TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Kaytiin tanaan tyhjentamassa Chiccon kauppa kun siella oli -50% ale. Muuten niin hirmuisen hintaisia vaatteita ettei millaan viitsi ostella. Nyt oli pakko ostaa yksi mekko mita ihailin jo aikaisemmin, mutta se oli silloin viela normihinnalla 70?. Kuvottava hinta lapsen mekosta! :eek: Tadit osteli Eevalle vaatetta kun hullut, tarvii nyt taas vahaan aikaan.. seuraava oliskin kai kengat, taas. Jos sais edelliset vaikka myytya jossain, ne on kaytannossa uudet kun eihan me olla niita taalla kaytetty kertaakaan.

En ma muista mihin piti kommentoida. Meni ajatukset sekaisin mansikkajutuista. Taalla on valtaisan kokoisia mansikoita, mutta ne on ihan mauttomia. Toivottavasti kotimaan sesonki viela kestais pari viikkoa etta ehditaan mukaan!
Huomenna saapuu mun paras ystava lotkottamaan rannalle meidan kanssa, ihanaa.
 
En jostain syysta paase muokkaamaan edellista tekstia etta lisaisin jotain.. nimittain
dee-tipat on meilla matkassa mukana kylla kun neuvolan tati suositteli annettavaksi myos taalla sen 5 tippaa/paiva. Varmaan melkein oon muistanut antaa.. Sita kylla ennustin jo neuvolassa edellisen kerran etta unohtuuhan ne ja tati sanoi etta henkilokohtaisesti hanen mielestaan se ei kesalla ole NIIN tarkkaa, mutta suositus on suositus.
 
Huomenta..

Poitsu nukku kivasti,mut pirulainen heräs pikkasen ennen kuutta |O

Marimint,Aivan mieletön väsy...voi luoja. Kun vois vaan nukkua. Onneks ei töissä tarvi käydä,vaikka on sitä tässäkin :ashamed: Sellasia huononolon aaltoja tulee lähinnä iltasin ja masu nippailee,mut melko lievää... jos en tietäis niin en kiinnittäs huomiota...muuta kuin unentarpeeseen.

d-vitskut vaihoin jekovitista deetippoihin kun niissä on sitä d3 vitskua... ja aina en muista antaa,joskus jää paripäivää välistä,mut näin kesäaikaan ei musta oo niin nukaata...meillä syödään kalaa ja juodaan vitaminoitua maitoa,et tuleehan sitä siitäkin...

Edlalle onnea kummipojasta :flower:
 
huomenta ! :)

On tullut paljon tekstiä kun ei hetkeen taas oo käynyt.. :p

Meillä neiti kiukkunen kun ampiainen ollut sunnuntaista asti, ei nuhaa eikä kuumetta mutta kitisee ja makuu asennossa huusi kun mikä.. No mentiin sit eilen TK:s käymään näyttämään korvia ja ensimmäinen korva tulehdus neidillähän sit oli! :| Saatiin sit antibiootti kuuri.

D-vitamiinit: Devitol tipat käytössä, ja oon antanut niitä joo.. mut aika huono muistinen oon! :|

Nemika: Hieno juttu että pääsittekin jo nyt putkitukseen! :) Se on ihana asia että jotkut ymmärtää päästää jonon ohi, mehän päästiin kans silloin helmikuussa magneetti kuvaukseen neidinkaa jonon ohi, muuten aikoja olis ollut vasta touko-kesäkuussa eikä niin pitkälle silloin todellakaan voinut odottaa.

Mun mielestä on kans ihana lukea kaikkia teidän raskaus juttuja! :) Mä näin taas viime yönä et olin raskaana.... :whistle: hahhaa ! :D en taida olla en.. :D

 
Kiitoksia kummipoika-onnitteluista :heart: Harmi, ettei vaan pääse kattomaan sitä ku oon niin flunssanen vielä. Noh, ehkä mulla on vielä aikaa nähdä sitä :)

Jo on maailmankirjat sekasin.... Eilen ihmettelin kovasti kun tein ite kesäkeittoa ja sitä syötiin sitten plikan kanssa päivälliseksi. Ja tää tyttö meni ja veti melkein 1,5dl sitä keittoa!!! :eek: Tosta noin vaan... :/ ja sit illalla veti vielä sen normin puuroannoksensa. Eikä ne yllätykset vielä loppunu, vaan neiti meni ja nukku läpi yön!!! Heräs vähän vaille kuusi maidolle sen aikasemman kellontarkan kolmen sijaan :eek: Itse toki heräsin neljän nurkilla et mitäs pers**letta, miksi me nukutaan vielä? Noh, alkuhan tääkin on... saas nähä kuinka tästä eteenpäin, et oliks tää kertavahinko vai ehkä jopa tapa. Tai olisko kesäkeitolla ollu sittenkin vaikutusta, et se oikeesti olis se nälkä mikä siellä taustalla on? Noh, katellaan.

D-tipat, joo huono muisti täälläkin :ashamed:

Voi vitsit noita raskausjuttuja :heart: ja sit vielä tää pieni kummipoika :heart: tässähän menee ihan vauvapää sekasin. Semmonen käärö olis kyllä ihana, mutta synnyttää EN sitä tahdo -ainakaan vielä :D On sen verta tuoreessa muistissa se kipu ja tuska, et nöynöynöy :whistle:
 
Heipsan!

Täällä on käyty ripulikierros läpi koko perheen voimin.. Onneks oli hyvät tabut, jotka autto.. Eli meni nopeasti ohi. Mutta sen sijaan tänään ja eilen on ollu raskausoireita!! Siis mitä ihmettä sanon mä??? Mulla on ollut edelliset menkat 2.7 että ei todellakaan pitäs olla mahdollista, saati tulla vielä oireita. Mutta kuiteskin mulla on TOSI ETOVA OLO ihan koko ajan.. Eilen aamulla oli pakko vetää sormet kurkkuun kun oli niin huono olo.. Samaten väsyttää koko ajan.. ja mahaa nippailee. Tosi hanurista tämmönen.. Ja en kyllä oikeesti usko että olisin raskaana..

menin sitten huutamaan ittellleni huuto.netistä 60 euron laukun.. Nyt pitäs kyllä pistää vähän stoppia tähän osteluun... Varsinkin kun oon jäämässä osa-aikalisälle ens kuusta.. Mutta minkäs teet kun oli JUST the laukku kyseessä.. Mä oon kyllä toivoton tapaus :)

muuten tänne ei ihmeempiä. Poika muksahti eilen takapihalla niin, että nyt on otsassa kauheet vekit + poskessa mustelma.. No, tekevälle sattuu...

Meillä on muuten puheen ymmärtäminen kehittynyt kauheesti!! Poika ymmärtää jo tosi hyvin mitä me hänelle jutellaan..

nyt täytyy varmaan mennä syömään jotain, vaikka ei kyllä yhtään tee mieli :(
 
Taas kun mulla olis tylsää ja aikaa roikkua täällä, niin täällä on hiljasta! :headwall: :D

Pakko istua vähä aikaa koneella, meinaa mennä hermot syöttämisten kanssa, kun tua on päättänyt että ei syö nii ei syö.. :headwall:
 
d-tipat Jekovitit käytössä, joskus menee päivä pari etten muista antaa. Onkos niitä ok antaa 5 tippaa, vaikka normaalissa maidossakin on d-vitamiinia?

repa Unta riittäis täälläkin, mutta ei vaan ehdi/saa/voi nukkua niin paljon kuin kroppa vaatis :( . Kait tästä alkuväsystä selviää vähemmälläkin unella. Luin J:n aikana kirjoittamaani odotuskirjaa, J:tä odottaessa oli pahin väsy alkanu hellittää rv10. Masua on mullakin nippaillut, mutta niin vähän, että eipä siihen varmaan kiinnittäis edes huomiota, ellen tietäis olevani raskaana. Ekaa ultraa odotan innolla. En tiedä miks mun ajatuksis kummittelee, että masus oliskin kaks :eek: .

majj Julialle paranemisia :hug:

Meillä neidillä on ollut viime perjantaista asti yleismaailmallinen ketutus :kieh: . Kitisee, nitisee ja natisee...en tiedä missä vika. Hampaita tulee lisää ja päikkärit on joinakin päivinä liian lyhyitä. Kait tää kitinäkausi on taas pian ohi.
 
Meillä pikkumiehellä on nyt 12 hammasta ja ensimmäisen kulmahampaan kohdalla on valkoinen pilkku.

Jokos kaikki muut taaperot kävelevät? Meillä ei viel. Tuettuna kyllä kävelee ja ottaa todella pitkiä askelia, mutta molemmista käsistä pitää pitää kiinni. Kiipeäminen on sitäkin kehittyneempää :)

Meikäläisellä paikat kipeenä, kun ollaan koko alkuviikko lapioitu soraa useampia kuutioita.
 
D-tipat jää meilläkin aina muutama päivä väliin, kun toi muisti on mikä on edelleen.

Viikonlopuna olis rippijuhlat tiedossa. Pitäis joku kiva lahja keksiä, mutta mul lyö pää aivan tyhjää. Pitää sit perjantaina lähteen vaan hortoileen tonne kaupungiin ja katsoo jos eteen tulin jotain mieluisaa. Onneksi on kuitenkin tytöstä kyse, kun must niille on aina ollut helpompaa keksiä mukavia lahjoja.
 
Marimint,jep jekovitteja riittää ainakin se 3 tippaa.... eli oliko se 6mikrogrammaa,kun 5 tippaa oli 10mikrogrammaa.
Ootko varannu alkuraskauden ultraa? Vai meetkö ihan siihen np-ultraan sitten...mun tekis mieli mennä yksityiselle,mut koitan pidätellä...on jotenkin epäuskonen olo koko ajan....

Birdie,pidetään peukkuja et olis tärppi käyny ;)

Edla: Juu,miä heräilen kans aamuyöstä aina kun poika nukkuu hyvin kuikuileen et mitä hittoo tapahtuu :D Onnea nukutsta yöstä...tais keitto tehä tehtävänsä... kyl varmast jää maidot itekseen kun aika koittaa =)

Meil on nyt nukuttu taas päikkäreitä täs 3 parina päivänä hyvin...kahta tuntia on vedelly. Heti kun viileni.Samoten yöt on menny paremmin sen johdosta.
 
Meillä käytössä Deetipat ja annetaan se 20 tippaa päivittäin. Annetaan iltapuuron jälkeen ja niitä ei voi unohtaa, kun poika nostaa metelin, jos ei saa herkkuaan :D On meinaan melkoista sokerilientä. Suurinta huvia on, kun lasketaan tppojen määrää: yksi, kaksi, kolme... Poika hihkuu innoissaan :)

Repa: Mä kävin alkuraskauden ultrassa, kun oli niin epätodellinen olo, eikä siinä vaiheessa ees paljon oireita. Tai oli sitä kuvotus/päänsärky/huimaus -juttua, mutta ei muuta. Väsymys oli talvella ihan hillitön, mutta onneksi poika nukkui silloin vielä kahdet päikyt. Tosin yöthän oli taas paljon repaleisempia kuin nyt on.

Nyt on iskenyt joku pahimmanlaatuinen selkäsärky tänne :( Itku meinaa tulla, kun välillä vihloo niin paljon. Panadol ei auta mitään, ei myöskään tukivyö. Samassa asennossa on hyvä olla (istuen, maaten tai kävellen ), mutta asennon vaihto sattuu ihan pirusti. Toivottavasti ei ole vaivana koko loppuraskauden :eek: En voi kumartua enkä oikein nostaa poikakaan. Onneks mies on vielä lomalla 1,5vk.
 
Naukuri,Miähän vaihoin noihin deetippoihin ja pähkäsin tota annostusta kun tosiaan me ollaan nlasta saatu sellanen ohjeistu et se 6 mikrogrammaa riittäis jos käyttää vitaminoituja valmisteita,eli maitoi ja juguja. Joten oon antanut sen 12 tippaa totakin,vaikka siinä ohjeistuksessa on 20. Ootko kysyny neuvolasta tota vai menetkö vaan automaattisesti sen purkin o´hjeistuksen mukaan?
 
Repa: Meen sen pullon mukaan. D-vitamiiniahan ei kovin helposti voi saada liikaa, kun nykysuosituksetkin on aika matalia (jopa se 10mikrogrammaa ). Meillä tulee kans d-vitamiinia maidon myötä, mutta muissa tuotteissa en oo huomannu et olis lisättynä. Uskoisin, että 12 tippaa riittää, muttei tuosta 20 tipastakaan haittaa ole :) Neuvolasta saa aina eri ohjeita riippuen keneltä kysyy :headwall: Nuoret th:t sanoo yhtä ja vanhemmat toista.
 
Naukuri,Niin ei varmaan haittaakaan ole,paitti et kyl sit liikaakin voi saada kun on rasvaliukonen,mut tuskin vielä noilla määrillä. Ajattelin vaan et kun siinä sit vitaminoituja vellejä/korvikkeita syöville oli se 12 tippaa ja sehän on melkein sama asia. Meillä tulee maidon lisäks jugurtistakin d-vitskuu... ja kalaa syödään reilusti,et eiköhän se riitä =)

Mun on taas mentävä nukkumaan...pää on kuin jalat |O öit.
 
jekoviteista Kiitos vastauksesta. 3 tippaa oon antanut, kun maidossa yms. on sitä d:tä myös.

Repa J:stä olin varhaisraskauden ultrassa, mutta tästä ajattelin sinnitellä siihen np-ultraan. Epäuskoinen olo mullakin, olis niiiin ihanaa nähdä onko tuolla masussa oikeesti elämää :heart: . Viikot menee onneksi aika nopeeta.

Nyt alkaa iskeä taas se :x olo, yök! Täytyy mennä syömään, suihkuun ja maate :wave:
 
Repa: No kyllä meilläkin kalaa syödään aika paljon. Monta kertaa viikossa. Mutta siis tuo 10 mikrogrammaakin on vielä melko pieni annos d-vitskua, joten vaikka onkin rasvaliukoinen niin ei silti voi saada yliannostusta ennen kuin päiväannos on jotain 50 mikrogramman luokkaa. Tuotahan on Suomessakin pohdittu, et pitäiskö päivää kohti saatavaa annosta nostaa, kun siitä on jossain maissa selkeää näyttöä et olis hyödyllistä.

Tää kipu lamauttaa. Ei muuta ku tukevaan istuntaan soffalle, kun kävelykin sattuu :(
 
Naukuri, no kurja sun selkääs :( mulla oli kanssa kun odotin peppiä, niin muutaman päivän selkä tosi kipee...ikinä en ole selkäsäryistä kärsinyt ja se muutama päiväkin oli tosi tuskaa. Sääliksi kyllä käy ihmisiä joita ne vaivaa aina tai usein :| Jaksuja sulle! toivottavasti saat nukuttua!

Musta on kanssa kiva lukea teidän odottavien juttuja =)

Jekovitit annan sillon kun muistan...en läheskään joka päivä...

Hyvät yöt :wave:
 
Huomenta...

Väsymys edelleen huipussaan...

Naukuri
,juu,kuten sanottu,ei näillä annoksilla övereitä vielä ;) onhan se 10 itsessään pieni määrä mutta kun lisää kaikki muut lähteet päälle niin määrähän voi olla moninkertainen... riippuu hyvin paljon kuinka monipuolisesti syö jne....suomalaiset ei kyl tosiaan yleensä saa riittävästi ravinnosta,kun just kalaa ei syödä tarpeeks yms. =)
Voimia sulle selkäsärkyjen kanssa :hug:

Jaahas jäi mun kirjotukset vähiin...poika ei sulata lainkaan koneella oleilua enää...muuten leikkii itekseen mut auta armias jos istun tähän tietokonepallille niin välittömästi tulee kitiseen jalkojen juureen...eli ulkoilemaan siis B)
 
Tervehdys!

Pimu meni nukkumaan ja mami piipahtaa koneella ennen kuin menen sohvalle lukemaan Seiskaa B)

Jekovitia olen antanut sen 3 tippaa, kun juo NIIN paljon maitoa kuiteski (5-7dl/vrk). Piti muuten eilen ostaa uusi pullo, kun vanha oli muuttunut jotenkin "vetiseksi" :/ Mahtaako olla ollut liian lämpimässä??

Hampaita meillä on edelleen ne 6 - kaksi alhaalla ja neljä ylhäällä - ja oonkin miettinyt, että ehkä tuo syöminen meillä senkin takia vähän nihkeilee, kun toisen purukalusto on vielä niin onneton! Syö siinä sitten ruisleipää, jos vaan edessä on muutama naskali :( Löytyykö jonkun muunkin lapselta vasta vain muutama hammas??

Edla Mä olen aivan varma, että se kesäkeittosatsi riitti tainnuttamaan pimun pidemmille unille :D Selvähän se on,että massu täynnä nukkuu paremmin kuin tyhjällä vatsalla! Ja hei onko sulla joku erityinen syy käyttää rasvatonta maitoa (paitsi tietty EU-/neuvolasuositus B) )? Kokeilepa piruuttas kevyt- tai jopa kulutusmaitoa iltamaitona, että miten vaikuttaa! Kyllä lapsi rasvaa tarvii ja voi siihen rasvattomaan siirtyä sitten myöhemmin,jos niin on. Ajattelin vaan,että tuhdimpi maito vois sekin auttaa yöuniin...

Meillä oli eilen ne kiinteistökaupat - samaten kuin 3.hääpäivä =) Ensin käytiin sitomassa "muutaman vuoden suhde" pankin kanssa ja sen jälkeen oltiin syömässä ja ostoksilla. Mies jopa kiltisti kulki kori kädessä, kun kiertelin Sokoksen ja Stockkan alepöytiä :D Mun vanhemmat olivat täällä Nean kanssa viettäneet iltapäivää ja laittaneet nukkumaan. Tosi ihanaa oli saada olla kaksin kaupungilla, vaikka koko ajan olikin sellainen olo, että joku puuttuu...

Mutta nyt tosiaan lepäämään! Lähdemme Nean päikkyjen jälkeen Muumimaahan :)
 
Poika nukkuu ja mun PITÄS mut en malta :ashamed:

Carmen,Meillä on kaks hammasta enempi kun teillä eli neljä ja neljä,mut syö tosi hienosti leipää yms.. on kehittänyt sellasen puremissysteemin etuhampailla... näyttää takuoravalta kun jäystää etuhakuilla pieneks...ja onhan ne ikenetkin aika hyvät puruvempaimet. Voihan se olla että syöminen siitä kehittyy hampaiden myötä =)
 
terve outojen oireiden klubilta!!! :( Mun huono olo ja väsymys senkusta jatkuu. Tänään oon nukkunut taas parin tunnin päikkärit. Ja ruokakaan ei maita. En kestä. Mua harmittaa ja ottaa pattiin niin sikana, kun en jaksa edes ulkona olla. Saati että lenkille lähtisin. Huoh. Nyt olis tarpeeseen lähellä asuvat mummot.. Mutta ei. Pakko on jaksaa.

Carmenille lämpöiset onnittelut talokaupoista!!! Meillä on muuten hampaita saman verran, 2 alhaalla ja 4 ylhäällä.. Tosin lisää on tulossa.. Syöminen sujuu hyvin.. Lounaat on näköjään taistelua kun poika on väsynyt, mutta muuten syömisen kanssa ei ongelmia.

Nyt koittamaan, josko saisin juotua kupin kahvia..
 
Kyllä sää nyt Birdie taidat olla RASKAANA. Miten pitkä kierto sulla on? mulla alko viimeksi 8.7 ja ensiviikolla taas alkaa. meinaan et eihän sitä tiiä vaikka näkys jo testissä kun säähän oot alkanut vuotaa viikkoa ennen mua. Pidän peukkuja

kaikille muillekkin morjens :wave: :wave: :wave: :wave:

ny tää taas menee
 
hampaat...meillä ollut pitkään neljä ylhäällä ja 4 alhaalla...takana kyllä pullottaa, muttei mitään näy. Syöminen sujuu ihan hyvin tuolla määrällä hampaita =) .

Birdie...milloin siul oli ne viimoset menkat?...voisiko jo olla raskausoireita? tuohon olotilaan ei auta varmaan kuin lepo, jaksuja :hug: :hug: !

Me oltiin aamupäivällä uimassa...vietiin isoveikka uimaan, mutta neitikin halusi, joten vaatteet pois ja veteen :D ...ihan mahdoton vesipeto...ei voinut kauan pitää, kun oli melko kova tuuli rannassa ja neiti ihan jäässä :/ ...hirveellä huudolla sitten vedestä pois :whistle: ...hankalaa on uittaminen, kun pitää olla käsissä kiinni kokoajan ja sitten piti vielä poikaakin vahtia...

neuvola...milloin teillä on seuraavan kerran? Meillä on vasta joskus Joulukuussa, kun neiti on 1,5v...hirmu pitkä aika :eek: ...ja tuo neiti ei kasva mihinkään ja ei juo maitoo :( ...miun pitää jossain vaiheessa soittaa ja pyytää, et punnitaan ja mitataan ja et saan purkaa TAAS näitä ikuisia ongelmia...ennen syömisten ja nyt juomisten suhteen :ashamed: ...plääh.
 

Yhteistyössä