TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edla-Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipparallaa! |O

Pikasesti tulin käymään, meinaa mennä hermot.. :headwall: Neiti on kiukkunen kun ampiainen ja huutaa vaan. Aamulla huusi täyttä kurkkua pari tuntia.. Odotan tässä et saan auton niin lähdetään kyllä käymään uudestaan TK:ssa, tarkistuttamas uudestaan korvat ym. Neiti syönyt nyt 6pv antibiootteja ( amoxin ) että luulis että pitäis jo helpottaa, mut ei.. pahenee vaan! :(

Puhuminen: Meillä kans yhdes vaihees osas sanoa lamppu ja äiti, nyt ne on sit jääny kokonaan pois. Mut kukkaa tua vaan hokee, ja sit äijä! :D ei kyl tiedä mitä tarkoittaa ( luulisin :D ) ja sit uus mitä nyt sanoo on "kukkuu" :D ja sit tavuja matkii ihan hyvin.

Kyläily: Meillä ei niinkään hirveesti käy mut sit kyl me tytönkaa aina päivisin nähdään muita ulkona/kahvilassa ym. Ja sit anopilla ja mun vanhemmilla vieraillaan aika usein.

Nyt pitää taas mennä... Tuun joskus paremmalla ajalla lukemaan kunnolla!

Terve! :flower:

Pitäisi kai koittaa saada pakattua, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa :/ Tosin mies on just banskulaatikkoja hakemassa, jotka alkaa loppumaan joten ei tässä kauheesti oo tehtävissäkään just nyt!

Palstailu on mulle kyllä sellainen henkireikä ja te niin tärkeitä "ystäviä" (pakko laittaa sitaatteihin, kun suurinta osaa en oo koskaan nähnytkään B) ), että en kestäisi, jos eetteri yht'äkkiä hiljenisi!! Ja etenkin nyt, kun on toinen vauva tulossa ja tuntuu siltä etten muista MITÄÄN pikkuvauvan hoidosta niin luottavaisesti sitten totean itsekseni, että "onneksi on toukokuiset mammat jeesaamassa" =) Tuolla syyskuisissa en osaa oikein mitään kirjoittaa (tosi moni käy kirjoittamassa siellä monta kertaa per pvä ja itse on sit ihan pihalla kuvioista, kun kerran pari viikkoon käy) ja paljon mieluummin tuun sit tänne toukokuisiin mähisemään. Lisäksi - on kauhee sanoa :ashamed: -, mutta en vaan jaksa miettiä siellä porukalla kaikkia maailman kolotuksia ja turvotuksia, kun tällaisella 1v:n äidillä ei vaan oo VARAA sellaisiin ylellisyyksiin kuin sohvallamakoilu ja sairaslomat :( Oonkin monasti miettinyt, että miten te matami, k-tomsku, Vilma + muut jo ennestään äidit kestitte aikanaan meitä esikoista odottavia äitejä, kun KAIKKI oli niin pahuksen totista ja tärkeetä :laugh: Ittee naurattaa, kun mietin aikanaan panikoineeni, jos pesin Nean vaatteita hajustetulla pesuaineella tai unohdin sterilisoida pullot joka kerta tai annoin jotain ruokaa maistiaisiksi enemmän kuin teelusikallisen ekalla kertaa :laugh: Voi tsiisus...

Meillä taitaa kesälomareissuilu jäädä aika minimiin tän muuton takia.. Neaa olisi toki kiva viedä paikkoihin, mutta onneksi hän ei kuitenkaan vielä tajua niin paljoa,että varsinaisesti mitään menoja kaipaisi. Ja on siinä hänelle ihmeteltävää moneksi aikaa, kun muutetaan isoon uuteen taloon, missä on paljon huoneita tutkittaviksi :D

Mistä tulikin mieleen, että pitää mennä katsomaan mitä tuo varaston syönyt tän puolen vuoden aikana,jos sieltä saisi jotain heitettyä poiskin!

Kuullaan :wave:

kyläily: ei meil kukaan käy :| yllätysvierait en haluu, koska aina ei meil niin siistii ole ja sit häpeen silmät päästäni jos meil sattuu joku tuleen keskelle sotkua. pitää siis sopia tulot ja menot hyvissä ajaoin..

nemika: siellä kuulostaa pojan olevan hyvällä tuulella. hyvä että putkitus tuo helpotusta =)

majj: :hug: on se hyvä käydä näytillä

hassua, tyttö ei oo tänään kitinä -kirku -parku- huutanut laisinkaan :o

tänään oon siivoillut, nyt kun on ollut aikaa omille tekemisillekin kun esikoisen osa-aikahoito alkoi...pyykkiäkin oon pessyt jo 3 koneellista.. pitääkin jatkaa hommia ja pestä lattiat nyt kun tyttö on unilla

Kyläily,Ei meille kukaan eksy ellen patista et tulkaa nyt... me käydään sit aina niillä tietyillä ihmisillä,mut joillekkin ei päästä kun ei oo autoo eikä nekään sit juur käy meillä eli aika onnetonta. Tänään soitti kaveri,olis halunnu mut viedä kahville mut enhää mie just sillon pääsyy...sovittiin et josko myöhemmin tällä viikolla =) Miäkää en pidä yllätysvieraista,mut mulle riittää pieni,tunninkin varoaika,et saan itelleni vaatteet ja paikat ees siedettävään kondikseen :D

Nemika,Ihana juttu että helpotti pojalla kivut,olipas kiva lukea :heart:

Majj,ei kuulosta ihan normaalilta kyllä,toivottavasti vika löytyy tk:ssa :hug:

Joopajoo,tänäaamuna se yrjö sit meinas lentää |O Sama juttu kun eilenkin,että jonnekkin kahteen asti on ihan karsee olo sit alkaa helpottaa... ei oo kyl yhtää kivaa ton poitsun kans. Onneks meidän äiti on ollu auttamassa... tekis mieli nukkumaan :|

Nemikallahyviä uutisia - huoh, onneksi pääsitte lopulta putkitukseen.

PuheTulee omaa kieltä ja joitain sanoja, selkeesti ymmärtää puhetta mutta ei vielä handlaa puhetekniikkaa. Ihana kuunnella tätä omaa höpinää. Kuorsaakos teidän taaperot? Meillä kuorsaa kun iso miäs :D

CarmenKyllä lapsien kanssa aina oppii ja ennenkaikkea sen tosiasian, etteivät mene rikki ja kaikki ohjeet on yleisiä suosituksia niitä tilanteita varten jos ei jotain handlaakaan. Eli mitään ei ole tarkoitettukaan orjallisesti noudatettavaksi vaan ihan vaan muokattavaksi tilanteen mukaan. Parastahan lasten kanssa on juuri se erilaisuus. Oonkin todennut että se millainen on ihan vastasyntynyt parin ekan vrk aikana - niin sellainen hän todellisuudessa on lopun elämänsä, se luonne ja ego pysyy hyvin samanlaisena. Ainakin omista olen huomannut. Hauska juttu.

kirsikkatomsku: juu, kun oikein väsyneenä tyttö on niin kuorsaa niin että ovenkin läpi kuulee =) välil taas ei kuulu oikein mitään ja saa oikein vieres olla korvat höröllään ja sittenkin kuuluu vaan pientä pihinää..

Oon ihmetelly miten pieni tyttö voikaan kuorsata :o Meillä ollaan kasvettu kk aikana hurjasti - paljon uusia asioita. Ennen meillä oli pallero ken istui ammeessa ja me saunottiin rauhassa, nykyään meillä onkin aktiivisaunoja, nousee lauteille - roiskii vettä, touhuaa joka suuntaan. Mahdotonta menoa, tuntuu että kotinanny olis tarpeellinen kun ei kertakaikkisesti voi tehdä muuta ku vahtiavahtiajavahtia kaiken aikaa. Noh taidetaan olla kaikki samassa veneessä :laugh:

Käytiin sielä TK:ssa, ja hyvä että mentiin. Vielä viime viikollahan se korvatulehdus oli suht lievä, ja vaan vasemmassa korvassa, nyt oli sit pahentunut ja molemmissa korvissa, saatiin uus antibiootti kuuri ( Ditrim duplo ), toivottavasti auttaa ja sit antoi vielä reseptin Pronaxeen.

Carmen: Oon kans joskus naureskellut itselleni kun oli muka kaiken maailman vaivoja silloin odotusaikana.. En tosin muista oliko aiheellisia vai ei.. :D

majj Hyvä, kun lähditte käymään! Meilläkin muuten Nean ekan korvatulehduksen lääkkeinä oli ensin Amorion ja sitten Ditrim, kun ei A tehonnut. Toisessa tulehduksessa taasen oli joku 3pvn kuuri, joka oli minust mahtava, kun kesti niin vähän aikaa ja ärsytti siten mahd.vähän massua. Toivottavasti lääke nyt tehoaa!

Ja juu, kyllä mullakin oli jos jonninmoista kolotusta Nean raskaudessa ja kyllähän ne silloin tuntuivat ihan todellisilta, MUTTA... :/ Tän toisen raskauden myötä on vaan alkanut ihmetyttämään, että voiko saman ihmisen raskauden todellakin olla näin erilaiset vai oliko sitä silloin vaan pikkusen liian keskittynyt omaan napaan :ashamed: Vaikka näin se taitaa kaikilla mennä: silloin keskittyy itseensä, kun siihen on aikaa ja mahdollisuus, mutta tiukan paikan tullen pärjää kyllä vähemmälläkin huomiolla.

Nimim. Koko päivän supistellut mamma 32+3, joka tätä menoa kyllä synnyttää vauvansa jonnekin muuttolaatikoiden keskelle :p Pitäisi ottaa rauhassa, mutta minkäs teet, kun OMAT VANHEMMATKIN pitävät mökkilomailua tärkeämpänä, kuin oman tyttärensä auttamista muutossa keskellä loppuraskautta :'( Kuulemma "mökillä haluaa nyt olla, kun sellainen on rakennettu" :o Haistakoot sanonko mitä....

Nemika, hienoo että on helpottanut pojalla! Hauskaa reissua!

Carmen, sellastahan se on ekan kanssa...eikä täällä varmaan kukaan ole ihmetellyt esikoisten odottajien kysymyksiä tmv. Samanlainen sitä itekin on ollut....toisen kanssa sitten ihan erilainen. Mutta on sitä sitten riittänyt ihmettelyä tän neidinkin kanssa, kun onkin ihan erilainen kaikessa kun esikoinen. Voi kun saisit sen muuton alta ja apua ainakin! ettei ottais liian koville...

Carmen :hug: Kyllä kuulosti hölmöltä kommentilta omilta vanhemmilta :o Eikö siel mökillä ehdi sit minään muuna viikkona olla kun just nyt? Saitko sanottua tarpeeksi selkeästi et nyt tarviin apua? Mul on itsellä ongelmana kun en osaa suoraan sanoa ja oletan vaan muiden osaavan lukevan mun ajatuksia. Sit otan pahasti nokiini kun ei ymmärretäkkään :ashamed: :headwall:

Majj Toivottavasti tehoavat uudet tropit oikein nopeasti! :hug:

Edla Viel toi esikoinen ei ole tehny valintaa suuntaan tai toiseen sen kielen suhteen. Kun ollaan kolmisin puhuu suomea ja kun ovat kolmisin isänsä kanssa puhuu ruotsia. Mietin vaan et pitäsköhän jotenkin ohjata häntä käyttämään vain jompaa kumpaa? Oliks tääl muita jolla kaks kieltä ja useampi lapsi??? :wave:

Sain just Joan nukkumaan. Ollaan kahdestaan kotona, mies lähti esikoisen kans mökille viettämään viimeisiä lomapäiviä. Ihana rauha! :D Joan vaan on ollu koko illan ihan ihmeissään ja kävellyt ympäri kämppää ja huutanut esikoisen nimeä ja välillä pappaa. Taitaa pienellä olla ikävä... :heart:

Vilma, niin mä tulin tähän kieliveikkaukseen kun mun ex-mies puhuu veljiensä kanssa ruotsia ja juuri samalla lailla heillä et isä ruotsin- ja äiti suomenkielinen. Samoin heidän kaveripiirissään olevat sisarukset. Kysyin tätä et miksi näin, niin eivät oikein osanneet vastata. Ehkä kuulemma se, et kun suomessa kasvaa ja suomea kuulee koko ajan joka paikassa, ni ehkä sit perheen sisällä haluaa pitää kiinni siitä kielen taidosta. Mee ja tiedä sitten :o

Carmen, nyt potkit oikeesti sitä sun putkiaivoas siellä. Ja tietty ehkä vielä kokeilla kepillä jäätä vanhempies suhteen ja kysyä ihan suoraan? Tai sit raa'asti kysyä josko sitten auttaisivat maksamaan muuttofirman laskua? Tsemppiä, itekin rv 32 muuttaneena tiiän, et ilman 1-vuotiastakin itku on kyl silmässä :hug:

Majj, toivottavasti toi kuuri nyt tepsis ja loppuis kivut sekä kiukuttelut :hug:

Meillä täällä yks neiti itsepäisyys... :kieh: Siis riittää et mennään makkarin puolelle ni alkaa raivohuuto, hohhoh |O No ehkä se kohta on niin väsy et nukahtaa tohon olkkarin matolle... :/ Only in my dreams :ashamed:

Carmen: Voimia kovasti muuttoon! Kurjaa, kun apua ei ole tarjolla :( Me muutettiin rempan tieltä, kun odotin E:tä rv 36 ja joo, aika rankkaa oli. Mut saatiin onneks tavaroiden purkuun apuja appivanhemmilta.

Mä oon kyllä niin harmissani näistä raskausvaivoista, kun esikon aikana ei ollu mitään! Turvotusta lopussa, mutta sekään ei estänyt jumppaamasta yms. Vietin ihan normia elämää sektioon asti. Nyt kolottaa joka nurkkaa ja lepohetkiä ei tosiaan ole montaa päivässä. Pojan päikkärit ja sit tietty illalla. Ei tarvi ku imuroida, ni kolottaa joka ikistä niveltä :( Varmaan vaikuttaa, kun on niin vähän eroa raskauksissa. Selkä on nyt parempi, joten eipä kai auta valittaakaan :)

Hirveästi ei tullu esikon vauva-aikana panikoitua ja nytkään en muista puoliakaan siitä mitä PITÄS tehdä. Hyvä, kun Carmen otit puheeks noi pullojen steriloinnit... Enpä olis sitäkään varmaan muistanut :D Luin kirsikkatomskun viestin väärin, mutta itseasiassa taiskin mennä lopulta oikein ;) Tomsku kirjoitteli ohjeiden muokkaamisesta tarpeen mukaan ja mä luin mokaamisesta tarpeen mukaan :laugh: Niinhän se kai useimmiten menee...

Repa: Ihanaa kun sulla on siellä äiti apuna! Mulla ei ollu ketään ja alkuun se iltakuvotus muuttuikin kokopäiväkuvotukseksi ja pojan, silloin 8kk, kanssa oli muutama viikko ihan kamalaa :( Oksensinkin sillain, et poika ryömi vessaan viereen katsomaan... Huh. Voimia!! :hug:

Vieraita ei käy kovinkaan usein. Yleensä tapaan muita äitejä ja lapsia puistossa tai tuossa meidän pihassa. Kavereiden kanssa treffataan sit milloin missäkin, mutta harvoinpa noita lapsettomia ystäviäni enää näen :( No, omaakin vikaa joo on. Lapsellisten kanssa nähdään aika usein joko ilman miehiä tai koko perheiden voimin.

Nyt nukkumaan; huomenna kahvittelua mammakavereiden kanssa :)

Kaksikielisyydesta, vaikka se meilla ei niin ajankohtaista nyt enaa olekaan.. Eevasta kun tulee suomenkielinen, ma en pysty sille italiaa opettamaan niin paljon kun haluaisinkin eika se niin englantiakaan enaa koko ajan kuule. Mulla on taalla paljon kaksi- tai kolmekielisia tuttavaperheita (suomi-italia-englanti) ja kaikissa lapset puhuu keskenaan suomea. Alkuun se on kuulemma hienoa kun on "salakieli" mutta myohemmin juurikin kuten Edla mainitsi, haluavat pitaa suomen kotikielena edes keskenaan (jos kotikielena muuten on englanti), kun italiaa tunkee sisaan ikkunoista ja ovista. En sit tieda miten on ruotsin kanssa Suomessa, jossa ruotsia ei voi mitenkaan kovin salakielena pitaa ja sita kuulee muuallakin kun kotona jos haluaa. Ma en usko etta on tarvetta ohjailla vain toisen kielen kayttoon, kayttavat sita kumpi luonnolliselta tuntuu.

Viimeista viikkoa viedaan! Mua stressaa pakkaaminen ihan hurjana jo nyt, porukka ei taida ihan tajuta etta saan vieda pois saman maaran tavaraa kun toin. Nonna on ostanut Eevalle 4 kiloa (!!) Parmesan-juustoa vietavaksi Suomeen kun "Eeva tykkaa siita". Voi jessus, sitahan saa ihan meidan lahimarketista samaa tavaraa. Noita juustoja voi kuitenkaan tannekaan jattaa etten verisesti loukkaa Nonnan tunteita. Samoin mukaan on otettava 2x2 litran oliivioljyKANISTERIT koska "Ei Suomesta kuitenkaan saa yhta hyvaa" ja litran verran tadin tekemaa sitruunalikooria plus viinit jotka lupasin isalleni ostaa loppuviikon viinitilareissulta. Etta toisaalta mitapa sita stressaamaan pakkaamista kun tuossa tais tullakin jo ne mita mukaan mahtuu. :headwall:

Huomenta! :flower:

Meillä on aivan järkky yö takana ja nyt hiipparoin täällä yksikseni, että Nea nukkuisi mahd.pitkään.. Illalla se jo alkoi, kun isä yritti hoitaa iltapuuhia: suihkussa huusi, kunnes menin itse pesemään hänet, iltapuurosta ei tullut mitään isän kanssa (kuten ei tavallisestikaan koskaan syö isänsä kanssa :ashamed: ) ja siitä vasta riemu ratkesi, kun isi vei sänkyyn ja äiti jäi alakertaan. Siis KOSKAAN ei oo tarvinnut meidän pimua rauhotella 20min. ja silitellä uneen :o Ja siitä sitten tasaisin väliajoin parin tunnin välein on itkenyt ja pyöriskellyt sängyssään :/ Mikä ihme mahtaa olla...

:hug: Kiitos kaikille kannustuksesta :hug: Kyllähän minä mielestäni tein asian melko selväksi äidilleni puhelimessa, mutta minkäs teet, jos toinen ei tajua asian ydintä :headwall: Hän vaan hokee, että miehen pitäisi auttaa enemmän - niin kuin toki pitäisikin! - , mutta koitin siinä sitten selittää (ts. huutaa :ashamed: ), että se on ERI taistelu, jota en voi NYT käydä ja että NYT KYSE on siitä haluavatko he olla MINUN APUNANI. Vaikka eihän tää yllätyksenä tullut: kyse on kuitenkin ihmisistä, joilla aina on "niin kova ikävä Neaa", mutta koskaan eivät ole vielä omatoimisesti ehdottaneet hoitoapua tai muuten ajanviettämistä pimun kanssa :/ Niinä kertoina, kun ovat sen muutaman tunnin Neaa katsoneet, että olen päässyt viettämään laatuaikaa lääkäriin tai neuvolaan niin heti ovesta sisääntultuani on alkanut levoton liikehdintä ja kauhea listaus mihin pitää mennä ja lähteä sillä sekunnilla.. Mutta nyt oon tilanteen kanssa aika sinut: nostin miehen melkein seinälle eilen ja vannotin, että se taulapää nyt ymmärtäisi, että se ollaan "vain me" ja että hänen on ryhdistäydyttävä! Ajattelin meinaan ihan mielenkiinnosta kokeilla, missä vaiheessa porukat tarjoutuisivat avuksi, jos en kertaakaan pyydä.... :(

naukuri Voimia sinne :hug: Onhan nää krempat ihan hanurista: eilenkin supisteli ja kirvisteli koko päivän niin paljon, että luulin jo lähdön koittaneen :o Silti pitää vaan kaikki hommat hoitaa... ja kaiken päälle tuo pimu alkoi vetää jotain totaalilakkoa isänsä kanssa ja vain minä kelpaisin hoitajaksi! Matonpesupaikallakin piti nyhjätä äidin sylissä koko ajan - siinä me sitten katseltiin, kun isi kuurasi mattoja (ihan oikein :laugh: )!

Meillä olisi tänään kaverin lapsen 1-v. synttärit ja olisi tosi kiva mennä, mutta alkaa omat voimat olla sen verta lopussa etten tiedä jaksanko :ashamed: Lisäksi alkavat vasta klo 17 ja ovat 40km päässä eli jouduttais anyway lähtemään pois jo kuudelta... No pitää katsoa voinnin mukaan!

Nyt aamupalalle, jos vaikka saisi syödä ihan rauhassa yksikseen :p

Carmen Meil on mun mutsin kans vähän samalla tavalla. En usko et hänkään on ikinä pyytänyt esikoista hoitoon ja aina olen saanu itse soittaa ja pyytää jos voisivat katsoa tai ottaa hoitoon ja kun on joskus "joutunut" katsomaan lasta/lapsia on hän jo välillä soittanut perään et missä olen kun kestää |O Onneksi mun faija on tosi innokas hoitaja ja nykyisin soitankin suoraan hänelle :laugh: Tää on onneksi menny parempaan suuntaan kun esikoinen on kasvanut. Nyt kun poika osaa jo itse soittaa mummille ja kysyä saako tulla yökylään ei mutsilla ole mitään sitä vastaan :D Anopin kans taas on just toisin päin hän soittaa ja pyytää poikaa yökylään niin usein et meidän on vähän ollu pakko rajoittaa menoja :laugh:

Kakskielisyydestä viel kun jäin sitä juttua mielessäni pyörittelemään. Esikoisen kans sitä toitotettiin et jokaisen pitää puhua vain yhtä kieltä. Esikoinen 4,5-v osaa valita kielen puhujan mukaan mut pikkuveljen kohdalla tää valinta ei viel ole tullut esiin. Tuntuis kun hän olis vähän epätietoinen mitä pitäisi puhua ja siinä suhteessa mietin pitäskö häntä jotenkin ohjata jompaan kumpaan kieleen :/

Nemika :hug: hienoa että poika on kunnossa!

Voi Carmen :hug:
Toi sun vanhempien mökillä olo kommentti oli kuin suoraan mun appivanhempien suusta!Tosi ärsyttävää...nytkin suunnittelevat muuttoa osaksi aikaa vuodesta ulkomaille.Välillä tuntuu,et vähät välittävät.,et näkevätkö lapsenlastaan koskaan :ashamed:Appiukkokin totesi,et äkkiähän tuonne maailmalle lentää lapsen kanssa,et he odottavat sit siellä meitä ja hekevat aina lentoasemalta tai tulevat meille käymään.Helppohan se on sanoa...toteutus eri asia!

naukuri VOIMIA :hug:

Mekin saatiin taas miehen kanssa asioita puhuttua parempaan suuntaan ja kummasti on nyt yrittäny mua aina joka väklissä auttaa pojan hoidossa.Toivottavasti tilanne jatkuu myös näin =)

reissu heitetty. enhä mie malttanu yöksi jäädä vaan ajettiin vielä kotiin. pitkänpäivän reissattiin 440km autossa. 8 tuntia särkänniemessä ja poika oli yhtä hymyä koko matkan autossa istumisineen. ei voi ku ihmetellä.. :o sillä oli oma ranneke ja kävi kovasti laitteissa ja nautti niin kovasti et olin tippa silmässä koko ajan ku katoin sitä miten se tosissaan nautti elämästä. :) mut tosissaan viime kuussa ei uskaltanu 15 km yksin ajella sen kans ja nyt vedettiin tollane reissu eikä sit kertaakaan narissu. nyt oon ihan haljeta ylpeydestä. ja väsänny kulmahampaanki ihan huomaamatta :D nooo..tyyntä myrskyn edellä varmaan ;)

tuhat kiitosta kaikille meitä tukeneille. ootte oikeasti niin ihania..iso iso rutistus kaikille :hug: :hug: :hug:

mut nyt anoppilaan syömään. äske heräs tenavat vasta. pikkase reissu väsyä matkassa ollu. ukko siel remontissa niin käydään samalla valmiissa pöydässä ku päivä niin pitkällä jo.

Avun saantiAika kummallista tosiaan, esikkoo ja sen odotusta höösää kaikki ja siihen se sitten taitaakin jäädä. Paras on palkata ulkopuolista apua jostain - vaikka se sitten maksaakin, apu tarpeellista ja voi jopa tepsiä anoppilaan asti. Mä en oo enään pyytänyt niitä kun on ollu nihkeetä, viime kesänä oli aivan toisenlaista mut nyt kun meill on tää aktiiviliikkuja taapero ni ei oo viitseliäisyyttä sen vertaa. Sitten taas parin vuoden kuluttua alkaa kysyminen........noh,ymmärtäähän tämänkin.

MajHyvä kun menitte ja saitte kunnon dropit ja kyll toi Pronaxen on ihan yliveto kipulääke. Sitä on hyvä olla jemmassa aina, yleensä hätä tulee just illansuussa/yöllä :D

[/b]NaukuriMokaus ja muokkaus - joo aivan sama asia, aika verbaalista ajatelmaa :laugh:

Palailen piakkoin - pitää kuskata teinit tallille. :wave:

Isovanhemmista: Meillä appivanhemmat asuu aika lähellä ja monesti sanovatkin, että tulevat kyllä tarpeen tullen hoitamaan poikaa (niinkuin talvella tulivatkin ), mutta nyt ovat olleet toukokuun alusta lähtien mökillä keski-suomessa, joten... Poika onkin sit ollu mukana mun neuvoloissa ja kerranhan sitä vahti meidän terveydenhoitaja sen aikaa, kun olin lääkärineuvolas :) Mun vanhemmat asuu 120km päässä ja kun ovat vielä työssä käyviä, niin eivät niin vaan tänne pääse. Siellä kun ollaan, niin mun äiti aina innolla leikkii pojan kanssa yms. mutta eipä hekään ole koskaan tarjoutuneet erikseen poikaa vahtimaan / hoitamaan. Meillä ei siis juurikaan vietetä aikaa ilman poikaa... Ihania ovat kyllä molemmat isovanhemmat ihmisinä ja heidän luonaan pojan kanssa leikkivät yms, mut et tänne kotiin tulis joku "vapaaehtoisesti" vahtimaan tai ottaisivat yökylään, niin ei. Välillä harmittaa, mutta kyllähän tää arki sujuu näinkin. Remppa- ja muuttohommissa ovat kyllä innokkaita auttamaan, ei sen puoleen :) Mut tylsää aina itse pyytää.

Olin äsken mammakavereiden ja lasten kanssa kahvittelemassa. Olipa ihana nähdä pitkästä aikaa! Noita treffejä tarvis olla NIIIIIIN paljon useammin! Ja ihanaa, kun ollaan jonkun luona, niin on niin helppoa olla lastenkin kanssa vaiks takapihalla. Kahvilassa kun tuo meidän ipana ei enää paikoillaan pysyis kuin hetken.

Carmen: Toivottavasti Nealla on vaan joku nopeasti ohimenevä kausi tuossa äitiriippuvuudessa :hug: Se on kyllä kurjaa, jos vaan äiti kelpaa, mut eiks monilla lapsilla tule tuollaisia vaiheita aina välillä? Jossain vaiheessa se on sit vaan isi ku kelpaa ja sä saat houkutella tyttöä sun luo ;) Saas nähdä koska meille tulee sellainen vaihe. Nyt on vielä kiltisti syönyt ja mennyt nukkumaankin isän kanssa. Tosin isä meillä iltatoimet hoitaa aika usein, mut silti. Varmaan sitte alkaa ku vauva syntyy, enkä voi tehdä kaikkea...

tytöl on sit pukannut 5kpl hampaita 16 päivän sisään :o nyt niitä on jo 13kpl ja edelleen niitä on puhkeemas ainakin kaks..on se hyvä et niitä tekee mut et kaikki sit kerralla..ihmekkös tuo et on vähän ollut huonotuulinen likka meillä. nyt on pari päivää ollut niin ihanaa tuon tytön kans kun ei kitise ja nauttii olostaan ja leikeistään :)

isovanhempien avusta..mun vanhemmat on töissäkäyviä niin ei hirveen usein nähdä mut auttavat kyllä joskus viikonloppuisin jos hyvissä ajoin sovitaan. appivanhemmat onkin sit toista maata.. eivät pääse meille koskaan..ei oikein pyydettäessäkään vaan meidän pitäs vaan käydä siellä suunnalla. anoppi on nähny lapset viimeks joulukuussa, ei tullut ees kesällä kummankaan lapsien synttäreille vaikka kutsu kävi, syynä se että ei mekään käydä siellä :headwall: no sentään appiukko pääsi tuleen..nyt onkin anopin kanssa välit poikki ollut toukokuun puolivälistä asti vallan luoja tietää kuinka kauan...

Pikaisesti heippa :wave:

Täytyy mennä pian syöttämään neidille iltaruoka ja sit lähteä käymään kaupassa. Tänään ollaan aamusella käyty tutustumassa J:n uuteen perhepäivähoitajaan. Kivaa oli ja täti vaikutti oikein mukavalta :). J touhus innoissaan, kun oli niiiiiin paljon kaikenlaisia leluja. Torstaina mennään uusiks. Alkaa tässä todellisuus iskemään päin naamaa, että maanantaina täytyy tosiaan töihin :o .

isovanhempien apu Meillä ainoastaan kaksi isovanhempaa, mummu ja paappa. Apua saadaan tarvittaessa, jos ajoissa pyydetään. Aika vähän kumminkin pyydettykin :/ . Ehkä sitten enempi, kun lapsia on kaks.

Majj Hyvä, että saitte kuurin. Pikaiset paranemiset Julialle! :hug:

Carmen Meillä ollut pian viikko tommoista outoa yöheräilyä :( . Kulmahammas pikistää, että sekö syynä...en tiedä. Kitisee ja natisee sängyssään ja herää sata kertaa. Huh! Toivottavasti teillä heräily jäi yhteen yöhön :hug: !

Nyt hommiin...palaan illemmalla!

majj: tulee jo kurja mieli ku lukee noita korvajuttuja :( toivottavasti uudet tropit tehoaa eikä jää kierre päälle niin ku meillä. pronaxenin ohellahan saa antaa myös panadolia. lastenlääkäri ohjeisti meitäki sillai ku kivut oli kovat pojalla. paranemisia :hug:

carmen: jaksuja sinneki. meillä kans väliin noita natinaöitä. :hug: :hug:

lastenhoitoavusta: mä saisin anopilta apua. mut en osaa ottaa vastaan sitä. tänään pyyteli poikaa pitkin päivää sinne ja jätin sit vaan kauppareissun ajaksi. :ashamed: ollaan oltu niin yhtä pojan kans pitkään etten osaa hellittää. välillä tuntu et mun ja pojan ympärillä on iso kupla minne ei kukaan pääse sisään vaikka haluaisin. ja nyt en osaa tästä tavasta luopua ku niin kauan kannoin joka käänteessä sitä.
tuuriin pitäisi lähteä ja anoppi tarjos ottamaan lapset päiväksi että päästäis kaksin ukon kans. mut saa nähdä hennonko pikku äijää antaa.. :ashamed:

mut iso kasa pyykkiä odottaa tuossa laittajaa.. :wave:

Yhteistyössä