TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Meillä edellis- ja sitä edeltävä yö ollut aikamoista... Viime yönäkin alkoi klo.1 huutaan täyttä kurkkua, annoin suppoa ja maitoa ja vaihdoin vaipan, näin rauhottui pariks tunniks ja taas alkoi itkustaan. Luulen et johtuu kyllä hampaista, kurkkasin taas suuhun ja nyt sielä oli 12kpl hampaita ja 2 kulmahammasta näyttäis tulevan lisää eli pian 14kpl ! :eek: Tehnyt/tekee nyt sit nua 6 hamma kaikki parin viikon sisällä..

Käytiin miehen vanhempian mökillä täs aamupäivästä ja saatiin mukaan uusiaperunoita ja maasta mansikoita! :heart: Nyt onkin sit luvassa uusia perunoita ja kanapihvejä kermaviilikastikkeella ja salaattia.. :p

Aamu ja iltapalat: Yleensä puuroa, mut joskus aamupalaks saa jugurttia tms..

Matami: Meillähän on maito-allergia.. ja juodaan sitä apteekin soija maitoa, mut sit syö kyllä kaupan soija jugurtteja ja niistä ei oo tullut mitään.. :)
 
Majj,Meil on kans jotain ihme kätinäöitä ollut...tiedä sit. Hampaita ei vielä näy/tunnu,mutta kyl ne ikenet pikkasen turpeet on...tuollla nyt tuntuu tulevan tuulen henkäyskin uniin,et ota selvä :D

Matami,joo-o mutta se mitä jäljellä on,on löysää nahkaa...valitettavasti :D Onneks sen saa verhoiltua vaatteilla piiloon :saint:

Puliina,kiitti :flower: Tärppionnea myös teille ;)

Oli erittäin perinteinen meininki meripäivillä...ostettiin metrilakua ja tultiin kotiin :D No hetki istuttiin auringonpaisteesta ja kaveriseurasta nauttien...ja ilmihän tää raskauskin tuli kun en yhtään voinut ottaa :ashamed: Mua niin edelleen epäilyttää et oonkohan oikeesti kun ei oo oireita...on jotenkin liian hyvä olo ollakseen totta :xmas:
 
Puliina, hienoo! Toivotaan pikaista tärppiä ;)

Aamupalaksi menee puuroa tai jugurttia ja leipää...iltapalaksi puuroa hedelmäsoseella.

Meillä on nyt sitten virallisesti siirrytty yksiin päikkäreihin. Nukkuu vain tunnin päikkärit :eek: me ollaan miehen kans ihan ihmeissään, että miten se pärjää tollasilla unilla koko päivän?! ollaan tuon isomman kans totuttu erilaiseen unen tarpeeseen....se nukkui tonne 4 vuotiaaks pitkiä päikkäreitä ja tää vetää tunnin unet vaan. Mutta sitä kun mietin, niin tajusin ettei tää neiti ole ikinä paljoa päivällä nukkunut. Vauvana mahakivuista johtuen 10 min pätkiä ja sitten isompana puolen tunnin pätkiä. Eipä niistäkään päivän aikana paljoa kertynyt...nyt se on vaan yks unipätkä ja tuntuu ihan oudolta. Mutta ihmeen hyvin jaksaa puoleen päivään hereillä ja sitten iltaan saakka.
 
hoh hoijakkaa.. :headwall: ne naapurit, ne naapurit... :kieh: :headwall:

juu, uimarannal oltiin..esikoinenkin uskalsi kävellä isin kans veteen aika syvällekin ja sit sielt kuulu vaan kauempaa, että "tulee äitiä ikävä" äitin poika selvästi..ei liian kauas :heart: =) istumaan ei matalaan veteen suostunut mutta yllättävän rohkeesti kuitenkin veteen meni joten nyt mies alkaa käymään esikoisen kans yhdes uimahalleis viikonloppuisin että tottuis enempi veteen ennen kuin menee uimakouluun. pienempikin tykkäs kovasti ja oli niin syötävän suloinen kukkauikkareissaan..siellä sitä oltiin rannalla läträämäs, kivaa oli!!

summer: pahoittaahan tollaisesti kuka vaan mielensä mutta ainakin painon puolesta oot mun mielessäni sutjakkaan hoikka :hug: onhan tuo omakin kroppa muuttunut aika lailla näiden vuosien ja raskauksien ( 3kpl ) jälkeen eikä siitä saa enää samanlaista kuin mitä nuorena oli eikä ole tarviskaan..kyllä synnyttäneellä äidillä saa muodot näkyä :)

nyt hermojen lepytykseen..mars.... :wave:
 
Summer, eipa nuo isat aina niin ajattele mita suustaan paastaa. Mista se on sun kilot kuvitellut, sita en vaan keksi. Ehka silla on mennyt edelliset 10 vuotta jotenkin ohi ja vertasi siihen mita muistaa kun olit 18v. :) Kyllahan tassa ian ja lasten myota muuttuu kroppa ja sentteja ilmestyy mystisesti tuonne ja katoaa kummasti taalta.. mutta janna se on kylla nyt lapsen jalkeen kun kaikki kyttaa kroppaa ja huomauttelee siita ihan eri malliin kun ennen. Etta nyt on jotenkin enempi muka oikeus sanoa hyvaa ja huonoa kun on raskaus takana. Kukaan ennen raskautta uskaltanut sanoa mitaan.
Pitikin sulta kysya, etta meneeko Koskella paivakoti oikeasti kiinni viidelta? Mita jos vanhemmat on vaikka vuorotoissa tai toissa muuten vaan myohempaan, onko sit vaan hommattava joku hakemaan lapsi pois viidelta?

Aamu- ja iltapalat
, aamulla taysjyvakekseja ja maitoa, illalla illallinen ja maitopullo. En tieda pidanko tan meiningin kun tullaan takaisin vai otanko iltapuuron ohjelmaan. Kuidun kannalta varmaan olis ihan hyva.. mutta paremmin maistuu ruoka nain kun ei ihan koko ajan ole tuputtamassa. Suomessa meni illallinen ja iltapuuro vakisinkin niin lahekkain ettei sit puuro maistunut yhtaan. Kuinka paljon aikaa ruokailujen valilla teilla muuten on? Meilla on aamupalan ja valipalan valilla 2h, kun ei tosiaan syo puuroa niin annan sit parin tunnin paasta rannalla hedelmaa tms, sit 2h lounaaseen, 2-3h valipalaan ja siita 3h illalliseen. Joskus annan rannalla toisen valipalan jos kovasti touhuaa ja jos syon itse, hedelmaa tai myslipatukoita. Ma en millaan keksi miten tohon tunkisin iltapuurot viela, vaikka aikaistaisin illallista niin silti puuro tulis melko pian ruoan jalkeen. Ehka jos jattais valipalan pois ja antais oikeaa ruokaa heti paikkareiden jalkeen.. mut en tieda maistuuko oikea ruoka 3 tunnin valein. Auttakee.

Yhdet unet on vakiintunut valille 13-15, aika tarkalleen on niin nukkunut nyt viikon verran. Kerran saattaa herata mutta nukahtaa uudelleen kylla. Jaksaa sit hereilla illalla 8-9 saakka ja nukkuu 10-12 tunnin younet. Loistava paivarytmi, mutta epailematta sillekin saa heitella hyvastit kun tullaan takaisin. En ma tieda milla saan viihtymaan hereilla yhteen asti kun ei voida myllata rannalla ja jos se kay 12 aikaan nukkumaan niin heratyskin on sit kahdelta ja nukkumaan on mentava aikaisemmin ja myos aamulla herataan aikaisemmin. a uskaltanut sanoa mitaan.

Aamu- ja iltapalat
, aamulla taysjyvakekseja ja maitoa, illalla illallinen ja maitopullo. En tieda pidanko tan meiningin kun tullaan takaisin vai otanko iltapuuron ohjelmaan. Kuidun kannalta varmaan olis ihan hyva.. mutta paremmin maistuu ruoka nain kun ei ihan koko ajan ole tuputtamassa. Suomessa meni illallinen ja iltapuuro vakisinkin niin lahekkain ettei sit puuro maistunut yhtaan. Kuinka paljon aikaa ruokailujen valilla teilla muuten on? Meilla on aamupalan ja valipalan valilla 2h, kun ei tosiaan syo puuroa niin annan sit parin tunnin paasta rannalla hedelmaa tms, sit 2h lounaaseen, 2-3h valipalaan ja siita 3h illalliseen. Joskus annan rannalla toisen valipalan jos kovasti touhuaa ja jos syon itse, hedelmaa tai myslipatukoita. Ma en millaan keksi miten tohon tunkisin iltapuurot viela, vaikka aikaistaisin illallista niin silti puuro tulis melko pian ruoan jalkeen. Ehka jos jattais valipalan pois ja antais oikeaa ruokaa heti paikkareiden jalkeen.. mut en tieda maistuuko oikea ruoka 3 tunnin valein. Auttakee.

Yhdet unet on vakiintunut valille 13-15, aika tarkalleen on niin nukkunut nyt viikon verran. Kerran saattaa herata mutta nukahtaa uudelleen kylla. Jaksaa sit hereilla illalla 8-9 saakka ja nukkuu 10-12 tunnin younet. Loistava paivarytmi, mutta epailematta sillekin saa heitella hyvastit kun tullaan takaisin. En ma tieda milla saan viihtymaan hereilla yhteen asti kun ei voida myllata rannalla ja jos se kay 12 aikaan nukkumaan niin heratyskin on sit kahdelta ja nukkumaan on mentava aikaisemmin ja myos aamulla herataan aikaisemmin.
 
Weiss: Kiitos :heart:

Marmotalla on käynyt nyt jotain hauskaa tossa kirjotellessa tai sit mun silmät harittaa :LOL: Ruokailujen välissä on meillä n.2-3h mut toi 3 on maksimi...

Matamin meripäiväkokemuksia odotellessa... :saint:
 
Marmotta, menee kiinni viideltä....jos on vuorotöissä niin sitten pitää lapsi viedä vuorohoitoon joka on nykyään jämsässä puukilassa...tosi typerää jos on koskella töissä, niin pitää viedä jämsään hoitoon :eek:
 
Jotain kivaa kaynyt kirjoitellessa kun tuli osa tuplasti, luulisin etta muokatessa tein jotain. Niin hairitsevaa etta piti ihan korjata. Ettei Repallakaan harita enaa. :)

Summer mietin silla kun mullehan todennakoisin tyo niilla nurkilla on esmes kaupassa, en ma siella mitaan muuta voi tehda kun ei ole yhtaan sen suuntaistakaan hommaa. Ehka Himoksessa, mutta tuskin siellakaan nyt ennen kun/jos on ne kylpylat yms eika ehka sittenkaan. Ajattelin vaan, etta jos kassallakin istun 21 asti niin aikaisintaan 21:30 kotiin. Pitaa alkaa vahan jo miettimaan noitakin. Miten sulla, tiedatko yhtaan mita seuraavaksi?
 
:attn: :eek: :whistle: ...hengissä olen...mutta voi sissus, että voi ihmistä väsyttää |O !!! Olin koton ennen 3 ja sain nukkua 12 saakka...sitten menin Edithin kanssa päikkäreille 13.30 ja nukuttiin 16.15 :saint: :D ...ja edelleen väsyttää...muuta oloa ei juuri ole. repa...arvaa missä tää mamma oli pussiviinojen kanssa :whistle: ??...no Sibeliuspuistossa teinien seassa :LOL: :LOL: ...miä ja naapurin 3 lapsen äippä...oli kyllä hauskaa...sitten oltiin siel satamassa ja Pub Jaakossa...ei muualla...siellä satamassa oli kauhean tylsää, eikä vessoja missään...ja miullahan nykyään ei oo mitään seurapiirirakkoa :/ ...ja pitihän miun sitten lentää turvalleenkin :ashamed: ...toivottavasti ei tutut nähneet...oli tosi korkeet korot ja kompastuin johonkin, nilkka on hiukan siitä kipeenä...hiukan oli varmaan humalatilalla osuutta asiaan :D ...ja tunika ja käsilaukku oli sitten punaviinissä...kun naapurin mamma kaatoi lasillisen miun päälle...haisin sit loppuillan deegulle :kieh: ...et sellainen reissu, ei tarvi päästä vähään aikaan...
 
Vilma,Kiitos :heart:

Matami, :LOL: Kuulostaa kivalta...vähän jäin hampaankoloon,ettei nyt päästy terdekierrokselle,mut parin kesän päästä sitte :D Olivat vissiin pärjänneet hienosti kotosalla,vaikka miksikäs ei kun teidän plikka nukkuu =)
 
pikaiseen valitukset jälleen täältä päin :ashamed:
käytiin tänään lääkärissä ku olin varma et korvat ei oo kunnossa edelleen...ja niinhän se oli.
nyt on jälleen molemmat korvat tulehtunu eli kuuri ei ole purrut yhtään.. :headwall:
ja kaikesta parasta jutussa on ettei saatu muuta kuuria nyt tilalle pojan antibioottiallergian takia. eli korvat tulehtuneina mennään putkitukseen. sinne asti kärsitään kivusta sitten.
mä oon nyt niin niin väsyny etten ole ikinä kyllä ollut. pää ei vedä mitään asioita. muisti ei pelaa sitten sitä vähääkään...

tulikin lyhyt kirjotus..jätkä heräs..
 
Iltaa kaikki! :flower:

Me palasimme iltapäivällä mummolasta Porista ja oli kyllä ihana tulla kotiin! Vaikka sukulaisissa ollaankin niin toisten nurkissa majailu ei vaan sovi minun luonteelleni - pitäisi oppia kyllä jotenkin nauttimaan täyshoidosta, kun sellaista on tarjolla B) No raskaaksi reissun teki kai sekin, että Nea ei siellä nukkunut kovin hyvin ts. heräili ja ruokailujenkin kanssa oli niin ja näin :/ No nyt taas paluu arkeen!

Kilot on mulla karseissa lukemissa, vaikka tästä raskaudesta vasta onkin tullut sen vajaa 4kg. Neasta kun pläskiä on jäljellä 8kg, kun en saanut tehtyä asialle aikanaan mitään :ashamed: Tosin nyt motivaatio on aika korkealla eli kunhan tää Antero-typy tuolta maailmaan saapuu niin mami alkaa aikamoisen tereyskuurin! Tavoitteena olla ensi kesän alussa 15kg kevyempi =)

Puuroa meille menee taas, muutaman viikon temppuilun jälkeen! Syö jopa itsetehtyä kaurapuuroa, kun aloin kantamaan "vauvasoseita" kaupasta. Huomenna voisi kyllä tehdä riisipuuroa tai mannista - jotain vaihtelua.. Muksun ruis-puolukka on edelleen suosikki.

Ruokailuväli meillä on n.3h, mutta aamusti huomaan, että nälkä olisi jo 2h:n jälkeen - varsinkin, jos on saanut aamiaiseksi vain jugua. Silloin napostellaan milloin mitäkin välipalaksi. Mutta hei typyt: syödäänkö teillä siis "oikeasti" leipää ja hedelmiä?? Meillä paahtista saattaa mennä 1/3 (pelkkää voita päällä) ja muutama omenalohko, mutta nekin vain "liikkeessä" eli syöttiksessä kelpaa sapuska vain mamin suuhun kauhomana :/ Ei siis puhettakaan vielä ns.oikeasta syömisestä - ollaanko me jotenkin jäljessä muita???

Sain muuten Kelan päätöksen postissa: aika luksusta saada taas äitiyspäivärahaa tämän hoitorahajakson jälkeen! Täällä kun ei hoitolisää makseta niin 280e:lla ei paljon juhlita :whistle: Vielä kun osaisi täyttää sen toisen hakemuksen Neasta - joku hoitoraha-homma.. Hemmetti noita Kelan lappuja, kun pitäisi olla joku loppututkinto, että niistä saa selkoa :kieh:

Odottajat muuten: ootteko ajatellut ottaa ä-pakkauksen vaiko ne ruhtinaalliset 140e in cash?? Mä otin rahana, kun Neankin pakkauksesta käyttöä oli oikeastaan vain sillä pahvisängyllä (en tykännyt niistä vaateväreistä tyttövauvalla :ashamed: ) ja nyt näyttää siltä, että vaaleansiniset ja keltaiset nutut jäävät pikkukakkosellakin käyttämättä!

Huomenna menen heti aamusti äippäpolille kontrolliultraan - jänskättää nähdä vauveli taas pitkästä aikaa :heart:

Öitä :wave:
 
Moi pitkästä aikaa.
Onnittelut uusista plussauksista. Täällä vähän haikein mielin odotellaan kun tietää että nyt on viimeinen vauva joka meille tulee. Rakenneultrassa käytiin ja mies jo heti ovella ilmoitti ettei sukupuolta haluta tietoon. Yhä edelleen elättelen tyttötoiveita.
En meinaa ottaa äitiyspakkausta vaan sijoitan rahan tuplarattaisiin.
Te jotka asutte pääkaupunki seudulla. Olisiko antaa pikaisia vienkkejä hyvistä kirpputoreista, alennusmyynneistä yms. joista löytyisi äitiys- ja lastenvaatteita? Tullaan huomenna sinne lomailemaan ja majoitus on ihan keskustassa että päästään "sujuvasti" rattaitten kanssa liikkumaan.
Nyt mentävä pakkaamaan. Hauskaa kesän jatkoa kaikille.
 
heipsan pitkästä aikaa :D

Repalle suuren suuret halaukset plussasta!!! :heart: Oon tosi ilonen teidän puolesta... Mutta samalla hiukka kateellinen kun meille ei plussatuulet puhaltele :(

Me ollaan oltu reilu viikko reissussa ja vasta perjantaina palailtiin kotio. Prahan reissu meni hienosti! poika oli lentokoneessa tosi nätisti. Vain syömisten kanssa oli ongelmia... Poitsu kun ei pysty näemmä yhtään keskittymään syömiseen kun on väkeä ympärillä.

Muuten meille ei ihmeempiä. Meillä nukutaan kanssa enää yhdet päikkärit.. Yöt menee tosi hienosti.. poika nukkuu uniaan klo 20- 08.. ja onpa muutamana päivänä hengaillut ittekseen pinniksessä klo 10 saakka, ennen ku on ruvennut huutelemaan äitiä ja isää :) Loma on sujunut siis hyvin levätessä..

Mulla on vielä ens viikko lomaa.., joten varmaankin pyörin täällä taas hiukan aktiivisemmin..

niin. carmen kysyi syömisistä: meillä poika syö aamupalalla ihan oikean voileivän (juusto + leikkele +salaatti).. Näin saadaan ittekkin syödä rauhassa. Ja mansikoita + banaania osaa syödä ihan ite.. Varsinkin banaania menis vaikka kuin..

mukava olla taas remmissä mukana.. ja kiva kun meitä oli kaipailtu.
 
nemika...voi teijän pikkuista että joutuu tuollaista kestää :'( ...jaksamista sinulle kipeän lapsen kanssa, on tosi rankkaa :hug: :hug: !

Meillä Edith oli illalla nukahtanut isin syliin 22.00 ja oli laittanut omaan sänkyyn nukkumaan, siellä neiti oli sitten 2 saakka nukkunut ja alkanut sit huutaa, viereen oli isi sitten ottanut. Kun tulin kömmin neitin viekkuun ja nukuttiin 9 asti =)!
 
Kiitos onnitteluista jälleen :flower:

Meillä poika on hulluna hedelmiin ja marjoihin,söis vaikka kuin,kuuluu vaan namnamnam...palan annan käteen (tai paloja kuppiin),ainoastaan omena on niin kovaa et tuppaa jäämään palat kurkkuun..sitä joskus höyrytän hiukka pehmeemmäks. Yleensä syö aina jälkkäriks ja välipalalla. Leipää menee vaihtelevasti... päällä juustoa ja tomaattia tai kurkkua =)

Äippäpakkaus otetaan kun on arvokkaampi kuin se summa...ja sit saa kähevästi harjat ja muut pikkuiselle omat. Mulla ei oo niin suurta väliä vaatteiden värillä vielä siinä kohtaa jos ovat muuten käytännöllisiä...ja ilmasia :D

Carmenille onnea ultraan :wave:

Mun on pakko painella sänkyyn....
 
Kotona taas!

Repa: Onnea onnea onnea!!! :heart: Aivan ihanaa :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin! Me oltiin siellä teidän nurkilla meripäiviä viettämässä ja kans lauantaina liikenteessä. Ei kyllä oltu kauaa, kun autollahan minäkin... Käytiin mustikassa (ettei vaan samassa metsässä ;)), Tampsan montulla ja Santalahdessa uimassa. Poika tykkäs kovasti. Siellä on kiva, kun pääsee niin nopeasti joka paikkaan toisin kuin täällä.

Äitiyspakkausta
en ottanut E:lle enkä halunnut nytkään. Tiesin etten pidä niitä vaatteita vauvalla kuitenkaan, kun ei oikein olleet mieleen (joo, oon nirso ja tarkka ;)) . Muut tavarat sain tuolla 140 eurolla helposti. Käyn aika paljon kirppiksillä ja sieltä löytyi uskomattomia löytöjä mm. äippäpakkauksen uusi peitto eurolla! Nyt käytetään sitten vauvalla pojalle hankittuja juttuja ja eipä juuri mitään tarvitse uutta hankkia; muutamia pikkujuttuja vaan.

Hedelmiä ja marjoja
menee meillä hurjasti! Poika rakastaa kaikkia marjoja; erityisesti mustikoita ja mansikoita. Myös kaikki hedelmät uppoaa. Meillä monesti onkin välipalana pelkkiä hedelmiä iso kasa. Nyt söi mummilareissulla mustikoita suoraan pensaasta :)

Aamu- ja iltapalana
meillä edelleen puuro+sose. Niin kauan kuin suostuu syömään :) Meilläkin määrät yhtäkkiä vähentyneet kuten kurpitsallakin, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi tarjota mitään muuta tilalla. Mennään nyt noin kun kerran noilla määrillä jaksaa kuitenkin. Poika syö paljon ihan itse, mikä tietty helpottaa äitiä ja isää :) Juokin aina itse, auta armias, jos yrittää pitää mukista kiinni...

Meillä osoitellaan kaikkea mahdollista. Sääli vaan ettei äitee aina hokaa mitä osoitellaan :D Koitankin sit aina sanoa et "siellä on sitä ja sitä", kun en tiedä mitä tarkkaan ottaen osoittaa. Pojasta on tullu nyt parissa viikossa ihan apina; matkii AIVAN kaikkea: sanoja, ääniä, liikkeitä. Sanojahan meillä ei ole juurikaan ollut muita kuin äiti, mutta nyt viikossa tuli pappa, paappa (ja ihan selkeällä erolla! ), ankka ja apua. Niin ja koiran nähdessään huutaa vufvuf! Hauskaa :D

Poika pitää eläimistä tosi paljon. Meidän kissa saa niin paljon halauksia ja hellyyttä osakseen ettei tosikaan :) Juoksis kaikkien koirien ja kissojen perässä jos sais ja telkkaristakin bongaa heti kaikki eläimet esim. avarassa luonnossa.

Nyt tuli paljon omaa napaa, mutta palaan huomenna taas ajan kanssa. Mukava olla taas kotona!
 
Heipähei,

Meillä on huomenna se "ylimääräinen" 1v3kk- neuvolakeikka. Mennään katteleen miten neidin kasvu etenee. Hyvinhän tuo tyttö voi, en tosin ymmärrä et millä se elää, koska rasvaton maito ja ne pari hassua lusikallista per ateria ei kyl kuulosta mitenkään hyvältä ruokavaliolta :eek:

Lomailu oli kivaa ja uudet rattaat oli ahkerassa käytössä ja me tykätään niistä :D Ollaan vissiin reissattu nyt kesällä riittävästi et neidille suht hyvän yön unet tarjoaa oma tuttu matkissänky. Käytiin kattomassa Harry Potter ja ihastelin ku teatterissa myytiin popcornit mikropoppari-pusseina ja viereisessä mikrossa sai itse valmistaa :heart: Siellä Turussakin tuli sitten piipahdettua ja olisi siinä kyllä ollu aikaa kahvitellakin, mut meni se näinkin.

Nemika, voi ei :hug: jaksuja. Annathan kuitenkin Panadolia pienelle? On toi kyl kurjaa...

Matami, täällä hihittelen yksinäni sun kännireissulles :LOL: anteeks, ei kyl pitäis... mut en voi mitään ku kuvittelin teidät teinien kanssa puistoon pussikaljoille, nih :LOL:

Ruokailuväli
on semmosta 3 tuntii, mut aika usein jätän välipalan väliin et saan edes jotain menemään neidin suuhun päivällisellä. Puuroa menee aamulla ja illalla se 150-200ml. Mä oon NIIIIIN hiilenä ton syömisten kanssa et hohhoh...:kieh: No mun ainoa toiveeni on et kohta alkais toi oma syöminen oleen siinä kunnossa et alkais ruokaa siirtymään lautaselta ääntä kohti. Haarukkaa (Tommy Tippeen) pitää joka aterialla ja osaa sitä käyttää lautasella, välillä siihen jotain jää ja se päätyy suuhun, välillä sit taas ei. Nokkiskaan ei oo pop, pullo sen olla pitää :ashamed:

Voileivistä
, kyllä mä annan sille leipää jossa margista päällä. Juustosta ei tykkää ja makkaraa annan vaan silloin tällöin sen sisältämän nitriitin takia. Saapahan sitten syödä aamupalaa rauhassa ;)

Uskonpuute,
kaikkialla täällä on ale. Ainakin kannattaa mennä Kampin keskuksen lastenvaateliikkeet käymään läpi ja sit Forumin Jesper Junior. Ostin sieltä isomman Reimatecin vk-haalarin ens keväälle -50%. Kirppareista en oikein tiiä, mut poikkea ainakin Vallilan Valtterin sivuilla, siellä on mun mielestä itsepalvelukirppistä joka päivä ja sit ainakin viikonloppusin normikirppistä. Äitiysvaatteiden aleista mulla ei oo mitään käsitystä.

Mä en malta millään mennä nukkumaan ku ootan mun tulevaa kummipoikaani syntyväksi... huoks... Käynnistettiin tänään päivällä eikä ainakaan kympin aikaan ollu mitään tapahtunu... on se odottavan aika pitkä... |O

Okei, nyt mä meen :wave:
 
Ai niin siitä imetyksestä vielä (miten niin vaivaa... ). Mä en ole ikinä ajatellut et onks mulla pieni vai suuri kipukynnys, mutta tuo imetyskokemus oli kyllä ihan perseestä. Otin kätilön neuvosta särkylääkkeitäkin etten "huomais" kipua ja maitoa heruis, mutta eipä auttanut. Ei edes selkäytimeen isketty morfiini, joka sentään auttoi sektiohaavan kipuun!! Ihmetteli sitten, et kyllä sen olis pitänyt auttaa. Ahdisti ihan älyttömästi, kun tuntui ettei itse voinut tehdä asialle mitään ja maitoa ei herunutkaan, kun sattui. Hirveä kierre, joka kaiken maailman kokeilujen jälkeen päättyi huonosti, kun maito vaan loppui 7 viikon jälkeen (joo, niin kauan sattui ). Nyt kun on tuo esikoinenkin tuossa, niin en kyllä pysty edes tuollaiseen suoritukseen, jos on sama edessä. Silloin sai sentään rauhassa itkeä ja imettää ja kokeilla eri juttuja/hoitoja, mutta nyt ei tuollaseen jää aikaa. Eikä mulla ole voimiakaan samaan rumbaan. Toivotaan siis, että lähtee paremmin etenemään. Ahdistaa silti :(
 
matami: Ai sä olit Sibeliuspuistossa :LOL: Just muisteltiin miehen kanssa kuinka siellä joskus 10 vuotta sitten ryypiskeltiin Meripäivillä pussikaljaa/-sidua :D Käveltiin varmaan just silloin sun ohi ;) Me vaan sivistyneesti oltiin viiniteltassa koko ilta; miehellä viiniä ja mulla limua, jei! ;)

carmen: Mitä hoitorahaa saat Neasta? Mä en käsittääkseni saa mitään E:stä :( Ainakin lastenhoidontuki loppuu tän kuun lopussa ja sit alkaakin uudet äippärahat. Mut onks tuo sit joku muu tuki..? Hä?! :) Mäkin ihan pihalla noista. Sain perusjutut hoidettua ihan hyvin netin kautta, mut koko ajan mietin, et jotain on kuitenkin vielä hakematta tms.

Edla: Mäkin ostin pojalle Reimatecin vk-takin ja housut + käsineet+hatun puoleen hintaa Jesperistä. Olikin kyllä niin kivan väriset ja hyvänoloiset; raidallinen takki ja yksiväriset housut ja muut vermeet. On kyllä aika ison näköiset; koko 86cm. Mut menee sit syksyllä ja keväällä ja varmaan vielä seuraavanakin syksynä :D

puliina: Meillä menee kans oikeastaan kaikki :) Raakaa sipulia ja suokakurkkuakin sai maistaa mummilassa ja sinne uppos :D Uskomatonta... Plussatuulia teille!!
 

Yhteistyössä