TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Merika...meillä on täällä lastenvaate/tarvikekirppis Kuperkeikka, pöydän hinta 16 euroo viikko ja siellä työntekijät siivoo pöydän...eli ei periaatteessa itse tarvii käydä, kuin hakeen rahat...miä kuitenkin menen huomenna tarkistaan ja viemään lisää tavaraa...meillä siellä myynnissä myös lastenpyörä....paikassa on erikseen tilat vaunuille ja pyörille ym...Tuo kirppis on siitä kiva, kun ei oo muuta myynnissä kuin lapsille...ainii ja odotusvaatteita saa viedä myyntiin...ihan hyvin oon myynyt...parhaimillaan jäänyt voittoo 500 euroo...nyt kyllä on melko vähän tavaraa...Siistit ja edukkaat merkkivaatteet menee heti...ja esim. sitteri meni samantien...
 
Siis oikeesti... poika on nyt huutanut tuolla ylhäällä yli tunnin :eek: Onks tää sitte kiva et hää huutaa joka kerta tuntitolkulla kun isänsä nukuttaa. En tajuu miks se lähti taas tuolle linjalle vaikka parikertaa meni niin hyvin :( Ei tunnu kauheen hyvälle kun tiiän et saisin pojan hetkessä nukkumaan kun menisin tonne. Tuntuu ihan kidutukselta. Mies ei vaan hallitse tota. Kun kerran mummukin sai poitsun nukkumaan ok,vaikkei koskaan aikasemmin oo ollut lähelläkään nukutustilannetta,niin taitaa olla tekniikka kysymys.
 
Terkkuja Kotkasta! Ihana pääsiäisviikonloppu takana :)

Mitäs olittekaan kirjoitelleet... D-tippoja meidän neuvolan ohjeen mukaan annetaan 3v asti päivittäin. Meillä käytössä Deetipat ja niissä itseasiassa annos lisääntyy taas 1v kohdalla. Huomasin just; muissa merkeissä taitaa pysyä samana. Joka päivä annetaan, on niin suurta herkkua, ettei kyllä pääse unohtumaan. Poika menee iltapuuron jälkeen ihan sekasin, kun näkeekin vitskupullon :D

Meillä poika vaan kävelis koko ajan! :eek: Siis miten voi lapsi kahdessa viikossa edetä noin hurjasti et oppii vasta nousemaan kontilleen ja nyt jo kävelee tuen kanssa??? Mä oon ihan äimänä ja selkä kipeänä, kun oon poikaa kävelyttäny koko viikonlopun :) Kenkiä odotetaan saapuvaksi, kun ei tuosta ulkoilusta oikein mitään tullu kuratöppösissä, kun koko ajan olis pitäny kävellä eikä niillä oikein pysty. Vähän aikaa jaksoi möyriä maassa ja sit piti nousta. Kurahousuja ei ollu; POP:n vk-puku oli loistava! Sain vielä jäljelle jääneillä lumen rippeillä putsattua puvun ennen sisälle menoa. Näppärää.

Repa ja nemika: Kiva, että molempien humputtelureissut sujui hyvin!! :)

Kirppareita RAKASTAN! Nytkin löysin Kotkasta kivoja kirjoja yms. pojalle. Kurahousutkin olis ollu edullisesti mutta olivat kokoa 80, niin en viitsinyt ostaa, kun olisivat jääneet aika pian pieneksi. Hienot hiekkalaatikkokengätkin olis ollu, mutta numeron liian pienet :( Vitsi että harmitti. Mut siis tykkään kierrellä ja ajoittain teen hyviä löytöjäkin. Esim. esikoiselle ostin (kun en äp:n sisällöstä tykänny enkä sitä siis ottanu ) vaikka mitä ihanaa ja käytännöllistä kirppareilta eikä tosiaan menny ku muutama kymppi.

Poika on ollut nyt viime päivät ihan kamala :( Jos ei joku kävelytä, niin toinen vaan kirkuu ja itkee kyyneleet valuen. Ja tätä voi jatkua valehtelematta koko päivän. Ajattelin et miehen kotonaolo auttais, mutta samalla lailla kirkuu, jos joutuu lattialle. Puhumattakaan siitä, jos kukaan ei leikitä / kävelytä vaan joutuu olemaan minuutin tai pari yksin. Pelkään jo tulevaa viikkoa, kun jouduin olemaan päivät pojan kanssa kaksin. Tänään pääsi jo itku, kun en vaan kestä kuunnella tota huutokirkua. Ja kun ei kuitenkaan ole mikään hätä?? Mahan takia en jaksa pitää poikaa kovin kauaa enää sylissäkään, kun vatsaan alkaa vähän sattua. Sivulla koitan kantaa, mutta ei sekään aina auta. Ajattelin et tää kitinävaihe alkais jo helpottaa mut ei sit.

Nyt ollaan annettu pojan maistella ns. oikeita ruokia. Lammasta, perunamuusia, karjanlanpiirakkaa, paistettua tonnikalaa yms. Eli samaa kun itse on syöty. Ihan pieniä määriä, mutta poika selkeästi mielellään syö :) Sormin popsii kaiken mitä eteensä saa.

Hedelmiä mäkin oon antanu kaapimalla lusikalla ja sit paloina. Raasteena en oo antanu mitään. Ei ole ollu tarvis. Vain porkkana- ja kurkkuraastetta.

Äh, taas tuli romaani :) Ny poistun!
 
Ai niin, deetipat on menny meillä alusta asti lusikalla.

matami: Vitsi että harmitti, ku Kuperkeikka oli koko pääsiäisen kiinni! MURRRR! Mä olisin niin halunnu käydä siellä. Kiva paikka. Nyt käytiin vaan Pennitorilla.
 
Ja toinen ai niin :) Täällä olis nyt tarve kahdelle taaperokärrylle; sisälle yks ja ulos toinen. Ulos pitäs varmaan hankkia Plaston muovinen, mutta sisälle sitten Brion puinen. MIstä noita kumpaisiakin sais ostettua näppärästi pk-seudulta? Tarve on AKUUTTI!!! Olisin tarvinu ne jo toissapäivänä... Mut siis nyt on meno niin hirveää et pakko on saada ne heti. JELP!!!
 
Hei kiva, porukka alkaa palailemaan :)

Merika, yrittäjähän tuo on... :/ Kahdella eri saralla vielä. On se vaan kumma, et vaiks tekee ihan hirveesti hommia se ei tuloissa kuitenkaan näy :(

Naukuri, Stockkalta mä ton meidän Brion ostin mut ehkä saatto olla Plastojakin. En mee varmaks vannomaan, mut luulis et esmes. Jumbosta saat molemmat.

Johan kesti neidin nukutus, vasta tossa ennen yhtätoista nukahti. Oltiin illansuussa lenkillä ja johan se meni ja nukahti vaunuihin :/ Heti näkyy yöunissa sit....
 
Naukuri Jumbon Prismassa oon ihaillu sitä mustaa Brion kärryä. Meidän oma on esikoisen jäljiltä se on kirpparilta ostettu ja punainen :D Plastosta ei mullakaan ole varmuutta kun meil ei ole ollu ulkokäyttö tarvetta.

Meil on alkaneet ihan mahdottomat päivät. Ei voi enää selkäänsä kääntää kun kaveri on hajottamassa jotain tai kiipeämässä jonnekkin. Oon yrittänyt et kieltämällä menis perille ettei tarvis kämppää tyhjentää metrin korkeuteen mut ei tunnu auttavan. Uusinpia innostuksia on cd-teline jonka eilen jo kaatoi mun päälle (pakko varmaan ruutava se kiinni seinään ennen kun saa sen itse päällensä ) sekä pöydän runalla leukojen vetäminen :LOL: Meillä on mun mielestä vilkas esikoinen mut nyt huomaan et tää toinen on ihan omaa luokkaansa |O :LOL:
 
Huomenia...

Niinhän siinä sit kävi et mies ei saanu poikaa nukkumaan siihen mennessä kun meikä tuli nukkumaan... ja niin ylikierroksilla ipana kävi ettei meinannu rauhottuu laisinkaan,nukahdettuaankin sätki vielä. Hohhoijaa...
Yö meni mukavasti,syötiin vasta klo4...muutaman kerran jouduin palauttamaan makuuasentoon... ja taas 7 herätys vaikka nukahtaminen meni niin myöhäseks |O

Mitähän vaippoja vois yöllä pitää kun noi baby dry pampperssit ei kohta pysy ollenkaan pojan päällä?...teipit on aamulla joko just ja just kiinni jotenkin vinossa tai irti kokonaan,niin paljon toi epeli peuhaa yön aikana. Kassu on kova pissimään öisin,et pitävätkin pitäs olla.... :/

Kurpitsa,Jos asia vaivaa,niin kyllähän siitä kannattaa neuvolaan soittaa ja kysyy heidän mielipidettä asiaan. En usko et siin mitää on,mut voishaa se mieltä helpottaa kun vois asiasta jutella =)

 
Repa, kiitoksia! Kiva olla taas täällä teidän seurassa =)

Marmotta, kävelkää vaan tänne. Tie ei taida ihan huippu kunnossa olla, mutta ei se ole ikinä! Tällä viikolla on jonkun verran menoja....on ammatinvalinnanohjausta ja korvien jälkitarkastusta jne, mutta eiköhän joku aika saada sopimaan =) ja ens viikko on tyhjää kanssa....jos tuota kahvittelua kattois Sarbban ja sun kans. Olis kyllä kiva! =) Kiva lukea sunkin kuulimisia sarbba!

Niin mitäs meille muuta....neiti harjottelee askeleita edelleen. Sellasta viisi askelta max mennään ja konttaamalla enimmäkseen, mutta kova on harjoittelu. Sanoja ei järkeviä tule....pa on pallo ja heittää on tää, mutta ei muuta. Sellasta kälätystä vaan. Ihana hymyilevä pakkaushan tuo....ilonen kun mikä. Omaa tahtoakin löytyy kyllä, mutta turhista ei itkeskele tai kiukuttele. Mökillä oltiin niin kaikki sukulaiset siellä ihmetteli, että eikö se itke ollenkaan ja onko se aina noin tyytyväinen ja hymyilevä. No, onhan se =) ja vauhtia riittää!
 
Kurpitsa :hug: soita vaan neuvolaan niin saat ainakin keskustella ammatti-ihmisen kanssa noista jutuista. Varmasti pääsette ainakin näytille ja huojentaa sun mieltä ainakin osittain!
Meillä poika istuu selkä aika suorana. Välillä tietty vähän on kaarellaan jos tekee jotain käsillään tai kurottelee.
 
Vaipat meil käytössä Liberon housuvaipat kokoa 4. Hyvin pitävät päivin ja öin. Meil ohi vuotoja on tullu vain teippivaippojen kans. Oon kokeillu myös Pamppersin housuvaippoja mut ne ovat liian väljiä meidän pojalle.

D-vitamiini / Devitol lusikalla aamuisin suuhun. Välillä jää antamatta meilläkin kun muisti on mitä on :ashamed:

Hapanmaitotuotteet jugurttia oon antanu ja se menee ihan hyvin kaupaksi. Raejuusto ei kelvannut. Piimää, rahkaa tai tavis maitoa en ole viel kokeillu.
 
Kurpitsa: Meillä kyllä neiti seisoo ja kävelee tukea vasten, mutta joskus jos nostan neidin kainaloista ilmaan ja koitan että kävelisikö neiti tuettuna ( siis niin että minä esim. tuen ) niin jalat saattaa nousta pysty suoraan, eli toisin sanoen "istuu ilmassa" :D .

Pikasesti tulin vain kurkkaamaan uusimmat jutut, me lähdetään tytön kanssa tässä piakkoin kaupungissa käymään, paikallinen kenkä kauppa lopettaa ja kaikki kengät alennettuna, ajattelin käydä kattomassa jos J:lle löytyis kengät, niin ja miksei mullekkin... ;)
Viime yönä neiti heräs 3 kertaa mutta kerran vaan tarvi antaa maito. Taas kun mentiin kl. 20 nukkuun herättiin ekan kerran jo klo.00:00 En tiedä pitäiskö vaan suosiolla koittaa laittaa neitiä myöhemmin nukkumaan kun silloin nukkuukin sen ekan pätkän paljon pidempään.
 
Kurpitsa...soita vaan neuvolaan ja kerro huolesi :hug: :hug: !!

naukuri...miä vein nuo Brion puiset kärrit ulos...mut ei siitä ulkona kärryilystä tullut mitään :eek: ...ei vielä ole niin lämmintä, et voisi olla ilman rukkasii/lapasii...ja ne luisti niin pahasti, ettei neiti päässyt minnee :/ ...miäkin aattelin ne muoviset ostaa ulos....kun vasta harjoitellaan tuota kävelyy...sisällä mennään jo vauhdilla...muttei osaa kääntää...eli apua vielä tarvitsee...
 
Kurpitsa: meillä tyttö istuu välillä selkä kumarassa. Yleensä kyllä istuu selkä suorana. Kaippa ne lihakset sitten väsyy ja asento menee automaattisesti vähän kumaraan. Mutta soita ihmeessa neuvolaan, jos askarruttaa! Miekin todennäköisesti joudun soittamaan kuun lopussa neuvolaan, että varaa sen fyssariajan... Ellei nyt tyttö sitten ala etenemään tuosta. Niin ja meilläkin vielä välillä tyttö nostaa jalat ilmaan, kun ottaa kainaloiden alta kiinni. Mutta kovasti yrittää itsekin kävellä, ts. kärryn kanssa tai autettuna.

Mie olen antanut d-vitamiinin lusikasta jostain 4 kk asti. Ihmeen hyvin se menee alas, vaikka maku ei mitä parhain olekaan. Jekovit on meillä käytössä, kun D-Vitolista (?) tuli masuvaivoja sillon alkuun. Nykyisin annan sen aamupuuron yhteydessä, kun en muuten varmaan muistaisi...

Liberon neloskoko täälläkin käytössä!

Kyllä sitä tietää kevään tulleen, kun MotoGP-sarja alkaa. Nythän on enemmän jännäämistä suurimmassa luokassa, kun Kallio siellä ajelee Ducatillaan. Hienosti ainakin eilinen kisa meni! Kovasti tässä itsekin odottelen ajokauden aloittamista. Vielä on tuo autotallin edusta jäässä, joten ei taida tarvita lähteä ajamaan vasta kuin ensi kuun alussa...
 
Kurpitsa: Meillä kans seisottiin kun balleriina, mutta kun oppi itse nousemaan seisomaan ja tukea vasten kävelemään tua varvastaminen hävisi, tai kyllä J joskus varvastaa just jos ei ite ole noussut seisomaan, vaan minä nostan. Mutta ainahan voit soittaa neuvolaan, saa ainakin mielen rauhan kun tietää mitä mieltä neuvlassa ollaan! :)
 
weiss
Pitkästä aikaa.. enkä millään jaksannu lukea kaikkia juttuja.. :ashamed:
Täällä ollaan sairastettu viimeiset kaksi viikkoa. Pienellä on ollut jo kaksi antibioottikuuria korviin ja tänään taas mennään lääkäriin, kun ei millään mene tauti ohitse. Täällä ei nukuta, ei syödä, pelkkää huutoa ja sylissä oloa. Alkaa olla itelläkin jo voimat vähissä.
11kk tuli viikko sitten ja pituutta oli 75cm ja painoa 10300g. Ihan hyvin on nyt kuitenkin kasvannu allergioista ja sairastelusta huolimatta. Haikeaa on, kun pieni kasvaa, mutta ihana on nähdä sitä kummastusta ja ihmetystä, kun huomaa ympärillään uusia asioita.
Meillä on sanojen muodostus loppunnu. Sanoja tuli jo muutamia, mutta kun lähti kävelemään niin siihin loppui, ei, äiti ja setä tulevat enää, mutta mikäs kiire sitä puhumaan, kun juosten jo pääsee! :LOL:
Meillä käytössä Liberon housuvaipoista 5 koko ja on paremmat kuin pampersit, ei ole ollu läpivuotoja yöllä tai päivällä.
Allergiat junnaa paikallaan, eikä mitään uusia ole löytynny. Kokeilu kierros täytyy aloitella alusta, kun kasviksetkin on jo kaikki koetettu läpi. Mie laitan tavis maitoa puolet ja puolet nannia. Mehän oltais jo saatu kokonaan siirtyä, mutta noiden allergioiden takia juo nannia sinne vehnäaltistukseen saakka. Muutoin käytän puuroissakin ja ruuissa jo tavallista, koska massulle sopii. Hapanmaitotuotteet on käytössä, niissä suhteissa kuin voi antaa. Suolaa laitan ripauksen ruokaan, koska muualta ei suolaa saa ja pakko on saaha ruokaan ja lihaan jotain makua, kun bataatti ei muutoin maita.
Aika omanapaista, mutta..
:hug: kaikille!!!
Palaillaan taas! :heart: :wave:
 
kurpitsa: Soittele vaan neuvolaan, jos tuntuu siltä? Eihän se mitään maksa :) Jos teidän tyttö ei kerran vielä konttaa, niin selkä kaarella istuminen johtuu siitä. Meillä poika kans istuu selkä kaarella ja fyssari sanoi, että johtuu siitä, kun ei osaa kontata eli selkä ei ole saanut konttauksen kautta vahvistusta. Mutta ei siis kieltänyt istuttamasta. Meillähän ei edes nousta omin avuin istumaan, mutta nyt nousee seisomaan ja kävelee tukea vasten... Ihmeellinen on tää lapsen kehitys!!

Jalkojen asennosta kysymys. Nyt tarvittais kirsikkatomskua ;) Meillä poika on siis vauhdilla oppinut seisomaan ja nyt mua huolettaa tuo jalkojen asento. Pojan jalkaterät sojottaa siis ihan sivuille ja takaa kun katsoo, niin seisoo jalan sisäosalla ja pikkuvarvas / jalan ulkosyrjä on ilmassa. Onko ihan normaalia ja menee oppimisen myötä pois vai pitäiskö tuota jalan asentoa olla itse jatkuvasti korjaamassa? Paljain jaloin siis sisällä seisoskelee, niin tuon asennon näkee selvästi. Onhan meillä se toinen fyssarikäynti vielä tulossa, mutta ajattelin vaan et tarttisko tehrä jottain :)

Edla ja Vilma: Tänks! Jumbon Prismaan oon tänään menossakin ruokaostoksille, joten sieltä katselen ensin ja sitten Stockalta. Tiesin, et teihin voi luottaa ;)

Matami: Mä ajattelin siks hankkia ulos ja sisälle omat, kun piha on pientä hiekkaa ja sitä kulkeutuis muuten kilokaupalla sisälle parketille... Nou tänks :D

Mua toi Brion kärry sisätiloissa houkuttais siks, kun siinä on ilmeisesti joku säätöruuvi, ettei mee ihan holtitonta vauhtia vaan sitä vois hiljennellä..? Oonko ihan väärässä?

Vaippavinkkejä
mäkin kaipaan yöksi. Meillä on nyt käytössä Pampersin Baby Dry nro 5 ja parina aamuna on sieltäkin tullut jo eestä läpi pissit. Kuten Repalla, meidänkin poika pissii litran verran yön aikana, joten tehoa tarvis! Päällä sentään pysyvät, mut kun nukkuu niin paljon mahallaan, niin vaippa on eestä ihan vimosillaan ettei räjähdä aamulla.
 
Brion kärryssä...on säätöruuvi...menee kuiteskin melko kovaa vauhtia ja kippaa helposti...meillä kyydissä lääkäri- ja koirakirja painona...juu hirvee putsaus oli renkaissa...eli omat kärryt ulkokäyttöön pitää hakee ja sinne kelpaa kyl ne muoviset....
 
Pääsiäinen ohi - onneksi. Syömistä & oleilua, vieraita tuli ja meni, puutöitä.. työn täyteistä. Maalaiselämää parhaimmillaan.

Kurpitsa Kaukaa ajateltuna vaikuttaisi siltä että keskivartalon lihakset ovat vielä vaiheessa. Ryömintä parhainta harjoitusta, siinä vatsan,pakaran, selän lihakset voimistuvat - lihasalue täytyy olla hallinnassa ennen kuin seisominen on mahdollista. Eipä muuta kun ryömintää niin lihakset löytävät toisensa Sitten tuo istuessa tuleva selkäkaarikin viittaa tähän samaan syy-seuraus yhtälöön. Keskivartalotreeniä! Tässä hyvä vinkki meille äideillekin ei muuta kun ryömiin - niin johan ollaan timmissä kunnossa =)

Vaipat Housuvaipat ollu pari kk käytössä, ja hyvin toimivat. Meillä pampersit. Repalla tuo Up&Go malli varmaan ehdoton jo nimensäkin perusteella kun yölläkin on up&go vaihde päällä. Meillä oli tuskien yö - maija oli kipeenä koko pääsiäisen (kuume & flunssa),yöt heräilty ja ties mitä. Lekurissakin käytiin pari kertaa, mutta kuulemma virusperäistä. Oon vähän neuroottinen siiinä kohta jos kipulääkkeillä ei selkeää tehoa.
 
Naukuri Kinkkinen juttu. En lähtis korjaileen mitään. Sen sijaan jäin miettiin tuota istumista kun selkeesti teillä on ongelmaa keskivartalon hallinassa. Lantio alue eli tuo vatsa,pakara,selkä vielä vaiheessa. Eli kaikki sellainen mitä ja mihin kykenee ilman apua niin anti mennä, mutta jos ei pönkee ite istuun niin älä suotta laita, sillä siinä itte pönkeemisessä harjoittuu niin ikään keskivartalo. Onpa mielenkiintoista taas ajatella näitä asioita näistä näkökulmista. Hyvä kun on se fyssari niin hän näkee tuon seisonnan. Ei niitä kyllä korjaileen kannata alkaa - ainoa vaan että jos kävelee innokkaasti niin mahdollisesti tukipohjaa kenkiin. En kuitenkaan usko että mitään sellaistakaan tulee tässä vaiheessa kyseeseen.
 
Ekaks, ihanaa ku pääsiäinen on ohi. Ihan ekan arjen kunniaks meinaan käydä jonottamassa pankissa :D Pitää viedä käteistä tilille :)

Vaipat, meillä pamperssin baby dry 4+ ja on aamulla kans ihan tupaten täynnä. Vielä on puoli pakettia Mammuttimarkkinoilta ostettuja jäljellä. Ostin vielä kokoa 4+, joka alkaa 9kg:sta ja tuo neitihän on vaan 8,5kg :D En tiiä sit jatkanko vielä kokooon 5 :
Matami, joo mä kuvassa naureskelinkin pikku tohtorille :D Meidän täytyy kans keksiä jotain kärrin kyytiin... on muuten kadehdittavan pitkät hiukset teidän neidillä :)

Kirsikkatomaatti, heh... ilmankos meidän likka ei ikinä lähteny ryömimään vaan suoraan konttaamaan :D Se ei halunnu timmiin kuntoon, äitiinsä siis tullu -vihaa liikuntaa :LOL:

Sanat, juu nyt osataan kaksi sanaa aika varmana. Äitihän meiltä katos, ei oo aikoihin kuulunu. Mut nää kaks uutta sanaa: joo-o sekä eikä tulevat ihan oikeisiin kohtiin. Eilen kiipes laittamaan x-boxia päälle ja molemmat miehen kanssa sanottiin että ei, ni neiti jatkaa vaan ja totes et joo-o ja vielä toiseen kertaankin kun kiellettiin uusiks. Jep jep :D

Naukuri
, meillä kans seistään noin välillä ja alussa mun mielestä enempi oli juurikin tollaisessa asennossa, mut nyt on yleensä toinen jalka ihan oikeassa asennossa ja toinen tollai hassusti. Sit kuitenkin suurimmaks osaks jo seisoo ihan oikein. Vaikee selittää :D Toivottavasti löydät kärrit :)

Kurpitsa, tuu kertoo sitten ku oot puhunu sen neuvolan kanssa.

weiss, kiva kuulla kuulumisianne ja :hug:

Repa, no höh noita teidän isännän nukuttamisia. Taitolaji, siinä oot ihan oikeessa... miehes on edelleen vissiin aika epävarma nukuttamisen suhteen ja lapsihan sen epävarmuuden aistii eikä osaa sit rauhottuu... kurjaa :( Mut eiköhän se siitä lähde, valat uskoa siihen äijääs :)
 

Yhteistyössä