa kyllä :) Tai lähinnä lastenohjelmien värit ja äänet, samoin mainokset. Joskus annan pojan "katsoa" mun sylissä telkkua, mutta yleensä puuhataan lattialla muuta vaikka tv oliskin hiljasella päällä. Eihän siitä tv:stä mitään fyysistä haittaa vauvalle ole. Lähinnähän siinä on se, et sieltä tulee liikaa virikkeitä vauvalle. Vauvan aivot ei pysty käsittelemään vielä niin paljon informaatiota (värit, äänet yms. ) ja saattaa sitten olla levoton tms. jos kovasti telkkua tuijottelee. Mutta tuskin täälläkään nyt kukaan vauvaansa telkun eessä istuttamalla istuttaa :D

Jeh, nyt kinkun paistoon!! :wave: Varaslähtö jouluun ;)
 
Miten siihen kotihoidontuki- hakemukseen pitää laittaa se aika? siis kun enhän tiiä kauan olen kotona...niin haenko sen kolmeksi vuodeksi ja lakkautetaanko se sit jos menen töihin? Vai laitanko siihen vaan sen päivän mistä alkaen? Oon tosi huono kelanlapuissa :ashamed:
 
Summer,mietin ihan samaa mutta ajattelin että laittasisin sen kolme vuotta ja jos en oo niin kauaa niin helppohan se on katkasta.

Jenni,kiva kuulla että teidän sairastelut on tältä erää ohitse =) Melkoinen menijä teidän Neea :D Ja pikkuiselle sun pitää nyt jutella että malttaa olla masussa vielä jonkin aikaa.... ;)

Telkkari: Kattoo kyllä jos sattuu olemaan auki ja poika olohuoneessa leikkimässä,mut aika harvoin meillä on tellu auki nykyjään...siks se sitä luukku auki pällääkin :LOL:

Onko teillä vielä sitteri käytössä? Meillä ei juurikaan oo...mietin että koskahan sen uskaltais viedä säilöön... oon laittanut joskus istumaan siihen kun on ollut väsy,eikä viihdy lattialla enää ja mun on pitänyt tehdä jokin askare keittiössä niin on sit siinä röhnöttänyt ja katellut.Mutta pyrkii niin vimmalla pois siitä nykyjään et on jäänyt tuokin käyttö vähälle.. mut sit jos pistän sen pakettiin niin tulee kuitenkin tarve B)

Panin pojan untenmaille tunti sitten. Vartissa nukahti ja kerran kävin tuossa rauhoittelemassa. Nukkui päikkäreillä ulkona peräti 2h 15min (putkeen) ja ite taisin herättää kun olin kuulevinani häläristä äänen mikä tais ollakkin naapurin ipana :/ Joskus Kasper vaan älähtää kun on hereillä ja luulin että teki niin ja kun pimeessä ei mitään nää niin piti avata vaunun kuomua ja siihen herra vasta sitten heräs. No pirtee oli kun mikä ja kolmansia unia ei tarvittu. Tää tukee mun teoriaa et illat ois helpompia kun nukkuis kahdet pitkät päikkärit kolmien pätkien sijaan,mut minkäs teet jos toinen ei vaan nuku... nyt katotaan sitte millanen yö tästä seuraa...
Ulkona oli 0 astetta ja pojalla oli vanupuku ja äippäpakkauksen töppöset ja rukkaset,kypäräpipo ja trikoopipo. Alla sukkikset,body ja gollegepuku ja oli poika nimittäin sormista ihan kylmä ja jaloistakin melkosen viilee...muuten tuntu melko sopivalta,niska oli sellanen haalea.. olin aika ihmeissäni,kun yleensä on ollut kuuma enemmin. Mutta näköjään jos on tarpeeks kauan niin alkaa raajat kylmetä. Vaikka oli vielä lämpöpussissakin :eek:


Kasper röyhtäilee ihan koko ajan tai ainakin melkein...en tajuu mistä toi johtuu...tullut kiinteiden myötä :|
 
No taidan tehdä sit kanssa sillai.. Kiitti Repa. Mites muut on laittaneet?
Kuinka moni on lähdössä töihin äitiysloman jälkeen sillai että viette lapsen hoitoon? Onko hoitopaikka jo löytynyt? Joillakin taisi isit jäädä kotiin.
 
Juu, lahjat olis sitten hankittu...vihdoinkin :whistle: ...olen kyllä sellanen, et en jaksais nois kaupois ravata kovinkaan pitkään...onneksi tiesin suunnilleen mitä ostan...Edithillekin tuli vielä ostettua lahjoja lisää, vaikka tilailin sielt lelutalosta jo...ostin muuten Myyrä astiaston...miusta se Myyrä on vaan jotenkin niin ihana =) ...itselleni ostin uuden imurin..kyl kirpaisi...mut äsken kokeilin...juu kyl tuloo nyt puhasta :D !!

Jenni...kiva kuulla siun kuulumisia....tarrasukkia viel masuvaaville :heart: ...ja yritä levätä...se on tärkeää :hug: :hug: ...vaikka onkin varmaan vaikea toteuttaa, kun on siel menevä, kohta jo taapero jaloissa ja vahdittavana =) ...kyl todellakin aika rientää...
 
summer: Laitat siihen vaan aloituspäivän. Mä en tiedä tarkkaan kuinka kauan olen ja jätin sen loppumispäivän auki. Sieltä tuli sitten se myöntö suoraan kolmelle vuodelle. Näppärää. Sit vaan ilmoitan, kun tiedän milloin haluan sen tuen loppuvan.

Repa: Meillä kahdet unet on ihan paras. Mut jos menee kolmannetkin, niin sit ei voi mitään. Mut sit nukahtaa huonommin ja on kärttysempi muutenkin. Tänään nukku 2x2h mikä oli ihan unelma. Ja oli tosi pirteän oloinenkin koko päivän. Vaikka onkin nuhaa.
 
Naukuri: Itseasiassa en oo itse koskaan käyttänyt/ostanut relatippoja,mut vyöhyketäti sanoi kalliiks ja muistan itsekkin kattoneeni että olis maksanut yli 20e...oonkohan sit kattonut väärin. Voi olla että se tätsy vertas hintaa niihin omiin tabuihinsa,mitkä maksoi meille vaan 10e.Gefiluksia annettiin vaan kerran päivässä ja nythän en oo enää antanut ollenkaan kun lopetin silloin kun pojalle piti antaa estolääkitystä ja ties mitä tippaa yhteen aikaan ja tuntu ettei nillä enää juurikaan ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen. Se oli kauheeta lusikka ja ruiskurumbaa joka tissikerralla. Oon miettinyt että pitäskö alkaa taas antamaan...

muoks. Jep,toi olis unelmaa kun nukkuis aina sen kaks ja mielellään pitkinä =)

Hyvä tietää että riittää pelkkä aloituspäivä siihen lappuseen =)

Nyt öitä :wave:
 

Yhteistyössä