TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Meillä herätty jo 6.15 isoveikan toimesta |O Ihania aamuvirkkuja lapsia mulla...

Heinuli, tossa nimen alla on tommonen pieni keltanen kirjekuori, niin siitä napsautat. Että jos vaikka mulle haluisit, niin siitä mun nimen alta sit.

Sain aamulla annettua....ei oksentanu onneks, mutta katotaan nyt miten saan viikon ajan annettua. En vielä sekotellu soseeseen, mutta koitan sitä jos muu ei auta. Näköjään tuo tyttö on sellanen, että tulee aika helposti oksennus ja yökkäys....muissakin asioissa todettu.

Vaippaihottumasta: Meillä ollut vain kerran viikon vai oliko parin viikon ikäisenä ja silloin auttoi Natusanin sinkkivoide. Vieläkin kyllä poistaa pikkupunoitukset saman tein. Ja iiiiiihan ohut kerros kevyesti taputellen.

heinuli81:
On Iina varmaan jo käynyt ultrassa, kun mäkin kävin siinä jo ja Iina tais olla ainakin kuukauden edellä..?

Lääkkeen otosta
: Meillä toi Panadol on ihan suurinta herkkua Deetippojen lisäksi! Poika taitaa olla makean perään, mistä lie perinyt :D Mutta annan kyllä sen lääkkeen lusikalla, en sillä ruiskulla. Lusikka kun on meillä aina toiminut hyvin. Mutta summerilla tais olla jotain ällömpää tarjottavaa pikkuiselle..? Hyvä, että sait lääkkeen nyt annettua, mutta jos ei muuten toimi, niin luulis jonkun herkkusoseen kanssa menevän? Ellei sitten ole ovela ja maista sieltäkin... Pidetään peukkuja!

Hammaskitinä jatkuu edelleen. Ei auta lääkkeet meillä, ei. Annoin nukkumaan mennessä ja yöllä vielä uudestaan, mutta ihan yhtä tyhjän kanssa. Tai no, 2h nukkui taas lääkkeen jälkeen putkeen et kai sit jotain auttoi... |O

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Kuunneltiin sykettä, mutta ei saatu kuulumaan. Tosin niin lääkäri veikkasikin, kun vasta parin viikon päästä yleensä kuuluu (vanha masiina... ). Ja mulla kohtu tuolla tosi takana, niin ei mitään toivoa. Mutta muuten kaikki hyvin! :) Nyt siis rv 12+0. On tää kyllä vieläkin ihan hämärää tottua tähän ajatukseen....

Ihanaa päivää kaikille!!!

Huomenia!

Poika,Niissä 1vee purnukoissa voi olla suolaa...en tiiä onko muuta eroo. Miä hienonnan vähän niitä 8kk ruokiakin ja silleen menee kivasti,tosin aika rakeiseks jää silti..

Oon taas alkanut soluttaa tavispuuroo ton jauheen sekaan...se jäi kun pojalla oli nuha eikä suostunut syömään mitään muutenkaan,saati kokkareita ;)
Tänään oli jo 50-50 suhde,tästä se taas lähtee :D

Merika: Mietin et voisko olla jotain tulehusta alapäässä,jotain hiiva tyyppistä? Onko saanu mitään antibioottia tms.niistähän voi tulla. Kuulin et vauvoillekkin voi tulla,en tiiä pitääkö paikkansa. Tai sit on ihan vaippaihottumaa. Tuli vaan mieleen kun sanoit et koittaa raapia.....

Heinuli: Meillä yleensä kuulee kakantulon ja kauas:D Mut nyt en tiiä kyl yhtään missä välissä oli tehnyt... oli niin pieni tuotos... mut se varmaan ärsytti,pyllykin on rauhottunut ennalleen=)

Poitsu nukku oikein hyvin alkuyön,heräili toki pariin otteeseen mut jatko samantien unta... aamuyöstä sit asu tissillä,mut se nyt oli tässätapauksessa ymmärrettävää....

Heinuli juu, ultra oli viikko sitten maanantaina. Kaikki oli ok. Joku kyseli la:ta, se on 17.8. eli nyt on viikkoja, hmmm, 14+4.

Voimia kaikille yöheräilijöiden vanhemmille. Täällä heräillään varmaan toistakymmentä kertaa yössään. Aamupäivä menee sitten odotellessa, että jätkis menis päikyille, ett äitikin pääsis nukkumaan. Mutta kaipa tämä tästä joskus helpottaa.

Jätkiksellä on uusi lemppariharrastus, yhdestä kädestä kiinnipitäen kävely. Kauhia huuto syntyy ku ei kukaan kokoaikaa jaksa kävelyttää.

Minunkin täytyy myöntää, että olen aivan koukussa tähän palstaan, vaikka olenkin tälläinen harvakseltaan kirjoittelija. Lukemassa käyn monta kertaa päivässä. Tuolla odotuspuolella on jutut, miten sen nyt nätisti sanoisi, välillä vähän naurettavia.

Iina, jätksi ja masuasukki

Huomenta.

Miä en eilen ehtinyt kurkkaamaan...ja nyt oon taas tippunut kärryiltä...

Kurpitsa....hyvä juttu, et olet meille ja miehelles avautunut ja nyt vielä äidille...tukiverkosto on tärkeä, miä henkilökohtaisesti koin helpommaksi puhua ammatti-ihmiselle...tietenkin ystävien lisäksi...jotenkin ulkopuolinen on neutraali asioissa...

Lääkkeenotto...meillä ollut yksi kuuri ja neitiä ei saanut millään syömään sitä :eek: ...pieleen meni, mut korvatulehdus parani ilman lääkettä...mikä usein tapahtuukin...panadolin annan suppona....

Meillä kakka tosi kovaa ja Edith on puklaillut...mitä ei ennen ole tehnyt :/ ....en tiijä mikä vaivaa. Nyt oli joku uusi tutkimus, et rintalapset kuivuu helposti...eivät saa riittävästi nestettä...miä ajattelin, et onkohan tuo nyt sitä...kun tuntuu, et piisin määräkin olis vähentynyt :ashamed: ...pitäsköhän alkaa antaa jotain korviketta mukista?....mut nyt syöttää neitille puuroo....palailen :wave: !!!

Huomenta! :)

Viime yö meni taas hyvin, tai kaks kertaa tyttö heräs mutta nukahti aina sit heti.. :)

Repa: No ei lukenu ei! Ei lukenu yhtään mitään muutaku aika ja paikka missä testit tehään ja käskivät ottaa vaan reseptit ym mukaan. Ja lisäks oli sellanen 7päivän "päiväkirja" joka pitäis täyttää viikkoa ennen niihin testeihin menemistä.. Mutta miten voi olla jotain oireita kun juodaan jo nyt resepti maitoa joka tuntuu sopivan tytölle.. Tuntuu että sinä ja naukuri ootte saanu paljon paremmin tietoa koko asiasta!

naukuri ym. muut odottajat: Kiva lukea teidän neuvola käymisiä ym! :p Näkyykö jollain jo pieni kumpu? :p

Me ollaan oltu nyt 2kk viljattomalla, niin päätin tänään sit omatoimisesti tarjota kaurapuuroa kun yöt, ihottuma ym. on maidon mukana lähtenyt. Ja hyvin uppos, vetäs oikeen kunnolla 2dl.. En tiedä oisko pitäny taas pikku hiljaa alkaa antamaan mutta ainakin neiti söi, kun on koko viikon kranttuillu! Seuraillaan nyt pitkin päivää tuleeko mitään... :)

Mulla on tänään itsellä hammaslääkäri, ja porataan! :ashamed: Näitä ihania imetyksen aikana tulleita reikiä.. :/

Matamimimmi,Niin se tutkimus viittas siihen et äidit ei anna korviketta vaikka maitoo ei tuu riittävästi... mut jos edith on tyytyväinen,syö tissiä normaalisti,niin en usko et on kuivahtamassa. Mutta lisävesi on kyl hyvä kikka kovaan kakkaan. Onko syönyt mitään erityistä viimeaikoina,siis enempi kiinteitä tai jotain?tai ootko ite? Niin ja nyt vast luin että pissikin vähentynyt... no sit voi tietty olla et ei saa nesteitä tarpeeks :/
Meillä oli yhesvaihees tota lisääntynyttä puklailua,siis meilläkään ei yleensä sitä tehdä,mut sit se loppu...tiedä sit mikä.

Iina: Mä kyselin sun laskettua aikaa :wave: Eikä meillä nyt niin paljon ollutkaan eroa; mun LA on 4.9. Heh, meilläkin on melkein päivän kohokohta, kun pääsen päikkäreille joko aamu- tai iltapäiväunien aikaan :D Jaksamista sinulle!!

Repa: Meneepä hassusti. Meillä taas poika ei suostu syömään 8kk soseita, mutta tavispuuro on mennyt jo aika kauan! :) Niin ne mokomat osaa kenkkuilla ;)

majj: No me saatiin varmaan siks niin paljon etukäteisinfoa, kun käytiin ensin siellä prick-testeissä ja siellä sitten ohjeistivat tosi hyvin. Altistus kun oli siitä vasta kolmen viikon päästä. Mutta etteköhän te siellä pärjää! Toivottavasti tulee ainakin selkeyttä asiaan. Tsemppiä hammaslääkärikäynnille!

Ai niin, onko kellään kokemuksia Quinnyn Speedi -rattaista? Haluisin pojalle vähän jämäkämmät rattaat ns. matkarattaiksi, kun kohta varmaan kaukalostakin luovutaan. Meillähän on siis ollut Gracon rattaat kaukalon kanssa travel systeminä, mutta ovat mun makuun vähän liian heppoiset muuhun käyttöön. Ovat siis olleet hyvät tuon kaukalon kanssa, mutta jos poika on siellä ilman kaukaloa, niin tuntuu, ettei kunnolla pysy siellä ja kauppakeskuksia lukuunottamatta ovat ehkä liian kevyet. Hassua sinänsä, kun sitä just matkiksilta haluis, mutta ehkä enemmän nyt haluisin kuitenkin sitä tukevuutta. Katsoin et Saksasta sais ihan kivaan hintaankin ne Speedit. Kokemuksia kellään??

Repa...en ole ajatellut...olisiko saanut erityisesti jotain ruoka-ainetta...välillä on kyllä piereskellyt enempi...noita kaupanpurkkeja on saanut...kaikkia 5-8kk erilaisia ja sit olen tehnyt myös itse...en ole tarkemmin edes katsonut mitä purkit sisältää :ashamed: ...nyt pitää alkaa tarkkailee...miä vaan tunken kaikkee, et jotain sais uppoo...vettä menee jonkin verran...no täytyy seurata tota pissinmäärää...se kertoo kaiken...kakka ei oleaikaisemmin ollut kovalla...joten joku nyt on vialla...ehkä selviää, kun olen itse tarkempi ;) ! Treffit...onko voimas vielä?...puoliltapäivin vai?...mies saa vippaa mut ja neitin sinne ja hakee pois...miul ei mitää ostettavaa, paitsi jonkinlaiset ulkotossut...en vaan tiedä mistä ne löytää?

Vaippaihottumaa on meillä ajoittain, nyt taas ollut kun ei muuta tekään kun kakkaa. Käytän molempia aikaisemmin mainittuja keinoja, sinkkivoidetta ja bepanthenea. En tietty samaan aikaan, mutta vuorotellen. Eevan jalatkin alkaa olla aika kuivat tosta jatkuvasta pyllynpesusta, saa koko ajan olla rasvaamassa niitäkin.

Mänttä mielessäin.. oon nyt ehkä vähän hidas kun tästä oli puhetta tosi kauan sitten, mutta kenellä olikaan sukulaisia siellä? Repalla ilmeisesti ainakin, mut oliko Matamilla? Tuli tuossa mieleen et jos teillä on siellä sellaista kolmekymppistä sukulaista tai tuttavaa, niin varmaan sit ainakin tiedän ne. Kävin siis AMK:n siellä ja asuin samalla sen vajaa 4 vuotta ja yöelämään tutustuin oikein huolella. :)

Marmotta....mullahan äiti asuu Keuruulla, isä asui jossain vaiheessa Jämsässä, kun vielä eli. Isän veli asuu Mäntässä ja mulla on kaksi serkkua...mutta en tiedä ovatko Mäntässä vai missä...tottelivat nimiä Sari ja Juha-Pekka H...alkoi sukunimi eli miun tyttönimi...ovat kyllä minua nuorempia...itse olen käynyt nuorempana tsekkaan mäntän poikii ;) :LOL: .....eli siellä kulmilla on kyllä sukua...isän kaksi veljeä asuu keuruulla ja liuta miun serkkuja...aikomus olisi nyt kesällä sinnepäin tehdä reissu...

Moikka pitkästä aikaa!! :wave:

En jaksanut lukea paljoa teidän aikaisempia juttuja, mutta nyt jäi kyllä mietityttämään että kuinkas moni mamma täällä on saamassa uusia vauvoja!??!?! :D Tai sitten minä olen käsittänyt väärin lukemani :D

Ainakin naukurin käsitin olevan pieniin päin, LA on melkein sama kun mulla (2.9)

Hyvin menee hepun (9kk) kanssa, tässä viikon sisään on alkanut nousta tukea vasten ja kyllä pitää vanhemmat kiireisenä :D Muuten ei kyllä meidän ukolla mitään vaivoja ole...

En ole oikein perillä teidän jutuista niin saatan höpötellä asioista, mitä ootte käyny jo pitkän aikaa sitten, mutta höpötänpä kuitenkin =)

Onko kaikkien muksuille tullut jo hampaita?, heppu on 9kk, eikä ole vielä yhtään hammasta tullut, alkaa vähän jo tuskastuttamaan tuo pojan kuolaaminen ja käsien syönti, mutta eihän sille mittään voi :ashamed: =) Pohdin tuota hammas juttua, kun kaikilla tuttujen lapsilla on ensimmäiset hampaat tullu 6kk tiennoilla, mikä lie viivyttää... Jospa ne sieltä vielä joku päivä pilkottas =)

Mutta nyt lukemaan lisää juttuja niin höpöttelen sitten lisää :D

santrra ja heppu 9kk 9pv (ja pikkupapu 12+2)

Majj: Meillä ihan nortsi altistus,muta silti mukana ohjeistus..ei nyt mikään seikkaperänen,mut just et minkä aikaa voi kestää ja kauan pitää olla ilman altistettavaa ruoka-ainetta ja et ensin on lekuri ja sit terveydenhoitaja tekee ton homman....

Matami,Meillähän meni masu kovalle kun alko syömään enempi kiinteetä ja oli siis jonkun reilun kk tosi kovalla,kunnes sit yht äkkiä löyseni... mietin vaan et jos nyt on alkanut meneen enempi ruokaa,niin olisko se voinu tehdä muutoksen. Sit meillä kakkaan vaikuttaa paprika...tosin pikemminkin niin et tavaraa tulee enempi. Samoten tomaatti... Mut jos Edith syö enempi,niin se vois olla puklujenkin takana :/ Joo senssit voimassa! Mullakaan ei muistaakseni ollu mitään ostettavaa... ehkä jos innostun käyn kangaskaupassa...mut tod.näkösest en jaksa. Uutta huulipunaa tekis mieli... Miekkonen viskaa n. 12 kaupunkiin. Täytyy yrittää antaa lounasta heti siinä sitte,ei kyl varmaan suostu syömään.... Oliskohan se hese taas turvallinen trehvipaikka,vois ite hotkasta taas salaatin. Jos näkis jossain siinä kohtaa missä viimekskin törmättiin. Sieltä pöydistä on niin vaikee nähä,kun porukkaa on yleensä kuin pipoo....

Marmotta: Mulla on pikkuserkku sieltä,-80 syntynyt,ja tietty mummu ja pappa jne... ja on toinenkin serkku,mut se on sen verran omituinen tapaus,et sitä ei oo varmaan nähny muutkaan kun en minäkään oo 20 vuoteen :D Mun ikänen -79 syntynyt. Laitan yyveenä nimee,ettei mee pikkuserkun yksityisyys ;)

kylläpäs teitä vauvautuvia onkin jo monta onnittelut kaikille ja ihanaa kun vaan hyviä uutisia on ollut. En edes tiennyt, että santtrakinon jo pieniin päin.
Mullakin alkoi ne menkat sitten viimein eli turhaan huolehdin niistä.
väsymystä? Olenko ainoa joka on nyt väsyneempi kuin koskaan aikaisemmin äitiyden aikana. En tajua miten jokainen yöherätys tuntuu vaan pahemmalta ja pahemmalta. Viimeyönä olin niin poikki, että lipsuin "ei tissiä ennen puoli kuutta"-säännöstä 40 min. Nyt on semmoinen huono-ja päättämätön äiti-fiiilis ja pelkään, että Ava ottaa nyt tavaksi syödä tuolloin. Mieskin yrittää parhaansa mukaan auttaa ja Ava meneekin hoitoon tänä iltana, että päästään syömään ja katsomaan leffaa. palaa kyllä yöksi kotiin.
birdie joko töiden aloittaminen tuntuu paremmalta? Toisaalta varmaan kivaakin saada hetken olla ihan oma työitsensä? Tässä kauhulla odotan omien töiden alkamista 2 viikon päästä.

lääkkeenotosta: onneks oli vain kolmen päivän kuuri toi zhitromax..jouduin jugurttisoseisiin piilottamaan sen alle kaksi milliä. ja puolitoista purkkia meni jugurttia ripaskan tahtiin et sai menemään alas sen.

noi hoitomaksut tuntuu mun korvaan hurjilta mitä jotkut mainitsi. meillä täällä landella on kivasti järkätty asia. lapsesta maksetaan vain ne päivät mitkä on hoidossa. ja lyhyelle ja pidemmälle päivälle on omat maksut. ja niistä milloin ei hoitoa tarvi ei makseta mitään. eli aiemmin ukko teki aamua ja mä iltaa..hoitomaksut tuli sillä järjestelyllä maksamaan 30-50 euroa kuussa meillä. =) eikä tarvi etukäteen päiviä tietää milloin hoitoa tarvitaan. ja se kun välimatkat on tääl pidemmät olisin saanut ilmaisen päiväkotipaikan koska hoitopaikka on täysin erisuunnassa ku mun työmaa. eli tosi ihanasti ovat huomioineet hoitomaksut.

täällä alkaa elämä pikku hiljaa voittamaan. ja pojan vointi parempi. vähän on yskäinen vielä mut normaalisti jaksaa leikkiä ja touhuta. ainut mikä on harmi. automatkat on nykyään painajaisia. ei viihdy sit yhtään auton kyydis. kauhea viihdytys muilla muksuilla et toinen ei huuda kurkku suorana.

mut nyt uuniin tulia ku sälli uinuu ulkona vielä. lueskelen myöhemmin enemmän kirjotuksia ku jaksan sisäistää asioita edes :wave:

Matami,älä sit kauhistu mun naamaa... meillä ei oo kissaa :D Nukutin just poikaa tonne ylös ja alkaakin ihan kivast nukahtamaan myös sinne mut tulee siinä ohimennen raapineeks ja repineeks mun tukkaa ja miä en voi tietty liikkuu koska esitän nukkuvaa :LOL: muuten herra innostuu...

Tein just tossa marjakiisselin,poika vetäs sitä välipalaks ja näytti tykkäävän... laskiaispullatkin pitäs vääntää... tekiskö tänään vai vasta sunnuntaina? Siinä mulle ongelmaa purtavaksi.
Nyt sapuskan väsäykseen.... :wave:

Nemika,Kiva että teillä aletaan olla paranemaan päin.. Meillä on ihan sama homma ton autoilun kanssa :kieh: Innolla ootan parinviikon päästä tapahtuvaa 3h autoreissua :eek: Saa laulaa kurkkukäheenä' maijamehiläistä ja pienetsammakot :LOL:

Katrinainen,en usko et Ava tajuu 40min päälle mitään. Se varmaan vaan sisäistää et aamuyöstä saa kerran maitoa,eli tuskin mitään "pilalla" sen suhteen =) Sulla sentään on joku roti,mulla ei oo mitään... syödään miten sattuu :whistle: Et onnee vaan mullekkin kun kohta pitäs alkaa vierottamaan,,,,
Väsymyksestä,nyt on hyvä kausi... tosiaan kun oon suosiolla tunkenut tissin suuhun puoliunissani ainakun siltä näyttää ettei muuten tokene,niin on saanu nukutukskin.

katrinainen nyt töissäkäyminen tuntuu jo ihan ok!! Alkujärkytyksestä on selvitty ja on itseasiassa tosi kiva olla aikuisten seurassa!!! Joten ei se töihin paluu ihan kamalaa oo!! Hyvin se menee sullakin! Ja Pojalla kans!

Meillä on poika ollu "ihan outo" koko tän viikon. Tai siis sen yöt on olleet ihan ihmeellisiä. Poika on ottanut kuvioihin takaisin yösyötöt. Mä en ymmärrä laisinkaan mistä tommonen johtuu. Mies ei vaan oo yöllä yksinkertasesti saanu poikaa muuten hiljaseks. muutenkin on nukkunut aika levottomasti 3-4 herätyksellä. Toivottavasti kyse olis hampaista tms.. Että ei ois ainakaan pysyvä ilmiö.

Kurpitsa :hug: voimia sulle!! Ja puhu ihmeessä tuntemuksistasi! Mulla on ongelmana kaikenkattava murehtiminen. Ja yleensä murehdin vielä ihan aiheetta... Välillä tuntuu etten pääse tästä ongelmasta yli enkä ympäri. Nyt on taas semmonen murehtimiskausi meneillään.

Tosi hassua että täällä on jo osa tosiaan 2. kierroksella!!! Ihana seurata teidän "uusia" raskauksia, varsinkin kun tietää mitä raskaana oleminen on. Paljon tsemppiä ja jaksamista meidän "mahakkaille"

kilot: mä saavutin taas mun välitavotteeni! Vähänkös oon ylpeä ittestäni. No tällä viikolla ei oo muutenkaan tullu kyllä kiloja mietittyä. jotta.. sori kun niin huonosti päivittelen noita teidän kiloja tonne etusivulle!! jos viittitte antaa uudet lukemat nyt, niin lupaan korjata ne tonne!!

mukavaa viikonloppua kaikille!

PS: pääskö Carmen sinne tukholman reissulle??

Yhteistyössä