TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

B) ....terveiset rannalta...täällä ihan kohtuullinen sää, vaikka tuuli melko kovaa. Edith kävi sit rannalla pummaamassa toisten eväät ;) ...omat ei kelvannut, mut söi jopa mansikoita, kun muut tarjosivat :D !

merika...milloin teillä oli se Thaimaan matka? Me ei olla vieläkään tilattu matkaa...mies alkoi vöyhöttää, et haluu Intiaan :/ ...no nyt se pitää unohtaa kokonaan, kun sinne pitää syödä malarialääkkeet :eek: ...ei ihan kiva juttu ole lapsille...joten Thaimaa kutsuu =) ....täytyy nyt varata ennen syyskuuta, et saa sen nopean varaajan edun...varmaankin lähdetään Phukettiin...tuttu ja turvallinen...meillä ajankohta näillä näkymin vasta maaliskuu....

rattaissa...viihtyy vielä melko hyvin....onneksi...
 
Ainiin, hampaista.... meillä on alhaalla 6kpl ja ylhäällä 4 kpl. Tää on siis varma minimi mitä siellä on, koska neidistä lähtee tajuton huuto sekä kova vastarinta ku yrittääkään lähelle nenää tai suuta. Sekä osaa purra aika kovaa :D :headwall:
 
Rattaissa meillä nukutaan edelleen päikyt...sisälle nukuttaessa on tuuri peliä et kiukkuaako vai ei,rattaisiin saammuu lähes välittömästi. Muuten viihtyy hyvin kun on katseltavaa,mut pitkiä matkoja ei enää jaksa istua...varsinkaan jos mennään jotain syrjäreittiä,eikä näy liikennemerkkejä ja autoja(miehet :LOL: ).

Kassu menee huomenna mummulaan muutamaks tunniks päivällä...katotaan leffa ja jotain sellasta. Ihan kiva =)
Tää päivä on menny haahuillessa...väsyttää kokoajan ja just sain leivottuu mustikkapiiraan hätäseen kun tuli vieraita...
 
reissu takana. ihan hyvin meni. mut nyt armoton migreeni mulla stressistä.
alkuun ku poika oli niin rauhallinen niin meinattiin saliin viedä ilman esilääkitystä. mut sit veny sinne pääsy ja nälkä ja väsy vei voiton ja huutoa alko tuleen. antoivat esilääkityksen sit. ja poika oli niin ku summer sano ihan ku kännissä. silmät pyöri ku hedelmäpelillä ja nauraa hekotti olemattomille. näki varmaan perhosia :D siis se oli aika hullu näky kyl. raajat lötkönä ja oli tosissaan ku kännissä ku nauro vaan oikein mahanpohjasta.
mut sit ku oltiin leikkuu salin ovella ja syli vaihtui. en saanu mennä mukaan siihe asti et nukahtaa. niin huuto alko. niin äidillä ku pojalla. ja mä itkin siihen asti et sain pojan takas.
onneks pärjäs pelkällä unikaasulla niin heräs tosi nopeasti ja päästiin lähtemään kotiin nopeasti ku oli jäde jo maistunu.
mua harmitti kauheesti ja teki niin pahaa ku se vietiin. :'(
olin sit silmät turvonneina ite loppu ajan. mut tosi upeesti meni kuitenki kaikki. kitarisat sai pitää. korvakäytävät ovat harvinaisen ahtaat. oli ollut työläs putkittaa.
mut nyt toivotaan et tulehdukset lakkaa. ainakaan kipua ne ei onneks enää aiheuta vaikka tulehtuisikin. ja tulehduksen huomaa heti ku ne alkaa vuotamaan putkista.
mut meillä varmaan sylipäivät jatkuu ku poika siihen kesän jo tottunu. mut pääasia et tuo ralli sai päätepisteen. itellä on ihan finaali olo. mut eiköhä tämä tästä. viime yö meni valvoessa niin olo on sen mukainen tän migreenin kans.
 
Nemika,Voi...voin kuvitella sun fiiliksen..olisin kyl vollottanut kanssa :( Mut nyt se on takana onneks ja toivottavasti myös tulehdukset... nyt toivotaan teille kunnon yöunia ja parempaa huomista päivää =)

 
Pakko tulla tänne purkamaan,ku tuntuu,et mulla hajoo pian pää!!!
Ikuinen purnauksen aiha eli MIEHET :headwall: En tajua tota niiden logiikkaa...luulevatko todella,et nainen on joku talouskone,joka jaksaa vaan aina hymyillä ja tehdä kaikki kotitöistä lapsenhoitoon jne.Mulla kamala flunssa päällä ja poika myös toipilas,niin meidän herra se ei sitten viitsi tehdä taas mitään kotona auttaakseen mua!Odottaa aina,et minä pyydän ja jauhan samat asiat päivästä toiseen,et mlloin poika syö,nukkuu,tarvii vaipan ym.Jukoliste!!!Poika vuoden jo,et kyl siinä ajassa ois voinu vähän jo opetella päivärytmiä jos olis halunnu ja näin ollen osaisi oma-aloitteisesti auttaa,kun kerrankin apua tarvitsen.Mutta kun EI ja siitä taas jauhoin tänäänkin...alkaa jo niin ärsyttää,et en jaksa ees puhua,ku vaikuttaa turhalle touhulle.Sanoinki just,et mulle riittää tuo yksi tuossa jaloissa,jolle hoen päivän aikana samat asiat miljoona kertaa,et etkö vois olla aikuinen ja muistaa jotain parilla sanomisella!Ihan kuin hoitaisi jo nyt kahta lasta,vaikka hoidanki vain yhtä ja toisen pitäisi olla aikuinen.Sanoinki miehelle,et kiva lastentarha meillä,jos saadaan joskus toinen lapsi,kun sit teitä onkin mun jaloissa pyörimässä kolme. Kaikille jauhan samat asiat moneen kertaan ja päivittäin |O Kai tämä tästä...
 
Nemika: Hyvä kun putkitus meni hyvin, tiedän tunteen kun toista viedään saliin ja joutuu jättämään pienen vieraan lääkärin syliin itkemään! :ashamed:

Meillä neiti nukkunut jo pian tunnin, oli yllättävän väsynyt. Meidän sänkyyn piti tosin nukuttaa kun ei millään meinannut omaan sänkyyn jäädä, no nostan sit pois kun meen itse nukkumaan. Ostin itselleni vähän sipsiä ja dippiä pitkästä aikaan kun mies on kavereidensa kanssa kaljalla.. :headwall: No saapa ainakin rauhassa päättää mitä TV:stä katotaan.. pienet on huvit mullakin! :D

 
juu, ne miehet :LOL: meil mies hoitaa oma-aloitteisesti lapsien aamutoimet ennen töihin menoo ja hakee tytön yläkerrasta kun aamuisin heräilee mut siihen se omatoimisuus loppuukin. kyllähän tuo käskyttämällä tekee ;)

 
nemika: Hyvä, että kaikki meni kuitenkin hyvin! Oli varmaan kova paikka jättää poika itkevänä toisten syliin :hug:

Hemuli: :hug: MIehet, miehet... Mullakin on nyt selkä vaivannut tiistaista lähtien ja mies kyllä kovasti tekee kaikkea ja auttaa, mutta kertaakaan ei ole sanonut, et mee vaan lepäämään, kyllä me pärjätään. Pärjäisköhän ne edes?? :whistle: No, pärjäis tietty, mutta tuntuu, et mun pitäs puolikuntosenakin jaksaa puuhastella kaikkea. Oon kyllä luonteeltani sellainen et teen vaikka pää kainalossa asioita, joten mies ei kyllä varmaan ees tajua miten kipeä selkä mulla nyt on ollut, ku silti koitan vouhottaa kaikkea.

birdie: No, odottele sinne ens viikkoon ja sitte uusiksi. Oireet voi kyllä tulla tooosi aikaisin, vaikkei vielä mitään tikussa näkyiskään. Mulla tuli viikko sen jälkeen ku poika oli saanu alkunsa, niin rinnat kipeiks ja kylmä horkka joka ilta. Ja sit tosiaan meni vielä reilu viikko et sain tehdä testin, mut olin aika varma jo ennen testiä et raskaana ollaan, ku olo oli niin erilainen.

Tultiin tunti sitten ystävien luota grillaamasta. Mentiin pyörillä ja kun tultiin takaisin, niin vettä tuli kuin saavista kaataen :D Kiva polkea vajaa 5km... No, poika tais itseasiassa tykätä ku oli sadeasu päällä ja meilläkin oli onneks sadetakit mukana.

Ny lepäämään soffalle :wave:
 
Kiitos :hug:
Ihanaa,kun on ihmisiä joille purkaa hermojaan.Olette korvaamattomia!

Onneksi en ole ainoa "putkiaivon" omistaja :LOL:
Välillä vaan tuntuu,et mikä siinä on kun ei aikuinen ihminen tajua,ettei toinen voi aina olla se joka jaksaa tehdä,muistaa/muistuttaa ym.kaikesta!!!Sitä tipahtaa normaali parisuhteesta pienen lapsen äidiksi ja vähän isommankin ja se on jo mun mittapuussa vähän liikaa...en muistaakseni saanut kaksosia!

naukuri kuulostaa niin tutulle!

birdie toivotaan plussaa!
 
nemika :hug: onneksi kaikki on hyvin ja se on nyt ohitse :heart:

Hemuli :hug: meillä vähän samaa ongelmaa ilmassa ollut :(

Birdie: tsemiä

mä oon väsy, ihan poikki ollut jo muutaman päivän. työ vie voimat, täällä ei raskaus sitä tee :D :D vaan tuo tylsempi juttu eli työ.

on taas niin paljon stressiä et minne se kaikki stressi mahtuukin mun sisällä :eek: :eek: no jospa se helpottas syksympänä =)
 
Nemika, no nyt se on ohi ja toivottavasti helpottaa elämä pienellä miehellä. Kyllä mulla kanssa meinas itku sillon tulla kun poikaa vietiin vaikka se hekottikin kännissä...

Lasten myötä on tullut sellaseks että itku meinaa tulla vaikka missä...kirkko on paha paikka ja vaikka minkälaisia tilanteita että joutuu pidättelemään kyyneleitä... Ja sitten sellastakin ihmeellistä kun pyörryttäminen. Mua ei ole ikinä veri tmv laittanut pyörryttämään, mutta kerran pari vuotta sitten kun pojalla tuli yöllä tosi paljon verta nenästä, niin mua alko hulluna huippaamaan ja siellä sairaalassa kun oli tullut sieltä leikkurista ja kun heräsi niin oli tosi kipeä..yski sillai hurjan kuulosesti ja vähän vertakin lensi...itki ja oli tosi tuskanen hetken aikaa. Mua alko ihan kauheesti huipata ja sanoin miehelle että nyt mun pitää päästä pois. Menin sinne käytävälle istumaan ja olo parani. Jotenkin se jännitys ja sitten oman lapsen kohdalla kipu ja veri ja kaikki teki sen.
 
Huomenta! :)

Mä omistan myös yhden "putkiaivo"-miehen! :D

Mä kaaduin sit eilen illalla rappusissa, täällä oli satanu koko päivän ja sit kävelin crocsit jalas tai juoksin portaat ylös niin siinä sit hienosti liukastuin! Onneks ei ollut J sylissä. Yön aikana onneks turvotus on laskenu mutta vielä jomottaa kivasti ja ei voi kunnolla astua.. :headwall:

Nyt antaan J:lle aamupala.. :wave:
 
Huomenta...

Putkiaivot on tääläkin miehellä :/

Herkistyminen:Miä en pysty enää kattomaan mitään lapsiin kohdistuvaa "vääryyttä" esim.elokuvissa tai dokkareissa,jään märehtiin tosi pitkäks aikaa....

Meil tapahtu ihmeitä pitkästä aikaa..poika nukku 7.30 asti :D Ja huom. meni nukkumaan jo 19.15 kun ajattelin et laitan hyvissä ajoin kun nukku niin huonot päikyt...kyllä kannatti B) Oli levoton 4.30-5.30,sain ottaa useamman kerran kainaloon,mut sit taas jatkettiin unten mailla...

Mut kaikesta huolimatta oon ihan tokkurassa jatkuvasti... tekis vaan mieli maata |O
 
Repa: Musta tuntu et siihen alkuraskauden väsymykseen ei auttanut minkään valtakunnan unet :| Aina olis voinu kuukahtaa sängyn pohjalle jos vaan olis voinut. Mutta Kummasti sekin helpotti sit aikanaan. Keski-raskaudessa olin ihan oikeasti jo välill jopa pirteä :D Jaksuja!! :hug:
 
Repa ja muut, muistan kyllä kanssa tuon väsymyksen alkuraskaudessa...ihan pohjatonta. Ja minä koitin hakea sairaslomaa kun ei vaan enää jaksanu kun itkeä iltasin....tarjottiin sitten keskustelua mielenterveystoimistoon :/

Jaksuja teille kaikille väsymyksen kanssa painiville! :hug:
 
huoh..harvinaisen pitkä päivä ollut..

itekin itkua tihruttanut tänään ja on niin paha olla sisäisesti ja ihan puhki henkisesti tähän kotona oloon :ashamed: ajatuksena oli että palaisin töihin vasta tammikuussa mutta nyt olen kovasti kallistunut siihen että palaisin mahdollisesti jo tän syksyn aikana.

työporukka on viel lomilla joten meen täs parin viikon sisällä pomon juttusille asian tiimoilta ja sit yritän saada lapset samalle pph:lle hoitoon. mielestäni on parempi mun nyt palata piakkoin takaisin töihin kun tuntuu etten nauti nyt yhtään tästä perheelämästä..kaikki tekeminen on pakkopullaa..aamulla kun herään niin oon jo valmiiks vittuuntunut ja mietin vain miten jaksan tän tulevan päivän ja päivän aikana lasken vain tunteja lapsien uniaikaan..tää äiti on nyt kuiviin imetty ja pinna äärimmilleen venytetty :|

 
kiitos tuesta ystävät!! Taitaa tulla iso pettymys + lääkärireissu jos sieltä ei plussaa tipahda.. On meinaan niiin väsynyt olo kokoajan.. kuten naukurikin sanos, sängynpohjalle vois vajota koko ajan.. Niin ja etova olo on kamala.. En tiiä mitä söis kun kaikki tökkii. No.. jos jaksatte vielä viikon mun marmatusta kuunnella, ni sitte ollaan viisaampia.

Kurpitsa: jos kotona oleminen tuntuu pakkopullalta, ni eiku töihin vaan!!!! Mulle on kanssa tehnyt hyvää käydä välillä töissä!! Ja nyt odotan jo innolla ens viikon töitä! Oothan muistanut kertoa miehelles sun tuntoja??

herkistyminen: jep.- mä itken jopa yleisonosastokirjoituksille, jotka käsittelee lapsia / vammasia tms. huoh.

piti muuten udella edlalta: ootteko te palannu sun miehen kanssa yhteen???

poika nukkus tänään puol 9.. Saatiin ihanan pitkät yöunet.. Nyt näyttäs taas olevan jo valmista kauraa sänkyyn laitettavaks... Sen jälkeen mennäänkin miehen kanssa kaksistaan saunaan.. Ja taidanpa yhen sidukankin ottaa :D

 

Yhteistyössä