TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

1v. synttärit Onnea pikkuisille
..................Synttäripäivä..Syntymämitat.......... ..1-v mitat

Jenni.................13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm

Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/

Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5.........3190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5..........2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5..........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5..........3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.........3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5..........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5.
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti............3375g/49cm/36cm........10,1kg/75,5cm/47,2

Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38..........10,45kg/76,5cm/47 ,5
Majj.....................9.6.........3635g/51cm/33,5........9700g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009

LASKETTU AIKA

Jenni pikku neiti syntyi 11.1.

Iina72 17.8
Liukumiina 26.8.
Naukuri 4.9.
Carmen 26.9.
Sonja R 4.11.
Uskonpuute 26.11
Katrinainen 2.12 (27.11)

2010

Marimint 4.3.

Linkki edellisiin keskustelupinoihin:


Kesäkuu -09

http://www.kaksplusperhe.fi/keskustelu/t1425309

Toukokuu -09

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398695
 
Kiitos uudesta pinkasta!

MarmottaVahinkoja sattuu ja olithan sinä vieressä. Vesi on pelottavaa kuitenkin tai itselläni on vesipelko, kun poika meinas hukkua pienenpänä :ashamed: tilanteet on nopeita vaikka minä olin silmä tarkkana kaiken aikaa. Mut älä soimaa ittees! Kaikk hyvin.

TampereIlves ja Scandic on joo hyviä. Sit yks hyvä on tullintorin kupeess Holiday Inn ketjuun kuuluva. Paikka on keskustassa ja hotelli rauhallinen & huoneet ok. Tosin siitä on aikaa kun siell oon ollu mut sinne menisin itse.

Meillä nukutaan päiväunia. Meillä on alkanut ns. normaalin lapsen arki eli noi uniajat on normalisoituneet. Nukkuun mennään 21-22 aikoihin. Tietty kun päivän temmeltää ulkona niin unikin maittaa hienosti. Nyt meen jatkaan puutarhan laittoa :wave:
 
Marmotta, säikähtäähän tuota, mutta kun vieressä on niin eihän siinä hukkua kerkiä. Mulle kävi kasperin kans samanlailla tossa naapureiden lammessa. Se syvenee heti rannasta. Käytettiin siinä poikaa uimassa juhannuksena kun se oli 2 vuotta. Seisottiin miehen kanssa ihan siinä sen vieressä ja en tajunnu et se vois yhtäkkiä sinne vaan hypätä :| Ei muuta kun minä vaatteet päällä perässä. Eihän siinä kuinkaan käynyt, mutta säikäytti! Mä oon veden kans jotenkin yli varovainen....pelkään ton pojan kanssa nyt varsinkin tuolla järvessä, kun ei osaa vielä uida ja vauhtia jo on hurjasti. Aina sydän jyskyttää, kun jännitän.

KirsikkaTomaatti, saanko udella kuinka teillä tapahtu tuo kauhea juttu?

Kiitti pinosta!

Varasin huomiselle aamulle neidille lääkärin,...
 
Edla: Kiva kun jaksoit avata uuden pinon! :p

Huh hellettä! Otiin tos pari tuntia kaupungilla pyörimäs ja tuli ihan hiki! :D ja mä meinasin pistää vielä itelle farkut jalkaa, luojan kiitos en pistänyt! Ostin neidille aventen nokka mukin, jos siitä ei juo niin sit siirryn suoraan mukiin ja jätän pullon kohta kokonaan pois! Itselleni ostin bikinit alesta 6? B) ei tullut kalliiksi! Tosin ylä osa on hiukan iso mutta olkoot.. :)

Piti laittaa neiti vielä toisille päikkäreille oli niin väsynyt.

Marmotta: Onneksi olit vieressä ja selvisitte säikähdyksellä. :hug:

 
Kiitos Edla uudesta pinosta. Minäkin kävin aamutuimiin silmät ristissä kirjoituksenne lukemassa, mutta pieneen mieleenikään ei pälkähtänyt et kuukausi on jo taas vaihtunut.

Edla: meillä syntymä mitat 4440g ja 55cm, 1v mitat 9960g ja 80cm.
 
Onneks aamulla on lääkäri neidillä ja isikin tulee kotiin...huh mitkä päivät täällä neljän seinän sisällä. Aikuisia ihmisiäkään en ole nähnyt kun vilaukselta. Yö ei mene hyvin, koska neiti meni seiskalta nukkumaan ja ähkiny ja pyöriny koko ajan. Neljät unet vetäny tänään ja ollu kyllä tosi väsy :/
:wave: Huomiseen!
 
Edla laittakkos paivitykseen et F oli syntyessaan sen 2500g, pituutta ei otettu ja vuoden ikaisena 8220g pituus noin72cm. Kiitos uudesta pinosta!

Marmotta Luulen et lapset parskii veden kylla pois suuhta, keuhkoista jos akkiseltaan suuhun menee, itsehan siina saikahtaa enemman. Me mennaan huomenna rannalle Brightoniin :D. Kuulostaa silta etta teilla on hauskaa siella Italiassa, nauttikaa nyt satasella teidan Italian kesasta :heart: , vaikka Nonna laittaa kampoihin :D

Ruoka Helle vaikuttaa kylla meilla tyton syonteihin, mutta taa oli jo tiedossa meidan Etela Afrikan reissulta, jolloin tytto soi hieman aamupuuroa ja sit ei yhtikas mitaan paitsi joskus iltapalaa, maitoo ja vetta laitettiin sit senkin eesta.

Sairastaville ja huolehtiville iso :hug:

Kiipeily Taalla ajattelin jo avata tilin jolle saastaa rahaa etta F paase kiipeileen Mount Everestille kun on taitoo hieman kiertynyt :D . Syan kurkussa taalla ollaan kun neito keksii milloin mistakin ponnistaa ylospain...

nyt viinilasin elokuvan aareen, mulla huomenna vapaa!
 
Loysin Eevalle aivan loistovempeleen, nimeltaan My baby float. Suosittelen lampimasti jos uimassa haluaa kayda ja jos jostain saa kasiinsa. (kuvia loytyy googlesta, en osaa selittaa millainen systeemi) Sen kanssa lilluttiin meressa tuntikausia tanaan, valilla vaan rantaan pesemaan suolavesi pois ja laittamaan lisaa aurinkorasvaa. Eeva tykkasi tosi kovasti, olis varmaan seilannut Kroatiaan asti siina. Ja mun selka arvostaa, kun ei tarvii kannatella neiti vesipetoa enaa eika pelata etta se hukkuu. ihan noin vaan.

Ruoka ja helle, en ole huomannut mitaan yhtaloa niiden valilla. Eeva kiskoo napaansa ruokaa yhta reippaasti kun Suomessakin kelista huolimatta. Ehka jopa paremmin uppoaa taalla, mutta aamupala ei ole yhta tukeva ja onhan toi hiekassa ja vedessa myllaaminen energiaa vievaa puuhaa.

Summer, toivottavasti selviaa mika Pepilla taas on. Eiko Hannu-seta ole miettinyt miksi Peppi on niin usein kipea, josko sille vois tehda jotain. Ma vaan muistelin kun mun veli oli usein kipea (silloin pienena joskus ikuisuus sitten) ja passitti sen kylla heti tutkimuksiin. Muistin samalla mun ekan muiston ko. miehesta, olin kylla aika pieni koska muistan miten se "imuroi" mun korvia jatkuvan korvatulehdusputken aikana. Se oli ennen kun laitettiin putket korviin ja leikattiin kitarisat kun olin 4v. Hassua, etta Eeva kay nyt samalla laakarilla. :)

LC, nauttikaa Brightonista!
 
SummerJuu saat udella - oltiin lasten kans yleisellä uimarannalla Munkkiniemessä miehen kans. Kolmea päätä vahdittiin, minä poikaa ja mies tyttöjä. Tytöt leikki rantaviivalla, mutta poika kahlas rantaviivalla - vettä alle polven.......huoh. Yht äkkiä upposi, minä olin viivana hakemassa, mutta ei näkynyt - vesi oli aivan sameaa - humpsahdin kuoppaan ja kahmin käsillä epätoivon vallassa vettä, löysin pojan - huoh, poika kuitenkin kellui hiukset pinnalla... että minuutin jälkeen ei olisi ollut mitään tehtävissä. Poika oli tajuissaan ja sain paukutettua vedet pois keuhkoista. Suurella säikäyksellä selvittiin - tästä on aikaa 7v, silti en toivu koskaan. Lisäksi tämä oli ensimmäinen ja taatusti viimeinen kerta julkisella uimarannalla lasten kans. Mut joo olin lapsen lähellä ja silti tälläinen pääsi tapahtumaan, sekunniksikaan ei silmiä voi irrottaa. Ilmeisesti joku oli siirtänyt isoa kivilohkaretta,mikä oli tehnyt valtavan kuopan veteen :ashamed: Mut hei - enkeleitä oli matkassa ja siitä olen äärimmäisen kiitollinen ja ei aleta maalaileen turhaa pelkoa vaan pidetään silmät kiinni ipanoissa tiukasti niin vältyvään suurelta surulta :hug:

Ihana päivä takana, ulkona palloilua, savustettua kalaa ja oleilua kotona - ihanaa. ps. ilman vieraita :D Ihanaa. Ajattelin hommata Harvian savustuspöntön kun lapset syö ihan onskuna savustettua kalaa, onkos kellään kokemuksia moisesta laitteesta? Tänään laitoin savustettua lohta & pastaa pestokastikkeessa :p Öitä :wave:
 
noi vesijutut on kyl mustaki pelottavia aina. tuttavaperheen 1,5 vuotias tyttö hukkui kaksi vuotta sitten kotirantaan. mitään ei voinut tehdä vaikka apu tuli nopeasti. sillä vahdin haukkana noita pienessäki vesimäärässä.

mä oon kans miettiny imetyksen lopettamista. helppoa se ei ole kummallekaan. mut poika on niin kiinni mussa et jos sais sen pullosta vaikka maitoa ottamaan isännältä niin voisi helpottaa sitä tuo erotuskaakin. saa nähdä. mulle se on haikeeta ja vaikeeta. mut rupean myös harkitsemaan vakavasti sitä.

 
No hello!

Päivitetty noita tietoja taas tuohon ylös ja pahoittelen jos jonkun on jäänyt epähuomiossa laittamatta...

Toissapäivänä kirjoitin taas romaanin ja mitä teki taas tää palsta mulle, olipas heittänyt mut ulos ja ku painoin tota vastaa-nappia ni sinnehän ne katos bittiavaruuteen :headwall: Suivaannuin tästä niin paljon että ei huvittanu kirjottaa. Koskakohan sitä oppis et kopioi teksti aina ennen lähettämistä, ni ei harmittais :D

Meidän vesiyöt meni ihan päin prinkkalaa, kaksi yötä sitten annoin neidille vettä -se ei kelvannut ja puoli tuntia jaksoin kuunnella huutoa ennenku taivuin antamaan maitoa. Oli sitten yläkerta herännyt yöllä likan mekastukseen, joten Repa toi sun vinkkis huudattaminen ei taida näin kerrostalossa asuvalle, erittäin kovan äänen omaavalle lapselle paras opetuskeino. Enkä mä loukkaannu neuvoista :D Sillä on vaikutuksensa ku syö vähemmän ku lintu päivällä, ni pakkohan sitä on herätä yöllä. Toissayönä sit heräsi kaksi kertaa ja viime yönä vain kerran. Siihen mä oon jo ihan tyytyväinen.

Matami, kinkkujuustopiirakka? Helppo ja siitä diggaa kaikki. Juustoraastetta, kinkkua, munamaito ja valmis piirakkapohja :D

Marimint, jokos oot tehny uuden testin? Kyllähän noi raskaustestit on niin yksinkertaisia, et jos siihen punasta tulee ni sit sitä hormonia on sun pissassasi. Nyt vaan sit toivotaan et pysyy matkassa mukana :)

Carmen, näyttää siltä et menee ens viikolle se sinne tulo, mutta kerron heti jahka tiiän et mitkä päivät. Ja toivottavasti Merikakin pääsis :)

Kävin eilen likan kanssa hyvin lyhyen keskustelun ja neiti otti ensimmäisen askeleensa ilman tukea -mutta ei se sitä ite tajunnu missään määrin eikä oo sen jälkeen uudestaan yrittäny eli ihan vahinko se oli... Käytiin myös eilen kahlaamassa meressä ja se oli ihanaa -multa paloi selkä ja hartiat vaikka oli sk 25 :(

Hohhoh, nyt nukkumaan :wave:
 
Huomenta!

Edla,Taisit ymmärtää mun neuvoni hiukka väärin =) En suinkaan kannata huudattamalla "opettamista"...vaan mun pointti tiivistettynä oli se,että jos et aio lopettaa maidonantoa,vaan ainoastaan testata toimisko tilalla vesi,niin tekisin niin että antaisin heti vesipulloa kokeiltuani maidon perään,että nimenomaan ei kerkeis huutamaan maitoa..ja sitten kun joskus päätät et maito loppuu,niin päätös pitäisi.(ettei mene sekaisin siitä et välillä maito tulee heti ja välillä sitä joutuu huutamaan)
Ja kannattaa tehdä just niin miltä itestä tuntuu...eli jos tuntuu et tyttö tarvii maitonsa,etkä oo valmis sitä lopettamaan,niin anna ihmeessä. Meillä herätään edelleen 1-3 kertaa yössä vaikka maidot on taaksejäänyttä elämää...mikä lie :/ Et ei se edes takaa nukuttuja öitä,vaikka pullon lopettasitkin...et sen puoleen ei kiirettä =)

Nemika,Miä en tiiä paljon teidän poika on pulloo saanut,mut meillä ei ainakaan ymmärretty sen päälle ollenkaan. Tissi on tissi,eikä sitä pullolla voinut korvata :D Tsemppiä imetyksen lopetukseen... :hug:

Mun pitäis kans lopettaa aamutissi... nyt olis hyvä hetki kun poika ei tunnu olevan niin kauheen riippuvainen siitä. Mutta kun se on jotenkin vaikee juttu olevinaan...nautin niin siitä pienestä läheisestä hetkestä. Muuten vierotus on kyllä sujunut nätisti näin pikkuhiljaa...

Nyt poitsu napisee tossa jaloissa,joten palaan myöh.
 
Edla: Meillä toimi toi yhden yön huudatus :D Eli yhtenä yönä huusi sen 1,5h enkä antanut maitoa ja sen jälkeen ei ole huutanut / herännyt. Meillä onneks vaan yhdet seinänaapurit ja sinne ei onneks kuulu mitään. Ja toi Repan pointti on kyllä hyvä; et joko saa heti maidon tai sitten ei ollenkaan (kokemusta sieltä rintaraivariajoilta ja vieläkin huono omatunto... ) Mut meillä auttoi myös tutin poisjäänti et nykyään poika useimmiten nukkuu läpi yön. Paitsi nyt oli yks herätys parina yönä, kun tuli hammas läpi. Niin ja kiitos uudesta pinosta!!

Meillä poika nukkuu vieläkin :eek: Ihan hyvä niin, mutta saa taas äitee arvailla, koska on päikkyaika, kun meillä heti vaikuttaa heräämisaika siihen, et millon nukahtaa päikyille...
 
repa: ei toi ole pulloa saanu pahemmin. vettä siitä väliin annan. tissi on ton pojan juttu.
pikku hiljaa ollaan mekin vieroitettu. mut 3-4 kertaa toi tissiä kinuaa. ja kaivaa sen reteesti ite paidan alta ja heittää tutin kaaressa olkansa yli ja huutaa mammaa.
ihan alkaa olla jo äijä meiningillä. en mä tuskin henno noita kertoja lopettaa vaikka nyt väsymyksen keskellä uhoan jälleen.. ;)

viime yö möngyttiin. hammasta yrittää läpi täs samalla tuo sälli. liekö sitä. mut roikkuu päivät niin kiinni et tänä aamuna heräsin suoraan itkun kanssa ku ei tiedä mitä päivä tuo tullessaan.
mut josko tämä tästä pian helpottaisi ja saisin leikkivän taaperoni takaisin.
 
Nemika,Voimia takiaisvaiheen kanssa :hug: Meil ei poitsu ollu erityisesti ton päivätissin perään....koskaan ei varsinaisesti pyytänyt joten siitä on ollut helppo luopua. Ainoo mikä oli tärkee,oli yöimetys,mut siitä piti päästä eroon kun se läks aina pikkuhiljaa räpylästä ja pahimmillaan vaati tunnin välein ja masu ei kestänyt :/ Ja nyt tuntuu et toi ilta ja aamutissi on herralle tällähetkellä ihan sama. Ottaa mielellään kun tarjotaan,mut tuntuu et ei huomais mitään vaik ei tarjoiskaan... saa nähä miten käy. Mut kaikenkaikkiaan tää on ollu mulle helppoa kun poika ei oo pyydellyt,en oli varmaan muuten raattinut karsii ollenkaan :ashamed: Imetä vaan ihmeessä kun on poitsulle noin tärkeetä jos vaan jaksat... on se kuitenkin ihanaa puuhaa :heart:

Meil on kans sellasta lievää takiasvaihdetta ilmassa.... on jotenkin väsy kun herää ennen kuutta vaikka herätessä on ihan pirtee... sit roikkuu mun jalassa ja kitisee. Aina välillä unohtuu leikkeihinsä kyllä,et sikäli ok. Kuitenkaan ei oo niin väsyny et ekstra unille sais :/
 
kirsikkatomaatti...kyllä varmasti säikytti :eek: :hug: :hug: !! Miä kans pelkää vettä, kun olen itse lapsena meinannut hukkua :( ...olen tosi varovainen rannalla...nyt olen ollut sydän kurkussa, kun 7v on ollut miun siskon porukassa veneilemässä...ei osaa vielä kunnolla uida...ja miun sisko ei oo niin tarkka...kyllä paasasin kovasti, ennen kuin lähtivät :/ ...
 
No voihan tissit ja pullat :D Vaikee sanoo noista imetyksistä edelleenkään, pullolla mennään ja edelleen herää öisin syömään. On öitä että ei herää ja taas toisinpäin. Oon kuitenkin mukavuuden haluinen ja heti maitoa enkä jaksa alkaa mitään varsinaista vierotusta pitämään. Kokemuksella muistelen että se vaan jää jossain vaiheessa.

MatamiMä en ui juuri koskaan, enkä veneilystä nauti kun mietin veneessä että miten pelastautuisin jos tilanne tulisi :eek: Kun opiskelin noita liikuntahommia niin menin open kans käsi kädessä altaan pohjaan - enkä pystyny millään keinoin oleen veden alla. Noh tän pelon kans osaa elää, mut rannalle meen jonkun aikuisen vesipedon kans - niin saan mielenrauhan - bodyquard :D

KysymysMeillä ei osata lainkaan peruuttaa rappusia peppu edellä :eek: Oon yrittäny laittaa meneen peppu edellä, mutta kun ei kontaa lainkaan. Käsi alas refleksiä vaikee löytää tai polvet koukkuun. Huoh.
 
Meil on totaali kotoilupäivä (eli osallistun aktiivisesti keskusteluun ;) )...poika unessa ja laitoin just sumpit valuun. Sit meen nauttiin kuumasta kahvista tohon kuumaan aurinkoon :p

Yömaito...joo,ihan varmasti jää jossainkohtaa vierottamattakin pois...tai no anoppi käy vieläkin hörppäämässä öisin kun ei saa unta :LOL: Ja jos ollaan siinä pisteessä et menee öitä ilmankin välillä,en minäkään jaksais ruveta vierotuspuuhiin =)
Meil se vaan souti ees taas...oli niitä hyviä öitä et söi kerran tai kaks,mut sit lähti aina lapasesta homma :/ Ja kun tissin kanssa on vielä se,et kukaan muu ei voi imettää kun ite,eli tasan niin kauan oot yöt kiinni lapsosessa. Meillä ei pullo toiminut ollenkaan,eikä nokkis....ei sit halunnut yhtään mitään tilalle.

Meil on oma vene B) Tosin on nyt parikesää telakalla...kunnostushommia pitteis tehä kun on suoraan 70-luvulta ;) Rakastin veneilyä...ihanaa kuumalla ilmalla lilluu keskellä merta..tai mennä tuhatta ja sataa :p Mies ei osaa uida ollenkaan,joten sillä on viimesenpäälle paukkuliivit päällä... hänel on kans joku trauma vedel alla olemisesta.
Miä osaan kohtalaisesti uida,mut en oo mikään vesipeto =)

Meil ei kans liiemmin peruutella peppu eellä... välillä tulee rappusen tossa terassilla peruuttaen alas,mut ens kerralla saattaa olla jo unohtunut... sohvalle ei pääse omin avuin,joten ei oo hirveesti tilanteita et pitäs alaskaan tulla. Joskus on menny vahingossa oikein alas,kun ollaan porukassa istuttu
 
Edla meillä mitat 3430g/49cm ja 10,4kg/76,6cm!

En ole kamalasti tänne ehtiny kirjoittelemaan,kun tuon tuohuujan kanssa menee päivät kuin siivillä.Paljoa ei koneelle istuta naputtelemaan,kun heti olaan pahan teossa...nyt onneksi nukkuu ja mulla aikaa tehdä tämä vihdoin ja viimein:)
Kesäloma myös takana osittain.Seuraavaan loman alkuun vielä 4vkoa!

Vauvakuumetta pukkaa,kun kesä on taas parhaimmillaan ja mieli virkeä!Pianhan täällä syntyykin osille jo toinen ja minä vasta lämpenen ajatukselle kakkosesta...nyt kun nuo yöt on vähän rauhottuneet pojalla,niin äitikin jaksaa taas puuhastella isin kanssa :LOL:

Meillä kesäloma nyt muuttanu täysin nukkumisrytmin:herätään klo.7.30-8.30 välillä(ennen 5.30-6.30),päiväunille mennään 12-13(ennen 10.30-11)välillä ja yöunille vasta 21 aikaan(välillä menee jopa 22,kun ei suostu nukahtamaan)!

Meillä osataan tulla peppu edellä alas sohvalta ja sängyltä.Rappusia en ole pihalle viel päästäny menemään ite alas,kun ovat niin iso askelmaiset,et menee tovi ennen kuin sen hallitsee.Ylös kyllä tepastelee varoen kun pitää kädestä kiinni.Kynnykset on myös oppinu ylittämään omalla tyylillään ite!

Ostettiin mulle nyt pyörä ja pojalle siihen istuin taakse!Kivaa ollu ajella näillä helteillä ja käydä vähän pidemmälläkin kuin noilla vaunuilla kävellen.Poika tykkää hirveesti olla kyydissä ja huuto tulee,kun otan alas penkistä.
Kypärästä on myös ylpeä!Tepastelee esittämässä sitä kaikille,kun saa vaan sen päähänsä:)Hassua,mutta kiva et tykkäää pitää sitä.

Nyt täytyy lähteä katsomaan nauhotettuja ohjelmia kovalevyltä ja nauttiskelemaan mansikoista yksin!
 
Heippa :)!

Testi uusittu tänä aamuna ja kyllä siihen taas viiva ilmestyi :). Ei kylläkään niin vahva kuin J:tä odottaessa. Mutta en kyllä enää laita rahaa testeihin, ei kaksi erimerkkistä testiä voi mua huijata :D. Ei meinata miehen kanssa millään uskoa, että ensimmäisestä kierrosta olis tärpännyt...uskottava se vissiin vain on. Oireita ei juuri ole. Muutaman kerran on vattaa vihlaissut ja rinnat ehkä hieman arat. Muuten kaikki niin kuin yleensäkin. Nyt sit vaan toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa mukana. La on 4.3 :heart: .

my baby float Kannatan myös ko. vempelettä. Ostettiin J:lle semmoinen kilpikonnan mallinen Italiasta. Tosi kätevä ja neiti tykkää :). Kaippa niitä Suomestakin löytyy. Krääsäkauppa HongKongista löytyi ainakin jos jonkilaista uimapatjaa ja rengasta, siellä vois olla noitakin?!?

Kirsikkatomaatti Hui! Kyllä varmasti säikähditte :eek: ! Itse pelkään myös lasten kanssa veden äärellä.

Oltiin aamupäivällä 1,5h leikkikentällä touhuamassa. J viihtyi siellä hyvin, kun oli paljon muitakin lapsia. Nyt neiti nukkuu ja taitaa tää mammakin oikaista soffalle maate :).
 
Marimint: Ihanaa ihanaa :heart: Mulla ei esikosta tullutkaan tosiaan mitään muuta kuin kahteen testiin hailut viivat. Tästä toisesta tuli sit vahvemmat ja jälkimmäinen suorastaan huusi sinistä (vai punaista, en muista ;)). Notta älä huoli! Ja paaaaljon tarrasukkia matkaan! Meillähän kans tärppäs ekasta kierrosta ja itseasiassa vaan yhdestä yrityskerrastakin :D Oli vielä noita valvomisia silloin niin paljon, ettei sen enempiä ees yritelty. Kyllä ne vaan ihmeellisiä on, kun päättävät tulla ;)

Ikäviä kokemuksia teillä ollut vedestä :( Kurjaa. Mäkään en mikään vesipeto ole uimarina, mutta rakastan vettä! Siks me siellä vauvauinnissakin käytiin pojan kanssa. Nyt tykkää pulikoida rantavedessä ja ammeessa, mutta harvoin sitä rannalla käydään. Musta on ihana veneillä yms. vaikka merisairaaksi tulenkin helposti :)

Oltiin aamusta 2h ulkona pojan kans ja nyt vetelee sikeitä. Taidan mäkin ottaa Marimintistä mallia ja mennä soffalle... :wave:
 
Marimint, hurjasti onnea! :heart: :heart: :heart:

KirsikkaTomaatti, hui kauhistus :hug: varmana jättää pelon! hyvä esimerkki että varovaisena saa olla vedessä. Mua pelottaa kun tuo esikoinen on tänä kesänä ollut muiden mukana uimassa...en ole ite vahtimassa ja pelkään että tapahtuu jotain.

Marmotta ja muutkin, poikettiin hannu-sedällä ja ei se mitään löytänyt. Korvat ok ja sillai. Ei verikokeisiin eikä muihin halunnut laittaa :/ Parempi tuo jo onkin eikä mun mielestä enää kuumettakaan. Jospa se siitä lähtis parantumaan. Väsähtää vielä helposti. Ei se ole kantaa ottanut sairauksiin...talvellahan nuo oli kumpikin paljon kipeenä ja taudit meni aina molemmat läpi. Jonkun verran varmaan kasperi kantoi niitä hoidosta ja peppi sai heti kans. Tää oli omituinen kuume kyllä....se meinasi että vois myös johtua auringosta...lapsilla kuulemma voi nousta kuume. Mulle uutta....luulin että huonovointisuus ja päänsärky on oireita. Kasperi sai kyllä kauan sairastella ja oli tooosi monia korvatulehduksia ja kaikkee enneku pääsi kitarisan poistoon ja putkituksiin 4 vuotiaana. Voi että oltas säästytty paljolta jos olis aikasemmin päässyt. Yksityisellä olis varmana päässy!
My baby float oli mun kummitytöllä pienenä ja veteli sillä menemään kun vesipeto. Olis kyllä kiva, mutta saakohan niitä suomesta? sille joku toi sen thaimaasta tai jostain.
 
Kuumetta on nyt sitten Eevallakin. Aamulla oli tosi lammin mutta ei mulla kuume kaynyt mielessakaan kun oli muuten ihan normaali. Laitoin ilmankosteuden ja kuumuuden piikkiin ja lahdettiin uimaan. Kesken uimisen se alkoi ehdottelemaan etta "mennaan ninna-nanna" (ensimmainen melkein 3 sanan lause, ihana sekoitus kahta kielta) ja se on kylla merkki etta joku on vialla jos se haluaa vedesta pois ja nukkumaan! Nukahti sit viela syliin rannalla, mika on outoa kans. Kotona mittasin 38,6 korvasta, annoin Panadolia ja nyt kayn kyttaamassa koko ajan hikoileeko unissaan. Tuntuu ehka hiukan viileammalta. Ihan paniikissa taas, mua inhottaa kuumee ilman muita oireita, heti ekana tulee mieleen etta silla on isansa sairaus. Hampaasta toi taitaa kylla nyt johtua.

Summer, jos haluatte Baby floatin niin voin tuoda tullessani ellei sielta loydy. Hyvalla tuurilla elokuussa on viela hyvinkin rantakelit. Ja onhan aina ensi kesa. :) En makaan tiennyt etta auringosta voi tulla kuume, mutta nyt kun mainitsit niin siita taalla mua varoiteltiin jo vuosia sitten. Voi siis hyvinkin olla niin.

Onnea Marimint! :flower:

Vauvakuume tassa iskee itsellekin. Rannalla on muutama aivan ihana pieni vauva, yks just meidan varjon viereisella varjolla. Se on 1,5kk ja sen aiti aiheuttaa mulle kroppakriisin, taydellisessa bikinikunnossa eika vauvalollosta tietoakaan. Mulla on viela, kamala totuus on paljastunut vasta nyt. Paino on sama kun ennen raskautta mutta eihan se kaikkea kerro. Taalla kylla nakyy kylla bikineissa koko ihmisruumiin kauneus ja kauheus muutenkin, samapa tuo.. On kylla kaynyt mielessa etta jos olisin raskaana niin voisin selittaa tan kroppani silla. Loistava syy siis hankkiutua raskaaksi. :D Ja isakin lapsella melkein olis.. not.
 

Yhteistyössä