TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

MarimintOnnea - ihanaaaaaa. Kerran voisi haikara meilläkin poiketa :D Nyt pitäs saada alulle niin pystyisin hoitaan noi jumpat ja vauvalomailla ens kesän ja taas syksyllä alottaa hommat - noh aika mittatilauksena tässä toivotaan ;)

Vesi ja lapsiTarkkaa silmää vaan - hiuksia ei ehdi haroon tai kääntään silmiä yhtään minnekään. Vettä ei tarvi olla kun muutama sentti nin vaara piilee - ton tapauksen jälkeen ostin lapsille sellaset pelastusuikkarit - sain pientä mielenrauhaa. Hullua sekin kun ainoa henkivakuutus on uimataito ja siihen menee aikaa, kun lapsi osaa hädässä toimia vaikka olisikin uimataitoinen. Tehtiin juuri pihan altaaseen kansi, vaikka ei siellä vettä ollutkaan, mutta harmaita hiuksia sai siitäkin vaarasta. HUoh. Onneksi mulla on tallessa isojen vanhat valjaat - pidän niitä silloin tällöin... Valjaita ei enään myydä - kiitos EU säännösten...kuulemma ihmisoikeuksien rikkomista. Jooooooooooooooooh, valjaat helpottaa kummasti esim kaupassa kulkemista. Nyt taas takasin laittaan papuja maahan :wave:
 
Tuosta peppu edellä menemisestä vielä. Meillä pojan kanssa treenattiin tuota peruuttamista aika kauan. Aina rappusissa yritin näyttää, että tule näin ja näin alas. Samoin sohvalta näytettiin aina, et muista peruuttaa ja käännettiin poikaa peppu edellä menemään alas. Nyt sitten olisko ollut pari viikkoa takaperin alkoi yhtäkkiä itse peruuttamaan ja ihan joka paikasta! Peruuttaa portaissa, sohvalta alas, liukumäessä ja jopa tuossa meidän pihassa kun kivetys vaihtuu hiekaksi, niin siitä alas :) Pudotusta siis 2-3mm :D Hauskan näköistä kun alkaa kääntämään itseään peruutusasentoon...
 
Marmotta, no voi Eevaa :| hannu-setä sanoi mulle, että älä turhaan lääkitse....kun sanoin että kuumetta ollut pyllystä sen 38.5-39. Antoi vähän ymmärtää että olis auringosta, mutta enpä tiedä. Nyt onneks jo ihan menevä mimmi. Joo tuo ihmeessä sellane meillekin, jos ei täältä löydy! jos vaan mahtuu mukaan. Kysäsen siltä kaverilta vielä että onko niillä tallessa se.

Meillä osataan tulla peppu edellä sangystä alas. On nukkunut pienestä asti jatkettavassa ja helpotti kummasti kun oppi sieltä ite tulemaan alas...nyt se tulee tuolta makkarista päikkäreiltä ite pois....ovi vaan kolahtaa ja tepsutus kuuluu =)
 
selvisi nyt osittain takiaisvaihe..yöllä oli pukannu hampaan ylös. eli kolmas hammas vihdoin. :D
oli aika ärtsän näköinen kyllä toi yläien... :( eli kitinää varmaan tiedossa vielä pari päivää et saapi koko mitalta hampaan läpi. nyt on vasta kulma tullut. :(

meillä peruutetaan peppu edellä hienosti sängystä ja rappusista. hyvin hoksas aikoinaan sen ku opetin. =)

mut nyt takas kasvihuoneeseen... :wave:
 
Iltaa! :flower:

Ja Marimintille sylintäydeltä onnea! Ihanaa, kun saadaan lisää odottajia meihin toukokuisiin: olen kirjautunut kyllä syyskuisiin ja joskus harvoin siellä jopa kirjoitan, mutta tää porukka on niin ihana ja rakkaaksi muodostunut, että tänne ajattelin kaikki vastasyntyneenkin vaivat valitella B) Ja onhan se tosiaan uskomatonta miten helposti se raskautuminen joskus tapahtuu.. Meilläkin on Nea saanut alkunsa toisesta ja "Antero" ensimmäisestä kierrosta =)

Hemuli Kiva kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa :hug:

Meillä peruutetaan sohvalta, sängyltä jne. mutta joskus joutuu muistuttamaan, että "peppu edellä, Nea". Aika ajoin meinaan koittaa tulla syöksynä,pää edellä alas :/

Meillä on ollut tänään kitinäpäivä: kaikki on melkeest ketuttanut neitiä :( Illasta olin jo niin puhki, että puurotaistelu ei enää kiinnostanut ja annoin Viiliksen ja palan näkkäriä+maidon iltapalaksi. Jospa heräisi vähän paremmalla tuulella huomenna... Ja toivottavasti sekin auttaa, kun ilmat kuulemma vähän viilenevät! Alkaa olla hellekiintiö meikäläisellä täysi B)

Nyt jatkamaan sisustussuunnitelmia ja etsimään pimujen makkariin tapettia =)

 
Kirsikkatomaatti: Tosi ikäviä kokemuksia teillä vedestä! :hug:

Marimint: Onnea ja paljon tarrasukkia matkaan! :heart:

Mua vaivaa myös vauva kuume, mutta tässä on nyt kaiken näköstä mm. mies :/ Toisinaan haluan olla hänen kanssaan ja luoda yhteistä tulevaisuutta, toisaalta tekis mieli muuttaa neidinkaa mahdollisimman kauas hänestä, mun tunteet on yhtävuoristorataa! :/

Nemika: ( olihan se nemika, anteeks jos nyt muistan väärin :ashamed: ) oletteko te saaneet miehesi kanssa asiat kuntoon?

Meillä on asustanut tänään neiti känkkäränkkä! Oltiin naapuri pojan 1-vutois synttäreillä ja koko ajan neiti vaan kitisi. Ei kyllä kovin kauaa tohdinnut synttäreillä olla.

Peppu edelllä: Osaa tulla sohvalta ym alas mutta ei rappusia.
 
Kitinäpäivä. Joo täälläkin. Tai viikko. Tai kuukausi. Tai miten pitkä aika vaan mihin mun tän hetkinen muistini riittää. Tai kitinä ei edes oikein kuvaa tuota pojan käytöstä vaan pikemminkin itkupotkuraivarit. Voiko tän ikäisellä jo olla uhmaikä? Kysyn siis ihan vakavissani, koska mun mielestä toi pojan käytös on ihan selkeästi uhmaikäisen käytöstä. Kaikki mikä ei mene pojan mielen mukaan (sisälle meno, kielletään tai tehdään mitä tahansa toisin kuin poika olisi halunnut ), niin käy kirkumaan ja makaamaan lattialle selälleen. Siinä sitten huutaa ja vähitellen tokenee. Tänään kävi iltapäivällä kirkumaan mm. kun menin vessaan (huom. ovi oli auki ), ei ehtinyt silittää kissaa kun kissa hyppäsikin pois edestä, ei saanut paukuttaa nokkista ylösalaisin pöydässä, ei saanut heittää hiekkaa muiden päälle ja lista jatkuu. Eli raivarit tulee monta kertaa päivässä. Muuten saattaa välissä olla oikein hyvällä tuulella, mut auta armias, kun hänen tahdostaan poiketaan...

Carmen: Mä löysin ihanan tapetin lastenhuoneeseen, mutta sainkin kuulla, et sitä ei enää valmisteta! Nyyh. En ole löytänyt vielä korvaavaa, joten ehkä jää tapetoimatta ja tyydytään olemassa olevaan maaliin.

Oon tähän pilkkonut pojalle omenaa syötäväksi ja on syönyt sitä vaihtelevasti. Tänään nappas puistossa rattaista mun välipalanomenan ja söi siitä ihan kunnon paloja! :eek: Piti sitä ihan oikein kädessä ja järsi paloja noilla muutamilla etuhampaillaan :) Taidanpa lopettaa koko pilkkomisen kun paremmin näytti uppoavan kokonainen omena.

majj: Hmph. Oletteko te keskustelleet miehesi kanssa sun ajatuksista? Onko hän samoilla linjoilla teidän suhteen kanssa vai tietääkö ollenkaan sun ajatuksista? Hankalia nuo tilanteet kyllä on, mutta keskustelu varmaan avaisi solmuja johonkin suuntaan. Ettei ainakaan tulisi tehtyä mitään hätiköityä. Ja onhan tuo vauva-aika parisuhteelle tosi kovaa aikaa, joten sekin kannattaa ottaa huomioon. Vaikka en nyt tiedäkään, mikä siinä siun ukkelissa ottaa aivoon ;) Toivottavasti ajatukset selkiää! Voimia!!
 
Naukuri: Joo ollaan kyllä keskusteltu tästä asiasta ja usein ( tätä kestänyt kuitenki jo ½ vuotta) mut ei tietenkään miehessä pelkästään ole vikaa vaan mussa yhtä paljon, oon liian äkkipikanen häntä kohtaan ja saatan suuttua ihan turhista asioista. Molemmat tiedetään missä mennään, eletään nyt päivä kerrallaan ja katsotaan mitä elämä tua tulessaan. :)
 
Kiitos onnitteluista :)!

Peppu edellä osaa neiti peruuttaa rappusissa, sängyltä ja sohvalta. Vauhti on toisinaan vaan aika hurja, joten vieressä pitää olla "varmistelemassa".

naukuri Varmasti teidän pojan kiukkuaminen johtuu ihan normaalista kehitysvaiheesta (1-2v.), jossa lasta alkaa nyppiä aikuisten rajojen asettaminen. Kiukkua voi rajojen asettamisen lisäksi aiheuttaa mm. turhautuminen esimerkiksi siihen, kun taidot ei riitä siihen mitä tahtoisi tehdä, josta sitten taas tulee uusi kiukun aihe epäonnistuminen. Kiukkuamisen voimakkuuteen vaikuttaa varmasti lapsen oma temperamentti ja sehän yleensä tulee esiin just silloin, kun vanhemmat kieltää lastansa...protesti alkaa! Ei kait uhmaikäellekään kovin tarkkaa ikää ole määritelty, mutta yleisesti vaan puhutaan, että se alkaisi kahden iän tienoilla. Kovasti voimia tahtotaisteluihin! :hug:

Me käytiin koko perheen voimin tänään vielä uimarannalla polskimassa, kun huomenna sitten taitaakin olla kylmä :/ . Nautin näistä lämpimistä säistä! Noooh, lauantaina on onneksi kivaa tiedossa, kun kaveripariskunta tulee meille iltaaistumaan. J menee toista kerta mummunsa luo yökylään.

Talokuumetta pukkaa ja täälläkin puhutaan lastenhuoneen sisustamisesta :). Oih, olis niiiiin ihanaa saada kans valkkailla tapetteja :D. Tää meidän asuntoa käy kyllä pian pieneksi (alkaa jo nyt käydä ) , joten silmät tarkkana ollaan oltu jo jonkin aikaa, jos kiva tupa löytyis jostain. Kova kiire ei onneksi ole. Rauhassa etsitään.
 
Marimint: Joo edellinen kiukkuaikahan meillä johtui just tuosta taitojen puuttumisesta, kun poika osasi vain ryömiä, mutta olisi halunnut jo kontata / kävellä (10-12kk iässä ). Tuntuu vaan, että tuo nassikka ei kyllä päästä missään välissä vahingossakaan meitä "helpolla" vaan aina löytyy joku uusi juttu, josta taas voi känkätä. Mut hei, jotain positiivista, nukkuu yönsä hienosti eikä hampaan tulokaan vaivannut! :) Millainen asunto teillä muuten on? Me asutaan paritalokolmiossa, tosin aika isossa (90 neliötä ). Muuttoa ei ole tiedossa varmaan pariin vuoteen, mutta jossain vaiheessa kyllä. Alkuun saavat naperot jakaa yhteisen huoneen. Ja sinne siis jo mietin tapetteja, vaikkei tuota huonetta laitetakaan vielä toviin :D

Huh, meillä alkaa sisällä olemaan jo aika kuuma. Ilmalämpöpumppu olis näillä ilmoilla jees... Huomaan juovani liian vähän ja kärsin vähän väliä päänsärystä. Ihan mukava jos hetkeks viilenee, mutta saa ne lämpimät ilmat takaisinkin tulla taas pian ;) Miehellä alkaa loma huomisen jälkeen, ihanaa!!!

Ny unille! :wave:
 
Suppokysymys, kun mulle ne on ihan tuntemattomia kapistuksia. Kuinka pian vaikuttaa? Taalla ei nestemaisesta parasetamolista olla kuultukaan, suppoja vaan oli apteekissa. Eeva-parka, huusi kun syotava kun laitoin. :( Laitoin pari tuntia sitten eika juurikaan ole laskenut kuumetta. Sain neuvon, etta 6h kuluttua seuraava jos on viela kuumetta. Ma jotenkin kuvittelin, etta ne olis jotain pikaparantajia, vartissa terveeksi. Mulla on vaan koko ajan mielessa Eevan isan sairaus ja se, miten sita kuumetta ei laakkeet alentaneet yhtaan ja siksikin kyttaan nyt koko ajan Eevan lampoa. Eika silla aikaisemmin ole ollut kun pienta kuumetta joka laskee panadolilla eika tule takaisin. Nyt ollut koko paivan, enimmillaan korvasta 39,3. En osannut kuvitellakaan, etta voi ihmisella olla nain turhautunut ja hyodyton olo kun mitaan ei voi tehda vaikka toinen on kipea. Enta kuinka pian laakariin? Parin paivan paasta? Taa varmaan johtuu hampaasta (poskihammas, luulin sen tulleen pari pvaa sitten mutta se olikin vaan jaavuoren huippu) tai sit auringosta. Kurjaa kuitenkin.

Naukuri, meilla oli ihan sama meininki kuukausi sitten. Ihan selvasti Eeva kokeili sita, miten pitka pinna mulla on ja saako huutamalla tahtonsa lapi. Pinna venyi muakin hammastyttaviin mittasuhteisiin. :) Nyt tasoittunut kun loydettiin yhteisymmarrys; hyvin paljon saa tehda oman mielensa mukaan; paattaa milloin mennaan ulos, uimaan, missa vaatteissa tms. Mutta vastapainoksi on mukisematta syotava, nukuttava ja peseydyttava silloin kun mina paatan. Ja tietty vaaralliset ja muita satuttavat asiat on ei-ei ja niista taistellaan joskus edelleen. Ma en tieda miten paljon tan ikainen oikeasti ymmartaa, mutta yleensa meilla auttoi ja auttaa jarkipuhe. Selitan rauhallisesti miksi ei saa tehda jotain ja sit jos ei muu auta niin harhautan, "mennaanko keinumaan?" toimii aina. :)
 
MarmottaSuppoja saa antaa tiiviiseen tahtiin ilman huolta,mutta kyllä niiden pitäs jkv vaikuttaa n.30 min antamisen jälkeen. Annan pelkkiä suppoja jos on jotain pientä, mut jos kuume tai kipu on kivaa annan suppoa ja pronaxenia - (reseptilääke). Lääkärin mukaan voi antaa ekan suppo annoksen tuplana ( siis jos on suht koht oikea kg suhde), mut ei siis jatkuvasti, mut jos ei saa tehoa niin voi antaa 2x. Oon tehnyt näinkin, kun lääkäri ystävä neuvonut. Kuume ei sinänsä oo huono juttu, mutta lääkitsen kipua mieluusti, koska ite oon kipuherkkä. Toivottavasti pienen Eevan olo helpottuu.
 
Marmotta: Meillähän tuota känkkää on ollut tosiaan talvesta lähtien milloin mistäkin syystä. Ja ohi ei ole mennyt missään vaiheessa. Muuttaa vaan muotoaan eri kehitysvaiheissa. Täällä on siis supertemperamenttinen kaveri kehittymässä... Mä en anna lapsen itse vielä päättää päivän rutiineista, kun suurin osa kiukuista koskee just niitä (esim. pitää mennä sisälle syömään ennen ku repee takapuoli nälästä tms. ). Juttelen kyllä aina hyvissä ajoin, että nyt otetaan vaatteita pois ja mennään syömään eli koitan valmistaa poikaa aina seuraavaan juttuun. Harhauttaminen toimii kans usein, mutta ei aina. Järkipuhe ei mene jakeluun vaan lisää vain huutoa. Toivottavasti siellä Eevan olo helpottaa pian! Voi pikkuista :(

Mukavan näköinen päivä taas tulossa. Varmaan vähän viileämpi, mutta hyvä vaan. Aurinko paistaa ainakin vielä :)
 
majj: tulipas ihana olo kun kysyit..ehkä parempaan ollaan menossa ja alkaa ymmärtämään mun näkökantaa asioihin. mut pikku hiljaa etiäpäin. ja oon niin ton pojan kitinän valloissa ollu etten oo ukosta kerinny stressaan. mut katsotaan. nyt ainaki parempaan mennään.

naukuri: meillä toi sälli kans tosi kovatahtoinen kaveri. ja karsea kirkuminen jos joku ei tosissaan mene sen pillien mukaan. ja samaa oon ajatellu ettei tätä vaihetta kyllä helpolla päästä. :(

 
Huomenta!

Nemika ja Majj...jaksuja :hug: :hug: ...meil on miehen kans välillä tosi vaikeeta ja kerran ollaan jo erottu :/ ...jotenkin aina sit porskutetaan eteenpäin.

Marimint...onnea...ihanaa lisää vaaveja meidän pinoon :heart: !!...laskettuaika 4.3...muista sit, et 5.3 olis hyvä syntymäpäivä ;) ...sama kuin minulla...

Uhma...selvää ainakin meillä :/ ...jos neiti ei saa tahtoo läpi niin alkaa kaamee huuto...esim. ulkoa sisälle tulo...huutaa ja vääntää itseään sylissä...mahdoton meininki :eek: !!

Ostettiin se vauvojen sporttipullo...eilen neiti ainakin tykkäs siitä imaista...toivotaan, et innostuisi juomaan pullon avulla.

Varasin eilen elokuun alkuun hotellin Tampereelta...oli joku sokosjuttu...Onni oravan paketti...hotelli oli Villa...ja samaan hintaan tuli kaksi niitä elämysavaimia...

Nyt leipomaan banaanisuklaakakkua....sen ja kakkupohjan voi tehdä tänään...muut pitää leipoo huomenna....ja jossain vaihees pitäis ehtii vähän siivotakin...kiirus tulee...
 
Nemika, kyselin kanssa tässä kerran susta ja miehestä, mutta et tainnut huomata. Hienoo että asiat paremmin!

Marmotta, supot on sillai käteviä, kun sitä nestemäistä joutus eevan ja pepin kokoselle antamaan jo tosi paljon. Pamol-f nimisiä tabletteja mitkä liukenee on suomessa, mutta peppi yökkää heti siitä banaanin mausta :/ muuten käteviä! Ymmärrän sun pelon kuumetta kohtaan. Varmana säilyy aina tuo muistikuva kuumeesta. Kurja juttu lapsellakin....vaatteet vaan pois, paljon nestettä ja sitten noita suppoja. 3 päivässä on täällä ohje eevan kokoselle 125mg kokosia. 4 sanoi mulle lääkäri että uskaltaa antaa päivässä...sillon kun peppi ja kasperi oli siinä 40 kuumeessa. Se 40 tuntui hurjalta, mutta niin ne sanoivat että lapsilla nousee helposti sinne :( että ei ihme. Mutta tottakai pitää seurata vointia muuten....ja viedä lääkäriin jos siltä tuntuu. Mikäs eevan vointi on tänään? mä laitan suppoon perusvoidetta ja luiskahtaa hyvin sinne mihin pitääkin. Paitsi jos pylly on tosi kuuma, niin joskus meinaa keritä sulaa sormiin...se on huono noissa supoissa. Eihän sen laittaminen pitäis sattua kuitenkaan...voihan se inhottavaa olla...ei peppikään tykkää, mutta ei huudakaan. Pariksi tunniksi aina laski kuumeen ja sitten nousi takasin...
 
sadepäivä ja lämpöö +14 astetta..näin tää menee joko on hellettä +30 tai sit viilenee puolella ja sataa..missä se välietappi olis näis säissä..?!

päätin sit eilen että tyttö saapi siirtyy yksiin uniin..on nää viime päivät ollut sellaista tahimista unille saamisen suhteen ja hermot kireel niin jospa se tästä kun nukkuu vain yhdet päikyt..herää sit aamusta mihin aikaa tahansa. nyt jaksoikin olla hereillä ihan kivasti ennen päikkyjä ( 6-10:30 ) ja nyt toivon että unta maittais ainakin sen pari tuntia..

eilen mies pesi pari mattoa ja tuol ne nyt on vesisatees, et eipä taida viikkoon kuivua täs säässä :headwall: täytyy siirtää mattoteline tonne autokatokseen jossain välis..

kiukkukausi: juu, meil kitistään ja kirkutaan koko ajan, jos mistäkin ei tarvi ees syytä, sisään rakennettu kirkumissysteemi, ootan mielenkiinnolla sitä uhmaikää..huh, huh tosi periksantamaton tyttö asustaa meillä..

tänään pitäs käydä ostamas 5 kpl joko imukärhivilliviini tai säleikkövilliviiniköynnöksiä ja istuttaa tohon pergolaan..eka ajattelin humalaa mut siin voi tulla ötökkäongelmaa kun nuo köynnökset tulis tolle kuumalle eteläpuolelle..mut kaunishan tuo villiviinikin on ei sen puoleen ja saa tossa auringossa kyllä syksyllä kauniin punasen värin =)
 
Heti kun meillä oli viime yönä viileämpää yökin sujui paremmin :) kerran yössä heräilee vielä.

Nemika: Ihana kuulla että teillä sujuu sielä nyt astetta paremmin kun esim. hetki sitten! :)

Supot: Oon kans antanut vaan suppoja, en muuta. Suppojahan on panadol - ja burana merkkisiä, ja meillä lääkäri sanoi että panadol - ja burana suppoja saa laittaa ristikkäin, eli esim. jos pandol suppoja sais laittaa vaan 3/pv niin buranaa saa antaa sen rinnalla.. Olipa hankalasti selitetty ja en taida itsekkään saada koko kirjotuksesta selvää! :LOL:

Kiukku: Meillä asustaa onneksi kiltti ja reipas tyttö ( vielä ainakin ;) . Mut sit kun ei saa tahtoaan läpi esim. hyppiä sohvalla tai jos otan jonkun esineen kädestä pois niin sit tulee tintta kohtaus, mut leppyy onneks tosi nopeaa.

Jaa-a mitähän sitä keksis tälle päivälle tekemistä.. :D
 
Kiitos Carmen:heart:
Välillä tuntuu aikas vaikealle alkaa tänne kirjoittelemaan,ku teillä vakkareilla niin omat kuviot jo kehittyneet,et vaikea päästä niihin mukaan!

Kiukkuaminen on meille myös arkipäivää :headwall:
Vaunuista halutaan milloin kävelemään,äidin syliin,kaupassa ei haluta istua enää kärryissä/vaunuissa,ruokailut,vaipanvaihto,vaatteiden laitto jne...välillä on kyllä hermoa kyselty todella pahasti ja mietinki,et mikä tuota pientä vaivaa vai onko vika mussa kun en vaan ymmärrä hänen tarpeitaan.Kai se vaan on niin,et turhautumistaan huutaa,kun ei osaa vielä kertoa mitä aina haluaa ja ei tule ymmärretyksi!

Jaksamista kaikille :hug:
 
Supot...meillä ei tehoo nuo panadolit ollenkaan...nyt viimeksi annoin nestemäisenä...hiukan paremmin ehkä auttoi, mut ei kovin paljoa kuumetta alenna...Edthillä oli vesirokossa koko ajan 40 astetta....joten Pronaxenia kehiin, aina tehoaa.
 
Kuume oli tosi korkea yolla, ma en nukkunut juuri lainkaan kun pelotti. Jossain vaiheessa oli melkein 41 astetta, laitoin supon ja soitin Eevan isan kaverille etta onko se paivystyksessa (laakari) koska olisin ajanut Eevan samantien sinne jos ei olis supolla laskenut yhtaan. Taalla on 250mg tavaraa, vastaa siis kahta Suomessa myytavaa. Ensimmaisella ei tosiaan ollut mitaan vaikutusta, mutta toisen jalkeen Eeva ui hiessa ja kuumekin laski. Aamulla tadit oli saaneet halytysvalmiuteen kolme pediatraa ja 2 laakaria etta paastaan pian johonkin jos tarvii, mutta Eeva oli heratessa ihan ok. Ja on edelleen. Vahan huteran oloinen, mutta ihmeko tuo kun kuume kavi korkealla ja tuli vauhdilla alas. Taa paiva pysytaan varjossa ja pois meresta, piha-altaaseen korkeintaan paasee viilentelemaan.

Summer, siita baby floatista.. kylla sellainen mukaan mahtuu. Jatan muutenkin melkein kaiken tanne ja taytan matkalaukut viinilla, vaaleanpunaisella shampoolla, oliivioljylla ja kengilla. :D
 
SupoistaJuu hyvin suomennettu mun ajatukset - eli siis tarkoitin että voi antaa tuplana yhden annoksen/per päivä - eli ei joka kerta. Mut tosiaan rinnakkaislääkettä voi antaa sitten myöskin eli esim panadol/burana tai muu ristikkäisvaikutteinen...Pronaxen on nestemäinen juu, mutta ei sitä kyllä paljoa edes anneta, muistaakseni 2ml. Toivottavasti Eeva voi paremmin ja kaikki muutkin ihanat mukelot :heart: :heart:

Uhmaa ja kiukkuameilläkin. Ihan testaa rajoja, mutta kopkopkop alkanu uskoonkin jotain tai muutahan ei tarvi totella kun tuo EI, siinä oon ehdoton - vähän kieltoja mutta ehdoton niiden suhteen. Meillähän menee sitten neiti omatoimisuuden voimalla roskikseen kaikkea sekä wc pönttöön oli heitetty just wcpaprurulla kokonaisena tietty :D roskista poimin parit legot, sukat yms. Likka on tehny hyviä havaintoja äidistä, miten suloinen voi pieni ihminen ollakaan =)

NemikaJaksuja sinnekin - hommaa varmasti piisaa kun on eläimiä ja lapsia, mies on tosiaan siinä pieni huoli :eek: Eläinten kans joutuu niin paljon tekeen arjen työtä että pakostakin hoitaa hommat "halki poikki pinoon" ja kitinät pois pienistä :D
 

Yhteistyössä