TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Huomenta...hohhoijaa... poika on taas ruvennut näköjään heräileen kunnolla,viimeyönäkin 1 ja puoli nelän aikoihin sai ihan kunnolla rauhotella ja 6 herätys |O

Naukuri,tervetuloa koneen ääreen ja kiitti onnitteluista :flower: Voi kun osaisit olla ajattelematta sitä imetystä...se stressaaminen ei varmasti kans tee hyvää maidon tulolle,mut minkä ihminen itelleen voi. Vaikee kuvitella tota kiputilannetta,meil oli oikeestaan kaikkia muita propleemeja alkuun ja tietty itekkin toivon nyt että ei olis niitä kun on esikkokin huomioitavana. Sillon saatto puolituntiakin mennä että päästiin itseasiaan.... mut hyvinhän mun imetys sit meni ja menee... ;) Koita tyhjentää mieli ja aattele et pullolla sitten jos ei onnistu =)

Me oltiin muutens palskilla eli palotorninvuorella meripäivillä...erittäin klassinen mesta myös :LOL:

Poika söi näkkäriä ja munaa aamupalaks...äipällä oli vääränlaista juustoa,ei huolinut....
On nyt tosissaan innostunut näkkäristä,. Meil on sitä mureeta kunto näkkäriä.Taitaa olla isäänsä tullut kun ei kyl kauheesti aamupalalla syö =)

Syö jonkin verran haarukalla itse,lusikkaakin aina kokeillaan välillä ja puuroa sillä on syövinään,mut haarukka on otenkin mieluisampi. Käsin menee kuitenkin vielä enimmässämäärin...Mukista juo itse...maito ja vesi menee nokkiksesta ja piimää tavallisesta pikkumukista =)
 
huomenta!

nyt on hiukan paremmin alkanut taas ruoka maittaan..uskon että johtuu hampaista joita on nyt kerralla tulossa 6kpl ja noista on kaksi hammasta tullut läpi..nytkin kun vein tytön päikyille niin oli vähän lämpöinen joten uutta hammasta varmasti on pukkaamassa..

oon nyt tarjonnut aamupalaksi jugurttia ja leipää ja sit iltapalaks tarjoon sit sitä puuroo ja välil jätän välipalan välistä just sen takii että saa syödyksi paremmin sitä oikeeta ruokaakin.. meillä on kans ens kuussa kasvukontolli.. meidän vaa`an mukaan olis tullut painoo kahdes kuukaudes vaan jotain 50g...joten aika nihkeesti on painoa kertynyt mut kaipa se kasvupyrähdys jossain vaiheessa taas tulee..tyttö kun kasvoi niin hurjaa vauhtia silloin syntymänsä jälkeen että eipä kait ihme että jossain vaihees sekin hidastuu..

nemika: kovasti jaksuja sinne teille :hug:
 
ai niin noista hedelmistä/kasveista..aika kehnosti maistuu..pieniksi paloiksi pilkon ja tarjoon mut sylkee pois..kurkku eikä tomaattikaan maistu..raastettu porkkana maistuu ja banaani ja muutama omenapala ja toki kiisseleinä sit maittaa marjat yms mut pelkkinä sormipaloina ei jostain syystä..nyt ajattelin kokeilla päärynää paloina kun on vähän pehmeempää kuin omena josko se maittais paremmin..voipi olla että alkaa maistua paremmin kunhan nuo hampaat ei vaivaa josko nyt tekee vaan niin kipeää ettei siks syö..

tuosta leivästä niin kokonainen siivu menee kyllä kera oivariinin..mitä enempi rasvaa sen parempi, leivän päällä maistu toki myös kinkkusiivut ja juusto. leivistä herkkua on kaikki pehmeet täl hetkel kuten piimälimppu ja paahtis
 
Huomenta! :)

J sai eilen illalla kauhean itkukohtauksen, huus varmaan 20min täyttä huutoa ja veti itseään ihan jäykäks, en tiedä mistä johtui. Sit lopulta sain meidän sänkyyn rauhotettua, niin et sai nyppiä mua kaulasta näin piti koko ajan silmiä kiinni, aina kun meinasin lähteä kauhea itku taas alkoi. Varmaan 40min maattiin siinä sängyllä, lopulta sit nostin omaan sänkyyn kun meinas omatkin hermot siinä mennä kun en tiennyt mikä toisella on! :ashamed: Omaan sänkyyn sit jäi ja nukahti samantien, hetken kuluttua kun itse menin nukkuun neiti nukkui sielä pylly paljaana, oli sit repinyt itseltään vaipan pois! :D

Syöminen ja syömisen välit: Edelleen syö huonosti, pari lusikallista per ateria. Joskus kun on hyvä päivä eli kerran kahdessa kk syö hyvin! Syömisten välit, meillä on yleensä 3-4h ja niinkun edla-mammakin sanoi niin jätän kans joskus välipala väliin et söis sit toisen lämpösen ruuan edes hyvin.. Tosin joskus meillä syömisten väli voi olla jopa 6h! ..Tästä huono äiti fiilis! Mutta kyllä minä J:lle ruokaa tarjoon, mutta minkäs sille voin ettei tua avaa suuntansa! :| Äsken aamupalalla söi jugurtin ( siihen meni 15min ) ja sit koitin antaa leivon, katsoakseni paljonko syö, annoin 1/3 sämpylää eikä sitäkään kaikkea syönyt nyppii vaan paljoja ja pistä suuhun. Nokkis: On joka ruualla mukana pari hörppyä vettä ottaa, tarjoan siks vettä että tuota soija-maitoa on mun mielestä hankala alkaa tekeen nokkikseen ja sit jos ei juokkaan niin menee turhaan.. Eli pullosta juodaan maito vielä..

Jahas neiti kutsuu, pitää mennä tuun päikkäreiden aikaan uudestaan! :)
 
moi! :wave:

Tää on ihan väsy; meillä oli eilen mun pikkusiskon rippijuhlat ja sitten neiti päätti yöllä valvoa 2 tuntia putkeen :eek: ei itkeny, mutta valvo vaan....pikkasen otti hermojen päälle, kun ois väsyttäny kauheesti. Tuntuu että yhtiin uniin siityminen ei ole ainakaan öihin auttanut...melki päinvastoin.

Naukuri ja birdie, tervetuloa takasin!

Marmotta, niin eipä täällä päin kauheesti ole varmaan sun alan töitä :/ eipä taida olla tällä hetkellä mitään...
Oon meinannut että koittasin päästä talvella viimestään tammikuussa työkokeiluun mielenterveyspuolelle ja sitten kotipalveluun.....kattosin vähän millasia hommia ne on ja miettisin sitten jatkoa. Saisin niistävähän enemmän kun liiton rahat, mutta hoitomaksuihin uppookin sitten omaisuus. Vuoden päästä syksyn oon kuitenkin kotona, kun kasperi lähtee kouluun. että puoli vuotta olis siinä välissä aikaa jotain hommailla...

Nemika, voi ei! :hug: Meettekö yksityisen kautta? pääsetteköhän kuinka nopeeta....toivottavasti nopeeta!

Kiitti muuten kaikille paino kommenteista! ootte ihania! kyllähän mä tiedän etten missään nimessä lihava ole tai vastaavaa, mutta tosi inhottavalta tuntuu nuo kommentit.... :(
 
Tervehdys taas kerran. Nyt on miehen loma lopuillaan. (menee tänään iltavuoroon).

Mukavan lämmintä on riittänyt.

Lueskelin taas ensi hätään vain tämän viimeisen sivun, mutta yritän illemmalla kahlata muutaman edellisenkin jotta tietäisin mistä olett
 
Repa: :D Joo, klassinen paikka sekin :) Ollaan siellä joskus nurtsilla nukuttu kun odotettiin aamubussien lähtöä... Hohhoijaa niitäkin aikoja :saint: Ja mä oon kuitenkin ollu aika kiltti tapaus :)

kurpitsa: Meillä rupes omena maittamaan, kun sai maistaa kokonaisesta omenasta. Pieniä paloja ei syö, mut jos annan vaikka puolikkaan tai 1/4 omenan käteen, niin siitä tykkää järsiä. Meillä ei taas noi kiisselit oikein uppoa, ainoastaan tuoreet marjat tällä hetkellä, et suo siellä, vetelä täällä :)

Nyt kirpparikierrokselle kaverin kanssa. Täällä sataa, niin ei oikein viitsi ulkoilla... Pakastimen sulatus ja mansikoiden pakastus sen jälkeen olis myös ohjelmassa tänään.
 
Pikaisesti ennen päikkyjä...

naukuri Siis eihän me tietenkään mitään tukea Neasta SAADA, mutta joku hakemus oli tullut pe postissa, että joku tuki olis tarjolla, jos tuloraja ei ylity (ja meillä kyllä ylittyy). Ajattelin täyttää, että on sitten haettu ainakin, vaikka päätös tiedossa jo onkin B)

kurpitsa "Kiva" kuulla, että jonkun muunkin lapsi nirsoilee hedelmien ja vihannesten kanssa :ashamed:

Ultra oli nimensämukaisesti "sikiön kasvukontrolli" eli hyvä, kun vilaukselta näin pikkuisen ja mistään sukupuolivarmistuksesta oli ihan turha haaveilla! Vaan pääasia toki on, että vauvalla kaikki hyvin: kasvaa hienosti keskiarvokäyrillä (kuten Neakin aikanaan) ja on nyt n.1,8kg. Sydänkäyrä sun muut kunnossa. Ainoa miinus on äidin verenpaine, joka oli ruhtinaalliset 105/50 eli ei ihme, että heikottaa ja pyörryttää :/ Ja hemppa on taas laskenut eli Obsidanit kehiin jälleen.

Sen verta jäi kaivelemaan tuo sukupuoliasia nyt, että mietin, jos piipahtaisin yksityisellä.. :whistle:
 
laitoin tos lautaselle päärynää, omenaa ja banaania paloina niin plokkas vaan banaanit sieltä ja sylki muut pois..no syökööt noita pilttihed.soseita sit hamaan tulevaisuuteen asti :kieh:

naukuri: pitää kokeilla antaa isompi palanen hedelmästä käteen järsittäväks..pitäs ton nyt saada syömään niitä "oikeitakin" hedelmii vai pitääkö täs sit alkaa sosehommiin..

katoin tos äskettäin tytön suuhun niin sielt on puhjennut nyt tän reilun viikon aikana sit kolmas hampi läpi..viel siis kolme tuloillaan. nyt suussa 11 hammasta :)

carmen: vähemmästäkin huippaa jos noin alhaset verenpaineet. kiva kuulla että ultrassa kaikki hyvin :)
 
Carmen ja naukuri:Kelastahan te saatte esikoisesta hoitorahaa alle 3v lapsesta jonkin summan ja alle kouluikäisestä tietyn summan,kun hoito tapahtuu kotona.Rahan voi ottaa myös yksityisen hoidon tukena!Hoitolisää saa,jos tulot ei ylity,en nyt muista kuinka paljon oli kk.Kimurantteja ovat!
En muuten tietäisi,mut netin kautta kyselin joskus kelasta noista tuista yhdeltä lapselta ja sitten sisaruksen kanssa,ku töihin menen ja lapsi kotihoidossa!

Carmen onnea hyvistä ultra kuulumisista ja koetahan jaksaa.Huimauksen kanssa ei ole leikkimistä!

naukurilta kyselin aikasemmin,et mihin aiot mennä vauvan synnyttämään?Ja sit niistä teidän vaunuista kyselin aikasemmin,et minkä malliset otit ja väriset?mitä ne tuli kokonaisuudessaan maksamaan netin kautta ja kauanko kesti toimitus?onko niissä mitään takuita?

Nemika :hug:
 
Just laittoi äiti viestin, et siskon mies on ajanut kolarin...nukahti rattiin...herätessä meinas törmätä rekkaan ja ajoi ulos |O ...en saa siskoo kiinni puhelimella :/ ...luultavasti mies on ulkoisesti kunnossa....onneksi, sillä auto on ihan muusina :eek: ...

repa...ei ole tietoa k-vuoren tätistä...ja on muutes tullut joskus roikuttuu siel Palskillakin...sehän on kanssa legendaalinen mesta =) !

carmen...kiva kun masukilla kaikki hyvin...eikös teille luvattu viimeksi se tyttö??...miksei enää sanottu...meille sanottiin rakenneultrassa, et 80% varmuudella tyttö...en kysellyt enää muissa ultrissa, kun olin itse melko varma asiasta...
 
Naukuri, mulla on kanssa imettamisesta sellaiset traumat etta oksat pois. Kipu oli aivan kamala ja sit mullahan oli ihan jatkuva rintatulehdus bonuksena, antibioottikuuri toisen peraan. 3kk taisin sita tuskaa jaksaa. Sen oon itselleni luvannut, etta jos lisaa lapsia siunaantuu joskus ja jos ei helpommin ala imetys sujumaan niin pulloon siirrytaan paljon aikaisemmin. Yrita olla stressaamatta, eihan sita etukateen tieda miten menee talla kertaa. Ja tosiaan jos ei suju, niin onhan noita vaihtoehtoja.

Hedelmaa menee vaihtelevasti. Hunajameloni on herkkua ja kiivit kanssa, samoin oman puun aprikoosit. Joskus menee monta paivaa putkeen banaania ja sitten tulee totaalistoppi, sitten syodaan muutama paiva paarynaa. Sitten kun se ei maistu, vaihdetaan nektariineihin, persikoihin, omenaan. Joinain paivina ei mene mitaan. Taalla on ihania hedelmia ja tuoreusaste ihan eri kun Suomessa, hyva etta edes jotain niista menee joka paiva. Ja hedelmasalaattia on joka paiva jalkkariksi, Eeva juo siita vahintaan mehut. Isompia paloja tuolle ei voi kylla antaa omaan kateen kun tunkee ne sit vaikka vakisin kokonaisena suuhun.
 
Hemuli ja Carmen: Ok, pitää katsoa ja kysellä vaikka kelasta suoraan. Ainakin tuo lastenhoidon tuki tosiaan loppuu ja johonkin mäkin jo katsoin, et meillä on liian suuret tulot. Mut olin jotenkin katsovinani, et vaikka poikaa kotona hoidetaankin, niin tulojen vuoks ei siitä saatais mitään nyt mun äippä- ja vanhempainrahakaudella. Tarkistetaanpa.

hemuli:
Anteeksi, en huomannutkaan että oot kysellyt noita! :ashamed: Ollaan menossa taas Kätilöopiston Haikaranpesään. Siellä oltiin esikon kanssakin, vaikka olikin sektio. Oli niin mukava paikka, että sinne siis! :) Me hankittiin sellaiset Phil&Tedsin Vibet sisaristuimella. Ovat kapeat ja melko ketterät ja vievät vähän tilaa niin autossa kuin varastossakin. Itseasiassa vievät vähemmän tilaa autossa kuin meidän emmaljungien yhdistelmät aikanaan! Ja kivaa on, et niitä voi näppärästi käyttää joko yhdellä tai kahdella lapsella. Klik vaan ja sisaristuin on poissa/kiinni! Tilattiin ne babykitdirect.co.uk:sta ja rattaat+sisaristuin+sadesuoja+postarit tuli maksamaan 600e. Suomessa olis vastaava paketti ollut reilu 900e. Takuuta on sinne nettifirmaan puoli vuotta ja valmistajalle muistaakseni vuosi. Rekisteröidyin valmistajan sivuille, et voin tarvittaessa olla yhteydessä. Rattaiden toimitus kesti tasan viikon ja tuotiin suoraan kotiovelle. Tilausta sai vielä seurata netissä koko ajan. Hyvää palvelua oli kyllä!

Meilläkään ei mitään varmuutta ole, et onko siellä nyt tyttö vai poika tulossa, mutta rakenneultrassa tosiaan veikattiin tyttöä. Tulee sit kumpi tulee, en viitsi maksaa siitä enää extraa, et joku muu arvailee sukupuolta, kun voi kuitenkin mennä metsään. Mulla on yks ultra rv36+3, kun on synnytystapa-arvio, joten voihan se olla, että siellä vielä tulee jotain ilmi.

Marmotta: Meillä menee kans mansikat, rypäleet, mandariinin palat yms. ihan kokonaisina suuhun ja hyvin uppoaa :D Tuosta imetyksestä, et meillähän oli alusta asti myös pullo mukana, koska poika ei tosiaan saanut mun tisseistä oikein mitään irti kivun vuoksi. Paino laski kuin lehmän häntä monta päivää. En siis vierasta pulloruokintaa millään lailla, mutta stressaa tuo silti. Huaah. Mutta kun vaan malttais olla ajattelematta asiaa! Esikon aikaan vaan luulin et kaikkihan sitä osaa/pystyy imettämään ja et mitä vaikeuksia siinä nyt vois olla... Miten naiivia, mutta kukaan ei ollut kertonut mitään muita kuin auvoisia tarinoita imetyksen ihanuudesta. Pöh, sanon minä.
 
Meillä taitaakin olla uneton päivä :D Maija heräs vasta ysin aikaan - katotaas selvitäänkö ilman päikkyjä. Varsinainen pellehermanni ollut tän päivää.

MatamiOijjoi.

Kelan tuetKaikista alle 3v saa ns.hoitorahan jotka eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. Lisäksi on mahdollista saada hoitolisää, mutta niissä on ne tulorajat ja ne on aika alhaiset eikä tuo hoitolisä ole suuri.

NaukuriÄlä sitä imetystä nyt älä suotta pohtiin. Mielestäni mennään liian pitkälle jos kipulääkityksen turvin aletaan imettään :eek: imetys joko onnistuu tai sitten ei. Itsehän en ole koskaan onnistunut, kaikkia oon alkuun jkv, mutta todennu että oon pullomamma ja sill sipuli. Ajattelin että olisin onnistunut maijan kans, kun ikäero muihin on suuri ja kotona on rauha. Istuin meijerit muhkeen toivekkaana, ja aina imetys hetkellä iski hirvee depis. Yrittäähän aina kannattaa ja pitää, mutta osta nannit kotiin valmiiksi niin ei tarvi omantunnon tuskissa painia suotta ;) Terveysvaikutuksista sen verran, että kaikki omat on ollu täysin terveitä - ei ole korvakierteitä, allergiaa tai muuta sellasta.....mistä pauhataan. Alussa kannattaa kuitenki sen verran tarjota rintaa että tulee ne parhaat herat tarjottua. Jee. Rokkaat vaan niitten lapsosten kans päivästä toiseen sulle parhaiten sopivalla tavalla ja unohat kaiken muun :D

Carmen Pitäkää sukupuoli ylläri loppuun asti - lisäjännitystä peliin mukaan.

Olipa helpottavaa kuulla että muillakin on vähänlaista tuo puuron syönti. Huoh. :wave:
 
Onnea plussanneille :hug: Olen oikeastaan vähän kade :) Ehkä meilläkin viel joskus. alustavasti ollaan puhuttu et ens vuoden alus pistettäis projekti käyntiin :)

naukuri: Älä kanna huolta imettämisestä. Minäkin naivina aikanaan kuvittelin imettäväni, mutta kuinkas kävikään. Esikoinen sai pelkkää rintaa 4 vkoa ja nämä pojat vain noin 2vkoa kumpikin. Minkäs teen kun ei heru niin heru. Ei voinut pikkumiehiä nälässäkään pitää.

Meillä on kahdella tuttava perheellä tulossa perheen lisäystä vielä tänä vuonna.
 
edla: meillä reseptillä kovat kipulääkkeet..mut ei niitäkään viitsisi pumpata kauheesti.

tänään soitin sairaalaan..pääsisimme kiireellisenä syyskuun alussa vasta sanottiin. tosi kiirellisesti!!!!! varasin sit yksityiselle ajan ja ajattelin et tonnin se maksaa kaikkineen mut ei sillä olisi ollut enää väliä.
perjantaina tai lauantaina olisi ollu yksityiselle leikkaus ja varasin kaiken. äsken soittivat keskussairaalasta ja nyt perjantaille löytyi putkitusaika sitten.

eli sitä odotellessa kärvistellään vielä muutama päivä.
en jaksanu lukea kaikkea..tsemppiä myös muille tarvitseville..
ja kiitän ja kumarran tuestanne ja siitä ku jaksatte mun ainasta valitusta kuunnella..
 
NemikaHyvähyvä, jaksamista sinne asti - toivottavasti kipulääkkeet auttaa pahimman kivun yli. Aika ikävä kuulla että julkiselle puolelle kuitenkin oli tahtojen taistelua, koska teon (tervhuollon oikeusturva keskus) mukaan teillä olisi ollut monin eri perustein oikeuskin. Onneksi asia nyt järjestymässä kaikesta huolimatta.

JossuJee- teilläkin ilmassa haikaran kuvia.
 
Nemika, oho, vai että kiireellisenä ihan syyskuun alkuun. No sehän olis hieno homma ollukki :eek: Onneks nyt noin sit ja vielä parempi toi et tuli vielä sit julkiselta puolelta aika, ettei tarvii omaisuutta maksaa, vaikka lapsen helpotuksen puolestahan sitä maksais vaikka omat ja varastetutkin. Nyt voit sitten noilla kipulääkkeillä mennä sinne perjantaihin asti.. hurjan pitkältä ajaltahan sekin tuntuu, mut taas pieneltä syyskuuhun verrattuna... Kaikki on suhteellista :eek:

Me käytiin neuvolassa ja mitat oli 76cm ja 9420g. Paino piirun verran tippunu (taas) -5 käyrältä mut ei vieläkään näytä huonolta. Meidän ipatsu siis syö vaan huonosti ja elää puurolla ja pyhällä hengellä. Mikäs siinä kuulemma, ku kasvaa ja voi hyvin. Puhui mulle kausittaisesta syömisestä ja ihmettelin siinä sitten että juu, meillä on vaan sitä huonon syönnin kautta ollu täällä... :(

Samoin nukkumisesta juteltiin, meidän neiti EI kuulemma nuku huonosti vaan hällä on kumma rytmi. Kun illalla nukahtaa, saattaa 8-9 tuntia nukkua heräämättä ja sit alkaa se tohina ja maitoa pitäis saada. Unikoulua sekin ehdotti, mutta sano että ei se nyt ihan välttis ole jos mä vaan jaksan... Tosin totes myös, et mitäs jos äiti viittis rytmiä muuttaa ni sais pidempiä aikoja nukkua.... :whistle:

Ja tosta rytmistä... siis eihän meillä ollenkaan oo kumma rytmi :whistle:, mut mun lapsosein nukkuu vieläkin päikkyjä... kahdelta sammahti eikä mitään merkkejä et heräis... hohhoh...
 
Ei haittaa naukuri =) En mäkään aina kaikkeen huomaa vastailla!
Haikaranpesä olikin mukavan oloinen paikka!Itse en sinne päässyt,kun tuo pojan synnytys kesti liian kauan,mut valmennuksessa siellä käytiin.

Edla mukavastihan teidän neitonen kasvaa!Tiedän useita muksuja,jotka syö vastaavalla tavalla kuin teillä.Kyllä se siitä.

Meillä kärsitään flunssaa :snotty: Ensin oli mies kipeä,sitten poika ja nyt minä...ei jaksa!Yöt varsinaista tuskaa,kun poika ei saa kunnolla nukuttua,ku toisen nokka vuotaa jatkuvasti.Nyt just kun kaipaisin unta!Kyllä kai tämä tästä menee muutamassa päivässä ohi.
 
Kiitos kaikille tuosta imetystsempistä!! Olette ihania :heart: Nannia on ostoslistalla ja oli esikoisellekin. Samoin TAAS rintakumit... Rasvoja löytyykin laidasta laitaan jo valmiiksi. Olin aikanaan pojan pullottelun kanssa ihan sinut, mutta nyt on taas mörkö nostanut päätään. Hormonit, hormonit... :headwall:

Ja kiitos myös tuosta hoitorahajutusta kirsikkatomsku ja hemuli!! Pitääkin hakea sitä.

hemuli:
No mehän kans oltiin perhehuoneessa osastolla 5 eikä 15, kun olikin sektio. Mutta pitivät mut silti heidän "asiakkaanaan" vaikka sektiohan oli suunniteltu. Jospa nyt sitten pääsisi oikeasti sinne ;) Niin ja meidän rattaat on muutes mustat. Kuten kaikki meidän menopelit autoa ja fillareita myöten :D Pikaista paranemista sinne teille kaikille! Toivottavasti poikakin malttaa taas nukkua kunnolla, että saat levätä.

Edla: Teidän typyhän on jo iso neiti! :) Ei kuulosta mitenkään kirpulta. Tiukkoja päikkyjä kyllä neiti vetää :D Meillä menee max. 2h, mutta yleensä vaan 1,5h. Tosin yöt nukkuu läpeensä noin 11h.

Äh, tuskan hiki koko ajan, ahistaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :) Pitää vissiin juosta alasti täällä...
 

Yhteistyössä