*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA 2010

Meilläkin on pinnis käytössä, Niklaksen huoneessa kyllä jo jatkettava sänky odottaa, jos sen joskus tulevaisuudessa sinne siirtää, kun raskii =)


Tänne ei hyvää kyllä kuulu, viime pe yönä soitettii mulle et tulla äkkiä sairaalaan,äiti saanu kipukohtauksen, ettei mikää lääke enää auta, kasvain turvonnu/levinny nii paljo yhtääkkiä :'( Mehä miehen kans lähettii sit yöllä ajaan, saatiin lapsille hoitaja, en uskaltanu sinne lapsia ottaa mukaan. Saivat kuitenki rauhotettua iha älyttömillä määrällä morfiinia sen kivun(oli huutanu siellä iha täysillä ). Ennuste on nyt että päivä kerrallaan,äitillä on se kaikkein pahin aivokasvain mitä on :'( Ei voi enää leikata tai hoitaa muuten kun lääkkeillä pitää kipua ees jotenki poissa :'( Onneksi mulla on nyt iso tukijoukko joka välittää, saan puhua koko ajan, kun puhelin soi, toisin kun isä kuoli 8 ½v sitten, olin ihan yksin. Ei tätä voi ymmärtää :'(
 
Sarbba, Voi vitsit sentään :hug: Todella raskaalta tuo tilanne kuulostaa ja ja tuossa tilanteessa olleena tiedän kuinka lohduton oma olo kun joutuu katsomaan pystymättä tekeen itse mitään :'( Hyvä kuitenkin, että sulla on ihmisiä siinä ympärillä, saat olla voimaton ja käydä noita asioita läpi puhumalla :hug: Voimia, voimia ja voimia :hug:
 
Sarbba :hug: sinne. kuulostaa tosi pahalta. :|

matami sanoitkin jo löytäneesi ns. kellukkeen. Mulla oli neidillä pelastusliivi vaikka ei hän sitä juurikaan tarvinnut kun osaa jo uida niin hyvin et pärjää. Mut pikkuselle se olis ollu ihan ehdoton -ja turvallinen veneretkillä yms. Mä säästän jo kovin seuraavaa matkaa varten :D

:wave: pitää taas mennä. Tultiin just uimasta ja nyt neidit pitäs laittaa nukkumaan.
 
sarbba :hug: Olet ajatuksissani. Voimia.

Meilla ollaan pitkasta aikaa terveita.Tata ihmetta ei ole kuukausiin ollut. Tosin vauva sai ventolinen jo nyt laakkeeksi yskaan ja ahdistukseen. Mutta ei siis viela onneksi mitaan diagnoosia. Taitaa meille olla toinenkin astmalapsi tulossa. Huh huh.
 
Sarballe hurjasti voimia :hug: :hug:

Katris: Toivottavasti pikkuinen säästyisi astamalta..ja ihana kuulla että teillä ollaan terveenä :heart:

(.) mulla on huono omatunto kun en kerkee/muista aina tsempata teitä jos teillä on murheita, ite olen saanut teiltä niin paljon tukea tässä matkanvarrelta et tunnen itseni ihan itsekeskeiseksi. Työ vie tällä hetkellä musta kaikki mehut kun tänä syksynä tää projekti pitäs olla valmis. Mulla on onneksi jo tiedossa uusi työ joten sit ei tarvitse stressata.
 
Jännittää, mulla on kohta lääkärin aika, tutkitaan tota meikäläisen alavatsaa ja ultrataan kohtua yms..pitäkkeehän peukkuja et ois kaikki viel sellasessa kunnossa et saatas josku 3 alulleen..alunperin piti olla vasta ensi kuussa mutta tänä aamuna soittivat et olisiko mahdollista tulla peruutuspaikalle ( olin jättänyt toiveen että jos näitä tulee niin soittaavat)
 
Lukemassa kuulumisia..

sarballe paljon haleja :hug: Sanattomaksi vetää... :'(

kurpitsa miten teillä tyttö voi ts. saitteko ikinä selvyyttä tytön itkuisuuteen? Olen tainnut tippua vähän porukasta Anniinan syntymän jälkeen ja on mennyt ihan ohi teidän(kin :ashamed: ) kuulumiset...

pojalle Peukut pystyssä lääkärikäynnille - toivottavasti saatte alulle toivomanne pikku-kolmosen! ;)

merika Mitäs teidän rauhaan kuuluu?

Nyt sohvalle, kun talossa rauha ja hiljaisuus (edes hetken ennen kuin yökukkuja aloittaa riekkumisen B) )!

C
 
poika peukkuja pidetään. :)

pinnasänky siinä nukutaan vaikka tavis sänkykin on jo valmiina. neiti ei kyllä oikein mahdu enää pinnikseen, mut saa nukkuu siin niin kauan et osaa rappuset mennä alas. Esikoinen siirty tavis sänkyyn paljon nuorempana.

summer hiljaa hyvää tulee. meillä oli taas toisin -hoidossa kysyivät keskustelussa et mistä e juo kotona kun he käyttää nokkamukia. Kerroin et ihan tavallisesta muovimukista kahvalla tai ilman :) ei ollu tullu juttuu siitä.

carmenmitäs meille -touhua riittää. Illat menee niin nopeesti. Ollaan nautittu talvesta hiihdetty, luisteltu ja pulkkailtu. Toki ei E vielä muuta kuin pulkkaile :) Kyllä sä kärryille pääset vaikka et usein ehdikkään palstailee. Meidän pitäs joskus treffata? Olis ihan kiva. Mulla vaan ei oo oikein vapaata viikolla mut voisin kyllä huristella sinne päin jossain vaiheessa. Ootteko käyneet siinä Hop Lopissa mikä on myllyn lähellä. Itse oon isomman kanssa, mut luulen et E tykkäis jo siitä paikasta. :wave:

Birdie mitäs sulle kuuluu?

Nemikasinua kaipailen :wave: Mitä teidän arkeen kuuluu?

Mut nyt täytyy taas mennä :wave:
 
pitkästä aikaa kuikkasin jopa palstalle asti..

sarbba: voimia sylin täydeltä :'( ei tarvisi sun käydä kyllä tälläistä läpi kun isäsikin olet menettänyt. :'( voimia sylin täydeltä sinne..ei sanoja löydy mitkä lohduttaisi :hug: :hug: :hug:
tälläisen edessä sitä on aivan sanaton..mutta ajatuksissa olet..yritä jaksaa :hug:

merika: nyt ehkä jo parempaa kuuluu. mä olen ollut aika rikki ja voimaton mut pikku hiljaa taas noustaan ja jatketaan eteenpäin kohti tulevaa. ensi viikolla pojan sydänlääkäri ja leikkauspäivä lähenee.
ajatukset mullin mallin mut yritän olla miettimättä kaikkea ja nauttia hetkistä. ja alan saada itseäni koottua sen verran et jaksan jo arjen taas =) ihanalta tuntu lukea että olit kaivannut...oot aina läheinen ku odotusajat ja kaikki oot tsempannut :hug:

lueskelen tässä teidän kuulumisia tarkemmin..nyt en kerinny ku viimeisen sivun napata auki ja sarban kuulumiset pysäytti täysin..omat murheet tuntuvat hurjan pienille nyt... :'(

meillä tullu kauheeta uhmaa..tappelua nukkumaanmenojen kans ja yöllisiä itkukohtauksia pojalle..viime yö meni hyvin ja tänään nukahti hienosti..toivon et saadaan nukuttua myös..univelkaa vieläkin..

 
Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Eihän siellä kaikki ollut ihan ok, kohdussa jotain ylimääräistä mulle tehdään tähysty et mikä siellä on. Huonossa tapauksessa ei meille lapsia enää tule mutta nyt yritys menee jäihin siihen saakka kun tiedetään mikä on tilanne. Onneksi mulla on kaksi lasta jo niin tää ei koske niin kovasti.

Nemika: ihana kuulla että sulla on jo parempi fiilis :heart: Usko vaan kaikki menee hienosti ja poika voi entistä paremmin kun leikkaus on tehty.
 
Summer: ensiviikolla, ihmettelen vain miksi sitä ei ole aiemmin huomattu mutta lääkärin mielestä voi olla kyse ultraajan taidoista/ ultra laitteesta tai sitten kohtua ei vaan ole tarkasti katsottu vaan on keskitytty munasarjoihin. Toivottavastu ei olisi mittään vaarallista mut vähän pelottaa kun multa on aiemminkin postettu kasvain jalasta....en tiiä voiko niillä olla mitään yhteyttä.
 
Poika,Voi kökkö :/ Kerrassaan ikäviä juttuja noi tommoset,mut toivotaan et ei olis mitään vakavempaa kyseessä kuitenkaan ja pääsisitte vielä kolmosen tekoon myöhemmin. Tsemppiä :hug:

Nemika,Kiva kuulla teistä,kiva jos fiilikset sulla jo pikkasen paremmat :hug: Meil on kans yöllisiä itkusteluja...tosin niitä nyt on ollut aina tasasin väliajoin :/

Poitsu tuntus jaksavan yhä paremmin ilman päikkyjä,nukahtaa nykyään siis vain autoon jos myöhään iltapäivästä ollaan liikenteessä ja herää viimeistään kun yritetään laskea johonkin sylistä...eli yleensä tirsoille tulee mittaa max 15min. Jos oon pojan kans illan kaksin,on melko kitisevä...mut heti kun on jotain ohjelmaa niin jaksaa mainiosti =)

Ulos ei tahdo päästä...tänäänkin näytti 20 astetta miinuksella ja kova tuuli |O No onneks huomenna päästään autolla kerhoon =)
 
Voi poika toivotaan nyt että olisi kyse jostain vaarattomasta jutusta. Ja että saisitte vielä sen kolmannenkin. Mutta ihan kun ajattelet asian noin että teillä on jo kaksi pojan viikaria ja sekin on jo tosi hieno asia. Mutta ymmärrän kyllä sen lopullisuuden tunnun, liiankin hyvin. Nyt on mennyt 2 kk sterilisaatiosta ja edelleen se asia koskettaa aika paljon. Vaikka järjellä tiedänkin se raskaus olisi ollut minulle aivan liian riskialtista ja todennäköisyys että lapsi olisi kasvanut masussa loppuun saakka hyvin pieni, niin silti tunnetasolla tuntuu kovin surulliselta ja tyhjältä.

Itse syöminen ja juominen Taidetaan olla tällä palstalla ainoat joilla ei vielä syödä itse, kuin noin muutamia lusikallisia. Mutta juominen tavallisesta mukista taas käy kuin vanhalta tekijältä. Mä en tiedä miten saisin Neean syömään itse, se vaan syöttäs mua tai siskoaan...Ollaan syöty koko poppoo samassa pöydässä jotta mallia olis, ei auta. Olen koittanut syöttää yksikseen, tai siis että tyttö on saannut itsekseen istua ruuan ääressä kaikessa rauhassa, ei...lusikka on ollut mukana syömistouhussa jo viime keväästä ja osaahan Neea sitä käyttää, sen on kyllä näyttänyt. Mutta kun ei vaan suostu syömään. Jotenkin vaan niin ärsyttävää kun olisi jo ihan kiva kun söisi itse :headwall: :headwall: Hyviä ideoita otetaan vastaan!

 
Voima :hug: kakille sitä tarvitseville.

Meillä tehdään toisia poski/syömä hampaita.

Pinniksessä nukutaan edelleen. Ja todelläköisesti viel ainaskin muutama kuukausi. Ehkä sit samalla, kun tehdään pientä pintaremonttia ja vaihdetaan tota huone järjestystä harkitaan sänky asiaakin. Tosin vielä ei olla varmaksi päätetty siirtyykö pikkumies meidän mukava vai jääkö isompien kanssa jakamaan huonetta, josta alkovin osuus pyritään sisustamaan ja rauhoittamaan tolle meisän koululaiselle.
 
Jenni,Ei kassukaan jaksa hirveesti ite syödä... osaa homman lusikalla/haarukalla,mut sillon kun oppi taidon niin tavallaan laiskistu ja useesti pyytää äitiä auttamaan. Ja suurimmaks osaks ite syöminen tapahtuu sormin ;) Miä en hirveesti oo siihen vielä huomiota kiinnittänyt,kun kuitenkin tiedän että se taito on olemassa =)
Miä yleensä laitan lautasen nenän alle ja pelit ja vehkeet saataville,syön ite ja sit jos mitään ei oo tapahtunut niin autan...mut kyllä siihen mennessä jotain on napsinut...sormin ja muutaman kerran on vetäny lautasen lähes tyhjäks.
 
jennimeillä tosiaan syödään itse, mut johtunee siitä et päiväkodissa pitää. Ei serkun poika viel syö ja ikääkin on muutama kuukaus enemmän. Hiljalleen. Meillä sormet on kovasti käytössä-pinsetti otteella poimii raejuuston palasia :D

nemika :hug: sinulle. Sinä myös oot erityisen tärkee..en tiedä miten olisin selvinnyt hengissä joulusta -07, jos en olis törmännyt suhun ja jeppikseen. Häntä myös joskus mietin. Oli se niin kamalaa aikaa :'( . Toivon niin et pilvet väistyis sun yläpuolelta ja aurinko alkais paistaa. Josko se tapahtuu kun pojan :heart: asiat on hoidettu kuntoon. Onko pikku miehen korvat ollu paremmat? Voimia sinne :wave:

poika toivotaan et kaikki sujuu hyvin. :hug:

Mulla huomenna vapaata ja mennään tyttöjen kanssa avoimeen päiväkotiin ja iltapäivällä tulee muuten vieraita. Pitää ottaa ilo irti vapaasta ja treffata tuttuja. :)

Oon niin nauttinut tästä talvesta..pakkasista viis. Yleensä kun täällä ei oo ees lunta. :)
 
merika: jeppikselle kuuluu hyvää. soitellaan ja viestitellään ja pidetään yhteyksiä joka viikko =) sillä tyttö voinut hyvin ja ei mitään hätää ole =) niillä kanssa korvakierre ja putkitus ollut mutta muuten niille kuuluu hyvää. mä oon kans kelannut monesti niitä asioita ja luin vanhoja ketjujakin..ja mieleen tuli se kauhea epätoivo mikä silloin oli päällä. sitä ei ikinä unohda. :'( eikä myöskään sitä tukijoukkoa mikä silloin auttoi eteenpäin.
oon vaan nii suunnattoman onnellinen tuosta tuhisijasta sängyssä vaikka onkin raskas hoitoisampi lapsi ollut. mut aina niitä asioita kelaa kuitenkin tosi paljon.
korvat on mysteeri meillä edelleen. ensi kuussa mennään polille katsomaan taas saadaanko selvyyttä. nyt elo ollu tosi kärttyistä ja öisin itkua ja pyörimistä. mut en lääkäriin korvien takia vie kun tuo antibioottiallergia paha ja ainut mikä sopii nii korvia ei sit paranna.
mut hampaita työntäny vauhdilla ja voipi olla ihan siitäkin kaikki. oottelen korvapolille aikaa vaan. väliin mietin onko korvista. mut oon päättänyt etten sinne vie koska apua ei sieltä voida saada. ja toinen putki saattaa olla tukossa ja sille ei saada selvyyttä ku korvapolilta sitten.



poika: sä oot varmaan täällä jo monesti selittäny....mut kysyn silti nolona et millaisia oireita sulla on ollut? ja toivottavasti ei oo mitään vakavaa. :hug: ja onneksi on lapsia siunaantunut sulle. ja voihan ne asiat hyvinkin olla. toivotaan että olis jotain muuta ihan. jaksuja kovasti.

jenni: :hug: oot ollut suunnaton tuki mulle..kiitos kovasti välittämisestä ja viesteistäsi :hug:

ja repa ja kaikki muutkin..tääl on oikeesti uskomaton porukka. pysykää kaikki samanlaisina aina. kyyneleitä saa pyyhkiä kun teidän kirjoituksia lukee..ois joskus ihanaa jos saatais porukkaa kasattua ja nähtäisiin isolla sakilla.

 
Nemika: Mulla on kauheasti kipuja, endoaa epäilty sellaset 4 -5 vuotta, turvotusta mä turpoon ihan uusiin ulottovuuksiin välillä, ja epäsäännöllinen kierto. siinähän sitä :'( En mä oo stressannut jopa itse olen ihmetellyt miten rauhallisesti oon tän ottanut, hieman jännittää/pelottaa mut otetaan vastaan mitä tulee ja jos ei ole mitään ihmeellistä niin ollaan tosi onnellisia.

Jenni: Musta kanssa ekaksi kun se lääkäri jutteli kaikkea siinä niin ensimmäinen ajatus oli se lopullisuus jos kaikki ei ole hyvin mutta mä oon niin onnellinen näistä kahdesta et en jää suremaan sitä jos multa se mahdollisuus kolmoseen viedään pitää elää niillä eväillä mitä on.

haleja kaikille ootte työ ihania naisia ihan jokainen :heart:
 
nemika: Oletteko käynyt homeopaatilla? Olen kuullut monen korvakierteisin saaneen sieltä apua. Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta "entisessä" elämässä samoissa mamma-lapsi-porukoissa pyöri äiti joka oli sitä kautta saanut tyttärelleen helpotusta.

Mä olen ainakin ihan koukussa tähän meidän omaan pinoon. Jatkuvasti pitää käydä katsomassa on tullut uusia kirjoituksia vaikka aina ei tulekaan itse kirjoitettu mitään. Enkä kyl ole kovin hyvä kirjoittamalla ajatuksia ilmaisemaankaan, joten joskus voi tulla sekavaa sepustusta jne.

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: kaikille sitä tarvitseville.
 

Yhteistyössä