TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Naukuri,Kiitos voimahaleista... ja Birdie,kuulostaa kyllä tosiaan siltä et oot kohta yksi meistä raskaista mammoista :D

Kurpitsa,Kannattaa tehdä niinkuin itse tuntuu et parhaiten jaksais :hug: Mulla nyt ei töihin oo hinku mut jotain projektia kaipais kyllä...keksis vaan mitä. Tosin ompeluhommia on sen verran et niitä kun rupeen tekeen niin työstä käy :D

Meitin poika vetelee unosia..päivä menny kauheen nopiaan kun oli hoidossa. Pitihän se hyvissä ajoin sit hakee kun tuli ikävä :ashamed:
 
kurpitsa...miustakin on kiva lähtee töihin, vaikka en ihan koko viikkoa tee =) ja jos sust tuntuu, et kotiympyrät ahistaa/väsyttää, niin töihin on varmaan kiva päästä :hug: !

raskaat mammat...jaksuja teille...eniten varmaan alkumetreille ja loppumetreille, ne on kuitenkin kaikista rankimmat :hug: !! birdie...kyl siä varmaan olet positiivinen ;) ...usko minuu...tiesin Repastakin ( näkyi kyllä ihan selvästi kasvoista =) )...

Miä kävin alemyynnissä lastenvaateliikkeessä ja tilasin H&M:n alesta Edithille reissuun vaatteita...rahaa meni muutama kymppi...kannattais ostaa aina seuraavan kesän kuteet alesta...nytkin sain merkkivaatteita ( mitä en muuten ostais ) ihan pilkkahintaan :whistle:
 
Öitäpäs,

täällä tää yökukkuja taas on. Kateltiin tuossa Bondi loppuun ja sit heräs likka ja onkin ollut tässä meidän ilona sitten puoltoista tuntia hereillä. Mietin tuossa korvatulehdustakin jo, ku on nyt pari yötä nukkunut niiiiin levottomasti, niin ja päikyt kans :/ Aattelin aamulla varata aikaa lääkärille, ku on kuitenkin tota yskää ollu taas pari viikkoa ja nenä alko taas vuotamaan :( Panadolii annoin ja nyt oottelen et nukahtais...

Kurpitsa, ehkä se on parempi niin et meet duuniin takas jos susta tuntuu et kotona olo ahistaa :hug:

Naukuri,
siellä sä selkävammasena vetelet 5 km pyörälenkkejä... Mitäs toi tarkottaa? :kieh: :D

Matami, kiva hei et vihdoin löysit aleista jotain sinäkin :D Ei ehkä tarviikaan alkaa mulle lähettää kuukausirahaa :LOL:

Hemuli,
aika monen kanssa oon tän näinkin lyhyen elämäni aikana ehtinyt seurustelemaan ja kyllä, joo-o kyllä ne kaikki järjestäen on ollut putkiaivoja. Valmistusvirhettä epäilisin.... :D Tsemppiä ja hermoja :hug:

Birdie, toivotaan et se toivottu plussa sieltä pärähtäis tikkuun :) Mut tosi aikasin sulla on alkanut oireet jos sä raskaana oot :D Heh, siis ei me miehen kaa oo palattu yhteen... siis vielä. Sen verran ollaan saatu asiaa eteenpäin, et me selvitetään nää ongelmakohdat et eipäs anneta periksi. Paljon ollaan saatu käytyä läpi, on se kuitenkin meidän luona 2-4 yötä viikossa ja sen loma vietettiin kutakuinkin yhdessä. Ei sen duunikuviot oo mihinkään muuttunut, mut koittaa alkaa järjestää pikkasen enempi aikaa. Putkiaivohan tuokin on, mut nyt neuvottelujen tuloksena on et mä saan yhden vapaaillan viikossa (heti ku keksin mitä tekisin). Siis tähän asti mun vapaita on ollu pari risteilyä, kolme kampaajareissua, pari baarikeikkaa.... Siis laskeskelin tuossa, että olen ollut erossa tyttärestäni noin 100 tuntia tän 1v2kk:n aikana... :whistle: Et eipä oo ihme et alkaa päässä soimaan.... Ja nyt se on vihdoinkin tajunnu sen :) Samoin mä saan nukkua toisen viikonloppuöistä rauhassa. Tiiän joo tosiaan miltä yksinhuoltajasta tuntuu, varsinkin kun toi tukiverkko on reikiä täynnä ja muutenkin vähän heikko :(

Majj, toivottavasti jalka tulee kuntoon pian :hug:

Herkistymisestä, joo tää oli kyl ennen raskautta sellanen jääkalikka, et eipä juuri mikään itkettäny ja sit nyt tosi herkästi ja juurikin noi jos näkee jotain lapsiin kohdistuvaa vääryyttä.

Mut jotain positiivista, meillä on pimu alkanu syömään ihan ok-kokosia annoksia (joku ehkä 1dl) ja on tosiaan kiinnostunut ite lusikoimaan -> tosin mulla menee hermot siivota niin monta kertaa päivässä.... :( Kaikkee toi muuten keksii, oli tänään raahannut omat sandaalinsa eteisestä keittiöön ja tunkenut ne meidän pullokaappiin :D Oltiin illansuussa lähdössä kävelylle ja etin ja etin niitä, ei löydy mistään. Sit muistin et ainii, sehän leikki keittiössä pitkään ja sieltä kaapistahan ne sit löyty mun reino-tohvelin kavereina :D

Hohhoh, jokohan tuo nukkuis et itekin pääsis pikkuhiljaa, täytyy vissiin nukkuu päikyt itekin huomenna.... Nyt ei enää oikeestaan ees väsytä. ääh, kyl se uni tulee kummiskin.

Öitä!
 
Edla: Olet ;) Ehhehee. No et sentään. Me oltiin tuossa pihamaalla ja puistossa aamupäivä. Nyt vasta ehtii vilkaisemaan koneelle, kun poika on unilla. Saitko aikaa lekurille? Niin ja kato kun pyöräily ei sattunut lainkaan selkään! Kävellä en kunnolla pystynyt ja istuminenkin otti koville, mutta kylkimakuulla ja seisten on mennyt ihan ok. Ja pyöräily ei jostain syystä sattunut lainkaan.

Meillä poika veteli aamulla klo 8:aan unia eli pitkästä aikaa 12h yöunet. Aika juhlaa :) Mut silti mua väsyttää jostain syystä, vaik itsekin sain nukuttua melkein 9h. Liikaa unta..?!?! :eek:

Äh, mut nyt ruuanlaittoon, kun poika on päikyillä :wave:
 
Naukuri, en mä sit varannukkaan enää, koska sit ku pimu nukahti ni se sit nukkukin putkeen varttia vaille kymmeneen ilman inahdustakaan. Oli herätessään hyväntuulinen ja kaikkee, ni mietin et olisko ne yläposkihampaiden tulo sit kumminkin syynä -tai eilinen hernekeitto, jos on alkanu kuohumaan suolistossa? Tiiä sit, nyt kumminkin nukkuu tyytyväisenä päikkyjä ja mä meen kans :D Pitäsköhän sun sit hyppiä tasajalkaa paikasta toiseen kotona ja kaikki reissut tehdä pyörällä? No ei, toivotaan ettei nyt olis koko loppuaikaa vaan olis tilanne et vauva vaan jotain hermoa painais ja älyäis siirtyä pois sen päältä?
 
Moi...meijän netti ei pelannut aamulla :/...tää mokkula on ihan p#llystä :kieh:

putkiaivot...en muistanut kommentoida, et täälläkin asuu yksi kpl ;) ...ei siit sen enempää...olen aika paljon tänne palstallekin purkanut tuntojani kumppanista...välil on mittari aika täys...muttei ole vielä pamahtanut :whistle: ...

edla...juu joskus täältä takahikiältäkin irtoo halvalla jotain :D ...mut kyllä se kuukausraha olis vieläkin ihan jees juttu ;) ....

puhuminen...miä oon alkanut ihmetteleen tuota meijän neitin puhumista :eek: ...sanoja ei enää tule...siis niitä opittujakaan :/ ...ja ei edes puhu mitään omaa kieltä...semmoista suu kiinni muminaa vaan pitää :( ...mitenkähän on menty näin paljon takapakkia...pitäiskö huolestuu?? Luin pojan neuvolakortista, et sil oli sanoja jonkin verran ja höpötti sitä omaa kieltä paljon...
 
Matami, meillä on ihan sama tuon neidin puheen kanssa. Sanoja on joitakin ollut, mutta ne on lähteneet yhtä nopeeta kun on tulleetkin. Tällä hetkellä sanoo ehkä pappa jos käskee, mutta eipä oikein muuta....ite ei käytä mitään oikeita sanoja ilman käskemistä. Puh sanoo jos on nalle puh jossain ja hau hau koiran haukkumista. Mutta vähissä on. Kaikenlaista kyllä mölöttää omalla kielellä. Pojalla oli kanssa enemmän sanoja samassa iässä, mutta oon ajatellu että se on tosi yksilöllistä. Että jokainen oppii kun oppii...kaippa ne joskus. Etkös Kurpitsa puhunu et sun esikoinen sanoi ekan sanan 1v10kk iässä? olivatko vielä neuvolassa huolissaan? musta tuntuu että ei varmaan kovin aikasin tarvii olla huolissaan.
 
Mä kans oon tääl miettiny et onpa se nyt kummallista et tääl on näin hiljasta.... :eek:

Puheesta, meillä ei tuu mitään sanoja paitsi äiti ja sitä sit tuleekin ihan joka väliin sekä sit paljon sitä omaa höpötystä. Ja sitä sit pitäis ymmärtää :D Noh, vähän oon tehny taustatutkimusta, kun meillä on kavereina kolme noin 1v8-9kk vanhoja lapsosia eikä niidenkään sanavarasto mitään huimaa kuultavaa ole, jotain 10-20 välillä. Niin ja yksi 1,5v joka sanoo vain muutaman sanan. Eikä kaikkii vaan kiinnosta muistaa sanoja :)

Nyt se sit väsyttää ku meni omat nukkumiset ihan sekasin viime yönä, mut positiivista tietty et tytteli vaikuttais olevan ihan ok :)
 
Kiva kun tulitte =) !!

Tää palsta kuolee kyllä kohta :/ ...mihins miä sit ruksaan juttuja :eek: ...on hiljentynyt kovasti, kun ollaan tääl taapero puolella...ehkä syksyllä kaikki on toisin =) !

Puheesta vielä...et tuo neiti on hiljentynyt...sitä omaa höpötystäkin tulee vähemmän...mut ei tässä vielä mitään hätää ole...miehen tyttö alkoi puhumaan vasta 3v:nä...mut hänellä on hiukan muutakin ongelmaa ja siksi käy koulua erityisluokalla...puhuu kylläkin nykyään kuin papupata :D !

UV-vaatteet...mistähän niit voisi tilata? Täällä on ollut joskus varmaan juttua, mut en muista...
 
Heipä

Mulla tää olo pahenee päiväpäivältä :x Jossainvaiheessa päivää tulee ihan hirvee ällötys ja kestää muutaman tunnin,ei sentään oksu lennä mut läheltä käyttää. Ei yhtään kivaa |O

Poika viettää viikonloppua kans kun eilen tosiaan nukku 7.30 ja tänäänkin 7.10 huomen sit varmaan kostoks herää jo 5.30 :D No toivottavasti ei...
Levoton oli kyllä,itkeskeli unissaan mut ei varsinaisesti heränny.

Puhuminen,Meillä on sellanen trendi et hokee jotain juttua/sanaa paripäivää ja sit ne jää...toistaa saattaa pyydettäessä mut muuten unohtaa ne. Ainoo pysyvä on ollu kiitti,mikä tulee siis välillä,välillä ei ja koiran,kissan,käärmeen ja mehiläisen äänien matkimiset,mut ne nyt ei oo sanoja.
Mutta sen verran herralla on tota omaa höpötystä kokoajan ja juttelee vakavissaan eri äänenpainoilla kuin puhuis jotain järkevääkin...et en oo huolissaan vaikkei varsinaisia sanoja ookkaan =)

Pitää ruokkia poika :wave:
 
Matami, ihan oikeessa oot, koko aja on vaan hiljentynyt ja duunissa jo olevat kirjottaa aina vaan harvemmin. Mut mä en kyllä aatellu kadota ja ainahan on noi uudestiraskautuneet :D Tosin joilla on kohta niin vilinää ja vilskettä et hyvä jos jaksavat konetta ees avata :D Tai ehtivät ;) Onks sun miehellä vanhempia lapsia? Tyttö siis ainakin :D

Noista UV-vaatteista, muistaakseni oon joskus selaillut tuotteita sellasen ruottalaisfirman ko sunblock.se. Aikas kivoilta näytti ja vielä ku toi kurssikin taitaa vieläkin olla aika alhanen, ni kandee ainakin käydä kattoo. Jesperissä oon katellu, siellä on muutamia vaatteita ja ne kuosit ei muhun oikein iskeny.
 
Matami ja Edla,Miä roikun tod.näkösesti hautaan asti toukokuun toivotuissa ja sit maaliskuisissa :D Voipi olla et hiljeenee hetkeks kun toinen putkahtaa mut sithää niit propleemeja on kaksin kappalein mitä valitella :LOL:
 
summer: juu, esikoisen sanavarastossa tais olla joku kymmenen sanaa aina 1v10kk iästä sinne 2,5v asti kunnes sitten yks kaks alkoi sanoja tulla ja nykyään puhua pälpättää koko ajan. eivät olleet ollenkaan huolissaan neuvolois, siel sanottiin vaan jotta jos ei 2,5 v mennessä oo yhtään kahden sanan lausetta tullut niin sit lähete puheterapiaan mut poika sano just noihin aikoihin sen yhden lyhyen lauseen..oliko se nyt "kissa on mun" ja se riitti. puhe ei oo vieläkään pojan ollessa 4v selvää joten joutuu puheterapiaan täs syksyn aikana..puuttuu paljon loppuäänteitä yms.

puhuminen: tyttö ei osaa nykyään muutaku kirkua, kitistä ja itkeä ja parkua joten..heiluttaessa sanoo hei-hei muuta ei nyt oo sanonut, eikä oikein omaa höpinääkään tule kun parkuu vaan..tyttö aloittaa jo klo5 itkuparkumisen ja se eka kirkuminen kestää noin pari tuntia ja sit pitkin päivää jatkuu ihan kaikesta asiasta, en ees tiiä mistä ja minkä takia..

 
Olipa pihapäivä! Käytiin taas katsomassa eläimiä kotieläitilalla ja sai äiti ja isikin vähän liikuntaa, kun mentiin pyörillä. Sit vielä puuhattiin tuolla omalla hiekkiksella niin, että meinas iltapuuroaikakin mennä jo ohi :eek: aika vaan meni niin nopsaan.

Sanoja; joo ei tule täälläkään. Äitiä huutelee joskus, vufvuf kun näkee koiran ja siinäpä se. Pari viikkoa sitten intoutui toistelemaan pappaa, paappaa ja ankkaa, mutta nekin meni jo. Mutta omaa lörpöttelyä on kyllä aika paljon. Ihan kuin kaveri tosissaan puhuis jotain sanskriittia tms, kun niin vakavissaan hölöttää :D Mut en tosiaan oo huolissani. Puhuu sit kun puhuu ja jos ei 2v neuvolassa vielä juttele, niin mietitään sit uusiks. Meillä ei myöskään oo lähipiirissä mitään lörpötteleviä pikkuisia, joten kaikki on samassa jamassa ;)

En mäkään täältä lähde! Tosin samoin ku Repalla, niin saattaapi hetken tauko tulla kun vauva tulee taloon, mutta sen näkee sitte. Muuten täällä on musta kiva jakaa kuulumisia ja kysellä fiksuja ja tyhmiä :D

Ny suklaan ostoon, en pysty olemaan ilman....
 
kurpitsa: :hug: Meillä oli tuollaista tooosi pitkään. Nyt on poika rauhoittunut ja päivät menee melko jouhevasti ilman suurempia turhia kitinöitä. Tai kai ny, ku mies on kotona. Katsotaan mitä sit tapahtuu ku palaa töihin viikon päästä.
 
Puheesta on pakko tulla kommentoimaan. Meidän esikoinen ei sanonut ennen kahta vuotta kun just sen äiti eikä sitäkään ihan selkeesti. Ymmärsi kuitenkin puhetta hyvin. Neuvolassa ei annettu aihetta huoleen mutta silti olin aika huolestunut. Vähän yli kaks vuotiaana alkoi sit puhumaan ihan selkeästi ja uusia sanoja tuli tosi nopeaan tahtiin. Ja siitä asti on puhetta riittänyt molemmilla kotimaisilla :) Anoppi kyllä jaksaa vieläkin muistuttaa mun huolesta tyyliin minähän sanoin sinulle... |O :headwall:

Meil on rytmi vähän hukassa kaikilla saa nähdä miten päästään kiinni normaali elämään ens viikolla kun mies palaa 8 viikon loman jälkeen duuniin :eek: :LOL:
 
Niin ja viel puheesta toinen otos... Joa on selvästi veljeään nopeampi puheen kehityksessä meil tulee jo muutamia sanoja äiti, mamma, pappa, anna, titta sekä isoveljen nimen alku Kiii :heart: Epämäärästä höpötystä tulee aamusta iltaa ja aina siel tuntuu olevan jotain tutun kuulosia sanoja mukana, tosin ei vielä oikeassa merkityksessä :) Hauska nähdä mitä kieltä pojat rupeavat puhumaan keskenään.

:hug: Kaikille tarvitseville!
 
meilläki sanat tulee ja häviää :D nyt korvien putkituksen jälkeen omaa mokellusta tulee koko ajan et noi tulehdukset häikkäs tuota sälliä aivan selvästi.
ja putkituksen jälkeen oon saanu toistaiseksi ainaki tutustua ihan erilaiseen taapero arkeen. meillä on niin niin reipas 1v, juoksee kovaa vauhtia, nauraa, hassuttelee ja yhtä hymyä. ihan järkyttävä ero nyt. säälittää miten kauan toinen ollut tosissaan kivuissaan.

toissapäivänä jouduin vielä käymään tk:ssa ku putkituksen jälkeinen verinen vuoto tukki koko korvan. jouduttiin imaseen sitä auki vähän. kolme ihmistä piti poikaa paikallaan et onnistu. on kovat voimat toisella vaiks on tollane kirppunen. on se ihan täynnä tuota korvien ronkkimista. :(

tänään kohti särkänniemeä. piti yökeikka heittää. mut oon niin onneton kotirotta et aateltiin jos otetaan raskaamman kaavan kautta ja ajetaan tuo pitkä matka eestakas saman päivän aikaan.
 
kyl mä ainakin käyn täällä roikkumassa lähes päivittäin vaikka aina en saakkaan aikaiseksi kirjoitella.

Mul on kans ollut tota itku, "potku" v***tusta täs viime aikoina. Ollaan sen tiimoilta miehen kans muutamailta istuttu. Mut tuntuu edelleen auttavan vain hetkeks. Pitäis varmaan hankkia oma elämä. Töitä pitäis jostain yrittää löytää vaikka nautinkin kotona olosta. Samoin ollaan suunniteltu et saatais kaikki lapset hoitoon ja voitais edes muutaman tunnin viettää aikuisten laatuaikaa esim. käydä syömäs tai elokuvis. Lähinnä se ettei olis vastuuta ja vahdittavaa koko ajan silmissä. Meillä nimittäin pikkumiehel vauhti pääl ja joka paikkaan pitää kiivetä joten saa kokoajan olla silmät selässäkin.

Ensviikonloppuna olis tarkoitus lähteä kisoihin päästään höyryjä. Tosin viel on hakuses kuka lähtis huoltoon mukaan tai lähinnä vahtiin tota pikkumiestä sillä aikaa, kun mamma ajaa ja isäntä huoltaa autoa.
 
Mä meen tänään valitseen uusia silmälaseja yksin. Mummo tulee vahtiin siks aikaa laps laumaa.

Hiusvärikin olis kaapis taas valmiina jotta sais edes jotain piristystä tähän mun tummuneeseen pää nuppiin.

Onko teil muille käynyt samalla tavalla? Siis ystävät, kaverit, tuttavat, sukulaiset ei kerkee käymään kyläilemässä jollein viikko tolkulla etukäteen sovita ja silti niitäkin pitää viel viime tingassa muuttaa ja sopia uutta aikaa.

Sorry tää on nyt tänään tällais omanapais pohdintaa.
 
nemika...hieno juttu, et pikku taaperolla olo on helpottunut...tuntuu kamalalta, et lapsi on joutunut kärsii kivuista niin pitkään :kieh: ...eihän me aikuisetkaan, mutta kun osataan asiasta kertoa/huutaa saadaankin apua heti :/ ...lapsilla tai vaikka joillakin dementoituneilla on sitten toinen juttu...pitää lukea muista merkeistä, että ovat kivuliaita....

jossu...meillä miehen kanssa muheva riita eilen...päätettiin, et miä alan tekemään enemmän tuota duunia/keikkatyötä...mies ei jaksa ja olisi mielummin koton...miul toisinpäin eli meidän ratkaisu on siinä ja saatiin kerrankin sovittuu asioista...helpotti kummasti...kyläilystä...ihan sama juttu, kaikki pitää sopia ajoissa ja minuutilleen :eek: ...miä oon sanonut, et meille SAA tulla ilmoittamatta ja muutaman kerran joku on tullutkin...ja voi että, et on yllättävät vierailut tuntunut mukavilta :D ...

Ainii nemika...mukavaa reissua Särkänniemeen =) ...me lähdetään ensi maanantaina ja ollaan yksi yö..
 
Hohhoijakkaa, leidit |O

Täällä herättiin tunnin-puolentoista välein tuonne aamuseiskaan josta sit putkeen nukuttiinkin tohon varttia vaille yhteentoista. Mietin yöllä unenpöpperöstä et mistäs nyt tuulee, kunnes silloin seiskalta olin riittävän pirteä tajuumaan et kai ne ylähampit siellä stressaa ja mikäs sen parempaa ku jääkaappikylmää maitoa sinne rauhottamaan. Olis tietty voinu antaa Panadoliakin jos olis aiemmin tajunnu.... :ashamed:

Nemika
, ihana kuulla et kaikki on nyt kääntyny parempaan :) ja olo helpottanut.

Vilma, mä veikkaan et ruotsia ne veijarit alkaa keskenään puhumaan :D

Matami
, onkse tytsäki jo sit ihan nuori aikuinen?

Kyläilystä, ei meillä juurikaan vieraita käy, mut saattaapi joku tulla ihan lyhyelläkin varoajalla. Yleensä enempi sit treffaillaan jossain ulkona/kahvilassa. Ja kyllä yleensä ihan aamusellakin viestittely tuo toivottua tulosta :D
 

Yhteistyössä