TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Hoitorahasta vielä. Luin Kelan ja isyys.netin sivuilta, että hoitorahakin suhteutetaan äitiyspäivärahan/vanhempainpäivärahan suuruuteen ja sitä ei sen vuoksi välttämättä jää lainkaan maksettavaksi. Katselin omia kelasta tulleita päätöksiä ja siinä lukee, ettei jäis mitään maksettavaa. Siis hoitorahana. En kai mä nyt niin paljon äippärahaa saa???? No, soittelen huomenna kelaan ja varmistan vielä mikä on homman nimi. Hämärää...
 
Edla-mamma, meillä on yö kanssa tollanen, että eka nukkuu hyvin, mutta aamuyö on sitten pelkkää ähräämistä ja heräämistä....maitoo se oottaa tai vesikin kelpaa, mutta eroonhan tosta olis päästävä...koska mä en jaksa sitä. Käytännössä ite heräät aina aamuyöllä etkä enää nukukaan sitten :| Nyt se on alkanu vaatimalla vaatimaan että maitoo! eihän se puhu vielä, mutta alkaa riehumaan....tutit lentää seinille ja kaikkee. Aikamoinen neiti tai emäntä paremminkin. Mitä se sulle anto neuvoks noihin öihin?
 
Iltaa :flower:

Täällä on päällä hirveä v**tus; kaikki ottaa jotenkin päähän :/ Neakin huutanut ja kiukunnut koko päivän ja siihen päälle vielä tuo onneton miehenketale, joka vaan hoitelee autoharrastuksiaan ja suunnittelee konserttireissuja poikien kanssa :kieh: Muutto on viikon päästä pe eikä KUKAAN ole tarjoutunut avuksi pakkaamisessa - yksin saa kaiken tehdä. Ja koskas v***ssa on MINUN kesälomani??? Itse en pääse edes ostoksille, kun pitää hoitaa koti ja lapsi. Olokin on ihan karsea, kun oksettaa ja pyörryttää vaan :ashamed:

hemuli, naukuri ja k-tomsku Olen AIVAN pihalla noista Kelan hommista :eek: Täytän nyt kuitenkin sen esitäytetyn lomakkeen niiltä osin kuin pystyn ja menen sitten kaikkien paprujen kanssa sinne tiskille tarkistamaan, että ovat edes sinnepäin tehdyt. Tulee sit kerralla kuntoon.

matami Juu, tytöksi kätilö "Anteroa" sanoi rakenneultrassa, mutta jostain syystä olen alkanut epäilemään asiaa tyyliin "sieltä tuleekin poika ja meillä ei ole yhtään vaaleansinistä vaatetta ja joudun samantien ostoksille laitokselta" B) Vaikka mielummin kyllä pistäisin senkin satkun johonkin sisustushommiin, jonka ylimääräinen ultra maksaisi! Ja ties vaikka saisin vahvistuksen synnytystapa-arviossa rv 37, jossa siis ultrataan. Vauveli meinaa oli tänään perätilassa eli pyörii vielä massussa aika tahtiin - viime viikolla kun majaili poikittain :D

Ja matamille myös :hug: Toivottavasti sukulaisesi on kunnossa!

Jaa-a, pitää varmaan mennä nukkumaan - öitä :wave:

PS. Edla Hyvinhän teidän pimu kasvaa! Nea on häntä varmaan 5cm pidempi, mutta mahtaako painaa edes tuota 9,5 kiloa :p Ajattelin kysyä ylimääräistä punnistusta 1v 3kk aikoihin, kun lääkärineuvola on vasta 1,5 vuoden iässä...
 
NaukuriJoo, mulla menee aina kaikki kelan termit sekasin, mut siis joo jos saa äippärahaa niin sit en tiijä taas miten ne menee :eek: kelalla olis hyvä olla joku neuvoja k-kaupan aulassa tyyliin ma 12-16 eli kysy ja hae :D Sun odotushormooooooonit kuulostaa niin tutuilta, aih minä kateellisena muistelen - vaikka kirvaan täällä kotona lähestulkoon jokainen päivä :saint:

Edla Neukkutäti vaikuttaa topakalta tyypiltä, sille täydet pisteet. Unikoulu on kyllä todella kaukaa haettu, sen tarkoitus oli vaan ehkä kysyä että se voi olla sit se laitimmainen keino ja tässä kohtaa sen jokainen ymmärtää että siihen ei oo tarvetta. Maija nukkuu kans yleensä sen 6-10h putkeen ja sit annetaan maitoa ja unet jatkuu onnellisesti aamuun asti. Meille helpoin näin ja lapselle tuo maito on hyväjuttu - on niitä pahempiakin yöjuoksuja kun maidon hörppäys :LOL: Me ollaan niin mukavuuden haluisia ja koetaan helpoks nakiks yömaidot - kiitos pulloäidin ajatusmaailman :D Tämä vaihe häviää itsestään - sen tiijän, niksnaks putkeen nukutut yöt lisääntyy ihan itsestään.

Savustin juuri itse lohta - koko kala syötiin ja nopeaan. Ostin savustuspöntön ja kyllä täytyy sanoa että maistuu kaikille - lapset syö ihan hulluna kalaa. Nyt keittiön puolelle

:wave:
 
KirsikkaTomaatti, kyllä munkin mielestä olis ihan ok antaa aamuyöstä maito ja sitte nukkuis aamuun saakka, mutta kun tuo heräilee sitten vähän väliä ja haluu sitä maitoo :| ite ei kerkee nukuhtaa kunnolla, kun taas se ährää ja pyörii ja oottaa pulloo...sylkäsee tutinkin valmiiks pois ja sitten alkaa heitellä sitä :whistle: Naisetko hankalia?!
Savustettu lohi on tosi hyvää!

Carmen, miehet miehet :/ Tsemppiä ja voimia muuttoon!
 
CarmenKaikki vaan hakuun kelasta - vastaushan on ei tai joo. Niin ja tervetuloa joukkoon kärttyisten äitien :D kyll mullakin olis k....i otassa tossa tilanteessa. Olikos Neea poikittain ja pitkittäin? Mulla oli kaks viimosta viistotilassa ja ylhäällä ihan viimeseen pisaraan asti. Luonteetkin on sen mukaset - määrätietoisia ja lujatahtoisia, ovelia kettuja - tietää kolot ja vaarat :)
 
Naukuri, kyllähän sitä tollasia unia kelpaa vedellä ku ensin on mekastanu puoli yötä :eek:

Summer,
juuri ihan siis samaa toimintaa. Meillä lentää kans tutti sekä vesipullo raivosta et miten mä kehtaankin tarjota tollasta moskaa. Ainoa neuvo oli unikoulu (ei kuulemma enää virallisesti suositella vaan olis tää tassuttelujuttu nykysin), et tassuttelua ja hyssyttelyä, veden tarjoomista ja sit vimppana viereen ottaminen. Tätä sitten niin pitkään et uppiniskainenkin ipana tajuaa sen et maitoo ei tipu :kieh: Et huutoo sit pitäis kestää ja vielä vierestä käsin, et on tosi tärkeetä ettei jää yksinään huutamaan vaan lohtua on tarjolla mut ei maidon muodossa. Meillä nuo yläkerran heebot ei kyl varmaan lämpene ajatukselle et mä huudattaisin viikon tota mukulaa öisin kolmesta eteenpäin :D Joten ennemmin kyllä taipusin itekin tohon kirsikkatomaatin kommenttiin et kaikki aikanaan ja se maitopullon raahaaminen on aika pieni vaiva. Mut toisaalta ite olis valmis nukkumaan vaikka sen 8 tuntia putkeen... :ashamed: Topakkahan tuo meidän neuvolatäti on, harmi vaan et jää eläkkeelle ja meillä oli vika kerta tänään :(

Tosta neidin kasvusta,
joo onhan se jo ison tytön oloinen eikä enää kirppunen :D Carmen, tosiaan -5-käyrällä vedellään et teillä taidetaan sitten mennä jossain vielä alempana... mutta sehän oli vaan tärkeintä että omalla käyrällään kasvaa. Hemuli, juu mun veljenkin tyttö on aina ollu surkee syömään et kyl ne jostain ne energiat vetää.

Hohhoh, joskohan sitä taipuis tonne sohvalle
 
Edla, meillähän ei ole maitopulloa öisin ollut enää aikoihin paitsi viime yönä kun valvoi 2 tuntia....mutta vesipullon kans se on sitä samaa, että hetken nukkuu ja taas pitää antaa hörppyä....ärsyttävää. Oon koittanu maitopulloa ja sen se tietty mielummin ottaa, mutta samanlaisia pätkiä nukkuu ja taas pitää antaa. Mulla on niiiin heikot hermot öisin, että vaikka oon päättäny, että en anna mitään pullosta jos vaikka loppus toi hörppiminen, niin kyllä mä sen jostain loppujen lopuks kaivan että saan sen nukahtamaan.
 
Carmen: Voi ei, mä just mietinkin eilen, et mitenköhän jaksat pakkailla :hug: Nyt on itsellä sen verran tukala olo, et en sais kyllä mitään tehtyä :ashamed: Ja tilatkaa ihmeessä jostain muuttofirmasta niitä muovilaatikoita; eivät maksa paljon ja ovat kyllä joka sentin väärti!! Pakkaaminen helpottuu huomattavasti. Voi sitä sun miestäs; koittas ny ymmärtää, että kotona kaivataan lisäkäsiä ja lepoa :/ Toivotaan, et Antero ymmärtää kääntyä oikein päin ajallaan. Perätilapoika on meillä ainakin just niin itsepäinen, ettei tosikaan! Tosin istuikin pyllyllään jo raskauden puolivälistä eikä kääntynyt kertaakaan :D Tämä on kyllä nyt ollut visusti pää alaspäin koko ajan ja potkii mua ihan hullun lailla :) Ihana, kun sä mietit tuollain vaatteiden värejäkin :heart: Meillä ei ole mitään vaaleanpunaista, jos sieltä se tyttö tulee. Samat vaatteet lähtee sairaalaankin varmaan mukaan kuin E:lläkin oli; valkoista ja ruskeaa :) Meillä ei pojalle ole ollut kuin yksi vaaleansininen vaate; muut on sellasia unisex-värejä ja malleja. Yhden pinkki-valkoraidallisen bodyn ja housut ostin nyt alesta, mutta ne tais olla kokoa 62. Menee sit lahjaks jos poika tulee :D

Luin nyt pariin otteeseen tuon mun äippärahapäätöksen ja siinä sanotaan, etten sais hoitorahaa, kun äippäraha on niin korkea. Öh. Ja mä oon kuitenkin ollut ihan keskituloinen enkä mikään johtoporsas... No, varmistan vielä, kun se summa johon siinä viitataan on vähän omituinen. En siis saa niin paljon kuin parina kuukautena; muina sitten vähemmän.

kirsikkat: Svustettu lohi on kyllä NIIN hyvää! Meillä menee yks iso kala melkein kahteen pekkaan :D Poikakin tykkää tosi paljon kalasta; varsinkin lohesta/kirjolohesta. Mun suosikki on savusiika :p

Nyt on siistitty 10kg mansikoita; osa meni suuhun ja osa pakkaseen ja osa vielä odottaa syöjäänsä :)
 
Edla: Toivotaan, että pian osais itse hylätä sen maitopullon ja saisit sinäkin nukkua :hug: Meillä sitä huutoa oli vain yhtenä yönä, mutta mäkin istuin sen 1,5h vieressä ja rauhoittelin poikaa. Välillä pidin sylissä pientä raivopäätä ja lopulta sitten nukahti. Mutta en mäkään tuollasta jaksais ku parina yönä korkeintaan. Ja huuto ei onneks kuulunu naapuriin :) Ei teidän typy varmaan ole vielä valmis siihen sit; tuskin kouluun asti maitoa lipittää öisin ;) Menette omaan tahtiin. Meillähän pojan paino on aina mennyt -10 tai -12 -käyrällä. Nyt on alkanu vasta "lihoa", kun taitaa olla kesän aikana tullu melkein 1kg lisää :eek: Ja ei tosiaan syö kummoisesti.
 
Nemika,Hyvä että saitte putkitusajan =)

Kela,Huooh...mulla ei tod.oo ajankohtaista ja silti jo mietin niitä asioita...en nähny kelansivuilla mitään kohtaa mistä ilmenbis et saa äippärahan lisäks jotain muutakin esikoisesta. Oon aina kuvitellut muutenkin et äippärahakaudella ei muuta heru. Pliis linkittäkää jos on joku sellanen sivusto.
Ja toisekskii ei kai niitä samoja lappuja tarvi lähettää nyt kun äippäraha määräytyy samoin perustein kuin esikosta :eek: ? Ahistaa jo valmiiks |O

Aamuyön ähräys. Meil on aina ollut,maitoo tai ei.... nykyään käy sopusasti nukkumaan ilman maitoja,viimeyökin meni hienosti,mut silti viim.viiden pintoihin yleensä uni muuttuu levottomaks.

Paino menee meilläkin jossain -10 käyrillä...nyt tosin olis ens kuussa se punnitus,et mikä lie tilanne. Syö mun mielestä ihan kivasti kuitenkin.

Minäkin pakastin mansikoita,mustikoita pitäs hakee metästä muutama rasia...

Nyt pitää viihduýttää poikaa kun ei yhtään salli mun koneella istumista..sohvalla saan maata ihan rauhassa,mut heti kun yritän koneelle tulee kiukkuamaan jalkoihin :D
 
meillä on ku katujyrä katolla ku imuauto jälleen pihalla..ja pennut vaan koisaa... :eek:
tuntuu et katosta tullaan läpi kohta..miten noi voikaan nukkua tässä metelissä.. :eek:

juu tosiaan 300 oli jonossa alkuun ennen meitä.kiirellisenä ku ollaan niin jonossa oli 47 ennen meitä ja syyskuulle aikaisintaan olisi ollut pääsy. ihan järkyttävää pitää lasta jatkuvassa kivussa tollane aika. olisin ollu jo valmis maksamaan mitä vain et se loppuisi.
mut onneks hoitaja ymmärsi asian ku soitin et meillä ku ei voi mitään ylläpitoannosta antibiootteja antaa et putkitukseen selviäisi. vaan joudutaan kipu kärsimään. ja otti meidän jonon ohitse sitten heti eka peruutus ajalle. sano kyllä et hän ei näin saisi toimia ku muitaki odottaa epätoivoisessa tilanteessa. mut onneks teki näin. en olisi jaksanu enää odottaa.
ja onhan tämä jo laiminlyömistä ku lasta ei saa julkisella puolella kohtuu ajassa hoitoon..!!!!!
putkitus pelottaa jostain syystä ihan kauheesti. ja ollaan kaikesta mahdollisesta jälleen ukonki kans tapeltu ku aletaan molemmat olla niin loppu. ja ero tässä oikeasti tulisi jos tää tilanne ei helpottaisi. täytyy toivoa et kaikki loppuu tämä perjantaina.
mä oon niin torvi et ensin iloitsen putkitusaikaa ja sit itkua tihrustan ku joudun pojan antamaan muiden käsiin. me ku ollaan aina sylikkäin nykyään ku tuota kipua on ollu. istuu lonkan päällä joka käänteessä. ja nyt joudun sen käsistäni toisille antamaan ja nukutus vielä päälle..kuulostaa varmaan jo ihan skitsolle.. :ashamed:
 
Nemika, ei toi skitsolta kuulostaa vaan musta se siltä et sä oot väsyny leijonaemo. Joka helpottaa sit ku korvat on putkitettu. :hug: Ja se on ihan normaalia sekin, et mietityttää toi nukuttaminen. No ei oo enää montaa päivää jäljellä.

Yö mentiin sit yhdellä klo 3 herätyksellä et ihan jees. Ja aamulla ysin pintaan ylös. Olipas muutenkin kiva herätys kun puhelimessa oli viesti aamusella syntyneestä minimiehestä. Vitsit ku oon ite sen verran lenssunen ettei uskalla tänään mennä kattoo, ehkä sit huomenna... :/
 
Repa: Ei niitä kaikkia lappuja tarvi uudelleen lähettää. Mä täytin netissä silloin hakemuksen ja laitoin siihen et haen samojen tulojen perusteella, kun esikosta joka on alle 3v. Taisin varmuuden vuoksi kirjoittaa johonkin lisätietoja-kohtaan et oon ollu kotona tän ajan. Sain sitten päätöksen, et saankin vähän enemmän kuin esikoisesta aikanaan, kun olivat lisänneet aiempan palkkaani vielä indeksikorotuksen :) Mukavaa. Sit vaan postitin perään sen neuvolan virallisen lapun ja avot!

Tää suuntaa nyt neuvolaan :wave:
 
edla...onnea kummipojasta :heart: !....ja äkkiä mars traktorikauppaan sieltä :D !!

Me tääl pähkäillään sitä ensi talven reissuu...meinaan, ettei olla vielä mitään tilattu :/ ...nyt hiukan arveluttaa tuo sikainfluenssa...mut saahan sen täälläkin...eli luultavasti kuitenkin jonnekin mennään...nyt olisi kaksi maata Intia ja Thaimaa...minuu vähän arveluttaa tuo Intia...ihan jo hygieenian vuoksi :( ...mut mies haluaisi käydä sielläkin...eli väännetään kättä...matkoja näkyy olevan tarjolla vielä ihan runsaasti, mutta kohta pitää päätös tehdä...onko kukaan teistä käynyt Intiassa?
 
matami: Mä oon opiskellu siellä yhden kesän (-03). Asuin tosin keskellä Intiaa enkä missään Goalla, mutta itse en lähtis välttämättä pienten lasten kanssa sinne. Thaimaassa ollaan käyty miehen kanssa pari kertaa ja voisin kuvitella, että olis lapsiystävällisempi paikka (ihania, matalia valkohiekkaisia rantoja, ihmiset ystävällisiä yms. ). Ei Intiassakaan epäkohteliaita olla, mutta ei kyllä ystävällisiäkään :D Tietty varmaan riippuu minne päin menis. Itse olin Hyderabadissa, jossa asuu 6milj. ihmistä ja kun siellä liikkui bussilla tms. niin kaikki tuijotti ja osa käpälöi ihan rohkeasti mun hiuksia suojatiellä tai bussissa. En tykkäis jos tekisivät saman meidän pojalle... :x Voisin myös ajatella, et Intiassa olis suurempi "riski" tuohon sikalenssuun kuin Thaimaassa. Tosin jos sen kärvistelee jo kotimassa, niin samapa tuo :LOL: Ihanaa kuitenkin, kun pääsette reissuun!
 
Naukuri...juu itse kallistun Thaimaan kannalle...siellä oltiin viimeksi ja lasten kanssa tosi helppo ja turvallinen paikka =) ...mies vaan haluaisi sinne Intiaan :/ ...miun mielestä jo siellä Thaimaassa olevat Intialaiset räätälit oli ihan kamalia huutajia ja hihaan tarttujia :eek: ...ei mukavaa...Tietysti jos menis sinne etelä Goalle...siellähän ollaa pelkästään melkein hotellialueilla...mutta voisi sekin olla vähän tylsää....
 
kieltämättä pää tyhjä. tänään pärjätty ilman kipulääkkeitä jopa. ja poika ollu iloinen oma itsensä pitkästä aikaa. mut sylivauvahan tosta on täysin tullut.
yrittää noi mummot apua väliin tarjota..ja pyytävät poikaakin hoitoon vähäksi aikaa. mut mä en osaa sitä antaa nyt. pitää vain pitää omien silmien alla muka koko ajan.
et ollaan nähtävästi molemmat toisissa kiinni.
ja tuhat kiitosta ku jaksatte mun päivittäiset narinat kuunnella. :hug:
mä en oo ikinä tällästä olotilaa käyny läpi...ihan kuiviin imetty olo ja himsatin tyhjä olo.ja tuntuu et oon aivan yksin vaikken ole. ei sitä osaa selittää. mut aikansa kutakin..eiköhän tässä vielä ylöspäin asioissa päästä.

jaksuja kaikille tarvitseville.. :hug:
 
Nemika :hug:

Naukuri,kiitti infosta,helpotti kummasti :flower:

Matami,miä menisin just sinne missä kaikki olis mahd.helppoa ipanoiden kannalta... meil jää nyt se reissu väliin kun oon joko viimesilläni tai just synnyttänyt :/ no pääseehän sitä sit joskus...

Mul on aivan tajuton väsymys...pakko mennä nukkumaan...
 
Hellou!

Täällä ollaan, vaikka en meinaa saada riviäkään tekstiä... :ashamed: . Lueskelemassa oon käynyt, mutta nyt on alkanut masuasukki verottamaan tän mamman voimia tosissaan. |O ZzzZzz... Muutaman päivän on vaivannu huono olo, ei niin että oksentaa tarvis, mutta pientä yökötystä. Ottaa päähän syödä jatkuvasti jotain :D, mutta sehän se ainut keino on pitää olo kohtalaisena. Aamulla väsyttää yhtä paljon kuin illalla nukkumaan mennessä. Pelottaa jo valmiiksi, kun reilun viikon päästä alkaa työt. Kuinkahan sitä sitten jaksaa...

Repa Onkos ilmaantunut raskausoireita :)?

edla Onnea kummipojasta :flower: !

nemika :hug:

carmenTsemppiä muuttoon :hug: ! Ja ne muoviset muuttolaatikot on tosi käteviä. Niihin mahtuu paljon, menevät niin näppärästi autoonkin päällekäin. J:tä odottaessa muutettiin ja vatta pystyssä se homma ei ollu kauheen namia, mutta kumminkin ehkä helpompaa silloin, kun vauva kainalossa. Voimia!

Täytyy vissiin lukaista lisää teidän juttuja...unohdin jo mitä piti kirjoittaa.
 
No niin...muutamaan juttuun vastauksia.

ruokailuväli n. 3h, mutta joskus tietysti muutoksia suuntaan tai toiseen.

hedelmien syömisestä J tykkää hedelmistä, jos annan paloja, että saa itse syödä. Banaani on herkkua. Omena on ainut mitä ei suostu syömään tuoreena, soseena syö kyllä. Useamman kerran olen tarjonnut, mutta ei...ehkä se joskus maistuu.

äitiyspakkauksesta J:lle otin, mutta en tiedä otetaanko tulevalle. Aika vähän niitä pakkauksen vaatteita tuli käytettyä, että sikäli voitais ottaa rahanakin. Pitää miettiä.

Mulla on ollut kauhea valokuvashow muutaman päivän. Teetin J:stä kivoja kuvia Kultapieni vauvakirjaan ja niitä olen nyt kiinnitellyt. Voi kun jaksaisin sitten toisellekin lapselle väkertää samanlaisen kirjan :). Täyttämätön Kultapieni odottelee jo kaapissa :whistle: .

Nyt suihkuun... :wave:
 
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Kirjoitin kauhean stoorin ja yht'äkkiä masiina heitti mut pois sivuilta :eek: Pitää mennä peiton alle kiehumaan ja koittaa kirjoittaa huomenna uudella onnella....
 

Yhteistyössä